Enhetschef till Avdelningen för civilt försvar och beredskap
Länsstyrelsen i Västra Götalands län
Övriga chefer inom samhällsservice

Till Enheten för extern hantering av civilt försvar och beredskap söker vi nu en enhetschef. Ditt uppdrag Som chef för enheten ansvarar du för att utveckla och driva enhetens verksamhet. Tillsammans med övriga enhetschefer och avdelningschef medverkar du i utvecklingen av avdelningens verksamhet och organisation. Som chef hos oss förväntar vi oss att du eftersträvar ett tydligt, lyhört och inspirerande ledarskap, där du som chef leder med tillit och ger förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap och självledarskap. Du ansvarar för att driva och utveckla enhetens verksamhet utifrån ett helhetsperspektiv som ser till myndighetens bästa. Med ett hälsofrämjande ledarskap skapar du förutsättningar för utveckling av såväl verksamhet som medarbetare. Du ansvarar för att enheten bidrar till Länsstyrelsens resultat och utveckling. Det gör du i nära samarbete med din chef och övriga chefer på avdelningen men även i samverkan med övriga chefer på myndigheten. Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschef. I dina beslut utgår du från lagar, förordningar, Länsstyrelsens arbetsordning, avdelningen och enhetens handläggningsordning samt Länsstyrelsens styrande dokument såsom policys och riktlinjer. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: Driva, leda och utveckla enhetens verksamhet mot uppsatta mål tillsammans med dina medarbetare och i samverkan med fack och skyddsombud. Leda och utveckla medarbetare inom enheten. Bidra till avdelningens utveckling genom att leda förändring utifrån ett helhetsperspektiv. Bereda, analysera och följa upp enhetens ekonomi och resultat. Ansvara för att utveckla arbetssätt och processer i syfte att uppnå den effekt som krävs för Länsstyrelsens uppdrag vid samhällsstörningar och kriser samt vid höjd beredskap och ytterst krig. Ingå i avdelningens ledningsgrupp och bidra till god ledning och styrning av avdelningen och till att avdelningen når sina mål. Delta i, utveckla och förvalta samarbeten både internt och externt med samhällets aktörer. Företräda enheten och avdelningen i interna och externa forum. Företräda Länsstyrelsen i olika externa sammanhang. Vi utvecklar alltid vår verksamhet och du behöver därför vara öppen för att dina arbetsuppgifter även kan komma att förändras över tid. Vem är du? Personliga egenskaper Som person är du utvecklingsinriktad med en hög strategisk förmåga. Du prioriterar utifrån ett helhetsperspektiv och kan skapa förståelse hos dina medarbetare och kollegor för helhet och sammanhang. Du är trygg och stabil i ditt ledarskap och har mod att fatta beslut och agera trots begränsad information eller svåra omständigheter. Du är målinriktad och uthållig och driver arbetet framåt men alltid med lyhördhet för andras åsikter och inspel. Ditt ledarskap bygger på tillit och inkluderande förhållningssätt och du kommunicerat på ett tydligt och inspirerande sätt. Du har en god förmåga att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har: Relevant högskoleutbildning eller utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdig. Kunskap, erfarenhet och förståelse för sakområdets villkor, utveckling och utmaningar. Digitala arbetssätt, god förmåga att ta till sig nya digitala arbetssätt. Kunna uttrycka sig tillräckligt väl på engelska i tal och skrift. Aktuell chefserfarenhet med personalansvar. Erfarenhet, intresse och förmåga av att bygga upp och utveckla verksamhet. Erfarenhet, intresse och förmåga att leda och utveckla människor. Erfarenhet, intresse och förmåga att leda i förändring. Vi ser gärna att du har: Flerårig erfarenhet, intresse och förmåga att driva och utveckla verksamhet med komplexa uppdrag. Kunskap om hur stabsarbete går till (stabsmetodik). Erfarenhet från arbete inom räddningstjänst och gärna behörighet och erfarenhet som räddningsledare. Placeringsort: Göteborg Det här är vi Länsstyrelsen är högsta civila totalförsvarsmyndighet i länet och har en viktig roll i händelse av höjd beredskap och krig men också i fredstida samhällsstörningar och kriser. Avdelningen för civilt försvar och beredskap ansvarar för att omhänderta Länsstyrelsens uppgifter för civilt försvar och beredskap. Avdelningen innehåller tre enheter med olika ansvarsområden, enheten för extern hantering, enheten för extern planering och enheten för intern hantering och planering. I avdelningens uppdrag ingår handläggning, planering och förberedelser inför fredstida kriser, inför och under höjd beredskap och krig. Utöver att utveckla Länsstyrelsens egen förmåga stödjer och samordnar vi länets övriga aktörer med ansvar för civil beredskap. Den enhet du ska leda, Enheten för extern hantering, är en viktig del av Länsstyrelsens beredskapsarbete och ska utveckla, samordna och hantera händelser i samverkan med externa aktörer i länet. I uppdraget ingår också att utveckla Länsstyrelsens beredskapsorganisation för att hantera olika typer av samhällsstörningar samt höjd beredskap. Enheten ska också bidra till att Länsstyrelsen och länet är väl förberedda för att hantera olika typer händelser utifrån det geografiska områdesansvaret och ansvara för att hantera de mer de operativa processerna inom avdelningen. Läs den fullständiga annonsen och mer om enhetens ansvar på Lediga jobb | Länsstyrelsen Västra Götaland Bra att veta Rekryterande chef Andreas Arvidsson kan svara på frågor vecka 27 och 32.  Vi erbjuder möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden och i den mån verksamheten tillåter. Resor ingår i tjänsten. Beredskapstjänstgöring som Chef i beredskap ingår i tjänsten. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning.  Välkommen med din ansökan! Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Du som har skyddade personuppgifter postar din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Ekonomichef - en nyckelroll i en samhällsviktig organisation
Stiftelsen Kungälvsbostäder
Ekonomi- och finanschefer

Om rollen Som ekonomichef på Kungälvsbostäder har du det övergripande ansvaret för företagets ekonomifunktion. Du arbetar nära VD och ingår i ledningsgruppen, där du spelar en central roll i att utveckla både vår verksamhet och vår del av Kungälv. Ditt uppdrag innefattar ansvar för budget, prognoser, redovisning, bokslut, ekonomisk uppföljning och riskanalyser samt att ta fram beslutsunderlag till styrelse, VD och ledningsgrupp. Du leder och stöttar vårt ekonomiteam på fem personer, och ser till att arbetet bedrivs med struktur, kvalitet och engagemang. Utöver det dagliga ekonomiarbetet är du en viktig drivkraft i att utveckla vår styrning och affärsmässighet. Eftersom vi är en mindre organisation med korta beslutsvägar trivs du med att växla mellan strategiska frågor och operativa uppgifter – från helhetsperspektiv till detaljnivå. Du ansvarar även för att samordna, förbereda och presentera ekonomiska underlag vid styrelsemöten. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, eller motsvarande kompetens. - Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna som ekonomichef eller senior controller – helst inom fastighetsbranschen. - Vana att arbeta processorienterat nära ledningen och ta ansvar för helheten inom ekonomi. - Gedigen erfarenhet av budget- och prognosarbete, analys, verksamhetsstyrning och ekonomisystem. Meriterande: Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i kommunala eller politiskt styrda bolag, goda kunskaper i redovisning enligt K3, samt tidigare haft en ledande roll inom en ekonomifunktion. Vem är du? Du är trygg i din yrkesroll och har ett starkt eget driv. Du gillar att arbeta nära verksamheten med värdegrunden som kompass – och har förmåga att se både siffrorna och helheten bakom dem. Som ledare är du tydlig, prestigelös och kommunikativ. Du samarbetar gärna och bidrar till en arbetsmiljö där respekt, ansvar och framåtanda står i centrum.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Platschef
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Har du förmågan att se helheten, ta ansvar och leda andra mot gemensamma mål? Är du lösningsorienterad, trygg i din roll och van vid att ha kundkontakt? Då kan rollen som platschef hos oss på Metrolit vara något för dig! Platschef, Stockholm/Mälardalen Metrolit är ett framgångsrikt byggföretag med nära 40 års erfarenhet av att renovera, bygga om och bygga till – alltid med fokus på innovativa lösningar och hög kvalitet. Vi genomför både total- och utförandeentreprenader, ofta i samverkan med välkända kunder inom fastighetsbranschen. Vårt arbetssätt präglas av enkelhet, engagemang och erfarenhet, och vi söker nu en ny platschef till vårt växande team. Om rollen Som platschef hos Metrolit har du det övergripande ansvaret för projektens planering, ekonomi och genomförande. Du leder arbetsledare och yrkesarbetare på plats, samordnar underentreprenörer och säkerställer att alla delar i projektet går enligt plan. Du är länken mellan beställare, interna avdelningar och produktionen – och ser till att projektet når uppsatta mål för kvalitet, ekonomi och tid. Vi erbjuder korta beslutsvägar och stort ansvar – hos oss är din insats synlig och viktig. Dina ansvarsområden Övergripande ansvar för projektets framdrift, ekonomi och måluppfyllelse Samordning av personal och underentreprenörer Projekt- och tidplanering, uppföljning och rapportering Skapa och utveckla goda relationer med kunder och beställare Ansvar för arbetsmiljö, säkerhet och kvalitetsarbete enligt KMA/BKMA Löpande samarbete med projektchef, kalkyl, KMA och arbetschef Din profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet som platschef inom bygg. Du är trygg i din roll, gillar att ta ansvar och är van vid att arbeta nära både produktion och kund. Vi ser gärna att du har: Relevant utbildning inom byggteknik (YH eller högskola) eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av projektledning inom ROT eller nyproduktion God förståelse för hela byggprocessen Erfarenhet av Byggsamordnaren/Next (meriterande) Kunskap inom KMA och gärna BKMA (tidigare BF9K) B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och har en tydlig ledarstil. Du trivs i ett högt tempo och har lätt för att samarbeta. Vi erbjuder dig Ett väletablerat och framgångsrikt bolag med stark tillväxt Spännande projekt med välkända beställare i Stockholm och Mälardalen Engagerade kollegor, korta beslutsvägar och högt i tak Möjlighet att påverka – både projekt och din egen utveckling Moderna lokaler i Solna Strand med närhet till kommunikation, service och träning Intresserad? I denna rekrytering samarbetar Metrolit Byggnads AB med Jobway Rekrytering. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Oscar Thiele: [email protected] eller 073 58 11 804.Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Operativ Teamledare inom Leverantörsreskontra
SJR in Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om tjänsten Vi söker nu en erfaren och engagerad operativ teamledare inom leverantörsreskontra för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Helsingborg. Uppdraget är på cirka 12 månader med start så snart som möjligt. Här får du möjlighet att ta en nyckelroll i ett team med högt engagemang och starkt fokus på utveckling och effektivisering. Ansvarsområden • Leda, fördela och kvalitetssäkra det dagliga arbetet • Ge operativt stöd till teammedlemmar • Arbeta med att effektivisera rutiner i reskontraflödet • Hantera interna och externa kontakter • Delta aktivt i det dagliga arbetet • Säkerställa fakturaflödet samt göra uppföljning av reskontra och periodavslut • Samarbeta med interna kunder i fyra länder kring leverantörsprocessen • Driva team- och kompetensutveckling samt bidra till en innovativ arbetsmiljö Lämplig bakgrund • Flerårig erfarenhet inom ekonomiarbete, särskilt inom leverantörsreskontra med stora flöden • Har relevant högre utbildning, t.ex. civilekonom eller motsvarande • Dokumenterad erfarenhet av personalansvar och teamutveckling • Meriterande om du har arbetat i en större koncern • Har ett stort teknologiskt intresse och tycker om att arbeta med automatiserade lösningar • Har goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av QlikView, Salesforce, Robotics, Chatbot eller maskininlärning • Meriterande med erfarenhet av Basware P2P och ekonomisystem som OeBS • Talar och skriver flytande svenska och engelska Personliga egenskaper • Ansvarsfull och proaktiv • En naturlig ledare som inspirerar och motiverar andra • Lösningsorienterad med god beslutsförmåga • Kommunikativ och tydlig i både tal och skrift • Trygg i att hantera komplexa situationer med lugn och överblick • Relationsskapande och samarbetsinriktad • Engagerad i att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Jerleke, Carin Forsén eller Hanna Lindgren. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-07 Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/10/SJR-Bild-konsult.--scaled.jpg

1 juli 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Adeccos kund Galderma söker en Regulatory Affairs Manager
Adecco Sweden AB
Forsknings- och utvecklingschefer

Som Regulatorisk ansvarig blir du en nyckelperson i vår globala regulatoriska organisation. Du ansvarar för att säkerställa att våra medicintekniska produkter uppfyller myndigheternas krav och får nödvändiga godkännanden på olika marknader. Du driver regulatoriska strategier från utveckling till marknadsgodkännande och vidare under produktens hela livscykel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ta fram och driva regulatoriska strategier för nya produkter, produktförändringar och livscykelhantering • Förbereda och lämna in ansökningar till myndigheter världen över • Ansvara för märkning och reklamgranskning ur regulatoriskt perspektiv • Skicka in och följa upp kliniska prövningsansökningar • Ha kontakt med myndigheter, partners, distributörer och interna funktioner • Hålla dig uppdaterad om relevanta lagar och regelverk (t.ex. MDR) • Delta i myndighetsmöten och förbereda underlag • Stötta organisationen med regulatorisk rådgivning Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco med start 30 augusti 2025 och planerat slut 29 november 2025. Det finns god möjlighet till förlängning för rätt person. Vi söker dig som har följande bakgrund: • Högskoleutbildning inom naturvetenskap, medicin, teknik eller liknande • 5–8 års erfarenhet av arbete med regulatoriska frågor, gärna inom medicinteknik • God förståelse för globala regulatoriska processer och regelverk • Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt framåt • Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska • Erfarenhet av kontakt med myndigheter och arbete i tvärfunktionella team Vi erbjuder: • Ett internationellt företag med starkt fokus på innovation och kvalitet • Möjlighet att bidra till att livsviktiga produkter når patienter världen över • Ett kompetent och engagerat team med högt i tak och samarbetsanda • Flexibelt och dynamiskt uppdrag med chans till förlängniing Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Galderma med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Amila Dresevic via [email protected] alt. 073 684 78 61 Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Enhetschef Projektering, planering och produktion sökes till Göteborgs Spår
Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvägsresa i världsklass? ARBETSUPPGIFTER Vill du leda ett engagerat team med spetskompetens och samtidigt vara med och bygga framtidens hållbara stad? Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i karriären och leda en av våra mest teknikintensiva enheter! Här får du möjlighet att arbeta nära både verksamhet och kund, med stor frihet att driva utveckling, forma processer och skapa resultat tillsammans med 66 kunniga och drivna medarbetare som alla bidrar till en säker, modern och välfungerande spårvägsanläggning. Om rollen Som enhetschef leder du arbetet inom projektering, planering och produktion en bredd av roller och specialistkompetenser som tillsammans bygger, utvecklar och underhåller vår spårvägsinfrastruktur. I din grupp finns bland annat projektledare, projektörer, produktionsberedare, teknikspecialister och samrådsansvariga. Du har ett helhetsansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö, ekonomi och resultat. Du leder genom andra och fungerar som stöd till dina fem gruppchefer och fyra direktrapporterande specialister. Just nu ligger stort fokus på att utveckla våra arbetssätt, stärka flöden och skapa tydlighet allt med lean-konceptet som grundpelare för hur vi arbetar och utvecklar vår kultur. Du ingår i ledningsgruppen för Infrastruktur och driftsäkring, där vi tillsammans driver både vardag och framtid för vår spårvägsanläggning. Ditt uppdrag i korthet: • Stötta och inspirera dina medarbetare att växa och lyckas • Säkerställa god planering, genomförande och uppföljning av arbetet inom spårvägsanläggningen • Driva utveckling av arbetssätt, samarbete och teknik enligt lean-principer • Skapa goda relationer med våra kunder och höja den upplevda kvaliteten • Ha budget-, prognos- och faktureringsansvar • Ta plats i strategiska upphandlingar och framtidsfrågor Vi söker dig som är trygg i din roll som chef och har erfarenhet av teknisk verksamhet kopplat till infrastruktur eller anläggning. Du leder med engagemang, tydlighet och hjärta. Du har en positiv grundinställning, ser möjligheter och får saker att hända. Du gillar att arbeta mot mål, coacha andra och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Du drivs av att utveckla processer och flöden enligt lean och trivs i en kultur där ständiga förbättringar är en naturlig del av vardagen. Hos oss är samarbete, initiativkraft och kundfokus viktiga hörnstenar. KVALIFIKATIONER • För området relevant högskoleutbildning • Tidigare chefserfarenhet inom anläggningsverksamhet, exempelvis inom väg, järnväg eller spårväg • Erfarenhet av att hantera budget och ekonomisk uppföljning • God svenska i tal och skrift • God digital förmåga Meriterande: • Erfarenhet av att ha varit chef över chef Som ledare på Göteborgs Spårvägar är du en tydlig och trygg arbetsgivarföreträdare som tar ansvar, driver arbetet framåt och håller fokus på mål och resultat. Du är en positiv kraft som inspirerar och påverkar andra genom tydlig kommunikation och konstruktiv feedback. Genom ett samarbetsinriktat arbetssätt skapar du engagemang, goda relationer och en kultur där vi tillsammans lyckas och utvecklas. Vi vill ge alla kandidater en så fördomsfri och rättvis bedömning som möjligt där alla får samma förutsättningar. Därför använder vi arbetspsykologiska färdighetstester för de kandidater som uppfyller kvalifikationerna. Dessa skickas ut till dig via e-post så var extra observant på det. Göteborgs Spårvägar är en drogfri arbetsplats och tillämpar alltid drogtest vid nyanställningar. Vårt föreslagna lönespann för tjänsten är 55 000 - 65 000. Slutgiltig lön beror på antal års erfarenhet samt hur väl de övriga uppsatta kraven för tjänsten uppfylls. Provanställning sex månader tillämpas. Låter det fortfarande intressant? Varmt välkommen att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, www.offentligajobb.se Du som gått vidare i rekryteringsprocessen kommer efter avslutad rekrytering att bli kontaktad för en digital kandidatenkät kring din upplevelse av processen. Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Spårvägar har upphandlade avtal. http://www.goteborgssparvagar.se/

1 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Platschef SATS Ursvik
Sats Sports Club Sweden AB
Chefer inom friskvård, sport och fritid

Platschef på SATS Vill du inspirera människor till ett hälsosammare och lyckligare liv? Vill du leda ett team som gör just den skillnaden? På SATS skapar vi en positiv påverkan genom att motivera våra medlemmar och erbjuda en enastående träningsupplevelse. Som Platschef leder du med passion och syfte, och ser till att ditt gym blomstrar både operativt och ekonomiskt. Från och med 1 augusti söker vi en ny Platschef till SATS Ursvik på 100%! Vi söker denna typ av ledare: Leda genom exempel: Du har det övergripande ansvaret för gymmets dagliga drift och skapar en energifylld, välkomnande och inspirerande atmosfär för både medlemmar och personal. Driva resultat: Du tar fullt ekonomiskt ansvar för gymmet, arbetar strategiskt för att nå försäljningsmål, öka intäkter och hantera kostnader effektivt. Bygga ett enastående team: Du rekryterar, tränar och utvecklar ett engagerat team som levererar service i toppklass och en extraordinär medlemsupplevelse. Skapa en kultur av excellens: Genom närvarande ledarskap säkerställer du att allt – från kundservice till renlighet, säkerhet och utrustningsunderhåll – håller högsta standard. Prioritera arbetsmiljö och välbefinnande: Du tar ansvar för arbetsmiljön på ditt gym och ser till att den är trygg, positiv och motiverande för både personal och medlemmar. Arbeta dynamiskt: Våra gym har öppet från tidig morgon till sen kväll och på helger, vilket innebär att ditt arbetsschema varierar för att säkerställa närvaro under de viktigaste timmarna. Viktiga kvalifikationer Trivs med att inspirera och motivera andra. Har erfarenhet av försäljning och ledarskap, med ett starkt resultatdrivet fokus. Är självsäker, strukturerad och kan prioritera effektivt i en snabb miljö. Kommunicerar tydligt och självsäkert på både svenska och engelska. Delar våra värderingar: Members First, Accountable, Professional, and Extraordinary. Varför bli en del av SATS? Du får arbeta i ett energifyllt team där samarbete är nyckeln och får möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt genom vår interna skola – SATS Academy. Du blir en del av en gemenskap med härlig teamkänsla, starkt stöd från både lokala och centrala team samt ett nätverk av engagerade kollegor. Dessutom får du fina förmåner, såsom ett gratis träningskort och utvecklingsmöjligheter via SATS Academy. Lagarbete: I din vardag på SATS kommer du att arbeta med schemaläggning, introduktion av nya teammedlemmar och uppföljning av prestationsmål. Du samarbetar nära regionchefer och centrala team, samt jobbar tätt ihop med din Assisterande Platschef, andra Platschefer och kollegor för att säkerställa ditt gyms framgång. Vi arbetar tillsammans för att skapa en inspirerande arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Är du redo att leda och göra skillnad? Ansök nu – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum! Observera: Bakgrundskontroll kommer att genomföras på samtliga kandidater innan anställning. Om du har några frågor angående rollen tryck på Contact nedan. Fackliga frågor besvaras av Unionenklubben på SATS, [email protected]

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Ekonomichef till Sala kommun
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Ekonomi- och finanschefer

Om kommunen Om Sala Kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör. Läs mer om Sala på www.sala.se. Vill du ha en ledande roll där du gör verklig skillnad för kommunens ekonomiska framtid? Nu söker vi en strategisk och utvecklingsorienterad ekonomichef till Kommunledningskontoret – en nyckelroll i kommunens arbete för god ekonomisk hushållning och hållbar utveckling. Om arbetsplatsen Ekonomienheten är en del av Kommunledningskontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning och ett strategiskt nav i Sala kommun. Ekonomienheten består av 12 medarbetare, vilket innebär att rollen som ekonomichef innefattar personalansvar för samtliga i teamet. Här samlas funktioner som kommunikation, HR, IT/digitalisering, upphandling, kansli och ekonomi. Syftet är att stödja kommunens kontor och verksamheter genom styrning, service och utveckling – så att hela Sala kommun kan fungera effektivt, rättssäkert och hållbart. Vårt uppdrag är att säkerställa att budgetansvariga chefer och politisk ledning får det stöd de behöver för att upprätthålla god ekonomisk hushållning och rättvisande räkenskaper. Som chef för ekonomienheten får du en central roll i det uppdraget – och chansen att påverka både nutid och framtid i Sala kommun. Dina arbetsuppgifter Som ekonomichef ansvarar du för att leda och utveckla hela ekonomifunktionen. Du har det övergripande ansvaret för kommunens ekonomiska styrning, finansiella planering samt för utveckling och tillämpning av ekonomiska policys och riktlinjer. Du säkerställer att budgetprocess, uppföljningar, delårsbokslut, årsredovisning och löpande redovisning genomförs med hög kvalitet och i rätt tid. Du leder en kompetent ekonomienhet och har ett nära samarbete med både kommunledningsgruppen och den politiska ledningen. Du förväntas ta ett tydligt ansvar för helheten och bidra till ett klimat där samarbete och relationer prioriteras. Du bygger tillitsfulla relationer och verkar för synergier inom det interna stödet – med ett starkt fokus på service, dialog och gemensamma lösningar. Det är viktigt att du trivs med att arbeta strategiskt samtidigt som du är operativt närvarande och trygg i att leda andra i förändring. Kvalifikationer: Vi söker dig som har flerårig chefserfarenhet, minst tre år, och en högskoleutbildning inom ekonomi. Du har arbetat inom eller i nära samverkan med kommunal sektor och har erfarenhet av kontaktytor mot politiska företrädare. Du har förmågan att agera professionellt och balanserat i dialogen med politiken och kan axla ett komplext uppdrag med tydlighet och trygghet. Det är särskilt meriterande om du har varit ekonomichef i en liknande organisation, gärna under en ekonomiskt utmanande period där du både har hållit ut och bidragit till att vända läget. Du kommer in med viktig erfarenhet och ett helhetsperspektiv som gör att du kan prioritera, fatta beslut och leda en verksamhet framåt med stabilitet och energi. Har du dessutom vana av att förstå och navigera i det politiska landskapet är det en tillgång. Din profil Vi söker dig som har en god analytisk förmåga och som kan se samband och konsekvenser ur ett helhetsperspektiv. Du förstår hur olika ekonomiska faktorer påverkar varandra och har lätt för att identifiera problem och föreslå konstruktiva lösningar. Ditt arbetssätt präglas av struktur och målmedvetenhet. Du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt, följer upp och slutför det du påbörjar, och håller uppsatta deadlines även under tidspress. Som person har du lätt för att ta initiativ i sociala sammanhang och skapar förtroendefulla relationer både internt och externt. Du är kommunikativ och övertygande, har lätt för att uttrycka dina tankar och argument på ett tydligt och respektfullt sätt, och får ofta gehör för dina idéer. Du har också en god samarbetsförmåga och möter andra med ett prestigelöst och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har en smidig social stil och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Samtidigt är du inte rädd för att ta egna initiativ, tänka nytt och driva frågor framåt – särskilt i situationer där det krävs ett extra steg för att skapa resultat och utveckling. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Petra Forsberg Kyller på telefon 0733-51 27 09. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2025-08-24. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Ansvarig chef för Aspias Redovisningsspecialister
Aspia AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du leda ett team av specialister och utveckla framtidens redovisningstjänster? Aspia söker nu en chef för våra Redovisningsspecialister – en nyckelroll i en växande organisation. Vi erbjuder en dynamisk och affärsdriven miljö där du får möjlighet att leda, utveckla och driva vår specialistenhet framåt. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Varmt välkommen med din ansökan! Redovisningsspecialisterna är en del av Aspias affärsområde Accounting som arbetar med rådgivning inom redovisning och finansiell rapportering. Vår grupp består i dag av 12 personer, där hälften är baserade i Stockholm och övriga arbetar på olika orter runt om i landet. Tillsammans arbetar vi med olika kundnära frågor och projekt och har för närvarande ett 100-tal kunder som verkar i en noterad miljö. Om rollen Som chef för redovisningsspecialisterna på Aspia har du personalansvar för 12 medarbetare spridda över hela landet. Vår enhet är inne i en spännande tillväxtfas, och Aspias förvärv av Accountor kommer innebära att teamet kommer att växa med ytterligare personer under hösten. Ditt uppdrag innebär att: - Leda och coacha teamet genom utvecklingssamtal, kompetensutveckling och resursplanering. - Säkerställa att inkommande uppdrag fördelas effektivt och att arbetet håller hög kvalitet. - Utveckla och marknadsföra enhetens tjänster samt ansvara för försäljning och kundbearbetning. - Bygga starka samarbeten internt och externt – både med övriga enheter inom Aspia och våra kunder. - Ha resultat- och personalansvar samt avrapportera till överordnade. - Hålla dig uppdaterad kring branschens utveckling och driva innovation inom redovisningstjänster. Vi uppskattar att tjänsten som ledare för gruppen uppgår till ca 50%, och övrigt tid arbetar du i olika kundprojekt som redovisningsspecialist. Enhetens kunder består främst av medelstora och större bolag samt kommuner och regioner. Uppdragen inkluderar både eget kundansvar och att bistå kollegor med specialistkompetens inom redovisning. Vår specialistenhet arbetar med redovisningsfrågor enligt K2, K3, IFRS och RKR (Rådet för kommunal redovisning). Som chef förväntas du därför ha en gedigen erfarenhet av K2, K3 och/eller IFRS samt en god förståelse för redovisningsregelverk och normering. Din profil/Kvalifikationer: Vi söker dig som: - Har gedigen erfarenhet inom redovisning, särskilt inom K3 och/eller IFRS. - Har erfarenhet av att arbeta med större bolag, gärna i noterad miljö. - Har tidigare erfarenhet av personalansvar eller teamledning - Har erfarenhet från konsultbranschen, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå. - Innehar en relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att lyckas i rollen har du en stark förmåga att driva affärer och utveckla kundrelationer. Du har en affärsmässig och lösningsorienterad inställning, är strukturerad samt är en skicklig och tydlig kommunikatör. Du har ett starkt intresse för ledarskap och människor, och motiveras av att se andra växa. Du är lyhörd och har en förmåga att coacha och utveckla andra. Då ditt team sitter utspritt över landet är det viktigt att du känner dig trygg samt har förmågan att både leda och samarbeta på distans. Vidare ser vi även att du är prestigelös, och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du får vara med och påverka. Varför Aspia? Aspia är branschledande inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning. Med cirka 3 000 medarbetare är vi en av de största aktörerna i branschen, och vi fortsätter att växa. Vi strävar efter att alltid ligga i framkant inom redovisning och rådgivning, och vi värdesätter innovation, samarbete och utveckling. Som en del av Aspia får du: - En central roll i en expansiv organisation med stora möjligheter att påverka. - Möjlighet att leda ett specialiserat team inom en viktig del av vår verksamhet. - Tillgång till ett brett nätverk av experter och branschkollegor. - En stimulerande arbetsmiljö där vi satsar på kompetensutveckling och innovation. Praktisk information - Placering: Flexibelt, med möjlighet till distansarbete. Våra medarbetare är utspridda över hela landet. - Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. - Omfattning: Heltid, 100% Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl. Vi kommer att behandla din ansökan och påbörja urvalsarbetet i mitten av Augusti månad, och kommer därefter att kunna återkoppla mer i processen. Kontakt: Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Marcus Johansson: [email protected]. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen i övrigt är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ellinor Bergström: [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är branschledande inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning. Aspia Sverige ingår i Aspia Group, tillsammans med varumärkena Accountor och Skeppsbron Skatt. Tillsammans är vi inom Aspia Group över 3100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina. Aspia är det självklara valet både för dig som söker ditt första jobb och för erfarna experter som vill ta nästa steg i karriären. Hos oss får idéer och individer växa i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

1 juli 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Vi söker vikarierande butikschef till Albrekts Guld i PUB, Stockholm
Iduna AB
Chefer inom handel

Är du en driven ledare som gillar försäljning? – Då är detta ditt nästa jobb!   I rollen som Butikschef kommer du ha personal- och resultatansvar och i tätt samarbete motiverar och leder du dina medarbetare så att ni tillsammans når butikens uppsatta mål.   Kort och gott: Du är där det händer, när det händer.   Vi söker dig som med goda resultat har tidigare erfarenhet av ledande befattning gärna från detaljhandel. Förutom att vara en duktig ledare vill vi även att du tycker det är kul att sälja och serva våra kunder och ge dem en upplevelse utöver det vanliga. För att lyckas i rollen vet vi av erfarenhet att det är viktigt med positiv inställning och ett högt engagemang. Att du att du har en hög energinivå och sprider glädje omkring dig samtidigt som du gillar struktur, ordning och reda tar vi för givet. Vi erbjuder ett självständigt jobb i ett engagerat säljteam och du ges möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling.   Tjänsten avser ett vikariat på heltid under 6 månader med stor möjlighet till förlängning.   Tillträde i augusti.   Låter detta intressant är Du välkommen med din skriftliga ansökan där Du berättar om dina erfarenheter, resultat och vad Du kan göra för vår butik.   Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd/ medarbetare med företrädesrätt. Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 116 butiker, Hallbergs Guld med 32 butiker och Albrekts Guld med 39 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen. Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 71 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025