A World-Class British Education School The British School in Gothenburg will offer the prestigious UK National Curriculum from Reception through A-Levels, providing world-class education in a nurturing, inclusive environment .With a dedicated team of UK-trained teachers and a purpose-built modern campus, the school aims to serve both local and international families seeking academic excellence and a global outlook. Why Choose Us? At The British School in Gothenburg we resolutely believe that success stems from exceptional teaching practices, attentive administration, wonderful families and responsible students. Great teachers inspire great students. That’s why at The British School in Gothenburg, we pay close attention to how we train and support both our new and experienced educators. We know just how rewarding a teaching career can be, when educators have the right support and opportunities to develop. About You As the school Principal you will improve the educational outcomes of students and develop the quality of teaching and learning. The successful candidate will nurture positive relationships between students, teachers, the community, and stakeholders. This is a unique opportunity for an energetic, innovative, and motivational leader. The role of Principal would suit a candidate who has an excellent understanding of the complexities of managing and promoting an all through day school in the independent sector. The right candidate will have strong commercial acumen, strategic vision and flair, excellent communication skills and the ability to both inspire and build strong relationships with the stakeholders and the wider community. KEY ROLE RESPONSIBILITIES - To be an outstanding leader for all students and staff, ensuring that the highest level of standards is in place throughout the school. - To support, recruit and develop staff to ensure they provide an outstanding level of education, learning and service. - To oversee and develop the curriculum offering to ensure a leading-edge provision remains in place. - To manage the day-to-day operations of the school to ensure they are efficient and effective and excellent standards are maintained. - To promote and enhance the reputation of https://www.britishschool.se/ as a distinctive school of choice. - To work with the Governors and key stakeholders to ensure that the strategic and development plans are prioritised to meet the future needs of the school and its community. TO APPLY Application for the position of Principal should include the following: - A full Curriculum Vitae - A covering letter inclusive of a strong supporting statement - The name of two referees and their contact details Please also upload a covering letter on how you demonstrate the competencies outlined in the advertisement but also what your key priorities would be prior to opening and the first year of the school. https://www.britishschool.se/
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Vi på drift och underhållsavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda hyresgäster. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäst, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar även för genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster. Verksamhetsområde utemiljö består av ca 80 medarbetare fördelade på fyra enheter vars primära uppdrag är att leverera effektiv skötsel av de utemiljöer förvaltningen förfogar över. Detta görs både genom köpt tjänst och i egen regi. Dina arbetsuppgifter: Genom ett utvecklingsorienterat, tillitsbaserat och nära ledarskap ansvarar och leder du en av våra enheter inom verksamhetsområdet utemiljö. Som enhetschef har du personal, arbetsmiljö och budgetansvar och arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö för enhetens alla medarbetare. Du driver verksamheten inom fastställda ekonomiska ramar och arbetar för att nå verksamhetsområdets uppsatta mål. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och driver frågor med dina chefskollegor utifrån en gemensam verksamhetssyn. Som enhetschef ansvara för utförande och utveckling i linje med effektivisering av enhetens ansvarsområde. Du kommer att leda det engagerade teamet som består av fastighetstekniker, markingenjörer och teamsamordnare, där dina insatser kommer att vara en viktig del för verksamheten. Genom ett coachande förhållningssätt säkerställer du att medarbetarna har förstått sitt uppdrag. Du skapar förutsättningar för dina medarbetare att utföra ett effektivt arbete och utveckla verksamheten genom att på ett tydligt sätt fördela arbetsuppgifter, kommunicera, vägleda/stötta, motivera, följa upp och ge feedback. Som chef arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö där du skapar förutsättningar för medarbetarnas utveckling och medarbetarskap. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi söker dig som med engagemang vill driva en av enheterna på utemiljö. För att arbeta som chef hos oss behöver du ha en högskole- eller universitetsexamen på minst kandidatnivå och ett genuint intresse att leda verksamheten genom ett affärsmässigt, målinriktat och processorienterat arbetssätt. Du har tidigare erfarenhet som ledare, ett utvecklings- och processinriktat arbetssätt samt samarbete med fackliga organisationer. Meriterande för tjänsten är om du har arbetslivserfarenhet inom markskötsel och anläggningsarbeten. Vi ser det även meriterande om du genomgått en ledarskapsutbildning samt har erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation. För denna tjänst behöver du ha allmän god datorvana samt B-körkort. För att lyckas i rollen behöver ditt ledarskap präglas av ett prestigelöst förhållningssätt där du väger in olika perspektiv och skapar helheten för att kunna planera och agera långsiktigt. Som person är du skicklig i ditt sätt att kommunicera och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och att bygga nätverk där du sätter utemiljöfrågorna i fokus utifrån ett verksamhetsperspektiv. Du har modet att tänka nytt samtidigt som du är lyhörd inför hur du bäst implementerar de frågor du driver. Du är omvärldsorienterad och tar initiativ utifrån de behov du identifierar. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Vill du vara med och inspirera i ett värderingsdrivet företag? Välkommen att leda och hjälpa i en viktig roll i vår högteknologiska gruv- och mineralkoncern. Vi söker nu en Produktionschef till underhåll inom förädlingen i Malmberget. Din Roll I den här rollen planerar och leder du medarbetare i deras dagliga arbete enligt våra mål. Du har hand om allt från arbetsmiljö, ekonomi och personal till att tillse så anläggningar och installationer uppfyller gällande lagar och förordningar. Du utvecklar system och rutiner. Med ansvar för hela operativa underhållet har du en betydande roll i att motivera och hjälpa medarbetarna och säkerställa en välmående kultur. Det här har du med dig Gymnasieutbildning Utbildning eller erfarenhet inom chefskap/ledarskap är meriterade Goda kunskaper inom IT Erfarenhet från gruvindustrin är meriterande B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Du gillar människor, är närvarande i verksamheten, tar stort ansvar och är trygg i rollen som ledare. Du motiveras av att lyfta och leda människor. Du har ett organisatoriskt öga och lätt för att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du är målmedveten, har god problemlösningsförmåga och har ett fokus på att samarbeta och samverka med andra människor eller grupper för att uppnå gemensamma mål. Du ska ha viljan att utveckla ditt eget ledarskap och du kommer få ledarskapsutbildning och stöd i din roll. Det här får du Inom LKAB anser vi att en fungerande kombination mellan jobb och privatliv är en nyckel för att vara ett attraktivt och hållbart företag! Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrigt Start: Enligt överenskommelse Plats: BUV/MK3, Malmberget Omfattning: Heltid, dagtid För mer information om tjänsten får du gärna kontakta Tf Sektionschef Simon Wallgren, [email protected] telefon: 070-603 61 77 Varmt välkommen med din ansökan! Facklig kontakt: Katarina Paganus, Unionen, 0970-762 98 Annika Taavoniku, SACO-klubben, 0970-795 32 Annica Kaati, Ledarna, 0970-767 65 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Avdelning 236, din framtida arbetsplats? Avdelning 236 är en allmän internmedicinsk vårdavdelning med 24 platser. Vi vårdar och utreder patienter med akuta internmedicinska symtom. Vanligaste diagnoserna är hjärtsvikt, infektioner, KOL och njursvikt. Merparten av patienterna kommer in via akutmottagningen på Mölndals sjukhus. Avdelningen är en del av nybildade verksamhetsområdet (VO) Medicin, Geriatrik och Akutsjukvård (MGAM). Avdelningen består av slutenvård och öppenvård med bred kompetens inom olika internmedicinska specialiteter samt en akutmottagning med inriktning mot medicin och ortopedi. Vårt verksamhetsområde präglas av korta beslutsvägar och ett gott och nära samarbete, inom och mellan yrkesgrupper. Våra vårdenhetschefer jobbar i nära samarbete över avdelningarna, t.ex med stöd att täcka vid sjukluckor och ledigheter, vilket vi ser som en av styrkorna inom vårt VO. Vi har ett upparbetat samarbete kring kombitjänster vilket i sig stärker byggandet av ett gemensamt medarbetarskap inom kliniken. Vad erbjuder vi? Avdelningen leds för närvarande av en tf vårdenhetschef. Hon finns kvar i verksamheten som stöd i att introducera dig i ditt uppdrag. Detta ger dig som ny chef på avdelningen möjlighet att få stöd i att komma in i de vardagliga frågorna för att ta dig an att själv driva den dagliga driften och utvecklingen av avdelningen. På Sahlgrenska Universitetssjukhuset vet vi att cheferna är avgörande för att utveckla vården framåt. Vi erbjuder därför många utvecklingsmöjligheter och olika former av stöd för dig som jobbar som chef hos oss. Arbetet som vårdenhetschef på avdelning 236 Du ansvarar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du arbetar för att ta tillvara och utveckla medarbetarnas kompetens, skapa delaktighet i verksamheten samt ansvarar för utvecklings- och lönesamtal. I ditt uppdrag ingår samarbete med andra enhetschefer inom kliniken och övriga delar av Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Som vårdenhetschef ingår du i ledningsgruppen för VO Medicin, Geriatrik och akutsjukvård Mölndal. Ledningsgruppen består av 8 vårdenhetschefer, 2 enhetschefer, 3 sektionschefer, verksamhetschef, akademirepresentant, HR, Ekonomi och Verksamhetsutvecklare. Ledningsgruppen har under flera år jobbat aktivt med chefers förutsättningar för att stärka ledarskapet inom kliniken. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Vem söker vi? Du som söker har chefserfarenhet motsvarande 1 år eller har varit sektionsledare i minst 2 år. Det är meriterande om du även uppfyller något av följande: jobbat inom somatisk slutenvård, har en högskoleutbildning inom vårdsektorn eller har genomgått Chefskandidatprogram via VGR. Akademisk bakgrund såsom magister-, master- eller forskarutbildning är meriterande. För att trivas i uppdraget behöver du drivas av att: jobba i ett avdelningsnära ledarskap leda och utveckla avdelningen mot uppsatta mål utföra det dagliga driftsarbetet bestående av planering och bemanning av avdelningen utveckla och motivera dina medarbetare och skapa delaktighet i tider av förändring uppskatta och bidra till ett gemensamt ledarskap av kollegialt samarbete över verksamhetsområdets avdelningar Som person behöver du vara målinriktad, strukturerad och ha ett kommunikativt ledarskap. Du är anpassningsbar i vardagen och uppskattar att samarbeta och lösa utmaningar tillsammans med andra. Det är viktigt för oss att skapa en välfungerande chefsgrupp. Därför kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vår målsättning är att inspirera, hjälpa och stödja varandra i det dagliga arbetet! Som vår nya kollega ser vi gärna att du stimuleras av att utveckla ett nära och sammansvetsat team inom verksamheten. Vi bidrar tillsammans till en god arbetsmiljö! Intervjuer kommer hållas den 28 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Heja Olofström! Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyfter välmående på arbetsplatsen. Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Välkommen till Olofström! Beskrivning Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 1300 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Vi står nu inför en förändring där 1 förvaltning ska bli två, och där är du en viktig spelare där du kan vara med och bygga vår "nya" äldreomsorg med allt vad det innebär. I äldreomsorgen på Socialförvaltningen är vi idag cirka 350 medarbetare som med vår samlade kunskap och yrkesvana ger Olofströmsborna omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. Nu söker vi en ny chef till hemtjänsten där nuvarande chef har valt att gå i pension och vi söker en ersättare för henne. Arbetsuppgifter Västra hemtjänsten täcker ett upptagningsområde där vi utgår ifrån fina lokaler i centrala Olofström. Som ledare hos oss är du aldrig ensam. Förutom flera stöttande chefskollegor finns olika stödfunktioner inom bland annat HR, ekonomi, lön, bemanning och administration. Då Olofström är en lite mindre kommun så kommer du som chef att arbeta med många delar i ditt uppdrag men med stora påverkansmöjligheter. I ledningsgruppen samlas alla chefer inom hemtjänst och särskilt boende och vi har tätt samarbete med enhetschefer inom HSL-området. Kvalifikationer Nu vill vi berätta om dig! Du: - har en relevant högskoleutbildning alternativt eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. - har erfarenhet som chef i liknande tjänst och/eller erfarenhet inom området. - har en förmåga att planera, strukturera, prioritera och driva arbetet framåt mot uppsatta mål. I en vardag med många parallella frågor behåller du fokus och arbetar resultatorienterat. - har ett lösningsorienterat förhållningssätt och ser möjligheter även i utmanande situationer. - är samarbetsorienterad och bygger tillitsfulla relationer både inom organisationen och med externa aktörer. Genom ditt ledarskap skapar du engagemang, tydlighet och goda förutsättningar för medarbetare att utvecklas och trivas i sitt arbete. Hos oss får du: Arbeta med kollegor i ett glatt gäng med gott samarbete och stöd, möjlighet till semesterväxling, friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi, medlemskap i vår personalklubb, arbeta i en fin miljö m.m. Intervjuer sker: Den 20/8 samt 22/8 med efterföljande träffar om du går vidare i processen. Välkommen med din ansökan! Vid nyanställning inom Socialförvaltningen i Olofströms kommun ska utdrag ur belastningsregister för arbete i familjehem uppvisas. Du kan beställa utdrag ur belastningsregistret via länken nedan. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Vision och värdegrund Lev livet i Olofströms kommun! I hela vår natursköna kommun kan alla bo, verka och växa. Tillsammans ger vi kraft och möjlighet åt varje människa att utvecklas hela livet. Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet. Övriga upplysningar Olofströms kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning. I länken nedan finns samlad information kring de viktigaste förmånerna som finns i kollektivavtalet som vi har i Olofströms kommun. Informationen handlar om bland annat semester, lön och ersättningar, föräldraledighet, försäkringar, kompetensutveckling och pension. https://skr.se/download/18.18f9f5a61926b4a1e532618/1728397193467/Sag-hej-till-ditt-kollektivavtal-2024.pdf Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev. Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef kommer du tillsammans med dina chefskollegor i förvaltningens ledningsgrupp arbeta för en effektiv och sammanhållen stadsutvecklingsprocess utifrån ett hela staden perspektiv. Som representant för stadsfastigheter arbetar du utifrån skedet analysera och planera stadsutveckling samt projektutveckling. Du arbetar med ett processinriktat och kund fokuserat arbetssätt med starkt utvecklingsfokus. Du verkar också för en transparent samarbetskultur i Göteborg stad och i den egna förvaltningen. Vidare medverkar du i och ansvarar över strategiska beslut som berör hela förvaltningen, samt bistår direktör och nämnden med sakkunskap och med den specifika kompetensen för din avdelning. Du arbetar aktivt med förvaltningens kultur- och värdegrundsarbete och ansvarar för att det genomsyrar avdelningens styrning, ledning och uppföljning samt det dagliga arbetet hos samtliga medarbetare och chefer. Du ansvarar för avdelningens verksamhetsplanering i nära samarbete med direktören och övriga chefer i förvaltningsledningen. Du har personal- arbetsmiljö- och budgetansvar för din avdelning och arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö för avdelningens alla medarbetare samt värnar om en god facklig partssamverkan. I tjänsten ingår även: • Huvudansvaret för att planera och samordna deltagande i skedet Analysera och planera stadsutveckling samt projektutvecklingen i Planera utbyggnad (initiera och utreda) • Ansvarar för lokalförsörjningsplaneringen och ska bidra med behov och underlag utifrån genomförande- och förvaltarperspektivet i den taktisk planeringen. • Planeringsansvar för att utveckla och säkerställa lokalernas värde genom strategisk och långsiktigt hållbar fastighetsförvaltning för en lokalförsörjning i balans. • Uthyrnings- och beställarfunktionsansvar med kundbehov, mål och strategier som utgångspunkt. • Utveckla struktur, process och metod för lägre kostnader som möter de verksamhetsdrivande nämndernas långsiktiga behov i nära samverkan med andra avdelningar. • Planeringsansvar, för drift och underhåll, fastighets utveckling, projektutveckling och överlämning av fastighet till exploatering inför exploatering alternativt försäljning i nära samverkan med övriga avdelningar. KVALIFIKATIONER Du har erfarenhet av arbete i ledningsgrupp och är van att med lyhördhet och dialog driva dina frågor. Du besitter också god kunskap kring rådande lagar, avtal och regelverk inom aktuellt verksamhetsområde, samt inom det ekonomiska ramverket för kommunal/regional verksamhet. Vidare vill vi att du har en magisterexamen inom relevant utbildningsområde kopplat till området och som bedöms relevant för tjänsten. Du känner dig trygg med att tillsammans med både kollegor och medarbetare strategiskt driva förändrings- och utvecklingsarbete. Du har erfarenhet av arbete med personal- arbetsmiljö- och budgetansvar samt av att leda chefer. Du har också kunskaper om facklig partssamverkan och arbetsmiljölagstiftningen. Vi ser även att du har en bred erfarenhet av strategisk fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling. Ditt ledarskap präglas av god kommunikativ förmåga, social kompetens och ett prestigelöst förhållningssätt. Andra viktiga förmågor är att kunna väga in olika perspektiv där helheten blir så bra som möjligt och att kunna tänka och agera långsiktigt. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
If you love footwear, fashion and people, Clarks is the place to be. As a Sales Team Leader, you’ll be in the thick of the action, helping customers find shoes they’ll adore. You are good with people and great in a team, you have a confident, friendly approach. You know when to make suggestions and sell other products, and when to let customers make their decision. An interest in fashion and footwear goes without saying. But it’s also important that you can promote Clarks. A brand ambassador, you champion our products and take pride in being part of a respected global name. Experience in a similar role would help, as would a flexible approach to hours. About Clarks Clarks, based in Somerset, England, has been at the forefront of innovative shoemaking since its foundation in 1825, when brothers James and Cyrus Clark made a slipper from sheepskin off-cuts. At the time it was ground-breaking; a combination of invention and craftsmanship that’s remained at the heart of what the brand does now. In the Clarks archive of more than 22,000 pairs are shoes that have sparked revolutions and defined generations. From the original Clarks Desert Boot, first designed by Nathan Clark and launched in 1950 to the iconic Wallabee, each design has an instantly recognisable signature - a unique combination of craftsmanship and innovation that make it unmistakably Clarks. Clarks is a global business operating retail, wholesale, franchise and online channels in over 100 markets worldwide supported by nearly 10,000 employees across the world. Job Title: Team Leader Location: SQO- Clarks Barkarby Main Purpose: Leads a team in a Clarks store, deputising in Store Manager absence when required. Motivate, guide and coordinate the work of the team in order to maximise sales and profit, delivering set targets and KPIs. Support in delivery of the day to day running of the store, whilst constantly enhancing the consumer experience through ensuring the team deliver the highest retail standards. Core Accountabilities: · Align with the store manager to lead and motivate the team to achieve targets and deliver the required consumer experience · Support the management of the sales floor during trading hours, maintaining brand and retail standards · Acts as a role model to champion an excellent consumer experience · Make recommendations to Store Manager on commercial opportunities to improve sales and take appropriate action as agreed · Support in training and communications to the team · Feed into store rota / planning · Supports the management of Health and Safety procedures in store, ensuring all team members understand their responsibilities · Regularly review own performance and maintains a personal development plan. · Follow security, cash and stock procedures to Company standards, including ensuring team members understand their responsibilities. · Compliance of all company and legal requirements, including visual merchandising guidelines, PCI, data protection, right to work, etc. · Support the implementation and delivery of key/new initiatives within store to achieve the objectives. · Takes a proactive approach to store administration processes and other tasks requested by the Store Manager Key Outputs/Results: Outputs/Results: · Consistent leadership approach, enabling store to achieve required performance standards on KPIs such as sales, multisales, and conversion · Floor control is delivered consistently, ensuring all consumers have a great brand experience · Team are capable and ready to deliver all trading periods · Team availability is matched to sales and/or footfall to ensure it matches consumer demand · All Health and Safety Training, checks and record keeping are completed on time and correctly to ensure compliance with Company Policies and relevant legislation · Maintain an up to date development plan and complete all performance review documentation before and after formal reviews and take action accordingly · All security, cash, stock and administration, checks, record keeping and training for all team members are completed on time and correctly to ensure compliance with Company Policies · All relevant compliance of Company Policies and legal requirements are achieved and trained to team members where relevant · All team members receive regular communication of Company strategy and of new initiatives and are trained on this where relevant and monitoring of implementation undertaken · All administration is completed accurately and on time Resource Accountabilities: Financial (Direct and Indirect): Indirect Sales People Store Team Members Other Measures (e.g. Revenue/Equipment/Property): Indirect Conversion Employee engagement Compliance Key Relationships: Store Team Outlet Management Team Outlet Operations Area Sales Manager Head of Outlet Sales HR Store planning Key Relationships: Trade Planning Property/Maintenance Gender Champions Area H&S Specialist Area payroll Specialist Essential Knowledge: Customer Service Visual Merchandising Team Leadership Technical Skills: IT proficient, able to use a range of systems to manage in-store activity Commerciality Communication skills Successful Experience: Retail experience Coaching / providing direction Delivering or exceeding sales and targets
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med att från start och bygga upp ett nytt HVB för barn och unga? Vi söker en erfaren, engagerad och trygg ledare som vill göra skillnad. Socialförvaltning Sydväst har ett politiskt uppdrag att starta upp två nya HVB för barn och unga i egen regi. Utifrån ett inriktningsbeslut att samorganisera stadens alla HVB och stödboenden riktade till barn och unga planeras en ny avdelning att bildas inom socialförvaltning Sydväst från 1/1 2026. Vi söker därför en enhetschef som kan leda arbetet med uppstart av ett HVB där målgruppen är barn och unga med komplexa behov. Då målgruppen har behov av stöd från flera vårdgivare pågår samtidigt ett utvecklingsarbete tillsammans med BUP, habilitering och förvaltningen för funktionsstöd för att säkerställa ett samlat stöd. Initialt kommer du att arbeta med uppstart av ett nytt HVB, vilket innebär att sätta struktur och rutiner för verksamheten, rekrytera och rusta en ny medarbetargrupp, etablera samverkansstrukturer både inom staden och externt. Då strukturerna ännu inte är satta behöver du vara en person som trivs och utmanas av att självständigt bygga upp och driva en ny verksamhet. När HVB-boendet är redo att ta emot målgruppen, kommer du som enhetschef att samordna, leda och utveckla arbetet inom din enhet. Du har verksamhets-, budget- samt personal- och arbetsmiljöansvar. I ditt uppdrag ingår att arbeta inom organisationens samtliga delar, både vad gäller det operativa och strategiska arbetet. Tjänsten förutsätter en utvecklad färdighet avseende planering, organisering, strategi och struktur då arbetet grundar sig i att du självständigt ska lägga upp ett givet uppdrag och involvera samarbetspartners. Du kommer att ingå i en engagerad och erfaren ledningsgrupp, där vi tillsammans tar ansvar för helheten. Enligt lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs. Detta beställer du på Polisens hemsida. Intervjuer kommer att äga rum den 7/8. Om du därefter går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att bjudas in till en heldag för assessment center antingen den 19 eller 21 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad socionom alternativt har treårig högskole-/universitetsutbildning med inriktning socialt arbete. Du behöver ha minst två års erfarenhet av socialt arbete med koppling till arbete i verksamheter med målgruppen. För att axla rollen behöver du ha erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar. Du behöver ha arbetserfarenhet av samverkan med olika vårdinstanser. Har du tidigare erfarenhet av att starta en ny verksamhet med personalansvar så ser vi det som meriterande, särskilt om det skett i kommunal regi. Personliga kvalifikationer: Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Du ser bakslag som något att lära sig av. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. ÖVRIGT Rekryterande avdelningschef Maria Bäcklund finns tillgänglig för eventuella frågor om tjänsten från den 23 juli. I den här rekryteringsprocessen kommer vi inte be om personligt brev. Du kommer istället vid ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens inom efterfrågat område. Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas. För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Vi på drift och underhållsavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda hyresgäster. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäst, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster. Verksamhetsområde byggs uppdrag består av tillsyn, skötsel, reparationer, kunduppdrag samt mindre underhållsåtgärder i Göteborgs stads skolor, förskolor, äldreboende och andra fastigheter. I enhetens uppdrag ingår att ansvara för förebyggande arbete och hantering av felanmälningar samt utföra mindre lokalanpassningar/kunduppdrag på byggnader i det geografiska område syd/väst. Dina arbetsuppgifter: Genom ett utvecklingsorienterat och tillitsbaserat ledarskap ansvarar och leder du enheten bygg syd/väst där du har personal- och budgetansvar. Din roll blir att leda det positiva och engagerade teamet som består av fastighetstekniker, snickare, rörläggare, elektriker och teamsamordnare där dina insatser kommer att vara en viktig del för verksamheten. Genom ett coachande förhållningssätt säkerställer du att medarbetarna har förstått sitt uppdrag. Du skapar förutsättningar för dina medarbetare att utföra ett effektivt arbete och utveckla verksamheten genom att på ett tydligt sätt fördela arbetsuppgifter, kommunicera, vägleda/stötta, motivera, följa upp och ge feedback. Som chef arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö där du skapar förutsättningar för medarbetarnas utveckling och medarbetarskap. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi söker dig som med engagemang vill driva verksamhetsområde byggs centrala frågor. Du har relevant högskole- eller universitetsexamen och har tidigare arbeta som chef. För att arbeta som chef hos oss behöver du ha erfarenheter från samarbete med fackliga organisationer. Du har gedigen och dokumenterad erfarenhet av område fastighet sedan tidigare. Du har ett genuint intresse att leda verksamheten genom ett affärsmässigt, målinriktat och processorienterat arbetssätt. Vi vill gärna att du har erfarenhet av förändringsarbete och att leda i förändring. Du behöver även ha allmän god datorvana samt B-körkort. Ditt ledarskap präglas av ett prestigelöst förhållningssätt där du väger in olika perspektiv och skapar helheten för att kunna planera och agera långsiktigt. Som person är du skicklig i ditt sätt att kommunicera och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och att bygga nätverk där du sätter byggfrågorna i fokus utifrån ett verksamhetsperspektiv. Du har modet att tänka nytt samtidigt som du är lyhörd inför hur du bäst implementerar de frågor du driver. Du är omvärldsorienterad och tar initiativ utifrån de behov du identifierar. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning Nu söker vi biträdande rektor till Sparråsskolan. Som biträdande rektor kommer du ansvara för personal och elever i förskoleklass och fritidshem, samt stötta rektor kring övriga elever åk F-3. Sparråsskolan är en F-6 skola med närhet till naturen, vilket skapar förutsättningar för pedagogisk utomhusverksamhet. Skolan byggdes 2018 och har ljusa, fina lokaler och fullstor idrottshall. Arbetsuppgifter Arbetet som biträdande rektor innebär att utöva ett ledarskap nära elever och medarbetare. Du arbetar dagligen med att göra positiv skillnad för både elever och personal. Uppdraget innebär att du tillsammans med rektor leder, utvecklar och följer upp skolans verksamhet. Du driver utveckling aktivt genom systematiskt kvalitetsarbete som innefattar verksamhetsplanering, utvärdering och analysarbete, men även genom visad nyfikenhet och uppmuntran i vardagen. Du ska vara naturligt intresserad av aktuell forskning och att omvärldsbevaka, detta för att skapa en så optimal lärande miljö som möjligt för alla elever vid skolan. Du förväntas också vara strukturerad. Du kommer ha ett personalansvar där medarbetar- och lönesamtal ingår, vissa administrativa uppgifter kommer även ingå i tjänsten. I det förebyggande och främjande arbete har Elevhälsan en viktig roll på skolan och som skolledare leder ni dess arbete. En naturlig del av ditt arbete innebär att du deltar i ledningsgruppen för grundskolan i Kungälv. Där bidrar du tillsammans med övriga rektorer och biträdande rektorer till en hög kvalitet för alla elever i Kungälvs kommun. Kvalifikationer Krav: Du har relevant pedagogisk högskoleutbildning. Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet i och vill leda, utveckla och organisera vår skola. Du ska vara intresserad av och väl insatt i skolans styrdokument. Du har grundläggande kunskap om budgetarbete. Du förväntas arbeta för en god arbetsmiljö för elever och personal samt ha elevernas lärande i fokus. Goda kunskaper om elevhälsans arbete är också viktigt. Som chef ska du kunna leda, fördela och prioritera bland arbetsuppgifter samt stödja och utmana dina medarbetare. Du ska ha god förmåga att fatta beslut och kunna ta ansvar för dessa. Du förväntas ha förmåga att arbeta utifrån Kungälvs kommuns värderingar, medborgarfokus, helhetssyn och lärande. Som person är du välgrundad i personlig mognad, stabilitet och värdegrund. Du behöver vara trygg i ditt uppdrag och vara en tydlig ledare, men också ha god förmåga att lyssna. För att lyckas i din roll behöver du vara prestationsorienterad. Ett krav för tjänsten är förmåga att vara relationsskapande, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad samt ha en god kommunikationsförmåga. Du är en person som vill leda tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Meriterande: Rektorsutbildning och ledarerfarenhet är meriterande. Även om du har haft tidigare liknande uppdrag och erfarenhet att bedriva förändringsarbete. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer