Enhetschef med särskilt operativt ansvar
Malmö kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Ref: 20251523 Vill du vara med och skydda välfärden? Funktionsstödsförvaltningen söker en enhetschef med särskilt operativt ansvar Om tjänsten Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen. Du ingår i avdelning myndighet förebyggande socialtjänst där du genom dina personliga egenskaper och din erfarenhet bidrar till avdelningens samriktning. Du har en central och viktig roll att tillsammans med andra i förvaltningen arbeta med förändrings- och utvecklingsarbete. Vi söker en engagerad och analytisk person som vill arbeta strategiskt med att förebygga välfärdsbrott inom Funktionsstödsförvaltningen. Du kommer att vara en nyckelperson i vårt arbete för att säkerställa att offentliga medel används rätt och bidra till att öka tilliten till välfärdssystemet. Tjänsten innebär ett nära samarbete med flera avdelningar inom förvaltningen samt med andra myndigheter och du kommer att arbeta utifrån Malmö stads handlingsplan för att motverka välfärdsbrott. Arbetsuppgifter Du kommer bland annat att: • Samordna och följa upp aktiviteter enligt Malmö stads handlingsplan för att förebygga välfärdsbrott • Utveckla rutiner och arbetssätt i samverkan med olika avdelningar, inklusive myndighet, ekonomi, organisationsbidrag och kommunikation • Bidra till och initiera kunskapshöjande insatser inom exempelvis otillåten påverkan, inköpsrutiner och underrättelseskyldigheter • Delta i nätverk för avtalsuppföljning och utveckla former för intern kontroll och egenkontroller • Undersöka möjligheten till tekniska och organisatoriska lösningar för att stärka kontrollsystem och effektivisera uppföljningsarbetet • Vara delaktig i kommunikationsinsatser, både internt och externt, för att öka transparens och medvetenhet kring arbetet mot välfärdsbrott Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant akademisk examen om minst 180 högskolepoäng, exempelvis inom juridik, samhällsvetenskap, offentlig förvaltning eller annat område som bedöms likvärdigt. Du har tidigare erfarenhet som chef, där ansvar för personal, arbetsmiljö och budget varit en naturlig del av ditt uppdrag. Du är van att leda andra chefer och har god förståelse för hur en kommunal organisation fungerar och styrs. Du har arbetat i komplexa sammanhang där samverkan, projektledning och ett strukturerat utvecklingsarbete varit centrala delar. Det är meriterande om du har erfarenhet av frågor som rör intern kontroll, granskningar, uppföljning av avtal eller brottsförebyggande arbete i kommunal verksamhet. Vidare har du både teoretiska och praktiska kunskaper inom lösningsfokuserad verksamhetsutveckling, målstyrning och systematisk uppföljning. Du är trygg i att analysera komplex information, identifiera samband och använda dessa insikter för att driva förbättringar. Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Som ledare är du strategisk, tydlig och inkluderande. Du skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare och kollegor. Du arbetar strukturerat, är lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med andra – såväl inom den egna förvaltningen som med externa aktörer och andra samhällsaktörer. Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med frågor som gör verklig skillnad – för både kommunen och medborgarna. Du blir en del av en verksamhet som arbetar för att skydda demokratin, främja transparens och säkerställa att våra gemensamma resurser används på ett ansvarsfullt och rättssäkert sätt. Vi erbjuder en dynamisk och utvecklingsinriktad arbetsmiljö där du har stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka både arbetssätt och rutiner. Du ges goda möjligheter till kompetensutveckling och får det stöd du behöver för att lyckas i din roll. Tillsammans skapar vi en modern och hållbar offentlig förvaltning  med invånarnas bästa i fokus. Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i den här rekryteringen. Vänta inte med din ansökan!    Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Butikschef Nya Route 126 i Alvesta
Route 126 i Alvesta AB
Chefer inom handel

Nu har du chansen att vara med från start! Vi söker en driven och engagerad butikschef till vår nya satsning, Route 126 i Alvesta – en modern konceptbutik med fokus på fastfood, biltvätt och släputhyrning. Om rollen Som butikschef hos Oljeshejkerna Johnsson AB har du fullt ansvar för butikens försäljning och resultat. Du leder teamet i vardagen, arbetar aktivt i butiken och är en förebild i sälj och service. Du motiverar dina medarbetare, planerar verksamheten och följer upp nyckeltal. Rollen innebär också ansvar för: Budget och redovisning Personalansvar och schemaläggning Marknadsföring, kampanjer och sociala medier Försäljningsanalys och utveckling av butiken Du rapporterar direkt till företagets vice VD. Vi söker dig som: Har minst 5 års erfarenhet av butiksförsäljning Har haft personalansvar tidigare Har ett genuint intresse för sälj, service och ledarskap Är initiativtagande, lösningsfokuserad och strukturerad Är prestigelös, lyhörd och en god kommunikatör Trivs i en målstyrd miljö och arbetar proaktivt Har erfarenhet av marknadsföring – gärna via sociala medier Har kunskap om butikskampanjer och resultatuppföljning Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tror på att olika erfarenheter och bakgrunder bidrar till ett starkt och kreativt team. Om anställningen: Tjänst: Heltid, tillsvidare (med inledande provanställning) Lön: Enligt överenskommelse Start: Sommaren/hösten 2025 Vill du vara med och forma framtidens butik i Alvesta? Skicka din ansökan till [email protected]. Hos oss får du arbeta i ett företag som genomsyras av hög service, stort engagemang och ett tydligt mål – att skapa lönsamhet genom nöjda kunder. Välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sektionschef dyksystem, Marinbasen
Försvarsmakten
Övriga chefer inom samhällsservice

Vill du jobba i en inspirerande miljö mitt i ett av våra världsarv och avnjuta vackra Karlskrona från sjösidan? Som en del av Marinverkstäderna och i Försvarsmakten utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Marinbasen söker nu en Sektionschef till sektionen för dyksystem för anställning vid Marinverkstäderna. Vi erbjuder ett omväxlande och varierande arbete med stora möjligheter att påverka din arbetsdag. Om avdelningen Avdelningen är en del av MarinV:s Marinmaterielavdelning som ansvarar för underhåll på förekommande pjäs-, dyk- och liv-säk.materiel inom Marinen m.m. Avdelningen består idag av 36 stycken medarbetare med verksamhet i mellersta och södra Sverige. Som sektionschef ingår du i marinmaterielavdelningens ledningsgrupp. Avdelningen är en av fyra avdelningar inom Marinverkstäderna. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Tjänsten innebär personalansvar • Företräda, leda och utveckla personal och verksamhet inom eget ansvarsområde enligt arbetsbeskrivning • Svara för genomförande, kvalitetssäkring, uppföljning och redovisning av produktion inom eget ansvarsområde • Svara för avdelningens ekonomiska resultat-, budget-, uppföljnings- och prognosarbete • Ansvara för arbetsmiljö och säkerhetsfrågor m.m. avseende eget ansvarsområde • Bidra med underlag för uppföljning och analyser avseende produktion • Samverka med hänvisade förband, kunder/leverantörer samt myndigheter KRAV Kvalifikationer • Godkänd 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • Erfarenhet av chefsansvar och produktionsplanering • Vana att hantera affärssystem • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska • Körkort lägst klass B (manuell) Personliga egenskaper Som person är du öppen, prestigelös och har en coachande ledarstil och jobbar kontinuerligt med att förbättra verksamheten. Du är noggrann, självgående samt har ett strukturerat arbetssätt där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. En förutsättning för goda resultat och kvalitet i arbetet är att du har en god kommunikativ förmåga och en social kompetens där du är bra på att samarbeta, såväl i team som självständigt. Som person är du är lugn i ditt sätt genom att vara inlyssnande, tillmötesgående och serviceorienterad. Du är omdömesgill och mån om att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Självklart bidrar du till ett positivt arbetsklimat och det är viktigt för dig att ge förutsättningar för ett bra teamsamarbete. Du är tydlig med förväntningar och mål och arbetar för att skapa engagemang och drivkraft hos medarbetarna. Du har även lätt för att växla mellan olika uppgifter som vår verksamhet kan komma att kräva av dig. Det är med fördel du är tekniskt lagd och har ett teknikintresse med fallenhet för struktur och planering. Du är en god representant för Försvarsmakten och ett föredöme både som person och ledare. Du bygger ditt ledarskap på Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om allas lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se ). Meriterande • Systemkännedom Marinmateriel • Avroparutbildning • Ledarskapsutbildning • Grundläggande militär utbildning • Tidigare erfarenhet av systemet SAP • Militära förarbevis Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid, med 6 månaders provanställning. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Befattningen är civil. Tjänsten innebär genomförande av tjänsteresor, deltagande i utbildning och övning i krigsorganisationen. Upplysningar om befattningen Torbjörn Gummesson via FM växel 010-828 50 00. Information om rekryteringsprocessen Ida Bergström via FM växel 010-828 50 00. Fackliga företrädare Officersförbundet: Johnas Mård Försvarsförbundet: Jimmy Svensson SACO: [email protected] SEKO: Andreas Emilsson Samtliga personer ovan nås via Försvarsmaktens växel 010-828 50 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-18. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Assisterande butikschef för Flying Tiger Copenhagen, Liljeholmen
TZ-shops South Sweden AB
Chefer inom handel

Älskar du att vara där det händer? Har du en förmåga att leda och motivera andra? Tycker du att Flying Tiger Copenhagen är ett inspirerande företag? Då tycker vi att du ska bli vår nya assisterande butikschef på Liljoholmen.  På Flying Tiger Copenhagen vill vi vara en katalysator för människors drömmar och idéer. Vi älskar att få människor att le genom att erbjuda produkter de behöver, produkter de drömmer om eller genom produkter de inte ens visste fanns.    Hos oss på Flying Tiger Copenhagen har vi starka värderingar som vägleder oss i allt vi gör – från hur vi tänker till hur vi arbetar. Vi har en öppen kultur där vi värdesätter varandra och skapar plats för olikheter, innovation och människor som är genuint intresserade av andra människor. Vi har en kreativ och informell atmosfär, där vi välkomnar mångfald och där samspel och team-spirit är nyckeln för framgång!    Vem är du?   Som assisterande butikschef på Flying Tiger Copenhagen brinner du för att skapa en rolig och positiv arbetsplats som får dina kollegor att prestera med sin fulla potential! Du brinner så mycket för det du gör att det smittar av sig både på dina kollegor och på våra kunder. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo där den ena dagen aldrig är den andra lik och strävar efter att uppnå resultat, alltid med glimten i ögat! Du kommer arbeta sida vid sida med butikschefen och ska kunna täcka upp då butikschefen inte är på plats. Vi förväntar oss att du:    Har förmåga att leda och motivera andra   Har ett extra öga för planering och strukturering   Är resultatinriktad, affärsdriven och serviceinriktad   Är tydlig, samarbetsorienterad och initiativrik     Hos oss kommer du:   Packa upp leveranser och exponera varor   Se till att butiken är inbjudande   Kassaarbete   Avlasta butikschefen i den dagliga driften  Tillsammans med butikschefen ständigt driva försäljning och nyckeltal framåt    Vilka är vi?  Flying Tiger Copenhagen är ett av världens mest framgångsrika – och absolut roligaste – detaljhandelsföretag. Vi älskar mångfald och kaka, och våra dörrar är alltid öppna. Vi kan erbjuda dig ett jobb på en jordnära arbetsplats där du blir en del av ett team bestående av ambitiösa, öppna och hjälpsamma kollegor som gillar det de gör.   Låter det som något du vill vara en del av? Då finns det inget att vänta på – vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten är ett vikariat på 12 månader (till och med 2026-05-31) på 25/h per vecka med tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet är pga studieledighet och innebär därför goda chanser till förlängning. Rekrytering kan ske löpande, så skynda dig att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 31/7.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Affärsområdeschef
Hirely AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker en engagerad och driven Affärsområdeschef för avdelningen Tätskikt som vill vara med och stärka vårt team! Är du redo för nästa steg i din karriär? Vill du ta ett helhetsansvar för affärsområdet Tätskikt i en växande och lösningsorienterad organisation? Har du en stark känsla för ledarskap, utveckling, affärer och projekt? Då är det här möjligheten för dig! Om rollen Som Affärsområdeschef för Tätskikt har du en nyckelroll i att leda, utveckla och driva affärsområdet framåt. Du ansvarar för att optimera och planera resurser, sälja in uppdrag, säkerställa en effektiv produktion och skapa ett högt engagemang i ditt team. Rollen innebär ett tätt samarbete med dina projektledare och arbetsledare i teamet, där du agerar både strategiskt och operativt. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Älta, Stockholm och omfattar projekt i hela Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personalansvar för teamet inom Tätskikt – coacha, utveckla och skapa engagemang. Ansvara för affärsområdets resultat, beläggning och resursplanering. Identifiera och sälja in nya affärsmöjligheter. Planera och följa upp pågående uppdrag tillsammans med dina projektledare och arbetsledare. Säkerställa kvalitet, lönsamhet och leverans enligt tidsplan. Bidra till utveckling av interna arbetssätt och processer. Representera bolaget mot kunder och samarbetspartners. Du har även ett övergripande ansvar för affärsområdets ekonomi. Det innebär löpande budgetuppföljning, analys och uppföljning av ekonomiska nyckeltal samt ansvar för att säkerställa lönsamhet inom din avdelning. Du har ett helhetsperspektiv på både kostnader och intäkter, i nära dialog med ekonomiavdelningen och ledningen. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet från byggbranschen, gärna med inriktning mot tätskikt eller närliggande områden. Tidigare erfarenhet av personalledning och att driva team mot gemensamma mål. Dokumenterad vana av att planera resurser och projekt. God förståelse för affärer och förmåga att arbeta med såväl försäljning som projektuppföljning. Förmåga att kommunicera och skapa relationer – både internt och extern Svenska och engelska i tal och skrift B-körkort. Vi lägger stor vikt vid din personlighet, ditt ledarskap och din förmåga att skapa resultat genom andra. Det här erbjuder vi dig: En affärskritisk roll med stor möjlighet att påverka. En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö i moderna lokaler. Möjligheter till personlig och professionell utveckling. Engagerade kollegor i ett företag med starkt driv och lösningsfokus. ITP tjänstepension via Collectum. Friskvårdsbidrag på 3000 SEK per kalenderår. Arbetstidsförkortning – 6 extra lediga dagar per år. Om oss LW Sverige AB befinner sig i en spännande tillväxtfas med flera intressanta projekt runt om i Sverige, inklusive Stockholm, Göteborg och andra delar av landet. Vi söker därför fler engagerade medarbetare som vill vara med på vår resa! Vi är en av Sveriges ledande leverantörer av tak- och fasadlösningar – eller som vi väljer att kalla det, klimatskal. Titta gärna in på vår hemsida https://lwab.se där du kan se vilken typ av projekt vi arbetar med. Hos oss får du en stimulerande arbetsplats i moderna lokaler, präglad av samarbete, driv, mod, utveckling och eget ansvar. Låter det intressant? Ansök idag och bli en del av vårt engagerade team! Vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen till LW Sverige AB Urval och intervjuer sker löpande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Interim logistikchef till kund i Köping
Nercia Bemanning AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vårt uppdrag Är du interimskonsult och tillgänglig på hel- eller deltid för ett uppdrag som logistikchef med start efter sommaren? Om tjänsten Uppdraget innebär ansvar för landlogistik inom Sverige och Norge med fokus på logistikinköp, leverantörsavtal, säkerhet och processutveckling i en industriell verksamhet. Inget personalansvar ingår i uppdraget. Din profil Vi söker dig med • Industriell bakgrund och erfarenhet av strategiskt arbete med logistik och tjänsteinköp, gärna inom torrbulkgods. • Dokumenterad erfarenhet av upphandling, förhandling och avtal. • Erfarenhet av arbete med H&S-frågor Flytande svenska och engelska krävs samt körkort. Övrig information Placering i Köping, med möjlighet till hybridarbete. Resor inom Sverige och Norge. Uppdraget gäller under en övergångsperiod och löper till dess att en permanent ersättare är på plats. Om Nercia Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Affärsområdeschef - Tätskikt
Lw Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vi söker en engagerad och driven Affärsområdeschef för avdelningen Tätskikt som vill vara med och stärka vårt team! Är du redo för nästa steg i din karriär? Vill du ta ett helhetsansvar för affärsområdet Tätskikt i en växande och lösningsorienterad organisation? Har du en stark känsla för ledarskap, utveckling, affärer och projekt? Då är det här möjligheten för dig! Om rollen Som Affärsområdeschef för Tätskikt har du en nyckelroll i att leda, utveckla och driva affärsområdet framåt. Du ansvarar för att optimera och planera resurser, sälja in uppdrag, säkerställa en effektiv produktion och skapa ett högt engagemang i ditt team. Rollen innebär ett tätt samarbete med dina projektledare och arbetsledare i teamet, där du agerar både strategiskt och operativt. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Älta, Stockholm och omfattar projekt i hela Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personalansvar för teamet inom Tätskikt – coacha, utveckla och skapa engagemang. Ansvara för affärsområdets resultat, beläggning och resursplanering. Identifiera och sälja in nya affärsmöjligheter. Planera och följa upp pågående uppdrag tillsammans med dina projektledare och arbetsledare. Säkerställa kvalitet, lönsamhet och leverans enligt tidsplan.  Bidra till utveckling av interna arbetssätt och processer. Representera bolaget mot kunder och samarbetspartners. Du har även ett övergripande ansvar för affärsområdets ekonomi. Det innebär löpande budgetuppföljning, analys och uppföljning av ekonomiska nyckeltal samt ansvar för att säkerställa lönsamhet inom din avdelning. Du har ett helhetsperspektiv på både kostnader och intäkter, i nära dialog med ekonomiavdelningen och ledningen. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet från byggbranschen, gärna med inriktning mot tätskikt eller närliggande områden. Tidigare erfarenhet av personalledning och att driva team mot gemensamma mål. Dokumenterad vana av att planera resurser och projekt. God förståelse för affärer och förmåga att arbeta med såväl försäljning som projektuppföljning. Förmåga att kommunicera och skapa relationer – både internt och extern Svenska och engelska i tal och skrift B-körkort. Vi lägger stor vikt vid din personlighet, ditt ledarskap och din förmåga att skapa resultat genom andra. Det här erbjuder vi dig: En affärskritisk roll med stor möjlighet att påverka. En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö i moderna lokaler. Möjligheter till personlig och professionell utveckling. Engagerade kollegor i ett företag med starkt driv och lösningsfokus. ITP tjänstepension via Collectum. Friskvårdsbidrag på 3000 SEK per kalenderår. Arbetstidsförkortning – 6 extra lediga dagar per år. Om oss LW Sverige AB befinner sig i en spännande tillväxtfas med flera intressanta projekt runt om i Sverige, inklusive Stockholm, Göteborg och andra delar av landet. Vi söker därför fler engagerade medarbetare som vill vara med på vår resa! Vi är en av Sveriges ledande leverantörer av tak- och fasadlösningar – eller som vi väljer att kalla det, klimatskal. Titta gärna in på vår hemsida https://lwab.se där du kan se vilken typ av projekt vi arbetar med. Hos oss får du en stimulerande arbetsplats i moderna lokaler, präglad av samarbete, driv, mod, utveckling och eget ansvar. Låter det intressant? Ansök idag och bli en del av vårt engagerade team! Vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen till LW Sverige AB Urval och intervjuer sker löpande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Konstruktionschef
Hirely AB
Produktionschefer inom tillverkning

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du kombinera tekniskt konstruktionsarbete med ett tydligt ledarskap och ett konkret förändringsuppdrag? Diamond Power söker nu en konstruktionschef som vill ta ansvar för att driva modernisering och effektivisering av deras konstruktionsavdelning – i nära samarbete med produktion och teknik. Om företaget Diamond Power Sverige AB arbetar med service och installation av teknisk utrustning för industriella anläggningar – ofta i kraft- och pappersindustrin. De har ett starkt fäste i Sverige men även internationellt. De har en kultur som präglas av yrkesstolthet, säkerhetstänk och respekt för deras kunders anläggningar. Hos dem är frihet under ansvar mer än ett uttryck – det är deras arbetsvardag. Om teamet & rollen Som projektkonstruktör hos Diamond Power har du en central roll i företagets tekniska leverans. Du arbetar både med konstruktion och projektledning – från offert och design till dokumentation och färdig installation. I din vardag kommer du att: Leda och driva flera projekt parallellt, från start till leverans, inom givna tidsramar. Ta fram tillverknings- och standardritningar för produkter som sotblåsare, spett och kameror. Ansvara för dokumentation, ritningsunderlag och teknisk specifikation. Vara tekniskt stöd till säljorganisationen vid nyförsäljning och offertarbete. Stötta installationsteamet med tekniska lösningar och anpassningar. Utveckla kundspecifika konstruktioner utifrån krav och användningsområde. Du arbetar nära både kontoret i Sollentuna samt med produktionen som är placerad i Skutskär. Samarbetet är tätt, och du har daglig kontakt med kollegor inom konstruktion, projektledning och produktion. Om dig Vi söker dig som är trygg i din tekniska roll och har naturligt ledarskap. Du trivs med att strukturera upp arbetssätt och har lätt för att få med dig andra. Du har troligtvis arbetat som konstruktör och redan haft en ledarroll inom konstruktion och projekt. Viktigast är att du är lösningsorienterad, prestigelös – och vågar ta plats. För att lyckas i rollen behöver du: Flera års erfarenhet av konstruktion och projektering inom processindustri, särskilt värmeverk samt pappers- och massabruk. Specialist på ångrörsystem: konstruktion, beräkning och dimensionering enligt gällande standarder. Mycket goda kunskaper i Inventor och Vault (inkl. PLM). Erfarenhet av att leda tekniska team i projektmiljö. Teknisk utbildning inom maskinteknik/mekanik (högskoleingenjör eller motsvarande erfarenhet). Stark förståelse för produktionsteknik och tillverkningsanpassad konstruktion. Goda kunskaper i ISO 3834 och standarder för tryckbärande system. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Okej med att resa: 20–30 resdagar/år. Meriterande: Kunskap inom automatiserade ritningsflöden eller användning av AI-stöd i CAD-processer Kunskap inom elritningar Förmåner & framtid Diamond Power erbjuder en roll med hög påverkan, stor frihet och mycket ansvar. Du får chansen att driva ett förändringsarbete från start och samtidigt vara en nyckelperson i företagets framtid. Detta är ett konsultuppdrag med start snarast, där det finns goda möjligheter till överrekrytering för rätt person. Ansökan Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag – så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen genomförs i samarbete med Ed:Za Group. Har du några frågor kring rollen eller processen är du varmt välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Vill du bli Uppsala Musikklassers nya rektor?
Jurek Recruitment & Consulting AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Uppsala Musikklasser är en välrenommerad friskola med musikprofil, belägen i vackra Seminarieparken i centrala Uppsala. Nu söker vi en trygg, tydlig och relationsskapande skolledare som vill fortsätta leda vår engagerade verksamhet – och samtidigt ta oss vidare i skolans utvecklingsresa. Vi erbjuder ett uppdrag i en stark och stabil organisation där det finns goda resultat, nöjda medarbetare, och ett brinnande engagemang för musik, lärande och elevernas utveckling. Om skolan Uppsala Musikklasser är en stiftelsedriven grundskola för årskurserna 3–9 med 517 elever i dagsläget. Skolan har en tydlig musikprofil med körsång och orkesterspel som bärande delar av verksamheten. Musikundervisningen sker flera dagar i veckan och är central för skolans identitet och attraktionskraft. Våra elever presterar högt, och vi har ett stort söktryck både från elever och lärare. Vår organisation präglas idag av god struktur, samarbete och arbetsglädje – ett resultat av ett medvetet och långsiktigt ledarskap. Nuvarande rektor lämnar sitt uppdrag på grund av flytt till annan ort, och vi söker en efterträdare som vill bygga vidare på det starka fundament som lagts. Ditt uppdrag Som rektor har du det övergripande ansvaret för skolans utveckling, personal, resultat och ekonomi. Du leder verksamheten tillsammans med teamledarna och rapporterar till skolans styrelse, som erbjuder ett gott stöd i frågor som rör ekonomi, juridik och strategiska beslut. Ditt fokus blir att: • Leda och utveckla skolan i enlighet med läroplanen (Lgr22) och skolans värdegrund. • Bibehålla och vidareutveckla skolans musikprofil och höga kvalitet i undervisningen. • Vidareutveckla strukturer och kultur som stödjer samarbete, elevhälsa och en inkluderande miljö. • Vara en närvarande, tydlig och inspirerande ledare för personal och elever. • Hantera aktuella lokalanpassningar tillsammans med hyresvärden för att hitta bra lösningar på lokalfrågor, alltid med elevernas bästa i åtanke.  Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet av rektors- och/eller skolledaruppdrag, gärna inom grundskolan. • Har en högskoleutbildning. • Har en pågående eller genomförd rektorsutbildning. • Är väl förtrogen med skolans regelverk, systematiskt kvalitetsarbete och uppföljning av resultat. • Har förmåga att bygga tillit och arbetsro även i tider av förändring. • Är lösningsorienterad, lyhörd och trygg i att fatta och förankra beslut. • Har förståelse och gärna erfarenhet av att leda en verksamhet med tydlig profil – bakgrund inom musik eller intresse för ämnet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har ett varmt, kommunikativt och engagerat ledarskap. Du motiveras av att skapa en skolmiljö där alla elever – oavsett förutsättningar – får möjlighet att växa och lyckas. Välkommen till en unik skola Uppsala Musikklasser är en plats där elever växer och lär sig genom både musik och studier. Här finns tradition, höga ambitioner och en stark gemenskap. Som rektor får du en nyckelroll i att leda en älskad skola mot framtiden. Tjänstens omfattning och tillträde Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt – senast i januari 2026. Nuvarande rektor avslutar sitt uppdrag innan höstterminens start. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Uppsala Musikklasser med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 4 augusti 2025. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Maria von Sterneck, 073-70 771 70, [email protected]. Under v.28–v.30 går det bra att kontakta Bano Mohammad på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Butikschef Gina Tricot, Ringen
Gina Tricot AB
Chefer inom handel

ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi en erfaren och passionerad person för rollen som butikschef på Gina Tricot i Ringen, Sthlm. Om du brinner för försäljning, har en stark ledarskapsförmåga och älskar att arbeta i modebranschen så kan du vara den perfekta kandidaten för oss!  OM ROLLEN Som butikschef tar du ägarskap över butiken och ansvarar för dess resultat. För att du ska kunna fortsätta utveckla dina ledaregenskaper ger vi dig stöd i din ledarroll samt tillgång till våra utbildningar i Gina Tricot Smile Academy. Här är det viktigt för oss att du själv tar initiativ för att växa i din roll.    VEM ÄR DU? Vi söker dig som är positiv, social och driven. Du strävar alltid efter att vara i toppklass och är en sann teamplayer som inte bara står bredvid utan är aktivt engagerad ute på golvet med ditt team. Att visa vägen genom eget exempel är en självklarhet för dig när du motiverar ditt team för att skapa meningsfulla upplevelser för våra kunder. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetstider, inklusive kvällar, helger och intensiva perioder som julen. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet från service och försäljning Erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande mål Stort intresse för försäljning och nyckeltal En passion för mode och trender Ett öga för det visuella Flexibel gällande arbetstider VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (38,25 h/v). Vi tillämpar provanställning.   Är du rätt person för utmaningen?  Intervjuer och tillsättning sker löpande. I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren.

23 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025