IAM-specialist till Göteborg Energi
Göteborg Energi AB
Systemförvaltare m.fl.

Har du erfarenhet av operativt arbete med IAM system (IGA/PAM) och vill ha en viktig roll hos Göteborg Energi där du får utveckla vår identitets- och åtkomsthantering i praktiken? Vi satsar stort inom IT-säkerhetsområdet och hos oss kommer du att få de bästa förutsättningarna för framgång Din uppgift Som IAM Specialist kommer du att ha den viktiga uppgiften att driva införande och utvecklingen av våra IAM system. Rollen är kritisk i vårt arbete med att hantera digitala identiteter och åtkomstkontroll för att skydda våra digitala tillgångar. Du kommer att arbeta med operativ och teknisk operativ IAM förvaltning. Din roll: - Implementera, förvalta och vidareutveckla våra IAM system - Omvandla/översätta verksamhetskrav och processer till regelverk och policys i våra IAM system samt följa upp dess effektivitet - Säkerställa att hantering av identiteter och åtkomsträttigheter följer gällande processer samt bidra till uppföljning och utvärdering - Etablera flöden till IAM system samt koordinera, samordna och felsöka om något misstänks fela i system eller flöden - Hantera upplägg av nya identiteter och dess åtkomsträttigheter - Medverka i integrationer av system främst mot IGA Du kommer att samarbeta nära och mycket med dina kollegor inom avdelningen för Informationssäkerhet & Informationsstyrning och medverka vid genomförandet av uppgifter som ligger inom avdelningens ansvarsområde. Ditt team Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på avdelningen Informationssäkerhet, data och analys inom Utveckling och Digitalisering. Avdelningen har som övergripande ansvar och uppdrag att styra och stödja informations- och IT-säkerhetsarbetet inom Göteborg Energi. Teamet består idag av 10+ medarbetare, bl.a. specialister inom IAM, Informations- och IT-säkerhet, Risk- och kontinuitet, IT-säkerhetsarkitektur, Incidenthantering m.m. Din chef blir vår CISO. Din kompetens För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av praktiskt arbete med IAM system och den teknik som används för att hantera IAM system. Som person är du nyfiken och engagerad och har förmåga att kunna samla in och förstå de krav som verksamheten ställer kring identitets- och åtkomsthantering och omsätta det i flöden och policys. Du är driven och engagerad och har strak drivkraft och vilja att få saker att hända. De krav vi ställer på dig som söker är: - minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet från systemnära arbete med IT-säkerhetssystem - varav minst tre (3) års erfarenhet av operativt/teknisk operativt arbete med IAM system - kunskap och erfarenhet från arbete med för området relevanta regelverk och standarder såsom ex. ISO 27001, CIS, NIST, MITRe, etc. - förmåga att inom IAM omvandla verksamhetskrav och regelverk till policys och arbetssätt samt följa upp dess effektivitet - relevant eftergymnasial utbildning, alternativt en likvärdig arbetslivserfarenhet inom området - behärska svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskaper relaterad till: - Omada Identity och/eller CyberArk - hantering av PKI, inklusive certifikathantering, livscykelhantering av nycklar och integration av PKI-lösningar i autentiserings- och åtkomstkontroller - autentiserings och auktorisationsmetoder/protokoll (SAML, OIDC, SCIM, RBAC, ABAC) - katalogtjänster (t.ex. LDAP, AD, Entra ID) - IAM-arkitektur, inklusive strategisk planering, val av teknologier och integration av identitets- och åtkomstlösningar i komplexa IT-miljöer Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök idag och bli en del av vår resa mot ett mer hållbart Göteborg! Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
IT Support Specialist

We are looking for an IT Support Specialist to join SEB Embedded! Join us in ensuring that SEB Embedded runs smoothly by providing hands-on IT support across our organization. You will be a key player in maintaining and improving our internal tooling and systems, empowering our teams to do their best work every day. About the team You will be part of the Platform Engineering team, but support the full SEB Embedded Organization enabling everyone to operate at their best. We support our colleagues across domains by ensuring their tools and systems are efficient, secure, and well-integrated. You and your closest colleague will work together in a proactive, helpful way, driven by a shared mission to create a seamless digital workplace. What you will do You will provide day-to-day IT support for employees across the company, primarily on macOS and Google Workspace. We work with a modern IT environment based on macOS, Google Workspace, and the Atlassian suite. This is a service-oriented role, perfect for someone early in their career, who’s eager to take ownership, solve problems, and grow with us. Some of the things you will do: Administer and troubleshoot tools like Google Workspace, Atlassian (Jira, Confluence), and other cloud-based services. Set up and configure software and user accounts for new and existing employees. Maintain and improve internal documentation and processes related to IT support. Work closely with other teams to identify needs, propose solutions, and continuously improve our IT environment. Help develop solutions to improve IT efficiency. Who you are You’re someone who enjoys helping others, solving problems, and working hands-on with technology. You are self-motivated, service-minded, and not afraid to take initiative or explore new solutions. You communicate clearly and confidently with both technical and non-technical users. Key ingredients to succeed in this role: 1–2 years of experience in a similar IT support role. Comfortable working in a macOS environment. Hands-on experience with Google Workspace administration. Service-oriented mindset with strong communication skills. Ability to work independently and drive tasks to completion. Nice to have: Experience with Atlassian tools (Jira, Confluence). What we offer We believe in a healthy work-life balance meaning we encourage a hybrid set-up that puts emphasis on flexibility and autonomy. Your unique talents and skills are important to us, therefore we want you to thrive in your development and have the chance to grow within the organization in a way that resonates with your aspirations. We offer the best of both worlds; the stability and security of an established company together with the innovation and energy of a scale-up. As part of your journey, working alongside exceptional colleagues, we want to make sure to nurture your skills while you contribute to our collective success! Application With summer vacations approaching, we will begin reviewing applications in August.

2 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Strateg Masterdata
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Övriga IT-specialister

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Nu söker vi på Koncernkontoret en strateg som driver utvecklingsfrågor inom masterdataområdet och skapar förutsättningar för en strategisk och hållbar masterdatahantering till nytta för Västra Götalandsregionens beslutsfattare och verksamhet. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare. Ditt uppdrag Vi söker en driven och erfaren strateg inom masterdata som ska leda och utveckla Västra Götalandsregionens masterdatahantering. I rollen arbetar du strategiskt och långsiktigt för att säkerställa VGR:s masterdatahantering. Du samarbetar med VGR:s förvaltningar och bolag för att bygga strukturer för informations- och datahantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att säkerställa att masterdata skapas, uppdateras och håller god datakvalitet. Du kommer att etablera strategier, rutiner och regelverk för hur masterdata kan kopplas samman, samt säkerställa att informations- och datastrukturer för olika datakällor tillsammans kan användas för uppföljning och beslutsstöd. Du kommer också att vara sammankallande för olika regionala grupperingar. Du blir kravställare på hur masterdata hanteras i regionens digitaliseringsarbete. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet av hur data och information styrs och leds. Samt hur man säkerställer hög kvalitet på data. Du bör ha analytiska färdigheter och förmåga att arbeta med stora datamängder. Vi söker dig med förmåga att se både helhet och detaljer och är noggrann. God kommunikations- och samarbetsförmåga är av yttersta vikt. Kompetensen att paketera och förmedla information kring masterdata till olika mottagare är central för befattningen. Kandidaten vi söker har gedigen förståelse kring masterdata ur ett verksamhetsperspektiv. I rollen är det viktigt att vara självständig med förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbete framåt. Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer att ha möjlighet att skapa strukturer och regelverk som får direkt påverkan på beslutsstöd och jämförbarhet. De strukturer du är med och skapar är till för primäranvändning och sekundäranvändning av data, för exempelvis AI-lösningar eller annan typ av beslutsstöd. Du kommer vara placerad på en strategisk avdelning på koncernstab kansli och säkerhet och underställd direktören på staben. Enheten har fokus på utvecklingsfrågor inom VGR:s ledningssystem, processarbete och koncernövergripande informationsledning. Ditt uppdrag kommer vara av koncernövergripande karaktär med kollegor inom VGR och på sikt även delvis på nationell nivå. Vi vänder oss till dig som har en akademisk examen, som lägst på kandidatnivå. Du kan ha examen från exempelvis informationsteknologi/datavetenskap eller en annan akademisk utbildning där du har fått med dig relevanta kunskaper inom masterdataområdet. Du ska ha dokumenterad flerårig erfarenhet av att arbeta med masterdata. Arbetslivserfarenhet från en offentlig organisation är meriterande.  Om du är en strukturerad och kommunikativ person med passion för data, vill vi gärna höra från dig! Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans. Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Övrigt Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/ Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Systemtekniker inom industriell IT
Procruitment AB
Drifttekniker, IT

Om tjänsten Vår kund är ett väletablerat produktionsföretag med verksamhet i Karlskoga. De bedriver en omfattande tillverkning för både den svenska och internationella marknaden, med ett starkt fokus på hållbarhet, energieffektivitet och modern teknik. Just nu söker de en systemtekniker som vill vara med och utveckla, underhålla och optimera tekniska system som är avgörande för att stödja produktionen. I rollen ansvarar du för drift och underhåll av system och applikationer – med fokus på tillgänglighet, prestanda och säkerhet genom regelbundna uppdateringar och optimering. Du kommer även att: Vidareutveckla befintliga system utifrån förändrade verksamhetsbehov, inklusive integration av nya funktioner Utveckla lösningar som automatiserar och effektiviserar processer  Ge tekniskt stöd till produktion och snabbt hantera fel för att minimera driftstörningar Arbeta proaktivt med säkerhet – du implementerar och följer upp säkerhetsrutiner, samt ser till att system följer både interna policyer och externa krav Bidra till en stabil och säker OT-miljö genom dokumentation, riskbedömningar och processbeskrivningar Här får du chansen att en del av ett företag i teknisk framkant vars medarbetare bryr sig om varandra och där man utvecklas tillsammans. Din kompetens Vi tror att du har ett starkt tekniskt intresse, är drivande, nyfiken och har en god kommunikativ förmåga, då rollen innebär kontakt med både interna och externa intressenter. Vi ser gärna att du:  Har en högskoleutbildning eller annan motsvarande relevant utbildning Har några års arbetslivserfarenhet av systemdrift i produktionsnära miljö Talar svenska och engelska obehindrat  Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlskoga  Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
IT-Tekniker till Nordlo i Växjö
Nordlo Växjö & Ljungby AB
Supporttekniker, IT

Nu har du möjlighet att bli del av vårt härliga teknikteam i Växjö. Vi finns till för att underlätta våra kunders vardag med små som stora IT-relaterade problem. Är du engagerad i IT-frågor? Trivs du med att ha kontakt med kunder? Är du bra på att förklara hur teknik fungerar så att en vanlig användare förstår? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Då är rollen perfekt för dig. Hos oss får du trevliga kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. Vi jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare, och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla. Information om oss Nordlo bildades 2018, med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag drygt 1000 medarbetare på 46 orter i Sverige och Norge. Nordlo Växjö & Ljungby har idag 118 medarbetare som arbetar på våra kontor i Växjö och Ljungby. Vi söker nu IT-Tekniker med placering i Växjö. För att lyckas i din roll i vår support krävs det att du: Har brinnande intresse för IT Ser tekniska problem som en utmaning och en chans att utvecklas Kan förklara både enkla och komplicerade utmaningar på ett lättförståeligt sätt Vill utvecklas i samma takt som tekniken Har ambitionen att våra kunder alltid har fungerade och bra IT-miljö God kännedom om IT-lösningar i allmänhet För tjänsten förväntas du ha goda kunskaper i: - Microsoft 365 - AD och kontohantering - IT-säkerhet Det är meriterande om du innehar certifiering inom något av ovanstående.  Du är driven, engagerad och gillar strukturerad problemlösning. Ett professionellt sätt och att du gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras dagliga arbete ser vi som en självklarhet. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift B-körkort är ett krav. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdag. För alla som går vidare i processen och erbjuds en tjänst görs referenstagning och en bakgrundskontroll via Tofindout.

2 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Servicedesk Technician
Nobina Sverige AB
Supporttekniker, IT

Vill du jobba med teknik som verkligen gör skillnad i samhället?   Hos oss på Nobina bygger vi lösningar som varje dag gör skillnad för både dig och mig. Visste du att vi bland annat hjälper dina barn att komma till skolan, ser till att du kommer i tid till jobbet, hjälper personer med särskilda behov att klara av vardagen, och till och med så levererar vi din lunch med ett leende och tar en pratstund? Detta är bara ett axplock av vad vi gör.  Den här rollen innebär både kontorsarbete och resor, vilket ger en omväxlande arbetsdag. Dessutom erbjuder vi utbildningar och utvecklingsmöjligheter för att du ska kunna växa i din yrkesroll.   Eftersom resor är en naturlig del av tjänsten så är svenskt körkort klass B ett krav. När du kommit in i din roll kommer du även omfattas av beredskapstjänstgöring ungefär en vecka i månaden.   Vi på Nobina IT utvecklar och levererar IT-stöd till hela vår verksamhet. Som Servicedesk Technician hos oss får du en central och viktig roll. Vår servicedesk är hjärtat av vår IT-avdelning, där vi hanterar incidenter, beställningar och ger support på plats över hela Norden. Rollen är stationerad i toppmoderna lokaler på Nobinas huvudkontor i Solna.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:   Hantera inkommande incidenter och serviceförfrågningar via telefon, e-post och vårt ärendehanteringssystem   Ge teknisk support och vägledning till våra användare på distans och på plats   Samarbeta med andra IT-specialister för att lösa mer komplexa tekniska problem   Delta i utvecklingen och förbättringen av våra IT-processer och rutiner   Vem är du?   Vi tror att du har jobbat med service i något år och har en utbildning eller ett brinnande intresse för IT. Du har även en stark vilja att lära dig och utvecklas inom området.    Det är meriterande om du tidigare har:   Erfarenhet av Active Directory (AD)   Kunskap om Entra-ID   Erfarenhet av att arbeta med Exchange   Goda kunskaper i Windows och Office   Vi erbjuder dig en arbetsmiljö där varje dag är unik. Du får möjlighet att vara en del av ett engagerat team som ständigt arbetar med att förbättra och utveckla våra IT-tjänster.   Varför Nobina?   På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation.  Ansökan:   Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan, urval och intervjuer sker löpande. Välkommen att bli en del av Nobina!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Informationssäkerhetssamordnare
Oxelösunds kommun
IT-säkerhetsspecialister

I skärgårdsstaden Oxelösund får du nära till boende, arbete, kommunikation, service, natur och hav. Kommunen som ligger strategiskt i östra Sörmland, har 12 000 invånare och ett rikt kultur- och föreningsliv. Dryga timmen upp till Stockholm och strax under timmen ner till Norrköping, det är inte heller långt till regionens flygplats, E4:an och järnvägen. Oxelösunds kommun är en liten kommun som vill mycket. Vi är nyfikna och vågar hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar och jobbar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks bland annat genom att vi hjälps åt och tar vara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter är nära gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef. Vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort. Vi söker en informationssäkerhetssamordnare som vill driva och utveckla det strategiska och operativa informationssäkerhetsarbetet i Oxelösunds kommun. Om rollen: Som informationssäkerhetssamordnare ansvarar du för att samordna, leda och utveckla kommunens arbete med informationssäkerhet och dataskydd. Du är kommunens dataskyddsombud. I din roll arbetar du både strategiskt och operativt i nära samverkan med verksamheter och ledningen. Du kommer att ha stor möjlighet att påverka och forma informationssäkerhetsarbetet. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår att vara ett operativt och strategiskt stöd i frågor som bland annat rör informationsklassning, riskanalyser, kontinuitetshantering och konsekvensbedömningar. Du kommer utveckla, implementera och följa upp styrande dokument för informationssäkerhet och dataskydd, utbilda och fortbilda verksamheter, införa systematiska arbetssätt baserat på systematiskt informationssäkerhetsarbete och dataskydd. Du kommer att samordna och leda interna nätverk för att stärka kommunernas informationssäkerhetsarbete och dataskydd. I uppdraget ingår även att hantera och följa upp informationssäkerhetsincidenter samt säkerställa att åtgärder vidtas och dokumenteras på ett korrekt sätt. Du bevakar kontinuerligt utvecklingen inom området och håller kommunen uppdaterad om nya krav, hotbilder och trender för att säkerställa att informationssäkerhetsarbetet ligger i linje med aktuella regelverk. Tjänsten är placerad på kommunstyrelseförvaltningen och du kommer att arbeta i nära samverkan mellan funktionerna för kansli, digitalisering och säkerhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med informationssäkerhet och dataskydd, gärna i offentlig verksamhet. Meriterande är goda kunskaper inom lagstiftning gällande NIS och GDPR. Som person är du tydlig och förtroendeingivande, med en god förmåga att bygga tillitsfulla och hållbara relationer. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och är skicklig på att skapa engagemang och delaktighet. Det faller sig naturligt för dig att förklara och tydliggöra frågor på ett sätt som gör dem begripliga och meningsfulla för olika målgrupper. Du tar ansvar, är lösningsorienterad och har förmåga att driva aktiviteter hela vägen från start till mål. Din analytiska förmåga gör att du lätt kan växla mellan att förstå detaljer och att se den större helheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som vill vara med och bidra till en säker och tillitsfull informationshantering i hela kommunen. Vi erbjuder: Hos oss kliver du in i en vardag där ditt arbete gör skillnad. Du blir en del av ett engagerat team där informationssäkerhet ses som en nyckel till en trygg och hållbar digital framtid. Vi stödjer och ger service till verksamheterna, vi jobbar nära varandra och stöttar varandra i vardagen. Här finns möjlighet att påverka både ditt arbete och utvecklingen framåt. ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Då Oxelösunds kommun ingår i finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökande med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt. Oxelösunds kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd.

2 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Systemingenjör
Combitech AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi söker en systemingenjör till Combitech som kan hjälpa våra kunder inom försvar eller telekom att utveckla produkter och tjänster. I rollen som konsult hos Combitech får du möjlighet att jobba inom spännande och nyskapande uppdrag inom den senaste tekniken och samtidigt bygga ett smart och motståndskraftigt samhälle. Utöver en spännande roll erbjuder vi en anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. Vill du utmanas i din roll som ingenjör och även som person? Då kan vi vara rätt arbetsgivare för dig! Din roll som systemingenjör Som systemingenjör på Combitech hjälper du våra kunder att utveckla produkter som består av både hård- och mjukvara. Rollen passar dig som har ett stort intresse och en fallenhet för att lösa komplicerade tekniska problem från ett tvärfunktionellt angreppssätt. Du kommer ges möjlighet att jobba i olika faser i projekten beroende på din erfarenhet och intresse, såväl som behoven i kundprojekten. Oberoende när i projekten du börjar läggs stor vikt på dig till samarbetsförmåga och en viss del även ledarförmåga. Du jobbar oftast tillsammans med produktägare, projektledare samt eventuellt slutkundens representanter under alla faser av produktutvecklingen. Det kan även innebära att instruera och leda små team av konstruktörer eller utvecklare mot ett gemensamt tekniskt mål. Exempel på system kan vara ett ledningssystem som koordinarar och styr samtliga kompononenter på en stridsbåt eller stridsfordon. Eller ett Vanliga verktyg eller som används i ditt dagliga arbete är tex Jira, SAP, IFS, MS Project, Linux/Windows, Visio, 3DExperience och DOORS. Du kommer tillhöra affärsområdet Design och IT med ca 100 medarbetare i Stockholm där vi har ett tätt sammarbetet mellan de olika resutatenheterna inom hårdvara ooch mjukvara. Vem är du? Vi söker dig som är civil- eller högskoleingenjör inom mekanik, elektronik eller mjukvara och har arbetslivserfarenhet som systemingenjör, systemarkitekt eller teknisk projektledare. Du har tidigare jobbat som t.ex. utvecklare, hårdvarukonstruktör eller med integration och verifiering samt har byggt upp en bred teknisk förståelse som gör att du snabbt kan sätta dig in i komplexa tekniska system. Du drivs både av att dela med dig av dina erfarenheter och att ta del av andras kunskap för att utveckla så väl dig själv som dina kollegor. Som systemingenjör hos oss kommer du att ha en omväxlande roll med stora möjligheter att vara med och forma ditt arbete. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att dugenomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad På Combitech ingår vårt kompetensutvecklingsprogram Combitech GROW som en naturlig del i din anställning! Vi ger dig möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar till både personlig och professionell utveckling, samtidigt som du arbetar i spännande och givande uppdrag. Hos oss får du vara med och utveckla teknikområden för att möta kraven på framtidens digitala samhälle. Vi har flera projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också flygande hjärtstartare, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb! Kontaktperson: Thomas Blomborn, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Technical Test Lead Evinova
Astrazeneca AB
Systemtestare och testledare

Are you a technically skilled test automation expert ready to lead quality initiatives at the cutting edge of healthcare technology? Can you combine deep technical expertise with strategic leadership to ensure our platform delivers exceptional experiences for patients and healthcare providers? Then Evinova, a health tech business within the AstraZeneca Group, is looking for you! At Evinova Platform, we're building the foundation for digital health solutions that are science-based, evidence-led, and human experience-driven. Our platform team delivers the core capabilities, APIs, and infrastructure that power patient-facing clinical trial applications used worldwide. We need a hands-on Technical Test Lead who can drive quality through automation while leading our testing strategy. The Platform Engineering organization consists of several self-organized cross-functional teams delivering innovative digital infrastructure and services. Working with agile methodology, we release new software components quarterly through our program increments, ensuring continuous improvement of our platform capabilities. We are proud to have one of the best software development teams you can find, with deep technical and business skills. This is a place where you can grow your technical leadership while delivering software with purpose - improving clinical trials and ultimately patient outcomes. About the role We are seeking an experienced and technically proficient Test Lead to spearhead the testing efforts for the Evinova Platform team. The ideal candidate will combine hands-on technical expertise with leadership skills, driving both test automation excellence and overall quality strategy for our platform components, APIs, and services that power patient-facing clinical trial solutions. Key Responsibilities * Lead the overall testing efforts for the Evinova Platform delivery, working closely with cross-functional teams while maintaining hands-on involvement in technical implementation * Develop and maintain robust automated test frameworks using e.g., Playwright for frontend testing and SuperTest or similar tools for backend/API validation * Design and execute end-to-end automated tests across web applications and services, covering both UI and API layers * Ensure all test activities follow GxP standards, emphasizing traceability, reproducibility, and proper documentation * Integrate automated tests into CI/CD pipelines (e.g., GitHub Actions, GitLab CI, Jenkins) * Collaborate with developers, DevOps, and product teams to define test strategies and embed quality across the SDLC * Provide technical mentorship to test engineers, fostering a culture of automation and continuous improvement * Support validation testing, exploratory testing, and release readiness efforts * Maintain comprehensive test documentation and contribute to audit readiness Required Skills and Experience * Bachelor of Science or Master of Science degree in Computer Science / Information Technology, or related field * 5+ years of experience in software testing or quality engineering, with a strong focus on both frontend and backend test automation * Advanced proficiency in JavaScript/TypeScript and experience with: * Playwright for end-to-end UI automation * SuperTest, Postman, or equivalent tools for API testing * Deep understanding of HTTP protocols, RESTful APIs, OAuth2, JWT, and JSON * Strong experience with Git, CI/CD pipelines, and Agile/Scrum practices * Excellent analytical, debugging, and communication skills * Proven leadership experience in testing efforts for complex technical projects Preferred Qualifications * Healthcare industry experience and regulatory knowledge (i.e. GxP/SaMD validation) * Knowledge of performance/load testing tools (e.g., k6, Artillery, Locust) * Familiarity with contract testing (e.g., Pact) and mocking strategies * Experience with cloud platforms (AWS, Azure, GCP) and container technologies (Docker, Kubernetes) * Experience with test reporting and quality dashboards When we put unexpected teams in the same room, we unleash bold thinking with the power to inspire life-changing medicines. In-person working gives us the platform we need to connect, work at pace and challenge perceptions. That's why we work, on average, a minimum of three days per week from the office. But that doesn't mean we're not flexible. We balance the expectation of being in the office while respecting individual flexibility. Join us in our unique and ambitious world. Why Evinova (AstraZeneca)? Evinova draws on AstraZeneca's deep experience developing novel therapeutics, informed by insights from thousands of patients and clinical researchers. Together, we can accelerate the delivery of life-changing medicines, improve the design and delivery of clinical trials for better patient experiences and outcomes, and think more holistically about patient care before, during, and after treatment. We know that regulators, healthcare professionals, and care teams at clinical trial sites do not want a fragmented approach. They do not want a future where every pharmaceutical company provides its own, different digital solutions. They want solutions that work across the sector, simplify their workload, and benefit patients broadly. By bringing our solutions to the wider healthcare community, we can help build more unified approaches to how we all develop and deploy digital technologies, better serving our teams, physicians, and ultimately patients. Evinova represents a unique opportunity to deliver meaningful outcomes with digital and AI to serve the wider healthcare community and create new standards for the sector. Join us in transforming billions of patients' lives through technology, data, and cutting-edge ways of working. Together, we have the opportunity to combine deep scientific expertise with digital and artificial intelligence to serve the wider healthcare community and create new standards across the sector. Interested? Welcome with your application!

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Junior Informationssäkerhetsspecialist till Försvarsindustrin
Friday Väst AB
IT-säkerhetsspecialister

Hos vår kund får du vara med på resan att göra Sverige till en säkrare plats. Här får du möjlighet att arbeta med en blandning av tekniska och juridiska aspekter inom informationssäkerhet på ett högteknologisk bolag inom försvarsindustrin! In och sök direkt - selektering sker löpande. OM TJÄNSTEN: Vi söker en junior Informationssäkerhetsspecialist till vår kund som är ledande inom marin försvarsindustri. Du kommer att arbeta i sektionen för Informationssäkerhet och IT-arkitektur, där vår kund fokuserar på att säkerställa säkerheten för deras u-båtar och ytfartyg mot cyberattacker och andra hot. Teamet består idag av 25 personer med blandad erfarenhetsnivå där det kommer finnas en tydlig introduktion - allt för att du som junior ska få rätt förutsättningar i din nya roll. I teamet arbetar seniora IT-arkitekter som ansvarar för den övergripande systemdesignen och Informationssäkerhetsspecialister som arbetar lite bredare inom både teknik och juridik. Detta är en spännande och attraktiv avdelning som passar dig som både har intresse och fallenhet för IT-säkerhet men också juridik/dokumentation. Om du har en tyngd inom IT-säkerhet ser vi gärna att du har med dig intresse för att skriva från andra håll, kanske har du varit hobbyförfattare vid sidan av ditt tekniska intresse? Exempel på arbetsuppgifter: Hantera och dokumentera säkerhetskrav, samt säkerställa att dessa krav uppfylls Delta i arbetet med att implementera och underhålla säkerhetsåtgärder ombord på våra fartyg Samarbeta med olika team inom Kockums för att säkerställa att våra säkerhetsstandarder följs Arbeta med regelverk och bestämmelser från myndigheter och säkerställa att våra produkter uppfyller dessa krav VI SÖKER DIG SOM: Har eftergymnasial utbildning inom IT-säkerhet, Informationssäkerhet, juridik (inriktat mot IT) eller liknande Besitter intresse för både tekniska och juridiska aspekter av informationssäkerhet. Har förmåga att dokumentera och kommunicera säkerhetskrav och lösningar tydligt och strukturerat Uppskattar dokumentation och rapportskrivning Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:  Noggrann Strukturerad Kommunikativ Denna tjänst kräver att ett godkännande i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, långsiktigt Start: Efter sommaren Placering: Malmö (kommer flytta till Lund) Rekryteringsansvarig: Gabriella Bergström, [email protected] Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 september 2025