Är du en kreativ och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som Visual Merchandiser i Kappahl Kungälv! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som Visual Merchandiser ansvarar du för att förverkliga Kappahls koncept och för att skapa köplust genom en inspirerande, föränderlig varuvisning. Du planerar och följer upp kampanj- och aktivitetsexponeringar samt utbildar och delegerar uppgifter till dina kollegor. Du medverkar även aktivt i den dagligen försäljningen ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Genom din kunskap om produkter, material, mode och trender påverka försäljningsarbetet i mötet med kunden. Tillsammans med ditt team arbetar du proaktivt för att nå uppsatta försäljningsmål. Att stötta dina kollegor i det dagliga arbetet är en viktig del av rollen. Tjänsten är vikariat på 30 h/veckan och på 12 månader med start under september. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Utbildning och erfarenhet inom butikskommunikation eller visual merchandising - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen.Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 360 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 20 marknader i Europa och Asien. Vi vill göra skillnad i modevärlden och vara en föregångare i branschen genom att alltid hålla våra löften: att ta hand om världen omkring oss, minimera miljöpåverkan för varje plagg och samtidigt uppfylla vårt medarbetarlöfte: " We promise you the right to always be yourself - a place to belong".Idag består Kappahl-teamet av cirka 4 000 kollegor i åtta länder, alla med olika bakgrund, ålder, kunskaper och stil. Vår gemensamma motivation är att skapa en ansvarsfull modevärld och erbjuda mode till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för bäraren och för den värld vi lever i. Idag är mer än 85 % av produkterna tillverkade av certifierade och/eller spårbara material. Vårt mål är att nå 100 procent år 2025 tillsammans med Kappahl-gruppens övergripande klimatmål om att halvera värdekedjans klimatutsläpp till år 2030. Läs mer på kappahl.se.
Drottning Blankas Gymnasieskola har sedan starten 1996 haft en tydlig vision – att skapa en skola där starka relationer och gemenskap står i centrum. Vi tror på kraften i samarbete och hur vi tillsammans kan stötta varje individ att utvecklas och nå sin fulla potential. Vår devis, "Det är viktigt för oss att det går bra för dig", genomsyrar hela verksamheten och präglar vårt arbetssätt, från klassrum till organisationens övergripande mål. Idag finns Drottning Blankas Gymnasieskolor på 26 skolor i 20 städer runt om i Sverige, där vi erbjuder både praktiska och teoretiska gymnasieprogram. Våra värderingar – gemenskap, engagemang och ambition, ger oss vägledning i hur vi ska agera och är grundläggande för vår verksamhet. Vi är engagerade i våra kollegor, elever och omvärld. Tillsammans stöttar vi vår omgivning och låter engagemanget vara nyckeln till utveckling. När vi jobbar tillsammans, med det vi brinner för, når vi högre resultat. Vill du veta mer om hur vi skapar en inspirerande och utvecklande gymnasieskola? Besök oss på dbgy.se och upptäck möjligheterna! Drottning Blankas Gymnasieskola i Uppsala startades 2009 och erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar inom Samhällsprogrammet, Ekonomiprogrammet, Estetiska programmet, Frisörprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Skolan växer och har nästa läsår cirka 355 elever och 35 medarbetare. Vi söker en biblioteksansvarig till vår verksamhet inför hösten. Biblioteksansvarig till Drottning Blankas Gymnasieskola i Uppsala Ditt uppdrag Vi söker en biblioteksansvarig inför hösten på 40% med ansvar för skolans bibliotek och för läromedel. I tjänsten ingår inventering och hantering av skolbibliotek och läromedel, utbildningsinsatser mot de olika programmen och klasserna kring referenshantering, källkritik och skrivande samt deltagande i öppet studiestöd som skolan håller i. Din profil Vi söker dig som har en utbildning för bibliotek, alternativt vad som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt. Har eller är du under utbildning till lärare i svenska är det också intressant för tjänsten. Vi erbjuder Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. men önskvärt är augusti 2025. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Daniel Öberg, [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Har du en teknisk bakgrund och erfarenhet av att driva projekt? Är du nyfiken på nya utmaningar och vill arbeta i en dynamisk och utvecklande roll? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi på StudentConsulting en Byggprojektledare till Ragn-Sells i Vänersborg! Ragn-Sells är Sveriges största bolag inom återvinning och miljö. De är en del av Ragn-Sellskoncernen och finns även i Norge, Danmark och Estland. Att hantera de giftiga ämnen som inte ska återinföras i samhället igen är ett av deras viktigaste uppdrag. Med säkerhet och innovation som ledord, arbetar de både med säker förvaring i form av deponier och med nya behandlingsmetoder för att minimera farliga ämnen och till och med omvandla dem till framtida resurser. Som Byggprojektledare erbjuds du en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer du att arbeta i flera olika typer av projekt, snarare än att fokusera på ett enskilt område. I rollen kommer du att vara delaktig i exempelvis vattenreningsprojekt, PFAS-rening och andra vattenrelaterade initiativ. Arbetet innebär att du behöver kunna växla mellan olika uppgifter och projekt beroende på behov och prioriteringar. Du kommer att ha en viktig roll i att driva de olika projekten framåt vilket kräver att du är flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya frågeställningar och teknikområden. Rollen innebär en kombination av operativt och samordnande arbete. Du kommer dels att ha en sammanhållande funktion i teamet, där du arbetar med att koordinera och stötta kollegor med olika bakgrunder och kompetenser, och dels vara ute i verksamheten för att få en god förståelse för det praktiska arbetet. Det här är en roll för dig som trivs i en dynamisk miljö och som uppskattar omväxling. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Ragn-Sells. Tjänsten är på heltid och planerar att starta i augusti eller enligt överenskommelse och pågå till 2026-06-30. För rätt person finns möjlighet till förlängning därefter. Arbetstiderna är förlagda mellan 07-16 och du kommer vara placerad på Ragn-Sells site i Vänersborg. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har: • En teknisk bakgrund och erfarenhet av att arbeta i projektmiljö • Vana vid att driva projekt framåt • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från avfallsbranschen, petrokemisk industri eller motsvarande verksamheter med tekniskt och processinriktat fokus Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper! I den här rollen får du friheten att själv planera din arbetsdag och fatta beslut som driver projekten framåt. Vi söker dig som gillar att ta eget ansvar och har ett starkt driv att hela tiden utvecklas och hitta nya vägar framåt. Du är nyfiken och tycker om att ta initiativ i en dynamisk arbetsmiljö där varje projekt är unikt. Din kreativitet och tekniska kompetens hjälper dig att hitta smarta och nya lösningar, ofta i spännande och varierande situationer. Med många parallella arbetsuppgifter är det viktigt att du kan prioritera effektivt och behålla lugnet även när tempot är högt. Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Vi ser fram emot att höra från dig! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Malmö Arena är beläget centralt i den expansiva öresundsregionen Hyllie. Vår verksamhet är av bred karaktär som tillgodoser olika inriktningar både inom sport, underhållning och mat. Vi erbjuder förstklassiga evenemang av alla dess slag och hos oss kan ni arrangera bland annat konferenser, kongresser, mässor, utställningar, mingel och fester. Vill du vara hjärtat i några av Sveriges mest spektakulära evenemang – från storslagna konserter och intensiva sportupplevelser till exklusiva företagsevent? Malmö Arena söker nu en strukturerad och driven Projektledare som vill vara med och skapa oförglömliga upplevelser för tusentals gäster! Du kommer att ingå i ett team med två ytterligare projektledare och rapportera till vår operativa chef. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning om 6 mån tillämpas. Tillträde hösten 2025. Plats? Malmö Arena så klart! Ditt uppdrag – en mix av projektledning, värdskap och affärsutveckling Som Projektledare på Malmö Arena får du ett varierande och dynamiskt uppdrag där du ansvarar för projektledning av evenemang på Malmö Arena. Det kan vara stora och små företagsevenemang såväl som evenemang inom musik, show och sport. Du arbetar aktivt med att leda projekt från första kontakt till avslut och uppföljning både med interna och externa parter. I din roll ingår att ta fram offerter och avtal, säkerställa korrekt fakturaunderlag och ha en löpande, proaktiv dialog med både nya och befintliga kunder. Vid publika evenemang ansvarar du för att planeringen följer den fastställda processplanen. Du koordinerar interna avdelningar, externa leverantörer och arrangörer för att allt ska fungera smidigt – både inför och under själva evenemanget. Du ser till att tider, funktioner och service är på plats, tar fram och distribuerar körscheman, och fungerar som en trygg kontaktpunkt för arrangörerna. Dessutom ansvarar du för beställning och kvalitetskontroll av städning, uppdatering av hemsidan och att kundsynpunkter besvaras enligt rutinerna. Du leder även site-visits, håller företagspresentationer och sammankallar till produktions- och andra driftsmöten inför större evenemang. Tillsammans med kollegor planerar du produktion och säkerhetslösningar och säkerställer att våra gäster får bästa möjliga upplevelse. Du ansvarar för innehållet i våra utskick om kommande evenemang, bidrar i marknadsföringsarbetet och är delaktig i företagets ISO-arbete. Visst ekonomiskt ansvar ingår också i tjänsten – du hanterar fakturaunderlag, attester enligt fastställd ordning och medverkar i budgetarbete inför kommande perioder. Vem söker vi? Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av projektledning inom event, kultur, sport eller företagsvärlden • Är organiserad, lösningsorienterad och har hög social kompetens • Har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • Trivs med att arbeta proaktivt och gillar att hålla många trådar i luften • Har förståelse för både det kreativa och det operativa i evenemangsproduktion • Är en lagspelare och har en pragmatisk och lösningsorienterad inställning. Vad erbjuder vi? Hos oss får du: • En dynamisk arbetsmiljö i hjärtat av Malmö • Chansen att arbeta med några av landets största arrangemang • Ett engagerat och professionellt team • Möjligheten att påverka och utveckla framtidens evenemang • Ett företag med höga ambitioner, starkt samarbete och högt tempo Ansökan Känner du att det här är ditt nästa steg? Skicka in din ansökan och CV via länk nedan senast 2025-07-11. Vi kommer att intervjua löpande så ansök redan idag! Har du frågor om tjänsten, kontakta HR-chef Carin Aulin på [email protected]. Vi vill dock inte ha ansökningar på mail.
Degerfors är en industrikommun med cirka 10 000 invånare. Kommunen ligger i det vackra gränslandet mellan Värmlands och Örebro län där skogsbygd möter slättlandskap. Degerfors är en del av Bergslagens sydvästligaste utlöpare och tillhör Örebro län men ligger i de båda landskapen Värmland och Närke. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Läs mer på www.degerfors.se ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som bibliotekarie på Degerfors kommuns skolbibliotek för F-9. I tjänsten ingår även schemalagd tjänstgöring vid folkbibliotekets informations och utlåningsdisk. Du arbetar också med utåtriktad verksamhet och nätverkande i samverkan med bibliotek i regionen, föreningar, andra organisationer, samt övriga delar av förvaltningen och kommunen. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs bibliotekarieutbildning eller motsvarande kunskaper, som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Även erfarenhet av projektledning är meriterande. Du har god samarbets och pedagogisk förmåga, är utåtriktad, serviceinriktad, initiativrik och engagerad. Du har också goda kunskaper i svenska språket och gärna något annat språk, både muntligt och skriftligt. Vidare är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Självklart är du intresserad av att arbeta med barn och ungdomar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas. Enligt lag måste alla som arbetar inom verksamheter med barn under 18 år uppvisa ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister vid anställningstillfället. Ett sådant utdrag beställs från Polismyndigheten. Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av arbete inom bibliotek och skola. ÖVRIGT Kontaktperson har semester 30 juni-1 augusti åter 4 augusti Degerfors kommun använder sig av Offentliga jobb. Ansökningar som kommer via mail kommer inte vara med i urvalsprocessen. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt annonsförsäljare för den här tjänsten.
Uppsala Konsert & Kongress AB Vill du leda produktionsteamet bakom några av Sveriges mest spännande evenemang? Uppsala Konsert & Kongress (UKK) söker nu en driven och strategisk produktionschef som vill vara med och forma framtidens UKK! Är det du? Vi erbjuder en spännande arbetsplats där affärsmässighet, kvalitet och flexibilitet är nyckelord. Tillsammans ser vi till att alla känner sig välkomna hos oss - lika välkomna! Sedan invigningen 2007 har Uppsala Konsert & Kongress blivit en uppskattad och framgångsrik mötesplats för kultur och möten. Ett levande konsert- och kongresshus beläget i en snabbt växande region där kreativitet, kultur och inspiration, forskning och företagande frodas. UKK verkar inom de två verksamhetsbenen kultur och möten. Utöver det finns restaurang i egen regi. Här arbetar cirka 60 tillsvidareanställda och många timanställda och företaget har en omsättning på cirka 100 miljoner kronor. Vi strävar efter att arbeta kostnads- och resurseffektivt, flexibelt och transparent i en organisation som drivs av kreativa idéer, smarta lösningar och stort engagemang. Verksamheten präglas av stark utvecklingsvilja och att vilja vara en samtidsrelevant aktör som stärker stadens attraktivitet för såväl invånare som omvärlden. En plats där alla är välkomna. Lika välkomna. Läs mer om UKK här! (https://www.ukk.se/) Ditt uppdrag Som produktionschef har du ett helhetsansvar för att leda och utveckla vår programavdelning. Du ser till att våra publika evenemang genomförs med hög kvalitet, effektivitet och god arbetsmiljö. Du är en nyckelperson i vår ledningsgrupp. Tillsammans med vd/konstnärlig ledare är du med och omsätter UKK:s konstnärliga vision och strategiska mål i praktiken. Du har ledningsansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi. Din ledning av avdelningens medarbetare är viktig, där medarbetarnas välmående, kompetensutveckling och medskapande är avgörande för en god långsiktig resultatutveckling. Vill du vara med och skapa minnesvärda upplevelser i en av Sveriges främsta mötesplatser för kultur och evenemang? Välkommen med din ansökan! Din bakgrund Vi söker dig som har: • god erfarenhet som chef och/eller ledare inom kultursektorn • gedigen erfarenhet av evenemangsproduktion, gärna inom musik eller scenkonst • erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation • goda kunskaper inom ekonomi och administration • ett stort och relevant nätverk inom branschen • relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet Du arbetar affärsmässigt och resultatinriktat med ett starkt eget driv. Du har en väl utvecklad kreativ och strategisk förmåga och arbetar därför strukturerat, uthålligt och vill vara med och påverka och fatta kloka beslut. Du är samtidigt en tydlig ledare som har förmågan att stötta och utveckla dina medarbetare och deras kompetens. Du leder dina medarbetare genom ett positivt och coachande ledarskap och bygger aktivt välfungerande team. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös och tycka om högt tempo, korta beslutsvägar och uppskatta en framåtblickande miljö. Vidare är du bra på att kommumicera och samarbeta på ett lyhört och smidigt sätt, både internt och externt. Du uppskattar också att representera bolaget mot omvärlden i olika sammanhang. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Henrik Lillsjö, vd/konstnärlig ledare på mail henrik.lillsjo-ukk.se. Facklig företrädare: Unionen, Frida Kropp Lindh, 018-727 90 42. Sista ansökningsdag är 2025-08-10 men urval sker löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt. Intervjuer är planerade att genomföras i augusti. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 22 83. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Mer information om vår organisation hittar du på ukk.se (https://www.ukk.se/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Vill du skapa de bästa shoppingupplevelserna i en av Sveriges största klädkedjor? Bli vår nya butikssäljare! Om Cubus Hos Cubus är människor vår största styrka, och vi vet att framgång börjar med en bra arbetsmiljö. Vi är ett engagerat och sammansvetsat gäng som älskar att arbeta tillsammans för att skapa bra kundupplevelser varje dag. Du blir en viktig del av en välskött butik med ett engagerat team som hejar på dig och vill att du ska lyckas. Du kommer att få möjlighet att utvecklas inom försäljning och kundservice, samtidigt som du spelar en viktig roll för att nå butikens mål. Är detta du? Som butikssäljare på Cubus älskar du att umgås med kunder! Du är utan tvekan en skicklig säljare; alltid leende, tillgänglig och redo att skapa bra shoppingupplevelser för kunderna. Du trivs bäst med en varierad och rolig arbetsdag, där du tillsammans med teamet arbetar för att nå gemensamma mål. Du är noggrann med att utföra dina uppgifter på ett bra sätt, vare sig det handlar om att hålla butiken ren, hantera varor eller viktigast av allt, ta hand om kunderna. Du förstår sambandet mellan fysisk butik och nätbutik, och använder det aktivt för att möta kundens behov. Vi söker dig som: • Älskar att sälja • Gillar högt tempo • Samarbetar bra med andra • Är positiv och flexibel • Har stort intresse för kläder Är vi en bra match? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan i dag! Cubus är en av Nordens största modekedjor med 300 butiker i Norge, Sverige och Finland. Vi betonar garderobens viktigaste plagg, bra material och rimliga priser, vi erbjuder kläder för spädbarn, barn, kvinnor och män. Naturmaterial, moderna, bekväma passformar och bra funktion anpassad till alla årstider beskriver konceptet väl. På Cubus älskar vi tempo och strävar mot att skapa den perfekta shoppingupplevelsen, vi arbetar tillsammans och firar framgångar. Vårt mål är att erbjuda kundens favoriter, och vi uppnår detta eftersom vi har världens bästa kollegor! Cubus är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Arbetsbeskrivning Kort om oss: Kulturmiljöenheten består av funktionen för kulturmiljöprövning och funktionen för kulturmiljöförvaltning och ingår som en av fem enheter i samhällsavdelningen. Kulturmiljöenheten har drygt 20 medarbetare med placering på kontoren i Göteborg, Vänersborg och Mariestad. Vi söker nu två byggnadsantikvarier för placering på någon av våra kontorsorter, men hela länet kommer vara ditt arbetsfält. Anställningen är tidsbegränsad fram till 2025-12-31, men kan komma att förlängas. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du kommer arbeta tillsammans med enhetens handläggargrupp inom byggnadsvård. Rollen passar dig som är relativt ny i arbetslivet och behöver bygga upp dina erfarenheter. Exempel på arbetsuppgifter är enklare handläggning av ärenden, registerföring, dokumentation och sammanställningar. Uppgifterna kan anpassas efter din bakgrund och kompetens. Placeringsort: Mariestad, Göteborg eller Vänersborg Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Krav: - Du har en relevant akademisk utbildning med inriktning mot bebyggelse/byggnadsvård. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från arbete med byggnadsvård. - B-körkort. Personliga egenskaper - Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. - Du har förmåga att prioritera, hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. - Du är bra på att samarbeta och kommunicera med andra men kan även arbeta under eget ansvar med tilldelade uppgifter. Sist men inte minst: du har en positiv grundinställning och öppet sinne gentemot andra i din omgivning. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Välkommen med din ansökan! Bra att veta Anställningsform: Visstid Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Du som har skyddade personuppgifter postar din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]
Securitas Group For 90 years, we have helped keep your world safe. It's a purpose we continue to pursue in today's complex and ever-changing world because everyone deserves to feel safe. Securitas is a world-leading safety and security solutions partner that help make your world a safer place. By leveraging technology in collaboration with our clients, we provide a comprehensive portfolio of value-enhancing services and solutions integrated throughout the security value chain – from on-site services to advanced monitoring, comprehensive risk prediction, and advisory services. Guided by our values of integrity, vigilance, and helpfulness, we create sustainable value by assisting our clients in optimizing their operations and protecting what matters most - their people and assets. With more than 330,000 colleagues across 44 markets and nine decades of deep expertise, we see what others miss and create sustainable value for our clients. We’re now looking for a Junior Web Editor to join our Group Communications team — someone who thrives on structure, coordination, and digital innovation. About the role As our new Junior Web Editor, you’ll play a key role in managing and evolving our digital presence. In this role, you’ll act as a key coordinator across teams, ensuring that web content is accurate, timely, and aligned with business goals while also supporting the technical and operational aspects of our digital platforms. You’ll work closely with developers, designers, and communicators to keep our Group website running smoothly and effectively. In this role, you’ll collaborate with stakeholders across international markets and at Group level, ensuring alignment and consistency in our digital presence. Your ability to bring structure, manage multiple stakeholders, and stay ahead of deadlines will be essential. You’ll also play a role in exploring how AI tools can support smarter workflows and more efficient content operations. This is a great opportunity to grow in a global organization, working with a small, collaborative team that values initiative, clarity, and continuous improvement. Your responsibilities Coordinating updates and improvements to the Group website and other digital platforms. Acting as a liaison between content owners, developers, and designers to ensure smooth execution of web projects. Maintaining structured processes for content updates, approvals, and publishing. Monitoring content accuracy, consistency, and performance and flag opportunities for improvement. Supporting the integration of AI-powered tools to streamline workflows, enhance quality control, and improve user experience. Tracking and reporting on web performance metrics using tools like GA4. Ensuring content aligns with SEO, accessibility, and UX best practices. This role may also include additional tasks and responsibilities beyond those listed above, depending on team needs and your interests and strengths. Who you are You bring 3–5 years of experience in web coordination, digital communications, or content planning, creation and management. You have a degree in Communications, Marketing, Journalism, or another related field. You are comfortable working with CMS platforms and have a basic understanding of HTML/CSS. You are familiar with SEO, UX/UI principles, and web analytics (especially GA4). You are a strong communicator in English (Swedish is a plus), with a collaborative mindset and attention to detail. You are organized, proactive, and thrive in a fast-paced, cross-functional environment. You are a team player who also works well independently and takes initiative. Working conditions The role is based in Stockholm and involves occasional travel as needed. It's a hybrid working model. Why join us? Be part of a strong, purpose-driven organization guided by clear values of integrity, vigilance, and helpfulness. Join a team of experts in external communications, internal communications, PR, and crisis communications, all working together to elevate our brand and impact. Work in a collaborative, supportive environment that values structure, innovation, and initiative. Enjoy opportunities for professional growth, cross-functional collaboration, and meaningful contributions to high-impact projects. If you’re ready to bring structure, coordination, and curiosity to a dynamic digital team, we’d love to hear from you!
Vill du inspirera elever till läsglädje och informationssökande i en modern skola där trygghet och arbetsglädje står i centrum? Hos oss på Vrinneviskolan får du möjlighet att arbeta läsfrämjande tillsammans med engagerade pedagoger i en nytänkande och inkluderande lärmiljö. Vilka är vi? Vrinneviskolan är en av Norrköpings modernaste skolor som invigdes höstterminen 2020 när hela F-6 samt skolgård var klara. Det finns idag 14 klasser och ca 275 elever på skolan. Skolan ligger med närhet till Vrinneviskogen. Klassrummen har en anpassad lärmiljö och är utrustade med smartboard och eleverna har tillgång till datorer. Vrinneviskolan är en skola för alla och präglas av trygghet, trivsel och arbetsglädje där eleven sätts i centrum. Vi har ett aktivt värdegrundsarbete som baseras på respekt och trevligt bemötande. Alla elever ska känna sig inkluderade och verksamheten ska präglas av delaktighet. Undervisningen bygger på ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt och ska sträva efter att väcka nyfikenhet, ge lust att lära, vara utmanande och ge möjlighet att lyckas utifrån varje elevs förutsättningar och behov. Lärarna hos oss är positiva, ambitiösa och kompetenta och vi söker nu dig som kan bidra till bibehållen hög kvalitet. Hos oss får du en arbetsplats där vi jobbar med eleven i centrum. Utöver det får du en engagerad, tydlig och stöttande rektor som prioriterar det pedagogiska ledarskapet. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill fortsätta driva vårt skolbibliotek när vår ordinarie bibliotekarie är studieledig. Du gör det genom samarbete med skolans pedagoger, i syfte att utveckla integrationen mellan bibliotek och skola samt bibliotek och fritidshem, utifrån fokus på förväntade resultat för eleverna. Du samarbetar med pedagogerna kring läsutveckling samt medie- och informationskompetens. I ditt arbete ingår att vara den inspirerande kraften som bidrar till elevernas läsutveckling och läslust genom bland annat läsgrupper, boksamtal och bokcirkel. Detta sker i nära samverkan med skolans pedagoger i både skola och fritidshem. Denna roll ger dig möjlighet att verka i ett sammanhang där ni gemensamt känner stort engagemang, tar ansvar tillsammans och vågar prova för att utvecklas. Vem är du? Vi ser att du har examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller har utbildning som vi anser likvärdig med uppdraget. Du har goda kunskaper i svenska språket såväl skriftligt som verbalt så att du kan bidra till skol-och fritidsverksamhetens mål att utifrån läroplanen organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling samt ansvara för att varje elev kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Vi ser även att du har erfarenhet av läsfrämjande arbete bland barn och ungdomar samt att du har erfarenhet av undervisning i informationskompetens med fokus på källkritik. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som bibliotekarie i skolbibliotek är det meriterande. I yrkesmässiga sammanhang är du utåtriktad och socialt aktiv för att skapa och underhålla relationer. Du tillför entusiasm, energi och lust i ditt arbete och du påverkar aktivt både i diskussionens riktning och andras motivation. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare för att nå gemensamma mål. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt för att skapa gott samarbete med alla du möter i din yrkesroll. Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Vikariat för studieledighet 1 år med chans till förlängning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 10 juli Kontakt: Rektor Mia Nylander, 011-15 63 52, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer