Scenkonst Öst skapar scenkonst med både bredd och spets och verksamheten är till för alla i Östergötland. Scenkonst Öst AB bildades 2016 och består av de konstnärliga verksamheterna Norrköpings Symfoniorkester, Östgötamusiken och Östgötateatern med Ung Scen Öst. Organisationen består också av ett verksamhetsstöd omfattande avdelningar för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet. Värdeorden mod, respekt och delaktighet står för bolagets gemensamma grund och förhållningssätt. Verksamheten har ca 240 anställda och lika många eller fler med anställning på visstid. Omsättningen är ca 265 mkr per år och ägare är Region Östergötland, Norrköpings kommun och Linköpings kommun. De konstnärliga verksamheterna når under en genomsnittssäsong ca 165 000 besökare. Redaktör till marknads- och kommunikationsavdelningen Marknads- och kommunikationsavdelningen består av fjorton medarbetare, uppdelade på redaktion och publikutvecklingsenhet. På avdelningen finns marknads- och kommunikationschef, redaktör, innehållsproducenter för PR och grafisk form för respektive varumärke, publikutvecklingschef, säljstrateg, kundkommunikatörer, digital marknadsstrateg och innehållsproducent/filmare. Vad innebär rollen som redaktör? Du arbetsleder och ansvarar för övergripande planering, samordning och uppföljning av redaktionen som består av innehållsproducenter från de olika verksamheterna, säljstrateg och digital marknadsstrateg. I din roll ansvarar du också för att projektleda vissa projekt. Du fungerar som kvalitetssäkrare för redaktionens texter och är en rutinerad skribent som är stilistiskt språksäker och kan anpassa tonalitet efter kanal och målgrupp. Vid behov fungerar du som stöd och bollplank för innehållsproducenterna och har också en stödjande funktion operativt. Du deltar i arbetet med att ta fram marknads- och kommunikationsplaner samt kampanjer med fokus på ökad försäljning och varumärkeskännedom. Du arbetar med vårt arbetsgivarevarumärke för Scenkonst Öst samt ansvarar för innehållet på intranätet. Redaktören biträder även marknads- och kommunikationschefen vid behov i det dagliga arbetet. Som person är du driven, strukturerad och noggrann. Du har en god ledarskaps- och samarbetsförmåga och kan ha många olika projekt och arbetsuppgifter igång samtidigt. Din kompetens, erfarenhet och bakgrund • Du har en högskoleutbildning inom exempelvis journalistik, litteraturvetenskap, kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. • Du har erfarenhet av redaktionellt arbete, gärna inom kultursektorn – t.ex. redigering av texter, kataloger, utställningstexter, programblad eller artiklar m.m. • Du har mycket god stilistisk förmåga på svenska med stark känsla för ton och tilltal samt en god språklig känslighet i granskning, korrektur och bearbetning av andras texter. • Du har erfarenhet av strategisk kommunikation och förstår hur innehåll kopplas till verksamhetens mål, varumärke och budskap. Du har vana vid att anpassa innehåll för olika målgrupper och val av kanaler. • Du har erfarenhet av publiceringsverktyg för webb och intranät samt förståelse för digital kommunikation. • Du har grundläggande kunskaper i grafisk form och bildredigering (t.ex. Adobe InDesign, Photoshop eller liknande). • Du är kulturellt intresserad och har en genuin förståelse för kultur och kulturens roll i samhället i en bred kontext. Gärna med tidigare erfarenhet från scenkonstområdet. • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med tillgänglighetsanpassning, översättning eller redigering av flerspråkigt innehåll. Dina egenskaper • Du har goda ledaregenskaper och är skicklig på att skapa att bra arbetsklimat och att få en grupp att arbeta bra tillsammans. • Du har en god samarbetsförmåga, är social och relationsskapande. • Du är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten samt har ett strategiskt tankesätt med en god helhetssyn. • Du är flexibel, lyhörd och är van att hantera förändringar och hitta lösningar när förutsättningarna skiftar. • Du klarar av att hantera arbetstoppar, arbeta oregelbundna arbetstider, och att arbeta med flera parallella projekt samtidigt med skilda deadlines. • Du är ansvarstagande och självgående i arbetet. Övrigt • Intervjuer planeras till den 12 och 13 augusti i Norrköping • Arbetsprov kommer att tillämpas • Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas • Sista ansökningsdag 29 juni Om anställningen • Tillsvidareanställning 100% • Målstyrd arbetstid, dagtid men kvälls- och helgarbete förekommer • Tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse • Placering i Norrköping men arbete förekommer även i Linköping Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsvariation eller ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
At Cliff Design, we focus on design! We are working with project based commitments in our own studio and as design consultants on site at our clients design departments. We constantly need to be challenged and are always interested in connecting with dedicated creative souls. Now, we’re looking for a Service Designer to join our team! About the Role As a Service Designer, you’ll be at the heart of shaping meaningful experiences for the user. You’ll work closely with clients, stakeholders, and cross-functional teams to research, design, and prototype new services, ensuring they meet user needs and business goals. Your work will inform service strategies, improve operational processes, and deliver value at every touchpoint. Responsibilities • Lead and participate in service design projects from discovery to delivery. • Conduct user research, journey mapping, and stakeholder interviews to understand needs. • Develop and visualize service blueprints, experience maps, and prototypes to communicate design concepts. • Collaborate with designers, researchers, product managers, and developers to bring ideas to life. • Facilitate workshops and co-creation sessions with internal teams and clients. • Advocate for human-centered design principles and best practices. About You • Proven experience in Service Design, UX Design, or related fields. • You have 6+ years of experience working with customer experience, service design, journey mapping, or brand experience—ideally in a B2B or industrial setting. • Strong research and analytical skills, with the ability to translate insights into actionable design concepts. • Proficiency in design tools (e.g., Miro, Figma, Sketch, Adobe Creative Suite). • Excellent communication and facilitation skills to work with diverse stakeholders. • A portfolio demonstrating service design projects and your design process. • Ability to drive, motivate and convince • Communicative with good verbal and visual presentation skills • Independent and confident as well as a good team player • Structured, methodical, and analytical with good planning skills • English, spoken and written What We Offer • A dynamic and collaborative environment where your ideas matter. • Opportunities for professional development and growth. • Competitive salary and benefits package. • A chance to work on meaningful projects that make a real impact. Ready to Design the Future of Services? Apply now by sending your CV and portfolio (pdf-design portfolio max 8 Mb file size or a web portfolio link). We can’t wait to see what you’ll bring to the table!
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Du vet att lärglädje gör skillnad på riktigt. Det gör vi med. Hos oss bidrar du till något större genom att skapa ett lustfyllt lärande för våra elever – varje dag, hela vägen! Ditt nya jobb Vi söker en engagerad och kvalificerad teckenspråkstolk som vill vara en viktig länk mellan lärare och elever i våra klasser får döva och hörselskadade elever i årskurs F-6. Som tolk hos oss kommer du att följa eleverna under skoldagen och bidra till en tillgänglig och inkluderande lärmiljö. Utöver tolkuppdraget ser vi gärna att du vid behov kan hålla i undervisningstillfällen i teckenspråk för skolans personal för att stärka vår gemensamma kommunikationsförmåga. Välkommen till oss Kålgårdsskolan F-6 ligger centralt i Jönköping med närhet till natur, kultur och kommunikationer. På skolan finns fritidshem och döv- och hörselklasser.. Kålgårdens skolområde består av en skola med knappt 240 elever varav ett 15-tal i döv-och hörselklass. På gångavstånd finns Rocksjön, stadsbiblioteket, kulturhuset Spira och Upptech. Vi har en egen idrottshall i direkt anslutning till nuvarande skolbyggnad och en kort bussresa bort ligger även idrottsanläggningar som Husqvarna Garden och Rosenlundsbadet https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/kalgardsskolan-f-6 https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet som teckenspråkstolk, samt goda kunskaper i både svenskt teckenspråk och svenska. Du är flexibel, lyhörd och har ett stort engagemang för att stötta elever i deras lärande. Du trivs med att samarbeta i ett team och har en positiv inställning till skolans utvecklingsarbete. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att göra skillnad för våra elever och bidra till en mer tillgänglig skola. Bra att veta Observera att annonsens slutdatum är långt fram. Det kan därför ta längre tid än vanligt att få återkoppling på din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. Vänligen logga in via Skolverkets e-tjänst på följande länk: https://www.skolverket.se/regler-och-ansvar/lararlegitimation-och-forskollararlegitimation/utdrag-ur-larar--och-forskollararregistret Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som teckenspråkstolk. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
För dig som söker en roll inom produktion och processeffektivisering finns nu en spännande möjlighet som Drift- och Förbättringskoordinator! Har du en utbildning inom teknik, produktionsledning eller annan relevant bakgrund och vill bidra till utvecklingen av innovativa lyftlösningar? Sök tjänsten redan idag! OM TJÄNSTEN TAWI är ett svenskt företag som utvecklar innovativa lyftlösningar för ergonomisk materialhantering. Vi söker nu åt TAWIs räkning en Drift- och Förbättringskoordinator som kommer att stötta produktionschefen i att driva förbättringsinitiativ, effektivisera produktionsprocesser samt hantera operativa och fastighetsrelaterade uppgifter i det dagliga arbetet. Detta är en roll där du får praktisk erfarenhet av processeffektivisering, fastighetssamordning och produktion. Du blir en del av produktionsledningsteamet och arbetar nära både produktionschef och produktionsteam. Rollen passar dig som trivs i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik och där arbetsuppgifterna är varierade. Du erbjuds - Erfarenhet av processeffektivisering, fastighetssamordning och produktion. - En varierad roll där du får utveckla din kompetens i en innovativ industri. - En anställning som kombinerar teori och praktik för optimal utveckling i branschen. - En mentor som vägleder och stöttar dig i din professionella resa ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Rollen är tvådelad och passar dig som vill arbeta både med förbättringsarbete inom produktion och med att samordna operativa och praktiska delar av den dagliga driften. Du får möjlighet att vara med och utveckla kundens produktionsprocesser samtidigt som du stöttar det dagliga flödet och arbetsmiljön. Exempel på ansvarsområden: * Delta i optimering av arbetsflöden och produktionslayout * Analysera data och identifiera förbättringsmöjligheter * Koordinera mindre underhålls- och lokalprojekt * Följa upp förbättringsåtgärder inom arbetsmiljö och infrastruktur * Hantera lagerhållning och beställningar av förbrukningsmaterial * Underhålla dokumentation relaterad till fastighet och säkerhet * Stötta interna system för uppföljning och beställningar * Fungera som länk mellan produktion, leverantörer och servicepartners VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasial utbildning inom produktionsledning, industriell ekonomi eller motsvarande teknisk inriktning. - Har grundläggande kunskaper i Microsoft Office. - Har stort intresse för förbättringsarbete och produktionsutveckling. - Har nyfikenhet och vilja att lära sig om produktionsflöden och operativa förbättringar. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då kommunikation sker på båda språken. Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av produktion, drift eller fastighetssamordning. - Erfarenhet av arbetsflödesoptimering, processförbättringar eller administrativ samordning. - Kunskap i ERP-system. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Social - Intellektuellt nyfiken Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om TAWI HÄR!
hej Special effekts bolag som behöver hjälp med att uppgradera hemsidor samt göra klart en av våra web butiker Samt att samla material och klippa våra showreels.
GöteborgsOperan är en modern kulturinstitution för opera, dans, musikal och orkestermusik och har berört över sju miljoner besökare sedan invigningen 1994. Bolagets vision är att vara ett av norra Europas ledande operahus. Verksamheten kännetecknas av professionalism, engagemang och nyskapande. GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen och är en viktig aktör i regionens utveckling. GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med ungefär lika många kvinnor som män anställda. Om tjänsten Vill du arbeta med scenkonst i världsklass och vara en nyckelperson i skapandet av GöteborgsOperans scenbilder? Nu söker vi en produktionsansvarig dekormålare som vill leda och delta i det konstnärliga arbetet med vår dekorproduktion. Du har en central roll i koordineringen av arbetet på dekormåleriet i både operahuset och våra verkstäder på Magasinet, och samverkar nära med scenografer, övriga verkstäder och produktionsteam. Tjänsten kombinerar konstnärligt arbete med arbetsledning och kräver både hantverksskicklighet, ledarskap och ett öga för helhet och detaljer. Om dig Vi söker dig som är trygg i din konstnärliga och tekniska kompetens inom dekormåleri, skulptur och har goda materialkunskaper, och som har erfarenhet av att arbeta inom scenkonstproduktioner och arbetsledning. Du är van att ta ansvar, prioritera och planera, och du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är rak, tydlig och kommunikativ i din arbetsledning och har ett starkt engagemang för att skapa ett gott arbetsklimat. Du är prestigelös, lösningsorienterad och leveransfokuserad – med förståelse för att konstnärlig kvalitet alltid ska balanseras mot tid, budget och hållbarhet. Du har eftergymnasial konstnärlig utbildning inom dekormåleri eller motsvarande dokumenterad yrkeskompetens. Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet som dekormålare inom scenkonst och goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Dina ansvarsområden - Planera och koordinera säsongens dekortillverkning på dekormåleriet - Styra produktionen utifrån ritningar, modeller och scenografers intentioner - Leda och fördela arbetet i teamet - Beräkna tid, utarbeta arbetsmetoder och resursfördelning inom projektens ramar - Ansvara för inköp samt utrustningens och lokalernas skick - Bidra till utveckling av yrkesrollen och kollegors kompetens - Samverka med andra yrkesgrupper inom produktionsprocessen - Arbeta aktivt för en hållbar verksamhet och god arbetsmiljö Vi erbjuder - En spännande och kreativ roll i hjärtat av GöteborgsOperans konstnärliga arbete - Ett varierande arbete i en unik miljö där konst och teknik möts - En arbetsplats präglad av professionalism, engagemang och nyskapande - Samarbete med några av Sveriges mest erfarna och skickliga scenkonstnärer och tekniker - En inkluderande arbetsmiljö där arbetsledarskap och medarbetarskap går hand i hand Villkor - Anställningen är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning - Heltid - Individuell lönesättning tillämpas - Placeringsort Göteborg - Tillträde enligt överenskommelse Angående ansökan - I den här rekryteringen vill vi att du inkommer med en portfolio i ansökan Vill du bli en del av en ledande kulturinstitution och skapa konst som berör? Välkommen med din ansökan! GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför vår verksamhet.
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Är du van vid att arbeta med myndighetshandlingar inom bygg- och miljöområdet? Har du goda kunskaper i arkivlagen och intresse för struktur och utveckling av informationsflöden? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig. Bygg- och miljöförvaltningen söker en tillfällig förstärkning med inriktning på arkivering och informationshantering. Ditt huvudsakliga uppdrag blir att: • Gå igenom äldre handlingar inom förvaltningen (båda fysiska och digitala) inför leverans till kommunens centralarkiv. • Kvalitetssäkra, strukturera och förbereda handlingar enligt gällande regelverk och kommunens riktlinjer. • Ta fram en konkret plan för arkivleveransen i samråd med berörda funktioner. • Ta fram en arkivbeskrivning. • Medverka i arbetet med att utveckla eller revidera vår informationshanteringsplan (IHP). • Samverka med registratorer, handläggare och kommunens arkivfunktion. Tjänsten är placerad på förvaltningsgemensamt stöd som är en administrativ enhet inom bygg-och miljöförvaltningen. Enheten består av sex medarbetare och en chef med uppdrag att stödja samt utveckla förvaltningens olika processer inom nämndadministration, diarieföring och arkiv samt ekonomi och personalfrågor. KVALIFIKATIONER Vi ser helst att du har utbildning inom arkivvetenskap eller annan relevant erfarenhet inom dokument- och informationshantering. Du behöver ha mycket god kännedom om arkivlagen, offentlighets- och sekretesslagen samt hantering av allmänna handlingar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, gärna med dokumenthantering inom bygglov, miljö eller liknande områden. Du behöver ha arbetat med ärendehanteringssystem och digitala arkivlösningar. Som person är du noggrann vilket innebär att du är mån om att ditt arbete utförs korrekt och att du har ett strukturerat arbetssätt. Inom ramen för ditt uppdrag behöver du ha förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du behöver kunna samarbeta med andra. Du arbetar lösningsfokuserat för att driva på och komma framåt i arbetet. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om möjligt planeras intervjuer till v 29.
Are you an experienced Document Controller looking to contribute to high-impact projects? Join our team supporting critical CAPEX initiatives within the pharmaceutical sector. Location: Södertälje (minimum 3 days/week onsite) / 2 days Stockholm Office Project Scope: To be discussed Language Requirement: Fluent Swedish desired (essential for on-site contractor interaction) Experience Required: Minimum 2 years in document control on large projects Key Responsibilities: Implement document control processes using Asite for large-scale capital projects. Coordinate with contractors, suppliers, and internal teams to manage document flow for review and approval. Set up and maintain structured environments on SharePoint, Teams, and Asite. Migrate documents from contractor platforms to AstraZeneca’s common data environment (CDE). Handle transmittals between AstraZeneca and external partners. Participate in global forums with other document controllers to share best practices. Develop and deliver training on document management practices. Support project teams to ensure document control standards and resources are effectively deployed. Liaise with AZ IT for current or alternative system integrations. Establish and implement quality assurance processes to enhance document control effectiveness and learnings. Required Skills and Tools: Experience with Asite, Autodesk Construction Cloud (ACC), and understanding of BIM tools. Proficiency in setting up digital document control systems. Strong communication and stakeholder engagement skills. This is a unique and impactful role – ideal for someone ready to shape how project documentation is managed across critical initiatives.
Sätt tonen för ett rikt kyrkomusikaliskt liv Sollefteå pastorat söker en engagerad organist med passion för kyrkomusikens kraft och mångfald. Som organist i Sollefteå församling får du möjlighet att skapa musikaliska upplevelser som berör och förenar människor i livets alla skeden. Din roll hos oss I denna kreativa tjänst blir du en central gestalt i församlingens musikliv. Du får leda körer, förvalta ett värdefullt instrumentarv och forma musiken i gudstjänster och kyrkliga handlingar. Här finns utrymme för både musikalisk tradition och nyskapande i en miljö där musiken är en bärande del av församlingslivet. Dina arbetsuppgifter omfattar - Körledning - Du leder Sollefteå kyrkokör och Sollefteå vokalensemble, och utvecklar körverksamheten i församlingen. - Instrumentvård - Du ansvarar för orglar och övriga instrument i Sollefteå församling och samråder med övriga kyrkomusiker om instrumentvård i hela pastoratet - Gudstjänstmusik - Du skapar musikaliska uttryck i gudstjänster och kyrkliga handlingar i flera av pastoratets församlingar - Konsertverksamhet - Du planerar och genomför konsertverksamhet i Sollefteå församling - Orgelundervisning - Du utbildar framtidens organister genom undervisning av orgelelever - Samarbeten - Du medverkar musikaliskt i församlingsverksamheten och i samarbete med externa aktörer - Verksamhetsutveckling - Du bidrar till församlingens musikarbete genom verksamhetsplanering och budgetarbete Hos oss får du Utveckla ditt musikaliska ledarskap med körer och i gudstjänstliv. Fördjupa din kompetens inom orgelspel och instrumentvård. Forma församlingens musikliv tillsammans med engagerade kollegor. Bidra till människors andliga upplevelser genom musikens språk. Växa i din kyrkomusikaliska roll genom fortbildning och inspiration. Utrymme för kreativitet och konstnärligt skapande. Välkommen med din ansökan för att bli en del av vårt pastorat där tradition och nyskapande går hand i hand, och där musiken blir en bro mellan himmel och jord! Kvalifikationer Du har relevant högskoleexamen i kyrkomusik eller motsvarande samt goda färdigheter i orgel och körledning. Du är pedagogisk, serviceinriktad och trivs i samverkan med både anställda och ideella. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? Folkbiblioteksverksamheten i Alvesta kommun består av bibliotek i Alvesta, Moheda, Vislanda, Grimslöv och Lönashult. Vi har även ett bibliotek på hjul – Kulturbussen, som erbjuder biblioteksservice och kulturupplevelser i hela kommunen. Nu söker vi efter en bibliotekarie. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten ingår sedvanliga bibliotekarieuppgifter, såsom att bemanna under öppettider, vägleda besökare, förmedla litteratur, bistå vid informationssökning samt ge enklare digital handledning. Bokuppsättning och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på bibliotek ingår också. Du kommer vara en del i ett arbetslag med fokus på barn och unga, och deras läsande på fritiden. Tillsammans i arbetslaget arbetar ni för att skapa aktiviteter som främjar barns och ungas läsande, och deras språkutveckling. Det finns stora möjligheter att arbeta kreativt. Du kommer att arbeta både på huvudbiblioteket och på de mindre biblioteken. Kvälls- och helgtjänstgöring ingår enligt schema. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god pedagogisk förmåga och kan guida, hjälpa och förmedla information till alla våra besökare. Du är en social och flexibel person som gillar mötet med människor. Du har ett intresse för att möta barn och stimulera deras läslust. Du har lätt för att samarbeta men trivs också bra med att arbeta själv. Vi söker dig som har examen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av biblioteksarbete och B-körkort. ÖVRIGT Vikariat 2025-08-18 - 2026-08-23.
Välj ett jobb för att visa detaljer