Vi söker dig som är noggrann, gillar ordning och vill jobba praktiskt med att sortera och organisera dokument. Som arkivmedarbetare blir du en viktig del av ett team som ser till att information hanteras på rätt sätt. Uppdraget är på heltid under september till november i Karlskoga – perfekt för dig som nyligen tagit studenten eller söker ett jobb med tydliga rutiner och bra arbetsmiljö. Sök nu och bli en del av något viktigt! OM TJÄNSTEN Det här är ett perfekt uppdrag för dig som nyligen tagit studenten och är sugen på att komma ut i arbetslivet. Som arkivmedarbetare hos kund kommer du att arbeta med att organisera, sortera och hantera fysiska dokument i företagets arkiv. Det kan handla om att flytta pärmar, märka upp material, strukturera innehåll och följa instruktioner för hur arkiv ska ordnas. Du kommer att vara en viktig del av ett team där ni tillsammans ser till att arkivmaterial hanteras korrekt och systematiskt. Arbetet är praktiskt, kräver noggrannhet och passar dig som gillar ordning, rutiner och att jobba metodiskt. Detta är ett tidsbegränsat uppdrag via Academic Work som sträcker sig mellan september- november. Du arbetar heltid, måndag till fredag kl. 07:30–16:00. Uppdraget är en visstidsanställning med trygga villkor enligt kollektivavtal. Viktig info: Detta är endast ett uppdrag som sträcker sig från september till november. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Sortera och arkivera dokument * Säkerställa att arkivet är välorganiserat och lättillgängligt * Packning av dokument VI SÖKER DIG SOM * Har en avslutad gymnasieutbildning * Förmåga att arbeta självständigt * Har förutsättningar att dagligen ta dig till kontoret i Karlskoga, då tjänsten kräver närvaro på plats. * Har god fysisk lämplighet och kan obehindrat klara av tunga lyft, då arbetsuppgifterna kan vara fysiskt krävande * Kommunicerar obehindrat på svenska, i både tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Stresstolerant - Ordningsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
This role is perfect for you who loves getting into the details, testing new ideas, and collaborating with a team to drive data-backed improvements. If you’re analytical, creative, and eager to make an impact, we would love to hear from you! OM TJÄNSTEN We are looking for a CRO Analyst & UX Designer to join our client’s team. In this role, you will design and optimize user experiences and interfaces for e-commerce platforms, focusing on high conversion and usability. You will analyze data from heatmaps, session recordings, and user flows to identify friction points and improve usability. You’ll develop and test optimized landing pages, CTAs, and forms to boost engagement and conversions, ensuring visual hierarchy, accessibility, and responsiveness across devices. The role involves close collaboration with site owners, analysts, developers, and marketing to implement data-driven UX improvements, continuously refining designs based on real-time data and user feedback. In this role, you will be traveling 10 days a year to Polen. You are offered - Opportunity to create and enhance user experiences on e-commerce platforms with a strong emphasis on improving conversion rates and usability. - Work closely with cross-functional teams to implement UX improvements based on data insights, continuously refining designs through ongoing analysis and user feedback. - A dedicated consultant manager from Academic Work who will support and coach you. This is a long-term assignment at our client, with your employment through Academic Work. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Conduct usability audits, analyze heatmaps and user flows, and propose layout improvements. * Design alternative UI elements, navigation structures, and CTA placements for A/B testing. * Ensure mobile-first and responsive design to create seamless, mobile-optimized experiences that improve conversion rates. * Collaborate with developers to support and ensure proper implementation of CRO and UX changes. * Report UX findings and conversion insights to stakeholders, providing recommendations for ongoing improvements. VI SÖKER DIG SOM - You who have a degree in UX/UI Design, Business, Data Analytics, or a related field. - Experience in e-commerce, CRO, A/B testing, and UX optimization. - Familiarity with customer journey mapping and conversion funnel analysis. - You who have a strong understanding of user behavior, site navigation, checkout flows, and purchase patterns. - Hands-on experience with A/B testing, heatmap analysis, and usability testing tools. - Experience working with Jira, Adobe Target, Adobe Analytics, Content Square, Figma. - Experience with content management systems and front-end UX implementation. - Ability to interpret data insights into actionable design improvements. - You who are fluent in English and Swedish To succeed in the role, your personal skills are: - Optimistic - Social - Responsible We are looking for someone with strong analytical skills, who quickly picks up new technologies and communicates clearly in writing. You work in a structured way, focus on customer satisfaction, and collaborate well with others with respect and dedication. This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. Vid Arlandagymnasiet studerar ungefär 1200 elever. Vi har 11 gymnasieutbildningar, både nationella och specialutformade, och kan därför erbjuda flera olika utbildningsvägar och individuella valmöjligheter. Våra årliga utvärderingar visar att elever och personal trivs mycket bra på vår skola. Engagerade rektorer, duktiga lärare och gymnasiets ljusa och luftiga lokaler är bidragande orsaker till detta. Och inte minst det goda klimatet som råder elever emellan. Skolan är uppdelad i olika skolenheter varav yrkesprogrammen utgör en enhet. Skolbiblioteken i Sigtuna kommun har en viktig roll i att främja elevernas medie- och informationskunnighet och stärka skolornas läskultur. Samtliga skolor har ett bemannat skolbibliotek och på huvudmannanivå finns en utvecklingsledare för skolbibliotek. Samverkan sker bland annat på skolbibliotekariernas professionsmöten samt genom olika former av kommunövergripande aktiviteter. I den kommande reviderade skolbiblioteksplanen tas ett samlat grepp om Utbildningsförvaltningens hela biblioteksverksamhet, från förskola till kommunal vuxenutbildning. ARBETSUPPGIFTER Arlandagymnasiet har ett centralt beläget, rymligt och bemannat skolbibliotek. Du kommer att arbeta i team med redan befintlig skolbibliotekarie och det kommer finnas goda förutsättningar att skapa nya spännande arbetssätt tillsammans med skolans elever och pedagoger. Som skolbibliotekarie har du till uppgift att kreativt och systematiskt tillgängliggöra skolbiblioteket för elever och personal. Du har ett särskilt uppdrag att i samverkan med pedagoger och som en del av undervisningen stärka elevernas medie- och informationskunnighet. Du ska även stimulera elevers läsutveckling och språkliga förmåga. Du har ansvar att tillsammans med skolledning, befintlig skolbibliotekarie och övrig personal stärka skolans läskultur och främja elevernas läsmotivation. Du förväntas kunna möta olika elevers behov, samarbeta med skolans olika yrkesgrupper och ständigt sträva efter att förbättra verksamheten inom ramen för skolans systematiska kvalitetsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en examen inom Biblioteks- och informationsvetenskap eller utbildning som arbetsgivaren anser motsvarande. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från skolbibliotek och att du har arbetat med olika typer av gymnasieutbildningar tidigare. Du är kreativ, inspirerar och tänker konstruktivt utifrån förutsättningar och behov. Du ser värdet i och har strategier för att skapa goda relationer med såväl elever som personal. Du är samarbetsvillig och hittar smidigt och prestigelöst gemensamma vägar framåt. Du kan både hålla fokus på de långsiktiga strategiska målen och snabbt lösa situationer i en intensiv vardag. Framför allt söker vi dig som tar aktivt initiativ i sociala sammanhang och drivs av att kunna påverka varje ung människas liv i en positiv riktning. Du behöver ha förmåga att skapa nya och behålla befintliga relationer. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kommer att kallas till löpande med start i v. 34.
Sharkmob is looking for a Senior Game Designer focused on NPC/AI to join us at our studio in Malmö, Sweden. In this role, you’ll own the design of NPCs, from behaviour-tree logic to moment-to-moment combat feel, working closely with coders, artists, fellow designers, as well as production and direction. Together, you’ll deliver nail-biting, fair, and rewarding gameplay experiences that align with the game’s creative vision and development goals. We're looking for someone who is passionate about AI design, excited by the challenges of the extraction shooter genre, and eager to push the gameplay experience forward through thoughtful, systems-driven design. At Sharkmob we value teamwork, trust, motivation and setting colleagues up for success. We believe that is key to making great games and creating a healthy work environment. Since we strive to empower our developers, there will be plenty of opportunities to make your mark and effect the way we work. Responsibilities Driving the development of the games NPC/AI related features such as behaviour, feedback, dialogue systems, difficulty and animation. Making sure the NPC/AI is fun, fair, believable and rewarding. Ensuring that the NPC/AI systems work well together with other game loops. Mentor and support junior/intermediate game designers, offering feedback, guidance, and knowledge sharing. Work together with the team to iterate on features, take initiative for improvements and feedback on all aspects of the game. Requirements 5+ years of experience in game design, with a strong focus on AI or combat systems, and a proven track record of working on larger development teams. Experience with Shooters. Outstanding communication skills; you can pitch a concept, justify a decision, and give, as well as receive, feedback with ease. Excellent collaboration and stakeholder management skills, with the ability to align the team around shared goals. Bonus points Experience with Unreal Engine. Live-service experience: balancing, telemetry analysis, post-launch iteration. Experience working with project/product management. Who we are Sharkmob was founded in 2017 and is headquartered in Malmö, Sweden. We are currently working onExoborne– a Sharkmob original game. We have previously releasedBloodhunt– a battle royale shooter set in the Vampire: The Masquerade universe. We develop games for PC and console, using Unreal 5 to power our vision and ambition. At Sharkmob, we are committed to building an inclusive team that represents diverse backgrounds, perspectives, and skillsets – because we believe that helps us create great games. We welcome all candidates who are aligned with our core values of shared ownership, great games, and, last but not least – having fun! We hope you want to join us on our adventure and become a part of our crew. You can find more greatperksof being a crew member. If you want to know more about Sharkmob and our projects, visit ourhomepage.
Gnosjö Personaluthyrning är det lilla familjeföretaget med 30 års erfarenhet av branschen, sen en tid då "bemanningsföretag" inte alls var ett välkänt begrepp. Vi värdesätter nära kundrelationer med företag i Gnosjöregionen - vi känner att vi med det kan få en bättre förståelse för matchning av personal kontra kundföretag. Vi är medlemmar i Bransch- och Arbetsgivarorganisationen Kompetensföretagen, en del av Almega, och följer Bemanningsavtalet. För kunds räkning söker vi nu till en ny spännande tjänst som koordinator med fokus på regelverk, kvalitet och förbättringsarbete. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att man arbetar i linje med aktuella lagar och branschkrav, samtidigt som du driver förbättringar i verksamheten. Som koordinator ansvarar du för att bevaka, tolka och implementera relevanta lagar, regler och standarder som rör produktionen. Du arbetar nära både produktion och ledning för att säkerställa efterlevnad och driva förbättringsinitiativ. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir: Följa upp och tolka gällande lagstiftning och myndighetskrav inom miljö, arbetsmiljö och produktsäkerhet. Utveckla och uppdatera interna rutiner och dokumenation. Leda eller stötta förbättringsprojekt inom exempelvis kvalitet, hållbarhet och arbetsmiljö. Fungera som kontaktperson vid revisioner och myndighetskontakter. Genomföra interna kontroller och utbildningsinsatser Vi söker sig som har relevant utbildning eller erfarenhet inom miljö, kvalitet, arbetsmiljö eller liknande områden. Du är van vid att arbeta med lagtexter, standarder och myndighetskrav. Du har också en god kommunikativ förmåga och kan omvandla komplexa krav till praktiskt arbete. Det är också givet att du är självgående och noggrann. Välkommen in med din ansökan!
The opportunity Grid Automation is a division in Hitachi Energy that offers automation and communication solutions to critical infrastructure segments such as energy generation, power transmission & distribution, transportation and multiple other industry applications. Our products are supplied from several global delivery centers, and we are currently looking for a Sales & Operations Infrastructure Specialist to join our team! This position is preferably placed in our Västerås, Sweden. The purpose of the role is to manage, maintain and deploy PowerShop to global units as well as you will be responsible for modelling of products in the configurators like Camos. You will report to the Head of Global Sales and Operations Infrastructure in the product group for Automation and Communication in Grid Automation. We are in a very exciting phase and can offer you a broad spectrum of opportunities to grow and develop in a successful global organization. Don’t hesitate – apply today! How you'll make an impact You will manage, maintain and deploy PowerShop to global units as well as you will be responsible for modelling of products in the configurators like Camos. You will manage and maintain, and be responsible for activities connected to our applications, for instance Camos, PowerShop, SAP, etc. You will manage and align with stakeholders such as internal Sales and Operations units, Product management, Delivery centers, Factories, IT and Supply Chain Management. Ensure continuous improvement of processes, tools and performance in accordance with the Global Product Group Automation & Communication Sales and Operations strategy. Your background Experience in modelling of products in Camos development environment is a must. Since you will be collaborating with different colleagues/units, good communication skills are mandatory. Being fluent in English (written and spoken) is a must. Other languages are considered meriting. You need to have the ability to learn new tools and domains in order to be successful in this role. Experience in software environment (i.e. CPQ modelling, tools and processes) and proven experience of large data handling and transformation. Experience in testing software applications Electrical domain know-how (good to have) SQL (good to have) What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Recruiting Manager Raju T, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Klas Koppari +46 107- 38 13 45. Unionen: Fredrik W Nordin +46 107-38 15 12. All other questions can be directed to Lead Recruiter, Christian Falevik, [email protected]
Är du utbildad inom arkivvetenskap och intresserad av en roll i en myndighet under utveckling och tillväxt? Livgardet är arméns största och mest mångfacetterade förband. Regementsstaben administrerar Livgardets alla verksamheter och tar fram beslutsunderlag till samt stödjer Regementschefen i dennes ledning av regementet. Regementsstaben består av nio avdelningar som bland annat arbetar med personalfrågor, ekonomi, planering, genomförande och logistik. Du kommer att tillhöra avdelningen för chefsstöd (G0) som är en avdelning med många olika områden och en bred kompetens. Uppgifter I din roll som arkivarie kommer du att arbeta med olika uppgifter inom arkivtjänst så som att ordna och förteckna, hantera utlämnande av allmän handling, genomföra bevarande- och gallringsutredningar samt utbilda och informera inom dokumenthantering. Vid behov kommer du att stödja arbetet på expeditionen. Vidare kan det också bli aktuellt att delta i spännande och lärorika projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom informationshanteringsområdet i Försvarsmakten. Som anställd i Försvarsmakten har du flera olika förmåner att nyttja, till exempel fysisk aktivitet på arbetstid, ersättning för träningsskor samt 28, 31 eller 35 dagars semester beroende på ålder. Kvalifikationer Krav • Minst 60 hp i arkivvetenskap • Aktuell och relevant erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem • God datorvana • God kommunikationsförmåga i både tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker dig som är flexibel, självgående och strukturerad. Du är även serviceinriktad samt har lätt för att skapa kontakter och jobba i grupp. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Kännedom om offentlig förvaltning • Erfarenhet av ordnande och förtecknande • Erfarenhet av utvecklingsarbete inom dokumenthanteringsområdet • Erfarenhet av hantering av elektroniska handlingar • Erfarenhet av registratur • B-körkort Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning, Försvarsmakten tillämpar i regel sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Tjänsten är civil. Omfattning: 100% Arbetsort: Kungsängen Lön: individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Resor i tjänsten förekommer. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-13. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du beskriver varför du är lämpad för denna befattning. Ansökan sker via Försvarsmaktens hemsida,www.forsvarsmakten.se. För upplysningar om befattningen kontakta: Chef G0 Rickard Sellin, nås via växeln 08-788 75 00 eller [email protected] Fackliga företrädare nås via växeln 08-788 75 00: OFR/S: Örjan Jansson OFR/O: Orry Finnermark SACO: Per Textorius SEKO: Lise-Lotte Larsson Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Lidköpings stadsbibliotek söker en ny bibliotekarie till vår verksamhet, då verksamheten står inför förändringar pga. pensionsavgång. I Lidköpings kommun finns ett centralt beläget stadsbibliotek med tre tillhörande filialer i Järpås, Tun och Vinninga samt en bokbuss. Vi är ett folkbibliotek som tillhör Enhet kultur, Område kultur och fritid och Sektor bildning. Arbetsuppgifter Du kommer i huvudsak att jobba med den prioriterade målgruppen barn och unga och att inspirera med läs- och språkfrämjande insatser. Arbetet är utåtriktat och kan vara uppsökande. Det innebär också att ha schemalagd tid för vårt biblioteks reception, ingå i arbetsgrupper, delta på möten samt att utföra andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom bibliotek, konst och kultur. Kvälls- och helgarbete ingår. Vem är du? Vi söker dig som har examen i Biblioteks och informationsvetenskap eller har annan relevant utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flerårig erfarenhet prioriteras, gärna med barn och unga. För att trivas och lyckas i rollen bör du: - vara prestigelös och tycka om att ha varierande arbetsuppgifter - ha förmågan att både arbeta självständigt och tillsammans med andra - initiera, planera och slutföra arbetsuppgifter - vara kreativ, flexibel och nytänkande - kunna uttrycka dig väl i tal och skrift Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är tillsvidare med omfattning 100%, med start enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. Om du efter intervju är aktuell för anställning kommer vi att be dig att visa upp utdrag ur belastningsregistret enligt lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Du begär ut utdrag via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Är din stora passion att få elever att läsa? Vill du vara en del av en inspirerande och lärorik miljö? Har du ett starkt intresse för att stödja elever i deras lärande, informationssökning och kritiska tänkande? Då kan du vara den vi söker! Ale kommun söker en skolbibliotekarie som tillsammans med rektorer och personal i skolan, arbetar för att skolbiblioteket bidrar till ökad måluppfyllelse för våra elever i grund- och gymnasieskola. Verksamhetsområdet inom utbildningsförvaltningen i Ale kommun, där skolbibliotekarierna är anställda, startade upp hösten 2024 och har inriktningen social hållbarhet och barn- och elevhälsa. Verksamhetsområdet består av tvärgående områden såsom barn- och elevhälsa, flerspråkighet, studie- och yrkesvägledning, skolbibliotek, specialpedagogisk kompetens/särskild undervisningsgrupp och familjecentral. Arbetsuppgifter Som skolbibliotekarie har du ett viktigt pedagogiskt uppdrag som handlar om att stärka elevernas språkliga förmåga och kompetens inom informationssökning och värdering. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en skolbibliotekskollega och ni är viktiga drivkrafter för läsfrämjande insatser. Arbetet innebär många kontakter med elever och personal på skolorna och som skolbibliotekarie arbetar du med att bygga relationer med elever, pedagogisk personal, elevhälsopersonal och bibliotekarierna på folkbiblioteken i kommunen. Kvalifikationer Vi söker dig med examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av biblioteksarbete med elever och pedagogisk personal och du är väl införstådd med läsningens roll för språkutveckling och litteracitetens roll för skolframgång. Du är väl förtrogen med olika genrer och texttyper för både yngre och äldre elever. Du brinner för arbetet med motivation till läsning oberoende av läsarens förmåga. I din roll stödjer du elever i behov av anpassad läsning genom att bland annat tillhandahålla anpassade och tillgängliga medier exempelvis tal- och ljudböcker, via det digitala biblioteket Legimus. En god digital kompetens behövs för att hantera skolans olika IT-system samt för att bedriva undervisning inom källkritik och nätetik. För att trivas i rollen som skolbibliotekarie hos oss behöver du vara både självgående och kunna ta egna initiativ, samtidigt som du tycker om att samarbeta med andra. Din pedagogiska förmåga är god och du är bekväm med att arbeta pedagogiskt inom ramen för bibliotekets verksamhet. B-körkort krävs. Vi erbjuder dig en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö i en verksamhet med engagerade kollegor. Då skolbibliotekarien tillhör ett nytt verksamhetsområde inom utbildningsförvaltningen och detta befinner sig i en nystartsfas, finns det stora möjligheter till att påverka riktning och fokusområden. Hos oss ingår du i ett nätverk med kommunens bibliotekarier, där du kan få både gemenskap och erfarenhetsutbyte. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Vid ett eventuellt erbjudande om anställning ska du kunna uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kungliga Filharmonikerna söker från 1 januari 2026. Obligatoriska verk Dittersdorf Kontrabaskonsert Nr 2, Kreps 172 D-dur, sats 1 och 2 utan kadens eller Vanhal Kontrabaskonsert D-dur (alt C-Dur), sats 1 och 2 utan kadens Bottesini Kontrabaskonsert Nr 2 a-moll, sats 1 med kadens och sats 2 Orkesterutdrag Provspelningen äger rum i Konserthuset Stockholm 22-23 oktober 2025 efter personlig kallelse. Ansökan sker senast 18 augusti. Om fler personer söker än vad som kan hanteras vid provspelningstillfället kommer urvalet ske utifrån förinspelningar enligt nedan. Anmälan sker på Muvac via följande länk (öppnas i nytt fönster) Vid förinspelning ska styckena spelas in i en tagning, utan några klipp eller redigeringar och med den provspelande synlig i bild under hela inspelningen. Vi rekommenderar att inspelningen sker med en extern mikrofon av ljudkvalitétsskäl. Eventuella stråk eller fingersättningar är inte obligatoriska, utan sökande kan välja fingersättningar och stråk själva. Repertoar för förinspelning: Beethoven Symfoni nr 5, sats III, takt 128-218 Verdi Otello, Act IV, bokstav U-Y Britten Young Person’s Guide to the Orchestra, variation H, allt utom de sista fyra takterna Sökanden meddelas runt den 20 augusti huruvida förinspelningar kommer att krävas. Deadline för eventuella förinspelningar är 3 september men det går givetvis bra att skicka in inspelningarna redan vid ansökningstillfället. Inspelningarna granskas oavsett bara om urval måste göras. *** Obs! Både förinspelning och provspelning sker på orkesterstämd kontrabas. Orkesterutdrag skickas i samband med kallelsen. För frågor angående provspelningen, vänligen kontakta: Jonatan Samuelsson Biträdande Orkesterchef, Kungliga Filharmoniska Orkestern [email protected] För fackliga frågor, kontakta: Kajsa William-Olsson Ordförande SYMF, Avdelning 2 [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer