Deltidsbrandmän till Norrhälsinge Räddningstjänst

Om arbetsplatsen Norrhälsinge Räddningstjänst jobbar för en trygg och säker kommun. Uppdragen varierar och kan handla om allt från bränder och trafikolyckor till att ge första hjälpen Vi har sex stationer som bemannas av brandmän i beredskap: Hudiksvall, Iggesund, Delsbo, Friggesund, Jättendal och Hassela. Som brandman i beredskap har du vanligtvis ett ordinarie jobb hos en annan arbetsgivare. När larmet går rycker du ut från den station du tillhör. Är du vår nästa brandman? Vi letar efter dig med stort engagemang och som delar av din tid kan vara tillgänglig för utryckning. Våra räddningsstyrkor möter ofta komplexa situationer och för att vi ska ha en så bred kompetens som möjligt söker vi människor med olika erfarenhet och bakgrund. Vi söker dig som har god förmåga att arbeta i grupp, är stresstålig och praktiskt lagd. Du har en hög grad av personlig mognad. Du är självgående, flexibel och är uthållig i utmanande omständigheter. Det är också viktigt att du är duktig på att kommunicera med människor och är serviceinriktad. Upplägget varierar men grunden är att du har beredskap var fjärde vecka. Under den veckan rycker du ut när larmet går, oavsett om du är hemma eller på jobbet. Vid larm ska du vara på brandstationen på respektive ort inom åtta minuter. Antal utryckningar varierar mellan olika orter Inga förkunskaper krävs, du får den utbildning och övning du behöver av oss. Först en grundutbildning på fem veckor och inom en tvåårsperiod går du en utbildning som drivs av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). Du genomför regelbundet interna utbildningar och övningar. De flesta övningspass är förlagda på din lokala station under kvällstid samt en heldagsövning vår och höst. Du får lön av oss under samtliga utbildningar och övningar. Den person som blir aktuell för tjänsten ska vara medicinskt godkänd hos vår företagshälsovård för att bli anställd.   Krav: - Godkänt rullbandtest (4,5, max 3 månader gammalt) - Simkunnig - God fysisk kondition - B-körkort (C-körkort meriterande) - Du bor och arbetar max 8 minuter från räddningsstationen - Godkännande från din huvudarbetsgivare för att arbeta som brandman i beredskap Antagningstester och intervjuer planeras in fredag 5/9 2025           Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

18 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Badvärd till Lugnets badhus
Falu kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Vill du ha en arbetsplats i en miljö som många anser vara världsklass? Vi ger dig möjligheten att arbeta i det moderna och troligtvis finaste badhuset i Sverige samt vara del av ett team som har trygghet, glädje och service i fokus!  Vi är stolta över att?kunna erbjuda de bästa förutsättningar för alla människor som vill simma, motionera, tävla, leka, basta, rehabilitera eller bara koppla av en stund. Men för att kunna förverkliga dessa lovord till alla våra gäster så söker vi nu DIG för att hjälpa oss att fullfölja detta.  Välkommen med din ansökan!  Arbetsuppgifter Inom Lugnets värld så blir du en mästare på det mesta och arbetar inom alla våra områden, bland annat: - Simlärare - Babysim och minisim - Vatteninstruktör - Badbevakare - Relaxvärd - Receptionist, där du är vårt ansikte utåt - Caféverksamhet inklusive enklare beredning av livsmedel - Städ… Ja, städ är viktigt och en del av den hygienkvaliteten vill upprätthålla.  Verksamheten genomsyras av ett värdskap som förmedlar en känsla av trygghet, glädje och service.?En stor del av vår verksamhet är vår simskola där vi jobbar med elever från förskolan upp till gymnasiet men även med vuxensimskola. Du kommer att hålla i spännande vattenaktiviteter för olika grupper och vara med och anordna badkalas. Vi tränar regelbundet på livräddning där det ingår livräddning på upp till 4 meters djup samt inom övriga områden där säkerheten är av största vikt. En stor del av arbetet handlar om att hålla våra simhallar rena och representativa vilket innebär arbetsuppgifter där skötsel, vårdande av material, iordningställande och städning ingår. Tillsammans med oss arbetar du för att alla våra gäster ska känna sig välkomna. Du bemöter dem med entusiasm och engagemang och är flexibel gentemot önskemål.?I arbetsuppgifterna ingår att rotera mellan våra stationer, d v s att du möter kunden i receptionen, arbetar i café eller vid badet där du ger kunden en trevlig badupplevelse.?  Under vissa perioder kan du även komma att arbeta på Bjursåsbadet.?  Kvalifikationer För rollen krävs: - Avslutad gymnasieutbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Att du har fyllt 18 år - Goda simkunskaper och en stor trygghet i vatten. Du behöver även kunna genomföra djupare dyk, d v s du ska kunna genomföra dyk på 3,60 meter. I denna rekrytering ingår att genomföra ett arbetsprov för att uppvisa dina sim- och dykkunskaper. Detta är ett obligatoriskt moment som genomförs innan eventuell intervju - Att du har intresse för att hålla i olika vattenaktiviteter och simkurser - Erfarenhet av servicearbete och vilja att ge gott kundbemötande - Goda kunskaper i svenska och engelska - God datorvana och erfarenhet av att använda dator som arbetsverktyg  Personliga egenskaper Vi söker dig som är enkel att samarbeta med och som har förmågan att stötta och engagera både medarbetare och gäster.?Du trivs i en serviceinriktad roll där du får möta kunder samtidigt som du gärna samarbetar med dina kollegor för att nå gemensamma mål. Du tar stort ansvar för ditt arbete och är trygg i dig själv och i din yrkesroll. Vi ser att du är en person som bidrar till en stabil och förtroendeskapande miljö och du har förmågan att agera på eget initiativ. Under varje arbetspass sker arbetet nära alla våra besökare och ditt personliga värdskap och engagemang är därför ett viktigt verktyg i din vardag. Du är flexibel och anpassar dig efter nya omständigheter samtidigt som du gärna delar med dig dina idéer.?  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.?  Meriterande kvalifikationer - Poollivräddning och simlärarutbildning enligt SLS - Erfarenhet av att arbeta i simhall med simskola - Att du är utbildad babysimledare - Erfarenhet som instruktör inom gruppträning eller annan träningsform som kan bedömas likvärdig av arbetsgivaren - Erfarenhet av arbete inom café eller restaurangverksamhet - Erfarenhet av arbete i reception - Erfarenhet inom hygien och städ - Erfarenhet från arbete inom SPA eller relaxavdelning -God kunskap i andra språk än svenska och engelska, företrädesvis arabiska och dari, somaliska och ukrainska  Anställningsvillkor 1 tidsbegränsad anställning (vikariat) från 1 september till och med 15 oktober, alternativt enligt överenskommelse.?Arbetstiden är förlagd till dagar, kvällar och helger. Tidig morgon och sen kväll förekommer.? Sim- och dykprov samt intervjuer kan komma att ske löpande.  Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.  För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget från polisens hemsida.  Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

18 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Beredskapssamordnare
Älvkarleby kommun
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Om arbetsplatsen Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn som värdegrund i allt vårt arbete. Vi eftersträvar att personalsammansättningen ska spegla samhället med mångfald och jämställdhet, och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. Runt knuten finns natur, älv och hav, oavsett du befinner dig i kommunen.  Här bor drygt 9 500 invånare med närhet till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser.  För att främja hälsa har vi rökfri arbetstid samt friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: • flexibel arbetstid • semesterväxling • föräldrapenningtillägg • avtalsförsäkringar • löneväxling Välkommen att bli en av oss! Arbetsuppgifter Vill du bidra till att bygga upp Älvkarleby kommuns arbete med krisberedskap och civilt försvar? Har du tidigare erfarenhet av rollen som beredskapssamordnare? Vi söker dig som vill bli en central del i kommunens beredskapsarbete för att höja vår förmåga att hantera samhällsstörningar och öka invånarnas trygghet och säkerhet. Tjänsten som beredskapssamordnare är placerad på Kansli- och säkerhetsavdelningen, där vi är 14 medarbetare som arbetar tillsammans. På avdelningen finns kommunens samlade resurser för, bland annat; krisberedskap, civilt försvar, säkerhetsskydd, informationssäkerhet och brottsförebyggande arbete. Vi erbjuder dig ett varierande arbete på en arbetsplats där vi stöttar och hjälper varandra, och där vi jobbar aktivt med verksamhetsutveckling. Tillsammans med kompetenta och ansvarstagande kollegor blir du en central del i vårt viktiga arbete. Arbetet som beredskapssamordnare innebär att du planerar, genomför, följer upp och vidareutvecklar kommunens arbete med krisberedskap och civilt försvar. Du stödjer våra interna verksamheter i deras beredskapsarbete för att höja vår samlade beredskapsförmåga. Du ansvarar för att samordna kommunens krisledningsarbete samt utbildar och övar nyckelpersoner och verksamheter. Du har i uppgift att, i samarbete med andra; utveckla, implementera, följa upp och analysera planer, riktlinjer och rutiner inom beredskapsområdet. Du är kontaktperson och samarbetar med myndigheter och andra externa samverkansaktörer samt deltar i lokala, regionala och nationella nätverk. Du agerar sakkunnig inom området och bistår vid samhällsstörningar samt ingår i kommunens krisberedskapsorganisation. I ditt uppdrag ingår även utredningsarbete, vilket kan innebära att t.ex. skriva förslag på remissyttranden, arbeta fram policys och styrdokument eller handlägga ärenden. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot samhällsskydd och beredskap, säkerhet- och riskhantering, statsvetenskap eller offentlig förvaltning. Annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig kan vara aktuell. Du har minst 3 års aktuell arbetslivserfarenhet Du har erfarenhet av tidigare arbete som beredskapssamordnare eller motsvarande Du har goda kunskaper i Officepaketet och allmänt god IT- och datavana Du har goda kunskaper i svenska både var gäller tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med risk- och sårbarhetsanalyser, kontinuitetsplanering, övningsplanering och säkerhetsskyddsarbete. Vi ser gärna att du har kunskaper om aktuell lagstiftning inom beredskapsområdet. Som person är du strukturerad, noggrann och lösningsorienterad. Du har lätt för att bygga och vårda relationer samt samordna aktiviteter med olika aktörer.  Vi ser att du är lyhörd, har ett flexibelt arbetssätt och en god kommunikativ förmåga. Krav för tjänsten är svenskt medborgarskap då anställningen innebär placering i säkerhetsklass samt B-körkort. Du kan komma att bli krigsplacerad. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Övrigt Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.  Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

18 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Badmästare Vikariat - Sundbybergs simhall och gym
Sundbybergs kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi. Sundbybergs simhall står inför nya spännande utmaningar – med fler aktiviteter och ännu större gemenskap. Nu söker vi dig som vill vara med och göra detta möjligt. Simhallen är en välbesökt och omtyckt mötesplats med cirka 260 000 besökare per år. Vi erbjuder allt från bad, gym och gruppträning till simskola och motionspass. Här arbetar vi nära invånarna – i en varm, trygg och inkluderande miljö. Sundbybergs stad växer snabbt, men har samtidigt lyckats behålla det bästa av småstadens närhet. Hos oss är det kort väg till beslut, och stor möjlighet att påverka verksamheten. Det gör arbetet både meningsfullt och utvecklande – varje dag. Om tjänsten Som badmästare blir du en del av det team som ansvarar för simhallens dagliga drift. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till en säker, trivsam och professionell verksamhet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Simundervisning för både barn och vuxna • Badbevakning och trygghetsarbete • Reception och caféverksamhet • Lokalvård och skötsel av anläggningen  Vi söker dig som: • Är utbildad simlärare (krav) • Har arbetat i simhall tidigare (meriterande men inte ett krav) • Tycker om att arbeta med människor • Är serviceinriktad, ansvarstagande och flexibel • Vi ser att du delar vårt engagemang för inkludering och respekt i verksamheten Villkor • Anställningsform: Vikariat fr om aug 2025 - juni 2026 • Arbetstider: dag, kväll och helg (38,25 tim/vecka) Sista ansökningsdag: 13 juli 2025 Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi framtidens simhall!

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Väktare för övervakningsjobb
Northern Skill AB
Väktare och ordningsvakter

Väktare för övervakning – Vi söker dig! Arbetsgivare: Northern Skill - konsultuppdrag Plats: Blisterliden, väster om Bygdsiljum Anställningsform: Heltid/Deltid/Timanställning Arbetsbeskrivning Vi söker nu engagerade väktare med fokus på övervakning över olika siter i Blisterliden-området, väster om Bygdsiljum. Som väktare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa säkerheten för våra kunder och deras egendom, detta genom monitorövervakning. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter som: Övervakning via CCTV-system för att upptäcka och rapportera misstänkta aktiviteter. Patrullering och rondering av byggnadsobjekt och områden. Dokumentation och rapportering av händelser och observationer. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en giltig väktarutbildning, det gör inget om du är i början av karriären Har B-körkort (ett krav för ronderande uppdrag). Är serviceinriktad, stresstålig och social. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder En trygg och stabil anställning. En dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Flexibla arbetstider (dygnet runt-övervakning) Ansökan Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Energiansvarig - Stockholm
Fortifikationsverket
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Fortifikationsverket söker en energiansvarig till Stockholm. Vill du arbeta inom energiområdet i unika fastigheter? Vill du ha ett arbete i en myndighet som växer och där du får bidra till att stärka Sveriges försvarsförmåga? Vi behöver dig, så spill ingen tid utan skicka in din ansökan idag! Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige. Var ska du arbeta och vad ska du göra? Teknikenheten östs verksamhet utförs i Stockholm och Gotlands län och enheten är indelad i två grupper - norra och södra - för att möta kunden på bästa sätt. Enheten består av 25 fastighetsingenjörer som huvudsakligen utför uppdrag från förvaltaren och arbetsleds närmast av respektive gruppchef. Inom region öst finns även två väg-, mark- och parkingenjör som fungerar som expertstöd, samt en teknikchef.  Som Energiansvarig stöttar du hela region Öst. Rollen som Energiansvarig innebär att du har övergripande ansvar för energiarbetet och arbetar operativt med mediagrupper inom regionen och regionens energimål samt aktiviteter inom energiområdet. Du kommer även att samordna medierapportering, säkerställa mediestatistik och svarar för uppföljning och rapportering. Du kommer att vara superanvändare för energi- och mediamodulen i vårt fastighetssystem Faciliate – en nyckelroll för att utveckla och effektivisera vårt energiuppföljningsarbete. Arbetsuppgifter som kan tillkomma är att driva energieffektiviseringsåtgärder.  Vidare ger du stöd åt och utbildar övriga roller i regionen inom energiområdet och företräder regionen vid aktiviteter inom energiområdet. Tjänsten är placerad i Stockholm men resor förekommer inom hela regionen och kan även förekomma utanför i och med att du samverkar i vårt verksamhetsövergripande energinätverk och deltar i aktiviteter på vårt huvudkontor i Eskilstuna. I tjänsten finns det också möjlighet att hantera projekt/entreprenader inom energiområdet.  Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom ett relevant område. Du har god erfarenhet av arbete med mätarinsamling och energiuppföljningssystem, inklusive uppbyggnad, uppföljning och analys av data. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av att leda projekt. Vidare har du minst fem års erfarenhet av arbete med energiuppföljning. Du behöver även ha goda kunskaper i administrativa stödsystem samt Officepaketet. Du uttrycker dig mycket väl i svenska språket, både i tal och skrift. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet som energiingenjör eller energicontroller, samt om du är certifierad energiexpert. Kunskaper inom miljöområdet samt inom elinstallationer och el auktorisation ses också som värdefulla. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektering eller systemkunskap inom styr-, regler- och övervakningssystem (SRÖ) samt erfarenhet av fastighetssystemet Faciliate. Om du har kunskap om fortifikation och anläggningsteknik är det också meriterande. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi behöver dig som är strukturerad, analytisk, lösningsorienterad samt har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du har lätt för att skapa goda relationer och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Att vara ansvarstagande och ha en hög grad av ordningssinne är viktiga egenskaper i denna roll. Du är även nyfiken och drivs av att fördjupa dina kunskaper och är inte rädd för att ta egna initiativ för att hitta smarta och innovativa lösningar. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 10 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Bengt Jansson, 010-44 45 486 eller rekryteringsspecialist Emma Bergvall, 010-44 44 557. . Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000.

18 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sim och idrottshallsarbetare vikariat
Tranemo kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo. Tranemo kommun – Närheten till varandra bygger relationer för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Är du en serviceinriktad person med ett intresse för träning, säkerhet och mötet med människor? Då kan du vara den vi söker till vårt team i simhallen! Vi söker nu en engagerad och ansvarstagande person som vill vara med och bidra till en trygg, trivsam och välkomnande miljö för våra besökare. Arbetsuppgifter:  • Ansvara för säkerheten i bad-, bastu- och poolområden. • Utföra livräddande insatser vid behov och upprätthålla ordning i anläggningen. • Ge service till besökare i reception, kassa och information. • Städa och sköta allmänna utrymmen samt se till att lokalerna håller en hög standard. • Ta vattenprover för att säkerställa att vattenkvalitén uppfyller kraven. • Delta i planering och genomförande av simskola, vattengympa eller andra aktiviteter. • Vara en god ambassadör för anläggningen och bidra till ett positivt arbetsklimat. KVALIFIKATIONER • Livräddnings- och HLR-utbildning (krav, eller vilja att gå vid anställning). • Erfarenhet av arbete i simhall, fritidsanläggning eller liknande miljö. • Simlärarutbildning, vattengympainstruktör eller annan relevant utbildning är ett plus. • B-körkort • I samband med en eventuell anställning kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. Detta är ett led i vårt arbete för att säkerställa en trygg miljö för alla våra besökare, särskilt barn och unga. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Ordningsvakt Sveriges Domstolar Malmö
Örestads Industribevakning AB
Väktare och ordningsvakter

Ordningsvakter till Sveriges Domstolar - Malmöregionen Vi söker nu ordningsvakter för arbete i Malmöregionen med arbetstid främst dagtid, men helgarbete kan förekomma. Kvalifikationer och krav: Genomgången ordningsvaktsutbildning och giltigt förordnande. 2A och 2D kompetens. Ostraffad, drogfri och godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag. Personliga egenskaper: Hög social kompetens och utåtriktad. Flexibel och prestigelös i rollen som arbetstagare. Ärlig, ansvarstagande och hjälpsam. Kommunikativ och behärskar svenska flytande i tal och skrift. God förmåga att arbeta både i grupp och självständigt. Fokuserad på säkerhet och service.

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Site Security Manager till Saab i Arboga
SAAB AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din Roll Saab i Arboga söker en engagerad Site Security Manager som trivs i en dynamisk miljö och gillar utmaningen i att balansera säkerhet med verksamhetens behov. Som Site Security Manager hos oss verkar du i en internationell miljö där du bidrar du till att skydda både människor och tillgångar samt skapa stabilitet i verksamheten. Detta genom att aktivt arbeta med riskminimering och säkerställa att verksamheten följer alla tillämpliga regelverk. I rollen ansvarar du för att kontrollera och upprätthålla säkerheten vid anläggningen, vilket i huvudsak innefattar det fysiska skyddet, bevakningsstyrkan och tillhörande administrativa rutiner. Du samordnar och stödjer alla operativa säkerhetsrelaterade aktiviteter för att verksamheten ska fungera säkert och effektivt. En viktig del av ditt arbete är också att säkerställa att både interna och externa säkerhetskrav efterlevs. Du genomför regelbundet säkerhetsriskbedömningar och dokumenterar dessa för att identifiera och hantera potentiella risker. Vid incidenter tar du ledningen i insatser och följer upp med utredningar för att snabbt och korrekt hantera situationen. För att främja en stark säkerhetskultur håller du utbildningar och informationsmöten som ökar medvetenheten bland medarbetarna. Din profil För att passa in i rollen är du en proaktiv lagspelare med stark integritet och ansvarskänsla. Du trivs i tvärfunktionella miljöer, håller huvudet kallt under press och tar initiativ för att lösa problem innan de växer. Du inser att effektiv säkerhet handlar lika mycket om att skapa förutsättningar för trygga och framgångsrika verksamheter som om att upprätthålla kontroll. Kvalifikationer: * Eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens, gärna inom säkerhetsriskhantering * Flera års erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskydd * God kännedom om flera säkerhetsområden - fysisk säkerhet, personalsäkerhet och informationssäkerhet * Stark kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att designa och implementera fysiska säkerhetssystem, genomföra säkerhetsrevisioner och bedömningar av anläggningar samt hantera tillträdes- och besöksrutiner. Kompetens inom kontinuitetsplanering, krisberedskap, evakueringsplanering och förståelse för brandsystem och systematiskt brandskyddsarbete är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!

18 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Väktare
Hirely AB
Väktare och ordningsvakter

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Väktare för övervakning – Vi söker dig! Arbetsgivare: Northern Skill - konsultuppdrag Plats: Blisterliden Anställningsform: Heltid/Deltid/Timanställning Arbetsbeskrivning Vi söker nu engagerade väktare med fokus på övervakning över olika siter i Blisterliden-området, väster om Bygdsiljum. Som väktare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa säkerheten för våra kunder och deras egendom, detta genom monitorövervakning. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter som: Övervakning via CCTV-system för att upptäcka och rapportera misstänkta aktiviteter. Patrullering och rondering av byggnadsobjekt och områden. Dokumentation och rapportering av händelser och observationer. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en giltig väktarutbildning, det gör inget om du är i början av karriären Har B-körkort (ett krav för ronderande uppdrag). Är serviceinriktad, stresstålig och social. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder En trygg och stabil anställning. En dynamisk och trevlig arbetsmiljö. Flexibla arbetstider (dygnet runt-övervakning) Ansökan Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!   Välkommen med din ansökan!     Jobb från jobbify.se

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025