Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER FÖR ARBETSPLATSKONTROLLER med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller. Har du arbetat med arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet? Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra? Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet från inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning. Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs. ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor. Vi utgår även från Göteborg. Formell kompetens och erfarenhet: Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P. Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande. Det är meriterande om du har Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet. Kunskap om arbetslivskriminalitet Erfarenhet från Migrationsverket Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande, BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet. Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten. För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar. E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till [email protected] Märk ditt mejl "arbetsplatskontrollant" Har du frågor kan du kontakta ansvarig samordnare Niklas Westning. 0790-651304 eller [email protected] Om oss: ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet. Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering. www.ansvarsakerhet.se #tryggtvittsäkert
Är du en person som gillar att arbeta självständigt, har god kommunikationsförmåga och kan hantera stressiga situationer? Då kan det vara dig vi söker! Addici Security söker nu väktare till en av våra kunder i Sverige. Vilka är vi? Addici är det fjärde största säkerhetsföretaget i Sverige. Tillsammans driver vi skiftet mot framtidens säkerhet. Hos oss får du möjlighet att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med hög ambitionsnivå. Vem är du?Du brinner för säkerhet och service. Som väktare hos oss trivs du med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är positiv, utåtriktad och förmedlar trygghet genom att vara kompetent, pålitlig och ansvarsfull. God kommunikationsförmåga, säkerhetstänk och flexibilitet är viktiga egenskaper. Självklart är du drogfri, ostraffad och har ordnad privatekonomi. Vi söker dig: - Giltig väktarutbildning - Gymnasiekompetens - Körkort - Förmåga att uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift - Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av både stationär bevakning och serviceyrket Addici erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor - En varm och inkluderande arbetsmiljö - Lön enligt kollektivavtal - Varierande och flexibla arbetstider - Friskvårdsbidrag för din hälsa - Möjlighet till kompetens- och karriärutveckling – både inom säkerhet och på vårt moderbolag Coor - Möjlighet att jobba med olika spännande tekniska plattformar, kunder och tjänster – vi har en av Sveriges bredaste tjänsteportföljer Om tjänsten - Anställningsform: Timanställning - Sysselsättningsgrad: Deltid 50% - Arbetstid: skift kväll/natt - Startdatum: Enligt överenskommelse - Provanställning: 6 månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester samt vid anställning utför även bakgrundskontroller samt godkännande via länsstyrelsen. Övrig information Vid frågor kontakta: [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. Addici Security & Technology är en strategisk säkerhetspartner, ledande rådgivare och utförare inom riskhantering, bevakning, larmcentral, säkerhetsteknik och IT. Addici är en del av Coor och kan erbjuda säkerhet i kombination med facility managementtjänster. I partnerskap med våra kunder levererar vi lönsamma affärer – vi är kundernas trygga val. Bland våra kunder finns allt från små bolag till några av Sveriges mest komplexa anläggningar samt offentlig verksamhet. Med snart 40 års branschkunskap och över 800 anställda är vi redo att trygga våra kunders verksamhet, nu direkt och med morgondagens utmaningar.
Cubsec AB söker dig som vill arbeta på ett företag i stark medvind. Vi erbjuder en välmående och platt organisation där samtliga medarbetare är med och påverkar -allt för att inspirera till ett roligt arbete med stark gemenskap. Som vår medarbetare får du möjlighet att utvecklas i ett nytänkande företag, där vi skapar förtroende, trygghet och värde för våra kunder. Är du en ansvarstagande och förtroendeingivande väktare med ett empatiskt förhållningssätt? Vill du arbeta i ett socialt yrke där du får använda din problemlösningsförmåga? Då är detta jobb för dig! Vi söker nu 2-3 väktare till vårt team i Lund och Malmö. Du har erfarenhet från väktaryrket, är lugn och serviceinriktad, självgående och kan arbeta både ensam och i grupp. Dina arbetsuppgifter inkluderar traditionell stationär bevakning, rond och larmhantering, samt att skapa en trygg och positiv miljö. Tjänsterna vi har att erbjuda är vid behov. Grundläggande Krav: • Genomförd VU1 med godkänt resultat • Minst 3 månaders erfarenhet som väktare/ordningsvakt • Körkort för personbil • Ostraffad och utan betalningsanmärkningar • God svenska i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet av rondering/utryckning • Tillgång till egen bil • Erfarenhet av Guardtools Personliga egenskaper: Du är professionell, ansvarsfull och anpassar ditt förhållningssätt efter situationen. Du är trygg i din yrkesroll, kan sätta gränser och skapa relationer, även i konfliktsituationer. Vi lägger stor värdering i personlig mognad och att du kan med enkelhet hantera frihet under ansvar. Vi erbjuder: • Ett omväxlande och ansvarsfullt arbete där du gör skillnad. • Möjligheten att utveckla dina färdigheter inom säkerhet och riskhantering. • Ett flexibelt sommarjobb med möjlighet till förlängning Övrig information: • Start enligt överenskommelse • Placering i Malmö och/eller Lund Om Cubsec: Cubsec grundades 2003 och är ett auktoriserat säkerhetsföretag med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vi erbjuder bevakning och säkerhetstjänster och arbetar nära våra kunder för att leverera trygghet och kvalitet. Låter detta som ett jobb för dig? Ansök redan nu då urval sker löpande!
Kommunalförbundet Hälsingland söker nya medarbetare till våra deltidskårer i Alfta, Arbrå, Edsbyn, Holmsveden, Kilafors och Söderhamn. Deltidsbrandman Att vara deltidsbrandman innebär att du har en huvudanställning hos en arbetsgivare och är brandman på deltid med beredskap var fjärde vecka hos oss. Det innebär att du åker från din ordinarie arbetsplats vid larm och skall kunna vara på brandstationen inom 5 eller 8 minuter. Du skall också delta i övningar och utbildningar som anordnas av oss, dessa är i huvudsak förlagda till kvällstid under beredskapsveckan. För att vi skall kunna anställa dig krävs att du har tillåtelse av din arbetsgivare för att kunna lämna jobbet när larmet går samt vid övningstillfälle, du skall också klara de fysiska testerna som finns, detta för att uppfylla de krav som Arbetsmiljöverkets föreskrifter (AFS 2007:7) ställer på en rökdykare. Meriterande om du har någon form av brandutbildning, körkort för tung lastbil eller annat räddningstjänstrelaterat. Vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökande. Tester · Arbetsbana · Höjd · Simning (guldbojen) · Intervju Krav Anställning och arbetsplats inom tidsgräns för utryckning inom 5 min (8 min i Söderhamn) Huvudarbetsgivaren ska godkänna anställning som deltidsbrandman Bostad inom tidsgräns Kunna ha jour 24-7 var fjärde vecka Klara dom fysiska krav som ställs via tester och läkarundersökning Är simkunnig B-kort Goda kunskaper i svenska språket Anställning föregås av 3-4 veckors utbildning, preliminärt v 41, 42, 43 och 46. Huvudarbetsgivaren måste godkänna detta Meriterande C-kort. Utbildning inom brand och räddningstjänst. Anställningens omfattning Avser räddningspersonal i beredskap. Ansökan Välkommen med din ansökan till [email protected] eller adress Kommunalförbundet Hälsingland, 821 80 Bollnäs. Bifoga: · CV · Personligt brev · Medgivande från huvudarbetsgivaren Märk ansökan "Brandpersonal deltid Alfta", "Brandpersonal deltid Arbrå", "Brandpersonal deltid Edsbyn", "Brandpersonal deltid Holmsveden", "Brandpersonal deltid Kilafors" eller "Brandpersonal deltid Söderhamn". Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Urval sker fortlöpande. Kontakt Karl Linck, Enhetschef RIB, [email protected] 0270-540 051 Tommy Persson, Enhetschef [email protected] 0278-540 008 Maria Olsson, Facklig kontakt Vision [email protected] 0271-540 005 Daniel Gylén, Facklig kontakt Kommunal [email protected] 0278-540 010 Henrik Gunnarson, Facklig kontakt Kommunal [email protected] 0278-540 044 Christer Fagerhov, Facklig kontakt BRF [email protected] 0270-540 044
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du ta ledningen för AFRYs koncernövergripande informations- och cybersäkerhetsarbete? Som Chief Information Security Officer (CISO) på AFRY har du det övergripande ansvaret för att utforma, införa och förvalta koncernens vision, strategi och styrning inom informations- och cybersäkerhet. I rollen säkerställer du att bolagets information, IT-system och verksamhet skyddas mot aktuella och framtida hot. Du leder arbetet med informationssäkerhet inom AFRY, samarbetar och stödjer andra förmågor som återfinns inom de andra grupp funktionerna och de tre affärsdrivande divisionerna. Detta är en möjlighet att sätta din prägel på ett globalt, börsnoterat företag. Du kommer att arbeta i en spännande och utmanande miljö med fantastiska kollegor och stora möjligheter till personlig och professionell ut-veckling. Du rapporterar till Head of Security tillika chef för Group Security & Resilience, vilken är placerad direkt under koncernledningen i avdelningen Group Legal, Risk & Compliance. Tjänsten utgår från vårt kontor i Solna, Stockholm. Kvalifikationer Den rätta kandidaten har minst 10 års erfarenhet inom informationssäkerhet, varav minst 5 år i en ledande roll. För att lyckas med uppgiften tror vi att det är en stark fördel att du har tidigare erfarenheter ifrån ett internationellt, börsnoterat företag. Vidare behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi tror att den rätta kandidaten har en kandidatexamen i datavetenskap, informationsteknik, cybersäkerhet eller relaterat område. Masterexamen är att föredra. Samtidigt innehar du någon eller några av branschrelevanta certifieringar som: CISSP, CISM, CISA eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, processorienterad och har en god förmåga att planera, organisera och driva arbetet i mål. Du är trygg även i föränderliga och osäkra sammanhang, har starka kommunikativa färdigheter och förmåga att argumentera sakligt, skapa förtroende och nå fram till olika intressenter. Du är en samarbetsinriktad person med strategiskt och affärsmässigt tänk, som drivs av att hitta lösningar och bidra till långsiktig utveckling. Ytterligare information Hos oss får du möjlighet att ta del av: Individuell kompetensutvecklingsplan inom ditt spetsområde Konkurrenskraftiga förmåner gällande pension, friskvård och föräldraledighet reglerade i vårt kollektivavtal Företagsrabatter med externa partners genom vår förmånsportal: Benify Friskvårdsbidrag 4500 kr/år Ett enormt nätverk av tekniska experter Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Head of Group Security & Resilience, Kaj Juhlin via: [email protected] Tjänsten är en tillsvidareanställning. På grund av semester kommer urval och intervjuer påbörjas först under vecka 32. Sista datum att ansöka är: 15/8. Varmt välkommen med din ansökan och trevlig sommar! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Uppdraget är allvarligt men vår vardag präglas av arbetsglädje och vi är omtänksamma och hjälpsamma kollegor. Vill du använda ditt engagemang, ditt mod och din kompetens för att göra skillnad i våra livsavgörande frågor? Ditt nya jobb Som arbetsmiljöinspektör inspekterar du arbetsmiljön på olika arbetsplatser. Utifrån givna ramar planerar, genomför och följer du upp inspektioner inom många olika verksamheter. Du kommunicerar krav utifrån arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen med tillhörande regler samt återkopplar brister som framkommer vid inspektionen till arbetsgivaren. Rollen innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Bland annat hanterar du sanktionsavgifter, meddelar omedelbara förbud och bereder ärenden inför beslut. Dokumentation såsom tjänsteanteckningar, inspektionsmeddelanden, underlag för sanktionsavgifter och andra beslut ingår i rollen. I inspektionsarbetet ingår att möta och leda samtal med såväl ledningen för stora arbetsgivare som småföretagare, skyddsombud, fackliga representanter och arbetstagare. Inriktning på inspektioner varierar över tid utifrån analyser av risker och prioriteringar. Inspektioner genomförs inom både planerad och händelsestyrd tillsyn. Du ansvarar för att ditt eget arbete på bästa sätt bidrar till vårt uppdrag och att målen för vår verksamhet uppnås. Den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Din bakgrund Rollen kräver att du har: • Minst två års relevant universitets- eller högskoleutbildning, eller annan eftergymnasial utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Minst fem års arbetslivserfarenhet, varav minst två år inom ett av områdena nedan: Området byggnad och anläggning med tillfälliga arbetsplatser, långa entreprenörskedjor och samordningsfrågor • Du har erfarenhet av arbete inom olika delar av byggnads- och anläggningsprocessen. • Du har haft en arbetsledande eller samordnande roll, exempelvis som platschef, arbetsledare, Bas P/U eller i rollen som arbetsmiljöingenjör. Området teknik • Du har erfarenhet av arbete inom tung eller lätt industri, t.ex. inom processindustri, gruvdrift eller småskalig tillverkning. • Du har arbetat med exempelvis maskinlinjer, lyftanordningar eller trycksatta anordningar. • I arbetet har du använt kunskaper om direktiv och standarder. • Din roll kan ha varit exempelvis maskiningenjör, besiktningsingenjör eller processtekniker. Området yrkeshygien, kemi, och mikrobiologi • Du har erfarenhet av arbete med kemiska ämnen/produkter, mikrobiologiska ämnen och/eller fysikaliska faktorer (exempelvis buller) och har kunskaper om hur de påverkar arbetsmiljön. • Du har exempelvis varit kemist, biolog, yrkeshygieniker, arbetsmiljöingenjör eller har arbetat med kemiska/mikrobiologiska arbetsmiljörisker. Området logistik inklusive samordningsfrågor • Du har erfarenhet av arbete inom verksamheter med transport och logistik med inriktning mot logistik och samordning. • Du har exempelvis varit platschef, logistiker eller utbildare. Området vård, omsorg, socialt arbete eller utbildning • Du har erfarenhet av arbete inom vård, omsorg, socialt arbete eller utbildning. Inom någon av dessa sektorer har du arbetat med och analyserat komplexa frågeställningar med betydelse för arbetsmiljöområdet, exempelvis som sjuksköterska, medicinsk tekniker, socialsekreterare, skolledare eller pedagog. Området ergonomi • Du har erfarenhet av arbete med belastningsergonomiska riskbedömningsmodeller och/eller med ergonomiska frågor från ett organisatoriskt perspektiv, exempelvis som ergonom, arbetsterapeut eller fysioterapeut med inriktning ergonomi. Området organisatoriska och sociala området • Du har erfarenhet av arbete med personal- och organisationsfrågor som exempelvis beteendevetare. I arbetet har ingått analys och utveckling av komplexa organisatoriska och sociala frågor. Området myndighetsutövning • Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom tillsynsområdet. Din erfarenhet kan t.ex. komma från Inspektionen för vård- och omsorg (IVO), Skolinspektionen, Länsstyrelsen eller kommunal miljö- och hälsoskyddstillsyn. • God IT-vana och erfarenhet att använda olika digitala plattformar och IT-system. • Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. • Goda kunskaper i engelska muntligt. • B-körkort och vana att köra bil. Det är meriterande om du har: • Arbetat i en roll med uppgifter inom arbetsmiljöområdet. Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du är flexibel, ser möjligheter i förändringar och har förmåga att hantera oväntade händelser. Din kommunikation är tydlig, öppen och direkt även i svåra frågor. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har god förmåga att planera. Vidare har du lätt för att utveckla nya relationer och är bekväm i sociala situationer. Du samarbetar bra, är inlyssnande och delar gärna information och kunskap med andra. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vad vi erbjuder dig Tjänstens placering är på arbetsmiljöverkets kontor i Mölndal och vi ser gärna sökande från angränsande län då det finns möjlighet att utgå från hemmet i tillsynsarbetet. Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid och medger flexibla arbetstider. Så rekryterar vi Vi använder kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra processen och motverka diskriminering. Ansök på svenska då vi pratar svenska på myndigheten. Läs mer om tjänsten och hur vi rekryterar på vår hemsida genom att klicka på "Ansök här". Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025!
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. Som bygglovshandläggare i Marks kommun arbetar du på Plan- och byggenheten som svarar under Bygg- och miljönämnden och ingår i Bygg- och miljöförvaltningen. Vi är sammanlagt 14 medarbetare samt enhetschef på Plan- och byggenheten som ansvarar för bygglov, inspektion, kulturmiljö, energirådgivning samt kart- och mättjänster. I Bygg- och miljöförvaltningen ingår även Miljöenheten och Förvaltningsgemensamt stöd. Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledig bygglovshandläggare och beräknas pågå till oktober 2026. ARBETSUPPGIFTER I rollen som bygglovshandläggare handlägger du ärenden enligt plan- och bygglagen (PBL). I arbetsuppgifterna ingår handläggning av bygglov, anmälningsärenden och i vissa fall tillsynsärenden. Du kommer att utreda och handlägga inkomna ansökningar samt fatta beslut enligt PBL. Du kan också komma att utreda och handlägga tillsynsärenden. Du arbetar självständigt men också tillsammans med kollegor för att utveckla processer, rutiner och utbyta kompetenser och erfarenhet. Majoriteten av ärendehanteringen sker genom delegation men vissa ärenden föredras också mot Bygg- och miljönämnden. Som bygglovshandläggare har du mycket kontakt med medborgare, företag och samverkar med både externa och interna parter. Service och rådgivning såväl internt som externt till allmänheten är en viktig del i arbetsuppgifterna. KVALIFIKATIONER Din utbildningsbakgrund ska vara yrkeshögskole-, högskole- eller universitetsutbildning inom bygglovshandläggning, arkitektur, byggnadsteknik, bebyggelseantikvarie, rättsvetenskap eller juridik. Alternativt har du en annan relevant akademisk utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi sammantaget kan bedöma som likvärdig. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med handläggning av bygglov, bygganmälan eller tillsyn enligt PBL. Det är också meriterande om du har arbetat med myndighetsutövning och handlagt ärenden med motstående intressen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är initiativtagande och ser självständigt vad som behöver göras och agerar därefter, med hjälp av din goda problemlösningsförmåga. Eftersom arbetet innebär många kontakter med markägare, allmänhet och andra intressenter är det viktigt att vara en god relationsbyggare som inger förtroende. Vidare är du trygg i din förmåga att hantera komplexa situationer med motstående intressen. Du har du god samarbetsförmåga och du ser till hela organisationen och delar med dig av den information som behövs för att nå önskade resultat. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du ha ett ansvarsfullt och viktigt sommarjobb där säkerhet står i fokus? Vi söker nu pålitliga och noggranna brandvakter för ett uppdrag hos vår kund under sommaren. Perfekt för dig som vill bidra till en trygg arbetsmiljö och som trivs med att arbeta självständigt. Om rollen: Som brandvakt är din huvudsakliga uppgift att övervaka heta arbeten såsom svetsning, skärning eller slipning. Du säkerställer att arbetet sker enligt gällande säkerhetsföreskrifter och är beredd att agera snabbt om en farlig situation uppstår. Rollen kräver stor ansvarskänsla, skärpt uppmärksamhet och god kommunikation med både arbetare och arbetsledning. Krav: Giltigt certifikat för Heta Arbeten eller motsvarande (t.ex. certifikat från Brandskyddsföreningen eller ID06-kompatibelt certifikat) Erfarenhet av säkerhetsarbete eller industrimiljö Goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Tillgänglig för arbete måndag–lördag under hela perioden Punktlig, noggrann och trygg i din roll B-körkort och tillgång till bil Meriterande: Tidigare erfarenhet som brandvakt eller från heta arbeten Erfarenhet från bygg- eller industrisektorn Utbildning inom arbetsmiljö eller säkerhet Arbetsperiod: Start v 29 t.om. ca v 33 (Kan ändras med kort varsel) Arbetstider: Måndag–lördag (heltid, enligt schema) För resor till och från arbetsplatsen krävs körkort och tillgång till bil. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se
Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Nu söker vi en Verksamhetschef till Räddningssamverkan Nord som är ett samarbete mellan tio räddningstjänster i Norrbotten och tre i Västerbotten. Du kommer att arbeta övergripande och samarbeta med samtliga Räddningstjänster, med en placering på Luleå Räddningstjänst. Räddningssamverkan Nord (RSN) är det nordligaste och ett av de geografiskt största räddningsledningssystemen i Sverige, bestående av 19 kommuner från Kiruna i norr till Nordmaling i söder. Räddningscentralen finns i Luleå och systemet omfattar drygt 480 000 invånare. Att jobba som verksamhetschef innebär att ta ansvar för både drift och fortsatt utvecklingsresa i RSN och du kommer utmanas i spännande och utvecklande tankar och frågor. Som Verksamhetschef i RSN kommer du att ha en unik möjlighet att göra skillnad i samhället och bidra till att utveckla och förbättra räddningstjänsten i norra Sverige. Om du är en driven och erfaren ledare som vill ta på sig en utmaning och göra en positiv inverkan, så är detta ett utmärkt tillfälle för dig. ARBETSUPPGIFTER Som Verksamhetschef för Räddningssamverkan Nord kommer du att ha ett övergripande ansvar för verksamhetens drift och utveckling, och du kommer att spela en nyckelroll i att utveckla och förbättra Räddningssamverkan Nord. I denna roll kommer du att ha möjlighet att använda dina ledaregenskaper och erfarenheter för att leda och utveckla personalen inom räddningsledningssystemet, dock inte med ett formellt personalansvar. Vidare kommer du även samarbeta med styrgruppen, som består av samtliga ingående Räddningschefer, och andra intressenter för att utveckla verksamheten. Du kommer också att företräda RSN nationellt och delta i nätverk och samarbeten, vilket ger dig möjlighet att bygga relationer och påverka utvecklingen inom området. KVALIFIKATIONER För att lyckas i denna roll har du goda erfarenheter av att leda och utveckla övergripande ledning eller annan ledningscentral. Du bör också ha en god kommunikativ förmåga, gedigen ledarskapsförmåga och integritet - du står på egna ben och är inte rädd för att fatta beslut. Om du har erfarenhet av att jobba som projektledare och/eller chef i utvecklingsprojekt och förändringsarbete, samt god förståelse för kommunal räddningstjänst och ELS, är det ett plus. Vidare behöver du ha en god förmåga att använda IT-baserade verktyg. Som person är du analytisk och kan självständigt förstå och göra analys av verksamhetens nuläge, behov och utmaningar. Du bör också ha en tydlig och stark ledarstil med integritet, och vara planerande och välstrukturerad med en förmåga att göra långsiktig planering för dig själv och för verksamhetens utveckling. Om du har erfarenhet från verksamhet inom säkerhetsskydd, eller har genomgått MSBs befälskurser på högre nivå, är det också meriterande. Krav för tjänsten: - Erfarenhet att jobba som projektledare och/eller chef i utvecklingsprojekt och förändringsarbete - Lämplig eftergymnasial utbildning eller akademisk utbildning - God förmåga att använda IT-baserade verktyg, Office och med fördel AI-verktyg för att underlätta arbetet - Körkort B - Mycket goda språkkunskaper i svenska - God förmåga till kommunikation på engelska. - Svenskt medborgarskap Önskemål/Meriterande - Erfarenhet av att leda och utveckla övergripande ledning eller annan ledningscentral. - God förståelse för kommunal räddningstjänst och ELS - Erfarenhet från verksamhet inom säkerhetsskydd - Erfarenhet av planering för krigsorganisation - MSBs befälskurser på högre nivå, t.ex. LK IL, RIL, VB/RLC och RUB - Lämplig chefs- och ledarskapsutbildning - Projektledarutbildning - AI-verktyg som hjälpmedel för att effektivisera arbetet - Som förvaltningsområde för vissa språkminoriteter är det meriterande om du behärskar meänkieli, finska eller nordsamiska Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att ske. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Vill du vara med och skydda både människor och samhällsviktiga funktioner? Har du gedigen erfarenhet av brandskyddsarbete, ett skarpt säkerhetstänk och vill arbeta i en ledande roll med stort ansvar? Då kan du vara den vi söker! Nu söker vi en engagerad och kunnig säkerhetsexpert som vill ta sig an rollen som brand- och riskkonsult till Fresenius Kabis anläggningar i Brunna och Uppsala. Om tjänsten I denna nyckelposition ansvarar du för att säkerställa företagets brandskyddsarbete tillsammans med deras Security and Fire Protection Leader. Du följer lagar och regelverk, leder systematiskt brandskyddsarbete (SBA), genomför riskbedömningar och upprätthåller nödvändiga beredskaps- och utrymningsplaner. Din kompetens är avgörande för att företaget ska kunna agera effektivt vid en incident och förebygga att de ens uppstår. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Följer lagar, regler och försäkringskrav inom området - Säkerställa ett systematiskt brandskyddsarbete (SBA), praktiskt och dokumenterat - Säkerställa att underhåll på brandskyddstekniska installationer utförs enligt plan - Upprätthålla god utrymningsstandard - Tillhandahålla brand- och utrymningsutbildningar - Upprätthålla ATEX-arbete och därtill följande riskbedömningar med klassningsritningar samt ATEX-utbildning - Säkerställa att företaget har en fungerande nödlägesberedskap - Säkerställa att instruktioner finns inom ansvarsområdet Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti och beräknas pågå i ca 6 månader med möjlighet till förlängning. Vem är du? Vi söker dig som har: - Mångårig erfarenhet av brandskyddsarbete och kunskap inom Sevesoverksamhet - Goda kunskaper i svenska och engelska - Dokumenterad kunskap inom ISO45001, ATEX och Seveso - God ledarskapsförmåga och en trygg ansvarstagande personlighet - Körkort och möjlighet att resa mellan Brunna och Uppsala Som personer ser vi att du är trygg i din kompetens, gillar struktur och har ett skarpt öga för både detaljer och helhet. Du tar ansvar, agerar när det behövs och trivs i en roll där säkerhet står i fokus. Med din samarbetsförmåga och tydliga kommunikation skapar du förtroende, oavsett om du utbildar kollegor eller samverkar med myndigheter. Urval och intervjuer genomförs kontinuerligt. Skicka därför in din ansökan redan idag för att inte missa chansen! Om verksamheten Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik. Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor samt att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. Om Poolia Poolia är ett rekryterings- och bemanningsföretag. Men vi föredrar att se oss som experter på att hitta och matcha kompetens. För det är alltid människorna som gör skillnad. Det är individer som skapar resultat. Rätt individer på rätt plats bygger framgångsrika företag. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. För mer information om Poolia, besök: www.poolia.se
Välj ett jobb för att visa detaljer