Jag söker dig som är kvinna, har erfarenhet av vård och som med empati, förståelse och respekt kan möta mig som vilken människa som helst. Du är lugn som person och har god fysisk kapacitet då arbetet ibland innebär tunga moment, som att hjälpa mig med förflyttningar från rullstol. Jag är 50 år, bor i en lägenhet i Örebro tillsammans med min man. Jag har en muskelsjukdom som heter Multipel Systematrofi (Parkinsontyp) och även en REM-sömnstörning. Jag blev sjuk 2022, efter att ha arbetat inom vården som undersköterska sedan år 2000. Mitt mål är att kunna fortsätta leva ett gott liv, och därför söker jag nu dig som personlig assistent. Jag kommunicerar verbalt och tycker om att baka och laga mat. Jag har två vuxna barn som bor i samma stad. Som min assistent hjälper du mig bland annat med förflyttningar, vardagliga sysslor och städning i hemmet. Jag visar och instruerar vad som behöver göras och hur. OBS!! Vi söker en timvikarie vid behov! Krav: Erfarenhet från vården Lugn personlighet Kvinna God fysik Känner du att detta passar dig? Skicka gärna din ansökan!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter till en kvinna med cerebral pares som bor i Mörarp. Hon kommunicerar med hjälp av Bliss-datorer och en manuell Bliss-karta. Tjänsten inleds som timvikariat, med möjlighet till en fast schemarad på cirka 50-75 % framöver. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, förflyttningar, personlig hygien, sondmatning samt på- och avklädning. Tjänsten gäller extra vid behov, så flexibilitet är ett plus. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dygnspass 09-09 (6 timmar väntetid) Om kunden Vår kund är en 27-årig kvinna som gillar att ha roligt och uppskattar en blandning av fart och avkoppling. Intressen inkluderar att resa, lyssna på musik, spela bowling, bada, träffa kompisar och åka tåg till nya spännande platser. Om du är en trygg och lekfull person som gillar att hitta på saker – då kan detta vara rätt jobb för dig! Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kunder. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är social, lekfull, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Tål klor och gillar att bada Ska undvika starka dofter på arbetstid Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift Det är meriterande om du Har manuellt körkort och tillgång till bil Omfattning: Timvikarie med chans till fast schema på 50-75% Antal tjänster: 2 Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Svenska kyrkan Växjö har ca 53 000 medlemmar i 11 församlingar inom stad och på landsbygd. Tillsammans är vi ca 230 medarbetare, ett hundratal förtroendevalda och ett stort antal ideella som arbetar vi för visionen - En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.Ny tjänst i höst? Vi erbjuder nu en komministertjänst Växjö domkyrka, där vi strävar efter att forma en levande katedral med ett rikt och varierat gudstjänstliv, ideellt engagemang och möjligheter till fördjupning. Växjö är en stad som växer snabbt, med många inflyttande studenter som sökt sig till Linnéuniversitetet – många av dem är internationella och söker kristna sammanhang. Vi vill nå människor i alla åldrar, men ser ett särskilt behov av att hitta nya vägar att möta och engagera unga – utöver det redan viktiga konfirmandarbetet. I tjänsten ingår kyrkliga handlingar, beredskapstjänst samt regelbunden medverkan i domkyrkans gudstjänster och andakter. Kvalifikationer Vi söker dig som är trygg i det prästerliga uppdraget och trivs med att livet i och kring en katedral rymmer stor variation av människor och liturgiska uttryck. Du har förmåga att växla mellan det nära, lågmälda samtalet och de större liturgiska sammanhangen, har ett öppet förhållningssätt och är bekväm med att företräda Svenska kyrkans bredd av traditioner. Du har en god förmåga att uttrycka dig på fler språk än svenska och vill vara skapa mötesplatser som präglas av mångfald, delaktighet och utveckling av kyrkans uppdrag i vår tid. Fakta om tjänsten: Tillsvidare, heltid Tillträde: Efter överenskommelse Vi lägger stor vikt vid personliglämplighet I samband med rekryteringen begär vi utdrag från belastning- och misstankeregistret. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31 via www.svenskakyrkan.se/vaxjo/jobba-hos-oss
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kvinnliga kund i Jokkmokk. Just nu söker vi dig som vill arbeta som timvikarie nu och över sommaren. Arbetstiderna är förlagda under dag, kväll och natt, på vardagar och helger. Viss tid är dubbelbemannad. Arbetstiden är förlagd: 07.00-19.00 19.00-07.00 Introduktion påbörjas snarast möjligt! OM KUNDEN Vår kund bor i eget boende centralt o Jokkmokk och är i behov av din hjälp som assistent då hon är flerfunktionshindrad samt har epilepsi. Hon tycker om att ta dagliga promenader och göra utflykter, 1-2 ggr/vecka så bassängtränar hon. Större delen av arbetet bedrivs i kundens hem. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi vill att du som söker är en aktiv och kommunikativ kvinna som talar svenska på en god nivå. Vidare vill vi att du som söker är lyhörd och engagerad. Personkemi med kunden är det allra viktigaste. KRAV du talar och förstår det svenska språket på en god nivå kunden önskar kvinnliga assistenter rökfri MERITER tidigare erfarenhet inom vården Sysselsättningsgrad: varierande omfattning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor till Boden med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och mer stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu fler kollegor till Piteå med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t ex att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt hjälp vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende på respektive kunds behov ( om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider så som dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Även dygnspass kan förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 50-65% hos vår kund i Luleå och vi hoppas att du kan introduceras så snart som möjligt. På vardagarna är arbetspassen förlagda som "delade turer", samt en helgtjänstgöring/månad. Arbetstiderna är följande: Vardagar Kl 06:30-09:30 & 13:00-19:00 Helg Kl 11:00-20:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Du kommer att arbeta med en 24-årig man som lever med ryggmärgsbråck. Han är en social, utåtriktad och aktiv person med ett stort intresse för träning. Som personlig assistent blir du en viktig del i hans vardag och bidrar till att skapa trygghet, struktur och frihet i hans liv. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöttning vid viss förflyttning och handräckning Stöttning/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning Hjälp med vardagliga hushållssysslor Stöttning med planering och struktur av dagen ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull och har en naturlig social förmåga. Du är lyhörd, flexibel inför kundens behov, initiativtagande och har en god förmåga att läsa av och möta andra människors behov. Vi tror att du uppskattar att vara del av en annan människas vardags och värdesätter att skapa trygghet och kontinuitet. Kunden är öppen för både manliga och kvinnliga assistenter, vi ser gärna att du som söker är mellan 20-45 år. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV B-körkort Goda kunskaper i svenska språket MERITER Tillgång till egen bil för att lättare ta sig till arbetet (då arbetstiden innebär delade turer) Sysselsättningsgrad: 50-65%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 27-års åldern som är bosatt i Gävle har goda kunskaper i svenska är rökfri (vanliga och e-cigaretter) kan komma doftfri till arbetet, det vill säga utan parfym eller andra starka dofter tål pälsdjur, då det finns katt i hemmet har erfarenhet av att arbeta med personer som har autism Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent har arbetat med låg affektivt bemötande tidigare delar kundens intressen av till exempel kolla film, bada och kasta boll Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform för båda tjänsterna är "Så länge assistansuppdraget varar". Ena tjänsten är på 55% med dygnspass och enstaka nattpass enstaka vardagar men främst helger. Den andra tjänsten är på 34% med dygnspass eller nattpass i gång veckan under helgen. Dygnspassen är mellan kl. 14:45-14:45 och nattpassen är mellan kl. 14:45-08:30 och samtliga arbetspass har jourtid mellan kl. 23-06:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-01 är tillträde för båda tjänsterna, men vi ser gärna att du som söker kan påbörja introduktion innan enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén [email protected]
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du utvecklas och vara med på en spännande resa då den nya socialtjänstlagen träder i kraft 1 juli? Då skall du arbeta inom barn och unga utredning! Barn och familj i Sydväst består av tre utredningsenheter med tre team vardera. Varje team har en 1:e socialsekreterare och leds av en enhetschef. Vi är måna om att du får en bra start i din roll som socialsekreterare och kommer i gång på bästa sätt. På varje utredningsenhet finns en socialsekreterare med särskilt uppdrag att ansvara för introduktionen av nya medarbetare utöver din förste socialsekreterare. Det innebär att du får ett väl anpassat stöd och en individuell introduktionsplan som utformas utifrån din erfarenhet under din första tid här hos oss. Du kommer att successivt slussas in i arbetet med gott stöd av socialsekreteraren med särskilt uppdrag, av din arbetsledare och av ditt team. Vi erbjuder metodstöd, extern handledning och fördjupad utbildning i handläggning, dokumentation och juridik. Vi är en utredningsenhet med erfarenhet som strävar efter att utvecklas och har flera utvecklingsgrupper där man kan fördjupa sig inom specialområden. Som socialsekreterare hos oss arbetar du med barn mellan 0-18 år och deras föräldrar. Du kommer göra förhandsbedömningar, utredning och uppföljning av olika insatser, så som öppenvård, kontaktpersoner, kontaktfamiljer samt SoL och LVU-placeringar på boenden och familjehem. Vårt främsta fokus är att sätta barnets bästa och brukarens behov i centrum. Hos oss får du en flexibel arbetsplats som strävar efter att alla medarbetare skall få en god balans mellan arbete och privatliv och vi erbjuder hemarbete en dag i veckan. Vi är en utredningsenhet med erfarenhet som strävar efter att utvecklas och har flera utvecklingsgrupper där man kan fördjupa sig inom specialområden. Vi är placerade nära Frölunda Torg och är ett barn- och unga-hus där mottag, myndighetsenheter, familjehem och barnsekreterare har sina kontor. Arbetsplatsen har kontorsrum som delas med en kollega och ett fåtal enskilda rum. Vi har ett nära och bra samarbete med vår stora resursverksamhet som sitter nära oss. Vi erbjuder ett roligt och stimulerande arbete med gott stöd från kollegor, socialsekreterare med särskilt uppdrag, förste och EC. Vi värdesätter en positiv arbetsmiljö där du trivs och har kul på jobbet. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som Erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga och B-körkort. Erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom andra områden. • Du har förmågan att anpassa och omorganisera arbetet vid behov. • Du trivs med att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål. • Du kan etablera tydliga mål och planera dina arbetsuppgifter. • Du utnyttjar din tid på ett effektivt sätt och arbetar på ett systematiskt sätt. • Du arbetar rättssäkert, har god dokumentationsförmåga och klientkontakt. Passar detta in på dig ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Urval och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdag, så ansök snarast möjligt. ÖVRIGT För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Vi söker en engagerad fältsekreterare som vill göra skillnad för barn och unga i riskzonen för brottslig verksamhet. Du har en relevant utbildning som socionom eller beteendevetare och ett genuint intresse för ungdomar. Ditt arbete kommer att bidra till att skapa trygga och positiva miljöer för våra unga. Välkommen att bli en del av vårt team!Uppsala kommun och Uppsala ungdomsjour jobbar med trygghetsskapande och förebyggande arbete i flera områden i Uppsala. Du kommer att vara anställd av socialförvaltningen och avdelningen insatser barn och unga och vara placerad på Uppsala ungdomsjour.Uppsala ungdomsjour är en enhet som jobbar med uppsökande och förebyggande arbete på fältet i samverkan med bland annat skola, socialtjänst, polis och fritid. Enheten består av flera samordnare, fältsekreterare, socialarbetare på fältet och kuratorer. Arbetet bedrivs lokalt ute i flera områden i Uppsala samt centralt med samordning av olika typer av sociala insatser. Vi arbetar med att förstärka samarbetet mellan socialtjänsten och skolan för att ge elever förutsättningar att klara sin skolgång och bryta socialt nedbrytande beteenden i ett tidigt skede. Extra satsning riktas främst mot skolor i Sävja, Stenhagen, Gottsunda/Valsätra och Gränbyområdet med kringliggande samarbetspartners. Beskrivning av arbetsuppgifter Under den senaste tiden har vi från flera håll i Uppsala uppmärksammat en oro för att alltfler hög- och mellanstadiebarn befinner sig i riskzonen för brottslig verksamhet och andra socialt nedbrytande beteenden. Ungdomsjourens uppdrag är att jobba aktivt med insatser för unga som befinner sig i eller i riskzon för kriminalitet, missbruk och andra socialt nedbrytande beteenden. Du ingår i Uppsala ungdomsjour som fältsekreterare med ansvar för delar av det uppsökande och förebyggande barn/ungdomsarbetet med fokus på skola. Du samverkar med skolor i ett uttalat geografiskt område kring trygghetsfrågor och brottsförebyggande insatser. Du utnyttjar din sociala och kreativa sida i dialoger med ungdomar och andra vuxna. Ditt arbete bidrar till att skapa trygghet och minska risken för social oro. Syfte med arbetet är att genom formaliserad samverkan öka den tidiga upptäckten av unga i riskzon och därigenom minimera risken att dessa unga faller mellan stolarna. Du kommer jobba med livsstilsförändring bland unga, främst 10-16 år. Arbetet sker i team med Uppsala ungdomsjours samordnare och i samverkan med övriga socialarbetare på fältet. Tillsammans med skolan och andra aktörer i områdesarbetet kommer du identifiera det som sker i det geografiska området och som kan utvecklas till något negativt. Du mobiliserar föräldrar och andra goda krafter inom området. Arbetet sker nära socialförvaltningens avdelning för barn och unga myndighet samt övriga verksamheter inom barn och unga insatser. Arbetet innebär att du har schemalagd arbetstid måndag till fredag, både dag- och kvällstid. Du kommer att arbeta under riskhelger, såsom Valborg, skolavslutning och Kulturnatten samt lokala ungdomsarrangemang. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad socionom eller beteendevetare med och minst 3 års arbetslivserfarenhet, varav 2 år inom socialt arbete med barn och unga. Det är en fördel om du har erfarenhet av fältarbete sen tidigare. Vi ser gärna att du har kunskaper inom Signs of Safety, systemteori och motiverande samtal (MI). Det är även meriterande om du genomfört metodutbildning inom Kriminalitet som livsstil. Erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller inom skola är en fördel. Arbetet kräver att du har B-körkort samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi ser övrig språkkompetens som meriterande. Som person är du flexibel och ser möjligheter till förändring. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Sist men inte minst har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt. UpplysningarHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Hilde Wiberg, enhetschef, 018-727 59 09. Facklig företrädare: Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. Anställning sker först efter uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välj ett jobb för att visa detaljer