Fritidsledare
Ludvika kommun
Fritidsledare m.fl.

Kultur- och samhällsutvecklingsförvaltningen består av verksamheter som ansvarar för förvaltning och underhåll av gator och parker, lokala trafikföreskrifter, kultur och fritid samt samhällsplanering, projektering och exploatering. Arbetsplatsen I Ludvika kommun finns tre mötesplatser som drivs i kommunal regi: Haffas, Lorensberga och Grängesbergs fritidsgård. Vi söker dig som tillsammans med oss vill utveckla kommunens öppna ungdomsverksamheter och fritidsutbudet för unga. Arbetsuppgifter Som fritidsledare i öppen ungdomsverksamhet är ditt uppdrag att bedriva attraktiva, demokratiska och trygga mötesplatser/verksamheter för målgruppen årskurs 6 upp till 19 år. Du bidrar till verksamhetens gemenskap och mötet mellan människor utifrån ett främjande och coachande förhållningssätt. Målgruppen ska känna att du är en aktiv och engagerad ledare som tillsammans med besökare och kollegor utvecklar verksamheterna. Utbudet ska vara varierat och tilltala en bred målgrupp, det kan vara allt från planerade och spontana aktiviteter på fritidsgården till lovresor eller större arrangemang. I arbetet ingår det att vara fysiskt aktiv där du tillsammans med besökarna deltar i olika aktiviteter. Du ska även bidra till kommunens demokratiarbete genom att stödja och uppmuntra till ökat engagemang i samhällsfrågor. Du arbetar aktivt för lokal samverkan och nätverkande. Andra förvaltningsövergripande uppdrag kan förekomma. Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med pedagogisk inriktning, fritidsledarutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med ungdomar och/eller unga vuxna. • Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. • God datorvana. • Erfarenhet av att kommunicera via sociala medier. Du bör vara trygg både bakom och framför kameran då verksamheterna marknadsförs och kommunicerar digitalt. • B-körkort. Det är meriterande om du: • Har utbildning i samtalsmetodik, t ex MI (motiverande samtal). • Har erfarenhet av jämställdhetsarbete samt att leda grupper utifrån värderings- och värdegrundsarbete. • Har erfarenhet av att arbeta i projektform (förankra, involvera, planera, marknadsföra, genomföra och utvärdera). • Är insatt och intresserad av ungdomskultur och håller dig uppdaterad i trender både lokalt och nationellt. • Har kunskap om hur en kommunal organisation fungerar. Personliga egenskaper Du är en vuxen förebild som är trygg i dig själv och i ditt ledarskap. Du har en positiv livssyn, är en god lyssnare och har förmåga engagera och entusiasmera. Du har mycket god samarbetsförmåga och har lätt att ta kontakt och skapa relationer. Du ser unga som en resurs, har ett coachande förhållningssätt och vilja att stödja unga i förverkligandet av sina idéer. Du är idérik och har drivkraft att utveckla verksamheterna tillsammans med arbetsgruppen. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar omgivningen. Strukturerad, ansvarstagande, flexibel, lösningsorienterad och stresstålig är andra viktiga egenskaper du bör ha. Dina personliga egenskaper är av stor betydelse som fritidsledare därför kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Heltid (viss tidsnedsättning är möjlig om man så önskar). Schemalagd dag-/kvällstid. Tillträde efter överenskommelse. Tjänsten utgår från Grängesberg och Ludvika Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju. Kontakt Enhetschef, Unni Fredriksson, 0240-860 44, [email protected] Vecka 28-29: Verksamhetschef, Göran Gullbro, 0240-860 52, [email protected] Vecka 31: Verksamhetschef, Hanna Tibbling, 0240-861 54, [email protected] (Vecka 30 har vi inte möjlighet att svara på frågor gällande tjänsten pga semestrar.) Facklig kontakt Kommunal, nås via kommunens växel 0240-860 00. Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent till en kvinna i Landskrona - 70%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 60 års åldern bosatt i Landskrona  har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift  har erfarenhet av arbete med lågaffektivt bemötande har erfarenhet av arbete med turner eller liknande förflyttningshjälpmedel har god fysik  tål pälsdjur då det finns katt i hemmet tål doften av e-cigarettrök Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete inom vård/omsorg Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 70%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid på vardag och helg. Arbetspassen är varierande och de nuvarande arbetstiderna är kl. 08:00-17:00 och  kl. 17:00-08:00 med 6 h jourtid på natten.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025 08 04  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos  [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Socialsekreterare ekonomiskt bistånd - timvikarie
Eksjö kommun
Socialsekreterare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Är du studerande på socionomprogrammets sista år eller en glad pensionär som vill och kan arbeta extra i höst så är detta för dig! Vi söker nu en timvikarie till enheten för ekonomiskt bistånd. Att arbeta med ekonomiskt bistånd innebär att du kommer utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd samt aktivt stödja människor att stå på egna ben och nå självständighet såväl socialt som ekonomiskt. Du arbetar kartläggande och motiverande gentemot de du möter och samverkar med andra aktörer, både internt och externt. På enheten ekonomiskt bistånd arbetar 8 socialsekreterare, en 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Enheten ansvarar för arbetet med ekonomiskt bistånd, dödsbohandläggning, övergångsbostäder och felaktiga utbetalningar. Hos oss får du kompetenta och erfarna kollegor och nära arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Allt arbete inom enheten innebär ett kvalificerat socialt arbete där man utreder, bedömer och fattar beslut utifrån gällande lagar, rättspraxis och delegation. Är du studerande, eller har arbetat med ekonomiskt bistånd utan socionomexamen, vill vi att du har betyg i kursen socialrätt. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med eller haft praktik inom ekonomiskt bistånd tidigare eller har erfarenhet av myndighetsarbete. Kunskaper om MIX och verksamhetssystemet Combine är det meriterande. Körkort B-behörighet erfordras då resor i tjänsten förekommer. Vi söker dig som är strukturerad, har lätt för att samarbeta och skapa relationer samt har en förståelse för människor och deras ibland komplexa livssituationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett timvikariat med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tveka inte att söka idag om detta låter intressant! Vid rekrytering ska du uppvisa utdrag från polisens belastningsregister (Kontroll av egna uppgifter) samt uppvisande av slutförd kurs i socialrätt om du går socionomprogrammet. Om du tidigare arbetat inom ekonomiskt bistånd men ej har socionomexamen ska ett tjänstgöringsintyg uppvisas. Du ska även styrka din identitet med id-kort. KVALIFIKATIONER • Betyg i kursen Socialrätt • Tidigare arbetat med ekonomiskt bistånd • Erfarenhet av myndighetsarbete • Combine ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Kurator
Osby kommun
Kuratorer

Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Genom friskfaktorerna arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö där medarbetare ska må bra och trivas på arbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en skolkurator på 50% med möjlighet till 100% i kombination med arbete som socialpedagog.  Som kurator hos oss är du en nyckelperson i arbetet med att skapa en trygg, inkluderande och stödjande skolmiljö för alla elever. Ditt arbete bistår i enskilda samtal med elever som behöver stöd-oavsett om det handlar om utmaningar i skolan, hemma eller psykisk hälsa. Du är en del i skolans lokala elevhälsoteam som har fokus på det främjande och förebyggande arbetet, vi arbetar aktivt med ElevHälsoMöte. Du samverkar nära med vårdnadshavare, pedagoger och externa aktörer för att skapa de bästa förutsättningarna för varje elevs välmående och utveckling. Kuratorer inom grundskolan och gymnasium har ett nätverk som träffas kontinuerligt under året för kollegialt utbyte samt handledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en kandidatexamen inom beteendevetenskap med inriktning mot psykologi eller sociologi. Meriterande med erfarenhet av arbete som skolkurator. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig inför förändrade förutsättningar. Arbetar självständigt med ett tydligt elevfokus. ÖVRIGT Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri
Lessebo kommun
Socialsekreterare

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Lessebo kommun vill nu anställa en myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri som är en del av socialförvaltningen i Lessebo kommun. Din uppgift som myndighetshandläggare blir att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser samt följa upp och ompröva beviljade insatser för äldre, och för personer med olika typer av funktionsnedsättning, utifrån gällande lagrum. Handläggning, administration och dokumentation ingår i tjänsten. Arbetet innebär en nära dialog med de personer som söker insatser samt deras anhöriga. Du förväntas även samverka med andra aktörer både inom förvaltningen samt externa aktörer, som slutenvård och öppenvård, skola och andra myndigheter. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen tror vi att du har högskoleutbildning i form av socionomexamen, juristexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning inom något av de områden du kommer att arbeta med, och om du arbetat med handläggning enligt IBIC. Vi använder verksamhetssystemet Viva. Det är viktigt för att lyckas i rollen att du är analytisk, lösningsfokuserad och har ett positivt förhållningsätt. Du behöver kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ha god digital kompetens. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, liksom förmåga att skapa goda relationer. Att arbeta som myndighetshandläggare är varierat, meningsfullt och utvecklande. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och bidrar aktivt för att skapa arbetsglädje och trivsel i arbetslaget. Körkort B krävs då resor ingår i tjänsten. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
25-1559 Särnmark assistans söker vardagshjältar till lilla Charlie!
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Nu söker vi dig som vill göra verklig skillnad – som vill bli en trygg punkt och en varm närvaro i livet hos en alldeles särskild liten kille.   Om Charlie Charlie är 13 månader – liten till kroppen stor i behov. Trots en tuff start i livet rör han vid hjärtat hos alla omkring honom – en kämpe med en tyst styrka som fångar hjärtat hos alla som lär känna honom. Han har en neurologisk diagnos, behöver stöd med allt i vardagen och omfattande tillsyn dygnet runt. Han kommunicerar på sitt eget lilla, försiktiga sätt – därför behöver du som assistent vara lyhörd, uppmärksam och ha förmågan att läsa av små signaler.   Hos Charlie handlar det inte om ord eller fart, utan om närvaro, omsorg och de små stunderna som betyder allt – hålla handen, gå en promenad, läsa en bok, sjunga en sång och vara just där tillsammans. Ditt arbete kommer inte alltid belönas med ord eller leenden – men i det lilla, i lugnet och i bandet som växer, finns allt.   Vi söker nu personliga assistenter för: • Dag- och kvällspass • Vaken natt • Helgarbete Tjänsterna tillsätts löpande – så vänta inte med att söka.   Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av barn med särskilda behov – kanske är du utbildad undersköterska, barnskötare, har jobbat inom LSS eller på annat sätt fått med dig kunskap, tålamod och en trygg famn. Du behöver vara lyhörd, varm, inkännande och redo att bli en viktig del av ett litet barns stora värld. Hos Charlie får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag – inte genom stora ord, utan genom närvaro, omsorg och kärlek.   Är du den han väntar på? Välkommen med din ansökan – kanske är det just du som blir en av Charlies hjältar.   Tillsammans gör vi skillnad Hos oss är du aldrig ensam – vi har kollektivavtal och erbjuder löpande utbildning, arbetsledning samt ett starkt stöd i ditt arbete med Charlie.   Du kommer att arbeta i familjens trygga och välkomnande hem, där arbetsmiljön är god och trivsam. Arbetsplatsen är lättillgänglig med bra kommunikationer, så körkort är inte ett krav. Vi ser att du behärskar svenska i tal och skrift, eftersom dokumentation sker dagligen och det även förekommer kontakt med myndigheter och sjukvård.     För oss är du som personlig assistent hos kund en livsviktig person som i ditt dagliga arbete skall vara delaktig i vår kunds grundläggande behov och aktiva liv. Att arbeta som personlig assistent innebär att ge stöd och hjälp i kundens vardag. I ditt arbete skapar du trygghet, självständighet och livskvalitet utifrån kundens individuella behov. Arbetsuppgifterna varierar beroende på det behov kunden har, men det omfattar personlig hygien, matlagning, förflyttningar, medicinering; aktiviteter och inköp och social gemenskap. Du jobbar nära kund och du är lyhörd, respektfull och flexibel i ditt bemötande, Som personlig assistent behöver man vara ansvarstagande, tålmodig och ha god förmåga att samarbeta. Det är viktigt att ta egna initiativ samtidigt respektera kundens vilja och integritet. Tystnadsplikt och ett professionellt förhållningssätt är en självklarhet i ditt arbete. Följa upprättade rutinlister och arbetsbeskrivningar, veta vem och till vilka man skall vända sig med frågor i akut eller mindre akuta situationer. Ansökan med cv, personligt brev och eventuella referenser skickas till: Referens Charlie. [email protected] kontakt: 073-843 20 56

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Vi söker personliga assistenter under sommaren i Järna
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vi söker nu sommarvikarier med möjlighet till fasta pass i sommar med ev. möjlighet till fast schema i framtiden.  Vi söker personliga assistenter under sommaren till en man i 70-årsåldern i Järna Är du engagerad, omtänksam och vill göra skillnad i någons vardag? Vi söker nu personliga assistenter till en trevlig man i 70-årsåldern som bor med sin fru i en villa i centrala Järna. Han har MS och nedsatt talförmåga och använder hjälpmedel, och det är mycket viktigt att arbetet innefattar träning för att bibehålla och förbättra hans funktion. Vi söker nu sommarvikarier som eventuellt kan leda till en tjänst längre fram. Vi arbetar skift. Start omgående. Dubbelbemanning viss tid vid träning dagtid annars är det självständigt arbete. Om kunden: Har behov av hjälp med all omvårdnad samt vid förflyttningar. Är intresserad av matlagning och tycker om att vara med i köket. Gillar att vara ute i trädgården och njuta av naturen Tycker om att göra utflykter och uppleva nya miljöer Arbetsuppgifter: Ge stöd och hjälp i vardagliga aktiviteter med fokus på träning och funktion Assistera vid matlagning och andra intressen Hjälpa till vid utflykter och utevistelser Ge stöd vid förflyttningar och personlig omvårdnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av personlig assistans och van att arbeta självständigt. Är trygg och van vid att arbeta med personer med neurologiska sjukdomar som MS. · Är positiv, flexibel och har ett genuint intresse för att hjälpa andra.  Kan arbeta med fokus på träning och att bibehålla kundens funktion.   Kan dokumentera och prata obehindrat i svenska språket. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! Tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg, journätter kan förekomma vid behov. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vilka är vi Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Personlig Assistent till kvinna i Älvdalen

Nyfiken assistent sökes för timanställning med möjlighet till fasta pass! Om mig: Jag är en pigg och glad kvinna med funktionsnedsättning som söker personliga assistenter att förstärka min assistans med. Jag behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag är nyfiken på livet, gillar socialt umgänge och att vara med där det händer saker. Om dig: Du som söker bör vara öppensinnad och lyhörd för mina önskemål och precis som jag, nyfiken på livet och tillvaron. Du får gärna ha erfarenhet inom yrket men det är inget krav, den personliga kontakten mellan oss är viktigast. Om rollen: Att vara personlig assistent är ett serviceyrke och en ansvarsfull roll och du kommer att få en god introduktion av yrkesrollen. Omfattning: Timanställning för extra vid behov, möjlighet till att få fasta pass finns. Under sommaren finns även möjlighet att täcka upp under ordinarie assistenters semester. Arbetet innehåller både dag, kväll, natt och helg jobb. Start: Omgående. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

25 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Personlig assistent till glad man i Vallentuna
Hela Sveriges Assistans AB
Personliga assistenter

Du bidrar till att en människa får möjlighet att leva efter sin vilja, att göra det den behöver, besöka de platser den önskar och vara med de människor den tycker om. Inom Hela Sveriges Assistans har vi en hög professionell nivå och stort personligt engagemang. Vi är måna om att du i din roll som personlig assistent ska trivas och kunna arbeta under trygga förhållanden med goda villkor. Rollen som personlig assistent Som personlig assistent företräder du Hela Sveriges Assistans. I rollen som personlig assistent kommer du att göra en webbutbildning om hur det är att arbeta som personlig assistent. Du ska tillsammans med kunden och dina kollegor verka för god kvalitet samt följa företagets värderingar och policys. Som personlig assistent ansvarar du för att ta del av information som huvudkontoret skickar ut, samt vid behov söka information som finns tillgänglig på hemsidan. I övriga frågor vänder du dig till din arbetsledare eller huvudkontoret. Om mig Jag är en glad och positiv man på 82 år som bor i Vallentuna. Jag tycker om att pyssla i trädgården och ibland åka på utflykter för att till exempel besöka kyrkogården. Efter en stroke behöver jag assistans och stöd i min vardag. Som assistent till mig kommer du att assistera mig i sådant som personlig hygien, av- och påklädning, hushållssysslor samt vid utflykter. I din roll som personlig assistent ingår att: alltid ha kunden i fokus. vara uppdaterad om genomförandeplanen som kan ges muntligen av kund, alternativt finnas nedskriven på plats eller i HSA tid. ta del av de arbetsbeskrivningar och rutiner som finns på plats och följa dessa. dokumentera och läsa dokumentation enligt rutinen i uppdraget. Vi utbildar våra medarbetare för att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Alla våra nyanställda genomför en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter innan första arbetstillfället, eller senast inom en månad efter påbörjad Som personlig assistent företräder du Hela Sveriges Assistans. I rollen som personlig assistent kommer du att göra en webbutbildning om hur det är att arbeta som personlig assistent. Du ska tillsammans med kunden och dina kollegor verka för god kvalitet samt följa företagets värderingar och policys. Som personlig assistent ansvarar du för att ta del av information som huvudkontoret skickar ut, samt vid behov söka information som finns tillgänglig på hemsidan. I övriga frågor vänder du dig till din arbetsledare eller huvudkontoret. Vem är du? Du som söker tjänsten som personlig assistent hos mig är ansvarfull, tålmodig, flexibel och kan ta egna initiativ. Jag vill att du har ett gott humör och en god arbetsförmåga. Du behöver kunna motivera och stötta mig i min vardag. Meriterande är om du har körkort men det är inget krav. Det är heller inget krav att du har arbetat som personlig assistent tidigare utan det viktigaste är att personkemin mellan oss stämmer. Jag ser fram emot din ansökan! Hur ser arbetstiden ut? Arbetstiderna innebär dag, kväll samt helger Vem är arbetsledare En av assistenterna i uppdraget är även arbetsledare. I det dagliga arbetet finns arbetsbeskrivningar och rutiner att följa och vad vi utöver det hittar på under dagen styr jag utifrån dagsform, önskemål och behov. Beskrivning av tjänsten Vi söker assistent med en särskild visstidsanställning så länge uppdraget varar på 70%” med startdatum 2025-09-01 Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag/digital brevlåda ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vi utbildar våra medarbetare för att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Alla våra nyanställda genomför en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter innan första arbetstillfället, eller senast inom en månad efter påbörjad anställning. Som personlig assistent hos Hela Sveriges Assistans AB omfattas du av Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal med avtalad tjänstepension, utbildning och förmånlig friskvård Sista ansökningsdag 2025-07-13

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Boendestödjare till socialpsykiatriboende
Nykvarns kommun
Vårdare, boendestödjare

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem? Vi på kontoret Välfärd och service är stolta över att göra skillnad i det lilla och stora. Korta beslutsvägar, nära till brukare och engagerade medarbetare gör det möjligt för var och en att bli specialist inom just sitt område. Vi utvecklas och förbättras ständigt och tar ansvar genom att ge rätt insats till rätt person i rätt tid.  Tjänsten är till en gruppbostad enligt SoL, där det bor 6 brukare i egna lägenheter med närhet till Nykvarns centrum. Där vi arbetar för att ge våra boende stöd i deras vardag och hjälpa dem att leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi arbetar personcentrerat och med utgångspunkt i varje individs behov och förutsättningar. Boendestödjare till socialpsykiatriboende Arbetsuppgifter Som boendestödjare arbetar du med att stödja våra brukare i deras vardag för att de ska få ett meningsfullt och självständigt liv. Du hjälper till med att planera och genomföra individuella genomförandeplaner som utgår från varje brukares behov och mål. Detta kan innebära stöd med att sköta hemmet, laga mat, planera fritid och motivera till aktiviteter. Du kommer också att samarbeta med andra viktiga personer i brukarens nätverk, som närstående, psykiatri och vårdpersonal. Det är viktigt att du är lyhörd, flexibel och har ett intresse för att arbeta med denna målgrupp. Ett respektfullt och lågaffektivt bemötande är grundläggande i vårt arbete. Arbetet kan även innebära omvårdnadsuppgifter och delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter, så erfarenhet av delegering från sjuksköterska är önskvärt. Du kommer att upprätta individuella genomförandeplaner i samarbete med brukarna och biståndshandläggare. Arbetstiderna är schemalagda och kan vara dag, kväll, helg och jour. Du blir en del av ett team på fyra personer och arbetar både självständigt och i samarbete med övrig personal. Vi ser att du har god förmåga att planera och organisera ditt arbete och att du kan följa gemensamma beslut. Övrig information Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska. För den här tjänsten så måste du ha B-körkort.  Vi vill att du innan anställning uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret Kvalifikationer Krav: Utbildning inom relevant område kopplat till målgruppen, gärna med inriktning psykiatri Intresserad av och har kunskap om metoder som MI och ESL Kunskap om psykisk ohälsa samt psykiska/neuropsykiatriska funktionsnedsättningar Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team God kommunikativ förmåga och en respektfull inställning till de boende God datorvana samt erfarenhet av social dokumentation Körkort B Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdatum. Provanställning kan komma att tillämpas. Läs mer här Vår hemsida https://nykvarn.se/

25 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025