Fältsekreterare till Socialförvaltningen Centrum
GÖTEBORGS KOMMUN
Socialsekreterare

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och stödja unga och bidra till att förbättra ungas levnadsvillkor? Vi söker nu två nya medarbetare som vill arbeta som fältsekreterare i Socialförvaltningen Centrum. Vi utökar och stärker vårt uppsökande arbete på fler arenor där vi möter unga och arbetar för att skapa en trygg och stödjande miljö. Här får du vara en del av ett kreativt team med hög kompetens och starkt engagemang, där dina idéer och initiativ blir viktiga. Det socialt uppsökande arbetet syftar till att skapa kontakter och relationer till de unga som ingår i fältarbetets målgrupp. Som fältsekreterare söker du aktivt upp unga på deras egna mötesplatser. Det kan vara i offentliga miljöer så som i centrum, bostadsområden och parker där unga samlats, men kan även vara i mer organiserade barn- och ungdomsmiljöer som skola och fritidsverksamhet. Fältsekreterare behöver finnas på arenor där unga vistas och på de tider då unga befinner sig där. Det innebär att det uppsökande arbetet sker både dag- och kvällstid, vardagar och helger. Genom att regelbundet vara i de miljöer unga är, möta och lära känna dem samt visa intresse för hur de har det, bygger du relationer till de unga på basis av respekt och tillit. Genom närvaro får du som fältsekreterare kunskap om områdets unga och deras levnadsvillkor. Det ger möjlighet att kunna identifiera sociala problemförhållanden samt finnas till hands när unga behöver en vuxenkontakt som kan möta, stötta och länka vidare för att möjliggöra ytterligare stöd från socialtjänsten eller andra hjälpinstanser. I tjänsten får du möjlighet att bedriva socialt förändringsarbete och jobba både på individ, grupp- och strukturell nivå. Du samverkar med andra viktiga aktörer, nätverk och potentiella resurser. I arbetet ingår även dokumentation, utvärdering och kunskapsproduktion. På vår enhet får du tillgång till både metodhandledning och processhandledning, och vi arbetar systematiskt med kvalitetsarbete för att utveckla och professionalisera yrkesrollen. Här finns också utrymme att tänka nytt och hitta lösningar som verkligen gör skillnad för unga i Centrum. Du får stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka hur vi bäst arbetar för att möta ungdomarnas behov. I vår enhet värderar vi samarbete högt - vi tar ansvar för varandra och arbetar tillsammans för att nå bästa möjliga resultat. Vill du bidra och göra skillnad tillsammans med oss? Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Vi ser det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av att arbeta uppsökande med målgruppen eller att du har motsvarande relevant erfarenhet inom området. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av fältarbete och/eller som fältsekreterare. Vi ser även gärna att du har en vidareutbildning inom ungdomsarbete. Det är viktigt att du som fältsekreterare innehar förmåga att lyssna, samtala och positivt förstärka ungdomars egna förmågor till förändring och engagemang. Du har god kompetens i att ha stödjande och motiverande samtal och det är viktigt att du som person är prestigelös, initiativtagande, har reflektionsförmåga och är nyfiken då kontakten med ungdomar vilar på en frivillig grund. Rollen ställer stora krav på att du har god förmåga att samverka och samarbeta såväl internt som externt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Det är viktigt att du uppskattar ett flexibelt arbetssätt som tillåter att arbetsformen skapas efter hand. Du skall tycka om att arbeta i ungdomsmiljöer och vara trygg i nya situationer och sociala situationer generellt. Du är även stabil/trygg och hanterar komplexa situationer på ett bra sätt. Du skall även ha en förmåga att omsätta teoretiska aspekter till praktiskt arbete. Vi värnar om en jämställd arbetsgrupp samt att arbetsgruppen på bästa sätt ska återspegla och svara upp mot målgruppens behov därför ser vi gärna sökanden med olika typer av bakgrund. ÖVRIGT Intervjuer för tjänsten kommer att hållas under vecka 33. För att arbeta med barn och unga under 18 år krävs att du i samband med anställning uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska uppvisas i original, avser "arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg" (442.14) och beställs kostnadsfritt från Polisens hemsida. Handläggningstid kan vara cirka två veckor, så beställ i god tid. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Chef till mottagning Barn och Unga

Chef till Mottagningsgruppen barn och unga. Placering: Solna Omfattning: Heltid Uppdragstid: 2025-08-20 – 2026-01-20 evt längre Om uppdraget Barn- och ungdomsenheten söker en erfaren och trygg chef till mottagningsgruppen. Gruppen består av 6–7 socialsekreterare och är i ett uppbyggnadsskede. Du kommer att ha personal- och arbetsmiljöansvar och förväntas arbeta nära medarbetarna med ett stödjande och vägledande ledarskap. Gruppen är ny och i behov av tydlig struktur och trygg ledning. Som chef behöver du skapa stabilitet, bygga förtroende och vägleda i det dagliga arbetet med barn och unga. Kvalifikationer Obligatoriska krav: Socionom examen  Minst 5 års erfarenhet som chef inom socialt tjänsten Barn och Unga Dokumenterad erfarenhet av mottagningsarbete inom barn- och ungdomsvård. Meriterande: Erfarenhet av arbetssättet Signs of Safety. Kunskap i verksamhetssystemet Treserva. Egenskaper för att lyckas i rollen För att lyckas i uppdraget ser vi att du har:En socionomexamen och som har flerårig erfarenhet son Chef inom området barn och unga mottagning,Du ska vara självständig och självgående i din profession, ha god samarbetsförmåga och självklart ett respektfullt bemötande mot alla du möter i ditt arbete. Vidare ska du ha god dokumentationsförmåga och goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. En trygg och stabil ledarstil.God förmåga att kommunicera tydligt och empatiskt.Styrka i att strukturera upp arbetssätt och rutiner. Hög närvaro och lyhördhet för gruppens behov. God samarbetsförmåga och förmåga att bygga starka relationer både internt och externt. Flexibilitet och lösningsfokus i en föränderlig vardag. Arbetsplats & arbetssätt Arbetet sker på plats i Solna. Enstaka hemarbetsdagar kan vara möjliga, men ska alltid stämmas av i förväg med hänsyn till gruppens behov och arbetsbelastning.  Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning & Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult hos oss erbjuds du: • Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter • Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning • Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider • Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort • Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll • En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Om oss Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats. Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

25 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Socionom Central Barn- och Elevhälsa Ronneby kommun
Ronneby kommun
Socialsekreterare

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun Vill du vara med och göra skillnad för barn och unga i Ronneby kommun? Är du socionom och brinner för tidiga insatser, samverkan och elevhälsa? Då är du kanske den vi söker! Centrala Barn- och Elevhälsan i Ronneby kommun är i en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter att stärka vårt arbete med Tidiga Samordnade Insatser (TSI), ett främjande och förebyggande elevhälsoarbete samt ett tydligare fokus på skolnärvaro. Nu söker vi en socionom på heltid som vill bli en del av vårt tvärprofessionella team med start 1 oktober 2025. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår att samordna kommunens TSI-grupper (Tidiga Samordnade Insatser) tillsammans med enhetschef, genomföra sociala bedömningar inför eventuellt mottagande i anpassad skola samt bidra med din kompetens i professionsnätverket för skolkuratorer. Du är också samordnare för insatserna MVP (Mentors in Violence Prevention) och MHFA (Mental Health First Aid), och arbetar med att utveckla rutiner, till exempel inom hedersrelaterade frågor. Tjänsten innefattar även ett övergripande arbete för skolfrånvarofrågor tillsammans med hela teamet. Du förväntas också kontinuerligt omvärldsbevaka för att ligga i framkant kring elevhälsofrågor.  Hos oss får du ett meningsfullt och varierat uppdrag där du gör skillnad varje dag. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har socionomexamen och gedigen erfarenhet av arbete med barn och unga. Du har kunskaper om socialtjänstlagen (SoL) och en väl utvecklad förmåga till självledarskap du tar egna initiativ, driver processer framåt och har lätt för att samarbeta över professionsgränser. Vi ser att du är en social person som har lätt för att ha kontakt med olika människor du möter i din yrkesutövning. För att kunna arbeta hos oss krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret, vilket är ett lagstadgat krav. Du kan läsa mer om detta och ansöka om utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
LSS-handläggare
Sölvesborgs kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund. Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden. Placering: Arbete- och välfärdsnämnden - myndighet och kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta självständigt samtidigt som du är en del av ett team? Gillar du möten med människor och möjligheten att påverka någons liv? Som LSS-handläggare i Sölvesborgs kommun ska du informera, kartlägga resurser och behov av stöd, inhämta underlag, bedöma behov, besluta om insatser samt följa upp enligt gällande lagstiftning. Handläggningen sker enligt gällande lagstiftning (LSS och SoL) och vi använder metodstödet IBIC (Individens behov i centrum).  Hos oss får du ett stort mått av teamkänsla och arbetsglädje, kompetenta kollegor i arbetsgruppen, ett nära ledarskap och en samsyn kring vikten av att våra medborgare upplever en professionell handläggningsprocess och väl förmedlade beslut. Arbetet innebär samverkan med andra professioner samt myndigheter och du kan komma att representera verksamheten i olika grupper, både lokalt och regionalt. KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning samt kunskap om gällande lagstiftning, LSS och SoL. Vi ser gärna att du har god kännedom om och erfarenhet av målgruppen. Har du kunskap i verksamhetssystemet Lifecare samt har arbetat i IBIC är det meriterande.  Vi söker dig som har ett positivt synsätt och som har förmåga att se möjligheter. Du har lätt för att samarbeta med andra, kan hantera olika sorters möten med människor och är stresstålig. Du är vana att informera både enskilda personer och grupper. Du är tydlig i din kommunikation såväl skriftligt som muntligt. För arbetet krävs god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vår förhoppning är att du ska trivas i vår arbetsgrupp.  B-körkort krävs. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent
Sunne kommun
Personliga assistenter

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning:  Sunne kommun söker Personlig assistent. Som anställd kommer du arbeta hos flertalet kunder då vi önskar främja variation i arbetet och skapa gemenskap  och arbetsglädje.  Arbetsuppgifter:   Vi arbetar utifrån genomförandeplaner och stöttar och hjälper kunderna inom många livsområden. Du kommer att hjälpa kunden i dennes vardag med exempelvis hushållssysslor, personlig omvårdnad samt följa med på aktiviteter. Arbetet innebär bland annat hjälp med förflyttningar och lyft.   Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor som kommer och stöttar dig vid tunga arbetsmoment där det ställs krav på samarbetsförmåga, ansvarstagande och flexibilitet.  Kvalifikationer:  Vi söker dig som har adekvat gymnasieutbildning. Vård och omsorgsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med människor med funktionshinder är meriterande. Du har intresse och engagemang för människor med behov av särskilt stöd. Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift samt ha god datavana. Du är en varm person med empati och omsorgskänsla samt en förståelse för kundens livssituation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Giltigt B-körkort är ett krav.    Villkor  Arbetet innebär dag, kväll, natt och helgtjänstgöring. Sunne kommun tillämpar på dessa tjänster årsarbetstid.  Vi tillämpar provanställning. Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden och anställningsbeslut kan tas innan sista ansökningsdag, så söktjänsten redan idag.  Tjänsten är tillsvidare, 100%. Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent till en musikalisk assistans
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig: Hejsan! Jag är en i kille i 20 års åldern som bor med min familj i Upplands Väsby. Jag använder mig av assistans i allt jag gör dvs i alla mina dagliga aktiviteter, jobbet, hemma och på fritiden. Jag söker dig som vill arbeta som min personliga assistent och som kan börja omgående. Mitt absolut största intresse är musik! Eftersom jag gillar att komponera och skapa musik i min dator så är erfarenhet t.ex. Logic meriterande. Jag håller även på med bi-ski (skidåkning), FrameRunning (friidrott med löpcykel) och gillar att vara ute i naturen på min fritid. Ibland åker jag på resor och då är det bra om du kan följa med. Jag tycker det skulle vara roligt om du delade några av mina intressen men oavsett om du gör det eller inte så är det viktigaste att du har en positiv attityd och vilja att förverkliga mina idéer. Jag söker dig som: * Är trygg i dig själv * Är duktig på att anpassa dig till din omgivning då det kommer att ställas olika krav på dig beroende på om vi är på jobbet, på stan eller i hemmet * Är glad, positiv, har humor * Kan ta egna initiativ Gillar att samarbeta och kan jobba i team med mina övriga assistenter Vi ser helst att du är vaccinerad mot Covid-19. Du får gärna ha erfarenhet av yrket personlig assistent, elevassistent eller liknande, men det är inte ett krav. Du kommer att få bra introduktion av mina superduktiga assistenter och arbetsledare. Grundlig introduktion, kontinuerlig handledning och fortbildning är självklart då mina assistenter är anställda hos Assistans i Balans.   Tjänsten:  Är på 50% varierad arbetstid, dagar, kvällar och helger på rullande schema. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.    Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Personlig assistent NATT Trosa
Conventor Invest AB
Personliga assistenter

Är du en nattuggla? Jag är förlamad i hela kroppen sedan 10 år tillbaka och har assistans dygnet runt. Jag har ett supergäng som sköter mig. Flera har jobbat många år. En av mina nattassistenter har nu bestämt sig för att göra andra saker, tråkigt tycker vi. Vi söker nu en ersättare för nattpasset, tjänsten är heltid, vaken natt och arbetstiden är 22-08. Jag behöver tillsyn på nätterna, då min andning inte är den bästa. Jag har hjälpmedel till detta som du får lära dig. Du kommer att ingå i en grupp med 5 assistenter som delar på dagtid och 3 assistenter som delar på natten. Det går alldeles utmärkt att kombinera tjänsten med studier eller liknande. Att du bor i närområdet är en fördel och att du har körkort och tillgång till bil är en förutsättning då kommunikationerna till Trosa inte är dom allra bästa.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent natt Falkenberg
Nordisk Hem och Lss Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker just nu en assistent som vill jobba på schema främst natt hos en 18 årig pojke med autism. Tjänsten innefattar hjälp med av- och påklädning, matning, personlig hygien samt förflyttningar. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans och med hjälpmedel som ortoser, hostmaskin, peg och/eller sondmatning. Tjänsten gäller en deltid främst nattetid men dagtid kan förekomma. När du söker en tjänst hos oss, skicka ett mail med ditt cv och ditt personliga brev. Vi uppskattar även om du bifogar en bild på dig själv. Din ansökan kommer att läsas av personal på Nordisk Hem och LSS assistans samt kundens vårdnadshavare. Är du intresserad av tjänsten och har skickat in din ansökan ser vi gärna att du själv skickar efter ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det gör du på polisens hemsida. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent till Tibro kommun
Tibro kommun
Personliga assistenter

Tibro kommun söker nu fler personliga assistenter till en av våra brukare som är ett nystartat ärende för kommunen. Varmt välkommen med din ansökan! Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Arbetet handlar om att vara den funktionshindrades förlängda arm och hjälpa hen med det hen behöver eller vill göra, men som på grund av sin funktionsnedsättning inte klarar av på egen hand. Förutom att hjälpa till med hens personliga hygien, hushåll och måltider. I arbetet ingår även att följa med vederbörande och assistera hen med det hen har planerat för dagen, vid sjukhusbesök och hjälp till aktivering. Arbetet utförs hemma hos familjen. Du som söker ska vara en lugn och trygg person med stort tålamod och lyhördhet. Det är viktigt att du ej är rädd för ansvar eftersom du jobbar ensam. Det är även viktigt att kunna samarbeta och jobba mot samma mål i arbetsgruppen. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska eller har genomgått annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Erfarenhet av att ha arbetat med track, PEG, hostmaskin och liknande uppdrag är meriterande. Personlig lämplighet är avgörande. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. På grund av semester finns ansvarig chef Camilla Berg tillgänglig för frågor från och med 2025-07-21. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent sökes till glad tjej i Ljung
Sanda Assistans AB
Personliga assistenter

Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Vill du känna att du gör skillnad i en människas vardag? Vi söker dig som tycker om att jobba med människor och som trivs i att vara en hjälpande hand. Vi på Sanda Assistans söker omgående assistenter till en glad 14 årig tjej. Hon har en utvecklingsstörning samt epilepsi. Flickan bor ute på landet med hennes familj och husdjur. Om tjänsten: Som personlig assistent så kommer du vara hennes förlängda arm och hjälpa henne i vardagen. Det innebär hjälp med personlig omvårdnad, hushållsgöromål, promenader, aktiviteter, träning m.m Hon älskar att vara ute på promenader. Du som söker bör ha bra fysik, då det kan förekomma tyngre lyft. Familjen är bönder och därav ska du som söker inte vara allergisk eller rädd för djur. Då det finns kossor, hästar och katter på gården. Vi söker dig som är flexibel och kan anpassa ditt arbete efter kundens behov och kunna ta egna initiativ. Ett krav är bil och körkort för att ta sig till arbetsplatsen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025