Vi söker kvinnliga assistenter till en omtänksam man i Oskarshamn
Evanda Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill göra verklig skillnad i vardagen för en trevlig man i 35-årsåldern bosatt i Oskarshamn. Han tycker om att komma ut på aktiviteter som att bada, promenera och uppleva sin omgivning. Mannen har en intellektuell funktionsnedsättning samt svår epilepsi och behöver därför stöd i många delar av sin vardag. Arbetet sker alltid i dubbel bemanning, dygnet runt. På kundens uttryckliga önskemål söker vi främst kvinnliga assistenter. Arbetsuppgifter: Stöd vid personlig hygien, på- och avklädning samt vid måltider Hjälp med hushållssysslor Följa med vid aktiviteter och utevistelser Stöd vid förflyttning utomhus Vi söker dig som: Är ansvarsfull, lyhörd och initiativtagande Har ett lugnt, empatiskt och omsorgsfullt förhållningssätt Har lätt för att känna av situationer och agera utifrån brukarens behov Har erfarenhet av epilepsi – det är meriterande men inget krav Krav: Minst 18 år fyllda Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du bör vara rökfri Simkunnig och tåla klor B-körkort Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: Fast timlön enligt överenskommelse + OB-ersättning Anställning enligt kollektivavtal (Vårdföretagarna, Bransch G) Tjänstepension, försäkringsskydd och bra semesterregler Introduktion innan du börjar, så att du känner dig trygg i din roll Arbetstid och anställning: Dygnspass: 08:30–08:30 följande dag Nattens timmar 00:00–05:00 är väntetid Anställningsform: Timanställning Tillträde: Enligt överenskommelse – introduktion kan ske omgående Rekrytering sker löpande Har du frågor? Du är varmt välkommen att kontakta oss – vi berättar gärna mer! Då vi har många annonser ute är det viktigt att du märker din ansökan med "Oskarshamn", så att det blir enkelt för oss att se vilken tjänst du söker.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vill du jobba extra inom LSS som ledsagare, avlösare eller kontaktperson?
Lunds kommun
Personliga assistenter

OBS! Våra uppdrag är lämpliga för dig som söker en mindre timanställning bredvid studier, deltidsarbete eller annan sysselsättning. Vi erbjuder inte halv- eller heltidstjänster. Arbetsuppgifter: Ledsagning (timanställning) Som ledsagare möjliggör du att den enskilde deltar i samhällslivet samt bryter den isolering som kan bli följden av ett funktionshinder. Detta minskar genom att den enskilde exempelvis kan få hjälp av ledsagare för att ta sig till och från vänner eller för att delta i kultur och föreningsliv. Avlösning (timanställning) Som avlösare kommer hem till familjen och tar tillfälligt hand om den enskilde för att på så sätt avlasta de anhöriga. Insatsen utförs framförallt i brukarens hem eller i dess närhet. Kontaktperson (arvoderat uppdrag) Uppdraget som kontaktperson innebär att du ska vara en medmänniska som kan underlätta och ge stöd till den enskilde att leva ett självständigt liv. Detta genom att minska social isoleringen, att stimulera till en aktiv fritid samt ge råd i vardagssituationer. https://play.mediaflowpro.com/ovp/16/70GEZK4S9U för att se en kort film om uppdraget som kontaktperson. Våra verksamheter kännetecknas bland annat av delaktighet och du arbetar utifrån den enskildes behov. Vi söker därför dig som är lyhörd och uppmärksam i kontakten med andra människor samtidigt som du har förmågan att förhålla dig professionellt utifrån ditt uppdrag. I uppdraget arbetar du ensam med brukaren, därför är det viktigt att du är trygg i din roll. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ingen erfarenhet krävs. Du måste ha fyllt 18 år. För att vara aktuell behöver du uppvisa följande två utdrag (i oöppnade kuvert) från belastningsregistret: 1. Arbete med barn med funktionsnedsättning (Utdraget går att få i din digitala postlåda) 2. Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret Du kan begära utdrag från belastningsregistret här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ OBS! Då det är flera brukare som är i behov av ledsagare, avlösare och kontaktpersoner, sker rekrytering löpande. Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Familjehemssekreterare
MARIESTADS KOMMUN
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen pågår ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för att skapa bättre förutsättningar för en välmående personal med fokus på de vi är till för. Vi arbetar för en stark gemenskap med stor tillit där vi stöttar varandra och har kul på jobbet. Vi är engagerade och drivs av vår vision om att bli Sveriges bästa socialtjänst. Vi söker nu en familjehemssekreterare som vill vara en del av vårt härliga gäng! ARBETSUPPGIFTER På vår barn- och ungdomsenhet Lotsen finns en utredningsgrupp bestående av mottag, utredare och öppenvård, en placeringsgrupp som handlägger ärenden enligt SoL och LVU samt en familjehemsgrupp. Kopplade till dessa finns två 1:e socialsekreterare samt en socialadministratör och administratör som stöd i arbetet. Grupperna präglas av stort engagemang, humor och professionalitet. Tillsammans driver vi ett arbete som gör skillnad för de barn, ungdomar och familjer vi möter. Du kommer till en arbetsplats med öppenhet inför dina idéer! Vi strävar aktivt efter ett jämställt, jämlikt och inkluderande arbetssätt och verksamheten är sedan 2023 HBTQI+-certifierad genom Samkrafter. För denna roll söker vi en socialsekreterare till vår familjehemsgrupp där dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att; • Rekrytera och utreda blivande familjehem och kontaktfamiljer • Ge familjehemmet stöd och kontakt under placeringstiden • Anordna utbildningar och aktiviteter för familjehemmen Hos barn- och ungdomsenheten i Mariestads kommun jobbar vi aktivt för ett nära samarbete med närliggande verksamheter. KVALIFIKATIONER Till tjänsterna söker vi dig som: • Är utbildad socionom • Innehar B-körkort Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet från socialtjänst och myndighetshandläggning barn och unga. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom familjehemsvård och att utreda familjehem. Vi ser att du som söker är flexibel och kreativ för att kunna anpassa dig efter möten, situationer och oförutsägbara dagar. Eftersom att arbetet innebär ett samspel med många aktörer ser vi även att du har en god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga. För att kunna göra en rättssäker handläggning är det även viktigt att du är ansvarstagande med en god förmåga att strukturera ditt arbete.  Trivs du med långvariga relationer, är utåtriktad som person och bekväm med att stå inför grupp och prata? Då kan socialsekreterare i familjehemsgruppen vara rätt plats för dig! Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss på Lotsen får du ett eget kontor och en trevlig arbetsplats där vi i arbetsgruppen har gemensam fredagsfrukost och ofta samordnar lunchträning. Vi har avsatt tid för dokumentation på onsdagar samt metodpass varje vecka med teman baserade på vad arbetsgruppen efterfrågar. Dessa är till för utveckling och kompetens samt samverkan med interna och externa aktörer. Du kommer att få handledning och stöttning internt från kollegor och förste socialsekreterare. Vi träffas också gemensamt en gång i månaden för extern handledning på Residenset i Mariestad. Som anställd inom socialtjänsten har du både flextid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Du erbjuds också kontinuerliga kompetensutvecklingsinsatser, bl.a. via Yrkesresan samt via övriga utbildningar enheten planerar. I din ansökan önskar vi ett cv av dig där dina tidigare meriter framgår. Personliga brevet kan du däremot utesluta - du får istället besvara några urvalsfrågor när du gör din ansökan. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och goda referenser. Tillsammans har vi roligt på jobbet! Med en god sammanhållning och kompetensutveckling lägger vi grunden för ett gott arbete - Vi gör skillnad för barnen! Intervjuer planeras att hållas tidigast från v.35. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Stödassistent till Ankarets dagliga verksamhet
MARIESTADS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

På daglig verksamhet Ankaret i centrala Mariestad arbetar flera olika grupper med olika inriktningar som är anpassade efter individuella behov. Vårt uppdrag är att stärka människors förmågor till självständighet, självbestämmande och delaktighet i sina liv och för att den enskilde ska få stimulans, utveckling, meningsfullhet samt gemenskap. Målet är att utveckla möjligheterna för deltagarna på kortare eller längre sikt att få ett arbete. Har du arbetserfarenhet från funktionshinderområdet? Är du kreativt lagd och har kunskap om lågaffektivt bemötande? Då kan du vara den stödassistent vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER På Ankaret har vi flera grupper med olika sysselsättningar som tillverkning av bland annat tändpuckar eller utföra enklare arbeten åt företag som till exempel paketering. Vi har också deltagargrupper inom kök, café, trädgård, dataspel, park och en service/cykelgrupp. Daglig verksamhet har även olika aktiviteter som bland annat bad, musik, innebandy och gymnastik. För denna tjänst arbetar du med en deltagargrupp med fokus på kreativitet och skapande, bland annat handarbeten där du engagerar och motiverar våra deltagare på ett inspirerande sätt. Gruppen du arbetar med har stora omvårdnadsbehov vilket innebär att du hjälper till med hygien, stöttning vid måltider och stöd vid kommunikation.  Ytterligare arbetsuppgifter handlar om att upprätta genomförandeplaner, handlingsplaner, skriva löpande dokumentation, ha kontakt med anhöriga och gode män samt kontakter med boenden. KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödassistent krävs att du är omvårdnadsutbildad undersköterska eller utbildad från barn och fritid. Vi ser gärna att du tidigare har arbetserfarenhet från funktionshinderområdet samt kunskap eller utbildning inom lågaffektivt bemötande. Som person är du lugn och trygg med ett pedagogiskt förhållningssätt. Du har ett professionellt bemötande, är ödmjuk, positiv och empatisk. Vi ser att du är en påhittig och kreativ person som har förmåga att skapa entusiasm och glädje hos deltagarna.  På Ankaret arbetar stödassistenter nära varandra och därför förutsätter vi att du är flexibel och trivs med att samarbeta. Körkort krävs. Rekrytering sker löpande vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. I din ansökan bifogar du ett CV som innehåller en förteckning över dina meriter. Personligt brev är däremot inte nödvändigt, istället får du besvara ett antal urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

30 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Vikarierande fritidsledare till fritidsgårdsverksamheten
VÄXJÖ KOMMUN
Fritidsledare m.fl.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Välkommen till utbildningsförvaltningen! Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för våra barn och elever. Fritididsgårdsverksamhetens uppdrag är att erbjuda barn och ungdomar trygga och meningsfulla fritidsaktiviteter på våra fritidsgårdar och Noder. I Växjö kommun är fritidsgårdarna lokaliserade på våra nio skolor för årkurs 7-9. Vi är medlemmar i KEKS nätverket och vi använder The Logbook för verksamhetens dokumentation och uppföljning. Vi söker nu en fritidsledare, för ett vikariat pga studier till Hagaviks fritidsgård/ Nod Norr. Arbete förekommer på fritidsgården, Noden och andra arenor. Fritidsverksamheten erbjuder: • Arbete där ungas egna idéer, inneboende kompetenser, intressen och det egna skapandet ska stå i centrum. • Positiva, trygga och meningsfulla fritidsarenor vilka är viktiga skyddsfaktorer för barn och unga. • Arbete med lovverksamhet och arrangemang. • Verksamheter som är aktiva med mycket fokus på rörelser. • Arbete med värderings och gruppstärkande övningar med elever/ungdomar. Både i och utanför klassrummet. • Samverkan med skola, organisationer, myndigheter, skola, föreningsliv, studieförbund och övriga verksamheter som arbetar med utvecklings-och ungdomsfrågor. Uppdrag och arbetsuppgifter: Uppdraget innebär att utifrån ett främjande perspektiv ta tillvara besökarnas resurser och erbjuda möjligheter för våra ungdomar att förverkliga sina idéer och färdigheter. Vi vill stärka unga i deras utveckling genom det informella lärandet som sker i de olika verksamheterna. På fritidsgården/Noden ställs krav på besökarnas delaktighet och att man som besökare är medskapare till verksamheten och aktiviteter som fyller den. Du som söker jobb hos oss behöver därför ha egna tankar om hur du kan bidra till det i praktiken. Som fritidsledare i Växjö kommun ingår du i ett arbetslag på fritidsgården och ett annat arbetslag på den fria tiden Noden. Som fritidsledare i Växjö Kommun ingår tjänstgöring på kvällstid och helger enligt schema. Vid lov förekommer ökad arbetstid på kvällstid. Den huvudsakliga målgruppen är högstadiet men i vissa fall kan man även jobba med såväl yngre som äldre ungdomar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fritidsledarutbildning eller annan utbildning inom högskola/universitet som vi bedömer likvärdig och brinner för att jobba med barn och ungdomar. Som person är du positiv och har tidigare erfarenhet av fritidsgårdsverksamhet. Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, ta egna initiativ och är en god förebild. Vi söker dig som är flexibel och har lätt för snabba förändringar. Vidare ska du ha förmåga att planera och utföra arbetet på ett konstruktivt sätt, samt initiera nya och kreativa idéer. Du ska vara trygg i dina värderingar och etiska ställningstagande och kan förmedla det till ungdomarna. Viktigt är också att du har en förmåga att känna in och lyssna på omgivningen för att kunna ta rätt beslut i samråd med kollegor. För att trivas i rollen som fritidsledare är det en förutsättning att du tycker om att arbeta i team, där uppsatta gemensamma regler upprätthålls i det vardagliga med ungdomarna. Det är samtidigt viktigt att du självständigt kan ta dig an arbetsuppgifter, planera och hålla i aktiviteter. Du ser ungdomarna som en resurs och har ett coachande förhållningssätt. Du ska vilja vara med och bedriva utvecklingsfrågor för en inkluderande verksamhet. Vi välkomnar fördjupad kompetens i KEKS-metoden, jämlikhetsfrågor, musik och dylikt. Arbetet ställer krav på körkort, simkunnighet och vattenvana. Vi ser gärna att du hänger med i ungdomsfrågor och olika trender lokalt och nationellt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

30 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Socialt ansvarig samordnare (SAS)
ÖSTRA GÖINGE KOMMUN
Socialsekreterare

Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och här växer stolta göingar! ARBETSUPPGIFTER Som socialt ansvarig samordnare (SAS) i Hälsa och omsorg stödjer du aktivt våra verksamheter inom äldreomsorg och funktionsstöd. Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetsområdeschef, avdelningschefer, MAS, utvecklingsledare, enhetschefer och andra nyckelroller. I ditt uppdrag ingår både strategiskt arbete och att arbeta nära cheferna. Du ingår i Hälsa och omsorgs ledningsgrupp. Arbetet innefattar bland annat utveckling av rutiner och arbetssätt samt omvärldsbevakning exempelvis gällande lagstiftning. Utredningar exempelvis inom avvikelser, händelseanalyser och Lex Sarah är en stor del i uppdraget. Du ingår i nätverk och arbetsgrupper inom äldreomsorgen/LSS samt i det övergripande kvalitetsarbetet. I ditt ansvar ingår också bedömning och utredning av lex Sarah-rapporter samt eventuell anmälan till Inspektionen för vård och omsorg . Verksamhetsuppföljningar och arbete med förbättringsåtgärder av både intern och extern verksamhet. Du är också delaktig i vårt arbete med LOV. Vi erbjuder dig en nytänkande och spännande kommun där det händer mycket och där vi organiserar oss lite annorlunda. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du förväntas bidra med din kompetens, där dina idéer ges utrymme och där du har möjlighet att påverka, utveckla och utvecklas. KVALIFIKATIONER Du som söker är en kvalitetsinriktad person som är van att ta egna initiativ och stimuleras av att bidra till en effektiv, kvalitetsmedveten organisation. Du är van vid att arbeta självständigt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som med engagemang och ett lösningsinriktat förhållningssätt tar dig an detta uppdrag. Du ska kunna arbeta proaktivt i nära samarbete med verksamhetsansvariga för att skapa bästa förutsättningar för god kvalitet i våra verksamheter. Vi vill att du är utbildad socionom, har social omsorgsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha erfarenhet av både äldreomsorg och LSS. Du är väl förtrogen med lagstiftning såsom socialtjänstlagen, socialtjänstförordningen och LSS samt god kännedom om Sosfs 2011:9 Du behöver ha erfarenhet exempelvis som SAS, chef inom äldreomsorg, funktionsstöd eller myndighetsutövning. Du ska ha förståelse för helheten och komplexiteten inom verksamhetsområdena. Meriterande är också kunskap i IBIC. Som SAS planerar, organiserar och prioriterar du självständigt arbetet. Du uppmuntrar till dialog och delaktighet och har en god samarbetsförmåga. Du är tydlig i din kommunikation har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta med komplexa frågor. För tjänsten krävs att du är kreativ, trygg, prestigelös och tydlig i din yrkesroll. Du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga med ett flexibelt förhållningssätt. Vidare har du förmåga att skapa förtroende, goda relationer och ett pedagogiskt förhållningssätt med vana att prata inför grupp. Du behöver ha god datorvana och kunna hantera förekommande verksamhetssystem. Det är viktigt att du är duktig på att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I ditt personliga brev vill vi att du kortfattat beskriver dina tankar kring följande: Hur håller du dig uppdaterad kring lagstiftning, forskning och metoder inom socialt arbete kopplat till verksamhetsområdet? Hur tänker du att en SAS kan arbeta tillsammans med olika verksamheter för att uppnå ökad kvalitet? B-körkort är ett krav för tjänsten ÖVRIGT Intervjuer planeras att genomföras 8 augusti samt 21augusti. Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Skolkurator till Elevhälsan, placering grundskolan

På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Lärande och hälsa går hand i hand. Elevhälsa finns för alla kommunala skolor och tillsammans med övrig personal arbetar vi för att läroplanernas mål uppnås och bidrar till att skapa en god lärmiljö för eleverna. Elevhälsan i Örnsköldsviks kommun inrymmer medicinsk, psykologisk, social och specialpedagogisk kompetens där fokus är barnens fysiska och mentala hälsa, men även deras delaktighet, lärande och personliga utveckling. Arbetet bygger på samarbete med barn/elever, föräldrar, personal och olika samarbetspartners. Du som är ny i din profession erbjuds introduktion och mentorskap av en erfaren kollega samt en kortare utbildning i HBTQi utifrån verksamhetens certifiering. Nu söker vi en skolkurator till grundskolan med tillträde så snart som möjligt.  Arbetsuppgifter Elevhälsan i Örnsköldsviks kommun är centralt organiserad.  Utgångspunkten för arbetet är att utifrån olika kompetenser arbeta för att tillgodose elevernas behov av stöd och möjliggöra lärande och måluppfyllelse. Arbetet sker på både individ, grupp och skolnivå. Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen. Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar är meriterande. Giltigt körkort med lägst behörighet B är ett krav. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Vid anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister visas upp. Välkommen med din ansökan! http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

30 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Stödassistent till Vipevägens gruppbostad
Jönköpings kommun
Vårdare, boendestödjare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Brinner du för att ge omsorg och stöd till andra? Har du även erfarenhet av arbete med omvårdnad och personer med funktionsnedsättning? Då är det dig vi söker till Vipevägens gruppbostad. Var med och skapa en meningsfull vardag för andra – din omtanke gör verkligen skillnad! Ditt nya jobb Stödassistenten arbetar vardagsnära och kontinuerligt med att stödja och utveckla personer med funktionsnedsättningar. I rollen skapar du förutsättningar för trygghet, självständighet och goda levnadsvillkor för den enskilde. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat socialt stöd, aktiviteter, personlig omvårdnad, lyft, läkemedelshantering och hushållsarbete. Det kan förekomma arbete med utåtagerande beteende. Medborgaren påverkar sin vardag genom delaktighet och vi arbetar utifrån individens behov samt förmåga med respekt av personlig integritet. Du arbetar även med social dokumentation, genomförandeplaner och kontaktmannaskap för att säkerställa god och kvalitativ vård, även andra arbetsuppgifter kan förekomma och förändras över tid. Kommunikation och samverkan sker med anhöriga/legala företrädare, kollegor, chef och med andra professioner som hälso- och sjukvård, daglig verksamhet samt myndigheter. Tillsammans identifierar och skapar ni förutsättningar för individuell utveckling, motivation och möjligheter. Din kompetens Vi ser gärna att du är utbildad stödassistent, vilket kräver ett avslutat gymnasieprogram i vård- och omsorg/undersköterska med specialisering inom programfördjupning funktionshinderområdet/psykiatri eller barn och fritid med inriktning socialt/pedagogiskt arbete. Alternativt att du har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande om du har erfarenhet av arbete med omvårdnad och gärna även personer med funktionsnedsättning, särskilt autism. Du behärskar svenska i tal, skrift och läsförståelse då det förekommer kontakter, dokumentation och inläsning på information som berör arbetet. Digitala arbetsverktyg används och du förväntas vara bekväm i att hantera. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga kompetenser och förmågor Du som söker har en omsorgsfull attityd där du inger trygghet och stabilitet. Du är flexibel och anpassar ditt arbete samt bemötande utefter individ och situation. Personlig mognad värderas högt, det hjälper dig att förstå olika situationer som den enskilde kan befinna sig i. Viktigt att du har god förmåga att samarbeta och kommunicera där du ser till helheten för verksamheten. Framförallt har du ett stort engagemang och fokus på att ge stöd samt omsorg till personer som är i behov av det. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Hos oss får du ett stimulerande och framförallt roligt arbete där din insats har en verklig påverkan och gör skillnad för andra. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun en trygg anställning och kan ta del av generella förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, läs mer här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Vipevägens gruppbostad är ett LSS-boende för personer med intellektuella funktionsnedsättningar. Boendet ligger placerad i ett villaområde på Stensholm i Huskvarna, här bor fem medborgare med stort omvårdnadsbehov. Hos oss blir du en del av ett team på 11 medarbetare som arbetar i syfte att skapa ett innehållsrikt och kvalitativt liv för den enskilde. Vi värderar ett gott samarbete, kunskapsutbyte och teamkänsla. Alla medarbetare bidrar till att skapa en trivsam miljö med ömsesidigt stöd där vi ser att du också kommer vara drivande i att skapa en positiv miljö i verksamheten, både för arbetsgruppen och medborgaren. Bra att veta Rekryteringen avser två tillsvidaretjänster på heltid med tillträde omgående. Arbetstiden är förlagd till dag/kväll, vardag som helg. Jönköpings kommun erbjuder alltid 100 % sysselsättningsgrad och arbetar med samplanering, där arbete på annan verksamhet kan bli aktuellt. Urval och intervjuer påbörjar först efter 21/7.  Erbjudande av anställning på annan verksamhet kan även bli aktuellt. I din ansökan vill vi att det finns ett CV och bifogat relevant examensbevis samt gärna aktuella tjänstgöringsintyg för att styrka din utbildning och erfarenhet. Vill du veta mer? Kristian Frejdh, enhetschef (semester v.26-v.29) Tel: 036-10 35 98 Stellan Johansson, enhetschef Tel: 036-10 75 27 Gustav Sterne, enhetschef Tel: 036-10 64 34 Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som stödassistent! Följ oss i sociala medier: Facebook: Jobba i socialförvaltningen Instagram: @jobbaisocialförvaltningen Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Vi söker timvikarier stödassistenter/boendestödjare till sommaren 2025!
Falu kommun
Vårdare, boendestödjare

Sommarjobba där du gör skillnad – bli stödassistent eller boendestödjare! Som stödassistent eller boendestödjare får du möjlighet att göra verklig skillnad i andra människors liv. Du skapar trygghet, stärker självständighet och bidrar till en meningsfull vardag – både i och utanför hemmet. Arbetet anpassas efter varje individs behov, vilket gör det både varierande och utvecklande. Det här är jobbet där dina handlingar spelar roll varje dag – och där du själv får växa som person. Vill du ha ett meningsfullt arbete i sommar? Då är det här din chans att göra sommaren 2025 till något alldeles extra!  Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att ge stöd till personer med funktionsvariationer, psykisk ohälsa eller andra särskilda behov – med målet att skapa en trygg, meningsfull och självständig vardag. Arbetsuppgifterna är varierande och anpassas efter varje individs behov och livssituation. • Personlig omvårdnad och vardagsstöd: Du hjälper till med personlig hygien, påklädning, måltider och andra dagliga rutiner. Med respekt, trygghet och närvaro skapar du goda förutsättningar för individens självständighet. • Praktisk hjälp: Du stöttar med sysslor i hemmet, såsom städning, tvätt, matlagning och inköp. Genom ditt stöd får vardagen struktur och flyt. • Socialt stöd och aktiviteter: Du motiverar och uppmuntrar till fritidsaktiviteter, sociala sammanhang och delaktighet – både i hemmet och ute i samhället. • Hälsofrämjande arbete: Du stärker både det fysiska och psykiska välmåendet genom att skapa rutiner och stödja hälsosamma vanor och aktiviteter. • Dokumentation och medicinhantering: Du dokumenterar insatser enligt gällande riktlinjer och hanterar medicinering efter delegering från hälso- och sjukvårdspersonal. Du kan arbeta inom flera olika verksamheter, till exempel: • Grupp- och servicebostäder, där du ger stöd i individens hem i kombination med sociala insatser. • Daglig verksamhet, där du planerar och genomför aktiviteter som främjar delaktighet och utveckling. • Korttidsverksamhet för barn och unga, där du bidrar till trygghet, lek och lärande under kortare perioder. • Boendestöd och socialpsykiatri, där du arbetar mer självständigt och stöttar individer i deras eget hem eller i särskilt boende med psykisk ohälsa.    Kvalifikationer För att arbeta hos oss behöver du: • Ha god dator- och mobilvana • Kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift • Vara EU-medborgare eller ha giltigt arbets- och uppehållstillstånd • Kunna ta dig till och från arbetsplatsen enligt schema För arbete inom socialpsykiatrin krävs även: • Utbildning som undersköterska, behandlingspedagog, socialpedagog eller annan relevant utbildning – eller dokumenterad erfarenhet av liknande arbete Meriterande kvalifikationer • B-körkort • Påbörjad eller genomförd utbildning inom vård och omsorg eller barn- och fritidsprogrammet • Tidigare erfarenhet från arbete inom LSS, stöd och omsorg eller psykiatri • Erfarenhet av medicindelegation eller hälso- och sjukvårdsuppgifter • Kunskap eller utbildning inom MI (motiverande samtal) eller lågaffektivt bemötande Vi söker dig som trivs med att arbeta tillsammans med andra och som ser styrkan i ett gott samarbete. Du är serviceinriktad och möter varje individ med respekt, lyhördhet och ett genuint engagemang. I en vardag som snabbt kan förändras är du flexibel och har lätt att anpassa dig efter nya situationer, alltid med fokus på att ge bästa möjliga stöd. Du tar ansvar för dina uppgifter, är pålitlig och ser till att det du gör håller hög kvalitet. Med en relationsorienterad inställning bygger du tillitsfulla och trygga relationer, både med kollegor, omsorgstagare och anhöriga – för du vet att det goda bemötandet är grunden i allt vi gör. Anställningsvillkor Vi erbjuder timvikarie vid behov, där du själv lägger in din tillgänglighet då du kan arbeta, vi vill se en tillgänglighet på minst 50%. Oregelbunden arbetstid, dag, kväll, natt och helgtjänstgöring. För denna tjänst krävs att du har fyllt 18 år. Arbetet innebär nattarbete, ensamarbete och delegering av läkemedel, vilket enligt gällande regler inte är tillåtet för minderåriga. (Se Arbetsmiljöverkets föreskrifter om minderårigas arbetsmiljö: av.se) För att arbeta inom omvårdnadsförvaltningen behöver du uppfylla kraven för att ta emot delegering för läkemedelshantering. Det innebär att du ska läsa utbildningsmaterial, genomgå tester och delta i en genomgång inför ett kunskapstest. Därför är det viktigt att du har god förmåga att läsa, skriva och förstå svenska språket. För att påskynda handläggningen av din ansökan rekommenderar vi att du bifogar relevanta betyg. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs om du blir aktuell för anställning – beställ detta i god tid via Polisens hemsida. LSS- stöd och omsorg: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)| Observera att från och med 1 juli 2023 är titeln undersköterska skyddad, och för att anställas som undersköterska krävs ett bevis från Socialstyrelsen som du själv ansöker om via deras e-tjänst. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut Kontaktuppgifter Vill du veta mer? Kontakta: [email protected] ·         Hannah Wallin, 023-82631 ·         Maria Ljungqvist, 023-82661 Fackliga företrädare ·         Kommunal Bergslagen: [email protected] Ta chansen att bidra med omtanke och engagemang – och bli en del av något större. Skicka in din ansökan idag! Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Skolkurator

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Som skolkurator i Malung-Sälen kommun ingår du i ett team om flera kuratorer i centrala elevhälsan. Elevhälsan omfattar medicinska, psykologiska, psykosociala och specialpedagogiska insatser och arbetar främst hälsofrämjande och förebyggande. Elevhälsans kompetens och tvärprofessionella samarbete har stor betydelse för att lärare och övrig skolpersonal tidigt ska få stöd i arbetet med att anpassa verksamheten efter elevernas behov. Huvuduppdraget är att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål. Du bidrar med det psykosociala perspektivet i arbetet med att stödja elevernas kunskapsutveckling. I praktiken innebär det att du bidrar med psykosocial kunskap kring tidiga och adekvata stödinsatser på individ, grupp och skolnivå. Som skolkurator hos oss är du sakkunnig inom skolan när det gäller socialt arbete och sociallagstiftning. Arbetet innebär bland annat att du bidrar till en helhetssyn, både i det enskilda elevarbetet och i det övergripande förebyggande arbetet. Kuratorsrollen ställer stora krav på självständighet. I yrkesrollen ingår att vara ett nav i skolverksamhetens förebyggande och hälsofrämjande arbete. Du kommer att tillhöra den centrala elevhälsan och kommer arbeta med elever enskilt, i grupp och klass samt med rådgivande och stödjande insatser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen och tidigare erfarenhet av att arbeta som skolkurator är meriterande. Du har en stor förmåga att bygga positiva relationer med elever, föräldrar och kollegor. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är engagerad, lösningsfokuserad och ser möjligheter utifrån givna förutsättningar. Du har en förmåga och vilja att påverka vår skolkultur samt vara med och utveckla skolans elevhälsoarbete. Tjänsten förutsätter att du är flexibel utifrån verksamhetens behov. Du kan göra professionella bedömningar och kan på egen hand eller i samarbete med andra planera och genomföra insatser. Vi ser gärna att du trivs med förändring och utveckling. Du förväntas kunna ta ett självständigt ansvar för det egna professionella arbetet. Arbetet ställer även krav på att du som skolkurator tar ansvar för att bibehålla och fördjupa din yrkeskompetens och ditt omvärldskunnande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Detta är en process med löpande rekrytering så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Intervjuer kan komma att ske innan ansökningsperioden löpt ut så tveka inte med din ansökan redan idag. Tjänsten tillsätts efter att erforderliga politiska beslut fattats. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025