Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Arbetsmarknadsenhetens uppgift är att ge stöd och insatser för att arbetslösa ska komma i arbete eller studie med egen försörjning. Vi arbetar individuellt utifrån deltagarens behov och erbjuder bland annat; motiverande samtal, arbetsträning och olika former av gruppverksamhet. Arbetsuppgifter Som coach kommer du att arbeta med våra deltagare både individuellt och i grupp. På arbetsmarknadsenheten arbetar vi lösningsfokuserat och strukturerat samt utifrån tron på individen och parallella insatser. Samverkan och samarbete är en stor del av arbetet och vi arbetar tillsammans med andra förvaltningar och myndigheter för att hitta vägar framåt för våra deltagare. Dokumentation av personärenden ingår också i arbetet samt hantering av övriga administrativa uppgifter som deltagarna kan behöva stöd med. I rollen som coach behöver du vara kreativ och inkännande. Gott bemötande och flexibilitet är avgörande för tjänsten. Vem är du? Du är beteendevetare, arbetsterapeut, socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du arbetat coachande/motiverande i arbetsmarknadsfrågor med personer som står långt ifrån arbetsmarknaden ser vi det som meriterande. För att lyckas bra tror vi också att du har erfarenhet av att hålla samtal, både enskilt och i grupp och har erfarenhet av arbete utifrån ett mångfaldsperspektiv. Du är en social och utåtriktad person som har lätt för att skapa nya kontakter. Du har förmågan att hålla högt tempo i ditt arbete och du har gärna flera saker på gång samtidigt. Du har lätt för att skapa dig en överblick i både tanke och arbete och du är bra på att planera och organisera. Det är meriterande om du har kunskaper i samtalsmetodik, metoden 7TJUGO eller MI. Det är även en fördel om du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Då arbetet innehåller dokumentationsansvar ställer det både krav på datorvana och att du kan uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B erfordras. Villkor Tidsbegränsad anställning 12 månader men möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Om jobbet Evviva Assistans erbjuder personlig assistans för människor med olika funktionsnedsättningar. Vi är ett mångsidigt team som präglas av erfarna, professionella och kunniga individer. Genom hårt arbete, passion och engagemang har vi möjligheten att ge så många som möjligt en högkvalitativ personlig assistans. För att arbeta hos oss krävs engagemang, noggrannhet, lyhördhet och flexibilitet då vi dagligen arbetar med stärkandet av personer med funktionsnedsättningar rätt att bli fulländad medborgare. Vill du göra skillnad som personlig assistent åt en 60 årig kvinna? Nu söker vi dig som vill vara en personlig assistent åt en kvinna med Parkinson. I arbetet som personlig assistent ingår att vara behjälplig i hennes dagliga livsföring och tillämpa en konstant aktiv tillsyn så att hon inte far illa. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av att hjälpa brukaren med hennes olika behov. Du som söker ska också vara ansvarsfull, omsorgsfull, glad och energisk. Du ska även vara punktlig och ha lätt för att ta egna initiativ. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är ansvarstagande och självständig.
Gör skillnad på riktigt! Vill du ha ett meningsfullt och givande extrajobb? Vi erbjuder flexibla arbeten och vikariat inom en rad verksamheter i Umeå, Hörnefors, Sävar, Holmsund samt Obbola. Att jobba hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov eller på längre vikariat upp till 6 månader. Vi utför insatser dygnet runt, alla dagar på året och arbetstiden kan vara förlagd till dagtid, kvällstid, helg, journatt eller vaken natt. Vad kan du jobba med? Inom funktionshinderomsorgen arbetar du med personer som har psykiska, fysiska och intellektuella funktionsvariationer. Ditt uppdrag är att stärka den enskildes förmåga att leva ett så självständigt liv som möjligt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat att stötta vid vardagliga sysslor, fritidsaktiviteter, sociala kontakter, personlig hygien och medicin. Du kan arbeta på gruppbostad, serviceboende, korttidsboende och korttidsvistelse inom barn och unga, daglig verksamhet, boendestöd eller inom personlig assistans. Läs mer om våra olika verksamheter här! Du som söker Behöver vara 18 år Får gärna ha tidigare vårderfarenhet och/eller relevant utbildning men det är inget krav Är positiv, lyhörd, nyfiken och har ett genuint intresse för människor Har hög arbetsmoral och kan arbeta både självständigt såväl som i grupp Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, detta för att kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Enligt lag måste alla som arbetar inom verksamheter med barn och unga under 18 år uppvisa ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister vid anställningstillfället. Ett sådant utdrag kan du beställa digitalt från polisens hemsida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten Övrigt Vi tar emot ansökningar via registrering i vårt rekryteringssystem, ej via e-mail eller brev. Klicka på "sök jobbet" för att göra en ansökan. Har du frågor? Kontakta oss på: 090-16 10 83, [email protected] Har du skyddad ID? Kontakta Rekryteringssupport på 090-16 10 99 eller på [email protected] så hjälper dem dig med en säker ansökningsprocess. Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, välkommen! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Brinner du för att ge omsorg och stöd till andra? Har du även erfarenhet av arbete med omvårdnad och personer med funktionsnedsättning? Då är det dig vi söker till Vipevägens gruppbostad. Var med och skapa en meningsfull vardag för andra – din omtanke gör verkligen skillnad! Ditt nya jobb Stödassistenten arbetar vardagsnära och kontinuerligt med att stödja och utveckla personer med funktionsnedsättningar. I rollen skapar du förutsättningar för trygghet, självständighet och goda levnadsvillkor för den enskilde. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat socialt stöd, aktiviteter, personlig omvårdnad, lyft, läkemedelshantering och hushållsarbete. Det kan förekomma arbete med utåtagerande beteende. Medborgaren påverkar sin vardag genom delaktighet och vi arbetar utifrån individens behov samt förmåga med respekt av personlig integritet. Du arbetar även med social dokumentation, genomförandeplaner och kontaktmannaskap för att säkerställa god och kvalitativ vård, även andra arbetsuppgifter kan förekomma och förändras över tid. Kommunikation och samverkan sker med anhöriga/legala företrädare, kollegor, chef och med andra professioner som hälso- och sjukvård, daglig verksamhet samt myndigheter. Tillsammans identifierar och skapar ni förutsättningar för individuell utveckling, motivation och möjligheter. Din kompetens Vi ser gärna att du är utbildad stödassistent, vilket kräver ett avslutat gymnasieprogram i vård- och omsorg/undersköterska med specialisering inom programfördjupning funktionshinderområdet/psykiatri eller barn och fritid med inriktning socialt/pedagogiskt arbete. Alternativt att du har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande om du har erfarenhet av arbete med omvårdnad och gärna även personer med funktionsnedsättning, särskilt autism. Du behärskar svenska i tal, skrift och läsförståelse då det förekommer kontakter, dokumentation och inläsning på information som berör arbetet. Digitala arbetsverktyg används och du förväntas vara bekväm i att hantera. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga kompetenser och förmågor Du som söker har en omsorgsfull attityd där du inger trygghet och stabilitet. Du är flexibel och anpassar ditt arbete samt bemötande utefter individ och situation. Personlig mognad värderas högt, det hjälper dig att förstå olika situationer som den enskilde kan befinna sig i. Viktigt att du har god förmåga att samarbeta och kommunicera där du ser till helheten för verksamheten. Framförallt har du ett stort engagemang och fokus på att ge stöd samt omsorg till personer som är i behov av det. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Hos oss får du ett stimulerande och framförallt roligt arbete där din insats har en verklig påverkan och gör skillnad för andra. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun en trygg anställning och kan ta del av generella förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, läs mer här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Vipevägens gruppbostad är ett LSS-boende för personer med intellektuella funktionsnedsättningar. Boendet ligger placerad i ett villaområde på Stensholm i Huskvarna, här bor fem medborgare med stort omvårdnadsbehov. Hos oss blir du en del av ett team på 11 medarbetare som arbetar i syfte att skapa ett innehållsrikt och kvalitativt liv för den enskilde. Vi värderar ett gott samarbete, kunskapsutbyte och teamkänsla. Alla medarbetare bidrar till att skapa en trivsam miljö med ömsesidigt stöd där vi ser att du också kommer vara drivande i att skapa en positiv miljö i verksamheten, både för arbetsgruppen och medborgaren. Bra att veta Rekryteringen avser två tillsvidaretjänster på heltid med tillträde omgående. Arbetstiden är förlagd till dag/kväll, vardag som helg. Jönköpings kommun erbjuder alltid 100 % sysselsättningsgrad och arbetar med samplanering, där arbete på annan verksamhet kan bli aktuellt. Urval och intervjuer påbörjar först efter 21/7. Erbjudande av anställning på annan verksamhet kan även bli aktuellt. I din ansökan vill vi att det finns ett CV och bifogat relevant examensbevis samt gärna aktuella tjänstgöringsintyg för att styrka din utbildning och erfarenhet. Vill du veta mer? Kristian Frejdh, enhetschef (semester v.26-v.29) Tel: 036-10 35 98 Stellan Johansson, enhetschef Tel: 036-10 75 27 Gustav Sterne, enhetschef Tel: 036-10 64 34 Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som stödassistent! Följ oss i sociala medier: Facebook: Jobba i socialförvaltningen Instagram: @jobbaisocialförvaltningen Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
OBS! Våra uppdrag är lämpliga för dig som söker en mindre timanställning bredvid studier, deltidsarbete eller annan sysselsättning. Vi erbjuder inte halv- eller heltidstjänster. Arbetsuppgifter: Ledsagning (timanställning) Som ledsagare möjliggör du att den enskilde deltar i samhällslivet samt bryter den isolering som kan bli följden av ett funktionshinder. Detta minskar genom att den enskilde exempelvis kan få hjälp av ledsagare för att ta sig till och från vänner eller för att delta i kultur och föreningsliv. Avlösning (timanställning) Som avlösare kommer hem till familjen och tar tillfälligt hand om den enskilde för att på så sätt avlasta de anhöriga. Insatsen utförs framförallt i brukarens hem eller i dess närhet. Kontaktperson (arvoderat uppdrag) Uppdraget som kontaktperson innebär att du ska vara en medmänniska som kan underlätta och ge stöd till den enskilde att leva ett självständigt liv. Detta genom att minska social isoleringen, att stimulera till en aktiv fritid samt ge råd i vardagssituationer. https://play.mediaflowpro.com/ovp/16/70GEZK4S9U för att se en kort film om uppdraget som kontaktperson. Våra verksamheter kännetecknas bland annat av delaktighet och du arbetar utifrån den enskildes behov. Vi söker därför dig som är lyhörd och uppmärksam i kontakten med andra människor samtidigt som du har förmågan att förhålla dig professionellt utifrån ditt uppdrag. I uppdraget arbetar du ensam med brukaren, därför är det viktigt att du är trygg i din roll. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ingen erfarenhet krävs. Du måste ha fyllt 18 år. För att vara aktuell behöver du uppvisa följande två utdrag (i oöppnade kuvert) från belastningsregistret: 1. Arbete med barn med funktionsnedsättning (Utdraget går att få i din digitala postlåda) 2. Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret Du kan begära utdrag från belastningsregistret här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ OBS! Då det är flera brukare som är i behov av ledsagare, avlösare och kontaktpersoner, sker rekrytering löpande. Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
På daglig verksamhet Ankaret i centrala Mariestad arbetar flera olika grupper med olika inriktningar som är anpassade efter individuella behov. Vårt uppdrag är att stärka människors förmågor till självständighet, självbestämmande och delaktighet i sina liv och för att den enskilde ska få stimulans, utveckling, meningsfullhet samt gemenskap. Målet är att utveckla möjligheterna för deltagarna på kortare eller längre sikt att få ett arbete. Har du arbetserfarenhet från funktionshinderområdet? Är du kreativt lagd och har kunskap om lågaffektivt bemötande? Då kan du vara den stödassistent vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER På Ankaret har vi flera grupper med olika sysselsättningar som tillverkning av bland annat tändpuckar eller utföra enklare arbeten åt företag som till exempel paketering. Vi har också deltagargrupper inom kök, café, trädgård, dataspel, park och en service/cykelgrupp. Daglig verksamhet har även olika aktiviteter som bland annat bad, musik, innebandy och gymnastik. För denna tjänst arbetar du med en deltagargrupp med fokus på kreativitet och skapande, bland annat handarbeten där du engagerar och motiverar våra deltagare på ett inspirerande sätt. Gruppen du arbetar med har stora omvårdnadsbehov vilket innebär att du hjälper till med hygien, stöttning vid måltider och stöd vid kommunikation. Ytterligare arbetsuppgifter handlar om att upprätta genomförandeplaner, handlingsplaner, skriva löpande dokumentation, ha kontakt med anhöriga och gode män samt kontakter med boenden. KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödassistent krävs att du är omvårdnadsutbildad undersköterska eller utbildad från barn och fritid. Vi ser gärna att du tidigare har arbetserfarenhet från funktionshinderområdet samt kunskap eller utbildning inom lågaffektivt bemötande. Som person är du lugn och trygg med ett pedagogiskt förhållningssätt. Du har ett professionellt bemötande, är ödmjuk, positiv och empatisk. Vi ser att du är en påhittig och kreativ person som har förmåga att skapa entusiasm och glädje hos deltagarna. På Ankaret arbetar stödassistenter nära varandra och därför förutsätter vi att du är flexibel och trivs med att samarbeta. Körkort krävs. Rekrytering sker löpande vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. I din ansökan bifogar du ett CV som innehåller en förteckning över dina meriter. Personligt brev är däremot inte nödvändigt, istället får du besvara ett antal urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Om dig För vår kunds räkning söker vi dig som är positiv, initiativtagande och öppensinnad och ser möjligheter i allt. Du som personlig assistent är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Du blir en del av ett härligt team som jobbar tillsammans med och för kunden. Körkort krävs för att ta sig till arbetsplatsen. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Ingen tidigare erfarenhet krävs, du utbildas och handleds på plats hos kunden. Skriv i din ansökan hur stor tjänstgöringsgrad du önskar. Monument Assistans begär alltid utdrag ur belastningsregistret : "Kontroll av egna uppgifter". Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Om dig För vår kunds räkning söker vi dig som är positiv, initiativtagande och öppensinnad och ser möjligheter i allt. Du som personlig assistent är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Du blir en del av ett härligt team som jobbar tillsammans med och för kunden. Körkort krävs för att ta sig till arbetsplatsen. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar. Ingen tidigare erfarenhet krävs, du utbildas och handleds på plats hos kunden. Skriv i din ansökan hur stor tjänstgöringsgrad du önskar. Monument Assistans begär alltid utdrag ur belastningsregistret : "Kontroll av egna uppgifter". Dina arbetsuppgifter För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil)
Är du en person med glimten i ögat? Söker du jobb som personlig assistent? Då kan du vara precis den jag söker! Jag är en tjej som bor i en lägenhet centralt på Ekerö. Jag kommunicerar med bilder, tecken och mobilkamera. Mina assistenter får lära sig min kommunikation samt lågaffektivt bemötande och vi jobbar hela tiden gemensamt med att utveckla det. Jag tycker om att vara aktiv och gillar bland annat att simma, rida och cykla. På vardagarna går jag även på Daglig verksamhet. När jag är utomhus använder jag rullstol. Jag söker dig som ser möjligheter istället för problem. Du är positiv, stark, inkännande och: - En trygg och stabil person. - Har körkort för bil med manuell växel. - Kan upprätthålla struktur och ordning - då det är viktigt för mig. - Gillar fysisk aktivitet och följer gärna med mig när jag simmar, cyklar eller rider. - Har lätt för att samarbeta med andra då du jobbar dubbelt med annan personlig assistent. - Talar mycket bra svenska och är en bra kommunikatör - för att kunna bidra till att min kommunikation utvecklas. Hos mig får du introduktion och handledning så att du känner dig trygg i din roll. Din arbetsplats är alltid där jag befinner mig. Arbetstider och omfattning: Tjänsten gäller en timanställning med fasta pass, ange i din ansökan vilka dagar/tider du är öppen för att jobba så pratar vi mer om det på intervjun! Tillträde: Omgående. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Är du en trygg och engagerad person som vill göra skillnad i någons vardag? Jag söker nu en personlig assistent till mig som är en 25-årig kille med stort intresse för bakning, matlagning, djur och natur. Om tjänsten:Du kommer att vara ett stöd i vardagen och följa med på mina olika aktiviteter, både i hemmet och utanför. Jag älskar att baka och laga mat, så det är ett stort plus om du delar det intresset! Då jag även tycker om att vara ute i naturen och umgås med djur, får du gärna vara friluftsintresserad. Jag har katt och marsvin så du måste tåla djur. Jag behöver hjälp med all omvårdnad och kommunicerar med kommunikations dator. Det är viktigt att du är hyfsat stark så du orkar med lyft. Jag har lift i hemmet men är man iväg har man inte alltid tillgång till hjälpmedel. Det är viktigt att du kan simma, då bad och vattenaktiviteter är en del av mitt liv. Du bör också vara flexibel och kunna följa med på resor. Vi söker dig som: - Är rökfri - Har god simkunnighetÄr bekväm med att resaÄr ansvarsfull, lyhörd och har en positiv inställning - Erfarenhet av alternativ kommunikation är meriterande - Gärna har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav Arbetstider och omfattning: Tjänsten gäller en timanställning med inhopp vid behov. Arbetspassen kan vara förlagda både dag/kväll/natt/helg därför söker jag efter dig som är öppen för att hoppa in vid behov dygnets alla timmar! Ansökan: Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med en kort beskrivning av dig själv och din erfarenhet. Vi ser fram emot att höra från dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Välj ett jobb för att visa detaljer