Boendestödjare utvecklas tillsammans med andra!
Mälaröarnas Hemtjänst AB
Vårdare, boendestödjare

Vill du utvecklas tillsammans med andra? Då kan du vara vår nästa boendestödjare! Mälaröarnas boendestöd är lokalt verksamt inom Ekerö kommun. Vi är ett väletablerat företag med lång erfarenhet av socialt arbete. Vi använder oss av pedagogiska och kunskapsbaserade metoder i habiliterande syfte. Vår målsättning är att vårt stöd ska leda till att varje klient ska leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån just sina önskemål och förutsättningar. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Arbetsbeskrivning Som boendestödjare möter du människor som aktivt sökt stöd för att utvecklas i sin vardag, och vi stödjer deras utveckling genom engagemang, nyfikenhet och kreativitet. Varje klients beställning från socialförvaltningen utgör grunden för boendestödet, liksom våra interna riktlinjer och arbetsmetoder för genomförandet. Du stödjer och motiverar varje klient i att utifrån sina förutsättningar arbeta mot de mål som satts upp. Boendestöd utförs i huvudsak i klientens hem, men kan också innebära aktiviteter utanför hemmet. Många av våra klienter har husdjur, och det kan också förekomma rökning. Exempel på områden vi stödjer klienterna inom är: Stöd i att skapa struktur, komma i gång samt genomföra praktiska vardagssysslor som städning, tvätt eller matlagning Stöd i vardagsadministration som att hantera post, räkningar och vård- och myndighetskontakter Stöd i att förbereda, och ibland delta vid möten, exempelvis vid vissa vård- och myndighetskontakter Stöd i att utveckla och öva på sociala kontakter, exempelvis åka kommunala färdmedel Dokumentation är också en viktig del av arbetet. Du lägger tillsammans med klienten upp en individuell plan för hur ni ska arbeta tillsammans för att uppnå klientens mål, en s.k. genomförandeplan, och dokumenterar fortlöpande hur arbetet går. Som boendestödjare är du: Nyfiken och kreativ – du är lyhörd och har förmåga att lyssna in klientens önskemål och behov. Du är bra på att snabbt se olika lösningar utifrån de situationer som uppstår Engagerad och respektfull – du är trygg i dig själv och bra på att motivera andra utifrån deras behov. Du respekterar allas lika värde, och möter olika individer utifrån deras behov och anpassar ditt arbetssätt utifrån detta Strukturerad och målinriktad – du är bra på att arbeta mot uppsatta mål och stöttar klienten i att skapa delmål i vardagen. Du stöttar klienten i att hitta strukturer och rutiner som underlättar vardagen. Självständig teammedlem – du är trygg i dig själv och trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du gärna samarbetar med klienter, kollegor och externa parter Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad socialpedagog, undersköterska/mentalskötare eller har annan relevant utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Även du som har annan relevant praktisk erfarenhet av att arbeta med målgruppen är välkommen att söka. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa. Anställningen är tills vidare, hel- eller deltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde från 2025-08-11. Krav Körkort B Flytande svenska Vill du vara med och utveckla Mälaröarnas boendestöd? Tveka inte att höra av dig. Vi ser fram emot din ansökan.

28 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Personliga assistenter kvinna i Ronneby
Hirely AB
Personliga assistenter

Mogen kvinna söker dedikerade personliga assistenter! Jag är en livsglad och självständig kvinna som nu söker engagerade personliga assistenter som förstår vikten av att jag får styra över mitt eget liv – i både stort och smått. Jag är trött på att inte bli lyssnad på, och söker därför dig som verkligen vill göra skillnad. Min vardag är fylld av det jag tycker om: Att umgås med min familj, baka något gott och njuta av en kopp kaffe i gott sällskap. Jag ser fram emot att snart bli mormor, det är en tid då jag vill kunna vara närvarande. På vintern åker jag gärna till fjällen en vecka med min familj, och under sommaren njuter jag av båtlivet. Du som söker bör helst vara kvinna och ha en god förståelse för vad det innebär att arbeta som personlig assistent – att stötta mig i att leva mitt liv på mitt sätt. Du är lyhörd, respektfull och trygg i din roll. Känner du igen dig? Då ser jag fram emot att höra från dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE

28 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Personlig assistent till kvinna
Hirely AB
Personliga assistenter

Söker Timanställd Personlig Assistent Hej! Jag är en aktiv kvinna som älskar att träna både på gym och hemma. Jag tycker om att promenera, gå och bada, och behöver assistans vid handling. Att umgås med vänner, fika, äta ute och delta i sociala tillställningar är något jag verkligen uppskattar. Jag söker nu en lugn och pålitlig kvinna mellan 30-50 år som kan arbeta som personlig assistent några timmar i veckan. Det är viktigt att du är icke-rökare och att du behärskar det svenska språket väl. Jag har en katt i hemmet, så du bör inte vara allergisk. Dessutom är det viktigt att du inte har en tendens att fastna med mobilen i handen. Ett respektfullt bemötande mot mig och min familj är av största vikt. Om du känner att du passar in på denna beskrivning, tveka inte att höra av dig! Omfattning: Timviktare, några timmar i veckan Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE

28 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Personlig assistent, 78,75% tillsvidare
Ta-Verens Assistans & Ekonomi AB
Personliga assistenter

Ta-Verens Assistans & Ekonomi AB är ett ekonomi- och assistansföretag. Vi jobbar främst med att hjälpa funktionshindrade människor med assistans men utför även tjänster åt andra företag inom ekonomi. Våra värdegrunder är livskvalitet, respekt och värdighet. Vår målsättning är att kunden ska få den hjälp han/hon behöver för att leva ett så värdefullt liv som möjligt. Hej! Jag är en ensamstående kvinna född 1955 som har personlig assistent dygnet runt pga en fysiskt funktionsnedsättning. Vad måste jag ta hänsyn till hos mina assistenter? Naturligtvis är det min tillvaro det primära men arbetsklimatet för assistententerna är mycket viktigt. Hos mig är dagarna och nätterna för det mesta lugna och sansade. Jag föredrar att ni tar egna initiativ inom ramen för ert arbete. Mina intressen är blommor både inne och ute, att det mesta är hembakat, fikabröd, limpor o dyl. Tvätten är ganska basic dvs: sortera efter material och färg, mangla lakan, torktumla frottéhanddukar (inget sköljmedel). Som personlig assistent hos mig kommer du att vara till hjälp med det jag inte klarar av själv i vardagen vilket omfattar till exempel hushållssysslor, förflyttningar, personlig hygien m.m. Jag ser gärna att du har erfarenhet av att jobba som personlig assistent. Utbildad undersköterska är meriterande men inte ett krav. Du som söker ska vara nikotinfri! Som person ska du vara självgående, lyhörd, flexibel och ansvarsfull. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju. Jag längtar efter att ansökningarna ska komma och få läsa era önskemål och krav. Mvh Brukare Allmänt om anställningen: 7 dygn på 4 veckor. Visstid så länge assistansuppdraget varar, 78,75%. Arbetstider: Dygn 09.00-09.00 (6 timmar sovande jour, kl. 00-06). Arbetspassen är förlagda på vardagar och helger.

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Arbetsledare på Daglig verksamhet inom LSS, VIKARIAT
Stockholms kommun
Vårdare, boendestödjare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Välkommen till oss Hej! Vi söker en vikarierande arbetsledare till dagliga verksamheter inom LSS!  Vikariatet är ca ett år. Hägersten Älvsjö dagliga verksamheter 1, är en enhet som består av fyra verksamheter, och vi söker nu en arbetsledare där tjänsten är fördelad på två av dem. Vi eftersträvar att våra verksamheter ska ha god kvalitet, och utvecklas. Vi tror på alla individers rätt till ett meningsfullt arbete där man har möjlighet att utvecklas och växa i sin yrkesroll. Alla våra verksamheter ligger utspridda inom stadsdelen Hägersten-Älvsjö. Vi erbjuder Som månadsanställd har du möjlighet till semesterväxling och friskvårdsbidrag. Du erbjuds att förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar, gym och träningsanläggningar. Utöver det så har du som anställd i Stockholms stad rabatt på ett flertal gym. Din roll Du kommer att vara personalens närmsta ledarskap och kommer arbeta med att implementera rutiner och verka för att rutiner och arbetsmetoder följs och att arbetet bedrivs på ett systematiskt sätt. Du kommer att ha administrativa uppgifter samt även arbeta direkt i verksamheten. Alla verksamheterna har olika inriktningar, så arbetsuppgifterna varierar något beroende på inriktning inom verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Leda arbetsgrupperna i det dagliga arbetet • Hålla i och leda möten • Implementera rutiner, och följa upp dessa • Stötta baspersonalen i deras uppdrag; Planering, dokumentationssystem, mm. • Administrativa uppgifter såsom: Fakturering, beställningar, schemaläggning, upprätta anställningsavtal, mm. • Ansvara för introduktion av nyanställda, samt nya deltagare • Jobba med verksamhetsutveckling • Ingå i den dagliga verksamheten tillsammans med badpersonal Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: • Adekvat utbildning, tex barn och fritid, vård och omsorg eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren anser som relevant. • Erfarenhet av målgruppen inom LSS. • Kunskap och erfarenhet om lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. • Goda kunskaper i svenska språket, samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet av verksamhetsutveckling • Erfarenhet av att leda andra Vi ser att du är flexibel och organiserad! Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning är du varmt välkommen med din ansökan! Övrigt: Vi tar alltid utdrag ur polisens brotts- och misstanke register innan anställning. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Skolkurator

Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Drivs du av att bidra till en bättre elevhälsa och att ha vill du ha ett jobb som gör skillnad för ungdomar? Vill du vara en del av ett tvärprofessionellt samarbete med mycket kompetens och stort engagemang för eleverna? Sök då tjänsten som vikarierande skolkurator!  Rosendalsgymnasiet är en kommunal gymnasieskola där det finns ett stort engagemang hos såväl elever som personal. Vi samarbetar inom arbetslag för progressionen i utbildningen samt inom ämnet för utveckling av undervisningen och för att främja elevernas lärande och en positiv lärmiljö. Rosendalsgymnasiet är beläget nära Biomedicinskt centrum i en expansiv del av staden. Gymnasieskolan har idag cirka 900 elever fördelade på tre program: naturvetenskapliga programmet, samhällsvetenskapsprogrammet och introduktionsprogrammen (IMS och IMA). Beskrivning av arbetsuppgifter Att arbeta som skolkurator på Rosendalsgymnasiet innebär i första hand att vara en del av den samlade elevhälsan som arbetar främjande och förebyggande. Det sker i samarbete med lärarna för elevernas bästa och arbetar med psykosociala insatser direkt riktade till enskilda eller grupper av elever. Du kommer att vara en del av skolans samlade elevhälsans tvärprofessionella team och samarbeta med såväl skolledning som arbetslag och enskilda lärare kring elevgrupper eller enskilda elever. Allt för att skapa en god lärandemiljö för elevernas sociala och kunskapsmässiga utveckling. Det kan exempelvis innefatta arbete med förhållningssätt, skolmiljö och värdegrund. Din närmaste chef kommer att vara rektor, som kommer att ge dig hjälp och stöd i arbetet. Anställningen är tidsbegränsad till sista september 2025 och eventuellt med möjlighet till förlängning.  Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller beteendevetarutbildning med relevant inriktning. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Tjänsten innebär att du behöver ha kunskaper i aktuella styrdokument och lagstiftning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som skolkurator och erfarenhet av arbete som skolkurator på gymnasiet.  Vidare så arbetar du  bra med andra människor. Du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och underhåller relationer. Du har även god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människans olika förutsättningar samtidigt som du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Upplysningar: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jeanette Fry, rektor, 018-727 33 31.  Facklig företrädare:  Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Vision, Lena Carlberg, 018-727 58 56. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 54 75.  I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
82% tjänst vardagar erbjudes för kvinna i centrala Uppsala.
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Nu söker vi en engagerad och lugn assistent till en trevlig aktiv kvinna boendes i centrala Uppsala. Hon är en positiv och glad kvinna som är nyfiken på livet och människor, hon är iväg på aktiviteter, går kurser m.m, hon är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta i sin vardag, förutom sedvanliga arbetsuppgifter så som hjälp med mat, hygien och städ även att följa med på olika aktiviteter, hjälpmedel finns på plats och hon berättar vad hon behöver hjälp med. Vi erbjuder intro pass innan så du känner dig trygg i ditt arbete. Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 82%, 5 pass i månaden, vardagar, arbetspass 9.00-23.00 eller 9.00-22.00 och du kan också få hoppa in ibland vid sjukdom/sem. Tjänsten kommer påbörjas i mitten av augusti, men intro kommer påbörjas nu i juli. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Vi behöver någon som kan hoppa och påbörja intro redan nu i juli. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Koordinator Skolan som arena, Socialförvaltning Nordost 2 tjänster
GÖTEBORGS KOMMUN
Fritidsledare m.fl.

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Nu utökar vi ytterligare i vårt arbetssätt Skola som arena/Lights on. Arbetssättet har målet att skapa mer jämlika uppväxtvillkor för barn och unga. Detta görs genom att öppna upp skolans lokaler utanför skoltid, till en mötesplats med aktiviteter tillgängliga för alla. Det är en satsning som görs av Göteborgs Stad i samarbete med bland annat Framtidskoncernen. Grundstommen är samverkan och delaktighet utifrån lokala behov och barns rättigheter. Deltagande skolor är belägna både i Angered och Bergsjön. Syftet med arbetet är att skapa ett tryggt sammanhang som ska bidra till att fler barn klarar sin skolgång, får en meningsfull fritid och får möjlighet att vara delaktig i frågor som berör dem. Samtidigt utvecklas stadsområdet, tryggheten främjas och framtidstron i området ökar! Vi söker nu två stycken koordinatorer för tillsvidaretjänster som kommer att arbeta på Utmarksskolan och Gärdsåsskolan som båda ligger i Kortedala. Arbetet som koordinator inom Skola som arena innebär att leda, driva och samordna det operativa arbetet med skolans lokal som utgångspunkt. Det är du som öppnar upp skolan till en mötesplats och skapar aktiviteter och sammanhang för både barn och vuxna. Som koordinator samverkar du med olika kommunala verksamheter, lokala bostadsbolag, föreningsliv och näringsliv som är betydelsefulla för barn, unga och de viktiga vuxna runt barnen. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med ytterligare sju koordinatorer, samt ett nätverk med koordinatorer som arbetar i andra delar av Göteborg med liknande uppdrag. Som koordinator har du ett nära samarbete med ordinarie skolverksamhet och dess medarbetare, för att vara länken mellan skolan och övriga samverkansparter. I just denna samverkan kommer vi att starta upp en nära samverkan med Göteborgs Stadsmission, vilket anställd koordinator kommer att bli involverad i. Det är ett partnerskap under uppbyggnad, vilket innebär att koordinatorfunktionen på sikt kan komma att placeras där det bäst gynnar samverkan, något som vi följer och utvärderar tillsammans. Under våren har vi även startat upp ett utvecklingsarbete kring områdesarbete som kommer att förstärkas ytterligare under kommande år, när vi går in arbetet med den nya socialtjänstlagen som kommer på plats i sommar. Läs mer om arbetssättet skolan som arena på: https://goteborg.se/wps/portal/enhetssida/skola-som-arena KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleexamen inom socialt arbete, beteende- eller samhällsvetenskapligt område, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du har också erfarenhet av t ex samhällsinriktat socialt arbete, områdesarbete, arbete inom civilsamhället eller skola med barn och unga. För tjänsten behöver du därtill ha dokumenterad erfarenhet av att självständigt leda processer i samverkan mellan olika aktörer, att arbeta medskapande och tillvarata olika perspektiv och mångas engagemang. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med någon av sektorerna civilsamhälle, kulturliv eller privat sektor. Vi ser även att du har arbetat med barn och ungdomar i socioekonomiskt utsatt område. Vi söker dig som trivs i samarbetet med andra och har förmåga att skapa goda relationer och bygga nätverk med flera olika aktörer. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du har kunskap och engagemang för att arbeta med barn, unga och familjer på individ-, grupp- och samhällsnivå. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. I och med att vi samverkar i närområdet kan tjänsten innebära visst kvälls och helgarbete. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så passa på att skicka in din ansökan idag. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Diakon Holmsund församling
Luleå Stift
Diakoner

Nu har du chansen att arbeta som diakon i en församling som satsar på diakoni. Holmsunds församling ligger vid kusten strax söder om Umeå och består av samhällena Holmsund och Obbola. Här bor ca 9000 människor. Ca 60 % är medlemmar i Svenska kyrkan. Vårt diakonala arbete utgår från Hållplatsen som är församlingens diakonicentral och mötesplats i centrala Holmsund. På Hållplatsen finns promenadgrupper, verksamhetscafé, bullfredag, leva vidare-grupp, stödsamtal, ekonomisk rådgivning, besöksgrupp och musikcaféer. Arbetet bärs av både ideella och anställda medarbetare. Diakonerna i församlingen tjänstgör också i gudstjänster och leder andakter på äldreboenden.  I tjänsten ingår att: - Leda, samordna och utveckla det ideella arbetet  - Arbeta i team - Stödja människor i utsatta livssituationer - Leda samtalsgrupper - Övriga uppgifter i församlingen som medarbetarna hjälps åt med Vi söker dig med personlig mognad, samarbetsförmåga och ett hjärta för diakoni.   Tillträde enligt överenskommelse Sista ansökningsdag är 22 augusti 2025 genom att skicka in CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!   Kontakt För ytterligare upplysningar om tjänsten kontakta: Diakon Kristina Blomberg 090-706108 Diakoniassistent Kristina Mellberg 090-706123 Kyrkoherde Lars Segerstedt 090-706101 Kyrkorådets ordförande Margareta Ekesrydh 070-3871773

27 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
25:årig tjej i Luleå
Din Förlängda Arm i Norr AB
Personliga assistenter

Jag är en tjej på 25 år som söker en personlig assistent som kan vara vid min sida och hjälpa mig med vardagen. Jag har en egen lägenhet så jag vill gärna att du som söker tycker om att pyssla på i hemmet, laga mat och baka men även hitta på roliga saker med mig. Jag tycker mycket om att läsa ,gå på stan, pyssla, ta en fika, spela dataspel och se film. Jag har även ett stort intresse för cosplay och åker regelbundet till olika convent. Det vore väldigt roligt om du ville göra det tillsammans med mig Jag har även en liten hund så det vore kul om du delar samma intresse och såklart allra viktigast att du inte är allergisk. För att få bli min assistent behöver du vara lugn som person, glad, kreativ, och pedagogisk. Du kommer att behöva driva mig framåt när jag behöver det men även kunna se och förstå när min ork är slut och jag behöver vila. Jag bor i Luleå och det finns goda bussförbindelser för att ta sig till mig. Assistansen sker dagtid, eftermiddagen, kvällar samt vissa helger och tjänsten är på 78% Tveka inte att söka om du känner att det här stämmer in på dig! Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter/utbildning kan vara en fördel men det viktigaste och avgörande är den personliga kemin. Hur ansöker du? Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att besöka min anordnares hemsida dfarm.se för att lämna in din ansökningshandling. Du kan också klicka på länken längre ned på denna sida. Märk ansökningen med JH8 Tjänsten tillsätts snarast möjligt och rekryteringen kommer avslutas direkt när lämplig kandidat är hittad. Min anordnare Min assistansanordnare är Din Förlängda Arm AB. Din Förlängda Arm är ett norrbottniskt företag med kunder över hela Sverige. Företaget startades 2003 och har efter det växt och är nu en av de största privata assistanssamordnarna i Norrbotten. Ledorden i verksamheten är trygghet, kunskap, inflytande, närhet och glädje. Din anställning kommer att vara i Din Förlängda Arm AB. Det innebär att det är Din Förlängda Arm AB som kommer att vara personuppgiftsansvarig. Din Förlängda Arm AB har kollektivavtal tecknat med Kommunal.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025