Vi söker dig som vill bidra till att skapa struktur, effektivitet och kvalitet samtidigt som du får göra skillnad för andra. Socialkontoret i Strängnäs kommun är organiserat i sex verksamhetsområden, där Utredningsenheten BoU ingår i myndighetsutövningen inom individ- och familjeomsorgen. Vi arbetar med barn och unga 0–18 (21) år och deras familjer med målet att ge rätt insatser i rätt tid. Enheten består av två arbetsgrupper och vi sitter i gemensamma lokaler med Mottagnings- och familjeenheten. Tillsammans har vi fyra gruppledare som samarbetar nära och täcker upp för varandra vid behov. En senior socialsekreterare ansvarar för att introducera och stötta nya kollegor. Vi arbetar utifrån BBIC, med ett tydligt barnperspektiv och fokus på kvalitet, rättssäkerhet och samverkan. Vad erbjuder vi dig? • En trygg introduktion med stöd av senior kollega. • Regelbunden extern handledning. • Flexibla arbetsformer med möjlighet till distansarbete. • Friskvårdsbidrag och 60 minuters reflektionstid per vecka. • Tydlig struktur och tillitsbaserat ledarskap. • Ett kompetent team som tror på samarbete och nytänkande. Nu söker vi en administrativ socialsekreterare som vill vara en del av vårt team! ARBETSUPPGIFTER Rollen som administrativ socialsekreterare är en nyckelfunktion inom Utredningsenheten Barn och Unga. Syftet med tjänsten är att avlasta socialsekreterare i deras dagliga arbete genom att ta ett samlat ansvar för administrativa uppgifter kopplade till ärendehantering. Du utgör ett processtöd och bidrar till att skapa struktur, effektivitet och kvalitet i myndighetsutövningen. Det ingår att hantera enklare utredningsinsatser samt självständigt driva vissa moment i ärendeprocessen. Rollen är hybrid till sin karaktär och kräver både administrativ noggrannhet och grundläggande förståelse för socialt arbete enligt SoL och LVU. Administrativa arbetsuppgifter: • Registrering av nya ärenden och hantering av aktualiseringar i verksamhetssystemet Treserva. • Upprättande, organisering och arkivering av fysiska akter. • Dokumenthantering: scanning, journalföring och distribution av inkommande handlingar till ansvarig socialsekreterare. • Bokning av tand- och hälsoundersökningar . • Fakturagranskning och enklare ekonomisk administration, inklusive beräkning av föräldraavgift vid placering. • Ansökan om barnbidrag, hantering av folkbokföring samt administration av skolplacering. • Stöd i sökning av HVB-placeringar enligt instruktion från socialsekreterare. Stöd i myndighetsutövning: • Självständigt hantera enklare ärenden och förfrågningar, exempelvis: överflyttningsärenden från annan kommun och ansökningar från personer som inte tillhör kommunen. • Initial bedömning av inkommande anmälningar/ansökningar, inklusive skyddsbedömning och tolkbehov. • Förberedande dokumentation och utskick av handlingar till berörda parter. • Hantering av utlämning av allmänna handlingar enligt gällande sekretessbestämmelser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Socionomexamen, alternativt beteendevetenskaplig examen innehållande minst 15 hp i socialt arbete, 7,5 hp i psykologi och 7,5 hp i socialrätt eller förvaltningsrätt. • Förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket, i både tal och skrift. • Grundläggande IT-kunskaper. • Körkort (B). Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård. • Vana att arbeta i ärendehanteringssystem, företrädesvis Treserva. • Erfarenhet av administrativa uppdrag/roller. För att lyckas i uppdraget behöver du vara en självgående och drivande person som med stort engagemang tar sig an varierande arbetsuppgifter. Du arbetar strukturerat och effektivt med en förmåga att prioritera i de fall det behövs. Du samarbetar väl med andra genom att vara tydlig, lyhörd för andras behov och ha en hög känsla för service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Låter det spännande? Vi tillämpar löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.
I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad! Öppenvården för vuxna är under utveckling. Framför allt efter den nya socialtjänstlagens ikraftträdande. ReSet ger oss möjlighet att utarbeta nya arbetssätt mot en utsatt målgrupp och skall implementeras i ordinarie verksamhet efter avslutat projektet. Att det är ett projekt innebär att arbetet kommer till sin art vara metodutvecklande. ARBETSUPPGIFTER Samordnaren/projektmedarbetaren skall ingå i projektgruppen för ReSet projektet. Projektet har till uppgift att stötta yngre personer som har en kriminell bakgrund men är motiverade till ett annat liv. Projektgruppen kommer bestå av tre till fyra personer och ha ett nära samarbete med vuxen handläggare inom ramen för KFEs verksamhet samt arbeta i nära samarbete med Tellus öppenvård. Projektgruppen ansvarar för ca 15 personer per år som skall ingå i projektet. Samordnarna skall ha kunskaper inom coachning, arbetsmarknad och myndighetsutövning. Samordnarna ska ha det huvudsakliga ansvaret för att upprätta en genomförandeplan tillsammans med projektdeltagarna samt se till att de insatser och åtgärder som man beslutat fullföljs. Samordnarna ska även ha en regelbunden och tät kontakt med projektdeltagarna och kommer därmed att fungera som en förstärkt kontaktperson. Samordnarna ska tidigare ha jobbat med tilltänkt målgrupp och ha erfarenhet av samverkan med myndigheter som arbetsförmedlingen, frivården och Försäkringskassan. KVALIFIKATIONER Du ska ha: • erfarenhet av arbete med målgruppen eller liknande målgrupp • relevant utbildning • datavana inom office-paketet Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Meriterande är om samordnarna är förtrogen med BIP- och MI (motiverande samtal) och andra coachande och vägledande verktyg och strategier. ÖVRIGT Registerkontroll För att få arbeta brukar- och patientnära ska du lämna registerutdrag från polisens belastningsregister. Du ska själv begära utdrag hos Rikspolisstyrelsen med blanketten "Utdrag ur belastningsregistret" i blankettarkivet från polisens webbplats. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem. Vänd dig istället till PA-support (HR-avdelningen) tel: 0586-610 55 för vidare hantering. Karlskoga kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning. Det innebär bland annat att vi ska erbjuda förskoleverksamhet och äldreomsorg på finska.
Rehabiliterinsgscentrum, Höglandssjukhuset, Eksjö Rehabiliteringscentrum på Höglandssjukhuset i Eksjö söker en ny kurator. Är du socionom och har erfarenhet av hälsa- och sjukvård? Vi har en plats i ett härligt kuratorsgäng med hög kompetens, lång erfarenhet och stort engagemang. Rollen som kurator Du kommer att arbeta som kurator riktad främst till kvinnokliniken men även övriga opererande kliniker samt IVA. Som kurator arbetar du både självständigt och ingår i team tillsammans med andra professioner, såsom endometriosteam och bäckenbottenteam. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är psykosocialt utrednings- och behandlingsarbete, samtalsstöd, krisbearbetning och rådgivning inom klinikernas verksamhetsområden. Arbetet sker i nära samverkan med andra vårdgivare och myndigheter. Vi ser handledning av både kollegor och studenter som en självklar del i ditt arbete och du kommer att ingå en i grupp bestående av flera kuratorer som arbetar med olika kliniker. Din blivande arbetsplats Rehabiliteringscentrum är en länsgemensam verksamhet där olika kompetenser och erfarenheter stödjer utvecklingen för patienten, professionen och rehabiliteringen ur ett helhetsperspektiv. Oavsett var i länet man bor ska patienten ha tillgång till jämlik rehabilitering av god kvalitet. Inom rehabiliteringscentrum arbetar cirka 300 medarbetare inom 11 områden med tvärprofessionell sammansättning utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Din profil Vi söker en trygg och stabil kurator med intresse och kunskap i att möta människor i olika situationer. Du ska ha en socionomexamen och gärna erfarenhet av arbete med kris och sorg i olika åldrar. Legitimerad hälso- och sjukvårdskurator är önskvärt men inget krav. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket i så väl tal som skrift och kunskaper om det svenska social- och sjukförsäkringssystemet. Arbetet innebär mycket kontakt med människor från olika bakgrunder och med olika förutsättningar vilket sätter krav på en empatisk förmåga samt en kulturell medvetenhet. Du måste kunna sätta dig in i och förstå andra människors olika situationer samtidigt som du bör vara tydlig i din kommunikation, både i tal och i skrift. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig en chans att göra skillnad. Hos oss på rehabiliteringscentrum får du bidra med din specialistkunskap för att hjälpa människor i behov av stöd. Varierande och utmanande uppgifter bidrar samtidigt till ett ständigt lärande och förbättringsarbete hos dig och dina kollegor. Rehabiliteringscentrum är en multiprofessionell verksamhet vilket ger dig möjlighet att ha nära samarbete med övriga rehabiliteringsprofessioner för att tillsammans kunna erbjuda våra patienter bästa vård. För att du ska få en bra start får du en anpassad introduktion utifrån dina erfarenheter. Om du är nyutbildad har du även möjlighet att få en erfaren mentor som stöd. Tjänsten vi erbjuder är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Har du frågor om arbetet hos oss är du välkommen att kontakta områdeschef Jenny Nilsson, 0706-32 44 67, mail: [email protected] Jenny kommer att ha semester v 28-30, och är därmed nåbar from v 31. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 10 augusti 2025. Välkommen med din ansökan. Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisens belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att under sommaren kan rekryteringsprocessen ta längre tid än vanligt. Vi återkopplar till dig så snabbt som möjligt. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Socialtjänsten i Värmdö kommun söker erfaren ledare för familjevård och familjerätt. Rollen som gruppledare Vi på Värmdö kommun söker en fjärde gruppledare till vår barn- och ungdomsenhet. Du kommer att ha enhetschef som närmaste chef och är gruppledare för cirka tio socialsekreterare. Som gruppledare kommer du att ansvara för att leda och fördela det dagliga arbetet inom myndighetsutövning familjevården och familjerätten. Med din socionomexamen och erfarenhet inom socialt arbete kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en rättssäker handläggning utifrån relevant lagstiftning. Som gruppledare arbetar du tillsammans med dina gruppledarkollegor för att på helheten leda verksamheten. Du kommer även att vara delaktig i att forma och utveckla framtida teamstrukturer, inklusive samarbete med andra professioner som familjebehandlare och förebyggande aktörer. På Värmdö socialtjänst är vårt mål att arbeta med en sammanhållen socialtjänst där socialsekreterare från vuxen och barn tillsammans möter familjer. Vi söker en strukturerad ledare som trivs med att arbeta under förändring. Du har erfarenhet av att leda och coacha team och är van vid att hantera olika områden inom socialt arbete. Framförallt vill vi att du delar vår vision om att erbjuda våra invånare en hög grad av tillgänglighet, professionellt bemötande och delaktighet i deras ärenden. Familjevården består av tre barnsekreterare, två familjehemssekreterare och en kontaktsekreterare. Familjerätten består av fyra socialsekreterare. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du: Är utbildad socionom, kan säkerställa en rättssäker handläggning utifrån relevant lagstiftning, kan leda och fördela processer inom det dagliga myndighetsarbetet, kan stärka och coacha socialsekreterarna i deras yrkesutövning, kan driva utveckling och ständiga förbättringar inom ramen för uppdraget. Du förväntas bidra till att uppfylla mål för verksamheten som innebär att de brukare/invånare som möter oss upplever hög grad av tillgänglighet, professionellt och gott bemötande, delaktighet och inflytande i handläggning av deras ärenden samt att deras livssituation förbättras när de är i kontakt med socialtjänsten. För rollen ska du: - Ha erhållit socionomexamen. - Ha minst 3 års erfarenhet av myndighetsutövning som socialsekreterare inom familjevård. - Genomfört BBIC grundutbildning - B-körkort Kraftigt meriterande är: - Erfarenhet att arbeta som socialsekreterare och arbetsleda inom familjevård. - Erfarenhet att arbeta som socialsekreterare och arbetsleda inom familjerätt. - Erfarenhet som arbetsledare inom myndighetsutövning socialtjänst. - Genomfört Signs of safety grundutbildning. - Vi värdesätter högt personlig lämplighet. Vi erbjuder en arbetsplats med delaktighet och involvering, friskvårdsbidrag, fortlöpande kompetensutveckling, semesterväxling till extra lediga dagar, och en modern kontorsmiljö med välkomnande besöksytor och mycket gott arbetsklimat. Anställningen Omfattar heltid och är en tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ansökan Om du vill vara med och forma framtiden för Värmdö kommun och dess invånare, skicka din ansökan snarast möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa en ännu bättre livskvalitet för våra medborgare! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Johan Arnold Enhetschef, 08-570 481 50. Arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB (GSK) utgör moderbolag för bolagen som ingår i koncernen; Göteborgs Spårvägar AB, GS Buss AB och GS Trafikantservice AB. Av bolagsordningen för GSK framgår att "Göteborgs Stads ändamål med verksamheten är att tillgodose stadens behov av en effektiv, miljö- och kvalitetsmässig kollektivtrafik samt där till hörande tjänster och produkter inom trafikområdet." ARBETSUPPGIFTER GS Trafikantservice AB erbjuder service inom kollektivtrafikområdet i syfte att underlätta resandet och bidra till en ökad trivsel och trygghet. Trafikantservice består av fyra enheter med olika uppdrag. Enheten Resurspoolen söker nu Trygghetsvärdar på uppdrag av Göteborgs Stad som initierar en insats där trygghetsvärdar kontinuerligt finns på återkommande knutpunkter i Göteborg under kvällar. Syftet är att skapa trygghet i offentlig miljö genom att vara synlig och ge information och stöd till invånare. Som trygghetsvärd arbetar du i team på olika platser i Göteborg med arbetstid från eftermiddag till sen kväll. Man utgår från centrala Göteborg och rör sig till en plats eller knutpunkt, alternativt färdas tillsammans i kollektivtrafiken. Trygghetsvärdarna arbetar för att skapa dialog och trygghet genom att vara tillgänglig för invånarna och behjälplig som resesällskap, stödja med kontaktuppgifter och svara på frågor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant arbetslivserfarenhet där du gärna har arbetat inom socialt arbete eller har erfarenhet inom service. Som person är du hjälpsam, uppmärksam och har lätt för att skapa nya kontakter. Du är trygg och mogen och ger ett förtroendegivande intryck, du är tydlig och duktig på att läsa av situationer. Vidare har du gärna kunskap om olika strukturer i samhället och inblick i kulturer. Vi ser gärna att du pratar flera språk där svenska i tal och skrift samt engelska i tal är ett krav. Meriterande är erfarenhet inom trygghetsskapande arbete, gärna inom ideella organisationer, kommun eller i samverkan med aktörer som polis. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Hos oss får du vara med och göra skillnad! ÖVRIGT Vi är en drogfri arbetsplats och tillämpar därför alltid drogtester i samband med anställning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vänta ej med din ansökan då vi har löpande urval/intervjuer! Var extra uppmärksam på din e-post då det är sättet vi använder oss av när vi kontaktar dig. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, offentligajobb.se Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stads Kollektivtrafik AB har upphandlade avtal
"Hos oss på Karlslundsskolan är trygga och glada barn samt idrott och hälsa grunden för livslång kunskap" Delar du också denna vision kanske du är rätt person för oss! Vi söker nu en resurs för arbete i förskoleklass och på fritidshemmet. Tjänsten är på 100 % under läsåret 2025/2026, med start i augusti 2025. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med barn i behov av stöd och gärna kunskaper i tecken som stöd. Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med övrig personal som arbetar på vårt fritidshem. Vi tillämpar semestertjänst med 40 h arbete på plats. Under läsåret 2025/2026 kommer det att gå 194 elever på skolan tillsammans med 30 personal. Skolan ligger på väster i Örebro nära Hästhagen och Rosta gärde och är en friskola som drivs av Karlslunds IF FK. Karlslundsskolan har elevens lärande och hälsa i fokus genom vår profil idrott och hälsa, vilken genomsyrar elevernas och personalens skoldagar på olika sätt. Vi har bl.a. pulsträning och rörelsepauser för eleverna samt regelbunden personalfrukost och möjlighet till ledarledd träning för personalen. En av våra lärare har delad tjänst som profilutvecklare för att driva vår profil framåt. Titta gärna in på vårt Instagramkonto #piggareklassrum för att se mer om hur vi arbetar med vår profil. På vår skola finns nära och förtroendefulla relationer mellan lärare och elev, ett tydligt ledarskap och en samsyn hos personalen där rörelse är en naturlig del av livet. Pedagoger som arbetar på Karlslundsskolan är: - engagerade och tar till vara på elevernas idéer och förslag - flexibla, positiva och pålitliga - har höga krav på sig själva och sina kollegor - använder rörelse och hälsa som ett naturligt inslag under skoldagen - är vana att arbeta digitalt - skapar en trygg miljö med tillåtande klimat - sätter tydliga mål och gränser - ger lagom stora utmaningar - ger uppmuntran och stöd - arbetar aktivt för en god samverkan mellan hem och skola Passar detta in på dig? Då är du rätt person för oss! Välkommen att skicka din ansökan till [email protected] Intervjuer sker fortlöpande. Arbetsgivare KARLSLUNDS IF:S FOTBOLLSKLUBB GRINDGATAN 1 70345 ÖREBRO. Mer information på www.karlslundsskolan.se. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.
Hela Öland attraherar varje år fler och fler människor. Unika miljöer, hög livskvalitet och närheten till både stad och hav gör Öland till en attraktiv plats att besöka och leva på. Södra Öland i sin tur präglas även av stark framåtanda, engagemang och vårt fantastiska Världsarv. Mörbylånga kommun ligger på den södra delen av Öland och består av ca 1200 engagerade och kompetenta medarbetare som drivs av att göra skillnad i vårt samhälle. Nu söker vi fler medarbetare som vill bidra till att Öland fortsätter vara en fantastisk plats att bo, arbeta och besöka. Biståndshandläggning äldreomsorg tillhör Mörbylånga kommuns Individ- och familjeomsorg, IFO, där kommunens samtliga socialsekreterare, biståndshandläggare samt Individ och familjestöd. Arbetsplatsen ligger i centrala Färjestaden med goda kommunikationsmöjligheter till Kalmar och övriga delar av Öland. Hos oss möts du av lilla kommunens fördelar med närhet till kollegor och övriga professioner inom IFOs verksamhet, externa samarbetspartners, samt arbetsuppgifter som bidrar med bredd och helhetssyn. Inom IFO arbetar vi aktivt för att vara en hälsosam arbetsplats där varje medarbetare är en viktig länk för god service till kommunens medborgare. Den närmsta arbetsgruppen består av sex biståndshandläggare och enhetschef. Vi söker nu en ny kollega. Vi söker dig som gillar att arbeta i team och som är mån om att utföra handläggning och myndighetsutövning av hög kvalitet och rättssäkerhet samt som vill bidra till verksamhetens fortsatta utveckling. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som biståndshandläggare inom äldreomsorg innefattar handläggning och myndighetsutövning av ärenden enligt SoL. Arbetet bedrivs utifrån IBIC, Mörbylånga modellen och ett rehabiliterande förhållningssätt med individen i fokus utifrån det individuella värdet för den enskilde. Handläggningsarbetet följer flödet från det att ett ärende aktualiseras till dess att det avslutas. Styrande i arbetet är gällande lagstiftning och förordningar inom området. Arbetet bedrivs i verksamhetssystemet Lifecare.I arbetet tar vi hänsyn till barnrättsperspektivet. Du ges möjlighet till nära arbetsledning från enhetschef, utbyte av erfarna kollegor samt introduktion och anpassad kompetensförsörjning utifrån uppdraget och individuella behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du ska ha personlig lämplighet för uppdraget vilket innebär att du ska ha god förmåga att inge förtroende, att motivera människor till förändring, att möta människor i svåra och utsatta situationer, att ta beslut och hantera juridiska frågeställningar. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift på ett sätt så att den sökande förstår, vara lyhörd och i stressade situationer är det viktigt att du har förmåga att behålla ett professionellt bemötande och förhållningssätt. Det är en fördel om du är strukturerad och gillar att söka information för att få svar på olika frågor. Individ- och familjeomsorgen i Mörbylånga kommun eftersträvar en verksamhet i utveckling och ständig förbättring därför är det viktigt att du är öppen för förändring och att tänka i nya banor. Körkort är ett krav. Intyg som styrker kvalifikationskraven ska kunna uppvisas. Du bör ha erfarenhet av arbete med handläggning och myndighetsutövning enligt SoL. ÖVRIGT Mörbylånga kommun eftersträvar en jämnare könsfördelning i våra personalgrupper. Detta är en del av kommunens övergripande jämställdhetsarbete och som vi tar hänsyn till vid rekryteringsförfarandet. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mörbylånga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Mörbylånga kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med drygt 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! UTBILDNINGSFÖRVALTNINGEN Utbildningsförvaltningen arbetar i 1 till 19-årspespektiv och omfattar förskola, skola och fritidshem. Vi arbetar systematiskt och inkluderande i våra processer med ett tydligt barn- och elevfokus, vilket är en av orsakerna till våra goda resultat i både förskola och skola. Är du en person som vill vara med och påverka framtidens generation tillsammans med oss? STANSTORPSSKOLAN Stanstorpsskolan är en F-6 skola med ca 350 elever som ligger i ett bostadsområde med gångavstånd till bibliotek, konsthall och bad. I direkt anslutning till skolan ligger stora och härliga gräs- och grusplaner som utnyttjas för lek och bollspel. Till höstterminen 2026 kommer Stanstorpsskolans nybyggda skolhus stå klar. I det sammanhanget kommer du arbeta tillsammans med skolledning och kollegor i att bygga ut Stanstorpsskolan till att bli skola med tre paralleller i varje årskurs. ARBETSUPPGIFTER I rollen som lärarassistent/socialpedagog har du tillsammans med EHT och trygghetsteamet ett viktigt uppdrag i att arbeta förebyggande och främjande för elevernas sociala välmående. Du arbetar nära eleverna i korridorer, klassrum, på raster och är en närvarande vuxen som fångar upp stämningar, normer och behov i gruppen. Du hjälper till att lösa konflikter och arbetar med grupper för att skapa positiva och trygga sammanhang. Din förmåga att bygga relationer är avgörande, men du är också strukturerad och van att följa upp, analysera och driva processer. Du kommer arbeta mot årskurs 4-6. KVALIFIKATIONER Du har eftergymnasial utbildning inom socialpedagogik och gärna erfarenhet av liknande arbete inom skola, fritidsverksamhet eller med ungdomar i andra sammanhang. ÖVRIGT Observera att vi i den här rekryteringen har valt att ta bort det PERSONLIGA BREVET från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Staffanstorps kommun gå till: www.staffanstorp.se/jobb-och-foretagande/jobbahososs/ Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun har möjlighet att även arbeta som deltidsbrandman. Hör av dig till oss på Räddningstjänsten via kommunens växel om du är intresserad av detta.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Omsorg om personer med funktionsnedsättning Inom omsorgen hjälper vi personer med funktionsvariationer av olika slag. Vi arbetar för att underlätta och stödja våra brukare till att klara det praktiska i vardagen. Målet är att de skall få ett så självständigt liv som möjligt. Vi har flera olika verksamheter, exempelvis korttidsboende, korttidstillsyn, ungdomsboende och bostad med särskild service för barn. Nu söker vi två socialpedgoger/stödassistenter till vår korttidstillsyn Pantern i Visby. Dina arbetsuppgifter Du tar emot barnen på korttidstillsynen Pantern efter skoldagens slut. Tillsammans med dina kollegor planerar, genomför och deltar du i pedagogiskt inriktade fritidsaktiviteter utifrån genomförandeplan för att stärka barnens individuella utveckling. Du har fokus på att barnens behov blir tillgodosedda utifrån beslut enligt LSS, ger en god omvårdnad i allt från hygien till måltidssituationer, aktiviteter och övriga rutiner samt är en trygg förebild för den enskilde. Du ska kunna ha en tillitsfull kontakt med föräldrar och andra samarbetspartners. Du har förmåga och kunskap att se det enskilda barnets behov och samtidigt arbeta med barnen i gruppaktiviteter tillsammans med andra medarbetare i verksamheterna. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag. Vem är du? Vi söker främst dig som har yrkeshögskoleutbildning till socialpedagog. Som stödassistent har du gymnasieutbildning inom vård- och omsorg, barn- och fritid och/eller personlig assistent, gärna med inriktning mot socialt arbete. Det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet av arbete inom omsorg om personer med intellektuell funktionsnedsättning och då gärna med barn/ungdomar, har erfarenhet av pedagogiska arbetsmetoder, utmanande beteende, lågaffektivt bemötande, teckenkommunikation och bildstöd samt har kunskap om LSS, SOL och barnkonventionen. Som person söker vi dig som är genuint intresserad av att arbeta med barn/ungdomar, och är bekväm både med ensamarbete och arbete i team. För att trivas med arbetet behöver du vara lösningsfokuserad, flexibel, ha stort tålamod, vara trygg i dig själv och kunna bemöta lågaffektivt på ett professionellt sätt. Du är positiv och serviceinriktad, är kreativ och har förmåga att planera och genomföra aktiviteter som bidrar till barnens utveckling utifrån behov och önskemål. Arbetet kan innebära lyft och kräver att man har en god kondition för att kunna leka och utöva aktiviteter med barnen både inom- och utomhus. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet enligt beskrivna kompetenser ovan. Välkommen med din ansökan! Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till verksamhetsområde psykiatri, rehab och hab! Vårt uppdrag är att erbjuda alla invånare i Kronobergs län specialiserad psykiatrisk vård, rehabilitering och habilitering. Vården ska bedrivas i samverkan med andra aktörer inom och utanför Region Kronoberg, med sammanhållen vårdkedja och patientens delaktighet i fokus. Vi vill skapa goda förutsättningar för att våra patienter ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens. Habiliteringen är en specialistverksamhet för personer med varaktiga funktionsnedsättningar i alla åldrar. När du kommer till oss möts du av ett stort engagemang - vi är helt enkelt mycket stolta över att jobba på habiliteringen! Det som gör att vi trivs extra bra är vår kultur. Den kännetecknas av öppenhet, hjälpsamhet och viljan att lära sig. Våra jobb är roliga, svåra och intressanta. Vi vill göra skillnad och skapa mervärde för personer med funktionsnedsättning. Hos oss får du möjligheten att kombinera teamarbete och självständigt arbete och lärande, alltid ur ett hälsoperspektiv. Vi tror på att främja människors starka sidor. Du får växa i din roll, det finns alltid saker att lära sig. Nu söker vi dig som vill jobba som kurator på vuxenhabiliteringen. Vuxenhabiliteringen vänder sig till personer i hela Kronobergs län med medfödda eller tidigt förvärvade funktionshinder. Patientkretsen inkluderar personer med varierande svårighetsgrad av autism, flerfunktionsnedsättningar, intellektuell funktionsnedsättning samt olika rörelsehinder. Vi jobbar i hela Kronobergs län. Nu söker vi två kuratorer till vårt team - en till Växjö och en till Ljungby. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som kurator på vuxenhabiliteringen arbetar du med att ge information om samhällets stöd och service, samt att kartlägga och bedöma ärenden. Du planerar habiliteringsinsatser och erbjuder råd och stödsamtal om funktionsnedsättning, både individuellt och i grupp, till patienten och dennes nätverk. Du handlägger även LSS-ärenden. I ditt arbete kommer du att samarbeta nära med patienternas anhöriga och andra instanser, såsom vårdgivare, myndigheter, skolor och regioner. Du ansvarar för journalföring, utfärdande av intyg, och deltar i förbättrings- och utvecklingsarbeten inom habiliteringen. Vi arbetar i tvärprofessionella team i nära samverkan med den enskilde och dennes nätverk. Vad erbjuder vi dig mer? I vår organisation är din utveckling viktig, både genom en bra introduktion och genom utbildning. Vi har en stor och stabil organisation i ryggen. Inte bara inom habiliteringen, utan hela Region Kronoberg. Det ger trygghet och öppnar möjligheter för din utveckling och karriär. Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ KVALIFIKATIONER Du som söker har: • socionomexamen • körkort, eftersom vi har uppdrag i olika delar av länet • engagemang och vilja att lära dig den habiliterande verksamheten Då arbetet till stor del sker teambaserat är det av vikt att du är relationsorienterad, har god samarbetsförmåga men också förmåga till självständigt arbete. Vi söker en strukturerad och målmedveten person som organiserar och planerar sitt arbete väl. Du bör kunna hantera stress på ett konstruktivt sätt och bibehålla lugnet även under press. Vi värdesätter att du är trygg i dig själv även när det är osäkert, att du står upp för dina åsikter, har modet att säga ifrån när det behövs och kan skilja på sak och person. Dessutom är det viktigt att du tar initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Vi ser det som meriterande om du: • är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator • har erfarenhet gällande personer med funktionsnedsättning • har erfarenhet av arbete inom LSS lagstiftning eller motsvarande. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV samt personligt brev - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker Under semesterperioder kan tillgängligheten för att svara på frågor vara lite begränsad. Du är varmt välkommen att mejla dina frågor till någon av nedanstående kontaktpersoner så svarar vi så snart vi kan. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer