Om mig Hej där, här har du mig en kille på 16 år, boendes i Hässelby. Jag gillar bowling, musik, bus och tv-spel. Ibland åker jag iväg på musikläger utanför Stockholm och då har jag mina assistenter med mig. Jag kommunicerar både med ord, händer och miner. Jobbet hos mig innebär även att assistera mig i skolan samt följa med mig på uflykter och aktiviteter. Hoppas just Du vill hänga med mig på mina äventyr men även när jag har en lugn dag hemma. Om dig: Du är ansvarstagande och strukturerad. Det är ett plus om du har en stor portion humor men också en gnutta allvar när det behövs. Jag skulle uppskatta om du har tidigare erfarenhet av alternativ kommunikation. Du behöver kunna behärska det svenska språket väl så vi förstår varandra. Det är ett krav att du är rökfri och det är viktigt att du har en god fysik för att kunna assistera mig vid förflyttningar. Du kommer även assistera mig med mina grundläggande behov, som till exempel att sköta min hygien. Bemanning: Det ingår ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten som innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas med några av dina kollegor, som arbetar efter ett regelbundet schema. Arbetsledande assistent (Enstaka tillfällen vid ordinarie arbetsledares bortavaro): I den här tjänsten som personlig assistent kan det vid enstaka tillfällen bli aktuellt med ett utökat uppdrag som arbetsledare (personlig samordnare) i assistansen. Det innebär att du i nära samråd med assistansanvändaren (eller legal företrädare) utformar assistansanvändarens personliga assistans enligt intentionerna i LSS angående självbestämmande, valfrihet och personlig integritet. Förutom att arbetsleda övriga assistenter i enlighet med ovan ser du till så att arbetsmiljön är säker och trygg samt ansvarar för schema. Tjänsten: Är på 75 % och arbetstiderna är förlagda över hela dygnet, på rullande schema. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling, personbevis, eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige samt utdrag ur polisregistret. Detta beställs på www.polisen.se Välj det utdrag som heter Arbete med barn med funktionsnedsättning Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent som vikarie vid behov till vår kund i Malmslätt Linköping . Som vikarie vid behov arbetar du vid ordinarie assistenters frånvaro vid tex semester eller sjukdom. Kunden söker endast kvinnliga assistenter. Arbetstiderna är förlagda enligt följande vardag som helg Kl. 07:30-16:00 eller 16:30 Kl. 16:00 eller 16:30-22:00 Kl. 22:00-07:30 vaken natt Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 30-årsåldern med bland annat epilepsi och en utvecklingsstörning. Han har svårt att kommunicera och behöver sin assistent i sin närhet som kan hjälpa honom göra sig förstådd på bästa sätt. Han behöver även tydliga instruktioner för att klara sitt dagliga liv . Ett stort intresse är att han är ute på promenader tillsammans med sina assistenter. Arbetsuppgifterna är bland annat: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Social samvaro Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, ansvarsfull, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Erfarenhet av personer med epilepsi eller utvecklingsstörning Inte vara allergisk mot pälsdjur ,katt finns i hemmet Meriter: Vårderfarenhet eller motsvarande. Kanske arbetar du som personlig assistent och eller inom vård och omsorg Sysselsättningsgrad: 1 vikarie vid behov . Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Välkommen till Region Kronoberg! Här är jobbar 6500 personer för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Primärvården omfattar 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 Vårdguiden, Primärvårdsrehab, Primärvårdens hälsoenhet, Familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter så att Kronobergarna får rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vi söker nu efter en rehabkoordinator till vårt team på primärvårdsrehab i Dalbo. Primärvårdsrehab i Dalbo är en arbetsplats med gott samarbete och snabba kontaktvägar. Här arbetar vi för att våra patienter ska få vård av god kvalitet och känna trygghet och tillit. Du kommer mötas av ett mycket fint arbetsklimat där tilliten är hög och där du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och verksamheten tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du chansen att utvecklas tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor i ett intressant och omväxlande arbete. Vill du använda din expertis för att göra en verklig skillnad i människors liv? Då kan du vara den vi söker - välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som rehabiliteringskoordinator är du samordnare inom sjukvården och gentemot andra aktörer som kommunen, Försäkringskassan, arbetsgivare och Arbetsförmedling för våra patienter som är sjukskrivna. Ditt uppdrag är att identifiera patienter som är i behov av samordnade åtgärder för att främja en så tidig arbetsåtergång som möjligt. Du kommer att vara med i utvecklingen av arbetssätt och metoder som främjar tidiga insatser i sjukskrivningsprocessen. Du kommer att arbeta med kartläggning av patienter, med bedömning och förslag på arbetsfrämjande insatser. Du kommer att koordinera olika former av nätverksmöten och vårdplanering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård, är socionom, beteendevetare eller motsvarande. Det är meriterande om du har interkulturell kompetens. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av koordinering och handläggningsarbete inom sjukskrivningsprocessen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i hälso- och sjukvård och har god kännedom om, och intresse för rehabilitering vid sjukskrivningsprocessen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta med personer med psykisk ohälsa och att du är intresserad av utvecklingsarbete. Som person känner du dig trygg med att arbeta självständigt samtidigt som du ser ett stort värde av att samarbeta i team kring patienterna. Du har en god kommunikativ förmåga och arbetar med fokus på patientens bästa. Du är en bra arbetskamrat som bidrar till en god arbetsmiljö. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: • Bifoga ett detaljerat CV • Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Ett unikt tillfälle att söka tjänsten som familjestödjare vid Lindesbergs kommun. Socialförvaltningen och Barn- och utbildningsförvaltningen tar ett steg till genom samverkan för att ge barn och dess familjer en möjlighet till en tryggare tillvaro och en fungerande skolgång utifrån varje barn och ungdoms behov. Organisatoriskt kommer familjestödjarna ligga under Socialförvaltningens öppenvård där det finns en bred och samlad kompetens runt arbetet med familjer. Familjestödjarna ska vara en del i socialtjänstens främjande och förebyggande arbetet och vara en del av den röda tråden för hela familjen, fokus är att ge stöd i föräldraskapet. Utgångspunkten under barnets uppväxt är Familjecentralen och i skolåldern är tanken att familjestödjarna ska var den som ger familjen stöd i att få en fungerande skolgång och uppväxt tillsammans med andra viktiga aktörer. Den huvudsakliga arbetsplatsen kommer att vara på utvald skola inom Lindesbergs kommun och i nära samarbete med skolan och elevhälsoteam men även andra externa aktörer. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär det att arbeta som familjestödjare? Du arbetar främst utifrån ett främjande och förebyggande perspektiv. Du kommer att vara en naturlig del i skolan och vara en länk i dialogen som sker mellan skola, elev och familj där behov finns. Genom att stötta och stärka vårdnadshavare kring det som rör barnet och dess utveckling, så stärks förutsättningarna att lyckas i skolan. Ni är en naturlig del i vardagen på skolan för att möta vårdnadshavare och elev. Mycket av arbetet är individanpassat utifrån familjens behov av stöttning, både genom enskilda samtal, grupp med olika teman eller andra behov som finns utifrån rollen som familjestödjare. Att vara ett naturligt bollplank kring frågor i vardagen kring familjen är en viktig del i arbetet. Stort fokus läggs på det relationella arbetet, att tillsammans med skolpersonal arbeta för goda relationer med vårdnadshavare och elever för att gynna elevers utveckling. Samverkan med andra viktiga samverkansparter i samhället är också en central del i arbetet. Eftersom det är ganska nytt att ha familjestödjare i skolan så kommer det att vara viktigt att hitta samverkansformer samt följa upp arbetet som bedrivs för att det ska bli så effektivt och stödjande som tänkt. Att tillsammans med kollegorna fortsätta utveckla rollen, men också hitta sin egna roll i den skola som är aktuell. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning från högskola/universitet exempelvis socionom eller beteendevetare. Vi söker dig som har ett stort engagemang och egen drivkraft för att driva processer, ta egna initiativ, har god förmåga att skapa relation och vara flexibel för att nå framgång. Att kunna följa upp arbetet för att hitta rätt nivå kräver att du är analyserande och öppen för de delar som fungerar bra men också de delar som behöver till för att få mera framgång tillsammans med familjen. Att vara modig och tänka utanför ramen ibland för att få ett tryggt och främjande resultat. Att vara varm i sitt sätt men ändå kunna sätta gränser vid behov. Vi tror för att lyckas med rollen så ska du har arbetat inom socialtjänst eller skola och har den erfarenheten. Eftersom Lindesbergs kommun är stor så krävs det att du har körkort och kör bil i tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt på personliga egenskaper. Det är meriterande om man har erfarenhet av tidigare arbeten som påminner om denna tjänst. Vi kommer också vid anställning begära att du uppvisar utdrag från misstanke- och belastningsregister. ÖVRIGT Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Utredningsenheten Barn och Unga i Strängnäs kommun förstärks med 3 socialsekreterare med allmän inriktning och 2 med fokus på ungdomskriminalitet och normbrytande beteende. Vi söker dig som är på jakt efter en meningsfull roll där du bidrar till trygghet, stöd och förändring för dem som behöver det mest. Vi tror på en arbetsmiljö där kollegialt stöd, reflektion och utveckling är en del av vardagen. Socialkontoret i Strängnäs kommun är organiserat i sex verksamhetsområden, där Utredningsenheten BoU ingår i myndighetsutövningen inom individ- och familjeomsorgen. Vi arbetar med barn och unga 0–18 (21) år och deras familjer med målet att ge rätt insatser i rätt tid. Enheten består av två arbetsgrupper och vi sitter i gemensamma lokaler med Mottagnings- och familjeenheten. Tillsammans har vi fyra gruppledare som samarbetar nära och täcker upp för varandra vid behov. En senior socialsekreterare ansvarar för att introducera och stötta nya kollegor. Vi arbetar utifrån BBIC, med ett tydligt barnperspektiv och fokus på kvalitet, rättssäkerhet och samverkan. Du arbetar i team med kunniga kollegor, får löpande handledning och erbjuds möjlighet att utvecklas inom olika områden. Vi uppmuntrar ett aktivt medarbetarskap och bidrag till verksamhetsutveckling. Vad erbjuder vi dig? • En trygg introduktion med stöd av senior kollega. • Regelbunden extern handledning. • Flexibla arbetsformer med möjlighet till distansarbete. • Friskvårdsbidrag och 60 minuters reflektionstid per vecka. • Tydlig struktur och tillitsbaserat ledarskap. • Ett kompetent team som tror på samarbete och nytänkande. ARBETSUPPGIFTER Socialsekreterare barn och unga 0-18 (21) år. I rollen som socialsekreterare med allmän inriktning arbetar du med hela målgruppen barn och unga. Ärendena varierar och kan röra allt från oro i hemmet till behov av stödinsatser, skydd eller vård. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov, fatta beslut och följa upp insatser i nära samverkan med barnet, vårdnadshavare och andra aktörer. Exempel på arbetsuppgifter: • Mottagning, utredning och bedömning enligt SoL och LVU. • Skyddsbedömningar och insatsbeslut. • Samtal med barn, föräldrar och nätverk. • Samverkan med exempelvis skola, hälso- och sjukvård och ideella aktörer. • Dokumentation, vårdplaner och beslutsunderlag. • Företräda ärenden i förvaltnings- och kammarrätt. • Aktiv medverkan i verksamhetens utvecklingsarbete. Socialsekreterare med fokus på ungdomskriminalitet och normbrytande beteende. I rollen som socialsekreterare med fokus på ungdomskriminalitet och normbrytande beteende arbetar du riktat mot barn och unga som riskerar att utveckla eller redan har ett normbrytande beteende eller är involverade i kriminalitet. Målet är att i ett tidigt skede identifiera riskfaktorer, stärka skyddsfaktorer och genom rätt insatser motverka fortsatt negativ utveckling. Arbetet sker i linje med nationella riktlinjer för socialtjänstens förebyggande arbete och innefattar både individuella insatser och samverkan med andra samhällsaktörer. Exempel på arbetssätt och uppdrag: • Utreda och bedöma insatser enligt SoL och LVU kopplat till ungdomskriminalitet. • Genomföra strukturerade risk- och skyddsbedömningar (t.ex. med hjälp av standardiserade bedömningsinstrument). • Arbeta med nätverksbaserade insatser och familjens delaktighet. • Delta i samverkan med polis, skola, SSPF, fritid och hälso- och sjukvård. • Medverka vid akuta insatser, såsom förhör eller möten med kort varsel. • Bidra till utvecklingen av kommunens brottsförebyggande arbete. • Samverka med externa aktörer (t.ex. HVB, stödboenden). Vi tror på vikten av tidiga, samordnade och individanpassade insatser som stärker barnets skyddsnät, ökar förutsättningar till skolgång och fritidsengagemang och minskar risken för återfall i kriminalitet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Socionomexamen, eller annan beteendevetenskaplig utbildning som uppfyller behörighetskraven. • God kännedom om aktuell lagstiftning inom socialtjänsten. • Förmåga att uttrycka dig tydligt och professionellt i både tal och skrift. • Grundläggande IT-kunskaper. • Körkort (B). Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård. • Utbildning i exempelvis BBIC, MI, PATRIARK, ADAD. • Vana att arbeta i Treserva. För tjänsterna med fokus på ungdomskriminalitet är det särskilt meriterande med: • Tidigare arbete med ungdomar med normbrytande beteende. • Erfarenhet av samverkan med polis, skola och särskilda insatsgrupper För att lyckas i uppdraget förväntas du vara engagerad och ansvarstagande. Du är flexibel och har förmåga att driva flera komplexa utredningar samtidigt. Din förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos såväl den enskilde som anhöriga och samarbetspartners är avgörande för att du ska lyckas i din roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Låter det spännande? Vi tillämpar löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag och bli en del av vårt team!
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en flexibel och ansvarstagande personlig assistent till vår kund, som är bosatt utanför Falköping. Uppdraget passar dig som vill arbeta som timvikarie vid behov – exempelvis när ordinarie personal är frånvarande på grund av sjukdom, semester eller andra tillfälliga orsaker. Det kan även finnas möjlighet till ett kortare vikariat på cirka 100% under hösten. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger och är fördelade enligt följande schema: Kl. 07:30-23:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja din introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med demens och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent i detta uppdrag hjälper du till med dagliga rutiner, såsom hushållssysslor, personlig hygien samt assisterar vid måltider. Kunden tycker om att pyssla och har tidigare ägnat sig åt aktiviteter som ljusstöpning, bakning och att fixa i hemmet. Dessa typer av aktiviteter kan även förekomma under dina arbetspass som assistent. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekyteringsprocessen och vi tror att du som passar i rollen har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som är skicklig på att analysera och förstå andras behov. Du är lyhörd, lugn och kreativ, och har dessutom en förkärlek för att pyssla och baka. Som personlig assistent är det även viktigt att du kan behålla ett lugn i olika situationer, samtidigt som du har förmågan att vara drivande i samtal och skapa en trygg och positiv miljö. Vår kund önskar kvinnliga sökanden, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller från annan vård- och omsorgsverksamhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. KRAV Körkort/tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen, kollektivtrafik finns inte. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en flexibel och ansvarstagande personlig assistent till vår kund, som är bosatt utanför Falköping. Uppdraget passar dig som vill arbeta som timvikarie vid behov – exempelvis när ordinarie personal är frånvarande på grund av sjukdom, semester eller andra tillfälliga orsaker. Det kan även finnas möjlighet till ett kortare vikariat på cirka 100% under hösten. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger och är fördelade enligt följande schema: Kl. 07:30-23:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja din introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med demens och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent i detta uppdrag hjälper du till med dagliga rutiner, såsom hushållssysslor, personlig hygien samt assisterar vid måltider. Kunden tycker om att pyssla och har tidigare ägnat sig åt aktiviteter som ljusstöpning, bakning och att fixa i hemmet. Dessa typer av aktiviteter kan även förekomma under dina arbetspass som assistent. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekyteringsprocessen och vi tror att du som passar i rollen har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som är skicklig på att analysera och förstå andras behov. Du är lyhörd, lugn och kreativ, och har dessutom en förkärlek för att pyssla och baka. Som personlig assistent är det även viktigt att du kan behålla ett lugn i olika situationer, samtidigt som du har förmågan att vara drivande i samtal och skapa en trygg och positiv miljö. Vår kund önskar kvinnliga sökanden, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller från annan vård- och omsorgsverksamhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. KRAV Körkort/tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen, kollektivtrafik finns inte. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Molnet Personlig assistans är en assistansanordnare för personer som är berättigad till personlig assistans enligt LSS Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade. Vår verksamhet kännetecknas av flexibla lösningar med hög kvalitet, tillgänglighet och stort engagemang för både kunder och assistenter. Vi söker just nu en kvinnlig assistent som vill jobba på schema hos en snart 3 årig flicka. Tjänsten innefattar hjälp med av- och påklädning, matning, medicinhantering, personlig hygien samt förflyttningar. Som sökande ska du: - tala god svenska! - vara positiv och initiativrik - få saker gjorda och vara självgående och ansvarsfull - vara lugn och ha tålamod - Bo i Falkenberg Meriterande om du som sökande har erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans och med hjälpmedel som peg och/eller sondmatning samt erfarenhet av epilepsi samt medicinhantering, Tjänsten gäller både en deltid samt en heltid med varierande arbetstider som dag, kväll, natt och helg. När du söker en tjänst hos oss, skicka ett mail med ditt cv och ditt personliga brev. Vi uppskattar även om du bifogar en bild på dig själv. Din ansökan kommer att läsas av personal på Molnet assistans samt kundens vårdnadshavare. Är du intresserad av tjänsten och har skickat in din ansökan ser vi gärna att du själv skickar efter ett utdrag ur polisens belastningsregister. Detta är ett krav för arbete med barn och det gör du på polisens hemsida. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/. Det går fortast att få det till sin digitala brevlåda. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser."
Vill du arbeta i en liten, engagerad arbetsgrupp där du gör skillnad för kommuninvånare i behov av stöd och hjälp? Vi söker nu biståndshandläggare till Myndighetsenheten Aneby kommun, en mindre kommun med ett stort hjärta och en nära arbetsmiljö. Här får du möjlighet att arbeta både självständigt och tillsammans i ett sammansvetsat team som fokuserar på att ge bästa möjliga stöd till våra medborgare och varandra. Tjänsten är riktad mot LSS och socialpsykiatri. ”Ett omväxlande och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad” Myndighetsenheten i Aneby kommun består av tre team med varsin enhetschef, Bistånd, Barn- och unga och Vuxen. Teamen arbetar tätt tillsammans både inom enheten och ihop med vår verkställighet. Vi månar om god intern samordning för samverkan och helhetssyn. Det är en betydelsefull del i vårt arbetssätt. Inom team Bistånd arbetar vi tvärprofessionellt som ett team. Vi är både biståndshandläggare inom äldreomsorg och inom funktionshinderomsorg/ socialpsykiatri samt en arbetsterapeut. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare LSS och socialpsykiatri arbetar du med myndighetsutövning, det innebär att du kommer att arbeta med handläggning, dokumentation och bedömning samt uppföljning av insatser enligt LSS och SoL. Som biståndshandläggare arbetar du nära både brukare och externa aktörer, vård- och omsorgspersonal och andra myndigheter. I vårt nära team ansvarar vi tillsammans för att skapa trygghet och en hög kvalitet i handläggningen. Vi erbjuder dig: • En viktig roll i en engagerad arbetsgrupp som arbetar som ett team - Du får vara med och forma vårt arbetssätt och vår verksamhet. Hos oss blir du del av en arbetsgrupp där vi är måna om varandra, har lätt till skratt, där vi hjälps åt och tar gemensamt ansvar för vårt uppdrag. - Vi arbetar tvärprofessionellt i team, biståndshandläggare och arbetsterapeut, för att preventivt i tidigt skede kunna möta våra brukares unika behov och möjliggöra självständighet, oberoende och återhämtning. • God arbetsmiljö och flexibilitet - Vi värnar om balans mellan arbete och fritid och erbjuder friskvårdsbidrag, möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete. • Personlig och professionell utveckling - Hos oss får du möjlighet att växa både inom ditt yrke och som individ, med tillgång till relevant fortbildning och extern handledning. • Nära arbetsledning - Vi satsar på nära arbetsledning och fortlöpande Teamträffar. Som nyanställd får du en grundlig introduktion med dina kollegor och din chef som handledare. • Nära till beslut - I vår organisation har du möjlighet att snabbt få gehör för dina idéer och vara med och påverka arbetet för kvalitet och utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk examen inom socialt arbete. Socionom eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning inom socialtjänst, gärna inom biståndshandläggning LSS. Vi söker dig som: • är empatisk, självständig, lyhörd, driven och lösningsorienterad • har god förmåga att kommunicera både med brukare och kollegor i tal och skrift • trivs i en mindre arbetsgrupp där samarbete, att hjälpas åt och teamkänsla är centralt • självständigt kan planera och genomföra ditt arbete, men också är en lagspelare • är intresserad av att lära och vill vara delaktig i vårt utvecklingsarbete och i preventivt arbete för god och nära vård • har B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem: • Pulsen Combine, • Cosmic Link • IBIC (Individens behov i centrum) Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du står bakom kommunens värdeord; öppenhet, utveckling och ansvar. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka. Anställning kan komma att ske innan ansökningstiden löpt ut. Vid anställning kontrollerar vi misstanke- och belastningsregister, medborgarskap eller uppehållstillstånd/ arbetstillstånd, relevanta dokument och referenser från tidigare arbetsgivare. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Satsning på Johannisberg! Under hösten 2025 satsar vi extra på att utöka bemanningen i vår klientnära verksamhet, vill du vara en del av SiS ungdomshem Johannisberg och göra skillnad för våra ungdomar ska du söka nu! Vi har nu ett erbjudande till dig som söker och får anställning på SiS ungdomshem Johannisberg, enhet Kalix, vilket innebär ett extra lönetillägg på 3000 kr/månaden i 18 månader utöver den individuella grundlönen. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du har ett högt säkerhetsmedvetande och är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • B- körkort • God fysisk förmåga • God svenska i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från klientnära befattningar på Kriminalvården, t.ex. Kriminalvårdare • Väktarutbildning • Erfarenhet från klientnära befattningar på Migrationsverket, t.ex. handläggare på Förvaret • Utbildning inom vård-och omsorg • Erfarenhet av arbete med målgruppen icke-skolpliktiga pojkar På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti. Då vi är mitt i sommarsemestern kan rekryteringsprocessen försenas något. Vid svårigheter att komma i kontakt med kontaktpersoner ring växeln 010-4532000. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer