1:e Socialsekreterare
Uddevalla kommun
Socialsekreterare

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Fyllt först i kravprofilen i steg 1. Välj sedan om du vill skriva annonsen själv med hjälp av  stödtexten nedan eller välj "autofyll beskrivningstexten från kravprofilen" på knappen ovan.   Om jobbet Arbetsmarknadsavdelningen ansvarar för ekonomiskt bistånd och försörjningsstöd. Avdelningen ansvarar också för det samordnade arbetet gällande etablering samt arbetsmarknadsinsatser för personer som står utanför den reguljära arbetsmarknaden. Det finns två enheter inom försörjningsstöd varav uppdelningen är tre arbetsgrupper med vardera en 1:e socialsekreterare. På avdelningen arbetar socialsekreterare tätt med arbetsmarknadskonsulenterna. Vi har ett Jobbcentrum i kommunen där vi samverkar med Arbetsförmedlingen, Vuxenutbildningen och andra aktörer med tydliga gemensamma mål Vi har även ett gott samarbete med vårt kommunala bostadsbolag Uddevallahem gällande bostadsfrågor. På avdelningen finns ett starkt driv för utveckling och nytänkande. Vi har tydligt mål att minska personer i försörjningsstöd så de kommer vidare till arbete, studier eller annan egen försörjning. Vi prioriterar insatser för individer som behöver rehabilitering som är långtidssjuka och även familjer med barn så att fler barn får växa upp med självförsörjande föräldrar. På avdelningen finns även en arbetsterapeut som genomför arbetsförmågeutredningar och en utredare som jobbar riktat mot att förhindra felaktiga utbetalningar (FUT) och att förhindra bidragsbrott. Vi har en arbetsplats med stor mångfald av olika åldrar, kön och erfarenheter som bidrar till en inkluderande verksamhet. En av våra 1:e socialsekreterare går nu vidare till en tjänst som enhetschef i annan kommun och vi söker därför dennes ersättare. Arbetsuppgifter Du leder det dagliga arbetet för medarbetarna som är socialsekreterare och handläggare. Du rapporterar direkt till enhetschef och du ingår i gruppen 1:e socialsekreterare. Du stödjer och vägleder medarbetarna i handläggningen och i arbetet mot klientens försörjning Du ansvarar för att arbetet utförs med god kvalité och i enlighet med lagstiftning, riktlinjer och rutiner. Du är beslutsfattare vid beslut med högre delegation och är behjälplig vid yttrande till domstol. Du ingår i flera samarbetsgrupper både internt och externt. Du ingår i enheternas ledningsgrupp och förväntas bidra i vårt utvecklingsarbete eller att ta på dig olika ledaruppdrag vid behov. Vem söker vi? - Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med försörjningsstöd. - Du trivs i arbetsledande roller och att skapa goda resultat. - Du stimuleras av att göra skillnad och bidra till individen och samhället. - Du är ansvarsfull och flexibel, en tydlig och lyhörd ledare och har lätt för att samarbeta. Du vill ge god service till medborgare som vänder sig till oss och att dhar en bred kunskap om samhället.  Vi vill att du är initiativtagande och drivande. Arbetet ofta kräver snabba kontakter med andra aktörer. Du behöver vara stabil och uthållig, då det ibland uppstår komplexa situationer som behöver utredas noggrant.   Kvalifikationer Du ska ha socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du ska ha god erfarenhet av arbete med försörjningsstöd i närtid. Du ska ha god kännedom om lagar och förordningar inom området. Du hanterar det svenska språket väl i tal och skrift och är van att arbeta i IT-miljöer. Du är skicklig på att dokumentera och skriva utredningar. Meriterande är om du har arbetat som ledare eller chef i liknande verksamhet. Övrigt Sista ansökningsdag: 17 augusti 2025 Rekryteringstester genomförs av slutkandidater. Intervjuer sker from v.33  Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Behandlare till Närpsykiatrin, Luleå
REGION NORRBOTTEN
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Närpsykiatrin i Luleå, regionens största psykiatriska öppenvårdsmottagning, söker nu engagerade behandlare som brinner extra för att vårda patienter med komplexa vårdbehov. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du aktivt stödjer våra patienter i deras mående och återhämtningsprocess. Vi sökerVi söker dig som har godkänd skötarutbildning eller likvärdig utbildning och B-körkort. Vi ställer krav på goda språkkunskaper i svenska tal och skrift. Det är meriterande om du har terapeutisk vidareutbildning, erfarenhet av ÖPT, ÖRV, psykosjukdomar och beroendesjukdomar. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av psykiatrisk öppen/slutenvård. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Som person är du självgående med god samarbetsförmåga. Du är självständig, strukturerad och ansvarstagande, samtidigt som du är lyhörd, samarbetsinriktad och konstruktiv i kommunikation och konflikthantering. Som person är du effektiv och strukturerad, med förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du håller tidsramar, ser helheter och agerar med verksamhetens bästa i fokus. Det här får du arbeta med I din roll på mottagningen förväntas du arbeta uppsökande och samverka med myndigheter och andra vårdgivare. Du kommer arbeta som fast vårdkontakt och stödja patienterna i sin återhämtning via exempelvis motiverande samtal och psykoedukativt arbete. Vår mottagning består av en bred kompetensgrupp, inklusive medicinska sekreterare, sjuksköterskor, läkare, skötare, fysioterapeut, arbetsterapeuter, psykoterapeuter, psykologer och kuratorer. Vi är en stor och härlig arbetsgrupp som inkluderar både nyfikna nykomlingar och erfarna medarbetare som gärna delar med sig av sin kunskap. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda våra patienter ett snabbt och professionellt omhändertagande av hög kvalitet. Vi välkomnar dig att bidra till vår fortsatta utveckling och vara med och forma framtiden för specialistpsykiatrin hos oss!  Det här erbjuder vi dig -  Möjligheter till handledning - Individanpassad introduktion - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenTjänsten är en heltids tillsvidare anställning inom psykiatrin: Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Stödassistent/Boendeassistent
REGION GOTLAND
Vårdare, boendestödjare

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Omsorg om personer med funktionsnedsättning Inom omsorgen hjälper vi personer med funktionsnedsättningar av olika slag. Vi arbetar för att underlätta och stödja våra brukare till att klara det praktiska i vardagen samt tillgodose avlastning för vårdnadshavare och familjer. Målet är ett så självständigt liv som möjligt.  Nu söker vi en ny medarbetare till vårt korttidsboende Lillkorpen.   Dina arbetsuppgifter Arbetet innebär att möta barn som har neuropsykiatriska, intellektuella och ofta fysiska funktionsvariationer. Som medarbetare ska du ha fokus på att barnens behov blir tillgodosedda utifrån beslut enligt LSS (lag om stöd och service för vissa funktionshindrade). Du ska ge en god omvårdnad samt skapa en tillitsfull och trygg relation med barnen. Det är även viktigt att ha en god kontakt med föräldrar och andra samarbetspartners. Du ska ha förmåga och kunskap att se det enskilda barnets behov och samtidigt arbeta med barnen i gruppaktiviteter tillsammans med andra medarbetare i verksamheterna. I arbetet ingår att utföra delegerade uppgifter från sjuksköterska. I arbete ingår även lek samt att utöva aktiviteter med barnen, även en del lyft kan förekomma, detta kräver att man har en god fysisk hälsa.   Arbetstiderna är dag, kväll, helg samt sovande jour.  Vem är du? Söker du som stödassistent har du genomfört en gymnasial utbildning med inriktning mot vård och omsorg, barn- och fritid eller är utbildad socialpedagog och/eller personlig assistent. Söker du som boendeassistent är det önskvärt att du har genomfört en gymnasial utbildning.  Det är meriterande om du tidigare arbetat inom omsorg om personer med funktionsnedsättning och då gärna med barn/ungdomar, har kunskap om pedagogiska arbetsmetoder, arbetat med teckenkommunikation och bildstöd. Vi ser de som positivt om du har erfarenhet av arbete med utmanande beteende, kunskap om lagstiftelsen LSS och barnkonventionen. Som person söker vi dig som är genuint intresserad av att arbeta med barn/ungdomar. För att trivas med arbetet krävs att du är flexibel, självgående och kan arbeta självständigt men även att du har en god samarbetsförmåga. Du är stabil och tydlig i ditt arbetssätt samt har ett stort tålamod. Du har även förmåga och kunskap att bemöta lågaffektivt på ett professionellt sätt. Andra delar som vi efterfrågar är att du har pedagogisk insikt och kan planera samt genomföra aktiviteter som bidrar till barnens utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet enligt beskrivna kompetenser ovan. Varm välkommen med din ansökan! Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Socialsekreterare till Mottag Vuxen
Botkyrka kommun
Socialsekreterare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker en socialsekreterare till mottagningsenheten Mottag Vuxen inom Socialförvaltningen. Du är den första kontaktpersonen för vuxna, 18 år och äldre, som söker stöd för missbruk eller psykisk ohälsa. Mottag Vuxen fungerar som en ingång för personer som saknar pågående kontakt med socialtjänsten. Du ansvarar för att ge samhällsvägledning, utreda rätten till stöd och göra initiala förhandsbedömningar av behov av insatser vid beroende och/eller psykisk ohälsa. Vi möter även personer som vill lämna en kriminell livsstil och strävar efter att vara en synligare och mer lättillgänglig socialtjänst. Tjänsten innebär stor variation och kräver god kunskap om samhällets stödfunktioner, såsom socialtjänst och Arbetsförmedlingen, samt våra lokala insatser inom kommunen – exempelvis boendestöd, familjestöd och integrationsprogram. En stor del av arbetet sker utanför kontoret i nära samverkan med externa aktörer, som hälso- och sjukvård, psykiatri, beroendecentrum, kriminalvård och polis. Du samverkar också med interna enheter inom socialtjänsten, Medborgarservice och vård- och omsorgsförvaltningen. Vid komplexa ärenden arbetar vi i team, och du får stöd av din förste socialsekreterare som coachar dig i det dagliga arbetet. Övriga arbetsuppgifter för tjänsten: • genomföra kommuntillhörighetsutredningar • erbjuda råd och stöd samt motivera till förändring • hantera akuta placeringar på externa tillfälliga boenden Vi erbjuder dig En spännande roll där du blir en nyckelperson och ambassadör för Botkyrkas socialtjänst, genom att representera oss i möten med medborgare och samverkansparter samt bidra aktivt till utvecklingsarbete. Hos oss på Mottag Vuxen får du arbeta tillsammans med 14 engagerade kollegor i ett team som präglas av samarbete, tydlig struktur och starkt engagemang. Mottag Vuxen är en central och lättillgänglig ingång till socialtjänsten där vi erbjuder ekonomiskt bistånd samt insatser vid missbruk och psykisk ohälsa. Vår styrka är en tydlig organisation och ett nära samarbete inom kommunen och med externa aktörer, vilket skapar effektiva och hållbara lösningar för våra medborgare. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling genom interna utbildningar, handledning och möjlighet till externa kurser. Du får stöd av erfarna kollegor och möjlighet att växa i din roll, vilket ger dig rätt förutsättningar att utvecklas i rollen och bidra till en tryggare vardag för Botkyrkaborna. Du som söker till oss Du har socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning, exempelvis inom socialt arbete, psykologi eller sociologi med inslag av socialrätt. Övriga krav: - Erfarenhet av aktuell lagstiftning, såsom SOL och OSL, dokumenterade genom relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete. - Erfarenhet av att använda verksamhetssystemet LifeCare. - Erfarenhet av att dokumentera och administrera i socialt arbete, inklusive att skriva utredningar, beslut och annan kommunikation med medborgare och myndigheter. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete enligt lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM) samt lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). - Erfarenhet från mottagning inom ekonomiskt bistånd. - Erfarenhet av att tillämpa lagstiftning inom socialt arbete, såsom hälso- och sjukvårdslagen (HSL), lagen om mottagande av asyl. För att lyckas i din yrkesroll behöver du vara trygg och ha förmågan att skapa förtroende i möten med medborgare – ofta i utsatta och komplexa situationer. Du samarbetar med både interna kollegor och externa aktörer, såsom hälso- och sjukvård samt kriminalvård, för att säkerställa rätt stöd och insatser till medborgare i behov. Tillsammans arbetar ni för att hitta hållbara lösningar, exempelvis vid akutplaceringar och utredningar om kommuntillhörighet. Du arbetar strukturerat och analytiskt i handläggningen av ärenden, dokumentation och bedömningar, vilket gör att du kan prioritera och hantera både akuta och planerade uppgifter på ett effektivt sätt. Din noggrannhet visar sig i hur du strukturerar utredningar, formulerar tydliga analyser och säkerställer att all viktig information finns med. Det leder till beslut som är rättssäkra och anpassade till individens behov vid psykisk ohälsa och missbruk. Välkommen med din ansökan! För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personliga assistenter, 50% (ingen jour), Ärla.

Vi söker en kvinna som vill arbeta som personlig assistent till en medlem boendes i Ärla strax utanför Eskilstuna. Medlemmen bor i ett hus som hon delar med sin mamma. Medlemmen är en drygt 30-årig kvinna med autism. Hon har ett mycket begränsat talat språk och kommunicerar till viss del med bildstöd. Syftet med assistansen är att göra medlemmens vardag så förutsägbar och harmonisk som möjligt. Assistenterna hjälper medlemmen med alla vardagliga moment. Det varierar från dag till dag vilka aktiviteter som tilltalar medlemmen men det brukar kunna innefatta att promenera, åka bil, lyssna på musik, titta på barnfilm, dansa, leka rytmiska lekar och kurragömma. För att lyckas i den här rollen behöver du vara lugn, empatisk, trygg i dig själv och ha gott om tålamod. Vi önskar att du är påhittig och kreativ och beredd att använda din fantasi vid varje arbetspass för att göra medlemmens dag så bra som möjligt utifrån förutsättningarna som råder just där och då. Erfarenhet av att tidigare ha arbetat med personer med autism är starkt meriterande. Du som söker måste ha körkort för manuellt växlad bil då medlemmen har en bil som du kan komma att förväntas köra. Du behöver också behärska svenska språket obehindrat i både tal och skrift för att kunna stötta medlemmen i sin kommunikation. Tjänstgöringsgraden är ca 50%. Arbetstiden är förlagd till dagtid, och utförs tillsammans med annan assistent (dubbelbemanning). I schemat ingår tjänstgöring söndag varannan helg. Varmt välkommen med in ansökan! Den kommer att läsas av personal på Kooperativet EMIL samt anhöriga till medlemmen. Innan en anställning kan bli aktuell behöver vi se ett utdrag ur belastningsregistret. __________________________________________________________________________________ Kooperativet EMIL är en assistansanordnare som varit verksam sedan 1994. Vår målsättning är att erbjuda medlemmarna en god livskvalitet med trygghet och säkerhet i sin assistans. Vi fokuserar på våra medlemmars integritet, det mänskliga värdet och att våra medlemmar ska ha ett så oberoende liv som möjligt med hjälp av personlig assistans. Hos oss får du chansen att göra skillnad i en annan människas liv, med hjälp av ditt engagemang.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personlig assistent sökes till manlig kund ca 1,5 mil väster om Sundsvall
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och arbeta som personlig assistent! Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en man i 50 års åldern som behöver hjälp med allt i sin vardag, bland annat personlig hygien, matlagning, tvätt/städ och aktiviteter. Vi ser gärna att du som söker är social och uppskattar de små sakerna i livet, så som musik, spela sällskapsspel och lösa korsord då detta är något kunden själv tycker om. Kunden uppskattar även att vara ute när vädret tillåter för att ta en promenad eller sitta ute på altanen en varm sommardag där han har utrymme att kunna socialisera sig med sina vänner och familj.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad och respektfull. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt.  För att arbeta tillsammans med mig så ser jag gärna att du som assistent är lyhörd, trygg och lugn, gärna med en stor portion humor.  Vi ser gärna att du:  inte är rökare och ej använder parfym under din arbetstid. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg.  har erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning och behovsanställning Omfattning: Fast anställning och behovsvikarier som kan hoppa in vid ordinarie personals frånvaro. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner - verksamhetschef [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Timvikarier sökes till Kvinna utanför Växjö
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent som vikarie vid behov hos vår kund i Åryd (Växjö). För att bli aktuell för denna tjänst behöver du kunna arbeta flexibla arbetstider och dagar , samt att du har manuellt körkort och tillgång till bil. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08.00-22.00 22.00-08.00 (vaken natt) Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en aktiv kvinna i 30 -års åldern med intresse för musik och film.Vår kund har komplett ryggmärgsskada och är även hörselskadad. I hemmet finns olika hjälpmedel såsom lift, andningsmaskin och syrgas. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Social samvaro Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I hemmet finns en hund så du kan inte vara allergisk .Du har en fingertoppskänsla och kan läsa av situationer. Krav: Flytande svenska i tal och skrift Rökfri Ej allergisk mot pälsdjur ,hund finns i hemmet Körkort manuell för att kunna köra kundens bil. Fysisk stark manuella förflyttningar och lyft förekommer. Sysselsättningsgrad: 2 vikarier vid behov .På sikt fast rad från augusti  Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl  Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Socialsekreterare till Utredningsenheten barn och unga
Sandvikens kommun
Socialsekreterare

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Barn- och ungdomsvården i Sandvikens kommun är inne i en spännande och aktiv utvecklingsfas! Genom flera parallella satsningar ökar vi medarbetares förutsättningar att ge det bästa möjliga stödet till de barn, ungdomar och familjer som kommer i kontakt med oss. Just nu genomför vi ett omfattande implementeringsarbete av Signs of Safety. Utredningsenheten består av två team: Utredning barn och Utredning ungdom. Fokus i utvecklingsarbetet är bland annat att öka kompetensen i att finna lösningar inom familjen och det egna nätverket och att genom familjens resurser i det egna nätverket säkerställa att barn och ungdomar får sina rättigheter och behov tillgodosedda. Socialsekreterare har en timmes reflektionstid per dag. Syftet är att balansera de höga krav som finns i arbetsvardagen, genom att tillföra resurser i form av ökade möjligheter till återhämtning. Hos oss på Individ- och familjeomsorgen har du goda möjligheter till kompetensutveckling och du är aktivt med i utvecklingen av verksamheten i enlighet med vårt uppdrag. Vi har regelbunden handledning i grupp. Kommunövergripande förmåner vi erbjuder dig är bland annat semesterväxling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag, hälsofrämjande aktiviteter, extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år samt personal- och fritidsföreningen Pulsen. ARBETSUPPGIFTER Utredningsenheten arbetar med myndighetsutövning avseende barn och ungdomar och deras familjer. Huvuduppdraget är att utreda utifrån ansökningar eller utifrån oro gällande barn och unga i åldersgruppen 0-20 år samt följa upp insatser. Vi söker socialsekreterare till ungdomsteamet. Du får stöd av specialistsocionomer och enhetschef i det dagliga arbetet och i beslutsfattande. I Sandviken sätter vi stort fokus på samverkan. Vi arbetar därför samordnat med andra enheter internt och externt och utvecklar ständigt arbetssätt för detta. Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv, där kontakt och tid med barn och ungdomar prioriteras i kombination med nätverksarbete och Signs of Safety. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn- och ungdomsvården eller annat psykosocialt arbete med målgruppen. Du har goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att arbeta utifrån BBIC samt att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av nätverksarbete och Signs of Safety.   Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har god förmåga att arbeta självständigt och till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Arbetet kräver att du dessutom har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, då arbetet innehåller stora krav på dokumentation. B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I den här rekryteringen kommer vi att tillämpa fortlöpande urval till intervju, så tveka inte med att skicka in din ansökan! Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

2 juli 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Fritidsledare
REGION GOTLAND
Fritidsledare m.fl.

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Puma och Fenix ungdomsgårdar Ungdomsavdelningen på Gotland bistår med mötesplatser för ungdomar och unga vuxna i en drogfri, opolitisk miljö för ungdomar oavsett kön, identitet, funktionsvariation eller annan etnisk bakgrund. Vi på ungdomsavdelningen arbetar även med ungdomar i skolor och i andra offentliga miljöer där de befinner sig. Ungdomsavdelningen syftar till att främja en positiv livsstil genom ett genomtänkt och förberett arbete i mötet med ungdomar. Vårt huvudsakliga mål är att ge varje ungdom en chans till att må gott. Puma ungdomsgård ligger i bostadsområdet Gråbo i Visby och är en öppen verksamhet för ungdomar i årskurs 7-19 år. Fenix ungdomsgård har tidigare haft funktionen ungkulturhus men är numera en renodlad ungdomsgård. Här är målgruppen besökare 13-25 år. Fenix ligger för närvarande också i Gråbo-området men står inför en spännande resa med flytt och uppbyggnad av ny ungdomsgård i Norra Visby.  Mer information om verksamheterna på hemsida: https://gotland.se/kultur-och-fritid/ung-pa-gotland/ungdomsgardar Ungdomsavdelningen söker nu nya fritidsledare till Puma och Fenix ungdomsgårdar i Visby. Dina arbetsuppgifter I din yrkesroll arbetar du utåtriktad och kontaktskapande med genomtänkta metoder och i verksamhet som planeras med fokus på ungas fritid för att stärka individen genom delaktighet och för att stötta de att använda sina egna resurser utifrån Region Gotlands målstyrning.  Vi söker fritidsledare som kommer att arbeta coachande och stödjande med ungdomar. Du ska stärka det fungerande och goda i varje ungdom och samtidigt bemöta olika svårigheter som ungdomen kan bära med sig. Du har god arbetsmoral. Som fritidsledare innehåller arbetet att skapa förutsättningar för ungdomar och unga vuxna till engagemang, aktiviteter och trygga miljöer samt delaktighet. Arbetet som fritidsledare är varierande och i ständig utveckling så vi arbetar trendspanande och med samhällets och ungdomarnas behov i fokus. Ditt arbete är att erbjuda en attraktiv och aktiv fritid med möjligheter för unga. Det innebär också att du kommer jobba målstyrt med att planera, genomföra och utvärdera verksamheten och dess aktiviteter tillsammans med unga. Vi möter ungdomar på deras fritid i vardagen. Arbetstiderna är varierande med både dag- och kvällsarbete. Fritidsledare arbetar tre kvällar/vecka. Ungefärliga arbetstider är måndag, tisdag och onsdag är 12:00-21:30. Fredag 14:00-23:00. Arbetstiden är förlagd kväll tre fredagar i månaden och den fjärde jobbar man dagtid. Även arbete på helger kan förekomma. Vi jobbar nära andra ungdomsgårdar, det innebär att man vid behov tillfälligt kan flyttas från ordinarie arbetsplats för att hjälpa till att bemanna andra gårdar, exempelvis vid sjukdom eller semester. Vem är du? Du som söker har minst 2-årig eftergymnasial fritidsledarutbildning, socialpedagogisk utbildning eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms likvärdig. B-körkort för manuell bil är ett krav. Examensbevis, körkort och utdrag ur belastningsregister uppvisas vid intervju Vi använder digitala verktyg, det är därför ett krav att du har, eller förmåga att ta till kunskaper för att hantera dessa. Det är meriterande om du utöver utbildning har erfarenhet av öppen ungdomsverksamhet, uppsökande eller föreningsverksamhet för ungdomar. Vi ser gärna att du kan flera språk. Meriterande är också om du har arbetat med eller har kännedom om de europeiska principer för lokal öppen fritids- och ungdomsverksamhet "Chartern". Du som söker har kunskap om att jobba med icke-formellt-lärande samt att bygga goda relationer. Du behöver i din roll kunna leda samtal. Du behöver också ha förmåga att samverka med andra instanser, civilsamhälle samt vårdnadshavare.  Om utbildnings- och arbetslivsförvaltningen Som en del av Region Gotland bidrar vi i utbildnings- och arbetslivsförvaltningen till barns, ungas och vuxnas lärande och utveckling. Vi ansvarar för bland annat förskola, grundskola, fritidshem, anpassad grund- och gymnasieskola, kulturskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, ungdomsgårdar samt mottagande och etablering av nyanlända. Tillsammans ger vi möjligheter till ett livslångt lärande. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personlig assistent sökes i Älvdalen!
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi på Omsorg söker en engagerad personlig assistent till en av våra kunder i Älvdalen. Vi letar efter en sommarvikarie som kan ersätta ordinarie personal under deras semester och gärna fortsätta som timvikarie även efter sommaren. Kunden har behov av assistans dygnet runt, både vardagar och helger, och under vissa perioder tillämpas dubbelassistans.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 09:00 med väntetid under natten Kl. 08:00 - 16:00   OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern som lever med multipel skleros, MS, och har ett ganska omfattande hjälpbehov. Hon använder rullstol och kateter som hjälpmedel, och i hemmet finns lyft för att underlätta vid förflyttningar. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare har hon ett stort intresse för att resa och uppskattar bilresor, musik och att delta i olika evenemang. Det är viktigt för henne att kunna ta del av nya upplevelser och aktiviteter, och som personlig assistent får du en nyckelroll i att göra dessa möjligheter verkliga. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som verkligen brinner för att arbeta med människor och har förmågan att anpassa ditt stöd efter varje individs unika behov. Du är empatisk och trygg i ditt sätt att arbeta, och du vet hur viktigt det är att vara flexibel och ansvarstagande. Vi värdesätter en positiv och engagerad attityd, där du ser lösningar istället för hinder och alltid strävar efter att göra skillnad. Eftersom kunden gärna deltar i konserter och andra evenemang, är det viktigt att du också tycker om att följa med och vara en aktiv del av dessa upplevelser. MERITER Körkort  Erfarenhet av att arbete inom vården  Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

2 juli 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025