Personlig assistent 69% till glad kille i Leksand
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Hej!  Vad kul att du har hittat hit. Just nu söker jag ett par hjälpande händer i Leksand! Om du vill ha ett spännande och utvecklande jobb, där du får vara med och göra skillnad, samtidigt som du är med på utflykter, i skolan och på fritiden, så har du hamnat helt rätt! Om kunden Jag är en glad kille på 22 år som bor i Leksand. Jag har en medfödd CP-skada och behöver ett stort stöd i min vardag, på min fritid och vid olika aktiviteter. Kompetenser hos dig vi söker Vem söker jag? En trygg, ödmjuk och positiv person som är ansvarsfull och noggrann. Du är initiativtagande och kommer gärna med egna förslag. Du är flexibel och anpassar dig med lätthet till ändrade förutsättningar. Du kan såklart sätta din in i någon annans perspektiv eller situation och är en god lyssnare. Helt enkelt inkännande. Övriga krav jag behöver ha på dig som assistent är att du skall vara rökfri, ej ha pälsdjursallergi, ha god fysik då jobbet innebär en del lyft samt inneha B-körkort. Du kommer vara med mig i skolan, i hemmet och på min fritid. Tjänsten är på 69 %. Arbetstiden är fördelad på dag, kväll, vaken natt och helg. Du är inte främmande för att arbeta långa pass. Låter det intressant? Hör av dig får du veta mer! Med hopp om att hitta just dig som jag behöver i mitt team ser jag framemot din ansökan! Krav för tjänsten Körkort Tidigare erfarenhet inom området Om tjänsten 1st 69% tjänster Arbetstider: Dag/kväll, vaken natt och helg. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Vi utför bakgrundskontroll på de som går vidare i processen. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstidens utgång. Därför rekommenderar vi att du söker tjänsten snarast om det är DIG vi söker! Varmt välkommen! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
KBT-terapeut sökes till Kraftaverk AB i Gagnef
Kraftaverk AB
Kuratorer

Stockrosen Vård och Omsorg AB bedriver kvalificerad vård och boende inom missbruksvård, psykiatri och psykosocialt förändringsarbete samt samsjuklighet. Vi erbjuder en komplett vårdkedja, från omhändertagande av klient till utslussning, där all behandling utgår och anpassas utifrån individen. Stockrosen består av flera verksamheter där vi bedriver kvalificerad vård med evidensbaserade metoder som vi samlat i Stockrosenmodellen, ett arbetssätt som sätter individens behov i centrum. Insatserna anpassas helt individuellt med KBT-baserad vård som bas. Våra verksamheter är Sobera motivations- och avgiftningscenter, Älvstorps Vård och behandlingshem, Fogdhyttans Behandlingshem, Kraftaverk, Villa Leva, Hasslegården och Stockrosen Stödboende. I Stockrosenkoncernen ingår även Stockrosen Psykiatri och Hälsa samt Mottagningen Bergmästaren som tillhandahåller och utför specialisttjänster inom psykiatri, hälsovård och personal.   Arbetsplatsen  Kraftaverk ligger i Gagnef och har idag 22 platser för män, mellan 21-65 år. Till oss kommer män med missbruksproblematik, eventuellt med samtidiga psykosociala och/eller neuropsykiatriska funktionshinder. All vår vård är evidensbaserad, och vi följer nationella riktlinjer från Socialstyrelsen gällande behandling. Kärnan i behandlingen är KBT, vilken ges både i gruppbehandling och via individuell behandling. Kraftaverk ligger vackert beläget i Gagnef kyrkby nära Österdalälven.    Vi erbjuder  Som anställd inom Stockrosen koncernen erbjuds du möjligheten att jobba med våra klienters livsviktiga förändring och utveckling. Vi är en arbetsplats som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt friskvårdspeng. Därtill är vi måna om att personalen ska må bra och trivas, vi jobbar utifrån ett nära ledarskap, har korta beslutsvägar och värdesätter personalens delaktighet i det dagliga och framtida arbetet. Vi tar vara på medarbetarnas kompetens och är lyhörda för utvecklingsmöjligheter.    Tjänsten  Vi söker en till teammedlem som är KBT-terapeut. En person som är engagerad i att göra en positiv skillnad i våra klienters liv och trivs i en utvecklande och dynamisk arbetsmiljö.      Arbetsuppgifter  Som KBT-terapeut på vårt HVB-hem kommer du spela en central roll i att stödja våra klienter genom att genomföra bedömningar, placeringar, planering, uppföljning och skapa individuella behandlingsplaner, hålla regelbundna samtal, individuellt och i grupp. Du kommer arbeta nära med övriga professioner, dokumentera och justera behandlingar vid behov.     - Utbildning  Grundutbildning KBT-Steg 1 och dokumenterad arbetslivserfarenhet från arbeten inom missbruksvård med motivations-och förändringsarbete. Meriterande om du dessutom innehar utbildning som t.ex. socionom, behandlingspedagog, socialpedagog, alkohol- och drogterapeut eller annan adekvat utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för den utlysta tjänsten.  Då ansvaret för behandlingsprogram och insatser ingår i arbetsuppgifterna behövs utbildning inom Återfallsprevention, CRA, HAP, MI, MET, ACT, ART, KSL eller liknande.  Meriterande om du innehar en högskoleutbildning med inriktning mot socialt arbete, specialpedagogik eller beteendevetenskap, gärna socionomutbildning och intresserad av att delta i Stockrosens tranineeprogram. Då finns även möjlighet att kombinera KBT-terapeuttjänsten med rollen som biträdande föreståndare genom traineeprogrammet. Mer info se: https://stockrosen.com/lediga-tjanster/  Du ska ha goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift, samt goda IT-kunskaper. Dessutom god administrativ förmåga och intresse för dokumentation krävs då det ingår i arbetsuppgifterna.     - Erfarenhet  Arbetserfarenheter från liknande arbeten med dokumenterade vitsord. Du ska vara strukturerad, ha ett stort intresse för att jobba med människor i vår målgrupp, men också besitta en förmåga att leda och strukturera behandlingsarbetet. Ett plus är att lägga schema.    - Personliga egenskaper  Som person behöver du kunna planera, vara lösningsfokuserad och ha ett humant synsätt där inga fall är misslyckade fall, vi arbetar aktivt för lyckade placeringar där fokus ligger på positiva förstärkare. Du behöver vara organiserad, ha erfarenhet av att leda andra, nyfiken, stresstålig, lyhörd och ha ett behandlande tänk i alla situationer. Du behöver vara flexibel då det är en föränderlig verksamhet. Utifrån rollen där du är företagets ansikte utåt ställer vi krav på hög social kompetens, ett professionellt bemötande och att du har förmågan att se helhetsbilden. Därtill är du positiv och bidrar till en god stämning på jobbet och vår arbetsmiljö. Vi rekryterar omsorgsfullt och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.    Utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister och kreditupplysning genomförs vid ev. anställning.     Ansökan Sista ansökningsdag: 5 aug 2025. Välkommen med din ansökan, vi går löpande igenom inkomna ansökningar och rekrytering kan ske innan sista ansökningstiden löpt ut.  Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV, ett personligt brev samt relevanta betyg som styrker din utbildningsbakgrund.  Anställning Tjänstgöringsgrad: ca 80% Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders inledande provanställning  Tillträde: Enl. överenskommelse Lön: Månadslön med individuell lönesättning.

26 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Personlig assistent 73% till aktiv man i Falun
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta med meningsfullt arbete och bidra till att någon annan får en bra vardag? Som en hjälpande hand hos oss får du vara med och göra positiv skillnad! Om kunden Jag är en aktiv och skämtsam man, bor i centrala Falun. Har tidigare haft en stroke som gör att jag behöver stöttning i vardagen, där du behöver vara mina extra händer och ögon då jag har en synnedsättning. Jag har ett stort intresse för sport och tycker om när det händer saker och hittar gärna på aktiviteter utifrån dagsform. Om dig Vi söker dig som har förmåga att se möjligheter istället för svårigheter. Är du också lösningsfokuserad, serviceinriktad och har fokus på rätt saker? Vi tror också att du är lyhörd och är en fena på att anpassa dig i olika situationer. Du är social, positiv och motiverande i ditt förhållningssätt. Har du god personkännedom också? Perfekt! Kvalifikationer och egenskaper vi söker Du är pålitlig, ansvarsfull och lyhörd Du har en positiv inställning och är närvarande i ditt arbete Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade rutiner och behov Du har förmåga att samarbeta och bidra till en god stämning i teamet Erfarenhet av stroke är meriterande Körkort och tillgång till bil Goda kunskaper i svenska språket – både tal och skrift Tjänsten 73% tjänst där du jobbar dag, kväll och helg. Tillträde i slutet av maj. Vi utför bakgrundskontroll på samtliga som går vidare i processen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan redan idag om du vill bli en av oss!  Vi ser fram emot att lära känna dig och höra hur just du kan bidra till vårt team. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Är du högskolestuderande och söker ett roligt extrajobb?

Sommarvikariat perfekt för dig som vill ha ett extraarbete under din studietid. Gillar du som jag bollsporter, hockey, djur, att röra på dig, träna på gym samt musik och ibland att bara chilla? Söker du ett jobb som du skulle kunna kombinera med studier? Då är det kanske dig jag letar efter och hoppas på ska bli min nya personliga assistent! Jag vill att du ska ha lätt för att skratta, vara ordningsam och tillitsfull. Då en av dina arbetsuppgifter kommer att bli att hjälpa mig kommunicera med min omgivning måste du behärska svenska i tal och skrift fullt ut. Kan du TAKK (tecken som alternativ kommunikation) är det ett stort plus, dock inte ett krav, men du måste vara villig och intresserad av att lära dig det, och utveckla tecknandet kontinuerligt. Du kommer att lära dig att teckna under arbetets gång, till din hjälp, förutom jag själv finns det ett härligt gäng med kollegor som kommer att lära dig detta, samt verktyg, dataprogram och närvarande arbetsledare till ditt stöd. Anställning Dina arbetstider kommer att vara varierande vilket innebär att du under sommaren behöver ha möjlighet att arbeta såväl dag, kväll som vaken natt. Nu under sommaren, söker vi främst någon som kan täcka upp för ordinarie personal vid deras semestrar, samt fredag och lördag natt varannan vecka under terminstid. Arbetsuppgifter Du ska vara den jag kan förlita mig på för att delta i de aktiviteter jag vill. Kommunicera med min omvärld, sköta min vardag, min personliga hygien och mitt välbefinnande i stort. Delta aktivt i allt det jag tycker är viktigt, min skola, idrott och assistera mig i mitt sociala liv. Kvalifikationer Du som söker ska vara noggrann, lyhörd, ha humor, gilla att vara fysiskt aktiv men också klara av att sitta stilla länge (nattvak) och vid dessa tillfällen vara en utpräglad nattuggla. Du ska ha förmågan att ta till dig såväl muntliga som skriftliga instruktioner och lätt för att anpassa dig till olika situationer. Du behöver ha god datorvana och får inte ha någon pälsdjursallergi. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet till detta uppdrag. Ansökan Bifoga ditt cv samt ett personligt brev om varför du vill arbeta som min personliga assistent. Tillträde snarast. Vid denna rekrytering kommer vi att tillämpa löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Villkor Kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal Kooperativet Lila är en av Sveriges första assistansverksamheter. Vårt mål och vision är att ge våra medlemmar den assistans de själva önskar samtidigt som våra anställda personliga assistenter ska erbjudas de bästa förutsättningarna i sin anställning. Under våra 30 år har verksamheten utvecklats tillsammans med reformen som gav oss personlig assistans i Sverige. Några av våra medlemmar har med sitt politiska engagemang på riksnivå varit med och påverkat den lagstiftning som ger personer med funktionsnedsättning rätt till självbestämmande.    Läs mer om oss på http://www.kooperativetlila.se/.

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Assistenter sökes till 23 årig kvinna Björklinge
Preventia Assistans AB
Personliga assistenter

Preventia Assistans är ett företag i snabb tillväxt och med många spännande utmaningar framför oss. Hos Preventia Assistans får du ennära och lättillgänglig kontakt med din närmaste chef och en trygg arbetsmiljö. Vi har kollektivavtal och tillstånd att bedriva assistans från Inspektionen från vård och omsorg. Vi söker nu ansvarstagande assistenter till en rullstolsburen kvinna som kan arbeta kväll och natt (beslut om väntetid natt) vardagar samt helger dag, kväll och natt. Arbetstiderna är förlagda till kl 15:30-07:00. Du kommer bl.a. få hjälpa till med att kommunicera och tolka hennes omvärld, strukturera vardagen. Följa med på ridning och bad, träning och övriga fritidsaktivieter. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom vård och omsorg, kan hantera svenska i tal och skrift. Personlig lämplighet. Ej djurallergiker.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Lekfull assistent till sommaren
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu dig som är gladlynt, flexibel och taggad på att motivera en 14 årig flicka under sommarlovet med möjlighet till förlängning i fast tjänst!    Som personlig assistent i uppdraget krävs att du både är lekfull och uppfinningsrik till att stimulera och vägleda för aktiviteter, samtidigt lyhörd och stabil till att lyssna av känslor och gester eller bara vara passiv. Du behöver ha en generellt positiv attityd, och förmåga att förmedla det utåt oavsett humör, då flickan kan spegla dina känslor. Här har du möjlighet att jobba deltid eller heltid på schema eller flexibla timmar! Arbetstiden förläggs i samråd med familjen. En arbetsdag kan innefatta allt från att du får studsa studsmatta eller köra runt på lådcykel, till leklandsbesök, skridskor, pussel eller rulltrappeåkning. Ni gör vad som önskas av flickan och vid behov kan du behöva styra om, bryta eller motivera till något annat. Då hon är fåordig får du lära dig att läsa av hennes kommunikation och vara närvarande med uppmärksamhet, genuint intresse och engagemang. Eftersom flickan kan få svåra epilepsianfall är det viktigt att du är handlingskraftig och har förmågan till att ta initiativ och behålla lugnet i en stressig situation eller miljö.    Du har körkort och egen bil.  Du är inte pälsdjursallergiker.  Du har med fördel erfarenhet som elevassistent eller tidigare motiverande assistans.    Dina arbetsuppgifter är för yrket förekommande uppgifter. Dessa innefattar individuellt anpassat stöd för grundläggande behov, akutmedicin och social kontakt.  Du arbetar stödjande och motiverande med stor respekt för kundens önskemål och dagsform. Vi ser till att du får relevant utbildning och introduktion! Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vikarier som personliga assistenter
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu flera vikarier som personlig assistent till våra kunder som bor i och utanför Gävle.  Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent är din viktigast uppgift att hjälpa kunden att kunna leva det liv som denne vill. Att ta vid och assistera där kunden inte längre kan. Du finns i bakgrunden och vet när du ska kliva fram och när du ska backa. Du tar inte över utan är den som utgör tryggheten. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig. Du skall ha sunt förnuft och personlig mognad.  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Om anställningen Som vikarie är anställningsformen Anställning per arbetad timme och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Till vissa av tjänsterna krävs det att du har körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV och personligt brev. För att gå vidare i processen så måste du vid intervjun kunna uppvisa giltigt legitimation och utdrag från belastningsregistret.  I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

26 juni 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Personliga assistenter till nystartat uppdrag

OP Assistans söker 4 personliga assistenter, för ordinarie tjänst, till en kvinna i 40-årsåldern i Hudiksvall. Detta är ett nystartat uppdrag, där arbetstiden och den exakta tjänstgöringsgraden ännu inte är helt fastställda. Vi har ordinarie tjänster att erbjuda, men söker även timvikarier som vill hoppa in vid behov. Mer information om detta kommer löpande. Anställning sker omgående efter träff med kund, med introduktion som start. Om kunden Kunden är en kvinna i 40-årsåldern som har MS. Hon bor med sin familj bestående av partner och barn. Pälsdjur finns i hemmet. I dina arbetsuppgifter ingår assistans vid allt som hör livet till. Exempelvis förflyttningar, måltider och personlig omvårdnad. Arbetet sker där kunden är. Vilket kan vara såväl i som utanför hemmet.  Vem är du? Kunden söker kvinnliga assistenter. Du behöver tåla pälsdjur. Erfarenhet av personlig assistans eller annat vårdyrke är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är att personkemin mellan dig och kunden fungerar bra. Arbetstid och tjänstgöringsgrad Till en början kommer arbetstiden att vara på dagtid. Men arbetstiden kommer att ändras inom överskådlig tid, så du behöver kunna jobba under hela dygnet. Vi söker 4 personer för ordinarie tjänst. Vi är även intresserad av att höra från dig som vill jobba som timvikarie vid behov.  Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar __________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se __________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Socialsekreterare barn och unga - Tillsvidaretjänst
Sjöbo kommun
Socialsekreterare

Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider. ARBETSUPPGIFTER Vill du bli en av oss i vårt engagerade och kompetenta team? Gruppen som arbetar med barn- och unga är funktionsindelade i mottagningssekreterare och utredande socialsekreterare, totalt 9 socialsekreterare och en socionom med myndighetsutövning. Gruppen leds av enhetschef med stöd av funktioner som gruppledare, socialadministratör, utvecklingsstrateg och systemutvecklare. På enheten finns även barnsekreterare och familjehemssekreterare. Enheten har totalt 20 medarbetare. Som utredande socialsekreterare kommer du att utreda och handlägga ärenden enligt SoL och LVU samt följa upp öppenvårdsinsatser gentemot målgrupperna barn, ungdomar och deras familjer. På vår enhet finns det möjlighet till kompetensutveckling inom olika inriktningar utifrån intresse och kompetens. Som medarbetare på myndighetsenheten arbetar du i enlighet med BBIC. Du fattar beslut i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och delegation. Dokumentation är en viktig del av arbetet. Samverkan med interna och externa samarbetspartners är andra viktiga inslag. Vi arbetar utifrån Barns behov i centrum, BBIC och använder verksamhetssystemet Lifecare. I syfte att möjliggöra en trygg start för dig som nyanställd sker introduktionen enligt introduktionsplan med regelbunden uppföljning tillsammans med gruppledare. Kommunen ingår i Skånes kommuners kompetenssatsning, Yrkesresan. Vi ser kompetensutveckling som en naturlig del av arbetet. Det är lika viktigt att erbjuda grundläggande kompetens till de som är nya i yrket till att ge vidareutbildningar och möjlighet till specialisering. Målsättningen är att alla medarbetare ska ha en individuell utvecklingsplan som utgår från kompetens och erfarenhet. Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga. Du är väl förtrogen med den lagstiftning och det regelverk som rör socialtjänstens arbete i allmänhet och arbetet med barn och unga i synnerhet. Du är ansvarstagande med ett gott bemötande och en god samarbetsförmåga. Du är trygg i din yrkesroll och kan arbeta självständigt men ser också vikten av samarbete för barnets bästa. Du är flexibel och har förmåga att ställa om och tänka nytt när uppdraget kräver det. Viktigt för oss är engagemang, respekt och öppenhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vår ambition är att vara en flexibel arbetsplats med möjlighet till distansarbete. B-körkort är ett krav. Vi gör löpande urval i denna rekrytering. Erfarenhet av utredningsarbete barn och unga är meriterande. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Skolkurator, Falkenbergs gymnasieskola

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun strävar vi efter att alla barn och elever ska nå målen med utbildningen och utveckla en positiv lärandeidentitet. För att nå dit har vi en gemensam och tydlig riktning i vårt arbete kallad Utbildning Falkenberg. Utbildning Falkenberg vilar på övertygelsen att alla barn och elever kan och vill lära och gör rätt om de kan. Det är i stället undervisningens kvalitet som avgör om barn och elever når målen med undervisningen och utvecklar en positiv lärandeidentitet. Genom att ha tydliga förväntningar på olika professioner, möta våra barn och elever utifrån ett relationellt förhållningssätt samt ge dem möjlighet att delta i en undervisning som är tillgänglig, formativ och kollaborativ tror vi att undervisningskvaliteten i våra förskolor och skolor kan förbättras. För bra kvalitet kan alltid bli bättre. ARBETSUPPGIFTER Vi söker kurator till Falkenbergs gymnasieskolas introduktionsprogram (IM). Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam och bidrar med psykosocial kompetens på organisations-, grupp-, och individnivå. I elevhälsan samverkar du med skolsköterska, specialpedagog, skolpsykolog, skolläkare och rektor. Teamets uppdrag är att tillsammans med rektor och arbetslag arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att stärka barn och ungdomars möjligheter att uppnå målen. Du prioriterar dina insatser tillsammans med skolledning och övrig elevhälsa. I arbetet ingår också samverkan med externa aktörer såsom exempelvis socialtjänst, habilitering, VPM och BUP. Vi kommer kalla till intervjuer löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut. Varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kännedom om Socialtjänstlagen och Skollagen och förmåga att formulera dig väl i tal och skrift samt god digital kompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som kurator samt erfarenhet av arbete med barn och unga. Meriterande är även: • Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten • Erfarenhet av främjande och förebyggande insatser • Utbildning i samtalsmetodik / handledning Som person är du stabil, empatisk, prestigelös och trygg i din yrkesroll. Du har ett stort engagemang för ungdomars psykosociala situation och har förmåga att möta människor i olika livssituationer. Du har lätt för att skapa relation och är professionell och respektfull i ditt bemötande av elever, vårdnadshavare och kollegor. Du behöver ha ett intresse av att arbeta i en pedagogisk miljö och i team med olika professioner. I ditt arbete är du strukturerad och tydlig och har förmåga att ta initiativ och beslut inom ramen för ditt uppdrag. Yrkesrollen kräver en hög grad av självständighet, samarbetsförmåga och personlig mognad. Du trivs med att arbeta med komplexa frågor, ser möjligheter och är kreativ. Du behåller lugnet i svåra situationer och kan fatta välgrundade beslut under tidspress. ÖVRIGT Examensbevis ska bifogas ansökan. Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025