Om oss På RISE arbetar vi med säkerhetsrelaterad forskning och provning för framtidens batterier; ett område som påtagligt fortsätter att växa, och det gör vi också! Avdelningen Brand och Säkerhet söker därför en medarbetare som genom forskning vill säkerställa att batterier och andra energilagringsenheter är säkra utifrån ett brand- och säkerhetsperspektiv. Du kommer tillhöra enheten Brandsäker Transport med ca 20 medarbetare som primärt arbetar med forsknings- och provningsprojekt relaterade till brandskydd för batterier samt för fartyg. Du blir del av ett team av forskare, och du kommer även att arbeta med projektledare och tekniker när det kommer till provning i vårt världsunika Batterisäkerhetslabb i Borås. Hos oss kombineras avancerad forskning med praktisk tillämpning. Vårt nya batterisäkerhetslabb erbjuder mycket goda experimentella resurser, vilket gör det möjligt att bedriva forskning som snabbt kan omsättas i verkliga lösningar. Här kan du läsa mer om vårt batterisäkerhetslabb: Säkerhetskritisk provning - med fokus på batterier | RISE Placeringsort är Borås eller Göteborg och vi utgår idag från ett hybdridarbetssätt där det går att dela sin arbetstid mellan kontoren i Borås, Göteborg och hemarbetsplatsen. Tjänstgöringsort är Borås i och med att vi har våra labb och medarbetare där och därmed förväntas du att arbeta från Borås några dagar i veckan. Om rollen Vi söker en forskare eller erfaren forskningsingenjör som vill specialisera sig mot batterier. Dina huvudsakliga arbetsområden kommer att vara: Forskning inom brand- och säkerhetslösningar för batterier och andra energilagringsenheter Samarbete med andra forskare och företag för att utvärdera nya säkerhetslösningar, batteriteknologier och regler/standarder Bygga och underhålla ett starkt kontaktnät genom nätverkande och presentationer av vår forskning Upprätthålla goda relationer med kunder, samarbetspartners och finansiärer, och agera som nyckelperson i kontakten med dessa aktörer I våra forskningsprojekt ingår flera teoretiska moment, såsom litteraturstudier, analys, författande av artiklar, och rapportering, men även praktiska moment såsom workshops och utbildningar. Vi ser gärna att du tar ansvar för och driver affärsutveckling genom design av studier, forskningsansökningar och utveckling av våra tjänster. Du kan även komma att bli engagerad i exempelvis utbildning, standardisering, marknadsföring och verksamhetsutveckling. Vem är du? Du är teknisk doktor eller senior ingenjör med minst några års arbetslivserfarenhet inom relevanta områden såsom brandsäkerhet, elektromobilitet eller batteriteknik. Du är disputerad eller har en ingenjörsbakgrund inom elektro, brand, kemi, maskin eller liknande. Du har vana av arbete med forskningsprojekt och ansökningar samt av att leda projekt. Erfarenhet kopplad till batterier är särskilt meriterande, liksom erfarenhet inom brand eller risk. Du har lätt för att läsa och ta till dig forskning och regelverk. Att dokumentera omfattande rapporter är något du är bekväm med. Du kan tänka kritiskt och tycker om att arbeta strukturerat och analyserande. Som person är du även ansvarsfull och driven. Du har god kommunikationsförmåga och tycker om att utveckla och skapa relationer, både internt och med partners. Vi har ett omfattande internationellt utbyte i våra projekt och skriver de flesta av våra dokument på engelska, varför det är viktigt att du behärskar engelska väl i både tal och skrift. Att kunna tala och förstå svenska i vardagen är ett krav, och det är en fördel om du även kan läsa och skriva professionellt på svenska. Är vi en bra match? Vill du vara med och göra verklig skillnad för ett säkrare och mer hållbart samhälle? På RISE får du som forskare inom batterisäkerhet en unik möjlighet att bidra till den snabba utvecklingen inom elektrifiering – ett område som är avgörande för framtidens energi- och transportsystem. Du blir en del av ett tajt och engagerat team där samarbete, kunskapsdelning och stöd är en självklar del av vardagen. RISE är en verksamhet i tillväxt, och just området batterisäkerhet befinner sig i forskningsfronten. Här får du inte bara vara med och driva utvecklingen framåt – du får också möjlighet att växa i din roll och påverka riktningen på forskningen. Välkommen med din ansökan! Om detta låter spännande och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Michael Rahm, [email protected]. Sista ansökningsdag är den 10 augusti. Urval och intervjuer kan ske löpande under och efter ansökningsperioden. I och med sommar och semester kan det dröja något längre än vanligt med urvalet. Våra fackliga representanter är Ingemar Petermann, SACO 010 228 41 22 och Linda Ikatti, Unionen, 010-5165161.
Som processtekniker har du ansvaret för att odla jästen genom drift och övervakning av processen via ett styrsystem. Du godkänner processer genom uppföljning, kontroll och provtagningar, så att produkten motsvarar specifikation och därefter frisläpper du den vidare till nästa steg i tillverkningsprocessen. Du styr processerna med hjälp av underlag från en produktionsplan samt recept. Du kommer vidare att ta fram rapporter, avvikelser och eventuella felanmälningar både under pågående odling samt på slutprodukten i Jäseriet, samt att även vara delaktig i att hålla instruktioner uppdaterade. I arbetet ingår också att utföra mindre underhållsarbete, mottagning av råvaror och processhjälpmedel, samt hantering av melass och kemikalier. Jäseriet är en av våra viktigaste funktioner och hjärtat i vår produktion, där du är en viktig del i arbetet med att få fram en bra produkt med jämn kvalité. Du kommer att ingå i ett team på 7 personer. Produktionen går dygnet runt och innebär att arbetet sker i skift, vilket omfattar även nätter och helger. Arbetet är mestadels självständigt med nära samarbete med närliggande avdelningar. Vi söker dig som har teknisk gymnasieutbildning, gärna inom styr och reglerteknik, eller annan yrkesinriktad utbildning mot processindustrin. Du har några års erfarenhet av arbete inom processtyrd produktion, är van att arbeta självständigt och i skift. Vidare har du praktiska färdigheter inom teknik och underhåll. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete i kontrollrum inom industrin eller liknande. Du har grundläggande datavana samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Truckkort är önskvärt, men inte ett krav. Som person är du engagerad, noggrann och handlingskraftig. För att lyckas med arbetsuppgifterna behöver du kunna prioritera, förstå helheten och ha ett logiskt tänkande i ditt sätt att lösa problem. Du är självgående, ansvarstagande och bra på att hantera fler saker samtidigt. För frågor angående tjänsten vänligen kontakta Produktionsledare Tomi Ahovalli via 08 -626 24 17. Din ansökan vill vi ha senast den 25 augusti 2025, men urval kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Välkommen med din ansökan!
Hitachi Energy är en banbrytande teknikledare som hjälper till att öka tillgången till prisvärd, pålitlig, hållbar och modern energi för alla. Vi hjälper till att hålla lamporna tända, fabrikerna i drift, våra sjukhus och skolor öppna. Kom som du är och förbered dig på att bli bättre genom att lära av andra. Ta med din passion, ta med din energi och anslut till ett team som uppskattar en enkel sanning: Mångfald + Samarbete = Innovation Ansök nu för att få chansen att arbeta i ett team som strävar efter att skapa en framtid där innovativa digitala tekniker ger större tillgång till renare energi. Var med på resan att bygga upp och bli en del av vår nya underhållsorganisation, då vi nu söker en underhållsingenjör! Du blir en del av High Voltage Components (HC), en affärsenhet inom Hitachi Energy i Ludvika som består av Surge Arresters och Capacitors. På Surge Arresters i Ludvika producerar och säljer vi ventilavledare. Nya produkter utvecklas här och marknaderna finns både i Sverige och i andra delar av världen. En avledare skyddar mot överspänningar och är en väsentlig del i ett tillförlitligt och energieffektivt kraftsystem. På Capacitors slutmonterar vi kundanpassade mellan och högspänningskondensatorer för reaktiv effektkompensering och harmonisk filtrering samt tillverkar DC kondensatorer för HVDC applikationer över hela världen. Båda verksamheterna har en hög grad av automation med flertalet robotar, lindningsmaskiner, el-provning, processugnar, fixturer etc. och vi producerar dygnet runt i flera avsnitt i produktionen. Vi arbetar med ständiga förbättrningar och våra verksamheter utvecklas kontinuerligt. Vi söker en driftig Underhållsingenjör för att stärka vår bemanning för att möta enheternas ökande orderingång. Dina ansvarsområden Driva förbättringsarbete på ditt område tillsammans med tvärfunktionell grupp som arbetar med utveckling av produkt och maskinområde, samt vår satsning mot Smart Maintanence. Utveckling, testning, förbättring och driftsättning av nya och befintliga maskiner/processer tillsammans med andra avdelningar. Att driva arbete med att utveckla och förvalta förebyggande och avhjälpande underhåll för att bibehålla och säkerställa stabila processer på deras produktionsutrustningar Tillsammans med andra avdelningar och externa leverantörer driva initiativ som ska upprätthålla och förbättra utrustningars tillförlitlighet och effektivitet. Arbeta aktivt med vårt databaserade underhållsystem, med mera. Representera underhåll i exempelvis nya investeringsprojekt och ombyggnationer etc. Din bakgrund Du är driven och lösningsorienterad och ska ha relevant utbildning och/eller erfarenhet som underhållsingenjör. Du ska trivas med att arbeta i en föränderlig miljö och göra flera saker samtidigt. Erfarenhet av att arbeta med automation inom industriell produktion samt ha god IT kompetens. För att lyckas i jobbet behöver du vara resultatfokuserad och trivas i produktionsmiljö. You should also be communicative in both Swedish and English, both orally and in writing, with an ability to share your knowledge with the rest of the organization. You are flexible, like to collaborate with others and have a positive attitude. What we offer Collective agreement Flexible working hours Health and wellness allowance Fantastic career opportunities at Hitachi Energy both in Sweden and globally Mentor to support you during the introduction phase Various training and courses that support employee development Versatile company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary allowance for parental leave Staff portal with thousands of discounts and benefits More about us Does this sound like a role for you? Welcome with your application. Selection takes place on an ongoing basis, which is why we look forward to receiving your application as soon as possible. Recruiting manager, Maria Granath, [email protected] will be happy to answer your questions. Union contact persons – IF Metall: Kennet Andersson, +46 107-38 36 73, Swedish Association of Graduate Engineers: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17 and Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19. Other questions can be directed to Talent Acquisition Partner, Pär Lyckbring, [email protected] Hitachi Energy is a global technology leader working for a sustainable energy future for all. We serve customers in energy, industry and infrastructure with innovative solutions and services across the value chain. Together with customers and partners, we are revolutionizing technology and enabling the digital transformation required to accelerate the energy transition towards a carbon-neutral future. We are developing the world's energy system to become more sustainable, flexible and secure while balancing social, environmental and economic value. Hitachi Energy has a proven track record and an unrivalled installed base in more than 140 countries. Headquartered in Switzerland, the business has approximately 38,000 employees in 90 countries, generating business of approximately USD 10 billion.
Om rollen I rollen som Utvecklingsingenjör kommer du att arbeta med produktutveckling, standardisering av produkter och processer samt teknisk dokumentation. Du kommer att vara en viktig del av vårt tekniska team och bidra till att våra lyftlösningar uppfyller de högsta kraven på säkerhet och effektivitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Dokumentation och avrapportering av tekniska projekt Standardisering av produkter och processer Produktutveckling och support för kundanpassade produkter Arbete med mekaniska komponenter (med mindre fokus på elektronik och kod) Projektledning och driva förbättringsarbeten Vi söker dig som har: En utbildning inom mekatronik, maskinteknik eller produktutveckling (BSc eller MSc) Minst 5-7 års erfarenhet av produktutveckling och teknisk dokumentation Erfarenhet från konsultbranschen eller större bolag Erfarenhet av projektledning inom teknik och produktion Kunskap inom CAD-ritning, standardisering och CE-märkning God förståelse för Lean och Six Sigma för produktutveckling (meriterande) Personliga egenskaper För att trivas i rollen ser vi att du är analytisk och lösningsorienterad, med ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Du har en god initiativförmåga och självständighet, samtidigt som du är kommunikativ och samarbetar väl i team. Teknisk nyfikenhet och affärsmässigt tänkande är meriterande för att driva innovation och kundanpassade lösningar. Om Pronomic Pronomic är en marknadsledare inom materialhanteringslösningar och har funnits sedan 1989. Vi utvecklar och tillverkar avancerad lyftutrustning som hjälper företag att arbeta säkrare och mer effektivt. Med en global närvaro och starkt fokus på innovation och kvalitet, fortsätter vi att växa och utveckla branschen. All utveckling, design och produktion sker i våra egna lokaler i Sollentuna, strax utanför Stockholm. Om A-Talent Tech A-Talent Tech arbetar nischat med rekrytering och konsultuthyrning av teknisk kompetens. Våra rekryteringsspecialister har god teknisk förståelse och tillsammans med experter inom executive search hittar och rekryterar vi även de mest svårfunna kompetenserna till er organisation. Vi är en del av A-Talent Group, en koncern med specialistföretag inom kompetensförsörjning. Låter det intressant? Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Vi behandlar ansökningar och tillsättning löpande så vänta inte med din ansökan. Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Lena Sköld på [email protected]. Observera att vi under semestertider kan ha något längre svarstider än vanligt, men vi återkommer så snart vi kan. Tack för ditt tålamod!
Är du kommunikativ, strukturerad och drivande? Kanske har du jobbat några år inom yrket? Underhållsavsnittets uppgift är att tillhandahålla kompetenta och effektiva underhållstjänster för att säkerställa en hög drifttillgänglighet på vår anläggning och produktionsutrustning. Välkommen med din ansökan redan idag! Placeringsort Luleå. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som eltekniker på avsnitt Elunderhåll arbetar du med att bereda, planera och koordinera underhållsarbeten inom el, instrument och automation, vilket i praktiken innebär hantering av arbetsorder, uppföljning av pågående arbeten och kvalitetssäkring av slutresultat. Utifrån din erfarenhet och kompetens föreslår du system och lösningar för förebyggande underhåll och bistår vid investering och projektering av produktionsutrustningar. Du medverkar i beslut om metoder, resursanskaffning och organisation kring underhållsarbetet. I din roll ingår samordning, att styra och leda underhållsarbeten och du agerar också som kontaktperson mot såväl interna som externa kontakter. Slutligen bidrar du aktivt till att vår grupp arbetar enligt givna arbetssätt inom uppdragets ekonomiska ramar. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är dagtid. Dina huvudsakliga ansvarsområden Bereda, planera och koordinera underhållsarbeten inom el, instrument och automation Hantera arbetsorder, uppföljning och kvalitetssäkring Förebyggande underhåll och bistå med vid investering och projektering Samordning Inköp av varor och tjänster Fakturahantering Artikelplanering Om dig Vi söker dig som har examen från gymnasium, med inriktning mot el & automation, data och instrumentteknik eller motsvarande. Erfarenhet av industriell regler- och instrumentteknik, drift och underhåll av aktiv utrustning i fält samt teoretisk vidareutbildning är meriterande. Dina personliga egenskaper väger tungt. Vi söker en person som har ett målinriktat arbetssätt, är ansvarskännande och strukturerad. Du sätter säkerheten för dig och dina arbetskamrater främst och tycker om ordning och reda. Du har även förmågan att lösa problem vid tekniska systemfrågor. Då arbetet innebär kontakter med kunder och samarbetspartners krävs en god social förmåga. Du ser samarbete och kundorientering som de viktigaste framgångsfaktorerna. Körkort B är ett krav. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Henrik Högström, Chef sektion Elunderhåll, tfn 0920-924 24 Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din närmaste chef heter Henrik Högström. Som eltekniker kommer du att få ett stimulerande och omväxlande arbete inom företaget. Är du intresserad och vill utveckla avsnitten och avdelningen kan detta vara något för dig. Välkommen med din ansökan." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Därför är detta jobb för dig Här får du vara med och göra skillnad på riktigt som konsult inom Life Science. Vi bidrar tillsammans med våra kunder till att förbättra människors liv och livskvalitet genom att bland annat utveckla produktion, kvalitet och projektverksamhet. Rollen är inriktad mot validering och passar dig som vill vara med och bidra till att alla produkter, system och tjänster som släpps på marknaden är säkra och tillgängliga för alla. Här sätts din utveckling i fokus och det viktigaste för oss är att du utvecklas i den riktning du önskar. Här får du ett värdefullt arbetsrelaterat utbyte genom nätverk och aktiviteter men också medarbetare som är nyfikna på dig som person. Du blir en del av vårt affärsområde Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Din roll kommer att variera men här får du möjlighet att bland annat arbeta med validering av processer, utrustning, metoder eller datoriserade system. Uppdragen kan även röra valideringsledning eller valideringsstrategier. Dina ansvarsområden är exempelvis: Validering av utrustning och system Se till att projektets tidsplan hålls Koordinering mellan olika funktioner i projektet Vara drivande i att finna lösningar på utmaningar som uppstår Leda, koordinera och skriva riskanalyser Leda avvikelse-utredningar Tech Transfer Kvalifikationer För att trivas i rollen har du ett intresse för teknik, du vill gärna arbeta i komplexa produktionsmiljöer och i en roll med flera olika kontaktytor. Du gillar problemlösning, är lyhörd och trivs i en varierande konsultroll. Vi tror även du har: Erfarenhet inom läkemedelsindustrin Erfarenhet inom validering/kvalificering (av utrustning/system) Tidigare erfarenhet från en roll som exempelvis valideringsingenjör, projektingenjör, kvalitetsingenjör eller liknande Ingenjörsexamen inom bioteknik, medicinteknik, maskinteknik eller motsvarande Goda kunskaper både muntligt och skriftligt i svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Uppsala, Rapsgatan 7E. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Partner Lina Jäderborn. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Nu söker vi på Jaco en elkonstruktör. Hos oss får du arbeta i en trygg och stabil organisation med hela produktionen samlad under samma tak, det gör ditt arbete meningsfullt och du får följa ditt arbete i projekten från tidigt skede till slutprodukt. Dessutom får du vara med och bidra till energiomställningen och elektrifieringen av samhället vilket är en viktig del av vårt arbete. Befattningsbeskrivning Som elkonstruktör hos Jaco är du en viktig del av våra projekt från början till slut. Du tillhör avdelningen för projekt och konstruktion och tillsammans skapar ni effektiva och moderna tillverknings- och layoutritningar för teknikbyggnader. Du kommer huvudsakligen att arbeta med ritningsarbete i 2D-verktyg för elkonstruktion, vi använder oss av ELPROCAD och AutoCAD. Arbetsuppgifterna inkluderar även dimensionering, val av utrustning och slutdokumentation samt att ta fram underlag för inköp av elmaterial och komponenter, såsom armaturer och kablar. Du blir en del av en kompetent avdelning där alla samarbetar för att lösa uppgifter och utveckla arbetsmetoder. I dina projekt arbetar du självständigt med stöd från projektledare och kollegor. Eftersom vi har hela produktionen samlad under samma tak får du dessutom samarbeta med hela organisationen. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad elkonstruktör, vi ser helst att du har erfarenhet av att arbeta med elkonstruktion men är även öppna för dig som är nyutexaminerad. Har du erfarenhet av ELPROCAD eller AutoCAD sedan tidigare ser vi det som meriterande, likaså om du har erfarenhet av Monitor ERP. Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift är krav för tjänsten. Som person är du självgående, flexibel och tycker det är intressant med varierande arbetsuppgifter samt har förmåga att strukturera ditt arbete. Du trivs med att analysera förutsättningar och hitta de bästa lösningarna. Arbetet kräver att du är noggrann och kvalitetsmedveten, samtidigt som du är en lyhörd lagspelare med förmåga att se till projektens bästa. Vidare är relationsskapande, förbättringsarbete och god service naturliga delar i ditt arbete. Vi erbjuder En spännande och utvecklande roll i en stabil och framtidsfokuserad organisation Ett tryggt och pålitligt företag med fokus på säkerhet och kvalitet Arbete i en platt organisation med snabba och enkla beslutsvägar Jaco erbjuder en arbetsplats i ett naturskönt område ca 100 m från havet i ett företag som anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation Friskvårdsbidrag 4 000kr/år Trygg anställning med kollektivavtal Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillsättning enligt överenskommelse. Placering: Hargshamn. Med anledning av sommarsemestrar har vi längre ansökningstid och återkoppling kan därför dröja till efter sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dock att du skickar in din ansökan omgående då vi arbetar med ett löpande urval. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsulter hos Jobbet.se, Hanna Koponen på 073-5920393 alternativt Amanda Öman på 076-5313145 . Välkommen med din ansökan! Krav Utbildad elkonstruktör Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift Meriterande Arbetslivserfarenhet inom elkonstruktion Erfarenhet av Monitor ERP Erfarenhet av ElproCAD och/eller AutoCad Om arbetsgivaren - Jaco Fabriks AB Sedan 1945 har Jaco utvecklat och tillverkat elektrotekniska produkter för elnätsägare och industri. Idag fokuserar vi på kundanpassade teknikhus och modulbyggnader för elteknik, automation och kontrollsystem. Våra drygt 75 engagerade medarbetare säkerställer hög kvalitet och tillsammans med noga utvalda underleverantörer erbjuder vi komplett montage och installation. Beläget i Hargshamn med närhet till Uppsala, samarbetar vi med världsledande företag för att utveckla framtidens paketerade modullösningar och produkter för elektrifiering genom hållbar och förnybar elproduktion, distribution och transmission.
Är du student och vill jobba extra som maskinoperatör? Har du erfarenhet av industriell produktion och trivs i en roll där du får övervaka och styra processer? Är du tekniskt kunnig och trivs med att arbeta i en produktionsmiljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Uniflex söker nu maskinoperatörer till vår kund Elcowire. Du kommer att vara anställd av Uniflex och arbeta som uthyrd konsult. Tjänsten är på deltid och vi ser helst att du kan jobba tre dagar i veckan. Vi söker dig som har ett aktuellt studieintyg eller har ett intyg på ett annat deltidsarbete på minst 51%. Om tjänsten Som maskinoperatör ansvarar du för att sköta, styra och övervaka maskiner inom metallbearbetning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Drift och övervakning av hel- och halvautomatiska maskiner • Produktion enligt produktionsplan samt kvalitets- och miljöledningssystem • Skötsel av operatörsunderhåll samt hantering av planerade och akuta stopp • Säkerställande av ordning och reda i anläggning och lokaler • Aktivt deltagande i produktionsmöten och förbättringsarbete • Rapportering av fel, säkerhetsrisker och incidenter Vem är du? Vi söker dig som har: • Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51% • Minst 3-årig gymnasieutbildning • 3–5 års erfarenhet som maskinoperatör inom industrin • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Förmåga att arbeta självständigt och i team • Ett engagemang för säkerhet, kvalitet och förbättringsarbete Arbetstiderna är flexibla och nattarbete kan förekomma. För rätt person finns en möjlighet till kompetensutveckling i en teknisk och dynamisk miljö. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Sveriges vackraste arbetsplats söker en Systemingenjörmed placering i Norrköping Sjögeografisk information är en viktig del av Sjöfartsverkets arbete för att säkerställa ett effektivt, säkert och hållbart sjötransportsystem. En av våra centrala målsättningar är att göra denna sjögeografiska information tillgänglig för så många användare som möjligt, både inom Sjöfartsverket och för samhället i stort. Inom Sjögeografi finns flera grupper, där en av dem är Sjömätning Förvaltning, som ansvarar för styrning och planering av sjömätningsverksamheten och insamlingen av djupdata. Sjögeografi är också en del av en större, ISO-certifierad organisation där vi ständigt strävar efter att leverera högsta kvalitet och effektivitet genom etablerade processer och rutinbeskrivningar. Vår arbetsmetod bygger på samarbete, innovation och ett starkt fokus på att tillhandahålla pålitlig och aktuell information för hela sjöfartssektorn. Arbetsuppgifter Som systemingenjör på Sjöfartsverket kommer du att tillhöra Affärsområde Sjögeografi/Sjömätning Förvaltning. Dina förvaltningsuppdrag rapporterar du i första hand till förvaltningsledaren. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Ansvar för underhåll, felsökning och reparation av sjömätningssystem samt tillhörande utrustning och material såsom arbetsredskap och elanläggningar Medverka i att både utveckla och uppdatera våra sjömätsningssystem Fältarbete kopplat till våra fartyg för att säkerställa att systemen fungerar optimalt och att eventuella tekniska problem åtgärdas Leda interna tekniska projekt som rör våra sjömätningsuppdrag, då arbetet ofta bedrivs i projektform Utföra administrativt arbete såsom dokumentation, registrering av data samt att ta fram manualer och instruktioner för drift och underhåll av systemen Tjänsteresor till sjömätningsfartygen är en del av tjänsten och vi förutsätter att du trivs med den typen av arbete. Vem är du? Vi söker dig som har en teknisk eftergymnasial utbildning inom el/tele/data alternativt en gymnasieutbildning i kombination med flerårig relevant arbetslivserfarenhet inom systemunderhåll eller liknande tekniska områden. B-körkort är ett krav då resor till fartygen är en del av tjänsten. En förutsättning för arbetet är att du har god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av systemförvaltning eller systemutveckling • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet inom radio- och datakommunikation • Arbetslivserfarenhet från den maritima sektorn Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad och drivande samt har förmågan att fokusera på mål och leverera inom givna tidsramar. Det är viktigt att du är öppen för nya arbetsuppgifter och gillar att ta tag i utmaningar. Du uppskattar att jobba både enskilt och i grupp, du skapar lätt förtroendefulla relationer och är affärsmässig i ditt tänk. Verksamheten är operativ varför det kommer att ställas krav på god leveransförmåga och en god kommunikation. Tjänsten kan komma att kräva svenskt medborgskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras innan erbjudande om anställning. Varför ska du välja Sjöfartsverket? Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning. Hur och när? Den här rekryteringen gäller en tillsvidareanställning som beräknas tillsättas snarast eller enligt överenskommelse. Sjöfartsverket kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. Befattningen kan innebära krigsplacering vid Sjöfartsverket. Intervjuer kommer att hållas från och med vecka 33. Upplysningar: Chef Björn Gustafsson, 010-478 49 90 eller [email protected] Förvaltningsledare Peter Sjöstrand, 010-478 65 68 eller [email protected] Fackliga företrädare: Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ib Bergström, samtliga kan nås via vår växel 0771-630000. Ansökan: Registrera din ansökan senast 6 augusti 2025. Diarienummer: 25-04004 Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du redo att ta nästa steg i din karriär och kliva in i en strategisk roll med stor påverkan i en samhällsviktig verksamhet? Här finns en möjlighet för dig med gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och projektledning – och som nu vill utvecklas vidare, ta personalansvar och bli en nyckelperson i ett ledningsteam. Vi söker dig som vill bli en del av framtidens hållbara kollektivtrafik. Rollen är placerad i ett nyetablerat trafikområde i Nacka/Värmdö – en expansiv och viktig del av regionen. Här får du inte bara möjlighet att driva och utveckla anläggningar med höga tekniska krav – du blir också en viktig kugge i ett större sammanhang hos en av Sveriges mest välkända aktörer inom kollektivtrafik. Om rollen Vi letar efter en teknisk förvaltare med starkt tekniskt kunnande som vill vara med och säkerställa en hållbar och driftsäker förvaltning. Du kommer att spela en nyckelroll med ansvar för både avancerade tekniska frågor och ledning av projekt, med målet att skapa effektiva och välfungerande anläggningar. Fastigheterna består av bussdepåer med verkstäder, tvätthallar, kontor och tekniska installationer. Du har det övergripande ansvaret för både daglig drift och långsiktiga investeringar. Rollen innebär personalansvar för ett team av fastighetstekniker och du ingår i områdets ledningsgrupp. Ditt uppdrag: • Leda och följa upp tekniskt underhåll, investeringar och utvecklingsprojekt • Driva förbättringsarbete inom energi, drift och teknik – inklusive digitalisering • Planera, upphandla och projektleda renoveringar och nyinvesteringar • Budget- och resultatansvar samt identifiering av affärsmöjligheter • Fungera som central kontaktpunkt mellan teknik, ekonomi, huvudman och leverantörer • Bidra till strategisk fastighetsutveckling i nära samarbete med fastighetschef på huvudkontoret Personprofil Vi söker dig som: • Är prestigelös, lösningsorienterad och har affärsmässigt driv • Har minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsförvaltning och projektledning • Har eftergymnasial utbildning inom fastighet eller teknik – gärna med inriktning el eller installation • Har erfarenhet av upphandling och arbete enligt AFF • Är van vid att driva projekt från start till mål • Har god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som samordnare • Har B-körkort Meriterande är flerårig erfarenhet som arbetsledare inom drift och underhåll av komplexa fastigheter samt erfarenhet av energieffektivisering. Övrigt Omfattning: Heltid, 100 % Placering: Nacka/Värmdö Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Lön: Individuell lönesättning Varför ska du söka? Det här är en roll för dig som vill ha ett tydligt mandat, ett verksamhetsnära ansvar och arbeta i en bransch där ditt arbete spelar roll – på riktigt. Du kliver in i ett växande område inom ett stort, välkänt och värderingsstyrt bolag som varje dag bidrar till att samhället fungerar. Här finns gott om utvecklingsmöjligheter, ett starkt ledarskap och ett långsiktigt hållbarhetstänk som genomsyrar hela verksamheten. Sök redan nu! Observera att ansvarig rekryterare är på semester och urval påbörjas den 4 augusti.
Välj ett jobb för att visa detaljer