Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Du kommer att var en del av teamet som ansvarar för konstruktion av mikrovågsprodukter inom Saab Surveillance. Vi utvecklar de vassaste mikrovågsblocken som finns till Saabs världsledande RADAR antenner, och vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter inom mikrovågsdesign och även andra områden. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är * Genomföra konceptutredningar och studier av framtida lösningar, byggsätt och arkitekturer * Delta i kravnedbrytning * Specificering av högteknologiska mikrovågskonstruktioner/system * Konstruera delblock och genomföra detaljkonstruktioner i tätt samarbete med kollegor inom PCB, mekanik, materialteknik mm * Verifiera och analysera prestanda * Ta fram produktionsunderlag och stötta implementationen i RADAR antenner Din profil Du har ett stort intresse för teknik och elektronik och har en Master examen eller har några års erfarenhet av elektronik konstruktion och/eller testning, gärna inom RF och mikrovåg. För att trivas i den här rollen bör du vara en person med eget driv och nyfikenhet på teknik samt fungerar väl i team. Det ställs höga krav på kommunikationsförmåga, flexibilitet och samarbetsförmåga då vi jobbar team med våra konstruktioner. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här
Är du en organiserad och kommunikativ person som trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor? Nu har du chansen att bli en del av SAAB:s framstående team i Linköping som Objektplanerare! Genom Jefferson Wells erbjuder vi ett långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering. Plats: Linköping Omfattning: Heltid, 100% Arbetstider: Måndag-fredag, kontorstid Start: Enligt överenskommelse Uppdragsform: Långsiktigt konsultuppdrag via Jefferson Wells med god möjlighet till överrekrytering till SAAB Om uppdraget Jefferson Wells söker nu en strukturerad och driven Objektplanerare till vår kund SAAB i Linköping. Du kommer att arbeta inom sektionen Planning Office, som är en del av området Industrialisation. Sektionen består i dagsläget av 19 medarbetare i olika roller kopplade till planering, inkanal och kalkyl. Som objektplanerare kommer du vara en nyckelperson i utvecklingsprojekt. Du ansvarar för planering, analys, rapportering och uppföljning av artiklar, verktyg och underlag genom hela utvecklingsflödet. Tjänsten innebär mycket samarbete och koordinering med andra discipliner - du kommer helt enkelt att vara "spindeln i nätet". Dina huvudsakliga arbetsuppgifter * Utvecklingsplanering i tekniska projekt * Koordinering mellan olika discipliner * Uppföljning av artiklar, verktyg och underlag * Rapportering och analys * Bidra till förbättringsarbete inom planeringsområdet Vi söker dig som: * Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller logistik (eller motsvarande erfarenhet) * Är strukturerad, flexibel och lösningsorienterad * Trivs med att samarbeta och kommunicera med olika intressenter * Har en stark personlig drivkraft och tar egna initiativ * Klarar av att hantera flera uppgifter parallellt i en föränderlig miljö * Har ett visst teknikintresse * Tidigare erfarenhet av projektarbete eller planering är meriterande Vi erbjuder * Ett långsiktigt och spännande uppdrag hos en världsledande aktör inom försvars- och säkerhetsindustrin * Anställning som konsult via Jefferson Wells - en del av ManpowerGroup * Möjlighet till överrekrytering till SAAB om ni trivs med varandra * Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och trygga anställningsvillkor Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig konsultchef: [email protected]
Are you an experienced project manager with a strong background in mechanical engineering and piping systems? Do you want to play a key role in shaping the future of fossil-free steel production? If so, we have the perfect opportunity for you. In the Transformation Office at SSAB Group level, we are a growing team of around 80 people responsible for planning and executing the construction of SSAB’s new fossil-free steel mills. This is a unique opportunity to contribute to one of the largest industrial transformations in the Nordics. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position As a Technical Discipline Manager within the Mechanical and Piping discipline, you are responsible for providing technical leadership and expertise within mechanical and piping systems and oversee that the technical elements of the discipline are consistently met. You will work in close collaboration with internal stakeholders, consultants, suppliers, project managers and other discipline leads to ensure delivery within safety, time, budget, and quality targets. This position is a highly focused project execution role where your experience in coordinating complex technical deliveries and leading cross-functional project teams will be critical. You will work across a wide technical scope, including fluid systems, heat transfer, and material performance in demanding industrial environments. Your understanding of mechanical equipment, piping layouts, and relevant codes and standards will be valuable in ensuring safe, efficient, and sustainable solutions. The ability to read and interpret technical drawings and specifications, such as P&IDs and isometrics, is key, as is a pragmatic approach to problem-solving in the field. Please note that we are taking a summer break in our recruitment process during the Swedish industrial vacation period, which runs from July 1st to early August. This means that we will not be reviewing applications or conducting interviews during the month of July. The recruitment process will resume in early August. Thank you for your patience and understanding regarding any delays. Main responsibilities Manage and coordinate mechanical and piping engineering scopes, including design reviews, procurement support, installation planning, and commissioning. Ensure that project deliverables related to piping and mechanical systems meet technical specifications and overall project goals. Collaborate with Project Managers and other discipline leads to secure alignment across disciplines. Identify discipline-related risks and support development of mitigation strategies. Track progress of mechanical and piping-related activities and report to project leadership. Drive technical discussions with suppliers and consultants and provide input for contractual matters related to your scope. Contribute to continuous improvement and incorporate lessons learned into project execution. About You You have solid project management experience in large industrial CAPEX projects, particularly with a focus on mechanical and piping systems. A bachelor’s or master’s degree in mechanical engineering or a related field. Proven experience managing engineering and construction scopes related to piping and mechanical systems. A good understanding of mechanical engineering fundamentals such as fluid mechanics, thermodynamics, and material properties. Basic knowledge of machine design and how components like pumps, heat exchangers, valves, and piping systems work and interact within a plant environment. Familiarity with interpreting P&IDs, isometric drawings, and piping material specifications, as well as common piping components and layout principles. An appreciation for relevant industry codes and standards, and awareness of safety and regulatory frameworks. Familiarity with project management tools and methodologies. Experience with procurement and technical coordination of equipment and service vendors. Strong communication skills in English. You are structured, hands-on, and solution oriented. You thrive in a fast-paced project environment and have a collaborative mindset. Our offer At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Background check may be a part of the recruitment process. Got questions about this position? Contact recruiting manager Thord Thorslund, by e-mail - [email protected] or Petra Fekete, [email protected]. Word from your future manager "The most exciting times in my 25-year history within SSAB. The journey to transform to fossil free steel production is groundbreaking and will have a significant impact on reducing the carbon emissions in Sweden and Finland. In this journey I am now looking for a technical discipline manager that is driven, experienced, takes ownership of your area of responsibility and dare to take decisions to drive the project forward. You will be an important part of our growing team that has the task to take SSAB into the future."
Vill du arbeta med planering av materiel i hjärtat av Försvarsmaktens största försvarsgren armén? Är du en problemlösande, uppgiftsfokuserad och kommunikativ person som trivs med att ta eget ansvar? Är du nyfiken och vill utvecklas inom Försvarsmakten? Då är rollen som Planeringsingenjör inom TVK Mark i Arméstaben en befattning för dig. Välkommen med din ansökan! Om enheten Arméstaben är en egen organisationsenhet inom Försvarsmakten där Teknik- och Vidmakthållandekontor Mark (TVK Mark) ingår som en sektion i Rustningsavdelningen. TVK Mark ansvarar för materielunderhåll, materielnyttjande/planering och materielunderhållsekonomi för markmateriel inom armén så väl som inom övriga försvarsgrenar/stridskrafter, samt för att säkerställa att materielen vidmakthålls i enlighet med systemmålsättningar. TVK Mark består av sju stycken systemdetaljer med ansvarsområden för Luftvärn, Soldatburnavapen, Fältarbetsmateriel, Indirekt eld, CBRN, Hjulfordon och Stridsfordon, samt tre detaljer som arbetar mer övergripande inom TVK organisationen. Dessa tre detaljer är Planeringsdetaljen, Stabsdetaljen och RPL (Regional Produktions Ledning). Planeringsdetaljen där du kommer vara placerad ansvarar för materielbehovsplanering. Befattningen Vid detaljen TVK Mark Plan har vi nu en ledig befattning som Planeringsingenjör med inriktning materielbehovsplanering. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete tillsammans med 6 kompetenta och trevliga kollegor inom planering och uppföljning avseende materielbehov i GRO och KRO. Befattningen som Planeringsingenjör ansvarar tillsammans med övriga vid detaljen för analys, planering och uppföljning inom Försvarsmaktens stödprocess materiel- och förnödenhetsförsörjning (MOF). Det innebär att säkerställa att information når fram, används korrekt och bidrar till ett effektivt nyttjande av resurser så att rätt materiel når rätt brukare i rätt tid. Arbetet handlar många gånger om att se helheten och prioritera och föreslå lösningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter -Utgöra arméstabens företrädare i dialoger, stabsarbete och funktionsledning avseende materielbehovsplanering inom armén, gentemot OrgE och övriga TVK/TVA. -Utgöra arméstabens företrädare i dialoger och stabsarbete med Försvarsstaben avseende materielbehovsplanering på Försvarsmaktsnivå. -Utgöra TVK Marks företrädare, internt arméstaben, i diverse möten, beredningar och arbetsgrupper representerande materielbehovsplanering (både avseende GRO och KRO). -Funktionsledning och uppföljning inom TVK Mark avseende materielbehovsplanering. -Deltagande i utveckling av metoder och stödsystem inom funktionens ansvarsområde. Befattningen innebär både komplexa och rutinmässiga arbetsuppgifter och därmed möjlighet för dig att växa in i rollen tillsammans med oss. Vi sätter värde på ett ömsesidigt förtroende, och du får frihet under ansvar att driva ärenden mot fastställda mål. Krav • Erfarenhet av arbete med materielbehovsplanering i FM avseende KRO och GRO, i stödsystemen PRIO och LIFT • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • God kunskap i Officepaketet • B-körkort Meriterande Arbete med materielbehovsplanering på regementsnivå eller i central stab Arbete vid logistikenhet eller regementsstab motsv (4-funktion) Arbete med Teknisk tjänst eller MOF i Försvarsmaktens stödsystem LIFT och PRIO Arbete med materielbehovsplanering LUKO (fd MFO) Tidigare arbete vid TVK, TeK eller FMV Personliga egenskaper Som person har du en god förmåga att se helheter, planera och samspela med andra för att bygga nödvändiga bryggor mellan olika delar i verksamheten. Du är kreativ, problemlösande och uppgiftsfokuserad och har en god analytisk förmåga, är nyfiken och trivs med att utvecklas och utmanas. Kommunikativ, serviceinriktad och social är också egenskaper som stämmer väl in på dig. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För upplysningar om befattningen kontakta: Fv Daniel Tillström, Detaljchef, telefon: 073-143 58 69, e-post: [email protected] Fackliga företrädare (nås via FM växel 0505-45 10 00) OFR/O – Tobias Brandt OFR/S – Claus Dehlin Saco-S – Karin Gällmo SEKO – Benny Augustsson Övrigt Befattning: Civil. Anställningsform: Tillsvidareanställning heltid (anställningen inleds med 6 månaders provanställning för dig som idag inte är anställd i Försvarsmakten) Arbetsort: Gotland. (Kan vara annan ort där Arméstaben finns) Tillträde: Enligt överenskommelse. Resor, är en naturlig del i tjänsten, främst inom Sverige men även utrikes kan förekomma. I denna rekrytering tillämpas löpande urval vilket innebär att intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-05. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Har du en teknisk bakgrund som ingenjör, gillar operativa utmaningar och brinner för att få saker att hända? Vill du vara en nyckelperson på plats i en global industriverksamhet? Nu söker vi en Operations Leader till ett långsiktigt konsultuppdrag via Manpower - med placering i Ludvika. Om uppdraget Som Operations Leader kommer du att spela en central roll i det dagliga arbetet på siten. Du arbetar nära en av företagets ledare och ansvarar för att stötta både i projekt och operativa frågor. Det är en varierande roll med många kontaktytor där du förväntas ta stort eget ansvar, prioritera mellan olika arbetsuppgifter och vara den som ser till att saker blir gjorda. Dina arbetsuppgifter * Driva och stötta projekt - både mindre och större. * Säkerställa att daglig drift fungerar smidigt. * Agera som en förlängd arm till en ledande chef - ta ansvar för uppgifter denne inte hinner med. * Följa upp, rätta till och agera om något går åt fel håll - du är problemlösaren. * Ha nära kontakt med både fabrik och huvudkontor - skapa goda relationer. * Förstå och hantera de utmaningar som finns i en tekniskt avancerad site-miljö. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk bakgrund som ingenjör, gärna inom industriell ekonomi, processteknik, el eller motsvarande. Du är en mycket aktiv, självgående och operativ person som: * Har god prioriteringsförmåga och klarar många parallella arbetsuppgifter. * Är proaktiv och ser vad som behöver göras innan någon ber dig. * Är kommunikativ, relationsskapande och har lätt för att samarbeta. * Har erfarenhet från industri, produktion eller bygg/anläggning. * Har ett tydligt driv, vilja att utvecklas och en långsiktig inställning - du vill stanna och växa i rollen. * Trivs med att arbeta på plats i en dynamisk och snabbföränderlig miljö. Placeringsort: Ludvika Om Manpower Manpower är ett av Sveriges största bemannings- och rekryteringsföretag. Vi hjälper människor att hitta rätt jobb och företag att hitta rätt medarbetare. Med vår breda erfarenhet och vårt stora nätverk är vi din karriärpartner genom hela arbetslivet. Är du redo för nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Kontakta då [email protected]
El-/Automationsingenjör med fokus på maskinsäkerhet - ta nästa steg hos oss! Vill du vara med och forma framtidens smarta och säkra produktionslösningar? Är du en tekniskt nyfiken ingenjör med öga för detaljer och passion för säkerhet? Då är det här din chans! El-/Automationsingenjör med fokus på maskinsäkerhet - ta nästa steg hos oss! Vill du vara med och forma framtidens smarta och säkra produktionslösningar? Är du en tekniskt nyfiken ingenjör med öga för detaljer och passion för säkerhet? Då är det här din chans! Vi på Tarkett i Ronneby söker nu en engagerad El-/Automationsingenjör med fokus på maskinsäkerhet till vår Teknikavdelning. Hos oss blir du en viktig del i utvecklingen av de produktionsprocesser som ligger bakom våra världsledande plastgolv - kända för sin design, hållbarhet och funktion i miljöer som sjukhus, skolor och butiker världen över. Vad du kommer att göra I den här rollen får du ett brett och varierande ansvarsområde med fokus på både nyutveckling och förbättring av befintlig utrustning. Du blir en nyckelspelare i våra projekt - från idé till drifttagning - med extra fokus på maskinsäkerhet och CE-märkning. Exempel på arbetsuppgifter: * Delta i och leda projekt för utveckling av produktionsutrustning * El- och automationskonstruktion, integration och modifiering av utrustning * Ansvara för säkerhetslösningar i enlighet med EN ISO 13849 och EN ISO 12100 * Utföra riskbedömningar och säkerställa CE-märkning * Arbeta tvärfunktionellt tillsammans med teknik, produktion, underhåll och externa leverantörer * Bidra till att framtidssäkra vår produktion med moderna och säkra lösningar Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är analytisk, nyfiken och gillar att lösa komplexa tekniska utmaningar - alltid med säkerheten i första rummet. Vi söker dig som har: * Eftergymnasial utbildning inom el/automation eller motsvarande erfarenhet * Flerårig erfarenhet av elkonstruktion, automation och maskinsäkerhet inom process- eller tillverkningsindustri * Gedigen kunskap om maskinsäkerhetsstandarder, CE-märkning och riskbedömning * Erfarenhet av projektledning och vana att arbeta strukturerat i tekniska projekt Meriterande: * Kunskaper i CEDOC och SISTEMA * Erfarenhet av el-konstruktion i Cadett ELSA * Erfarenhet av samarbete med underhållsavdelningar vid felsökning och förbättringsarbete Du har ett starkt eget driv, är kommunikativ och trygg i att förklara tekniska lösningar både på svenska och engelska. Du gillar samarbete, är prestigelös och ser värdet i att dela kunskap med andra. Varför Tarkett? Hos oss får du: * En nyckelroll i en högteknologisk och hållbar produktion * Möjlighet att jobba i en global koncern med stark lokal förankring * Vara en del av ett kunnigt och stöttande team * Ett arbete där du får ta stort ansvar och utvecklas - både tekniskt och personligt * Goda villkor, trygghet och ett starkt fokus på arbetsmiljö och trivsel Låter det som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande - så vänta inte. I den här rekryteringen samarbetar Tarkett med Jefferson Wells, får du tjänsten kommer du att anställas av Tarkett. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Carina Berg på mobil: 0703770747. Välkommen med din ansökan!
Vi på Corrpal Systems bygger avancerade maskinlinjer för wellpappindustrin – och vi är mitt i ett teknikskifte. Nu byter vi mjukvaruplattform och framtidssäkrar våra maskiner. Därför letar vi efter två programmerare som inte bara förstår kod, utan även hur mekanik, rörelser och automation samverkar. Vill du vara med från början och forma lösningarna – då är det dig vi söker! Vad du kommer att göra hos oss: Du blir en nyckelperson i vårt teknikteam där vi utvecklar och förbättrar styrsystem och automationslösningar för våra maskiner. Just nu står vi inför en större omläggning av mjukvaran, vilket innebär att du får vara med och påverka allt från struktur till implementation. Du kommer bland annat: Programmera i Siemens TIA Portal (PLC, HMI) Delta i design och implementation av nya automationslösningar Driftsätta maskiner (hos oss i Ystad – och hos kund) Felsöka och förbättra system i samarbete med kollegor inom el och mekanik Ta fram ny kod men också förbättra befintlig Vi tror att du har: Teknisk utbildning inom automation eller närliggande område Flerårig erfarenhet av programmering i industriell miljö Arbetat med Siemens-mjukvaror (TIA Portal - PLC, HMI) Grundläggande förståelse för rörelser, styrning, servosystem eller liknande elektronik Intresse för – eller erfarenhet av – högnivåspråk (t.ex. C#) Flytande kunskaper i svenska och engelska Extra plus om du har jobbat på maskinbyggande företag, eller är van vid driftsättning och teknisk felsökning. Du behöver också vara beredd på att resa och bo borta i tjänsten - ibland veckovis, då längre installationsperioder hos kunder är vanligt förekommande. Praktisk information:Plats: Ystad Omfattning: Heltid, med möjlighet till hemarbete när du är varm i kläderna Resor: I din tjänst ingår det att resa vid installationer till våra kunder i bland annat Europa, USA och Australien. För att du ska trivas bör du vilja, gilla och kunna vara på kundresor 1 till 2 veckor i stöpet. Detta är en riktigt rolig möjlighet då du kommer uppleva många olika verksamheter, platser och människor! Varför Corrpal? Corrpal Systems AB är specialiserade på automationslösningar för stapling och hantering av wellpappförpackningar. Vi är en partner till ledande aktörer inom förpackningsindustrin världen över – med fokus på kvalitet, innovation och kundanpassning. Här får du arbeta i ett växande företag med korta beslutsvägar, teknik i framkant och stort utrymme för egna initiativ. Vi har all teknik, konstruktion och produktion samlat i Ystad Du får stor frihet att påverka och förbättra våra framtida system Vi är ett tajt team som jobbar tillsammans – du är aldrig en länk i en lång kedja Våra maskiner används globalt – men utvecklas lokalt Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Vi brukar låta annonserna ligga ute till sista ansökningsdag, men det har hänt att processer stängts tidigare. Vi kommer att annonsera under industrisemestern, men återkopplar först i augusti - så vet du varför återkoppling kan dröja. Sista ansökningsdagen är 20 augusti. I denna process använder vi oss inte av ett personligt brev utan omber dig att rikta fokus på urvalsfrågorna. Corrpal Systems samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsteamet på EQuality: Gustav Strandberg på [email protected] eller 076-049 53 31 Jennifer Friman på [email protected] eller 0703-20 12 12 Om EQuality Rekrytering & Interim Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang och EQuality står för: EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat
As a Project Engineer you have the possibility to review different aspects of medical products such as function, construction, and documentation. We work as a team on project-based assignments where you have the main responsibility for safety testing. Our medical department performs safety testing according to applicable standards on active medical devices such as ventilators, medical robots, X-ray equipment etc. Your tasks will include: Perform safety testing according to applicable standards such as IEC 60601-1 or IEC 61010-1. Compile test results, analyze and transfer data into test reports. Transfer data and prepare test reports. Good communication capability with colleagues as well as customers. Validate the project scope and sample applicability. Review test reports. About you: Bachelor’s or Master’s degree in engineering required; BSEE or Bio-Medical Engineering preferred Experience within Medical Standards IEC 60601-1 Suit(s) Experience in x–ray or gas related equipment Demonstrated experience with U.S., Canadian, and other international product safety standards, i.e., ANSI, CSA, UL, EN, IEC is preferred Ability to interpret an extensive variety of technical instructions in mathematical or diagram form. Ability to understand and write scientific text in English. About Intertek Backed by 125 years of experience, Intertek’s Assurance, Testing, Inspection and Certification solutions for electrical products are offered through an extensive global network of accredited laboratories to address quality, safety and sustainability. Global manufacturers of leading brands trust Intertek for faster, simpler, more cost-efficient services. Our business spans a wide range of industries such as Medical, Lighting, Renewable Energy, HVACR, Appliances & Electronics, Connected World (IoT), Hazardous Locations, Industrial Equipment, Life Safety & Security, IT & Telecom Equipment, Wireless Devices and Software. Intertek’s global network of laboratories employ world-class experts in our fields who deliver quality, accurate testing and certification that continually exceeds our clients' expectations and helps to clear a path for their product's success. We are a workplace that offers everything needed for you to focus on your work, such as collective agreements and a good benefits package. For us, you as an employee are important, so we also offer flexible working hours, wellness benefits, and opportunities for self-development to help you find balance and motivation in your daily life. We review applications on an ongoing basis, so please feel free to submit yours in today—we would love to have a chance to speak with you as soon as possible. Click the button to get in touch with us!
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Riksbyggen söker en förvaltare till vår verksamhet i Marknadsområde Skaraborg-Jönköping. Marknadsområdet bedriver fastighetsförvaltning och har idag ca. 170 anställda inom Ekonomisk- och Teknisk förvaltning samt Fastighetsservice. Hos oss gör du skillnad Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation. Du har ansvar för den löpande dialogen med våra kunder, som i huvudsak är bostadsrättsföreningar belägna i Skaraborg. Som teknisk förvaltare hos oss ansvarar du för löpande förvaltning och drift av våra kunders fastigheter. Du ansvarar för kontakter gentemot myndigheter och leverantörer. Andra ansvarsområden är tillsyn i fastigheter och underhållsbesiktningar, revidering av underhållsplaner, handlägga försäkringsärenden och störningsärenden samt hantera myndighetskontroller. Rollen kan även innebära att du planerar, upphandlar och genomför underhålls- och investeringsprojekt. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har akademisk utbildning från universitet/högskola med inriktning mot fastighetsförvaltning, byggnads- och/eller fastighetsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov – du vill vara med och utveckla samt skapa bra relationer och boendemiljöer. Du ger god service och agerar alltid professionellt. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog där proaktivitet och återkoppling till kunden är mycket viktig. Du har stor problemlösningsförmåga och vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla dig själv och verksamheten omkring dig. Du har arbetat administrativt och har goda datakunskaper samt god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Vi ser positivt på ifall du har byggnadsteknisk utbildning och erfarenhet av projektledning. Det är meriterande om du har erfarenhet av styrelsearbete. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort är Skövde men du kan även komma att arbeta på andra orter inom marknadsområdet. Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via RIO/ Om oss/ Lediga jobb, senast 2025-08-10. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontakt Vid frågor kontakta leveranschef Daniel Komayesh på tel. 0500-381676 eller mejl: [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
CW Lundberg grundades för 30 år sedan av en entreprenör som brann för att utveckla innovativa produkter! Snabbt, enkelt och nära våra kunder. Idag är denna andan en del av vårt DNA och något vi stolt bär med oss när vi skapar taksäkerhetsprodukter och solpanelsinfästningar i absoluta världsklass. Vi utvecklar ständigt våra produkter utifrån kundnytta, säkerhet och hållbarhet. Alla våra produkter tillverkas i hjärtat av Dalarna, Mora. Vi ser möjligheter och utvecklar genomtänka lösningar, utan genvägar. Vårt fokus är att designa, utveckla och producera taksäkerhet och solpanelsinfästningar av högsta klass. Det har det alltid varit. Och det är våra medarbetare som gör jobbet, de är viktiga för oss! Vi jobbar alltid för en mer inkluderande och innovativ kultur – för att vara marknadsledande! Nu söker vi en utvecklingsinriktad och lösningsfokuserad Produktionstekniker till oss! Vem är du?Vi tror att du är en person som drivs av att förstå, förbättra och förenkla. Du har ett öga för detaljer men förstår också helheten, hur små förändringar kan skapa stora resultat. Kanske har du tidigare erfarenhet från tillverkande industri, eller så kommer du från en helt annan bransch där du har lärt dig att strukturera, samarbeta och analysera. Oavsett din väg hit värdesätter vi din nyfikenhet, ditt engagemang och viljan att utvecklas tillsammans med andra. Du är bekväm i en miljö där samarbete och kommunikation är centralt, där du både kan lyssna in och bidra med egna idéer. Du gillar att ta ansvar, är metodisk i ditt arbete och uppskattar tydliga mål såväl som utrymme för egna initiativ. Språk är inget hinder för dig och du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det viktigaste för oss är inte var du kommer ifrån, utan vad du vill framåt! Din roll hos ossSom produktionstekniker hos oss kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla och stärka vår produktionsverksamhet. Du är länken mellan idé och verklighet, någon som kan omvandla tankar till praktiska lösningar och förbättrade arbetssätt. Tillsammans med ett kompetent team är du med och driver produktionen framåt, både strategiskt och operativt. Du förväntas arbeta nära både produktionsledning, teknikutveckling och produktionens medarbetare för att skapa förutsättningar för en effektiv, hållbar och kvalitativ produktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Utveckling och förbättring av produktionsmetoder och flöden - Framtagning av arbetsinstruktioner, tillverkningsupplägg och produktionsberedningar - Medverkan i produktutvecklingsprojekt för att säkerställa tillverkningsbarhet - Analys och uppföljning av produktionsdata för att identifiera förbättringsområden - Arbetet med arbetsmiljö, ergonomi, CE-märkning och riskanalyser Det är en varierad roll där du får kombinera teknik, analys och samarbete i en vardag fylld av utveckling. Vad erbjuder vi?Hos oss får du mer än ett jobb, du blir en del av en kultur där alla räknas. Vi är stolta över vår starka lagkänsla och vår vilja att utvecklas, både som företag och som människor. Här får du möjlighet att påverka och se idéer bli verklighet, att testa nytt och att växa i takt med din egen ambition. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med framtidstro. En plats där lärande uppmuntras och där din kompetens tas till vara. Du kommer att få tillgång till modern teknik, tydliga processer och ett stödjande nätverk av kollegor som bryr sig om varandra. Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats där människor får växa, trivas och prestera? Då ska du söka till oss! Har du frågor om denna tjänst vänligen kontakta vår rekryteringspartner Evelyn Hult, [email protected]. Ansök senast 10 augusti 2025 Genom Rekryteringslots Dalarna och #masadighem kan vi erbjuda medflyttarservice, läs om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
Välj ett jobb för att visa detaljer