Junior Maximo konsult (Sverige)
AFRY AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Du kommer ingå i sektionen Data Driven Maintenance på AFRY som just nu består av 25 experter med omkring 400 års samlad erfarenhet inom teknisk utveckling och ledarskapsutveckling på alla nivåer inom drift och underhåll. Vår styrka ligger i att hjälpa företag att skapa hållbara, datadrivna förbättringar genom förändringsledning, teknisk kompetens och stark kundförståelse. I vår värderingsstyrda kultur är varje medarbetare en nyckelspelare i ett team där vi skapar långsiktiga relationer, innovation och verklig effekt för våra kunder. Jobbeskrivning Är du i början av din karriär och söker som nyexad, och/eller kanske har du redan jobbat dina första år? Nu finns chansen att växa in i en framtidssäkrad teknisk roll tillsammans med andra! Vi söker nu två juniora konsulter som vill lära sig arbeta med IBM Maximo Application Suite (MAS) – ett kraftfullt Enterprise Asset Management system (EAM) som används av stora industriföretag världen över för att hantera och underhålla sina fysiska anläggningstillgångar under hela sin livscykel. Du kommer inte att göra resan ensam – ni är två som startar samtidigt, med fullt stöd från vårt erfarna team. Kanske är ni som söker redan en duo som skrivit exjobb ihop som vill jobba ihop i arbetslivet?  Tillsammans får ni möjlighet att utforska och bemästra den senaste tekniken inom och bakom IBM:s ekosystem.   Som junior konsult kommer du: Arbeta i projekt och förvaltning mot våra kunder inom IBM:s modernaste lösningar Lära dig MAS, främst ur ett tekniskt perspektiv, som körs på OpenShift Få praktisk handledning av seniora konsulter i teamet Ha möjlighet att bidra i utveckling, konfigurering och support Arbeta både självständigt och i team, där kunskapsdelning är i fokus Kvalifikationer Vi söker dig som är lagspelare som vill fortsätta skapa framgång tillsammans med oss! Som konsult i kundleveranserna handlar det hela tiden om att skapa en högre effektivitet med Datadrivet underhåll i världsklass utifrån treenigheten Människa, Process och IT. Du är lägst högskoleingenjör alternativt civilingenjör, med relevant teknisk inriktning exempelvis data- och systemvetenskap, IT eller motsvarande.  Du har ett starkt teknikintresse och gärna erfarenhet av systemutveckling. Du är säker i åtminstone en av nedan verktyg/tekniker:    JavaScript (särskilt meriterande)   Python eller Jython   SQL   Versionshantering (ex GIT)   Containerteknik (ex Docker eller Podman) samt orkestrering   Molnbaserad infrastruktur (Azure, AWS) och dess användningsområden inom IT-drift Vi pratar engelska i teamet, men vi jobbar både mot svenska och internationella kunder, därmed krävs goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och i skrift.  Du kan jobba delvis på distans, men tjänsteresor kan förekomma vid behov hos kund.  Ytterligare information Inom Data Driven Maintenanceteamet jobbar vi efter modellen 85-10-5 där 85% av vår tid är i leverans av tjänster till våra kunder, 10% innovation/affärsutveckling och 5% intern tid såsom egen kompetensutveckling osv. På så sätt sätter vi maximalt med tid kring kunderna och kontinuerlig utveckling av paketerade tjänster, nya teknologier etc. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Något av det vi erbjuder dig: Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss! Utöver fast lön erbjuds rörlig lön Utfyllnad av lön vid föräldraledighet  Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga mm. Kontaktuppgifter för frågor: Ansökan Sista ansökningsdag: 15 augusti 2025. Urval och intervjuer påbörjas under augusti månad.  Frågor? Andreas Ekvall, Gruppchef – [email protected] Ellinor Danielsson, Rekryteringspartner – [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Södertörnsgruppen söker Materielhanterare
Försvarsmakten
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Har du erfarenhet från arbete med logistik och vill arbeta i en kontext som gör skillnad för utvecklingen av Sveriges försvar? Då kan rollen som Materielhanterare på Södertörnsgruppen vara något för dig. Om Enheten Militärregiongrupp Södertörn har som uppgift att vidmakthålla och utveckla förmågan hos våra två hemvärnsbataljoner som har sina militära uppgifter i Roslagen och på Södertörn. Södertörnsgruppen har ca 20 medarbetare fördelat på tre sektioner: Plan-, logistik- och utbildningssektionerna. Logistiksektionen har som huvudsaklig uppgift att tillhandahålla logistikstöd till de två hemvärnsbataljonerna. Sektionen är organiserad med en sektionschef, en teknisk officer två materielredogörare och två materielhanterare, en per bataljon. Huvudsakliga arbetsuppgifter På logistiksektionen arbetar du i ett arbetslag om sex medarbetare med uppgiften att hantera materielflöden, underhållsplanering samt förnödenhetstjänst för Södertörnsgruppens hemvärnsförband, 28. Och 29. Hemvärnsbataljonerna. Arbetet som materielredogörare är omväxlande och innehåller dels praktiskt arbete med materiel ute i förråd och med förbanden ute på övningar och dels administrativt arbete med materielen. Exempel på arbetsuppgifter är: • Administrera materiel i PRIO • Administrera materiel i LIFT • Stödja förbanden vid inventering • Stödja förbanden vid övning Hantera materiel i förråd Krav kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • B körkort • God vana att arbeta i Microsoft Office • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Det är mycket viktigt att du är noggrann och har god förmåga att prioritera när arbetsbelastningen är hög. Du är positiv samt utåtriktad och tycker om att ha olika kontakter både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av Fm logistiksystem i PRIO och LIFT • Erfarenhet av logistik och materielflöden • Militära förarbevis, BE, C, CE körkort, Truckkort kunskap om FM materiel • Genomförd värnplikt Övrigt Anställningsform: Civilanställning, tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Berga, Hårsfjärden Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Upplysningar om tjänsten Vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen kontaktas rekryterande chef Johan Melin som nås via växeln 08-788 75 00. Fackliga företrädare SACO – Christer Lindberg SEKO – Anna Löfgren OFRO – Thomas Marcusson OFRS – Örjan Jansson Samtliga nås via växeln på 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-20. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Mellersta Militärregionen (MR M) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Kungsängen. Organisationen består av Chef med stab, sex utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. Chefen för Mellersta Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Regionen fungerar också som en länk mellan Försvarsmakten och civilsamhället, har ett aktivt samarbete med länsstyrelse och region. Vid behov leder även MR M insatser, exempelvis vid nationella krissituationer och stöd till samhället. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig. Mellersta Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Västmanlands, Dalarnas och Gävleborgs län. Utbildningsgrupp och hemvärn finns i varje län. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Uppdragsledare Mekanisk Konstruktion
Cesab Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Sigma Industry North är ett växande teknikkonsultbolag med kontor i Luleå och Umeå som specialiserar sig på process-, produkt- och produktionsutveckling. Vi är verksamma i hela regionen och arbetar för att skapa en inspirerande arbetsplats fylld av möjligheter, delaktighet och framgång. Vi samarbetar med världsledande företag och fokuserar på långsiktiga relationer med våra kunder. Vår vision är att vara den bästa arbetsgivaren och leverantören. Om rollen. Sigma stärker sin organisation och behöver med det rekrytera en uppdragsledare inom mekanisk konstruktion till Piteå och Luleå. Vi söker dig som tillsammans med oss vill fortsätta bygga upp morgondagens teknikkonsultföretag, du kommer att vara en viktig del i att bygga upp en starkare organisation inom mekanisk konstruktion. Som uppdragsledare inom industriutveckling kommer du arbeta i varierande uppdrag hos våra kunder i regionen. Arbetet utförs både från eget kontor och på plats hos kund, inte sällan ute i produktionsmiljö. Många projekt inom områden med ny teknik. Rollen kommer innebära delaktighet i att lära upp mer juniora kollegor i teamet, delta i rekryteringar och bidra till nya affärer. Vem söker vi? Som uppdragsledare inom industriutveckling kommer du arbeta i varierande uppdrag hos våra kunder i regionen. Arbetet utförs både från eget kontor och på plats hos kund, inte sällan ute i produktionsmiljö. Många projekt inom områden med ny teknik. Du har sannolikt en ingenjörsutbildning eller motsvarande branscherfarenhet från tidigare anställningar och ca: 5 års erfarenhet av mekanisk konstruktion. Vad erbjuder vi? Vår företagskultur präglas av entreprenörskap och korta beslutsvägar, där gemenskap, engagemang och inkludering är viktiga element som skapar trivsel hos våra anställda. Hos oss får du möjlighet att vara delaktig i att utveckla både vår och kundens verksamhet. Kontorsfredag, gemensamma hälsoaktiviteter och utomhuslunch i vårsolen är också exempel som präglar vår sociala sammanhållning och arbetsvecka. Vi satsar på din kompetensutveckling och vill att du växer i din yrkesroll. Här får du både utmaningar och stöd för att utvecklas. Vi erbjuder möjlighet till att jobba deltid. Välkommen till ett personligt och engagerat företag där dina idéer och din utveckling står i centrum. Vill du vara med och göra skillnad hos oss och våra kunder? Ansök till Sigma! Har du frågor? Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult, Johannes Granström.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Kvalitetstekniker till International Aluminium Casting, Eskilstuna
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget International Aluminium Casting är ett legotillverkande aluminiumgjuteri som genom lång erfarenhet byggt upp en gedigen kompetens för kokill- och pressgjutning. Vi arbetar med allt från gjutämnen till färdiga produkter där skärande bearbetning, ytbehandling och montering ingår. Företaget grundades år 1922. Företaget sysslade då med kokillgjutning. Redan 1948 installerades den första pressgjutmaskinen. Vår vision är att bli det ledande aluminiumgjuteriet i Sverige inom såväl pressgjutning som kokillgjutning. Idag har vi flera fabriker som förser kunder över hela världen med våra högkvalitativa produkter. Dina arbetsuppgifter Som Kvalitetstekniker hos oss på IAC får du en spännande och omväxlande vardag där du får utveckla och säkerställa kvalitén i hela vår produktionskedja. Tillsammans med kollegor inom kvalité, produktion, HR och ledning arbetar du både operativt och strategiskt för att säkerställa att vi lever upp till ställda krav. Du kommer att bidra till en säker arbetsmiljö, effektivare processer och minskade kvalitetsbristkostnader – kort sagt: du gör verklig skillnad! I ditt ansvarsområde ingår bland annat: Kvalitet och förbättringsarbete – Driva arbetet med att minska kvalitetsbristkostnader och registrera, följa upp och åtgärda avvikelser Kundkontakt och reklamationer – Hantera kundreklamationer, driva rotorsaksanalyser samt koordinera korrigerande och driva förebyggande åtgärder Revisioner och ledningssystem – Genomföra interna revisioner, vara stöd vid externa granskningar samt säkerställa att ledningssystemet är uppdaterat och efterlevs enligt ISO 9001, ISO 14001, IATF 16949 samt VDA Utbildning och kommunikation – Säkerställa att förändringar i arbetssätt kommuniceras och implementeras samt bidra till kompetensutveckling inom kvalitet och miljö Ordning, reda och energieffektivisering – Vara en stödresurs i fabriken för att förbättra struktur, kvalitet och hållbarhet i verksamheten Vi är 44 medarbetare totalt på IAC i Eskilstuna vilket innebär en nära kontakt med samtliga i verksamheten. Du rapporterar till Fabrikschef. #LI-DNI Din profil Detta är en spännande möjlighet för dig som har erfarenhet från den tillverkande industrin inom Automotive. Vi förväntar oss att du har ett intresse för teknik kombinerat med ett engagemang och noggrannhet. Har du dessutom erfarenhet av reklamationshantering och förbättringsarbete blir vi extra glada. Du är trygg i att läsa ritningar och har förståelse för tekniska specifikationer och processer. För att vara lyckosam i rollen krävs goda språkkunskaper i svenska och engelska. Känner du igen dig i egenskaper som kommunikativ, lösningsorienterad och strukturerad? Bra! Då har du sannolikt goda förutsättningar att nå framgång i rollen. Vi vill jobba med dig som drivs av utmaningar och har en förmåga att koordinera samt prioritera ditt arbete. Du är en kvalitetsmedveten och engagerad person som sätter laget före jaget. Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad! Vi uppmuntrar nytänkande och ser gärna att du utmanar oss med nya idéer och lösningar för att nå ännu högre mål. Vi erbjuder en mycket fin möjlighet att bygga din karriär i ett anrikt företag med sikte på framtiden. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar International Aluminium Casting med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Går du vidare i urvalet så blir nästa steg två digitala test där du får göra ett personlighetstest och ett kapacitetstest. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96, [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Logistiksamordnare
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Job description Vi söker nu en Logistiksamordnare till vår kund i Upplands Väsby. Man kommer att tillhöra Supply Chain-teamet och uppdraget förväntas vara i cirka 4,5 månader. Teamet representerar hela Norden så vi söker någon som gillar när det händer mycket, har tidigare erfarenhet av liknande roll och tidigare arbetat på ett internationellt bolag med många kontaktytor. Vidare ser vi gärna att du tidigare arbetat i SAP - APO/R3/S4 HANA och har mycket goda kunskaper i Excel. Uppdragslängd: Augusti-årsskiftet  Arbetsgivare: Randstad AB Arbetstider: 08-16:45, 38h/ veckan - möjlighet till flex och hemarbete finns Arbetsplats: Upplands Väsby. Responsibilities Du kommer att ansvara för att säkerställa korrekta lagernivåer för olika varumärken. Arbetet är dynamiskt och förutsättningarna ändras ofta – därför behöver du vara uppmärksam på förändringar i prognoser och kommunicera både med produktionsenheter och internt i organisationen för att fastställa rätt prioriteringar. Du bör vara bekväm med att fatta egna beslut för att hitta snabba och enkla lösningar på svåra problem. Det är mycket viktigt hur och på vilket sätt du kommunicerar våra behov, både inom företaget och externt. Qualifications Krav: ·        Svenska - flytande i tal och skrift ·        Engelska - flytande i tal och skrift ·        Relevant arbetslivserfarenhet – erfarenhet av råvaruplanning, inköp, produktion och försäljning av snabbrörliga konsumentvaror är värdefullt ·        Förmåga att snabbt lära sig nya processer och flöden ·        Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att enkelt bygga relationer på olika nivåer inom och utanför organisationen, inklusive kollegor som arbetar på distans ·        Utbildning inom relevant område (Supply Chain-examen, helst med inriktning mot logistik) ·        Mycket goda kunskaper i Excel ·        Goda kunskaper i SAP APO/r3/S4 HANA - minst 1 års arbetslivserfarenhet Meriterande: ·        Utbildad civilingenjör ·        FMCG Som person ser vi gärna att du är duktig på att kommunicera, skapa relationer, analytisk, flexibel och bekväm med förändring. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Logistikkoordinator
REGION UPPSALA
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Regionens hus Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Vill du vara med och bygga framtidens vårdlogistik? Region Uppsala har påbörjat en omfattande resa med att utveckla regionens logistiska förmåga. Som en del i detta arbete har regionen etablerat en central Logistikfunktion med uppdraget att genom central ledning säkerställa en robust och effektiv materialförsörjning till hälso- och sjukvården. Just nu befinner sig Region Uppsala i en expansiv fas där vi ska implementera ett nytt affärssystem samt driftsätta ett centrallager i egen regi. Centrallagret kommer att fungera som navet i regionens materialförsörjning till hälso- och sjukvården samt vara en viktig del i regionens satsning på ökad försörjningsberedskap. Ditt uppdrag Vi söker nu strukturerade och serviceinriktade logistikkoordinatorer till vårt team! Som logistikkoordinator kommer du att vara en nyckelperson i vår dagliga logistikverksamhet där vi förser vården, utifrån behov, med olika sjukvårdsprodukter. Det är en bred och varierande roll där du arbetar operativt och serviceinriktat, med daglig kontakt med såväl vårdens beställare som externa leverantörer. Du har ett stort kontaktnät och spelar en viktig roll i att samordna flöden och lösa frågor längs hela försörjningskedjan – från beställning till leverans. Det gör att du blir en central spelare i vårt team, där samarbete, kommunikation och problemlösning står i fokus. Uppdraget kommer initialt att fokusera på införandet av regionens nya affärssystem inklusive att ge stöd till vårdens beställare i användningen av systemet. I rollen ingår: • Orderplanering – med målsättning att optimera centrallagrets lagernivåer utefter verksamhetens behov • Operativt inköp, inklusive leveransbevakning av gjorda beställningar • Prognos- och sortimentsarbete • Leverantörsuppföljning – uppföljning av leverantörers leveransprecision etc. • Kundorderhantering av beställningar från regionens beställare/vårdenheter • Kundordersupport - svara på frågor kring beställningar, leveranser och materialtillgång • 1st och 2nd line support – besvara frågor från regionens beställare kopplade till användning det nya affärssystemet (Microsoft Dynamics 365) • Masterdatahantering • Uppföljning av centrallagrets måltal/KPI:er • Delta i utvecklingsarbete kopplat till processer och arbetssätt samt bidra i arbetet kring ständiga förbättringar Då verksamheten och även tjänsten är ny kommer du att vara delaktig i att forma både rollen och ansvarsområdet. Dina kvalifikationer Du har en avslutad gymnasieutbildning och med fördel en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller annat relevant område Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift och har god kunskap i engelska, i såväl tal som skrift Vi ser gärna att du har • Erfarenhet av logistik/supply chain i en komplex verksamhet • Minst 1 års erfarenhet av arbete med orderplanering och operativt inköp • Erfarenhet av att analysera och presentera data • Erfarenhet av kundtjänstarbete eller av en annan serviceinriktad roll • God datorvana och kunskap i MS Office främst Excel • Kunskap inom affärs-, logistik- och BI-system Meriterande: • Erfarenhet av att ha varit med och implementerat ett nya affärssystem • Kunskap av Microsoft Dynamics 365 • Kunskap om sjukvårdsprodukter Din kompetens För att lyckas i rollen är du noggrann och strukturerad med ett starkt fokus på kvalitet. Du har en analytisk förmåga och kan se helheten samtidigt som du har öga för detaljer. Du har en problemlösande inställning och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förhållanden. Du tycker om att hjälpa andra och har ett genuint engagemang för att ge bra service. Vi ser även att du har god kommunikationsförmåga och förmåga att bygga relationer med både interna och externa parter. Vi erbjuder Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Maria Karlsson logistikchef, [email protected] Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

27 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Kvartermästare till LSE/FMTIS
Försvarsmakten
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemsförband (FMTIS) söker en Kvartermästare till Ledningsstödsenhetens (LSE) stab, för närvarande placerad i Stockholm. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kvartermästaren är underställd avdelningschefen för LSE Stab (tillika enhetens stabschef) och har det övergripande logistikansvaret på enheten. I din befattning som kvartermästare kommer du att planera och leda materieltjänsten, leda inventering och aktivt stödja materielhandläggarna på respektive avdelning. Du kommer också i hög grad vara delaktig i att stödja avdelningschefen i arbetet med enhetens utveckling, planering och kvalitetsuppföljning. I det dagliga arbetet ingår flera kontakter med andra enheter och avdelningar inom FMTIS men även med övriga delar ur Försvarsmakten. Eftersom enheten är utspridd på tolv orter i landet är tjänsteresor en naturlig del av ditt arbete. KRAV Kvalifikationer • Erfarenhet av Försvarsmaktens materielsystem • Erfarenhet av arbete med logistik • God kännedom om system Lift och PRIO (SAP) •  Goda färdigheter i Microsoft Word, Excel, Powerpoint och SharePoint • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort (för manuell personbil) Personliga egenskaper Du öppen och social. Du har en god samarbetsförmåga men kan också agera självständigt och är van vid att ta stort personligt ansvar. Du har förmåga att växla tempo, är serviceinriktad, besitter god analytisk förmåga och kan se detaljernas betydelse för helheten. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet och att du bedöms passa i den befintliga arbetsgruppen. Meriterande • Erfarenhet av och kännedom om Försvarsmaktens ledningssystem Övrigt I Försvarsmakten benämns tjänsten kvartermästare. Anställningsform: tillsvidareanställning på heltid som yrkesofficer eller civil och inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte sedan tidigare är anställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Stockholm   Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Eva-Maria Forsberg eller Diana Oros - växel 019 393 500. Fackliga företrädare OFRS - Martin Sparr, [email protected] alternativt [email protected] SEKO - Matz Felix, [email protected] alternativt [email protected] SACO - Agnetha Landquist, [email protected] alternativt [email protected] OFRO - Heikki Videll, [email protected] alternativt [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

27 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Logistikutvecklare
REGION UPPSALA
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Regionens hus Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Vill du vara med och bygga framtidens vårdlogistik? Region Uppsala har påbörjat en omfattande resa med att utveckla regionens logistiska förmåga. Som en del i detta arbete har regionen etablerat en central Logistikorganisation med uppdraget att genom central ledning säkerställa en robust och effektiv materialförsörjning till hälso- och sjukvården. Just nu befinner sig Logistikorganisationen i en expansiv fas där vi ska implementera ett nytt affärssystem samt driftsätta ett centrallager i egen regi. Centrallagret kommer att fungera som navet i regionens materialförsörjning till hälso- och sjukvården samt vara en viktig del i regionens satsning på ökad försörjningsberedskap. Ditt uppdrag Vi söker nu en driven och engagerad logistikutvecklare, som kommer att ha en nyckelroll i arbetet med att utveckla Region Uppsalas logistikförmåga och därmed bidra i arbetet med att säkerställa en god och säker vård för våra invånare. Rollen som Logistikutvecklare har ett tydligt utvecklingsfokus, där du kommer att leda utveckling och implementering av nya processer, arbetssätt och IT-system inom materialflödets olika delar. Du kommer att leda och/eller genomföra olika analyser och utredningar samt initiera och leda olika utvecklings- och förändringsprojekt. Du kommer även att jobba med kravställning och uppföljning av flöden med syfte att optimera materialflöden och stödet till vårdens verksamheter. I rollen krävs samarbete med ett flertal kontaktytor, både inom regionens verksamheter samt med externa parter. Det kommer att vara viktigt att utveckla samarbetet med dessa kontaktytor för att kunna förbättra verksamheten. Även omvärldsbevakning ingår i rollen. Initialt är uppdraget fokuserat på att projektleda breddinförandet av ett nytt logistikkoncept, inklusive stödja införandet av nytt affärssystem, på regionens vårdenheter med syftet att modernisera och digitalisera förråd och materialflöden. Dina kvalifikationer Vi ser gärna att du har • Högskoleutbildning, med fördel inriktning mot supply chain management/logistik • Minst 5 års erfarenhet av arbete med logistik/supply chain i en komplex verksamhet • Minst tre års erfarenhet av verksamhetsutveckling inom logistik och flödesoptimering • Erfarenhet av att driva utvecklings- och/eller implementationsprojekt inom logistik • Erfarenhet av förändringsledning där förankringsarbete med intressenter är avgörande • God kunskap i MS Office • God kunskap inom affärs-, logistik- och BI-system. • Erfarenhet av att införa affärssystem (t.ex. SAP, Dynamics, Raindance eller liknande) Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift och du har god kunskap i engelska, i såväl tal som skrift. Meriterande: • Operativ erfarenhet inom någon/några av leveranskedjans processer, såsom lagerplanering • Formell projektledarutbildning • Kunskap/erfarenhet av MS Dynamics 365 • Grundläggande kunskap inom CAD-program • Erfarenhet av sjukvårdsprodukter Din kompetens Du är en målinriktad person som tar initiativ och driver arbetet framåt med fokus på resultat. Med ett strukturerat arbetssätt planerar, organiserar och prioriterar du uppgifter effektivt för att nå uppsatta mål. Du har en god numerisk och analytisk förmåga och hanterar underlag snabbt och korrekt. Din uthållighet gör att du håller motivationen uppe och fullföljer projekt även när du möter motgångar. Du samarbetar väl med andra, är lyhörd och bidrar till en konstruktiv arbetsmiljö. Genom ditt relationsskapande förhållningssätt skapar du kontakter och bygger starka nätverk. Vi erbjuder Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Maria Karlsson logistikchef, [email protected] Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Startdatum enligt överenskommelse. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

27 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Technical Lead Engineer
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Project Lead Engineer The Opportunity We are doing something unique in the power industry – our technology enables greater amounts of power to reach customers with minimal environmental impact. As pioneers and market leaders in the field we deliver groundbreaking technology to customers all over the world!  Are you a driven team player with the ambition to further develop through new challenges? If so, this can be the right opportunity for you. Take the opportunity to become our Project Lead Engineer and be part of a strong team of professionals at Grid Automation Systems, located in Västerås.  How you´ll make an impact Take ownership of the overall technical solution in complex system delivery projects Plan and follow up on all technical activities to ensure smooth execution Lead and motivate a cross-functional project team to deliver high-quality results Collaborate directly with international customers to define and agree on system designs Coordinate the onboarding of team members and clarify technical project requirements Oversee key project phases such as factory and site testing, installation, and final system verification Ensure that all technical work complies with cybersecurity standards and ethical guidelines Contribute to the continuous improvement of our products and project processes Your background Bachelor’s or Master’s degree in Engineering or a related technical field Proactive and results-driven, with a strong sense of commitment A collaborative team player with a positive and solution-oriented mindset Excellent communication skills, with the ability to convey complex ideas clearly Fluent in English, both written and spoken What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply now! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting manager Lovisa Håkansson, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives- Sveriges Ingenjörer: Jan Skogeby, +4610 7381642; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043; Unionen: Karin Ulvemark +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Davidsson Drakou, [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
23 december 2025
Automationstekniker till Texo AB i Älmhult
Eterni Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

AUTOMATIONSTEKNIKER TILL TEXO AB I ÄLMHULT Har du erfarenhet av att jobba som Automationstekniker, är du nyfiken på en ny utmaning och drivs av komplex problemlösning och utveckling? Då kanske vi har din nästkommande utmaning! ARBETSUPPGIFTER Som automationstekniker arbetar du främst med:  Service, underhåll och driftsättning Utbildning och viss montageledning ute på plats hos kund Utveckling av PLC, el och till viss del mekanik/pneumatik Uppsättning av nya program Programmering, testkörning och mätning Texo AB erbjuder en mycket stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Ett flertal gånger per år är du ute på fältet och installerar och driftsätter större processmaskiner där du är ansiktet utåt och har direktkontakt med kunden. Du varvar praktiskt och teoretiskt arbete och fungerar som en länk mellan kontoret och produktionen.   PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Du som söker har gärna någon form av eftergymnasial utbildning, gärna som automations- eller servicetekniker mot el/PLC. Utöver din utbildning innehar du minst några års praktisk erfarenhet som automationstekniker eller motsvarande. Du trivs att arbeta med kluriga och komplexa arbetsuppgifter samt har du sinne för tekniska lösningar och god social kompetens. Vidare behärskar du såväl el som automation och PLC samt har ett mycket stort intresse för IT och programmering i en produktionsmiljö. Vi tror att du har en elektrisk bakgrund, läsa och tolka el ritningar och tekniska beskrivningar är en självklarhet för dig. Grundläggande mekanisk förståelse, även viss hydraulik och pneumatik förekommer. Du trivs med att kombinera praktiskt arbete med administration och rapportering samt har du sinne för tekniska lösningar och god social kompetens.  Vidare är du ansvarsfull och har god självdisciplin, du är van att planera och genomföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitet och stor noggrannhet. Du har god fysik och förmågan att kunna vara flexibel inför olika typer av kunder och uppdrag.  Att du har goda kunskaper i svenska och engelska ser vi som en självklarhet, du har även goda kunskaper i olika system samt innehar du B-körkort.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som trivs i en resande roll och som är god ambassadör ute hos kund. Med positiv inställning, hög arbetsmoral och bra driv, kanske denna utmaning är som klippt och skuren för dig! OM TJÄNSTEN Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning till Texo AB i Älmhult. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

27 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025