Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 25 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Dina arbetsuppgifter Din huvudsakliga uppgift är att utreda och samordna avvikelser och kvalitetsfrågor för att säkerställa att leverantörsbasen levererar kvalitetsprodukter – främst till Gripen – genom ett nära samarbete med internationella leverantörer och Saabs tvärfunktionella leverantörsteam. Du arbetar nära Saabs strategiska och operativa inköpare för att stödja strategier och målsättningar kopplade till kvalitet. Inom kvalitetsäkringsprocessen tar du emot, validerar, skapar, följer upp och analyserar kvalitetsanmärkningar. Du ansvarar även för att skapa kontrollplaner för Saabs ankomstkontroll. Du har ett nära samarbete och en kontinuerlig dialog med Saabs konstruktörer, produktionsrepresentanter och kvalitetsavdelning kopplade till inköpt material och leverantörsavvikelser. Du fungerar som en viktig länk mellan Saab och leverantörerna med uppdraget att säkerställa att de levererar produkter med hög kvalitet. Din profil För att lyckas i rollen är du en lagspelare med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är analytisk och kan se samband mellan enskilda avvikelser och större underliggande problem. Du är motiverad av att ständigt effektivisera och förbättra verksamheten samtidigt trivs du med att arbeta i en processorienterad organisation och har en förståelse för arbetsprocesser. Vidare är du flexibel och tar personligt ansvar för att planera och genomföra aktiviteter och uppgifter. Andra krav för tjänsten: Intresse och erfarenhet av produktion, konstruktion, kvalitet eller inköp. Du trivs i en internationell miljö och känner dig bekväm både i produktionsmiljöer och i möten på ledningsnivå. Mycket goda kunskaper i både på svenska och engelska, i tal och skrift. Goda datorkunskaper, gärna i affärssystemet IFS. Meriterande för tjänsten: Civil- eller högskoleingenjörsutbildning eller annan teknisk utbildning. Kunskap om leverantörskvalitetssäkring och kvalitetstekniker/-verktyg. Erfarenhet av produktionsprocesser. Kunskap inom inköp/sourcing/upphandling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är ett konsultuppdrag på cirka ett år, med möjlighet till anställning på Saab efter en tids inhyrning. Tjänsten kan tillsättas omgående eller enligt överenskommelse. Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. På grund av semesterperiod inleds urval och intervjuer under v.32. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Isabelle Jerner på [email protected] eller 013-495 88 04. Vi ser fram emot din ansökan!
ViII du bIi en del av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miIjö? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutveckIas, erbjuder vi en unik möjIighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i roIIen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjIighet att Iångsiktigt utveckIas hos Ragn-SeIIs. Varmt väIkommen med din ansökan! Mer om Ragn-Sells Ragn-SeIIs samIar in, behandIar och återvinner avfaII och restprodukter från näringsIiv, organisationer och hushåll över heIa Sverige. Deras erfarna och professioneIIa medarbetare tror på enkIa Iösningar, ansvarstagande, heIhetssyn och framåtanda. Med 100 anläggningar och 2500 anstäIIda verkar Ragn-SeIIs koncernen i Sverige, Norge, Danmark och EstIand, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miIjarder SEK. Information om chaufförskolan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom IärarIedda sessioner och sjäIvstudier. UtbiIdningen är förIagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skaII kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbildning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB) & C-körkort. Efter avklarad utbildning kommer du ha en garanterad anstäIIning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-SeIIs. UtbiIdningsstart: 20e oktober Examen: 9e januari UtbiIdnings- och arbetsort: Göteborg Information om tjänsten Rekryteringsprocessen hanteras av ProfessionaIs Nord och önskemål från oss och Ragn-SeIIs är att aIIa frågor kring tjänsten går tiII [email protected] Efter avsIutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roII som yrkeschaufför. Uppdraget är en deI av vår personaIuthyrning och du kommer vara anställd av ProfessionaIs Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra bIir du sedan överrekryterad till Ragn-SeIIs. Med önskemåI från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroII på aIIa våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtaI. Arbetsuppgifter I roIIen som miIjöarbetare med C-kort hos Ragn-SeIIs kommer dina arbetsuppgifter att dagIigen variera. Under Iedning av sektionschefen Henrik, som ansvarar för kärIhantering och baktömmande verksamhet från Stenungsund till HaImstad, kommer du att vara en deI av ett team på 35 personer. Verksamheten prägIas av förtroendetid utan stämpelklocka, vilket innebär att arbetstiderna kan variera, men i regeI omfattar de 8 timmar per dag. Starttider kan vara meIIan 05:30 tiII 07:00. Dina arbetsuppgifter kommer att inkIudera hantering av kundernas avfaII samt körning av tunga fordon. Säkerhetsrond och checkIistor utförs dagIigen för att säkerstäIIa en trygg arbetsmiIjö. KandidatprofiI För tjänsten är dina personIiga egenskaper av stor vikt. Vi söker dig som är: • Serviceinriktad: Du är ansiktet utåt mot kunden och bidrar tiII en positiv uppIeveIse • Kommunikativ: Förmåga att effektivt kommunicera med både kunder och koIIegor • Lösningsfokuserad och sjäIvgående: Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter • Fysiskt uthåIIig: Arbetet kan vara både fysiskt och mentalt krävande • Säkerhetsmedveten: Säkerhet är en hög prioritet och du bidrar aktivt till detta För att söka rollen behöver du även: • Ha ett stort intresse och vara motiverad för att Iångsiktigt arbeta i roIIen som yrkeschaufför • Ha B-körkort • Vara 21 år eller äldre då det krävs för att kunna sIutföra vår utbiIdning. • Ha goda kunskaper i svenska, både taI och skrift Start: 20e oktober Omfattning: HeItid Stad: Göteborg Urval: Sker löpande Kontakt: Josefine Kinnmark När du ansöker tiII programmet kommer du inIedningsvis att få besvara ett antaI frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personIiga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta deI av varför just du ska ta en pIats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk tiII ett personIighetstest och ett test koppIat till Iogisk sIutIedningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resuItat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. #Chaufförsskolan #Ragn-seIIs #C-chaufför
Syntronics interna kompetensnätverk ger dig möjlighet att växa snabbt både tekniskt och i din roll som konsult. Hos oss finns det alltid kunniga kollegor nära till hands som bollplank och inspiratörer. Är du en passionerad FPGA-utvecklare med gedigen erfarenhet av att arbeta med avancerade digitala system? Vill du vara med och utveckla innovativa produkter i teknikens framkant? Då är detta din chans! Som Senior FPGA-utvecklare hos oss får du möjligheten att arbeta med design och implementation av komplexa FPGA-lösningar i spännande projekt. Du kommer att vara en viktig del av vårt utvecklingsteam och arbeta med allt från kravspecifikation till test och verifiering. Som senior FPGA-utvecklare hos oss får du jobba med: Design och implementation av FPGA-baserade system. Utveckling av VHDL-kod för block-implementation. Testa, verifiera och integrera FPGA-system. Felsökning och optimering av befintliga FPGA-system. Vi söker en FPGA-utvecklare som: Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen inom elektronik, teknisk fysik eller liknande. Har minst 5 års erfarenhet av FPGA-utveckling. Kan kommunicera flytande på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet utav Microsemi. Vi arbetar för en jämn könsfördelning och ser gärna kvinnliga sökande. Personliga egenskaper Du som FPGA-utvecklare värderar struktur, planering samt ordning och reda utan att förlora din kreativa sida. Du är samarbetsvillig, social och kommunikativ då arbetet förutsätter mycket samarbete internt såväl med kunder. Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! På vårt kontor i Gävle har vi labb på över 1500kvm med den senaste avancerade utrustningen för att kunna arbeta med digital och analog utveckling. Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 31/7. Vi arbetar med löpande urval. Pågrund av semestertider kan det förekomma viss fördröjning, vi tackar för ert tålamod och ser fram emot att höra från er. Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.
Company Description AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Job Description Är du en erfaren ingenjör med bakgrund inom vattenkraft som funderar på att hitta nya utvecklingsmöjligheter? Då har vi något för dig! Vattenkraftsbranschen står inför en spännande framtid – och vi på AFRY Hydro vill att du ska vara med och forma den tillsammans med oss. Vi är ett internationellt konsultbolag inom vattenkraft med över 600 vattenkraftsingenjörer och decennier av erfarenhet. På AFRY Hydro fortsätter vi nu vår tillväxtresa och expansion som nordisk aktör och erbjuder en mängd spännande utvecklingsmöjligheter. Vi söker därför fler engagerande och skickliga kollegor som delar vår passion för teknologisk innovation och som vill vara med och forma framtidens hållbara energilösningar! Hos oss kommer du få möjlighet att arbeta med varierande teknikområden i små och stora projekt. Vårt arbete med kundanpassade och anläggningsspecifika lösningar erbjuder både utvecklingsmöjligheter och ett omväxlande arbete. Som konsult hos oss kommer du bli del av ett härligt och stöttande team med bred kompetens. Tillsammans hjälper vi både våra kunder och varandra att utvecklas såväl som att skapa och förbättra förutsättningar för landets vattenkraftsproduktion. Vi är särskilt nyfikna på dig som har erfarenhet inom el- och kontrollanläggningar för vattenkraft (automation), magnetiseringsutrustningar och/eller RfG och stödtjänster. Men vi välkomnar även dig med kompetens inom mekanikkonstruktion, projektledning, miljö- och dammsäkerhetsfrågor. Oavsett din inriktning erbjuder vi en arbetsplats där du kan växa, påverka och bidra till en mer hållbar framtid! Qualifications Vi söker sig som har en teknisk bakgrund och som trivs med att förstå och analysera komplexa frågor och problem. Du arbetar strukturerat och noggrant med ett öga för detaljer, och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du trivs att arbeta både självständigt och i team, och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina kollegor för att tillsammans nå gemensamma mål. Då vi arbetar i en kundorienterad verksamhet blir det även viktigt att du trivs med att ha många kontaktytor och att bygga och vårda relationer – både med kunder och kollegor. Utöver dessa personliga kompetenser söker vi dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom vattenkraftsbranschen. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, då svenskan används frekvent inom AFRY och hos våra kunder, samt B-körkort då resor förekommer i rollen. Erfarenhet av elkonstruktion, magnetiseringsutrustningar och el- och kontrollanläggningar inom vattenkraft ser vi som meriterande. Eftersom våra tjänster kan komma att verka inom säkerhetsklassade områden kan det bli aktuellt med drogtester och säkerhetsprövningar innan anställning kan påbörjas. Additional Information AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. Vi erbjuder dig en arbetsplats med framåtanda och trygghet genom kollektivavtal och personalförmåner, som friskvårdsbidrag och utfyllnad av lön vid föräldraledighet m.m. för samtliga av våra medarbetare. Vi värdesätter möjligheter till vidareutveckling både genom utbildningar, utmanande arbetsuppgifter och i spännande projekt, som passar just dig och dina karriärsmål. Vi erbjuder frihet och flexibilitet och förstår viken av balans mellan arbete och privatliv. Genom vår personalförening Club AFRY erbjuder vi även en stor variation av intressanta fritidsaktiviteter och möjligheten att ha roligt med kollegor även utanför jobbet inom tex kultur- och sportevenemang, bokklubb, kör, stuguthyrning, sportaktiviter mm. Har vi fångat ditt intresse? Hoppas det! Sista ansökningsdag är 31 augusti 2025. På grund av semestertider kan vår återkoppling ta lite längre tid än vanligt. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att höra av dig till: Marcus Bergman, rekryterande chef [email protected] Miriam Mesquine, Business unit manager Hydro [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. At AFRY, we engineer change in everything we do. Change happens when brave ideas come together. When we collaborate, innovate technology, and embrace challenging points of view. That’s how we're making future. We are actively looking for qualified candidates to join our inclusive and diverse teams across the globe. Join us in accelerating the transition towards a sustainable future.
Är du ingenjör med några års erfarenhet inom hårdvaruutveckling och vill vara med och utveckla för framtiden? Som konsult hos oss på Sigma Embedded Engineering får du möjligheten att arbeta inom flera olika områden i spännande uppdrag hos våra världsledande kunder - helt enkelt det bästa med att vara konsult – varierande arbetsuppgifter och erfarenhet men med tryggheten från en och samma arbetsgivare! Vi söker nu efter hårdvaruutvecklare inom digital och analog teknik från ca 3 V till ca 48 V. Du kommer att lära dig massor hos oss och i uppdraget men innan vi arbetar tillsammans ser vi att du har med dig erfarenheter från några av dessa områden: M.Sc inom elektroteknik eller embedded systems Minst tre års erfarenhet av digital och/eller analog kortkonstruktion Du skall gärna ha systemerat och konstruerat mikrokontroller- och/eller FPGA-baserade kretskort med periferikretsar och strömförsörjning Erfarenhet av design av ACDC- och DCDC-omvandlare Använt schemaritningsverktyg som exempelvis Cadence eller Altium Designer Meriterande om du har erfarenhet av simuleringsverktygen t.ex LT Spice eller Hyperlynx Vi söker dig som gillar att jobba i labb och är van vid olika sorters mätinstrument. I den här rollen får du vara med i hela kedjan av utveckling från krav till systemering, verifiering och produktifiering. Låter det intressant? Skicka in din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi älskar att göra saker tillsammans och strävar efter en bra mix av jobb och fritid. Det kan vara AWs, event, träningsaktiviteter, alpresor eller inspirationsföreläsningar. Vi har gjort många roliga resor ihop vilket har varit fantastiskt och något vi vill fortsätta med. Kompetensutveckling har alltid varit viktigt för oss och förutom utvecklingsmöjligheter i ditt konsultuppdrag och diverse tekniska utbildningar har vi interna program för personlig utveckling. VI ÄR EN DEL AV SIGMA GROUP Som en del av Sigmagruppen erbjuder vi det bästa av två världar; stabilitet och entreprenörsanda. Sigma består av ett flertal bolag inom olika tekniska kompetensområden och har idag över 5000 anställda. Detta gör oss till Sveriges största privatägda konsultgrupp.
Vill du vara med och skapa smarta el- och automationslösningar i ett företag där samarbete, ansvar och kvalitet står i centrum? Vi söker dig som är Elkonstruktör och/ eller Automationsingenjör - någon som trivs med att arbeta brett, ha kundkontakt, ta ansvar och vara med från idé till färdig lösning. Hos oss får du vara en del av en prestigelös miljö där din vilja att lära och bidra är viktigare än att kunna allt från början. OM ROLLEN Här får du jobba i en bred roll inom automation och elkonstruktion. Du är med hela vägen från idé/ kravspecifikation från kund till driftsättning på plats. Ditt arbete är fokuserat på hårdvarudelarna, du samarbetar nära kunniga kollegor inom hela automationsområdet. Då ni är ett litet team på fyra ingenjörer jobbar ni brett för att tillgodose kundens behov av automationslösning. Ditt arbete sker både inhouse och på projekt ute hos kund. Som automationsingenjör hos oss kommer du att arbeta med: •Ta fram automationslösningar enligt kundkrav •Elkonstruktion i främst EPLAN •Systemdokumentation •Beställning av komponenter till projekt samt koordinering med verkstaden •Kundkontakt och teknisk support •Offertarbete och förfrågningsunderlag •Delta i kravspecifikation, designspecifikation och verifiering tillsammans med kund Du kommer att arbeta nära både kollegor och kunder – därför är god kommunikation och samarbetsförmåga avgörande. På sikt vill vi också att du kan ta en aktiv roll i att utveckla våra rutiner och arbetssätt. OM DIG Vi söker dig som har ett högt självledarskap, du är ansvarstagande och driver på för dig egen utveckling. Läraktig och intresserad av både teknik och kundrelationer Skallkrav: •Eftergymnasial utbildning inom automation, elkonstruktion, elektro eller liknande (Civil-/ högskoleingenjör är meriterande) •Minst 2 års arbetserfarenhet inom relevant område, gärna med god elförståelse •Goda kunskaper i svenska och engelska •B-körkort OM FÖRETAGET Ett svenskt teknikbolag inom en större koncern erbjuder helhetslösningar inom industriell automation. Företaget grundades 2007 och har sitt huvudkontor i Helsingborg. Med kunder i över 30 länder levererar man allt från mindre elskåp till kompletta automationsanläggningar. Kundbasen består främst av tillverkande industrier, verksamheter inom energi, infrastruktur och fordonsindustrin. Bolaget är känt för sin tekniska kompetens, höga kvalitet och förmåga att utveckla innovativa lösningar som effektiviserar industriella processer. Mer information om kundföretaget ges vid intervjutillfället! OM FRAMTIDEN Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du till en början vara anställd genom oss på Framtiden, för att sedan ha god möjlighet att gå över i anställning hos kundföretaget. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare, referenstagning, sedan två intervjuer med företaget. För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! VILLKOR Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Placeringsort: Helsingborg Arbetstider: Kontorstid, flextid Omfattning: Heltid
På division System får du arbeta med elsystemets mest spännande utmaningar – från drifttimmen här och nu till planeringen 40 år framåt. Den stora komplexiteten och utvecklingsmöjligheterna gör vårt arbete både stimulerande och betydelsefullt. Här får du ett unikt helhetsperspektiv på elsystemet och samarbetar nära kollegor för att säkerställa en trygg, hållbar och effektiv elförsörjning. Om tjänsten I rollen som kraftsystemspecialist inom planeringsmodeller kommer du att ansvara för framtagning, utveckling och validering av modeller (statiska och dynamiska i PSSE) av synkrongeneratorer och/eller kraftelektronik. Detta kan inkludera vattenkraft, kraftvärme, vindkraft, solkraft, batterilager, HVDC, FACTS samt stora kraftelektronikanslutna laster. Du kommer även utveckla och förvalta skript rörande området. Vidare kommer du att genomföra felströmsberäkningar för dimensionering. Arbetet utförs i största del självständigt men du kommer att tillhöra ett team där ni hjälps åt och utbyter erfarenheter. Här erbjuds du en roll som kan formas utifrån dina förkunskaper och intressen inom området. Du kommer att få möjligheten att fördjupa och utveckla dina kunskaper samt utbyta erfarenheter med kompetenta kollegor samt få representera Svenska kraftnät i olika sammanhang både nationellt och internationellt. Rollen erbjuder dig även möjlighet att vara med som observatör vid provningar av vattenkraftverket och vindkraftverk. Fler och fler stora och komplexa anläggningar, inte minst kraftelektronikanslutna, ansluts till det svenska elnätet. Här får du bidra tillsammans med dina kollegor att modellera dem med rätt detaljnivå i förhållande till vilka studier modellerna ska kunna användas för. Vi måste också kunna säkerställa stabiliteten hos både modeller av enskilda anläggningar och våra nordiska nätmodeller som helhet, även när många nya anläggningar ska modelleras. Du kommer att tillhöra enheten planeringsmodeller som består av 13 medarbetare och ett antal konsulter. Enhetens främsta uppdrag är att förvalta och utveckla Svenska kraftnäts planeringsmodell i PSS/E samt tillhandahålla nuläges- och planeringsnät till Svenska kraftnät, regionnätsbolag och de nordiska TSO:erna. Enheten har många kontaktytor både internt på Svenska kraftnät och med DSO:er och TSO:er då vi publicerar uppdaterad planeringsmodell löpande. Enheten deltar även som experter i felströmsberäkningar i nätutredningar och andra verksamhetsövergripande projekt. Vi har en fin sammanhållning och värdesätter respekt mot varandra, nyfikenhet, öppenhet och att hjälpa varandra. Om dig Skallkrav: I rollen kommer du att ha många kontaktytor både internt och externt, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Du anpassar dig och hittar lösningar genom ett prestigelöst fokus på de gemensamma målen. Vidare söker vi dig som är strukturerad och har förmågan att organisera och planera ditt arbete väl. Då enheten jobbar mot deadlines och ska leverera modeller söker vi dig som ser möjligheter och driver på för att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Då du kommer ansvara för framtagning, utveckling och validering av modeller söker vi dig som är analytisk och har förmågan att se logik och samband i komplex information eller miljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare har du civilingenjörsexamen med relevant inriktning för tjänsten som exempelvis elkraft, energisystem, reglerteknik eller teknisk fysik alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer likvärdigt. Du har även: • minst ett års arbetslivserfarenhet inom kraftsystemmodellering eller genomfört ett examensarbete där kraftsystemmodellering varit en del av examensarbetet • god förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har: • arbetslivserfarenhet av modellering och/eller studier i PSS/E, statiskt och/eller dynamiskt • arbetslivserfarenhet av modellering av kraftelektronik i PSS/E eller motsvarande programvara • arbetslivserfarenhet av modellering av synkrona kraftproduktionsmoduler i PSS/E eller motsvarande programvara • arbetslivserfarenhet av felströmsberäkningar • arbetslivserfarenhet av programmeringsspråket python. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg, Västerås, Göteborg eller Luleå • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor förekommer i denna tjänst • Sista ansökningsdag 12 augusti 2025, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Daniel Engström, vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Karin Segerholm. Under semestertider nås vi på mail och svarstiden kan vara något längre än vanligt. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll, ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected] Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Projektledare Elkraft – Stockholm Vi söker dig, en erfaren projektledare inom elkraft, till ett samhällsviktigt uppdrag i hjärtat av Stockholm. För vår kunds räkning söker vi nu en driven och engagerad Projektledare inom Elkraft till ett långsiktigt och tekniskt komplext projekt för modernisering av elkraftsystem. Som konsult hos oss blir du en del av vårt specialistteam och arbetar i ett uppdrag med hög samhällsnytta, stabila förutsättningar och en engagerad projektorganisation. Om rollen Projektet befinner sig i planeringsfas och syftar till att utreda och uppgradera befintliga anläggningar för att säkerställa tillförlitlig, säker och hållbar elkraftförsörjning till stationerna. Det innefattar bl.a. utredning av reservkraft, redundans, styrsystem, kommunikation och kraftautomatik. Som projektledare kommer du ha en nyckelroll i att driva planering, samordna specialister, säkerställa kvalitet och leverans samt bidra till teknisk utveckling inom kraftområdet. Exempel på ansvarsområden · Leda och följa upp projektet enligt beslutade ramar (tid, budget, kvalitet) · Ta fram och följa upp projektspecifikation, planer och kravhantering · Samverka med teknikområden, upphandlingsfunktion och externa aktörer · Säkerställa att projektet uppfyller kundens krav på säkerhet, miljö och arbetsmiljö · Rapportera till styrgrupp och uppdragsgivare · Ansvara för överlämning, dokumentation och erfarenhetsåterföring Om dig · Minst 5 års erfarenhet som projektledare inom elkraft eller teknisk infrastruktur · Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt inom offentlig eller reglerad verksamhet · Erfarenhet från kraftförsörjning, reservkraftsystem och styr-/övervakning · Förmåga att koordinera tekniska specialister i komplexa miljöer · God kommunikativ och administrativ förmåga · Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens · Erfarenhet av att arbeta enligt etablerade projektmodeller (ex. PPM, PPS eller liknande) Meriterande om du har erfarenhet från kollektivtrafik, järnväg eller annan samhällskritisk infrastruktur. Vi erbjuder dig · Tillsvidareanställning i ett växande konsultbolag med fokus på samhällsnyttiga investeringsprojekt · Möjlighet att arbeta i projekt med hög teknisk nivå och långsiktig inriktning · Delaktighet i ett nätverk av kompetenta kollegor och tillgång till kompetensutveckling · Möjlighet till både arbete på plats och distans (hybridupplägg) Om oss På Pin Rekrytering förstår vi att varje rekryteringsuppdrag är unikt. Därför engagerar vi oss helhjärtat i att förstå er verksamhet och era specifika behov. Vi är inte bara en rekryteringspartner, utan en del av ert team, dedikerade till att förstå och uppfylla hela er behovsbild. Vårt expertteam av rekryterare är skickliga på att identifiera och attrahera de mest eftertraktade kandidaterna inom era branscher, inklusive specialiserade säljare och ingenjörer. Ansökan START: 25 augusti 2025 OMFATTNING: 100% PLACERING: Stockholm (minst 3 dagar/vecka på kontor) LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Elin Lidman SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-08-13 Vi går igenom ansökningar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta mig Elin Lidman 076-632 76 20 eller [email protected].
Är du intresserad av teknik och fordon? På SJ har du möjligheten att inleda din karriär med utbildning som interiörstekniker för tåg. Din kommande roll Som Interiörtekniker ansvarar du för att utföra både förebyggande tågunderhåll och avhjälpande. Du kommer att påbörja din anställning med en betald grundutbildning inom teknik, följt av fortsatt utbildning inom specifikt tåg typ samt ellära. Bland annat kommer du att kunna installera hjärtstartarutrustning på tågen och säkerställa att alla säten är korrekt monterade innan resenärer stiger ombord. Depån är till största del utomhus, tåg ankommer och avgår från depån dygnet runt. Detta innebär att arbetet sker i treskift, vilket ger dig en varierad och aktiv arbetsdag eller natt utomhus. Dina arbetsuppgifter: Identifiera tillgängliga tåg, samordna och planera arbete med kollegor. Hantera skador och underhåll av lättare tågteknik, exempelvis inklusive säten, belysning, dörrar och annan utrustning. Rapportera arbetsorder i fordonsförvaltningssystemet via dator Montera rätt reservdelar enligt instruktioner och regelverk. Hantera reservdelar i lager och genomför beställningar vid behov. Som interiörtekniker kommer du att vara en del av division fordon på SJ som ansvarar för fordonsflottans livscykel. SJ är ett framtidsinriktat företag som befinner sig i en spännande fas med en historisk satsning på en ny fordonsflotta och digitalisering med många nya tekniska lösningar, det innebär att du kommer få möjlighet att växa och utvecklas i din tekniska kompetens Förväntningar på den vi söker Vi söker dig som är en ansvarsfull person med stort intresse för teknik. Som tekniker är ett gott samarbete med kollegor nyckeln, du kommer planera ditt arbete i grupp och individuellt. Du är en noggrann problemlösare som motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, särskilt med fokus på trafiksäkerhet. För att trivas i rollen uppskattar du att få vara självständig, ta egna initiativ och utmaningen i att hitta lösningar som håller hög kvalitet samt säkerhetsstandard. Erfarenhet inom fordonstekniskt underhåll Godkänt gymnasiebetyg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet inom el och kretsscheman Datorvana Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 juli. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår kontaktperson Jimmie Eriksson, [email protected] Omfattning: Tillsvidare med inledande provanställning. SJ gör en bakgrundskontroll som ett steg i rekryteringsprocessen. Genomgå hälsoundersökning med godkänt resultat. Vi ser framemot din ansökan!
Inledning: Vill du arbeta med och utbilda, utveckla både kompetens och produktionssystem för tillverkande företag i mellansverige och är som person nytänkande, analytisk och pedagogisk samt brinner för utvecklande uppdrag? - Då kan det här vara din nästa möjlighet att få ingå i ett inkluderande team som kännetecknas av arbetsglädje, driv och energi! Om jobbet: Du arbetar tillsammans med både produktionsledning, kvalitets- och produktionstekniker samt operatörer med mål att utveckla en effektiv och hållbar tillverkning. Beroende på din kompetens kan det handla om allt från utbildning, digitalisering, produktionsteknik, hållbarhetsanalyser, logistik, process IT och produktionsstyrning. Uppdragens längd och innehåll varierar beroende på kundens behov. Arbetet kan ske både på distans och hos kund. Det kan även ingå längre resor och uppdrag på andra orter. Utbildning och god kompetens inom: - Högskoleingenjör med erfarenhet, el motsvarande - Projektledning och utveckling av produktionsprocesser och dess flöden - Lean och sexsigma metoder Meriterande om du har kunskap inom något/några av områdena: - Metodstudier SAM, AVIXS, PROKON eller andra metoder - Cad design m h a 3D/2D verktyg - Affärssystem (Movex, Monitor, SAP) - Monteringsarbeten, svetsning och/eller målning - Automationsteknik (PLC), Vision och/eller Scanning - Nya tekniker såsom AI, VR etc. - Maskinuppföljningssystem/ MES typ Balthzar system - Investeringsprojekt, kravspecifikationer Som person: Du är intresserad, analytisk och tar initiativ till att lösa problem. Dessutom är det viktigt att du som person är strukturerad, ansvarstagande och kan planera och prioritera ditt arbete. Arbetet handlar om att leda teknikutveckling och skapa relationer. Din förmåga att inspirera, engagera och förmedla kunskap och förändringar kommer därför att vara en viktig del för att lyckas i rollen. Vi vill också att du har ett intresse av att leda andra och en förmåga att skapa förtroende hos såväl kund som medarbetare. Uppdragen kräver att du behärskar svenska och gärna engelska. Övrigt: Du behöver ha b-körkort och tillgång till bil. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ansökan: Om du tycker detta låter intressant så söker du genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Vill du ha ytterligare upplysningar får du gärna kontakta Tobias Andersson (Avdelningsansvarig Mitt) 073-044 28 67 eller via mejl [email protected] Om Prokon: Prokon är en rikstäckande och komplett leverantör inom produktionseffektivisering. Med engagemang och envishet har vi med våra arbetsmetoder och mångåriga erfarenhet tagit fram mätverktyg som ger en tydlig överblick av produktiviteten i produktionen. Detta förenklar prioritering i förbättringsinsatser och ger därigenom en högre effektivitet.
Välj ett jobb för att visa detaljer