Teknisk Projektledare till B3 Next i Västerås
We are Skills Mälardalen AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

B3 Next bygger något nytt i Västerås! Är du Teknisk Projektledare och sugen på något nytt? Nu händer det! B3 Next etablerar sig i Västerås, och vi letar efter en erfaren Teknisk Projektledare som vill vara med från början. Här får du chansen att arbeta med projekt hos bolag som ABB, Hitachi, Alstom, Volvo, Försvarsmakten och andra teknikledare i regionen. Men det bästa? Du får inte bara spännande uppdrag, du får också vara med och bygga upp ett personligt och kompetent konsultbolag. Vi vågar lova det – för vi vet hur viktigt det är att trivas, utvecklas och ha kul på vägen. Hos oss får du både tryggheten från ett etablerat bolag (vi är en del av B3 Consulting Group) och energin i ett team som fortfarande räknar alla nya kollegor på fingrarna. Vad vi tror att du gillar: Att leda projekt med både hjärna och hjärta Att ha koll på teknik, människor och deadlines Att vara en del av något nytt och växande och påverka det själv Vad vi gärna ser hos dig: Högskoleutbildning inom teknik, IT, elektronik eller motsvarande.                 Minst 5 års erfarenhet av teknisk projektledning inom industri, mjukvara, hårdvara eller elektronik. Erfarenhet av olika projektmetoder så som agila metoder, vattenfall, Lean mm. Stark ledare med god kommunikationsförmåga.    Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad får du på B3 Next? Chansen att arbeta med branschledande kunder inom olika sektorer. Frihet och flexibilitet – möjlighet till hybridarbete beroende på uppdrag. En familjär kultur där du får vara med att bygga något från grunden. En personlig utvecklingsplan och kompetensutveckling – vi investerar i din framtid. Fast eller flexibel lönemodell, du väljer det som passar dig. Vi tror på ett arbetsliv där du får vara med och påverka, där du utvecklas tillsammans med andra och där varje ny kollega faktiskt betyder något. Nu söker vi dig som vill vara med från början när vi växer i Västerås. Hos oss får du både trygghet, frihet och en vardag fylld av teknik, människor och möjligheter. Redo för nästa steg? Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna just dig till vårt gäng. Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Ansök tjänsten via www.skillsrekrytering.se/lediga-jobb Sista dagen för att söka tjänsten är den 24 augusti. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsulterna Annika Frii på 070- 33 55 290 och Cornelia Karlsson på 070-23 84 884.

30 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Sales Engineer till Göteborg
Intenso Teknikrekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Sales Engineer till Göteborg Som Sales Engineer hos oss blir du en del av ett ledande och snabbväxande miljöteknikföretag med fokus på avancerad processteknik för rening av luftburna föroreningar och odörkontroll. Våra produkter och anläggningar ligger i teknikens framkant och våra kunder finns inom många olika industrier. Vi vill nu förstärka vårt säljteam med en driven person som vill växa in i rollen och arbeta med våra expansiva affärsområden inom biogas och avfall. Vad har Per Kaijser, säljchef, att säga om företaget? "Centriair har etablerat sig som den ledande leverantören av lösningar för luftrening inom biogas, waste samt livsmedelsproduktion. Vår målsättning är att fortsätta vår tillväxtresa med en dubblad omsättning över de kommande 3 åren för att hjälpa industrin att minska miljöpåverkan. Jag ser Centriair som ett fantastiskt bolag med stor potential. Vi har en unik produktportfölj, ett jättebra team och vi erbjuder en lösning med tydliga kundvärden som adresserar en av jordens mest angelägna utmaningar. På Centriair värdesätter vi lagarbete för att skapa innovativa lösningar till våra kunder. Förutom trevliga och kompetenta kollegor så har vi lunchpingis, gemensam fredagsfika, tätt samarbete inom företaget och ett gäng som anordnar aktiviteter utanför arbetstid. Målet är en miljö där varje medarbetare tillåts bidra till verksamheten. " Om tjänsten Du inleder din roll som Sales Engineer inom säljsupport där du får en grundlig introduktion till våra produkter, processer och marknader. I takt med att du kommer in i rollen kommer du att ta ett större ansvar över egna säljprocesser och successivt gå mot en mer fältbaserad roll, med kundansvar och självständig affärsdrivning. Du arbetar med hela försäljningskedjan – från prospektering, marknadsanalyser och första kontakt till att ta fram offerter med tekniska lösningsförslag och kontraktsförhandlingar. Tillsammans med våra ingenjörer säkerställer du att varje lösning möter kundens behov. Du kommer även jobba med våra befintliga kunder för att presentera ny teknik. Tjänsten är baserad på vårt kontor i Göteborg, med möjlighet till resor inom Sverige och internationellt beroende på kundprojekt. Vad har Emanuel Andersson, Global Biogas Key Account, att säga om hur det är att jobba på företaget? "Att jobba på Centriair är både utvecklande och inspirerande. Det är ett entreprenöriellt bolag med korta beslutsvägar, vilket gör att idéer snabbt blir verklighet. Vi jobbar med innovativ teknik och en unik produktportfölj där vi levererar lösningar som bidrar till den gröna omställningen. Det känns meningsfullt att bidra till en grönare planet varje dag tillsammans med ett hängivet team. Här finns också stora möjligheter att växa och utvecklas, både professionellt och personligt." Din profil För att lyckas i rollen som Sales Engineer ser vi att du har ett stort teknikintresse och en vilja att arbeta affärsnära. Du är kommunikativ, strukturerad och har ett lösningsorienterat tankesätt. Som person drivs du av att utvecklas och är orädd för att sätta dig in i ny teknik både internt och hos våra kunder. Vi ser gärna att du har Ingenjörsutbildning inom relevant teknikområde, master är meriterande Intresse för affärsutveckling och teknisk försäljning Grundläggande kunskaper i CAD och förståelse för tekniska ritningar/processcheman Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift – svenska eller andra europeiska språk är meriterande Vi erbjuder Som Sales Engineer hos Centriair får du arbeta med intressanta och utvecklande uppgifter i spännande och innovativa kundspecifika projekt. Vi värdesätter lagarbete för att driva på innovativa lösningar utan att kompromissa med kvalitet, säkerhet och etik. Vi erbjuder vidare en omväxlande och kreativ arbetsmiljö där våra medarbetare ges stort eget ansvar, har stor möjlighet att påverka och erbjuds goda möjligheter att utvecklas tillsammans med bolaget. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288 och Josefine Petersson, 0702-501429 på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Centriair är ett svenskt företag grundat 2007 som designar, utvecklar och levererar ledande lösningar för minskning av luftburna industriella utsläpp. Våra lösningar minskar utsläppen av skadliga organiska gaser och aerosoler såsom flyktiga organiska föreningar (VOC) såväl som lukter. Vi riktar oss framförallt mot segmenten industriell matproduktion, avfallsanläggningar, avloppsnätverk och biogasproduktion där direktiv och förordningar sätter stringenta krav. Vi differentierar oss på marknaden med teknologi och lösningar som ger högre reduktionseffektivitet, överlägsen kontinuerlig prestanda, lägre energiförbrukning, lägre total driftskostnad och minskat utrymmesbehov tillsammans med oöverträffad expertis inom vårt område. Detta har givit en stark tillväxt där vi nu gått in i nästa tillväxtfas. Företaget arbetar internationellt där huvudkontoret ligger i Sverige med dotterbolag i Tyskland och ett nätverk av agenter samt återförsäljare i Europa och Nordamerika.

30 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Är du vår nästa hydraulikkonstruktör – utveckla framtidens försvarsfordon!
Bae Systems Hägglunds AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du vara med och utveckla världsledande fordon i en spännande bransch? BAE Systems Hägglunds söker nu en driven och innovativ Konstruktör inom Hydraulik till Subsystem Design för att stärka vårt team och driva framtidens försvarsteknologi. Hos oss får du jobba i ett sammanhang med många andra ingenjörer, där du får vara del av arbetet hela vägen från konceptutveckling till färdig produkt i ett företag som förutom produktutveckling också utför montering, tillverkning och provning. Välkommen med din ansökan och bli en del av ett innovativt företag i framkant!   Bli en del av vårt kunniga team Gruppen, Subsystem Design, består idag av 22 engagerade konstruktörer, varav 10 är konsulter. Vi ansvarar för utveckling och optimering av hydraulik, bränslesystem, fetter, insug, avgas, kylning och motorpåklädnad för alla våra fordon och fordonsvarianter. Arbetet och utvecklingen inom delsystemen sker i ett team av ingenjörer som leds av en erfaren konstruktör. Gruppen är en viktig del av Enheten Vehicle Propulsion, som fokuserar på att skapa framtidens framdrivningslösningar.   Din framtida utmaning Hos oss får du möjligheten att arbeta med spännande teknik som gör skillnad i försvarsindustrin. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter och ett engagerat team som värdesätter innovation och laganda. I rollen som konstruktör inom vår avdelning för Subsystem Design kommer du att spela en avgörande roll i utvecklingen av hydrauliksystem och andra kritiska fordonskomponenter. Du arbetar med konceptutveckling, konstruktion och analyser i CATIA V5, samt med riskbedömningar och dokumentation i form av ritningar och tekniska specifikationer. Du kommer att ha kontakt med andra avdelningar för beställningar, ändringsbedömningar och produktuppföljningar i olika miljöer – från labb till fält.   Vem är du? Vi söker dig med högskoleingenjörs- eller civilingenjörsexamen inom Maskinteknik eller liknande. Du har erfarenhet av CAD-konstruktion och design av hydrauliksystem samt är van vid att arbeta i projektform. Du är en lagspelare som också trivs med att arbeta självständigt, och du vågar presentera och försvara dina idéer. Flexibilitet, lyhördhet och goda språkkunskaper på svenska och engelska är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Det är meriterande om du har erfarenhet från fordonsindustrin, arbetat med hydrauliksystem, och har kunskaper i CAD-program, särskilt CATIA V5.   Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade och obepansrade terrängfordon (BvS10/Beowulf), stöd och support. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se -  www.hogakusten.com/sv   Kontaktperson Kontakta rekryterande Avdelningschef Linda Sundesten, tfn 0660-216187 alternativt rekryteringskonsult Cathrine Lind, AxÖ Consulting tfn 070-577 06 18 om mer information önskas kring tjänsten. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner. Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik. OBS! Vi går igenom ansökningar löpande fram till semesterperioden v 28-31, skickar du in din ansökan under semesterperioden kommer din ansökan behandlas efter sista ansökningsdagen som är 24 augusti.  Varmt välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Global Distribution Coordinator
OIO Väst AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Tillsammans med vår kund söker vi nu en Global Distribution Coordinator till ett engagerat team om 12 personer. I denna roll blir du en nyckelspelare i att säkerställa att bolagets logistikflöde flyter på som tänkt och att produkter levereras i rätt tid, med rätt dokumentation och i korrekt skick. Om tjänsten Du blir en del av Global Supply Chain Operations och ansvarar för vår distributionsverksamhet via vårt centrallager i Nederländerna samt 18 lokala lager i Europa, USA, Kanada och Australien. Huvudsakliga arbetsuppgifter Koordinering av kundorder: mottagning av order, batch-reservation, aktivering av plock och pack på lager, bokning av transporter, skapande av export-/importdokumentation, spårning av försändelser, hantering av returer, problemlösning och fakturering. Kvalificering och uppsättning av nya kunder Månadsavstämning av försäljning och lager Kontinuerligt förbättringsarbete av processer för att säkerställa robusthet och framtida tillväxt Hantering av pre-wholesale och uppföljning av nyckeltal (KPI:er) Kvalitetssäkringsarbete (avvikelser, CAPA, kvalitetsplaner, larm kring serienummer) Vi söker dig som Har eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain, exportadministration eller företagsekonomi Har tidigare dokumenterad arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller kundservice, där erfarenhet från läkemedelsindustrin är ett plus men inget krav Är van vid att arbeta i affärssystem (ERP), MS Office och Microsoft Teams Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift; andra språk är meriterande Tidigare erfarenhet av GDP (Good Distribution Practice), finansiell och handelsspecifik regelverksamhet är meriterande (intern utbildning ges) Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, då kunden värderar teamets samarbetsförmåga och trivsel högt. För att lyckas i rollen ser vi att du är en lagspelare med ett strukturerat och professionellt arbetssätt samt ett genuint servicetänk. Du trivs med många kontaktytor, både internt och externt, och tar gärna egna initiativ för att driva förbättringar när processer brister. Du är lösningsorienterad, har lätt för att prioritera och arbetar med ett starkt resultatfokus. Dessutom har du god förmåga att planera och hantera din tid, både för kortsiktiga uppgifter och långsiktiga mål. Du kommer till en högpresterande verksamhet som ställer krav därefter, men som också erbjuder ett gediget introduktionsprogram och interna utvecklingsmöjligheter. Om partnerföretaget Företaget är ett internationellt verksamt bolag med huvudkontor i Sverige och har en tydlig nisch inom distribution av högspecialiserade produkter. Verksamheten präglas av höga kvalitetskrav, spårbarhet och ett starkt fokus på att leveranser sker korrekt, i tid och med rätt dokumentation. Bolaget har en global närvaro och arbetar med ett omfattande logistiknätverk som omfattar både centrala och lokala lagerlösningar i Europa, Nordamerika och Australien. Arbetsmiljön är professionell och dynamisk, där struktur, samarbete och ständiga förbättringar står i centrum. Rollen passar särskilt väl för dig som har erfarenhet från logistik, supply chain eller kundservice i en internationell kontext, gärna i en verksamhet med högt ställda krav på dokumentation och regelefterlevnad – även om det inte behöver vara inom läkemedelsbranschen. Om anställningen  Detta är ett konsultuppdrag med anställning som konsult hos OIO under minst 12 månader. Omfattning: Heltid Start: September Placering: Stockholm - Vasastaden Lön: Fast månadslön  Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Presales Engineer
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Arbetsbeskrivning Would you like to shape the future of retail with us? Become our next Presales Engineer in Stockholm! Are you a technically sharp and customer-focused individual who is passionate about smart solutions? At Fiftytwo, you will have the chance to play a key role in our continued expansion. We are a fast-growing, modern SaaS company in the Nordics that helps leading retailers like Kicks, BAUHAUS, and Preem create an outstanding in-store experience. Now we are looking for you who want to take the next step and become our Presales Engineer in Stockholm! In the role of Presales Engineer at Fiftytwo, you will become a central figure in our sales process. You will work closely with our sales, product, and implementation teams to understand customers unique needs and translate them into tailored solutions based on our innovative POS platform. Your ability to communicate technical advantages in a business-oriented way will be crucial for building trust and creating long-term customer relationships. This is an exciting opportunity to work with cutting-edge retail technology that's already being used by top Nordic brands. We offer a modern, collaborative, and flat organizational culture where your contributions are valued. Enjoy flexibility with our hybrid work model, and look forward to our planned office opening in Stockholm in 2026, which will even include a showroom. You’ll be joining two colleagues already based in Stockholm, making it easier to collaborate locally. This is your chance to be part of a high-impact, commercial-facing role within a company that's currently in an exciting scale-up phase. The headquarters is in Copenhagen. In this recruitment, we are collaborating with Randstad. Do you have any questions about the position or the process? Please contact recruitment consultant Hanna Wide at [email protected]. We look forward to receiving your application! Ansvarsområden Collaborate with account executives to qualify opportunities and define customer needs. Deliver tailored product demos and technical presentations to key stakeholders. Translate customer pain points into solution architectures using our POS platform. Respond to RFPs/RFIs and provide input on functional and technical documentation. Guide customers through proof-of-concept and pilot setups, coordinating with product as needed. Act as the technical voice in customer meetings, ensuring feasibility and alignment with best practices. Support the handover to the implementation team after deal closure. Stay up to date with product updates, integrations, retail trends, and competitive positioning. Occasionally represent the company at events, webinars, or partner sessions. Improve sales processes and operation for optimal customer buying process and onboarding Improve team performance by ensuring clear customer expectations and showcasing the best solutions. Kvalifikationer 3+ years in a presales, solution engineering, technical consulting, or similar role. Experience with POS software, retail tech, or SaaS platforms is a strong plus. Ability to challenge customers on user journeys in retail environments including store processes. Strong understanding of modern retail operations (unified commerce, mobile POS, SCO, loyalty, inventory, etc.). Ability to communicate technical concepts clearly to both technical and non-technical stakeholders. Hands-on mindset – comfortable setting up demo environments and digging into APIs or integrations. Fluent in Swedish (native) and English (written and spoken). Based in or around Stockholm; some travel within Sweden and the Nordics expected. Om företaget Fiftytwo A/S At Fiftytwo, we specialize in creating software solutions that enhance customer experiences and boost sales in retail. With decades of industry expertise, we offer advanced point-of-sale (POS) software and innovative technology for unattended stores. Our solutions help clients stay competitive by improving operational efficiency and delivering exceptional service.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Produktionstekniker
Re-Cas AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vilka är vi? Recas är inne i en expansiv fas och vi söker därför dig som är en erfaren Produktionstekniker till vår kund i Trollhättan. Hos oss arbetar du inte enbart med intressanta uppdrag och kunder, du vill också vara med i formandet av Recas strävan efter att bli Västsveriges bästa arbetsgivare. Vårt ledord "Medarbetarna Är Recas Prioritet" är någonting som visar sig i allt vi gör. Vi är en samlingsplats för dig som vill utvecklas och bli en del av ett sammansvetsat team. Vill du vara en del i Recas-familjen?   Du kommer att: Vara ett dagligt stöd till produktionen Ansvara för att upprätta och uppdatera beredningar för dina artiklar Vara delaktig i förbättringsarbete både gällande produktionsteknik och för din artikel Ansvarig för kostnadsuppföljning, uppföljning av kvaliteten och ledtiden på din artikel För att lyckas i denna roll ser vi att du har: Du har teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande arbetserfarenhet Du har goda kunskaper inom SAP Du har goda eller vissa kunskaper inom Teamcenter Du har erfarenhet av produktionsteknik kopplat till plåtformning och svets Du är drivande som person och kan arbeta självständigt Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Som en del i Recas familjen erbjuder vi dig: Maxat friskvårdsbidrag och årlig hälsoundersökning! Samtalsstöd för livets alla utmaningar. Möjlighet till förmåncykel. Gratis gymkort Möjligheten att nyttja Innovatums badmintonhall under lunchtid. Frekventa AW:s och gemensamma aktiviteter som stärker oss som ett team. Pensionsrådgivning i samarbete med Max Matthiessen. Du är försäkrad via Euro Accident.   Jobbet på Recas är olikt alla andra konsult- eller ingenjörsjobb. Trots att vi är väletablerade och har funnits i 10 år, så har vi en start-up mentalitet och en (på gränsen till galen) hunger på att bli växa och bli större. Start-up mentaliteten håller oss alerta och får oss att alltid titta framåt och uppåt, samtidigt som vi är ödmjuka för varje framgång och milstolpe vi uppnår. Vi väntar på dig. Vad väntar du på?

30 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Embedded Softw. App. Engineer Associate
Volvo Business Services AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm. Look here, we're hiring! Volvo is again heavily investing in sustainable transportation solutions for the future: Electromobility. We are now looking to strengthen our team with a function developer. About the role Design it, build it, test it, drive it, see your design come to life and be part of the electromobility revolution! At Electromobility, Volvo Group Trucks Technology, we are currently looking for an Embedded SW Application Development Engineer to join the Propulsion System Control Team! This is us, your new colleagues We are the Propulsion System Control team, a part of Volvo Group Trucks Technology’s Electromobility organization. We are a team of highly skilled professionals from a wide variety of backgrounds, who share a passion for technology and developing products that make a difference for the Volvo Group’s customers and society and takes the heritage of an excellent conventional truck and turn that into environmentally friendly and sustainable top-notch electrical vehicle. Our responsibility is to design, develop, test and verify an embedded application software, to control the final request for propulsion or retardation from the driver of the vehicle. The Electromobility department combines the benefits of a large international company with the feeling of working at a small company, with close collaboration between everything from sales and purchasing to workshops and labs, all located in the modern, inspiring facility CampX. Teamwork and collaboration are the foundation of great products and an attractive workplace. Who are we? In our team, cultural alignment is valued, and we are constantly working to improve the company’s diversity and inclusion statement. Diversity is an important factor as we now are expanding. We are targeting individuals from all walks of life, seeking to establish commonalities outside of the social labels. Together we can build a multifaceted team, and with the overall capability we can reach new levels in developing electric vehicles.   We offer a well working organization delivering to our brands for truck, buses, trucks, buses, construction equipment, marine and industrial powertrains. Are we a perfect match? When joining us you will be a part of the biggest technology shift in the transport industry, with our innovative products we make our customers win. We want you to be in the front seat. Volvo Group is the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. We try to make maximum advantage of the strength inherent to differences in knowledge, experience, age, gender and nationality, among others. We find that well balanced work teams increase group dynamics creativity, and new approaches to solutions. We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. Who are you? We are looking for an engineer who are highly collaborative, with a strong drive to deliver what the customer needs with in the highest technical standards in cooperation with others. You need to understand embedded function development. You either have experience from the automotive industry, system development, software development or you are a junior Function Developer with a great attitude, working cross functional and a willingness to learn and gradually take more responsibility. You need to be able to grasp over a wide technical area where automotive, embedded systems, batteries, transmissions, electric machines, charging system, testing, continues deployment are great assets. But you could become a specialist in one of the areas. Some of our developers spends time in vehicle with a computer attached, some spend most of the time in office, both is important and depending on the current needs. What will you do? In order to succeed in your new role we think you have some of the parts below: * MSc Degree in Electrical Engineering, Physics, Mechatronics or equivalent * Good teamworking and communication skills * Experience in areas like embedded software development, TargetLink, Simulink, programming in C-code, python, Ascet, * SystemWeaver, requirement management * Vehicle or automotive experience, possibly a C-driving license or similar from other industries like trains, aircrafts, ships, robotics etc, * Experience of virtual testing and verification and/or full scale testing in vehicles

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Elkonstruktör
SWTQ Industri Umeå AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Hej, vad kul att du hittat hit! Är du redo att jobba i en arbetsmiljö där människan alltid står i centrum? På SWTQ är omtanke mer än ett ord – det är vårt arbetssätt. Vi är ett konsultbolag som gör skillnad, och nu vill vi ha med dig på resan! Varför SWTQ? Vi erbjuder inte bara en tjänst, vi erbjuder en livsstil där du får balans mellan jobb och fritid samt möjlighet att utvecklas i en trygg och inspirerande miljö. ✅ Ett av branschens mest förmånliga erbjudanden: En konkurrenskraftig lön och bra förmåner – det är en självklarhet för oss. Maxad friskvård, tjänstebil och ett attraktivt trygghetspaket. ✅ Flexibilitet på riktigt: Vi fattar att livet inte bara är jobb. Vi ger dig möjligheten att själv styra och prioritera utifrån vad du tycker är viktigt, oavsett om det är mer semester, högre lön, större pensionsavsättningar eller schyssta teknikprylar. ✅ Gemenskap och omtanke: Vi skapar en arbetsmiljö där du trivs, känner dig sedd och uppskattad. Vår kultur präglas av sammanhållning och välmående, och vi stärker gemenskapen genom roliga aktiviteter och inspirerande evenemang. Vem är du? Du är en teknikintresserad och nyfiken person som vill jobba i en miljö där framtidens teknik och människan går hand i hand. - Har examen inom elektronik, elektroteknik eller liknande. - Kommunicerar flytande på svenska och engelska. - Har B-körkort. - Håller dig uppdaterad om den senaste tekniken och gillar att lära nytt. - Är en omtänksam lagspelare som värdesätter en arbetskultur där människor kommer först. Meriterande: - Erfarenhet av 3D verktyg så som Creo eller Catia

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Customer Quality Manager, Aerospace Systems
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som Customer Quality Manager verkar du som kontaktperson i kvalitetsrelaterade gränssnitt gentemot våra kunder. Du är en del av kvalitetsorganisationen och rapporterar till Head of Quality på Aerospace Systems. Varje kund hos oss har ett affärsteam och du kommer att utgöra en viktig del av affärsteamets ledning tillsammans med representanter från Projekt och Program, Produktion, Inköp och Design. Rollen innefattar planering, implementering och monitorering av kvalitetsrelaterade aktiviteter med mål att bibehålla och förbättra den övergripande kvalitetsprestandan. För att trivas i tjänsten krävs god förmåga att kommunicera med såväl interna funktioner som externt med kunder, leverantörer, certifieringsorgan och andra samarbetspartners. Vi förväntar oss att du utmanar befintliga arbetssätt genom att arbeta med ständiga förbättringar i syfte att effektivisera verksamheten samt att, i samarbete med chefer och kollegor, utveckla och implementera processer och rutiner. Kvalitetsavdelningen på Aerospace Systems i Linköping består av cirka 30 personer och präglas av samarbete mellan grupperna, vi hjälps åt för att nå avdelningens och företagets mål. Avdelningen omfattar kompetensområden som kravhantering, ledningssystem, problemlösning, kundkvalitet, produktsäkerhet, mätsystem, produktionskvalitet, designkvalitet och leverantörskvalitet. Du kommer bland annat att: * Representera kvalitetsorganisationen i affärsteamet * Leda kvalitetsarbetet inom affären tex genom att ständigt analysera och identifiera förbättringar, förvalta och förbättra kvalitetsprestanda * Säkerställa kravefterlevnad i hela organisationen * Delta vid kund- och certifieringsrevisioner * Driva arbete med korrigerande åtgärder, problemlösning, grundorsaksanalyser och förebyggande arbete Din profil Du är en engagerad, driven och kvalitetsmedveten person som tar stort ansvar och är van att jobba i tvärfunktionella team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, självgående och agerar ansvarsfullt. Som person är du uthållig, noggrann och har god analytisk förmåga samt kan se övergripande samband. Du är engagerad och bra på att skapa delaktighet genom framgångsrik kommunikation på alla nivåer inom verksamheten. Arbetsuppgifterna är breda och du har god förmåga att lära och är nyfiken på att utveckla nuvarande arbetssätt. Vi söker dig som: * Drivs av ständiga förbättringar och att nå resultat * Är en riktig lagspelare och trivs med att arbeta i tvärfunktionella team * Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska * Har relevant eftergymnasial utbildning, tex ingenjörsexamen eller motsvarande * Har arbetat inom områden som kvalitet, produktionsteknik, projektledning eller problemlösningsmetodik. Det är också meriterande om du har erfarenhet av: * Problemlösning och problemlösningsverktyg, tex Six Sigma * Nära samarbete med leverantörer och kunder * Arbete med verksamhetsledningssystem och kvalitetsrevision * Flyg- och försvarssektorn och kvalitetsstandarden AS/EN9100 * Att jobba i en internationell miljö med samarbetspartners från olika kulturer * Ledarskap och projektledning Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Din placering blir på affärsenhet Aerospace Systems. Aerospace Systems ansvarar för utveckling, industrialisering, tillverkning och teknisk support av flygande strukturer, inklusive system för affärsenhetens externa kunder som Airbus och Boeing. I det ingår ansvar för partnerskapet, genomförandet och vidareutvecklingen av Boeing-Saab T-7A trainer. Affärsenheten har totalt ca 600 anställda. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

30 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
LOGISTICS ANALYST
AB Tetra Pak
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. We are now looking for a Logistics Analyst to join our global Logistics Excellence Team within Processing Solutions & Equipment. In the Logistics Excellence Team, we are responsible for standardizing processes and procedures within Integrated Logistics, working with best practices, synergies and minimizing duplication. As a member of our team, you will get to participate in all activities within logistics related to warehouse/ packing/ transportation. Location for this role is Lund, Sweden. What you will do · Support the various projects ongoing within the Logistics Excellence Team · Research relating to the logistic activities within warehouse/ packing/ transportation · Analyse statistical data to help find ways to improve processes and standards · Maintain process documentation and master data quality · Support in our IT tool development and utilization Who you are · Education or experience related to logistics, warehousing or supply chain. · Great communications and networking skills · Great analytical skills and passionate about data · Experience working with SAP R/3 and MDM (Master Data Management) would be an advantage We offer you · Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape · Culture that pioneers a spirit of innovation where our engineering experts drives visible results · Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion · Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply now! There is a preferred candidate Please complete and submit your CV in English to [email protected] no later than 2025-07-10

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025