Lediga jobb i Dalarnas län
Sök totalt 1480 lediga jobb i Dalarnas län
Vill du vara en del av ett team som bygger för en hållbar framtid varje dag? Välkommen till oss! Ditt uppdrag Som nättekniker har du en central roll i arbetet med vatten- och avloppsledningsnätet i Borlänge. Din arbetsdag är varierande eftersom enheten för nätunderhåll har ett stort ansvar för Borlängebornas tillgång till vatten, under årets alla timmar. Dina arbetsuppgifter innebär att du tillsammans med ett team utför arbetet vid reparationer, förnyelse, schaktning, omkoppling och inkoppling av vatten- och avloppsledningar. Arbetet innefattar även projektbesiktningar och dokumentering och återrapportering av utförandet. Dina kollegor Vi erbjuder dig att bli en del av en verksamhet som varje dag bidrar till att skapa en trygg och säker drift av Borlänges vatten- och avloppsledningsnät. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor som arbetar självständigt, tar ansvar och skapar framgång tillsammans. Din chef blir Rasmus Dahlström. Så här beskriver han uppdraget: - Hos oss på Borlänge Energi får du en viktig roll i arbetet för en trygg, och stabil vattenförsörjning. Din kompetens Vi söker dig som har en yrkesförberedande gymnasieutbildning med praktiskt lärande och några års relevant yrkeserfarenhet, gärna från arbete inom mark- och anläggningsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av VA-ledningar, rörläggning samt meriterande med utbildning Rörnät diplomkurs. För tjänsten krävs körkort (B). Vi söker dig som uppskattar att arbeta i utomhusmiljö. Du är noggrann, serviceinriktad och har förmågan att snabbt skifta fokus vid behov. Du är ansvarstagande, samarbetsvillig och du har en framåtsträvande inställning. Vår arbetsplats Som anställd på Borlänge Energi erbjuder vi flera förmåner, som exempelvis friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och möjlighet till flexibel arbetstid. Borlänge Energi ägs av Borlänge kommun. Det innebär att vi arbetar för alla Borlängebor och med hela kommunen. Förutom att utveckla och leverera tjänster och produkter inom energi för boende och företag jobbar vi också mot ett klimatneutralt Borlänge. Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämlikhet där medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet tillsammans. Hos oss blir du inte bara anställd, du är en del av ett större uppdrag. Med hållbarhet i varje tanke och handling skapar vi förutsättningar för framtidens Borlänge. Anställningstyp Tillsvidareanställning. Vi kan komma att tillämpa provanställning på sex månader. Beredskapstjänstgöring kan bli aktuellt. Tillträde Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag Sista ansökningsdag 10 augusti 2025. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av annonssäljare, rekryterare eller motsvarande, gällande denna rekrytering. Kontaktperson Rasmus Dahlström [email protected] 0243-731 16
Sommarjobba där du gör skillnad – bli stödassistent eller boendestödjare! Som stödassistent eller boendestödjare får du möjlighet att göra verklig skillnad i andra människors liv. Du skapar trygghet, stärker självständighet och bidrar till en meningsfull vardag – både i och utanför hemmet. Arbetet anpassas efter varje individs behov, vilket gör det både varierande och utvecklande. Det här är jobbet där dina handlingar spelar roll varje dag – och där du själv får växa som person. Vill du ha ett meningsfullt arbete i sommar? Då är det här din chans att göra sommaren 2025 till något alldeles extra! Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att ge stöd till personer med funktionsvariationer, psykisk ohälsa eller andra särskilda behov – med målet att skapa en trygg, meningsfull och självständig vardag. Arbetsuppgifterna är varierande och anpassas efter varje individs behov och livssituation. • Personlig omvårdnad och vardagsstöd: Du hjälper till med personlig hygien, påklädning, måltider och andra dagliga rutiner. Med respekt, trygghet och närvaro skapar du goda förutsättningar för individens självständighet. • Praktisk hjälp: Du stöttar med sysslor i hemmet, såsom städning, tvätt, matlagning och inköp. Genom ditt stöd får vardagen struktur och flyt. • Socialt stöd och aktiviteter: Du motiverar och uppmuntrar till fritidsaktiviteter, sociala sammanhang och delaktighet – både i hemmet och ute i samhället. • Hälsofrämjande arbete: Du stärker både det fysiska och psykiska välmåendet genom att skapa rutiner och stödja hälsosamma vanor och aktiviteter. • Dokumentation och medicinhantering: Du dokumenterar insatser enligt gällande riktlinjer och hanterar medicinering efter delegering från hälso- och sjukvårdspersonal. Du kan arbeta inom flera olika verksamheter, till exempel: • Grupp- och servicebostäder, där du ger stöd i individens hem i kombination med sociala insatser. • Daglig verksamhet, där du planerar och genomför aktiviteter som främjar delaktighet och utveckling. • Korttidsverksamhet för barn och unga, där du bidrar till trygghet, lek och lärande under kortare perioder. • Boendestöd och socialpsykiatri, där du arbetar mer självständigt och stöttar individer i deras eget hem eller i särskilt boende med psykisk ohälsa. Kvalifikationer För att arbeta hos oss behöver du: • Ha god dator- och mobilvana • Kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift • Vara EU-medborgare eller ha giltigt arbets- och uppehållstillstånd • Kunna ta dig till och från arbetsplatsen enligt schema För arbete inom socialpsykiatrin krävs även: • Utbildning som undersköterska, behandlingspedagog, socialpedagog eller annan relevant utbildning – eller dokumenterad erfarenhet av liknande arbete Meriterande kvalifikationer • B-körkort • Påbörjad eller genomförd utbildning inom vård och omsorg eller barn- och fritidsprogrammet • Tidigare erfarenhet från arbete inom LSS, stöd och omsorg eller psykiatri • Erfarenhet av medicindelegation eller hälso- och sjukvårdsuppgifter • Kunskap eller utbildning inom MI (motiverande samtal) eller lågaffektivt bemötande Vi söker dig som trivs med att arbeta tillsammans med andra och som ser styrkan i ett gott samarbete. Du är serviceinriktad och möter varje individ med respekt, lyhördhet och ett genuint engagemang. I en vardag som snabbt kan förändras är du flexibel och har lätt att anpassa dig efter nya situationer, alltid med fokus på att ge bästa möjliga stöd. Du tar ansvar för dina uppgifter, är pålitlig och ser till att det du gör håller hög kvalitet. Med en relationsorienterad inställning bygger du tillitsfulla och trygga relationer, både med kollegor, omsorgstagare och anhöriga – för du vet att det goda bemötandet är grunden i allt vi gör. Anställningsvillkor Vi erbjuder timvikarie vid behov, där du själv lägger in din tillgänglighet då du kan arbeta, vi vill se en tillgänglighet på minst 50%. Oregelbunden arbetstid, dag, kväll, natt och helgtjänstgöring. För denna tjänst krävs att du har fyllt 18 år. Arbetet innebär nattarbete, ensamarbete och delegering av läkemedel, vilket enligt gällande regler inte är tillåtet för minderåriga. (Se Arbetsmiljöverkets föreskrifter om minderårigas arbetsmiljö: av.se) För att arbeta inom omvårdnadsförvaltningen behöver du uppfylla kraven för att ta emot delegering för läkemedelshantering. Det innebär att du ska läsa utbildningsmaterial, genomgå tester och delta i en genomgång inför ett kunskapstest. Därför är det viktigt att du har god förmåga att läsa, skriva och förstå svenska språket. För att påskynda handläggningen av din ansökan rekommenderar vi att du bifogar relevanta betyg. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs om du blir aktuell för anställning – beställ detta i god tid via Polisens hemsida. LSS- stöd och omsorg: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)| Observera att från och med 1 juli 2023 är titeln undersköterska skyddad, och för att anställas som undersköterska krävs ett bevis från Socialstyrelsen som du själv ansöker om via deras e-tjänst. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut Kontaktuppgifter Vill du veta mer? Kontakta: [email protected] · Hannah Wallin, 023-82631 · Maria Ljungqvist, 023-82661 Fackliga företrädare · Kommunal Bergslagen: [email protected] Ta chansen att bidra med omtanke och engagemang – och bli en del av något större. Skicka in din ansökan idag! Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Som skolkurator i Malung-Sälen kommun ingår du i ett team om flera kuratorer i centrala elevhälsan. Elevhälsan omfattar medicinska, psykologiska, psykosociala och specialpedagogiska insatser och arbetar främst hälsofrämjande och förebyggande. Elevhälsans kompetens och tvärprofessionella samarbete har stor betydelse för att lärare och övrig skolpersonal tidigt ska få stöd i arbetet med att anpassa verksamheten efter elevernas behov. Huvuduppdraget är att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål. Du bidrar med det psykosociala perspektivet i arbetet med att stödja elevernas kunskapsutveckling. I praktiken innebär det att du bidrar med psykosocial kunskap kring tidiga och adekvata stödinsatser på individ, grupp och skolnivå. Som skolkurator hos oss är du sakkunnig inom skolan när det gäller socialt arbete och sociallagstiftning. Arbetet innebär bland annat att du bidrar till en helhetssyn, både i det enskilda elevarbetet och i det övergripande förebyggande arbetet. Kuratorsrollen ställer stora krav på självständighet. I yrkesrollen ingår att vara ett nav i skolverksamhetens förebyggande och hälsofrämjande arbete. Du kommer att tillhöra den centrala elevhälsan och kommer arbeta med elever enskilt, i grupp och klass samt med rådgivande och stödjande insatser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen och tidigare erfarenhet av att arbeta som skolkurator är meriterande. Du har en stor förmåga att bygga positiva relationer med elever, föräldrar och kollegor. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är engagerad, lösningsfokuserad och ser möjligheter utifrån givna förutsättningar. Du har en förmåga och vilja att påverka vår skolkultur samt vara med och utveckla skolans elevhälsoarbete. Tjänsten förutsätter att du är flexibel utifrån verksamhetens behov. Du kan göra professionella bedömningar och kan på egen hand eller i samarbete med andra planera och genomföra insatser. Vi ser gärna att du trivs med förändring och utveckling. Du förväntas kunna ta ett självständigt ansvar för det egna professionella arbetet. Arbetet ställer även krav på att du som skolkurator tar ansvar för att bibehålla och fördjupa din yrkeskompetens och ditt omvärldskunnande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Detta är en process med löpande rekrytering så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Intervjuer kan komma att ske innan ansökningsperioden löpt ut så tveka inte med din ansökan redan idag. Tjänsten tillsätts efter att erforderliga politiska beslut fattats. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.
Time Key är marknadens ledande Workforce Management System. Våra kunder är bland Sveriges största industri- och handelsföretag. Vår erfarenhet och samlade kompetens har bidragit till att våra kunder idag har tillgång till ett kraftfullt verktyg för insamling, verifiering och analys av närvaro-, projekt- samt produktionstid. Vi söker Applikationskonsult inom tidredovisning till vårt kontor i Avesta. Vi erbjuder en utvecklande, stimulerande och utåtriktad tjänst med interna och externa kontakter. Du kommer att arbeta med ett väletablerat system som är marknadsledande inom sina områden. Tjänsten omfattar: Eget kundansvar som med en aktiv konsultroll, säkerställer marknadens nöjdaste kunder Kvalitetssäkra/verifiera nya releaser Identifiera nya behov Supporta, stödja och utveckla våra kunder Till din hjälp har du erfarna applikations- och teknikkonsulter. Tjänsten innebär en del resande och sökande måste ha B-körkort. Kompetens/erfarenhet Det är bra om du har tidigare systemerfarenhet inom tid, lön alternativt bemanning. Vi värdesätter även följande egenskaper och erfarenheter för tjänsten: Serviceinriktad och brinner för att skapa nöjda kunder Social, utåtriktad och relationsskapande personlighet Ambitiös, kreativ, lösningsorienterad och förmåga att lättfattligt dokumentera Vi kommer att ge dig en grundlig introduktionsperiod och utbildning i vårt system och vår projektmetodik. Vi ser fram emot din ansökan! Ansök snarast då vi löpande gör urval för intervjuer.
Vill du göra skillnad i sommar? Vi söker tim- och semestervikarier till vård- och omsorgsförvaltningen som vill vara med och bidra till en meningsfull vardag för de vi arbetar med. Oavsett om du har erfarenhet eller är ny inom området, kommer du få vara en viktig del av vår gemenskap. Vi söker undersköterskor, vårdbiträden, barnskötare, personliga assistenter, boendestödjare och handledare. Är du den vi söker? Ansök redan idag! Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta utifrån vård- och omsorgsförvaltningens mål där brukarens behov alltid är i centrum. Ditt arbete innebär att hjälpa till med personlig omvårdnad, som hygien, klädsel och måltider, samt aktivering för att skapa en trygg och meningsfull vardag. Du kommer att arbeta tillsammans med både manliga och kvinnliga kollegor och brukare. Arbetsuppgifterna kan även inkludera: • Stöd vid matsituationer och aktivering för att främja brukarens välbefinnande. • Personlig omvårdnad så som hjälp med klädsel och personlig hygien. • Stöd med städning, inköp och tvätt i brukarens hem. • Möjlighet att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter efter beslut från sjuksköterska/distriktssköterska. Eftersom arbetet kan vara förlagt till olika tider, såsom dag, kväll, natt och helg, krävs flexibilitet. Vi erbjuder • Karriärmöjligheter och utveckling: Få värdefull erfarenhet som öppnar dörrar för framtida jobb inom vård, omsorg eller andra kommunala områden. • Socialt och meningsfullt arbete: Ett arbete där du gör skillnad varje dag och bidrar till både brukares och kollegors välmående. • En välkomnande kick-off: Vi inleder din sommar med en gemensam kick-off där du får möjlighet att träffa dina nya kollegor och skapa sammanhållning genom aktiviteter som korvgrillning, brädspel och andra sociala aktiviteter. Vi söker dig som • Har genomfört omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Är över 18 år. • Behärskar det svenska språket i tal och skrift så att du kan kommunicera effektivt med brukare, anhöriga och arbetskamrater, samt kan dokumentera skriftligt enligt verksamhetens krav. • Har god dator- och mobilvana • Har körkort (gäller för hemtjänsten och vissa andra verksamheter, eftersom arbete förekommer i hela kommunen). • Har bank-id (gäller för personlig assistans). Meriterande om du • Har tidigare erfarenhet inom omvårdnadsarbete eller liknande arbetsområden. • Har erfarenhet av att arbeta med personer med särskilda behov eller inom äldreomsorg. • Har särskild utbildning eller kompetens inom hälso- och sjukvård, exempelvis genom delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Personliga egenskaper Vi värdesätter personliga egenskaper såsom förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samt att du är lyhörd inför andras behov och har ett stort tålamod. Du har också god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att arbeta tillsammans med andra för att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra brukare. Vi söker dig som är flexibel, lösningsorienterad och kan anpassa dig till förändringar och nya situationer. Vidare har du förmåga att hantera ett varierande arbetstempo och ha god rörlighet, fysisk stabilitet, mental styrka samt god grundkondition. Övrigt För att få arbeta med barn och ungdomar måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister §9. Utdraget kommer att efterfrågas om anställning blir aktuell. Anställningsvillkor Vi erbjuder tim- och semestervikariat med intermittent anställning. Tjänsten tillträds efter överenskommelse och lönen är fast. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Vi har möjlighet att garantera 75% tjänstgöring, med möjlighet till mer under sommaren. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner och goda möjligheter till kompetensutveckling. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Rekrytering av kandidater sker löpande. Ansök därför redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Vi läser alla ansökningar och en första kontakt sker via mail. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Handläggare på Bemanningsenheten: Eva Hedman eller Bodil Lindberg genom växeln 0240-860 00. Intervju kan komma att ske via Teams. Upplysningar Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Bemanningsenheten på tel. 0240-869 80 Facklig kontakt Kommunal, tel. 0240-860 00
Gör sommaren 2025 meningsfull – jobba inom äldreomsorgen i Falu kommuns ytterområden! Vill du ha ett sommarjobb där du gör skillnad varje dag? Där du bidrar till trygghet, glädje och livskvalitet för äldre människor i deras vardag? Vi söker nu engagerade och ansvarsfulla sommarvikarier till våra hemtjänstgrupper och vård- och omsorgsboenden i Svärdsjö, Enviken, Bjursås, Grycksbo och Vika. Hos oss får du arbeta nära människor, skapa trygghet och bidra till en värdig och meningsfull vardag. Det här är ett jobb där din insats verkligen spelar roll. Om du är ny vikarie inom omsorgen kommer du att få en introduktionsutbildning på 4 dagar innan du börjar, för att du ska känna dig trygg i ditt arbete. Arbetsuppgifter Vad innebär jobbet? Arbetet innebär att stödja äldre människor i deras vardag och skapa en trygg, värdig och meningsfull tillvaro. Arbetsuppgifterna är varierande och anpassade efter individens behov, och du bidrar till både praktisk hjälp och social gemenskap: • Personlig vård: Du hjälper till med personlig hygien, påklädning, måltider och medicinering. Genom att bemöta omsorgstagarna med respekt och lyhördhet skapar du trygghet och förutsättningar för en god livskvalitet. Vissa omsorgstagare har stort vårdbehov, vilket innebär att hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår som en del av arbetet. • Praktisk hjälp: Du stöttar med sysslor som städning, tvätt och inköp för att underlätta vardagen. Ditt arbete bidrar till att omsorgstagarna kan känna sig självständiga och bekväma i sina hem eller på boendet. Arbetet kan också innebära att hjälpa till med förflyttningar för att säkerställa trygghet och bekvämlighet i deras dagliga liv. • Socialt stöd: Genom att delta i promenader, samtal och olika aktiviteter skapar du trivsel och en meningsfull vardag. Du arbetar för att bryta ensamhet och stärka omsorgstagarnas välmående, både fysiskt och mentalt. Om du arbetar inom hemtjänsten möter du personer i deras egna hem. Du arbetar mer självständigt, följer ett digitalt schema och förflyttar dig mellan olika adresser under dagen. Här är det viktigt att du är flexibel, initiativrik och trygg i att fatta egna beslut. B-körkort är ett krav, och du behöver kunna ta dig till och från arbetsplatsen enligt arbetstider som kan vara tidiga morgnar eller sena kvällar – ibland där kollektivtrafik saknas. På ett vård- och omsorgsboende arbetar du i team tillsammans med kollegor. Du finns tillgänglig för de boende under hela dygnet och har en nära och kontinuerlig kontakt. Arbetet är mer stationärt och präglas av ett lugnare tempo där du bygger långsiktiga relationer, bidrar till struktur i vardagen och skapar trygghet genom din närvaro och ditt bemötande Kvalifikationer För rollen krävs: Att du har ett stort engagemang för att hjälpa andra och tycker om att arbeta nära människor. Du är lyhörd och trygg i mötet med andra, och med ditt positiva och lösningsorienterade förhållningssätt skapar du både trygghet och glädje i vardagen. Samarbete är en självklarhet för dig, och du bidrar till en stark teamkänsla samtidigt som du trivs med att ta eget ansvar. Du är flexibel och anpassar dig smidigt efter olika situationer och förändrade förutsättningar. Med din ansvarsfullhet och professionalism säkerställer du att varje individ får det stöd de behöver. Som person är du serviceinriktad och ser till varje individs unika behov, samtidigt som du bygger förtroendefulla relationer med omsorgstagare, kollegor och anhöriga. • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • God dator- och mobilvana • EU-medborgarskap eller giltigt uppehålls- och arbetstillstånd • Att du kan ta dig till och från arbetsplatsen enligt arbetsschema • B-körkortskrav för arbete inom hemtjänst Meriterande kvalifikationer: • Utbildning eller erfarenhet inom vård, omsorg eller socialt arbete • Erfarenhet av delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter • Kunskap inom MI (motiverande samtal) eller lågaffektivt bemötande Anställningsvillkor Vi erbjuder timvikarie vid behov, där du själv lägger in din tillgänglighet då du kan arbeta, vi vill se en tillgänglighet på minst 50%. Oregelbunden arbetstid, dag, kväll, natt och helgtjänstgöring. För denna tjänst krävs att du har fyllt 18 år. Arbetet innebär nattarbete, ensamarbete och delegering av läkemedel, vilket enligt gällande regler inte är tillåtet för minderåriga. (Se Arbetsmiljöverkets föreskrifter om minderårigas arbetsmiljö: av.se) För att arbeta inom omvårdnadsförvaltningen behöver du uppfylla kraven för att ta emot delegering för läkemedelshantering. Det innebär att du ska läsa utbildningsmaterial, genomgå tester och delta i en genomgång inför ett kunskapstest. Därför är det viktigt att du har god förmåga att läsa, skriva och förstå svenska språket. För att påskynda handläggningen av din ansökan rekommenderar vi att du bifogar relevanta betyg. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs om du blir aktuell för anställning – beställ detta i god tid via Polisens hemsida. LSS- stöd och omsorg: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)| Observera att från och med 1 juli 2023 är titeln undersköterska skyddad, och för att anställas som undersköterska krävs ett bevis från Socialstyrelsen som du själv ansöker om via deras e-tjänst. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut Kontaktuppgifter Vill du veta mer? Kontakta: [email protected] · Hannah Wallin, 023-82631 · Maria Ljungqvist, 023-82661 Fackliga företrädare · Kommunal Bergslagen: 010-442 81 69, [email protected] Var med och skapa trygghet och glädje för andra – samtidigt som du växer som person. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Vi söker en herr- och damfrisör för vår verksamhet Saloon01 i Falun. Om du har erfarenhet av herr- och damklippning är du välkommen att skicka in din CV.
DIN ROLL Vi söker dig som vill jobba med oss och våra evenemang. Som redovisningsekonom hos oss har du en central roll i verksamhetens ekonomiska administration. Du kommer att ansvara för löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och månadsbokslut för koncernens bolag. Du arbetar i nära samarbete med ekonomiansvarig och verksamhetsledning samt bidrar med underlag inför budget- och uppföljningsarbete. Dina arbetsuppgifter: Löpande bokföring, kund -och leverantörsreskontra Skatt, moms och rapportering Månads- och årsbokslut Rapportering och stöd vid ekonomiska beslut Kontakt med myndigheter, revisorer och samarbetspartners DIN PROFIL Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen är du flexibel och lösningsorienterad, har en positiv inställning och ett driv att utveckla rutiner och processer. Du är en duktig problemlösare som är bra på prioritering och att fatta självständiga beslut. Du fungerar väl i stundtals stressig miljö och ser inga problem i att jobba på obekväm arbetstid såsom kvällar och helger när det behövs. Vår högsäsong är främst under sommarperioden och vi förväntar oss att du är tillgänglig under vår mest hektiska period. Vi ser gärna dig som: Har minst 5 års erfarenhet av redovisning Har relevant utbildning inom ekonomi Trivs i en organisation med högt engagemang och högt tempo Har goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av BL Administration Flytande svenska och engelska i tal och skrift Strukturerad, analytisk och initiativtagande personlighet Krav: B-körkort, minst 3 års arbetslivserfarenhet Meriterande: erfarenhet av evenemangsbranschen OM OSS Vi arbetar med verksamheterna i Dalhalla, Magasinet Falun och Rättvik Arena. Vi arbetar även med andra enskilda evenemang och uppdrag. I företaget arbetar 27 personer heltid året runt, och under högsäsong ligger personalstyrkan på närmare 500 personer. OM ANSTÄLLNINGEN Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Start: Enligt överenskommelse Plats: Rättvik Omfattning: Hel- eller deltid Lön: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag är 2025-07-31 Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag! CV och personligt brev skickar du till [email protected] Skicka din ansökan via mail till: [email protected] och märk den med “redovisningsekonom”. Ansök senast: 2025-07-31 Rekrytering sker löpande och kan komma att avslutas före sista ansökningsdatum. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi söker en ny medarbetare till vår restaurang! Vi vill anställa en engagerad och serviceinriktad person som vill arbeta i restaurangmiljö. Du bör vara ansvarsfull, flexibel och trivas med att jobba i ett högt tempo tillsammans med andra. Erfarenhet från restaurangbranschen är meriterande, men det viktigaste är rätt inställning och vilja att lära sig. Tjänsten kan anpassas efter din erfarenhet – det finns möjlighet att arbeta i köket, med servering eller andra uppgifter beroende på din profil. Är du intresserad? Kontakta oss gärna så berättar vi mer!
Vi söker en ny medarbetare till vår restaurang! Vi vill anställa en engagerad och serviceinriktad person som vill arbeta i restaurangmiljö. Du bör vara ansvarsfull, flexibel och trivas med att jobba i ett högt tempo tillsammans med andra. Erfarenhet från restaurangbranschen är meriterande, men det viktigaste är rätt inställning och vilja att lära sig. Tjänsten kan anpassas efter din erfarenhet – det finns möjlighet att arbeta i köket, med servering eller andra uppgifter beroende på din profil. Är du intresserad? Kontakta oss gärna så berättar vi mer!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1480 jobb