Potatis- och äppelodling i Dalarna

Lantbruket i hjärtat av Dalarna består av ca 60 ha potatisodling varav 10 % är ekologisk samt en nystartad ekologisk äppellund med 850 träd. Våra traktorer och maskiner är precisionstyrda med den senaste tekniken med tanke på miljö och ekonomi. Odlingen är SMAK-certifierad . Vi söker en händig och teknikintresserad person med lantbruksbakgrund som vill vara med under vår intensiva odlings- och skördeperiod. Lön efter överenskommelse

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Terminalarbetare sökes i Borlänge

TERMINALARBETARE BORLÄNGE (DELTID) Instabox Borlänge behöver förstärka sin arbetsstyrka och söker just nu duktiga terminalarbetare till sin terminal. OM INSTABOX Instabox är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Det ska vara okrångligt att handla på nätet och därför erbjuder Instabox ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Instabox startade i Stockholm 2015 och finns nu runt om i Norden samt Tyskland. UPPDRAGSBESKRIVNING Som terminalarbetare arbetar du i Instabox terminal där det inkommer tusentals paket som skall lastas om, sorteras och skickas ut för leverans. Arbetet består av både maskinell och manuell sortering i olika grad och beror på var du arbetar. Häri ligger att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Arbetet passar dig som studerar på minst 50%, alternativt har ett annat jobb på minst 50%. ARBETSUPPGIFTER Sortering - Scanning - Plockning OBS! Notera att du i denna tjänst kommer att behöva hantera även lådor med alkohol. VAD FÖRVÄNTAS AV DIG Som terminalarbetare trivs du med ett tempofyllt, ansvarsfullt och utmanande arbete. Arbetet innehåller en hel del tunga moment och sker i ett högt tempo, vilket innebär att god fysik är en förutsättning. Även förmåga att hantera IT-hjälpmedel är bra egenskaper. Att du upplevs som positiv och professionell är viktigt – Instabox förväntar sig god service och hög kvalitet. Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar. ARBETSTID Du förväntas kunna jobba ca 3 dagar/vecka måndag - fredag. Arbetstiderna kan variera men är oftast 08:00-12:00 eller 16:00-20:00. Helgarbete kan förekomma. Ett vanligt arbetspass uppgår i snitt till ca 4 timmar. KRAV Du måste ha fyllt 18 år God förståelse för Microsoft Office Goda datorkunskaper Stark lagspelare God fysik Goda språkkunskaper i svenska eller engelska (skriftligt och verbalt) Du är studerande eller har annan sysselsättning (annat jobb) på minst 50% Bakgrundskontroll – Nolltolerans mot förekommande i brottsregister MERITERANDE Erfarenhet av liknande arbete B-körkort (manuell) ANSTÄLLNINGSFORM Tjänsten är en visstidsanställning (deltid vid behov)

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Lastbilschaufför C Mora, Sommarvikariat

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige.   Du & Vi & Jobbet Som lastbilschaufför hos PostNord är du oersättlig. Du hittar vägen och ditt jobb är en resa mot klimatneutrala godstransporter. Transporter är ett måste för att nå hela Sverige och vi tar ansvar från söder till norr, från landsbygd till storstad. Vi arbetar målmedvetet för att minska vår miljöbelastning och du kommer att vara en viktig del av detta genom att bland annat att utbildas i sparsam körning. Tillsammans jobbar vi för att bli fossilfria år 2030. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%. Anställningen startar omgående och pågår fram till och med vecka 34, med chans till förlängning. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid/kvällstid med varierande arbetstider mellan kl. 5:30-20:00. Du kommer att utgå från Fjällrisvägen 6.                                                                                                                           Vad du kommer att göra - Lastning, hämtning och distribution av paket och pall runt om i Mora med omnejd. - Möta våra kunder, där de är. Oavsett om de är ombud, privat- eller företagskunder.   Vem du är - Nyfiken och självgående: En stor del av jobbet gör du ensam, men lagandan är viktig. - Tålmodig & trygg: Livet på väg är en blandning av lugn och stress. Du håller balansen. - Ordningsam: Smart packning (tänk pussel) förberedelser och leverans är nyckelord. Liksom ordning och punktlighet. Våra kunder ska kunna räkna med att du och deras försändelser kommer i tid. - Har god fysik: Ja, du är stillasittande under färd, men behöver kunna ta i vid hämtning och lämning. För detta behöver du ha en god styrka och rörlighet. - Anpassningsbar: Oplanerade saker kräver flexibilitet. - Serviceinriktad: Kundrelationer behöver rätt attityd och känsla. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vad du tar med dig - C-körkort - Giltigt YKB - Giltigt digitalt färdskrivarkort - Svenska i tal och skrift - God kundservice- och kommunikationsförmåga - Positiv attityd och en förmåga att hitta lösningar   Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på http://www.postnord.se.   Du ska må bra Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.   Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” här i annonsen och bifoga ditt CV.  Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på mailto:[email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.  Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/om-oss/karriar/fragor-och-svar/facklig-kontakt

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Sommarvikariat Personlig assistent sökes till fantastisk kvinna (Samt extra

. Anna heter jag och är 30 år gammal. Jag sitter i rullstol på grund av en CP-skada som jag fick när jag föddes för tidigt. Trots det så har jag talet flytande men behöver hjälp med allt i vardagen. Jag söker nu en ny stjärna som vill vara min personliga assistent. Jag bor centralt i Mora. Jag är en tjej med massor av intressen såsom åka på festivaler, kryssningar, spela tv-spel, sitta vid datorn och chatta med kompisar eller spela Sims. Tycker även om att ta promenader och vara ute och gå. Kreativiteten hos mig är jättestor och jag håller på med både musik och berättelser.  Som person är du lugn, stabil, inkännande och har barnasinnet kvar. Ibland kan jag ha svårt att komma på vad jag vill göra när jag inte jobbar, då är det bra om du som assistent kan komma med roliga förslag. Jag vill att du är en kvinna mellan 25-40 år så vi är hyfsat jämngamla. Om tjänsten: Man jobbar varierade arbetspass (dag/kväll/natt med sovande jour) Sommarvikariat samt extra vid behov. Som assistent hos mig är du anställd i Assistans i Balans. Du får en god introduktion, kontinuerligt stöd i ditt uppdrag, personlig arbetsledning, handledning och utbildning. Balans har kollektivavtal för personlig assistans mellan Fremia och Kommunal samt erbjuder friskvårdsbidrag.   Låter det här som nåt för dig? Då hoppas jag att vi ses snart! Välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Slam- och spolbilschaufför Rättvik

Vill du vara med och lösa en viktig uppgift i sommar? Vi söker en sommarvikarier till en av våra verksamheter på Fagerström Miljö! Vi erbjuder dig ett roligt, fritt men ansvarsfullt arbete, där du får känna att du verkligen bidrar och gör nytta för våra kunder. Slam- & spolbilschaufför Norr (Rättvik) Som slam- och spolbilschaufför Norr utgår du från Rättvik och arbetet utförs i Rättvik/Leksand med omnejd. Uppdraget består av att du åker ut med spol-/slambil och hjälper våra kunder med olika problem som uppstått. Oftast är dessa problem kopplade till avlopps- eller dagvatten/dräneringsledningar och tömning av brunnar samt fett- och oljeavskiljare. Vi söker även (se annons på Platsbanken): -Kranbilschaufför, Förpackningsinsamlingen (Borlänge) Om dig Tjänsten kräver C-körkort YKB digitalt färdskrivarkort förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift Som person är det viktigt att du har förmågan att arbeta självständigt. Du tycker om att samarbeta och du bidrar till ett gott arbetsklimat tillsammans med transportledning och dina kollegor. Eftersom arbetet innebär att du är vårt ansikte utåt i mötet med våra kunder behöver du ha en gedigen känsla för service med stort lösningsfokus för att lösa de problem som våra kunder har. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom branschen, CE-körkort och ADR Tank men vi lägger stor vikt vid att du är rätt person med god arbetsmoral, en vilja att lära dig och förmågan att anpassa dig när det uppstår nya situationer. För oss är rätt person viktigare än ett proffsigt CV, men skicka ändå gärna in detta och skriv några rader om dig själv. Ansökan skickar du till [email protected]. Märk din ansökan med SommarNorr. Sista ansökningsdag är den 26 maj, men skicka in Din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi omfattas av Miljöarbetaravtalet. Frågor SLAM/RENHÅLL: Driftchef Jeanette Rosengren, [email protected] eller telefon 010-264 54 58. Om oss Fagerström Miljö är ett företag där vi värdesätter vår familjära känsla bland våra härliga kollegor. Vår historia sträcker sig mer än 40 år tillbaka och vi ingår i den familjeägda transportkoncernen, Fagerströmbolagen. Fagerström Miljö en av MaserFrakts större delägare och vi är verksamma inom flera former av miljötransporter, med allt ifrån slamtranssporter för de flesta kommunerna i Dalarna, spolbilar för avloppunderhåll och filmning av avlopp till sopbilar för hushållssopor och NPA (tidigare FTI).

17 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kranbilsförare med CE-kort

Vill du vara med och lösa en viktig uppgift i sommar? Vi söker en sommarvikarie till en av våra verksamheter på Fagerström Miljö! Vi erbjuder dig ett roligt, fritt men ansvarsfullt arbete, där du får känna att du verkligen bidrar och gör nytta för våra kunder. Kranbilschaufför (Borlänge) Vårt uppdrag består i att samla in papper och plast på återvinningsstationerna runt om i Dalarna så att de kan återvinnas. Du utgår från Borlänge och kör en lastbil med kran och släp. För denna tjänst krävs det att du har CE-körkort och krankort. Film: https://youtu.be/cxrzAgI0XBc Våra bilarna går året om så det innebär att vi arbetar kvällar, helger och röda dagar. Du arbetar 40 timmar per vecka fördelat på 4 dagar. Vi söker även (se annons på Platsbanken): - Slam & spolchaufför Norr (Rättvik) Om dig Tjänsten kräver CE-körkort Krankort över 18 t/m YKB digitalt färdskrivarkort förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift Som person är det viktigt att du har förmågan att arbeta självständigt. Du tycker om att samarbeta och du bidrar till ett gott arbetsklimat tillsammans med transportledning och dina kollegor. Eftersom arbetet innebär att du är vårt ansikte utåt i mötet med våra kunder behöver du ha en gedigen känsla för service med stort lösningsfokus för att lösa de problem som våra kunder har. Vi ser också att det är viktigt att du har ett gott omdöme gällande säkerhet då du hanterar tunga behållare i offentlig miljö. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom branschen men vi lägger stor vikt vid att du är rätt person med god arbetsmoral, en vilja att lära dig och förmågan att anpassa dig när det uppstår nya situationer. Ansökan För oss är rätt person viktigare än ett proffsigt CV, men skicka ändå gärna in detta och skriv några rader om dig själv. Ansökan skickar du till [email protected]. Märk din ansökan med; KranbilSommar Sista ansökningsdag är den 26 maj, men skicka in Din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om oss Fagerström Miljö är ett företag där vi värdesätter vår familjära känsla bland våra härliga kollegor. Vår historia sträcker sig mer än 40 år tillbaka och vi ingår i den familjeägda transportkoncernen, Fagerströmbolagen. Fagerström Miljö en av MaserFrakts större delägare och vi är verksamma inom flera former av miljötransporter, med allt ifrån slamtranssporter för de flesta kommunerna i Dalarna, spolbilar för avloppunderhåll och filmning av avlopp till sopbilar för hushållssopor och NPA (tidigare FTI).

17 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kombinerad Glastekniker och skruvande Bilskadetekniker

Nu behöver vi förstärka med ytterligare engagerade medarbetare på vårt skadecenter i Mora. Nu behöver vi förstärka med ytterligare engagerade medarbetare på vårt skadecenter i Mora. Du kommer att ingå i ett team med duktiga skadereparatörer, billackerare och skadereglerare. Den här tjänsten är utformad för att arbeta som support till våra skadetekniker. Arbetsdagen kommer till mestadels innefatta byte av vindrutor och reparera stenskott. Vi erbjuder utbildningar så att du känner dig trygg i dina arbetsuppgifter. Support rollen till våra skadetekniker innebär att stötta och hjälpa skadeteknikerna. Exempel på arbeten är byte av stötfångare, dörrar, framskärmar, byte av mekaniska detaljer, däck, hjulinställningar, och övriga förekommande arbeten. Vi tror att vi söker dig med några års erfarenhet från arbete med fordonsreparationer, men det är inget krav. Vi förutsätter att du har stort intresse, vilja och engagemang för ditt arbete. Som person är du positiv och har ambitionen att utvecklas i din yrkesroll. Du har en stark känsla för service och samarbete i grupp, samtidigt som du är självständig, initiativrik och noggrann. B-körkort är ett krav. Vår största del av auktorisation för skadereparationer och glasarbeten är kopplad till Volvo. På vår skadeverkstad förkommer även andra varumärken. Vi erbjuder ett dynamiskt och framgångsrikt företag med ett av marknadens starkaste varumärken och goda möjligheter till utbildning då våra bilmärken kräver löpande utbildning. Företaget jobbar med ständiga förbättringar och Lean-koncept. Bilkompaniet Skadecenter finns i regionstaden Mora, vid Siljans norra strand. Här finns en unik kombination av stark tradition och innovativt nytänkande. Det genomsyrar hela kommunen, i allt från idrott och friluftsliv till shopping och kultur. Starka varumärken och evenemang har i alla tider satt Mora på kartan och så än i dag. Här finns upplevelserna runt knuten vilket uppskattas av såväl ortsbor som besökare. För bilentusiaster finns i regionen gott om evenemang, som exempelvis Classic Car Week. Anställningen är 100% tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag: 2024-05-31. Urvalsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer information kontakta Niklas Jennetoft på 0250-28853 Din ansökan skickar du in till skadechef Niklas Jennetoft eller via formulär på vår hemsida som du når via länken/knappen här i annonsen. epost: [email protected] Bilkompaniet är ett av regionens mest framgångsrika bilföretag och ett modernt privatägt bolag. Bilkompaniet som grundades 1941 finns i Mora, Leksand, Malung, Falun, Avesta, Hedemora, Sala, Fagersta och Gävle. Vi säljer service- och verkstadstjänster nya och begagnade bilar. Vi är auktoriserade återförsäljare för Volvo, Mercedes, Kia, Nissan, Isuzu och Maxus*. Vi är auktoriserade serviceverkstäder för Volvo, Nissan, Mercedes, Ford, Kia, Maxus, Isuzu. Utöver fordonsrelaterade tjänster ingår även verksamheter så som Nils Olsson Dalahästar i Nusnäs och Grillköket Frendo i Malung. Vårt fokus är alltid KUNDNÖJDHET i världsklass med hjälp av kompetenta och engagerade medarbetare. *Auktorisationen varierar på de olika orterna.

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Vi söker lärare i svenska till Strandskolan i Idre

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid för våra yngsta invånare. Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och fortsätta göra vår förskola och skola ännu bättre! Inom barn- och utbildningsförvaltningen erbjuder vi som arbetsgivare: - Reflektions- och planeringstid i enhetens arbetslag - Kollegialt lärande och handledning - Möjlighet till karriärtjänst - Bland annat friskvårdstimme eller friskvårdspeng - Digitala verktyg I Älvdalens kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. Vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa. Våra 6 förskolor och 4 skolor är fördelade på tätorterna Idre, Särna och Älvdalen. Strandskolan i Idre är en F-9-skola med ca 150 elever. Skolan ligger "mitt i byn", men med närhet till fina friluftsområden.  Är du vår nya medarbetare? Arbetsuppgifter Som lärare åk. 7-9 hos oss på Strandskolan kommer du ingå i ett arbetslag där vi arbetar tillsammans kring undervisning och eleverna. Du förväntas planera, genomföra och utvärdera din undervisning såväl enskilt som inom arbetslaget. Det kollegiala lärandet är fokus i skolans utvecklingsarbete, där du förväntas vara aktiv och engagerad. Du är öppen, nytänkande och vågar titta på ditt arbete utifrån forskning och beprövad erfarenhet för att kunna utmana dig själv och andra i ditt arbete. Du kommer vara en förebild för elever och ha en stor betydelse för elevernas utveckling.  I tjänsten kan komma att ingå mentorskap för en klass. Du kommer ha nära kontakt med vårdnadshavare löpande samt vid utvecklingssamtal.  Vem söker vi? För att trivas i rollen som lärare åk. 7-9 hos oss har du förmågan att både skapa  nya kontakter och underhålla relationer med såväl elever som vårdnadshavare och kollegor. Du har förmågan att sätta dig in i andras perspektiv eller situation. Du har även god förståelse för hur elever tar till sig kunskap utifrån sina olika förutsättningar samt har förmågan att förmedla budskap till elever, vårdnadshavare och kollegor på ett pedagogiskt sätt. Du har förmågan att arbeta målinriktat med läroplanen som grund och strävar mot en högre måluppfyllelse för eleverna, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter eller nya förutsättningar och behov. Du kan se verksamhetens bästa, och agerar i enlighet med det i alla situationer.  Du har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i åk. 7-9. Du har goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Bra att veta Tjänsten kan vara möjlig att kombinera med andra uppdrag i skolan Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Registerutdrag kommer begäras. Om Älvdalens kommun Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv.  Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida: http://rekryteringslots.se

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Pizzabagare, säsongsjobb med eventuell tillsvidareanställning

Vi Söker en Erfaren Pizzabagare! Älskar du att baka pizza och har erfarenhet av yrket? Då är du personen vi letar efter! Om Tjänsten: Som pizzabagare hos oss kommer du att: Baka pizza enligt vår meny. Förbereda råvaror som deg, såser och pålägg. Säkerställa att köket hålls rent och organiserat. Leverera hög kvalitet på varje pizza. Vi Söker Dig Som: Har erfarenhet av att baka pizza. Är noggrann och har ett öga för detaljer. Kan arbeta effektivt både självständigt och i team. Är flexibel och kan hantera stressiga situationer. I tjänsten ingår det även att vi hjälper dig med att hitta boende 200 meter från restaurangen. Vi hjälper även dig att fixa allt praktiskt om du har en familj.

17 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Socialsekreterare till mottagning Barn och ungdom

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper. Vi söker nu en socialsekreterare till vår mottagning för Barn och unga. Barn och ungdomsenheten består av 22 medarbetare; socialsekreterare, biträdande socialsekreterare, mottagande socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjerättssekreterare, teamledare och enhetschef. Hos oss har vi flera medarbetare som har arbetat på enheten och inom BOU under en längre tid och som har stor erfarenhet i den sociala barn och ungdomsvården. Vår enhet är trygg och hjälpsam. De som kommer till oss upplever att det är lätt att komma in i gruppen och att vi är positiva, och har en stor respekt och lösningsfokus för de barn, ungdomar och föräldrar vi träffar. Vi arbetar med mentorskap med trygga och erfarna socialsekreterare som finns till för dig och gör det lilla extra för att just du ska känna dig trygg, utvecklas och må bra i rollen som socialsekreterare. Utöver det finns det vardagliga stödet från våra två teamledare samt vår enhetschef. Hos oss är det viktigt att aldrig behöva känna sig ensam i sin roll och vi har under åren arbetat för att ha en mycket hög tillgänglighet på ledningsnivå. När du kommer till oss kommer du att märka att någon av våra dörrar alltid står öppna för att du ska kunna få stöd och kunna komma vidare i ditt arbete. Vi har hos oss ett äkta engagemang för våra medarbetare och för vår arbetsmiljö. ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare på mottagningen arbetar du med förhandsbedömningar och ibland lättare utredningar enligt SoL. Du arbetar i nära team med våra andra socialsekreterare. Du har arbetsuppgifter som är varierande, utvecklande och utmanande. Arbetet innebär att hantera akuta situationer som kräver snabba bedömningar och insatser. Du är ansiktet utåt, ger råd och erbjuder konsultation till föräldrar, anhöriga och personer som har oro för barn och ungdomar i sin närhet. En viktig och central del i arbetet är samverkan med förskola, skola, polis, barnahus samt hälso- och sjukvård. Du deltar på informationsträffar med föräldrar och annan personal verksam inom kommunen och regionen för att informera om socialtjänstens arbete. Mottagningen har även ett nära samarbete med övriga grupper på enheten, så som utredare, uppföljare, familjehemsgrupp och familjerätt. Vi arbetar för att kunna möta barn och unga där de befinner sig och snabbt kunna erbjuda stöd, vi har därför inlagt att vi regelbundet finns ute genom fältande socialsekreterare. I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med övriga kollegor på enheten aktivt delta i vårt utvecklingsarbete såväl internt som externt för att kunna skapa goda förutsättningar för Avesta kommuns invånare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett stort intresse av socialt arbete och barn och ungdomars behov. Du som söker ska ha socionomexamen. Uppfyller du behörighetskravet med en annan relevant utbildning på minst 180 högskolepoäng ska du även ha läst socialrätt, förvaltningsrätt, psykologi och socialt arbete. För studierna i socialt arbete ska svårighetsgraden även ha höjts stegvis. Erfarenhet av handläggning inom den sociala barn- och ungdomsvården är ett krav. Vi söker dig som har förmåga att se möjligheter i ändrade omständigheter. Du har mycket god samarbetsförmåga och kan lyssna och kommunicera med andra på ett adekvat sätt. Du inger stort förtroende hos andra, är lugn, stabil och i pressande situationer har du förmågan att hålla fokus på rätt saker och driva arbetsprocessen vidare. Då tjänsten innebär omställningar i din dag utifrån inkommande anmälningar och skyddsbedömningar är det extra viktigt att du är flexibel och tycker samt har förmåga om att ställa om till nya uppdrag på kort tid. Du har en förmåga att vara tydlig och anpassa din kommunikation. Dokumentation och kommunikation är en stor del av vårt arbete och du behöver därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket. Utbildning i BBIC, Signs of Safety är meriterade. För oss är det viktigt att du är intresserad av socialt arbete och går till jobbet för att du vill och vågar göra skillnad för utsatta människor i samhället. B körkort är ett krav. Eftersom du kommer arbeta med barn och ungdomar ska du som blir aktuellt för tjänsten kunna lämna ett utdrag från polisens belastningsregister. ÖVRIGT Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt flera andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024