Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Driven och ambitiös trafiklärare sökes! Om oss Smedjebackens trafikskola grundades 1928 och ligger beläget i södra dalarna. Vi är en väletablerad trafikskola med en lång erfarenhet av trafikundervisning .Vi har utbildat och hjälpt tusentals nöjda elever från hela Sverige. Nu behöver vi utöka vårt team och söker därför efter dig som vill jobba som trafiklärare hos oss. Vem Söker vi ? Vi söker dig som har en godkänd trafiklärarexamen och som är godkänd hos transportstyrelsen. Du är pedagogisk, ansvarstagande ,och har ett stort tålamod och kunna anpassa undervisningen till varje enskild elev. Du trivs i mötet med människor och undervisar både teoretiskt och praktiskt. Du fungerar bra i grupp med dina kollegor. Ett vänligt och professionellt bemötande är självklart för dig och du värderar att skapa en trygg och lärorik atmosfär för dina elever. Dina Arbetsuppgifter! I rollen som trafiklärare kommer du att ge körlektioner och teorilektioner. Du kommer att jobba nära eleverna för att hjälpa dem att utvecklas i sin utbildning och kunna anpassa undervisningen efter deras behov och säkerställa att dem är väl förberedda inför sitt prov. Krav ! Utbildad trafiklärare och är godkänd hos transportstyrelsen. Utbildar i Bil behörighet . utbildar du i MC eller Tung lastbil är det bara plus. Heltid /Deltid Varaktighet : Tillsvidareanställning. Start: Enligt överenskommelse.
Hitachi Energy erbjuder en spännande möjlighet för en Senior Systems Engineer att ansluta till vårt team i Västerås. I denna roll kommer du att konstruera, installera och underhålla avancerade systemlösningar och grafiska miljöer. Vårt kunniga team med systemtekniker är i spetsen för att hantera konstruktion, installation, konfiguration, underhåll, säkerhet och drift för både maskinvara och programvara i kunders komplexa system. Denna position ger dig möjligheten att använda dina starka problemlösnings- och kommunikationsfärdigheter samtidigt som du tar på dig en viktig roll inom teknisk support och utveckling för ett system som ständigt evolverar. "Tillsammans med våra kunder kommer du att skapa och leverera innovativa och fungerande lösningar för att adressera de ökande utmaningarna i deras operativa miljö. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och ta nästa steg i din karriär!" Birgitta Hellström, Service Operations Manager Sweden Hur du kommer göra skillnad? Du ansvarar för tekniska systemlösningar till kunder, tar fram underlag och dokumentation, konfigurerar teknisk kommunikationsutrustning (bl.a. RTU, switchar), deltar i testning samt upprättar slutdokumentation. Du installerar, uppdaterar och ändrar i SCADA-system Du ger support på distans eller på plats för installation och driftsättning, underhåll, reparationer, konstruktion och rådgivning, avancerade tjänster, utökningar, uppgraderingar och efterinstallationer och utbyten. Du bygger och upprätthåller starka kundrelationer. Du förstår kundernas behov och tillhandahåller specialistsupport och lösningar. Din bakgrund Vi ser att du har en teknisk utbildning exempelvis med inriktning mot IT eller elkraft. Du har dokumenterad förmåga att identifiera och lösa tekniska problem åt kunder. För att bli framgångsrik i den här rollen behövs att du har en stor förståelse för hur dagens elkraftsystem ser ut samt hur olika kommunikations- och skyddssystem hör ihop. Vi ser gärna att du har arbetat några år med substationer, reläskydd, RTU eller scada-applikationer, meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projekt. Som person är du motiverad, samarbetsinriktad, lösningsorienterad och har ett starkt teknikintresse. B-körkort är ett krav samt god kunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad vi erbjuder! Kollektivavtal Flexibel arbetstid Hälso- och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt Mentor som stöd under introduktionsfasen Olika utbildningar och kompetensutveckling för anställda Extra ersättning för föräldraledighet Förmånsportal för anställda med tusentals rabatter och förmåner Mer om oss Ta chansen att bli en del av ett världsledande och teknikledande företag och ge dig själv obegränsade karriärmöjligheter genom att ansöka till denna tjänst! Ansök redan idag. Vi går igenom ansökningarna löpande. För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Birgitta Hellström, [email protected]. Fackliga företrädare - Sveriges Ingenjörer: Bo Almgren, +46 107-38 14 17, Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043, Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42. Övriga frågor kan ställas till Talent Partner Carina Riström, [email protected]
The opportunity At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals, and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation Do you want to enable green energy transition, and together with colleagues build customized embedded control systems to meet our customer’s and the world's needs for sustainable, flexible, and secure energy? Then we are eager to meet you! We are now looking for an Electrical Design Engineer who will be a part of our department at TKE. In this role you will be a part of either tender or project execution for the basic conceptual design & detailed cubicle design. Our team culture is flexible and cooperative with highest regards for safety and occupational health. We value your potential and personal commitment equal to experience, so do not hesitate to send your application even though you don’t meet all the requirements. A team with fantastic collaboration is waiting for you to join! “Are you looking for an exciting career opportunity? Join our great team, work & live in the beautiful town of Ludvika. Ludvika is the Hollywood of Electrical Engineering, and HVDC is the rockstar of the scene. We are proud of our achievements and our future growth looks enormous. This is your chance to make a difference” – Saikishore Mohan, Team Manager – HVDC Electrical Design. How you’ll make an impact You will be part of the HVDC engineering team and responsible for the hardware electrical design of our control and protection systems. To be involved in conceptual & detailed design phase of control & protection systems. Design of plant circuit diagram, cubicle circuit diagram, cubicle layouts including wiring list, material list, and more. Also, you need to be involved in factory system test. You need to involve and follow-up of cubicle manufacturing progress, delivery schedules and quality checks to ensure the good quality and on time delivery. Work together with our customers to ensure our delivery is according to their requirements and standards. Collaborating and networking with other engineering functions, sharing best practice across different projects and tenders. You will have the opportunity to plan and organize your daily work together with your project team. To be proactive in finding solutions & to continuously improve the process. Your background Bachelor’s or master’s degree in electrical engineering or similar background. You have a keen interest in electrical system design and electrical schematics. An independent and communicative person who is motivated to take on a new challenge. You enjoy communicating and to collaborate with various people in your work. You have great communication skills and can easily seek and find the needed information. Experience with Engineering Base is valuable. As you will be part of a global business, it is important that you are fluent in English. Knowing Swedish language is meritorious. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout the onboarding phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role Additional information Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Our selection process is continuous, and the position may be closed before the advertisement expires. So, if you are interested – don’t delay, apply today! Recruiting Manager: Saikishore Mohan, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43.. All other questions can be directed to Talent Partner: Magnus Rönnholm, [email protected].
Anställningsform: Heltid, tillsvidare, 3-skift |Tillträdesdag: enligt överenskommelse| Ansök senast: 9 februari Nu söker vi dig som vill bli Automationstekniker hos oss på Spendrups! Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta med modern automation och produktionsteknik. Bli en viktig del i vårt team på Automationsavdelningen, är du redo att ta dig an en roll där din tekniska skicklighet får blomstra? Avdelningsbeskrivning Automationsavdelningen ingår i underhållsorganisationen som har ca 80 medarbetare och ansvarar för underhållet på våra produktionsanläggningar i Grängesberg och Hällefors. Avdelningen utför, på uppdrag av sina kunder, allt från akut till planerat underhåll samt driver projekt och förbättringar. Automation med 18 medarbetare ansvarar för allt el- och automationsrelaterat underhåll i produktionen och där ingår även de produktionsnära IT-systemen, dvs lagret mellan maskinernas styrsystem och de överordnade IT-systemen som IT-avdelningen ansvarar för. Uppdrag I rollen som automationstekniker kommer du att arbeta med avhjälpande underhåll men också med förebyggande underhåll och att driva egna förbättringsuppdrag från idé till färdig funktion inkl. dokumentation. Du kommer att arbeta i hela förädlingskedjan, från brygghus till tappning. Kontaktytor är övriga automationstekniker, driftchefer, projektledare, tekniker i produktion och resterande medarbetare på underhåll. Exempel på arbetsuppgifter är: Felsökning Service och underhåll av processutrustning Uppgradering av maskiner, utbyte av PLC och HMI Avrapportering av utfört arbete i vårt underhållsystem El-konstruktion, exempelvis nya apparatskåp Optimering av befintliga styrningar/maskiner Tjänsten innebär både dagtid och skiftarbete. Kravprofil och personliga egenskaper gymnasial utbildning med teknisk inriktning mot el och automation du har god datorvana och förmågan att lätt tillgodogöra dig teknisk dokumentation god förmåga att uttrycka dig i bådesvenska och engelskai tal och skrift då du i rollen har kontakt med både svenska och utländska leverantörer. meriterande: erfarenhet processindustri inom styrning av maskiner och processutrustning. erfarenhet från Siemens Step7, Tia och WinCC eller liknande. erfarenhet av Profinet och andra bus-system. kunskap inom cad program för dokumentation. Vi tror att du är en serviceinriktad och strukturerad person med en god analytisk förmåga. Du gillar att sätta upp mål och jobba mot resultat, samtidigt som du gärna tar initiativ och fattar beslut på ett sakligt sätt. För oss är det också viktigt att du trivs med att samarbeta och att du har lätt för att knyta kontakter med kollegor i olika delar av företaget. I rollen som automationstekniker kommer du att arbeta både i mindre och större team, så vi ser gärna att du känner dig bekväm i båda sammanhangen. Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!
The opportunity Do you want to enable the green energy transition, and together with colleagues meet the world’s needs for sustainable, flexible and insecure energy? In your work you will be part of HVDC (High Voltage Direct Current) business unit that is a part of Hitachi Energy’s division and is located in Ludvika. The unit develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. Hitachi Energy’s developed HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables, thus enabling stability cooperation between grids, sea-based wind power and more. Are you interested in combining high voltage topics with common sense, performing electro-mechanical studies as well as maintaining an overall plant perspective in large scale projects, all in a highly international environment? Then maybe you should consider becoming part of our team at HVDC! How you’ll make an impact Perform studies and Finite Element simulations during tenders and project execution. You will be working on multidisciplinary technical aspects such as insulation, electro-thermal, electric- and magnetic fields and grounding to mention some. Convert theoretical results into reality in actual design by implementing the result from various studies into HVDC plant design. Be part of R&D activities to make sure we stay competitive also for the future. Most of the work will involve performing various studies at the office in Ludvika but since site measurements and verification inspections are included some travels will occur. In this role you will have a lot of opportunities to explore various technical fields exploring Multiphysics. Your background We are looking for a Master of Science degree in an electrical field, applied physics, power systems or similar. Experienced professionals or fresh out of university – we are interested in all kinds of people. Even though you have an electrical degree you also have a keen interest in or understanding of mechanical aspects in order to combine Amps, Volts and Newton in your design. Experience in COMSOL or similar 3D simulation software is a merit Prior experience in any of the technical areas is beneficial but not a demand, your personality and interest are of high importance. As a person you are a positive, problem-solving individual with the attitude that everything is possible to do in a team. You will work in a team where being able to take responsibility and willingness to learn are key features. A general interest in technology is needed to be a good fit for this position. The goal is to have cost-effective solutions while fulfilling all requirements why common sense and understanding of practical aspects is beneficial. You should ideally like working in a multicultural environment and be able to express yourself written and spoken in English. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Daniel Holback, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Oliver Chicaiza, [email protected].
Haglöf & Nordkvist söker en administratör Vill du vara en del av ett entreprenörsdrivet B2B-företag som sätter kundnöjdhet och innovation i fokus? Haglöf & Nordkvist levererar IT-, konferens-, print- och telefonilösningar till företag över hela Sverige. Företagen i koncernen omsätter närmare 150 miljoner kronor och sysselsätter ca 50 personer på våra kontor i Falun, Mora, Gävle, Uppsala, Sundsvall, Umeå och Stockholm. Vi söker nu en engagerad och strukturerad administratör till vårt kontor i Falun. Arbetsuppgifter Som administratör blir du en nyckelperson i vårt team och bidrar till att säkerställa smidiga administrativa processer. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Orderhantering Inköp och avtalshantering Fakturering och betalning Reskontrahantering Analyser och uppföljning Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är positiv, driven och engagerad, med en genuin glädje för att arbeta tillsammans med andra. Du har en professionell inställning, god samarbetsförmåga och stark social kompetens, vilket gör det enkelt för dig att samarbeta med både kollegor och kunder. Du är flexibel, anpassningsbar och arbetar alltid med god struktur. Din lösningsorienterade och målinriktade inställning, tillsammans med din laganda, bidrar till en positiv arbetsmiljö där både du och dina kollegor ständigt utvecklas. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet som administratör, med dokumenterade meriter och erfarenheter. Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Det är meriterande om du har kunskaper i Fortnox och ConnectWise eller tidigare arbetat med ekonomiadministration. Ett team som stöttar och utvecklas tillsammans Hos oss arbetar du i en dynamisk miljö där utveckling och samarbete står i fokus. Vi arbetar tillsammans för att uppnå våra gemensamma mål och är övertygade om att framgång skapas genom starka team och en inspirerande arbetskultur. Du har alltid stöd från engagerade kollegor och delar deras drivkraft att ständigt utvecklas och utmana dig själv. Tillsammans bygger vi framgångsrika affärer och skapar en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Haglöf & Nordkvist erbjuder Haglöf & Nordkvist erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stort fokus på samarbete och personlig utveckling. Vi är ett engagerat team där alla hjälps åt för att nå våra och kundernas mål. 25 dagars semester Heltidstjänst med flextid mellan 7-17 Hybrid upplägg efter överenskommelse med närmsta chef Pensionsavsättning enligt kollektivavtal Friskvårdsbidrag Ansökan Vi intervjuar löpande. Frågor rörande rollen riktas till Fredrik Dahl på 070-302 76 36 alternativt [email protected] Du kan läsa mer om företaget på www.hagnor.se Maila din ansökan till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
The opportunity If you have a solid interest in technology and an inquisitive personality, we can offer intriguing opportunities in an international environment where you will work closely with the end customers and participate in the development of how we operate. As mechanical design engineer you will be part of a mechanical design department with 40 employees. As a team we support each other in achieving great result and have fun while doing it. Do you want to join our team? Apply now! We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. How you’ll make an impact Perform mechanical design tasks using CREO Interpret and understand standards and instructions Prepare production drawings and purchasing documents Work with continuous improvements Support project management in technical discussions & participate in customer meetings Perform strength analysis on designs Collaborate with your colleagues to solve design challenges and learn from each other Your background You are a problem solver who enjoys working in a team as well as independently You are a responsible and quality-oriented person It is an advantage if you have knowledge in CREO or similar tools You enjoy working with different tasks and are able to prioritize your own work Swedish and English is required, both written and spoken You have a Bachelor’s degree in mechanical engineering and/or equivalent work experience from a similar area What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. Recruiting Manager Anna Qvicker, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52, Unionen: Olle Ruzicka, +46 107-38 31 44, Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Gustaf Hedström, [email protected]
Anställningsform: Tillsvidare/provanställning | Tillträdesdag: efter överenskommelse Det doftar handlingskraft och smakar nya möjligheter vid bryggeriet i Grängesberg! Vi står inför en spännande resa för att skapa bästa möjliga förutsättningar för framtiden. Vi stärker ledarskapet och lägger grunden för ett ännu bättre arbetsklimat och effektivare förbättringsarbete. Vi söker nu flera ledare för att möjliggöra detta, har du ett starkt ledarskap som inspirerar till både engagemang och utveckling? Välkommen in och tappa upp din fulla potential! Om avdelningen Tappningens uppgift i produktionsprocessen är att tappa öl, cider, vatten och läsk i sina respektive förpackningar. Både den höga automationsgraden och produkterna, där säkerhet, hög kvalitet och effektivitet är avgörande, kräver stort engagemang av våra kunniga medarbetare. Våra PET- och glaslinjer kommer när denna rekrytering är klar vara uppdelade på tre avdelningar med 20-25 medarbetare vardera. Närheten till kund och stor säsongsmässig variation gör att stort fokus ligger på att skapa flexibilitet inom men även mellan avdelningar. Om rollen Som Produktionsledare har du en central roll i att leda och utveckla det dagliga arbetet. Rollen har ett operativt fokus men även ett strategiskt ansvar att utveckla avdelningen, processer och rutiner. Du driver förbättringsarbete samtidigt som du säkerställer att verksamheten når sina mål. Som produktionsledare är du första linjens chef och har personalansvar för ditt team om ca 20-25 medarbetare, i rollen rapporterar du till Tappningschef. Huvudsakliga ansvarsområden: Leda och planera det dagliga arbetet, i nära samarbete med skiftledare Leda och följa upp avdelningens arbete för att säkerställa att vi uppnår mål kopplade till säkerhet, kvalitet, leverans, effektivitet och medarbetaren i fokus (SQLE-M) Coacha och motivera medarbetare för att skapa en positiv och engagerande arbetsmiljö Ansvara för arbetsmiljö och säkerställa att standarder för säkerhet och kvalitet efterlevs Budgetansvar och ekonomisk uppföljning för avdelningen Rekrytera och introducera nya medarbetare samt coacha deras långsiktiga utveckling Skapa goda relationer och främja tvärfunktionellt samarbete över funktionsgränserna Krav och personliga egenskaper Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare med ett starkt engagemang för att utveckla både verksamheten och medarbetarna. Vi ser att du har: Minst 2 års erfarenhet av en ledande befattning med personalansvar, gärna inom produktion eller logistik Eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, produktion eller motsvarande erfarenhet Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt i Office-paketet Meriterande om du har erfarenhet av strukturerat förbättringsarbete eller liknande Viktiga egenskaper som ledare: Som ledare är du trygg i att fatta beslut och använder ditt goda omdöme för att agera med både verksamhetens och medarbetarnas bästa i fokus. Du drivs av att nå mål och skapar en miljö där teamet presterar på topp. Med ett starkt ansvarstagande och en lösningsorienterad inställning driver du arbetet framåt på ett självständigt och initiativrikt sätt. Din förmåga att bygga relationer och skapa förtroende gör dig till en uppskattad ledare som kan samarbeta väl med både medarbetare och andra funktioner. Dessutom kommunicerar du effektivt, är lyhörd och har en inspirerande och engagerande ledarstil. Varför Spendrups? På Spendrups strävar vi efter att leda oss själva, andra och företaget med våra värderingar som kompass: stolthet, äkthet, nyskapande och handlingskraft. Med vårt löfte "Välkommen in" skapar vi en arbetsplats där engagemang och utveckling går hand i hand. Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kravenkommer du även att få göratvå urvalstester som skickas tilldin mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!
Utmanande och varierande köruppdrag i distribution Är du en lugn och ansvarsfull chaufför som är redo att ta dig an spännande utmaningar inom distribution och styckegods? Vi söker entusiastiska och noggranna förare som vill säkerställa smidiga leveranser till våra kunder. Arbetsuppgifter inom distributionSom distribution- och styckegodschaufför hos oss kommer du att hantera allt från lastning till leverans. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar: Planering och genomförande av leveransrutter för att säkerställa effektivitet. Noggrann hantering av gods för säkra och punktliga leveranser. Användning av digitala verktyg för att hantera leveranser och registrera nödvändig information. Daglig kommunikation med kunder och kollegor för att upprätthålla hög servicenivå. Vem söker vi? Vi letar efter dig som är strukturerad, ansvarstagande och har en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till teamet. För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har: Svenskt körkort med relevant behörighet för tunga fordon. Erfarenhet av distribution eller liknande arbete är meriterande. En god kommunikationsförmåga på svenska, både muntligt och skriftligt. Förmågan att hantera tunga lyft och en god fysisk kondition. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Vad vi erbjuder dig Hos oss får du möjlighet att bli del av ett dynamiskt team i ett växande bemanningsföretag inom transport och logistik. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal. Utvecklingsmöjligheter och en arbetsmiljö som främjar personligt engagemang. En stödjande och öppen företagskultur. Bli en del av vår transportteam och bidra till smidiga leveranser! Ansök idag och ta ditt nästa steg i karriären som distribution- och styckegodschaufför. Om du har några funderingar så ringer du direkt till Patrick Gustafsson (076-8472727) på Flx Bemanning. Skicka in din ansökan på www.nxtjobb.se. Vi ser fram emot att höra från dig!Ansökan görs via vår hemsida www.nxtjobb.se. Urval och intervjuer sker löpande.
Välj ett jobb för att visa detaljer