Yrkeslärare Bygg- och anläggningsprogrammet, inriktning S-yrken
Borlänge kommun
Lärare i yrkesämnen

Hushagsgymnasiet är en gymnasieskola med sex olika yrkesprogram, el- och energiprogrammet, fordons- och transportprogrammet, industriprogrammet, bygg- och anläggningsprogrammet, restaurang- och livsmedelsprogrammet samt VVS- och fastighetsprogrammet. Programmen delar många lärare med varandra och är utspridda på två olika byggnader. Denna tjänst har sin huvudsakliga placering på Hushagsgymnasiet. Skolorna är modernt utrustade i anpassade lokaler som liknar den framtida arbetsplatsen. Våra gymnasieskolor har hög kvalité, där alla känner arbetsglädje, ansvar och delaktighet. Vi lägger stor vikt vid samarbete och elevdemokrati med flexibla arbetssätt. Du som söker denna tjänst kommer att få stora möjligheter att påverka utbildningen i samråd med skolledning, kollegor, branschfolk och elever. Skolan har ca 570 elever och 65 anställda. Vi delar vissa lokaler med Ljungbergsgymnasiet. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Bygg- och anläggningsprogrammet på Hushagsgymnasiet befinner sig i en spännande fas i och med den nya gymnasiereformen Gy-25. Vi söker nu en driven medarbetare som kommer få stora möjligheter att utveckla programmet som helhet och S-yrkesinriktningen i synnerhet. Du kommer bedriva undervisning, planering och sköta förekommande arbetsuppgifter kopplade till en yrkeslärartjänst på bygg- och anläggningsprogrammet med inriktning S-yrken, framförallt i årskurs 1. Vi vill att du som söker har ett stort hjärta för S-yrkesbranschen och naturliga kontaktytor med den. I uppdraget ingår också mentorskap och arbete i arbetslag. KVALIFIKATIONER Då vi eftersträvar en hög kvalitet i utbildningen är lärarutbildning med yrkesexamen i något S-yrke krav. B-körkort är också ett krav p g a förekommande APL-besök. Det är meriterande om du har undervisat på gymnasial nivå och om du har aktuell erfarenhet från branschen. Vi söker dig som har relevanta yrkeskunskaper inom något S-yrke, till exempel som plattsättare och erfarenhet av branschen. Du har gedigna kunskaper om arbetsmiljö och säkerhet och goda branschkontakter. Du behöver vara relationsbyggande och samarbetsvillig i dina kontakter med elever, vårdnadshavare, kollegor och bransch. Du behöver vara planerande och initiativtagande men även anpassningsbar och flexibel inför nya situationer, samt ser till helheten och löser förekommande problem på ett flexibelt sätt. Du har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt med elever vårdnadshavare och andra aktörer. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT MEN BESTÄMT!

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Specialist i geoteknik - utveckla infrastrukturen med oss!
Trafikverket
Civilingenjörsyrken inom gruvteknik och metallurgi

Vill du använda din specialistkompetens inom geoteknik för att säkerställa kvaliteten i några av Sveriges mest komplexa väg- och järnvägsprojekt? Hos oss på Trafikverket får du möjlighet att arbeta nära projekten och göra verklig skillnad. Specialist i geoteknik - utveckla infrastrukturen med oss! Arbetsuppgifter När du är geoteknikspecialist hos oss ingår du i specialistorganisationen som stödjer projekt genom hela processen - från tidig planering till färdig anläggning. Din roll är att granska och kvalitetssäkra tekniska handlingar, modeller och beräkningar från leverantörer och säkerställa att projekten följer gällande regelverk och standarder. Du har dialoger med konsulter, entreprenörer och projektledare där du både rådgör, kravställer och bidrar till lösningsorienterade beslut. I ditt uppdrag är du med och påverkar Trafikverkets roll som aktiv beställare. Vår målsättning är att ligga i framkant gällande utveckling och omvärldsbevakning. Du får även möjlighet att arbeta strategiskt med geotekniska frågeställningar samt företräda Trafikverket i relevanta branschorganisationer, både nationellt och internationellt. Du kommer att ingå i ett nätverk med ett 50-tal geoteknikspecialister inom Trafikverket, vilket ger dig goda möjligheter till kompetensutveckling. Övrig information Du kan välja en av följande placeringsorter: Borlänge, Eskilstuna, Gävle, Linköping, Norrköping, Uppsala och Örebro. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen finns en möjlighet att bli erbjuden ett distansavtal som möjliggör distansarbete upp till två dagar i veckan. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under ansökningstiden för att vara säker på att du får all information från oss! I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Kvalifikationer Du är trygg i din kompetens, har lätt för att samarbeta och är van vid att kommunicera komplex information på ett pedagogiskt sätt. Du är prestigelös och nyfiken, lyssnar in olika perspektiv och bidrar med kreativa lösningar även när utmaningarna är avancerade. Du har förmåga att se helheten i projekten och kan väga in både tekniska, ekonomiska och juridiska aspekter i dina bedömningar. För att lyckas i rollen som specialist ser vi att du har: Civilingenjörsutbildning inom väg- och vatten eller samhällsbyggnad med inriktning geoteknik, alternativt annan utbildning i kombination med aktuell och relevant erfarenhet. Mångårig aktuell och relevant erfarenhet av kvalificerade arbetsuppgifter inom geoteknik. Erfarenhet av planering eller byggande av väg och/eller järnväg. Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har: Erfarenhet från entreprenadverksamhet. Erfarenhet som beställare inom offentlig verksamhet. God kunskap om gällande regelverk inom geoteknik (t.ex. AMA, kommunala handböcker, eurokoder och övriga tillämpningar). Erfarenhet av geokonstruktionsarbete. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Du behöver inte bifoga något personligt brev, det räcker med ditt CV. Syftet är fördomsfria rekryteringar med fokus på kompetens och potential. Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt, preliminärt under v.33. För kandidater som går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum under v.35-36. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Vi ser fram emot din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Undersköterskor/Vårdbiträden till hemtjänsten!
Hedemora kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänsten - Ett fantastiskt jobb! Ett viktigt jobb! Ett jobb som gör skillnad, på riktigt. ARBETSUPPGIFTER Vill du jobba med ett flexibelt arbete där ena dagen inte är den andra lik och där arbetstider och arbetsplatser varierar. Där du träffar människor och gör skillnad på riktigt, i andras liv och vardag.  Då är detta jobb något för dig! Som undersköterska/ vårdbiträde har du en viktig uppgift att göra människors vardag enklare, bättre och roligare. Du ger god omvårdnad och social omsorg till de äldre enligt beslut från biståndshandläggare.  Förutom att göra praktiska arbetsuppgifter ska du också kunna skriva ner händelser i vårt dokumentationssystem samt ha kontakt med anhöriga. Bil och cykel används i arbetet. Arbetet sker på dag, kväll och helg. I Hedemora kommun har vi friskvårdsbidrag samt möjlighet att semesterväxla. För övriga förmåner se:   https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformaner/ KVALIFIKATIONER Krav • Kunskaper i svenska för att uttrycka dig i tal och skrift • Du har förmåga att behålla lugnet vis stressiga situationer. •  Erfarenhet av vårdyrket Önskvärt  • Du är utbildad undersköterska • Datavana för dokumentation. • B-körkort Du behöver visa ett utdrag ur belastningsregister Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar vår gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod.  Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. Välkommen med din ansökan! Om du behöver hjälp med hur du ansöker - kontakta supporten på 0771-10 10 29.

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Maskinoperatör
Hitachi Energy Sweden AB
Bokbindare m.fl.

Möjligheten Vi söker nu en maskinoperatör till Surge Arresters. På Surge Arresters i Ludvika producerar och säljer vi ventilavledare. Nya produkter utvecklas här och marknaderna finns både i Sverige och i andra delar av världen. En avledare skyddar mot överspänningar och är en väsentlig del i ett tillförlitligt och energieffektivt kraftsystem. Surge Arresters har en hög grad av automation med flertalet robotar, lindningsmaskiner, el-provning, processugnar, fixturer etc. och vi producerar dygnet runt i flera avsnitt i produktionen. Du blir en del av ett härligt gäng som stöttar varandra och delar med sig av sina erfarenheter för att nå framgång!  Hur du kommer att påverka Övervaka produktion och process i en högautomatiserad produktionslina. Medverka för att hålla god ordning och reda på arbetsplatsen. Du delar Hitachi Energy:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten Din bakgrund Du har gymnsieutbildning med inriktning industri eller teknik. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom industrin och/eller teknisk bakgrund. Flytande svenska i tal och skrift. Meriterande med engelska. Som person är du positiv, noggrann och driven. Du har ett högt säkerhetstänk och kvalitetstfokus i arbetet du utför. Du trivs att arbeta såväl självständigt som i grupp Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Företagshälsovård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy i Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter Mer om oss Är du redo för en ny utmaning? Välkommen med din ansökan! Ansökningar granskas löpande, så ansök idag! Rekryterande chef Mattias Eriksson, [email protected] svarar på dina frågor om tjänsten. Fackliga kontaktpersoner – IF Metall: Kennet Andersson, +46 107-38 36 73 Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19. Alla andra frågor kan riktas till Talent Partner Alma Fahgén [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
22 december 2025
Personlig assistent 69% till glad kille i Leksand
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Hej!  Vad kul att du har hittat hit. Just nu söker jag ett par hjälpande händer i Leksand! Om du vill ha ett spännande och utvecklande jobb, där du får vara med och göra skillnad, samtidigt som du är med på utflykter, i skolan och på fritiden, så har du hamnat helt rätt! Om kunden Jag är en glad kille på 22 år som bor i Leksand. Jag har en medfödd CP-skada och behöver ett stort stöd i min vardag, på min fritid och vid olika aktiviteter. Kompetenser hos dig vi söker Vem söker jag? En trygg, ödmjuk och positiv person som är ansvarsfull och noggrann. Du är initiativtagande och kommer gärna med egna förslag. Du är flexibel och anpassar dig med lätthet till ändrade förutsättningar. Du kan såklart sätta din in i någon annans perspektiv eller situation och är en god lyssnare. Helt enkelt inkännande. Övriga krav jag behöver ha på dig som assistent är att du skall vara rökfri, ej ha pälsdjursallergi, ha god fysik då jobbet innebär en del lyft samt inneha B-körkort. Du kommer vara med mig i skolan, i hemmet och på min fritid. Tjänsten är på 69 %. Arbetstiden är fördelad på dag, kväll, vaken natt och helg. Du är inte främmande för att arbeta långa pass. Låter det intressant? Hör av dig får du veta mer! Med hopp om att hitta just dig som jag behöver i mitt team ser jag framemot din ansökan! Krav för tjänsten Körkort Tidigare erfarenhet inom området Om tjänsten 1st 69% tjänster Arbetstider: Dag/kväll, vaken natt och helg. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Vi utför bakgrundskontroll på de som går vidare i processen. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstidens utgång. Därför rekommenderar vi att du söker tjänsten snarast om det är DIG vi söker! Varmt välkommen! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
KBT-terapeut sökes till Kraftaverk AB i Gagnef
Kraftaverk AB
Kuratorer

Stockrosen Vård och Omsorg AB bedriver kvalificerad vård och boende inom missbruksvård, psykiatri och psykosocialt förändringsarbete samt samsjuklighet. Vi erbjuder en komplett vårdkedja, från omhändertagande av klient till utslussning, där all behandling utgår och anpassas utifrån individen. Stockrosen består av flera verksamheter där vi bedriver kvalificerad vård med evidensbaserade metoder som vi samlat i Stockrosenmodellen, ett arbetssätt som sätter individens behov i centrum. Insatserna anpassas helt individuellt med KBT-baserad vård som bas. Våra verksamheter är Sobera motivations- och avgiftningscenter, Älvstorps Vård och behandlingshem, Fogdhyttans Behandlingshem, Kraftaverk, Villa Leva, Hasslegården och Stockrosen Stödboende. I Stockrosenkoncernen ingår även Stockrosen Psykiatri och Hälsa samt Mottagningen Bergmästaren som tillhandahåller och utför specialisttjänster inom psykiatri, hälsovård och personal.   Arbetsplatsen  Kraftaverk ligger i Gagnef och har idag 22 platser för män, mellan 21-65 år. Till oss kommer män med missbruksproblematik, eventuellt med samtidiga psykosociala och/eller neuropsykiatriska funktionshinder. All vår vård är evidensbaserad, och vi följer nationella riktlinjer från Socialstyrelsen gällande behandling. Kärnan i behandlingen är KBT, vilken ges både i gruppbehandling och via individuell behandling. Kraftaverk ligger vackert beläget i Gagnef kyrkby nära Österdalälven.    Vi erbjuder  Som anställd inom Stockrosen koncernen erbjuds du möjligheten att jobba med våra klienters livsviktiga förändring och utveckling. Vi är en arbetsplats som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt friskvårdspeng. Därtill är vi måna om att personalen ska må bra och trivas, vi jobbar utifrån ett nära ledarskap, har korta beslutsvägar och värdesätter personalens delaktighet i det dagliga och framtida arbetet. Vi tar vara på medarbetarnas kompetens och är lyhörda för utvecklingsmöjligheter.    Tjänsten  Vi söker en till teammedlem som är KBT-terapeut. En person som är engagerad i att göra en positiv skillnad i våra klienters liv och trivs i en utvecklande och dynamisk arbetsmiljö.      Arbetsuppgifter  Som KBT-terapeut på vårt HVB-hem kommer du spela en central roll i att stödja våra klienter genom att genomföra bedömningar, placeringar, planering, uppföljning och skapa individuella behandlingsplaner, hålla regelbundna samtal, individuellt och i grupp. Du kommer arbeta nära med övriga professioner, dokumentera och justera behandlingar vid behov.     - Utbildning  Grundutbildning KBT-Steg 1 och dokumenterad arbetslivserfarenhet från arbeten inom missbruksvård med motivations-och förändringsarbete. Meriterande om du dessutom innehar utbildning som t.ex. socionom, behandlingspedagog, socialpedagog, alkohol- och drogterapeut eller annan adekvat utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för den utlysta tjänsten.  Då ansvaret för behandlingsprogram och insatser ingår i arbetsuppgifterna behövs utbildning inom Återfallsprevention, CRA, HAP, MI, MET, ACT, ART, KSL eller liknande.  Meriterande om du innehar en högskoleutbildning med inriktning mot socialt arbete, specialpedagogik eller beteendevetenskap, gärna socionomutbildning och intresserad av att delta i Stockrosens tranineeprogram. Då finns även möjlighet att kombinera KBT-terapeuttjänsten med rollen som biträdande föreståndare genom traineeprogrammet. Mer info se: https://stockrosen.com/lediga-tjanster/  Du ska ha goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift, samt goda IT-kunskaper. Dessutom god administrativ förmåga och intresse för dokumentation krävs då det ingår i arbetsuppgifterna.     - Erfarenhet  Arbetserfarenheter från liknande arbeten med dokumenterade vitsord. Du ska vara strukturerad, ha ett stort intresse för att jobba med människor i vår målgrupp, men också besitta en förmåga att leda och strukturera behandlingsarbetet. Ett plus är att lägga schema.    - Personliga egenskaper  Som person behöver du kunna planera, vara lösningsfokuserad och ha ett humant synsätt där inga fall är misslyckade fall, vi arbetar aktivt för lyckade placeringar där fokus ligger på positiva förstärkare. Du behöver vara organiserad, ha erfarenhet av att leda andra, nyfiken, stresstålig, lyhörd och ha ett behandlande tänk i alla situationer. Du behöver vara flexibel då det är en föränderlig verksamhet. Utifrån rollen där du är företagets ansikte utåt ställer vi krav på hög social kompetens, ett professionellt bemötande och att du har förmågan att se helhetsbilden. Därtill är du positiv och bidrar till en god stämning på jobbet och vår arbetsmiljö. Vi rekryterar omsorgsfullt och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.    Utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister och kreditupplysning genomförs vid ev. anställning.     Ansökan Sista ansökningsdag: 5 aug 2025. Välkommen med din ansökan, vi går löpande igenom inkomna ansökningar och rekrytering kan ske innan sista ansökningstiden löpt ut.  Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV, ett personligt brev samt relevanta betyg som styrker din utbildningsbakgrund.  Anställning Tjänstgöringsgrad: ca 80% Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders inledande provanställning  Tillträde: Enl. överenskommelse Lön: Månadslön med individuell lönesättning.

26 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Processingenjör VA - inriktning Avlopp
Dala Vatten och Avfall AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Dala Vatten och Avfall har hand om drift, utveckling, samordning, administration och planering av vatten och avlopps- och avfallsverksamheterna i Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Huvudkontoret ligger i Leksand. Mycket av det arbete vi utför varken syns eller hörs, men det skulle omedelbart märkas om det upphörde. Genom planering, analys och utveckling levererar vi den kritiska infrastruktur som är grundförutsättningen för att vi ska kunna bo och leva i våra kommuner. Vårt uppdrag är att säkerställa att våra kunder har tillgång till rent vatten och miljöriktig avlopps-och avfallshantering. Vårt uppdrag är också att skapa förutsättningar för våra kunder att göra mer hållbara val. Vi förvaltar våra verksamheter med kunden i fokus och med hjärta för miljön och den hållbara utvecklingen för våra samhällen. Vårt mål är att det ska vara lätt för våra kunder att göra rätt i alla vatten-, avfalls-och avloppsfrågor. Vi erbjuder ett omväxlande jobb i en positiv och utvecklingsinriktad miljö. Flexibilitet och ett modernt arbetssätt är viktigt där eget ansvar värderas högt. Dina arbetsuppgifter Som processingenjör på DVA är ditt främsta uppdrag att säkra miljö- och lagefterlevnad genom att arbeta operativt och strategiskt med vatten och framför allt avloppsreningsprocessen i våra kommuners anläggningar. Du ansvarar för processoptimering och uppföljning, med fokus på avloppshantering och rening. Tillsammans med driftpersonal, arbetsledare och driftchef tillser du anläggningarnas optimala drift, skötsel och underhåll i syfte att nå en effektiv process och efterleva gällande myndighetskrav.  Exempel på arbetsområden är efterlevnad av egenkontrollprogram, upprättande av rutiner och instruktioner för  avloppshanteringen och anläggningen, uppföljning av provtagningsparametrar, miljörapportering och direkta åtgärder kopplat till avvikelser. Vidare arbetar du med att sammanställa och redovisa drift och processdata samt hanterar frågor kring behov av utredningar, risk och sårbarhetsanalyser samt uppföljning av åtgärder efter exempelvis periodiska besiktningar.  Du ingår i avdelning VA Produktion men arbetar nära och tillsammans med samtliga avdelningar inom affärsområde Vatten och Avlopp. Övriga kontaktytor för rollen är myndigheter, kunder, konsulter och externa leverantörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, en civil- eller högskoleingenjörsutbildning inom kemi, vatten eller miljöteknik eller liknande. Alternativt har du arbetslivserfarenhet som ger motsvarande kompetens. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom VA-området, gärna från arbete vid avloppsreningsverk. Det är även meriterande om du har kunskaper inom miljölagstiftning, uppströmsarbete eller styr och reglerteknik. Du skriver och talar svenska obehindrat, har god administrativ förmåga och goda kunskaper i Office-paketet. Har du även erfarenhet från att arbeta i något av systemen VA-banken eller Aquaview kommer det ge dig bra förutsättningar att snabbt komma in i den nya rollen. Personliga egenskaper Du har ett engagemang för VA-frågor och tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans som ett lag för att nå gemensamma mål. En god kommunikativ förmåga i tal och skrift är en av dina styrkor. Att planera, genomföra, analysera och följa upp ditt arbete är en annan. Att arbeta strukturerat och lösningsorienterat kommer naturligt för dig. Du är van att ta ansvar, har en god förmåga att prioritera och kan snabbt ställa om vid behov. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning.  Tjänsten är placerad i Leksand, men vi arbetar i alla fyra ägarkommuner - Leksand, Rättvik, Gagnef och Vansbro. Tillträde sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 25 augusti! Ansökningarna kan komma att hanteras löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Vi har redan gjort vårt medieval och vill därför inte bli kontaktade av andra rekryteringssajter, annons- och mediesäljare

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Personlig assistent 73% till aktiv man i Falun
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta med meningsfullt arbete och bidra till att någon annan får en bra vardag? Som en hjälpande hand hos oss får du vara med och göra positiv skillnad! Om kunden Jag är en aktiv och skämtsam man, bor i centrala Falun. Har tidigare haft en stroke som gör att jag behöver stöttning i vardagen, där du behöver vara mina extra händer och ögon då jag har en synnedsättning. Jag har ett stort intresse för sport och tycker om när det händer saker och hittar gärna på aktiviteter utifrån dagsform. Om dig Vi söker dig som har förmåga att se möjligheter istället för svårigheter. Är du också lösningsfokuserad, serviceinriktad och har fokus på rätt saker? Vi tror också att du är lyhörd och är en fena på att anpassa dig i olika situationer. Du är social, positiv och motiverande i ditt förhållningssätt. Har du god personkännedom också? Perfekt! Kvalifikationer och egenskaper vi söker Du är pålitlig, ansvarsfull och lyhörd Du har en positiv inställning och är närvarande i ditt arbete Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade rutiner och behov Du har förmåga att samarbeta och bidra till en god stämning i teamet Erfarenhet av stroke är meriterande Körkort och tillgång till bil Goda kunskaper i svenska språket – både tal och skrift Tjänsten 73% tjänst där du jobbar dag, kväll och helg. Tillträde i slutet av maj. Vi utför bakgrundskontroll på samtliga som går vidare i processen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan redan idag om du vill bli en av oss!  Vi ser fram emot att lära känna dig och höra hur just du kan bidra till vårt team. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
HR- strateg arbetsmiljö
Gagnefs kommun
Personal- och HR-specialister

Gagnefs kommun är en arbetsgivare där möjligheterna är många och engagemanget stort! Här får du göra verklig skillnad för våra invånare och besökare. I vårt dagliga arbete har vi alltid vår värdegrund med oss. Med den strävar vi efter att vara närvarande för alla invånare, kommunicera öppet och respektfullt samt att ständigt utvecklas både personligt och professionellt. Välkommen att vara med och möta framtiden med oss på Gagnefs kommun! Vill du vara med och skapa ett mer hållbart arbetsliv i Dalarna? Gagnefs kommun söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad HR-strateg till projektet Reviva – ett samverkansprojekt för att minska ohälsa och långtidssjukskrivning inom kommunal sektor. Sjukfrånvaron i välfärdsyrken är ett av de största arbetsmiljöproblemen i vår tid, och drabbar kvinnor i kommunal sektor särskilt hårt. Reviva är ett ESF-finansierat samverkansprojekt mellan Gagnef, Falun, Borlänge och Säter som syftar till att vända denna utveckling. Projektet fokuserar på att identifiera, testa och sprida effektiva metoder för att stärka arbetsmiljö och hälsa – med särskilt fokus på kvinnodominerade yrkesgrupper inom vård, omsorg och skola. I Gagnefs kommun är detta arbete förankrat i den kommunövergripande satsningen “Mot 6 %”, där målet är att systematiskt minska sjukfrånvaron i hela organisationen genom ett strukturerat, riskorienterat- och främjande arbetssätt. Som HR-resurs i projektet kommer du att ingå i kommunens HR-organisation, som består av HR-strateger, lönespecialister, kvalitetssamordnare och bemannings funktion. Du arbetar särskilt nära HR-strategerna och samverkar tätt med projektledaren för kommunens “Mot 6 %”-initiativ. Det ger dig en stark organisatorisk förankring och möjlighet att bidra till både lokal utveckling i projektet och övergripande kommunal strategisk styrning. Arbetsuppgifter Som HR-strateg i projekt Reviva får du en viktig och central roll i att förbättra arbetsmiljön och minska sjukfrånvaron i Gagnefs kommun. Du kommer att arbeta nära chefer, skyddsombud, HR och fackliga representanter – särskilt inom de verksamheter där ohälsan är som störst: vård, omsorg samt barn- och utbildningsförvaltningarna. Genom att bidra till kartläggning och analys av sjukfrånvaro, vara med och ta fram konkreta handlingsplaner och följa upp effekterna av insatserna, får du möjlighet att göra verklig skillnad för både verksamhet och individ. Du kommer att arbeta enligt Gagnefs kommuns modell “Mot 6 %”, där verksamheter kategoriseras utifrån sjukfrånvaron och får insatser anpassade efter behov. Arbetssättet utgår från SKR:s riskorienterade modell, där du både hanterar faktorer som orsakar ohälsa – och stärker det som håller människor friska i arbetet. Du kommer att stödja chefer i att skapa hållbara arbetsmiljöer, bidra till kunskapsöverföring inom organisationen och dokumentera goda exempel som kan spridas vidare. Det här är en roll där arbetsmiljöfrågor inte bara hanteras reaktivt – utan där du får vara med och bygga något långsiktigt, strategiskt och främjande. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR, arbetsmiljö, beteendevetenskap eller annat relevant område. Även annan utbildning eller yrkeserfarenhet kan vara aktuell, så länge den ger god förståelse för arbetsmiljöfrågor och HR-arbete i praktiken. Har du dessutom byggt på din kompetens med utbildning inom arbetsmiljöledning, förändringsledning, rehabilitering eller projektledning, är det meriterande. Du har ett intresse för arbetsmiljö, hälsa och utveckling av hållbara arbetsplatser. Kanske har du redan arbetat några år med HR-frågor och samverkat med chefer, skyddsombud eller fackliga företrädare – eller så har du med dig erfarenhet från annan roll där du hanterat liknande frågor. Vi ser gärna att du har arbetat med systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM), samt att du har erfarenhet av rehabiliteringsprocesser och hantering av sjukfrånvaro. Erfarenhet av eller fallenhet för att analysera arbetsmiljödata, identifiera mönster och föreslå åtgärder är värdefullt, men inte ett krav. Viktigare är att du är nyfiken, samarbetsinriktad och vill utvecklas inom området. Har du arbetat med verktyg som Chefoskopet, Friskfaktorlabbet eller Friskfaktorstegen är det ett plus. Det är också meriterande om du har varit involverad i förändrings- eller förbättringsarbete eller har arbetat i projektform med dokumentation och metodutveckling. Du bör ha goda kunskaper om arbetsmiljölagstiftningen, särskilt arbetsgivarens ansvar inom rehabilitering, och förståelse för risk- och friskfaktorer som påverkar sjukfrånvaro. Kännedom om könsskillnader i arbetsvillkor och ohälsa är en tillgång, liksom kunskap om metoder från Suntarbetsliv och MynAK. För att lyckas i rollen behöver du ha: Hög grad av initiativförmåga och självständighet God samarbetsförmåga och ett relationsskapande förhållningssätt Stark muntlig kommunikationsförmåga Förmåga att arbeta strukturerat, med helhetssyn och utvecklingsfokus Villkor Projektanställning från och med 2025-09-01 till och med 2028-06-30. Intervjuer kan komma att ske löpande från och med 1 augusti. Frågor om tjänsten besvaras av HR-chef eller Tf HR-chef under sommaren. Övrigt Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.  Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun, 785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och beslut från Skatteverket om skyddade  personuppgifter, för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

26 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Industrielektriker till Ovako
Dala Industrisupport AB
Industrielektriker

Om tjänsten Vi söker industrielektriker till vår kund Ovako i Smedjebacken. Här får du möjligheten att arbeta i en stimulerande industrimiljö tillsammans med ett kompetent team som präglas av god gemenskap och samarbete. Som industrielektriker ansvarar du för varierande arbetsuppgifter, från akuta reparationer till förebyggande underhåll. Rollen kräver ett strukturerat arbetssätt med hjälp av arbetsorder och styrande dokument. Tjänsten är en direktanställning hos Ovako. Ansvarsområden Arbeta med felsökning, reparation och underhåll av elektriska system och styrsystem. Utföra både akuta reparationer och förebyggande underhåll för att minimera driftstopp. Arbeta enligt arbetsorder och styrande dokument, med ett strukturerat arbetssätt. Dokumentera utfört arbete enligt gällande instruktioner och rutiner Bidra till en säker och effektiv produktion genom att stödja och samarbeta med dina kollegor. Ort: Smedjebacken Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid, men skiftgång kan förekomma Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och industriellt underhåll. Som person är du positiv, flexibel och ansvarsfull, med ett högt säkerhetstänk och förmåga att ta egna initiativ. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer och bidrar till en god stämning i arbetsgruppen. För att lyckas i rollen krävs att du är långsiktig och ser värdet i att bygga upp din kompetens över tid. Kvalifikationer Lägst gymnasieutbildning inom el B-körkort Kunskaper i svenska och grundläggande engelska Meriterande Erfarenhet som industrielektriker Elsäkerhetsutbildning- Teori och praktik Erfarenhet av travers och truckkörning Heta arbeten-certifikat Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Ovako Ovako är en ledande aktör inom tillverkning av rent och högkvalitativt specialstål, anpassat efter kundernas behov inom lager, transport och tillverkningssektorer. Deras stål är känt för att vara både lätt och hållbart, vilket möjliggör mer hållbara och miljövänliga lösningar. Med ett starkt engagemang för hållbarhet uppnådde Ovako i januari 2022 koldioxidneutral produktion, baserad på återvunnet stål och fossilfri elektricitet. Med 2900 engagerade medarbetare, en global närvaro i över 30 länder och en omsättning på cirka 1,1 miljarder euro, är Ovako, ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en stolt medlem av Nippon Steel Corporation, en viktig aktör inom stålindustrin. Deras syfte är tydligt: Tillsammans skapar de stål för ett hållbart samhälle. Se gärna deras företagsfilm – HÄR Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025