Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Att bo och arbeta i Falun medför stora möjligheter till ett aktivt liv. Här finns närhet till natur, kultur och vatten. Region Dalarna arbetar för ett hälsosamt arbetsliv med olika friskvårdaktiviteter. Laboratoriemedicin i Dalarna består av klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och transfusionsmedicin där vi arbetar gränsöverskridande mellan avdelningarna. Verksamheten är länsövergripande med laboratorier i Avesta, Borlänge, Falun, Ludvika och Mora. Just nu söker vi två Biomedicinska analytiker till Klinisk kemi i Falun. Inom Laboratoriemedicin Dalarna arbetar 155 medarbetare varav 50 medarbetare på klinisk kemi i Falun. Klinisk kemi är en 24/7 verksamhet. Biomedicinsk analytiker till Klinisk kemi i Falun Arbetsuppgifter Ditt arbetsområde är Klinisk kemi och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Självständigt laborativt arbete Bedömning och tekniskt godkännande av analyser Handledning av studenter Rapportering och dokumentering av störningar och avvikelser i utrustning, arbetsrutiner och verksamhet Kontakt med kunder i samband med förfrågningar och svarsutlämning Vidtagande av erforderliga åtgärder vid avvikande kontrollresultat. Som biomedicinsk analytiker på Laboratoriemedicin erbjuder vi ett varierande och stimulerande arbete med möjlighet att utvecklas inom flera intressanta områden. Hos oss får du ett flexibelt arbete tillsammans med kunniga kollegor i ett gott samarbetsklimat. Tjänsten är en schemalagd tjänst som innebär arbete kvällar och helger med en veckoarbetstid på 38:15. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som: är legitimerad Biomedicinsk analytiker och har ett intresse för klinisk kemi. behärskar svenska språket i tal och skrift. Som person är du självständig och ansvarstagande och du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du har en bra förmåga att kommunicera och samarbeta med både kollegor och kunder. Du är serviceinriktad och tillmötesgående och bidrar till ett gott arbetsklimat. Arbetet kräver stor noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Under jourtid är man begränsat med personal vilket gör det extra viktigt att man kan arbeta självständighet och samarbeta med alla. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan som nyexaminerad eller erfaren biomedicinsk analytiker! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Komvux, med närmare 1300 elever i studier och ca 60 medarbetare, är utspridd på olika platser inom Borlänge. Vi söker nu två visstidsanställda lärare till vår SFI-verksamhet med undervisningslokaler på Humanistgatan 4. I dagsläget erbjuder vi: • Utbildning i svenska för invandrare (sfi) • Vård- och omsorgsutbildning och barnskötarutbildning • Automationsoperatör • Yrkeshögskoleutbildning, underhållstekniker inom processindustrin • Grundläggande och gymnasiala kurser • Anpassad utbildning för vuxna (Lärvux) • Studie- och yrkesvägledning Inom vuxenutbildningen utmanas såväl elever, lärare, skolledning och övrig personal till ett kontinuerligt lärande. Arbetsmiljön i skolan ska präglas av trygghet och delaktighet med elevens lärande i centrum. Det övergripande målet för Vuxenutbildningen i Borlänge är att arbeta för att få fler Borlängebor till egen försörjning. Detta kan ske på olika sätt och vi ser oss som en självklar aktör i kompetensförsörjningskedjan. Urval och intervjuer kommer att ske fr om vecka 31. Kontakt med skolledning under juli månad kan endast ske via e-post. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa inom samtliga SFI-kurser/studievägar både i studieformen klass som distans med handledning och även i orienteringskurser som läses i kombination med SFI. Du deltar aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete, deltar i möten, konferenser och fortbildningar. Du har ett nära samarbete med dina lärarkollegor, skolledning och övrig personal kring gemensamma arbetsuppgifter inom verksamheten. Att förmedla begriplighet, struktur och meningsfullhet är viktigt i undervisningen av våra elever. Vi ser stor vikt i att du är intresserad av att utveckla din yrkes- och ämnesprofession och att du bidrar till vårt kollegiala lärande genom ett positivt arbets- och klassrumsklimat för att öka elevernas motivation och engagemang. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten: är att du har en pedagogisk utbildning med minst 30 högskolepoäng inom ämnet SVA samt lärarlegitimation. Dessutom har du mycket goda kunskaper i svenska, såväl skriftligt som muntligt. Du är van att arbeta med olika digitala verktyg i undervisningen och med Office 365 som grund. Du känner dig trygg med att bedriva undervisning i digitala lärmiljöer. Meriterande för tjänsten: är att du har erfarenhet av undervisning inom Vuxenutbildningen och i första hand inom SFI. För- och efterarbete av undervisning är något som vi värdesätter att du har erfarenhet av. Även utbildning inom läs- och skrivinlärning eller erfarenhet av vuxnas alfabetisering och flerspråkighet samt goda kunskaper i engelska och övriga språk är meriterande. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga samt kunskaper om och förståelse för målgruppens behov av stöd. Du utövar ledarskap i klassrummet, är relationsskapande, kvalitetsmedveten och är tydlig i din kommunikation. Vuxna elever kräver flexibel undervisning eftersom de är på olika platser i livet med varierande erfarenheter och utbildningsbakgrund. Vi ser även att du har en hög kulturell medvetenhet samt att du brinner för att arbeta i en organisation där vi värdesätter varandras olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. BUP-mottagningen i Falun ser nu fram emot fler kollegor att samarbeta med, är just DU den vi söker? Just nu söker vi utredande psykolog. Barn och Ungdomspsykiatrin i Dalarna erbjuder specialistvård för barn och ungdomar tom 18 år med medelsvår till svår psykisk ohälsa. Vårt verksamhetsområde är brett och rymmer frågeställningar kring psykisk ohälsa som förekommer hos barn från nyföddhetsperioden till tonårsperiodens slut. På BUP-mottagningen i Falun arbetar sjuksköterskor, kuratorer, psykologer, psykoterapeuter, läkare, arbetsterapeuter, fysioterapeut ,logopeder,, behandlingsassistent, medicinska sekreterare och chefer. Som utredande psykolog hos oss erbjuds du god gemenskap mellan kollegor, ett team att arbeta ihop med samt introduktionsutbildning. De utredande psykologerna handleder och stöttar varandra i utredningar. Utredningar görs alltid tillsammans med psykiater och tillgång till team finns om så önskas. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag- fredag mellan klockan 8-16.30 med möjlighet till flextid. Utredande psykolog, BUP-mottagningen Falun Arbetsuppgifter Som utredande psykolog på BUP mottagningen i Falun gör du breda utredningar för att fånga upp barnet/ ungdomens problematik. I utredningen ingår nybesök vid utredningsfråga, intervjuer, testning med vedertagna instrument, skolobservationer och återgivningar. Du är även med och gör fördjupande bedömningar av pågående patienter om de är i behov av utredning eller inte. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad psykolog. Meriterande: specialistkompetens inom neurovetenskap erfarenhet av arbete med barn, ungdomar och familjer Du behöver ha god förmåga till samarbete men också kunna arbeta självständigt och ta egna beslut. Vi värdesätter också initiativförmåga, lyhördhet och förmåga att arbeta strukturerat. Det medicinska perspektivet inom BUP sker alltid i en helhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vilja till utveckling. Tveka inte att skriva en ansökan till oss på BUP Falun. Vi ser fram emot att få träffa dig! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi söker dig somVill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag. Du brinner för service och trivs i mötet med människor. Du har en naturlig förmåga att skapa förtroende, lyssna in och förstå kundens verksamhet och behov – oavsett om det sker via telefon eller på plats hos kund. För att lyckas i rollen behöver du även: Vara en lagspelare som vet att vi tillsammans är starka. B-körkort Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Vi kräver ingen formell förkunskap utan vi söker dig med rätt inställning och attityd, utbildning får du av oss på plats. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt. Om rollenBrandskydd för oss är allt från: Förstahandsredskap Brandgasventilation Utrymningssäkerhet Nödljus Brandlarm Släcksystem Som brandskyddstekniker har du ett mycket viktigt uppdrag med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Hos våra kunder monterar du utrustning, servar kundens brandskydd och underhåller första hjälpen-utrustning. Varje dag jobbar du i omväxlande miljöer där du ena dagen är på olika förskolor, restauranger och stora industrier till att nästa dag genomför service av rökluckor högt upp på en byggnad. Du bokar in och utför uppdragen i tid med kunden i fokus genom att leverera trygghet och enkelhet. Väl ute hos kund jobbar du med att lyfta blicken och informera samt hjälpa kunden med att åtgärda eventuella brister i brandskyddet. Tillsammans med din region och övriga kollegor på Presto jobbar vi resultatfokuserat för att nå budget och i slutändan rädda flera liv tillsammans. Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge. Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden. Kollektivavtal, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension. Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag vi Epassi, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget. Vill du jobba tillsammans med oss? Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald. Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag! Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest. Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:00 till 16:00 med arbete ute hos våra kunder på olika uppdrag. Vi tillhandahåller servicebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Ida Bernhardsson Rekryterare på Presto [email protected] Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Köket lagar ca 250–300 luncher per dag till förskola och skola, utöver detta serveras även frukost och mellanmål. Som kock så ska du kunna rotera och arbeta i alla delar av köket. Även servering diskning och enklare lokalvård ingår i uppdraget. I köket arbetar 4 personal och arbetet leds av en köksansvarig på plats. Vi erbjuder dig ett utvecklande och meningsfullt arbete där vi har som mål att utveckla en modern och professionell kostverksamhet med matglädje i fokus och god kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Vi söker en kock till Kost -och lokalvårdsservice med huvudsaklig placering i Skedvi skola men viss förflyttning kan ske vid behov. Som kock ingår alla arbetsmoment i ett kök såsom matlagning, specialkosthantering, beställning, egenkontroll, servering, diskning och enklare lokalvård. KVALIFIKATIONER Utbildning Vi söker dig med kockutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har ett genuint intresse av matlagning och att ge god service till våra matgäster. Du trivs att arbeta i team och ser till helheten i köket. Det är viktigt att du är flexibel och har ett ekonomiskt tänkande i ditt dagliga arbete. Vi söker en person som har dokumenterad erfarenhet av arbete inom storkök. Du är duktig på att planera ditt arbete och kan arbeta både självständigt och även i grupp. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Du har goda digitala kunskaper då möten, beställningar och fakturering, sker digitalt. Vi ser gärna att du har kunskaper inom något kostdataprogram och Office-paketet.
Vill du arbeta nära verksamheten och omvandla siffror till insikter? Har du redovisningskunskaper och ett fokus på analyser och uppföljning? Då kan det här jobbet vara något för dig! Nu söker vi en engagerad controller som med sin analytiska förmåga vill vara med och bidra till en hållbar utveckling inom våra verksamheter. WBAB är samhällsbyggare och en viktig lokal aktör som säkerställer de grundläggande funktionerna för ett hållbart samhälle – rent vatten i kranen, miljösäkert avlopp och effektivt omhändertagande av avfall. Din roll Som controller hos oss arbetar du med redovisning, ekonomisk uppföljning, analys och visualisering för att stödja verksamheterna i dess styrning och utveckling. Du kommer att samarbeta nära chefer och ledning och bidra med ett faktabaserat och målstyrt arbetssätt. Dina huvudsakliga uppgifter är att genomföra löpande uppföljningar och analyser av verksamheternas ekonomiska utfall. Detta innefattar deltagande i redovisnings- och bokslutsarbete samt kvalitetssäkring av ekonomisk information. Du är ett proaktivt stöd till chefer vid analys av nyckeltal, avvikelser och måluppfyllelse samt medverkar i budget- och prognosarbete. Det ingår också i ditt uppdrag att utveckla och ta fram rapporter, beslutsunderlag och skapa tydliga visualiseringar. Din profil Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av liknande roll med fokus på analys, uppföljning och verksamhetsnära stöd. Vi ser det som en självklarhet att du har god vana av att arbeta i verksamhetssystem för uppdraget. Vi förutsätter även att du är en van användare av Officepaketet och särskilt i Excel. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av bokslutsarbete för aktiebolag. Personliga egenskaper Som person har du en analytisk förmåga och arbetar strukturerat. Du är prestigelös och har ett proaktivt och lösningsfokuserat arbetssätt. Din samarbetsförmåga är hög och du arbetar lika bra i grupp som självständigt. Du har ett skarpt öga för siffror men också förmåga att se till helheten och kan omsätta data till konkreta förbättringsförslag. Din kommunikation är tydlig och du har lätt för att förklara ekonomiska samband på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Våra värdeord är ärlig, öppen, nyfiken, delaktig och professionell. De vägleder oss i det vi gör och hur vi gör det och kommer även att fungera som kompass för dig i ditt uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Sista ansökningsdag är den 17 augusti 2025. Skicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv via e-post till [email protected]. Skriv: ”Ekonom/controller” i ämnesraden. På WBAB strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Dina ansökningshandlingar kommer vi att spara under pågående rekryteringsprocess och radera efter avslutad rekrytering. Välkommen med din ansökan! Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt mediesäljare och liknande. Kort om oss WBAB är ett kommunalt bolag som ansvarar för vatten, avlopp, avfall och återvinning i Ludvika och Smedjebackens kommuner. Vårt fullständiga namn är WBAB WessmanBarken Vatten & Återvinning AB, men vi kallar oss för WBAB. Vi är cirka 85 anställda och vårt ledningskontor ligger i Smedjebacken. Vårt uppdrag är att säkerställa en trygg, serviceinriktad, effektiv och hållbar verksamhet. Hos oss är du med och gör skillnad!
Vi på ICA söker dig som älskar att leda och utveckla människor. Vi tror att engagerade och välmående medarbetare skapar de bästa resultaten. Vill du vara med och bidra till detta? Hos oss får du en roll med stort eget ansvar och möjlighet att påverka hela logistikenheten – och vara en förebild i vardagen. Om jobbet som Gruppchef Som gruppchef har du personalansvar för 40–50 medarbetare. Du får stöd i vardagen av teamledare som hjälper till med det dagliga flödet. Du leder både direkt och genom dina teamledare. Vi tror på att ge riktning och sedan låta teamet ta ansvar . Hos oss är samarbete nyckeln, och alla är viktiga lagspelare. Du kommer att bidra till: Medarbetarnas välmående, utveckling och prestation Teamets kompetensutveckling och informationsdelning Samarbete inom flödesledningen Förbättringsarbete i processteamet Att vara en förebild i hela verksamheten Är du den vi söker? Du har ett genuint intresse för människor och ledarskap, och du tror på dina medarbetares förmåga att växa. Du är tydlig i din kommunikation, trygg i dig själv och agerar i linje med ICA:s värderingar och ledarmodell. Du är strukturerad och trivs i ett högt tempo. Du har även goda kunskaper i Microsoft 365 och förståelse för vad som skapar en modern digital arbetsplats. Vi söker dig som: Är en förebild och visar karaktär, integritet och ansvar Coachar för prestation och utvecklar talang Har mod att testa nytt och främjar innovation Kommunicerar tydligt och bygger tillitsfulla relationer Tänker systematiskt och fattar faktabaserade beslut Krav för rollen: Tidigare chefserfarenhet Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete Erfarenhet från lager/logistik eller produktion Goda kunskaper i Microsoft 365 och förståelse för vad som skapar en modern digital arbetsplats. Meriterande med kunskap inom Lean Kontaktpersoner: Magnus Hermansson, Lagerchef, 0243 - 43 40 66 Patrik Kinnunen, Lagerchef, 010 - 422 12 69 Johanna Jeppsson, HRBP, 010-738 00 68 Karin Larsson, Unionen, 0243 - 43 41 02 Ansök så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 2025-07-13. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Denna annons kommer att vara publicerad under sommaren, vilket kan innebära att återkoppling kan dröja något längre än vanligt. Tjänsterna är tillsvidare med tillsättning enligt överenskommelse. Du arbetar främst dagtid på vardagar, men kvällar, nätter och helger kan förekomma vid behov. Placeringsort: Borlänge. Därför ska du välja ICA Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen. Läs mer om livet på ICA här. ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning. Läs mer om hur det är att jobba på ICA.
Är du en erfaren rekryterare med god insikt i kompetensbaserad rekrytering? Är du van att arbeta konsultativt och har lätt för att skapa goda relationer? Har du också erfarenhet av strategiskt arbete inom kompetensförsörjning? Då kan du vara den vi söker! Nu finns möjlighet för dig att bli del av ett kompetent rekryteringscenter som arbetar för att säkerställa en kompetensbaserad och normkritisk rekrytering. Inom Falu kommun genomförs närmare 700 rekryteringar varje år och vi arbetar för en rekryteringsprocess i absolut framkant. Eftersom rekryteringar sker i kommunens alla förvaltningar har vi stor insyn i kommunens mångfacetterade verksamhet. Vi ser att du som söker har ett genuint intresse för rekrytering och vill vara med och driva våra rekryteringsuppdrag från start till mål. Du trivs även med kombinationen av att självständigt driva egna processer samtidigt som du har ett nära samarbete med dina närmaste kollegor. Rekryteringscenter tillhör HR-enheten som är en del av HR- och Lönekontoret. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som HR-specialist inom rekrytering och kompetensförsörjning kommer du projektleda chefs- och specialistrekryteringar inom kommunens alla förvaltningar. Du deltar i och driver arbetet kring kravprofiler, annonsskrivning, urval, intervjuer, arbetspsykologiska tester, arbetsprover och andra områden som rör hela rekryteringsprocessen. Du arbetar också med att driva på och säkerställa att Falu Kommuns kompetensförsörjningsstrategi, som bygger på SKR.s nio strategier för att säkra kompetensförsörjningen, får önskad effekt. I detta ingår friskfaktorer, arbetsgivarvarumärke, lön, villkor och förmåner, kompetensutveckling med mera. Vidare verkar du för att våra rekryteringar håller hög kvalitet. Tillsammans med oss andra på rekryteringscenter har du även fokus på omvärldsanalys då vår ambition är att ständigt förbättra och utveckla våra processer. En viktig del i vårt arbete är att ha utbyte med verksamheterna i kommunen för att förstå deras vardag och för att öka deras möjligheter att rekrytera rätt person till rätt plats. På rekryteringscenter har vi en stöttande kultur där vi hjälps åt och är insatta i varandras uppdrag och arbetssätt. Vi driver våra rekryteringsprocesser på ett självständigt sätt samtidigt som vi har ett nära samarbete och hjälper varandra när det behövs. Detta har vi sett bidrar till utveckling och trygghet på både individ- och gruppnivå. Kvalifikationer För rollen krävs: - Akademisk utbildning med inriktning mot personal/HR eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget. - Erfarenhet av att ha arbetat som rekryterare och självständigt drivit rekryteringsprocesser, företrädesvis för chefs- och specialisttjänster. - Mycket god kunskap om och insikt i kompetensbaserad rekrytering i teorin samt hur detta tillämpas i praktiken. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Personliga egenskaper För att passa i rollen ser vi att du har förmågan att agera på eget initiativ, arbeta självständigt och att du är bekväm med att driva dina egna processer från start till mål. Du har god prioriteringsförmåga samt ett metodiskt tillvägagångssätt i ditt arbete. I rollen kommer du arbeta tätt med kommunens chefer på alla nivåer och vi söker därför dig som har lätt för att bygga nya relationer och som trivs i en konsultativ roll. Här behöver du även vara trygg i din förmåga att förmedla information på ett kommunikativt och tydligt sätt. Du kommer bli en del av vårt team där vi stöttar varandra på ett prestigelöst sätt och delar med oss av kunskaper och erfarenhet. Vi ser därför att du är en god lagspelare som värdesätter, har lätt för, och trivs med nära samarbete. Du kan, och törs, utmana våra befintliga processer genom att ifrågasätta och komma med nya idéer och infallsvinklar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av strategiskt arbete med kompetensförsörjning. Gärna inom offentlig sektor. - Erfarenhet av att använda arbetspsykologiska testverktyg och arbetsprov i rekryteringar - Kunskaper i marknadsföringsstrategier, annonsering på sociala medier och andra digitala kanaler för platsannonsering Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Ungärde skola har idag ca 215 elever och är belägen 3 mil söder om Sälenfjällen. Här finner du skolverksamhet i årskurserna F-9 samt fritidsverksamhet. Årskurs 7-9 består av 6 klasser. Inför höstterminen 2025 söker vi dig som kan undervisa i SO- ämnen inom årskurs 7-9. Du är tydlig i din ledarroll och har en positiv elevsyn och utgår från att elever kan och vill. Du ser samarbete som en nödvändighet och tillföra med dina erfarenheter och din kompetens. Du har en bred kunskapssyn med inriktning på framtiden. I detta arbete ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera undervisningen enskilt och i samarbete med arbetslag (7-9) och övriga kollegor på skolan. En viktig del i arbetet är att systematiskt följa elevernas kunskapsutveckling enligt gällande rutiner för studieplaner, individuella utvecklingsplaner och skriftliga omdömen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som i första hand är legitimerad lärare i SO- ämnen med behörighet för årskurs 7-9, har förmåga att motivera och skapa engagemang samtidigt som du är en tydlig ledare. Du är trygg i dig själv och genom ditt sätt att leda och organisera skapar du en trygg och lärorik klassrumssituation. Vi är övertygade om att ordning, reda och tydlighet i kombination med lyhördhet och omtanke tar fram det bästa hos våra elever. Ett gott omdöme och en hög integritet är viktigt då vi vill att du ska vara en vuxen förebild för eleverna. Vi ser också att du är kommunikativ och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer till såväl kollegor som elever, vårdnadshavare och andra aktörer runt eleven. Din pedagogiska styrka är att du har förmåga att anpassa undervisningen utifrån resultat, utvärderingar och den enskilde elevens behov. För att detta ska uppnås behöver du ha en god förståelse för hur olika människor tar till sig information och kunskap, samt förmåga att anpassa ditt sätt att undervisa på såväl grupp- som individnivå. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.
Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vill du göra skillnad i människors vardag? Nu söker vi på Bosselvägen gruppbostad en engagerad och empatisk person som vill arbeta med stöd till vuxna med funktionsvariationer under en kortare period under hösten. Bosselvägen är en gruppbostad enligt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade), där vi arbetar med individanpassat stöd utifrån varje boendes behov. Vår verksamhet präglas av trygghet, respekt och ett stort hjärta. Arbetsuppgifter I din roll kommer du att: - Stötta och motivera våra boende i vardagen för att stärka deras självständighet. - Använda bildstöd, sociala berättelser och planerade strategier för att skapa trygghet och struktur. - Ha motiverande samtal och hjälpa till att utveckla rutiner och strategier som underlättar vardagen. - Samarbeta med HSL-personal och utföra delegerade arbetsuppgifter, exempelvis läkemedelshantering. - Dokumentera digitalt enligt gällande riktlinjer från Socialstyrelsen. Varje individ är unik, och vårt mål är att skapa en meningsfull och utvecklande tillvaro för våra boende. Kvalifikationer Det viktigaste är att du har: Goda kunskaper i svenska i tal och skrift – du behöver kunna dokumentera omsorgsarbetet digitalt. B-körkort – eftersom vi ofta gör utflykter och aktiviteter tillsammans med våra boende. Men vi ser gärna att du även har: Utbildning inom barn- och fritidsprogrammet, vård- och omsorgsprogrammet eller utbildning inom neuropsykiatri/autism. Erfarenhet av arbete inom LSS och god förståelse för målgruppen. Kunskap i lågaffektivt bemötande och intresse för att arbeta med pedagogiska metoder. Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat med bildstöd, sociala berättelser och omvårdnad. Förmågor och färdigheter För att lyckas i din roll behöver du ha ett stort hjärta för människor och en vilja att skapa trygghet och glädje i andras liv samt: Empati och förståelse – Du har ett genuint intresse för människor och en förmåga att möta varje individ där den befinner sig. Flexibilitet och tålamod – Ingen dag är den andra lik, och du behöver kunna anpassa dig efter olika behov och situationer. Kommunikation och samarbete – Du är trygg i din kommunikation och kan skapa goda relationer med både boende, anhöriga och kollegor. Struktur och ansvar – Du kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, samtidigt som du ser till verksamhetens bästa. Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer