Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Nu söker vi textil och lageransvarig till Tvätten i Fredriksberg! Regionservice uppdrag är att leda, utföra, utveckla och effektivisera servicetjänster tillsammans med verksamheter inom Region Dalarna i samverkan med regionens kommuner eller genom samarbete med externa aktörer. Det gör vi inom serviceområden som t.ex. fastighetsdrift, kost & måltid, logistik, lokalvård och tvätt. Regionservice har ca 460 medarbetare och omsätter ca 350 MSEK. Verksamheten är kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 och miljöcertifierad enligt ISO 14001. Vår målsättning är att utifrån Kundens behov ge den bästa tvätt- och textilservicen som kan erbjudas på marknaden. Det innebär att: Vi är en viktig del i vårdkedjan Vi har kunskap och förståelse för kundens förutsättningar och behov Vi driver en modern och rationell tvättinrättning Vi är kostnadseffektiva Vi har professionell service jämförbar med de allra bästa Vi har så liten miljöpåverkan som möjligt i vårt arbete Vi följer upprättat kvalitets- och miljösystem och ser förbättringsåtgärder som ett medel för en säkrare produktion för att nå god och uthållig lönsamhet Vi granskar kvalitetssystemet genom interna revisioner för att ständigt kunna förbättra, upprätthålla och utveckla systemet. Vi har personal som är engagerade, delaktiga , ansvarstagande och som jobbar med avvikelser och förbättringar som leder till att vi utvecklar verksamheten Vill du bli en viktig del i detta betydelsefulla arbete? Textil och lageransvarig till Tvätteriet i Fredriksberg Arbetsuppgifter Ansvara för, uppdatera och förbättra planeringsmodulerna i verksamhetens systemstöd. Leda verksamhetens planerings- och prognostiseringsprocess samt i samråd med produktionschef sätta rådande kapacitetsnivåer. Utveckla både informations- och materialflödet för att på bästa sätt leverera produkter och tjänster till kunder för att uppfylla verksamhetens mål. Vara delaktig i att kontinuerligt förbättra produktionens resultat gällande måltal inom kvalitet, produktivitet, lager och hållbarhet. Aktivt deltaga i produktionsledningens möten och uppföljningar Ansvarar för beställningar och mottagande och uppackning av textilier. Ansvarar för att ta fram specifikationer till upphandling av textilier. Ansvarar för kvalitetskontroll av textilier. Ansvarar för att utveckla textilstock i samarbete med våra kunder. Ansvarar för att verksamhetsmål nås i alla perspektiv. Ansvarar för systemstöd lager och beställningar. Stödja, driva och motivera förbättringsaktiviteter. Samarbeta med organisationen för att säkerställa att Fredriksbergstvätten i sin helhet når sina verksamhetsmål. Arbetet sker utifrån våra värderingar: ÖRA Kunden kommer först. Vi vinner tillsammans. Jag kliver fram. Övrig information Kvalifikationer Krav: Gymnasieutbildning Utbildning inom lean, ekonomi, lagerstyrning, hållbarhet, kommunikation, och/eller annan erfarenhet som bedöms relevant Kunskap om de standarder som finns för textilier. Allmän datakunskap, t.ex. Officepaketet Goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift Personliga egenskaper: Vi söker en mycket analytisk och lösningsorienterad person med fallenhet för att kunna strukturera problem och snabbt se trender. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vi söker en senior platschef med starkt affärsfokus och gedigen erfarenhet av kalkylering och kundrelationer. I rollen driver du hela försäljningsprocessen och ansvarar för verksamhetens operativa framgång. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Takab. Om företaget Takab, eller Tak & Bygg i Falun AB, är ett etablerat företag med bas i Falun, specialiserat på takläggning, plåtslageri och moderna solenergilösningar. Takab är en trygg och erfaren partner för både nyproduktion, renoveringar och servicearbeten på papptak, plåttak och tegeltak. Sedan 2021 är Takab en del av Soltechkoncernen, vilket gör det möjligt att erbjuda heltäckande och framtidssäkra energilösningar – där tak- och solcellsteknik samspelar på ett smart och kostnadseffektivt sätt. Takab drivs av värdeorden kunskap, trygghet och engagemang, och har som mål att inte bara möta utan överträffa kundens förväntningar i varje projekt. Oavsett om du söker en långsiktig takpartner eller vill framtidssäkra din fastighet med solenergi, är Takab det självklara valet. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren och affärsdriven platschef med gedigen branscherfarenhet, som vill ta ett helhetsansvar för både den operativa verksamheten och försäljningsarbetet. I denna roll är du ansvarig för att bygga starka kundrelationer och driva affärer från första kontakt till avslutat projekt, med särskilt fokus på B2B-segmentet. En central del av rollen är kalkylansvaret. Du ansvarar för att ta fram projektkalkyler, tidsbedömningar och kostnadsprognoser, samt följa upp dessa genom projektens gång. Det innebär att du är med redan från förfrågningsunderlag, genom anbudsarbete och hela vägen till utvärdering efter avslutat projekt. Du är van att hantera både nykundsbearbetning och vidareutveckling av befintliga affärer. Du arbetar strukturerat med hela säljcykeln och har en tydlig förmåga att identifiera kundbehov, skapa relevanta lösningar och stänga affärer. Det ingår projektledning samt personalansvar över medarbetare. I rollen ingår även: Att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer Att ta fram, följa upp och utvärdera projektkalkyler och resultat Inköp och prisförhandlingar av material och tjänster Försäljningsansvar med fokus på affärer inom bygg, verkstad, underhåll och energisektorn Att besöka potentiella projekt, föra dialog med kunder och leverantörer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har arbetat i liknande befattningar tidigare och har en teknisk och kommersiell förståelse som gör att du kan kombinera operativt ansvar med strategiskt arbete. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet som kalkylator inom byggbranschen Djup förståelse för byggprocessens alla skeden inom tak och plåt – från projektering till produktion och uppföljning Van vid att läsa och tolka bygghandlingar och ritningar Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar Erfarenhet av att driva hela försäljningsprocessen och bygga affärsrelationer Goda kunskaper inom entreprenadjuridik, avtal, inköp och projektadministration Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Kunskaper i CAD och/eller Bluebeam är meriterande B-körkort krävs För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett starkt affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att fatta välgrundade, ekonomiskt kloka beslut. Du har ett strategiskt synsätt och förstår värdet av långsiktiga, hållbara affärsrelationer. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och struktur, särskilt vid kalkylering av större projekt där metodiskt arbete och hög precision är avgörande. Det är därför viktigt att du har djup förståelse för byggprocessen – med särskilt fokus på tak- och plåtarbeten – för att kunna göra korrekta tekniska och ekonomiska bedömningar genom hela projektets gång. Du är en tydlig och lyhörd kommunikatör med mycket god samarbetsförmåga, och du har lätt för att bygga förtroende – både internt i teamet och externt mot kunder och leverantörer. Som person är du engagerad, ansvarstagande och bidrar aktivt till en professionell och positiv arbetsmiljö. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Falun Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-08-01. #Specialist
Vi vill söka kina kock som kan laga kinamat, kan prata kinesiska, har minst 1 år erfarenhet, adress: moragatan 1, Mora Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Borlänge till hösten 2025! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets-, högskolestuderande eller yrkeshögskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 100 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna! Vi söker nu en vikarie till vårt härliga team i HR-direkt. HR-direkt tillhör personalenheten och är en supportfunktion som stöttar Region Dalarnas samtliga chefer i frågor inom hela HR-området. Personalenhet består förutom av HR-direkt, också av funktionerna verksamhetsnära HR-stöd, kompetensförsörjning, förhandling/arbetsmiljö och hälsa samt lön och HR-system. Totalt är vi ca 100 medarbetare. Vi söker dig som vill jobba brett med HR-frågor i en support med fokus på tillgänglighet, service och proffsigt bemötande. Vill du dessutom jobba i ett team som står för arbetsglädje och teamkänsla? Då har du kommit helt rätt. HR-generalist till HR-direkt Falun Arbetsuppgifter I rollen som HR-generalist stöttar du Regionens chefer via telefon och mejl. Du kommer bland annat fungera som bollplank i lönesättningar, vägleda i avtalsskrivning, tolka lagar och kollektivavtal samt stötta chefer i rekrytering och rehabilitering. Du kommer således förvärva en bred kompetens inom hela HR-området. Som HR-generalist ska du kunna lite om allt men varje generalist har också ett eller flera fokusområden som man fördjupar sig extra i. I HR-direkt hanterar vi både ärenden som går snabbt att besvara och de som kräver mer utredning. Vidare innebär rollen ett nära samarbete med såväl kollegor i teamet som övriga medarbetare inom personalenheten. Detta för att gemensamt skapa det bästa stödet till våra chefer. Hos oss pågår också ett aktivt utvecklingsarbete där vi i allt större utsträckning tar vara på möjligheterna med AI och digitalisering. Det handlar både om att effektivisera våra arbetssätt och att skapa ännu bättre förutsättningar för ett värdeskapande och tillgängligt HR-stöd. Vi ser därför gärna att du har ett intresse för utveckling och vill vara med och bidra på den resan. Övrig information Kvalifikationer Krav: En kandidatexamen från Personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande som vi bedömer likvärdigt. Mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. God systemvana och förmåga att snabbt sätta sig in i nya digitala verktyg Erfarenhet från service och/eller HR sedan tidigare Personliga egenskaper: Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare som vill bidra med nyfikenhet och engagemang till ett team där samarbete och service står i fokus. Du har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att ge ett professionellt och lyhört stöd. Vi värdesätter initiativ - att du ser utvecklingsområden och förbättringsmöjligheter och vill vara med och förverkliga dem. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet med urval till tjänsten påbörjas vecka 33 och vi hoppas på din förståelse att återkoppling därför kan dröja. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Nu i semestertider kommer urvalet för tjänsten inte att påbörjas förrän i augusti, och återkoppling kan därför ta lite längre tid än vanligt. Stort tack för din förståelse och ditt tålamod!Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Arbetsplatsen Är du legitimerad lärare i textilslöjd då ska du söka tjänsten hos oss på Lorensbergaskolan. Till läsåret 25/26 är personalstyrkan på ca. 60 stycken och elevantalet är ca. 430 stycken här på högstadiet och skolan har personal och elever från världens alla hörn. Vår arbetsplats består av tre arbetslag, en för varje årskurs, där det finns en stor kompetens och erfarenhet. Tillsammans skapar vi den bästa skolan för varje elev här. Som anställd hos oss får du uppleva komunens värdegrund Lagandan: relationer, glädje, lärande och driv samt ta del av förmåner som erbjuds bl.a. friskvård, möjlighet till pensionsförmån 80-90-100, semesterväxling och kompetensutveckling. Arbetsuppgifter • Planera, genomföra och utvärdera undervisning i årskurs 7-9 i enlighet med skolans styrdokument, individuellt och i arbetslag. • Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på skolan. • Du ansvarar tillsammans med övriga i arbetslaget för planering, utförande, utvärdering och dokumentation av undervisning för elever. • Du har mentorselever och samarbetar med kollegor och vårdnadshavare. Kvalifikationer • Behörig lärare med inriktning textilslöjd. • Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. • Du är noggrann, flexibel och lyhörd för elevernas behov och tycker det är roligt att arbeta med ungdomar. • Du är en god ledare i klassrummet med tydlighet i kommunikation, mål och resultat. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner och goda möjligheter till kompetensutveckling. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsform Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid Tillträde: 2025-08-11 Antal platser: 1 Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju. Upplysningar Madelene Goldmann, Rektor, 0240 - 862 68 Anna axelsson, Bitr. rektor, 0240 - 864 19 Arbetstagarorganisation: Sveriges Lärare nås via växeln 0240-86 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 juli 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker dig som har intresse och engagemang för att arbeta som personlig assistent i norra Värmland. Yrkesrollen innebär att skapa fullvärdiga liv åt våra kunder som har olika funktionsvariationer genom att stötta dem i deras vardag i allt från att gå på en promenad till att hjälpa dem med sin personliga hygien. Att vara assistent: Att vara personlig assistent är ansvarsfullt, tro inget annat. Man kan säga att du är en annan människas "armar och ben", du hjälper till med de saker som personen inte längre klarar av själv. Det kan innebära att du hjälper till med allt från att ta en promenad till att klä på sig. Ibland lagar du mat eller hjälper kunden med dusch och toalettbesök, allt beror på kundens förutsättningar. Yrkesrollen passar dig som är ansvarstagande och har en genuin vilja att hjälpa andra. Du beskrivs förmodligen som en person med ett stort hjärta och som tycker om att fixa så att andra mår bra. På God Assistans värnar vi om våra assistenter och vi vet att mår våra assistenter bra så gör de ett bra arbete. Det är därför som vi har ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000kr/år, kollektivavtal och en branschmässigt god lön. Om kunden: I de norra delarna av Värmland bor en fantastisk kille på 17 år som är social och har nära till humor. Hans intressen är som många andra i den åldern då han gillar att lyssna på Eddie Meduza, se på ishockey, åka till badhuset och vara ute på aktiviteter. När tillfälle bjuds chillar han gärna en stund framför Tv:n för att koppla av. På gården utanför Stöllet har han ett eget hus som han bor i och på en annan del av gården bor hans familj. Han har en medfödd CP-skada och har behov av hjälp med hela sin dagliga livsföring. Han behöver hjälp med på- och avklädning, hygien, kommunikation och förflyttningar. Han får all näring genom en PEG (sondmatning) och har en stomi. Han har behov av daglig stretchning. Han behöver även dagligen hjälp att hosta vilken görs med hjälp av hostmaskin. Han kommunicerar med ljud, blinkningar och med hjälp av ögondator. För att kunna förstå hans kommunikation krävs att du som assistent är inkännande och lyhörd. Förutsättningar och tjänsteinformation: Du behöver vara i god fysisk form eftersom arbetet innefattar en del lyft och aktiviteter (lyft finns). Erfarenhet av arbete inom vården är meriterande men inte ett krav. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Vi tror att tjänsten passar dig som vill mer, som har skinn på näsan och ett stort hjärta för att hjälpa barn med funktionsvariation. Arbetstider: Arbetstiderna är varierade och du som söker ska kunna arbeta framförallt dagpass 07:00-19:00 på vardagar och helg. Vi har behov av vikarier med möjlighet till fast schemarad. Krav: Bil och körkort (för att kunna ta dig till arbetsplatsen) Goda kunskaper i svenska språket för att kunna förstå instruktioner på ett bra sätt -- Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) -- God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se
Vi söker en daggående mekaniker för reparationer och underhåll av elmotorer till sektion Fältservice, som har hand om underhållet av elmotorer både på verkstad och i fält. Sektionen har även hand om kraft/brytar service. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Den huvudsakliga arbetsuppgiften du kommer att arbeta med är att renovera/reparera elmotorer i olika utföranden som sitter i våra produktionsanläggningar. Du kommer att få arbeta varierat både i grupp och självständigt. Det kommer också ingå att vara behjälplig på våra underhållsstopp med service på våra elmotorer i fält. Arbetstiden är dagtid. Dina huvudsakliga ansvarsområden Reparationer/renoveringar av elmotorer på våran verkstad. Underhåll i fält av våra elmotorer i produktionsområdet. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet som mekaniker och kan jobba både självständigt och samarbeta med andra och genererar positiv energi på arbetsplatsen. Meriterande om du har erfarenhet av lager/transmissioner samt om du har el-utbildning. Vi lägger stor vikt vid din personliga egenskaper. Du är ansvarsfull, noggrann och förstår vikten av att arbetet utförs med god kvalité och under säkra former. Du är kommunikativ, har högt säkerhetstänk och värdesätter samarbete tillsammans med andra. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna https://rekryteringslots.se/medflyttarservice/ Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Tester 4. Referenstagning 5. Kom och träffa oss 6. Hälsoundersökning 7. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Magnus Söderholm, Sektionschef Fältservice via mail [email protected]. Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av IF Metall som nås via vår växel på tfn 0243-700 00. Några ord från din blivande chef "Hej, Jag som blir din chef på Fältservice heter Magnus Söderholm. Jag söker en medarbetare som kommer att ingå i en grupp som har fokus på att sköta underhållet av våra elmotorer. SSAB är ett företag med stort fokus på arbetsmiljö och säkerhet och för mig är det viktigt att alla medarbetare trivs och mår bra och att vi tillsammans hjälps åt att nå våra uppsatta mål. Välkommen med din ansökan. " SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Var med och led välfärden i en framåtlutad kommun Leksands kommun söker en enhetschef till IFO vuxen, då nuvarande enhetschef går vidare till annan tjänst inom sektorn. I omställningen till en ny socialtjänstlag står socialtjänsten inför den största omställningen sedan många år. Vill du vara med och leda utvecklingen av det sociala arbetet i en spännande och utmanande tid? Höjdpunkter med jobbet: • Utvecklande roll i en nytänkande och framåtlutad sektor • Möjlighet att göra skillnad genom att leda och visa vägen till en mer tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst • Ett nära och samarbetsinriktat arbetssätt där du får ta stort ansvar och vara med och utforma framtidens socialtjänst Dina arbetsuppgifter Som Enhetschef i socialtjänsten ansvarar du för verksamheten tillsammans med enhetschefskollegor. Ditt ledarskap och arbete kommer att ha stor betydelse i omställningen till ny socialtjänstlag med fokus på dem vi är till för. Du kommer att arbeta strategiskt och operativt för att skapa en effektiv, hållbar och kvalitetsdriven verksamhet som möter de behov och utmaningar som välförden står inför. Du driver utveckling tillsammans med medarbetare och fackliga representanter och är tydlig och inkluderande. I rollen ingår mer specifikt att... • Leda och motivera dina medarbetare • Ansvara för budget, mål- och resultatstyrning och verksamhetens ekonomiska uppföljning • Tillämpa lagar och riktlinjer • Driva förändringsarbete och omställning • Skapa förutsättningar för medarbetarna att bedriva och utveckla en välfärd med hög kvalitet för dem vi finns till för • Rapportera till avdelnings chef och arbeta nära övriga medlemmar i ledningsgruppen för att driva sektorsgemensamma frågor och bidra till en effektiv samverkan Din profil • Du är utbildad socionom eller har annan utbildnings om arbetsgivare bedömer likvärdig. • Du har intresse för och har kunskaper om offentlig förvaltning och socialtjänstens lagstiftning. • Du har erfarenhet av ledarskap inom socialtjänsten samt har kunskaper inom områden som ekonomiskt bistånd, skadligt bruk och beroende, våld i nära relationer. • Du har erfarenhet av att arbeta med mål-, budget och uppföljningsarbete. Som enhetschef behöver du ha helhetssyn och kunna väga in både individens behov och verksamhetens långsiktiga mål i dina beslut, det är särskilt viktigt i den pågående omställningen mot en ny socialtjänst. Du är en tydlig och engagerande ledare som skapar delaktighet och ger dina medarbetare rätt förutsättningar att lyckas. Med ett strategiskt förhållningssätt kan du navigera i förändring och fatta kloka beslut även i komplexa situationer. Du är lyhörd, relationsskapande och har en stark samarbetsförmåga, vilket gör att du skapar tillit och driver utveckling tillsammans med andra. Om arbetsplatsen Individ- och familjeomsorgens vuxengrupp arbetar med insatser som gäller vuxna så som ekonomiskt bistånd, skadligt bruk och breoende och våld i nära relationer. Arbetsgruppen är samlokaliserad med biståndshandläggare och barn och unga för att förenkla samverkan. Under hösten planeras för att även LSS och socialpsykiatri ska ingå i arbetsgruppen. Här kan du läsa mer om vår verksamhet inom omsorg & stöd. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Legitimation för att verifiera din identitet behöver uppvisas vid en eventuell intervju. Det är standard i alla våra rekryteringsprocesser. Sista ansökningsdatum : 2025-08-03 Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi granskar CV:n löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Följ oss också på sociala medier. Välkommen med din ansökan! Kontaktperson facklig företrädare: Henrik Övervall Facklig företrädare för SSR 0247-80318 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer