Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Sterilteknik är en del av Operation, Anestesi- och IVA-kliniken på Mora lasarett. Här hanterar vi sterila instrument och material för centraloperation, dagkirurgiska avdelningen, vårdavdelningar, mottagningar samt vårdcentraler i Region Dalarna. Vi är ett litet och sammansvetsat team som trivs tillsammans och har roligt på jobbet! Arbetsmiljön är viktig för oss och vi uppmuntrar våra medarbetare att bidra med idéer och lösningar för att ständigt förbättra vår verksamhet. Engagerad steriltekniker till Mora lasarett Arbetsuppgifter Vill du vara en del av ett team som gör skillnad för patienten varje dag? Vi på Sterilteknik söker nu en dedikerad och skicklig medarbetare som brinner för kvalitet. Som steriltekniker ansvarar du för att säkerställa att medicinska operationsinstrument är rena, kontrollerade och redo att användas. Arbetsuppgifterna inkluderar: Rengöring och underhåll av operationsinstrument. Avsyning, funktionskontroll och sterilisering av medicintekniska produkter. Förberedelse och packning av instrumentuppsättningar för operationer och andra medicinska behov. Arbetet är både tekniskt och praktiskt, där noggrannhet och produktion är avgörande. Du arbetar självständigt samtidigt som du samarbetar nära med ditt team för att säkerställa högsta kvalitet och tillgänglighet. Tillsammans arbetar vi för ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten. Vi erbjuder schemalagda arbetstider måndag till fredag som motsvarar en heltidsanställning. Anställningen är tillsvidare 100% med tillträde enligt överenskommelse. Är du under utbildning kan vi erbjuda ett vikariat tills du är färdigutbildad. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad steriltekniker (eller under utbildning, YH 300p). Personliga egenskaper som vi värdesätter: Engagerad och initiativtagande med en hög kvalitetsmedvetenhet. God förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en lagspelare. Intresse för medicinteknik och en stark känsla för hygieniska krav. Förmåga att hantera varierande arbetsbelastning med fokus och struktur. God kommunikationsförmåga och en konstruktiv inställning till problemlösning. Stor vikt kommer att läggas vid tidigare referenser och personlig lämplighet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Arbetsplatsen Välkommen till oss på Lorensbergaskolan! Här blir du en del av ett väl sammansvetsat och tryggt lärarlag med hög behörighetsgrad bland dina blivande kollegor. Just nu saknar vi en lärarkollega där vi hoppas att Du bidrar till att lärarlaget blir komplett. Erfarenheten och kunskapen är stor hos oss och vi har en fantastisk elevgrupp från olika delar av samhället. Vi jobbar just nu med flera olika utvecklingsområden, såsom elevhälsa, trygghet och studiero, pedagogisk utveckling och ett projekt med rörelse på rasterna i fokus. Den här tjänsten är ett utmärkt tillfälle för dig att bidra med det du brinner för, beroende på vilka utvecklingsområden du är intresserad av. Allt vi gör strävar efter att skapa en trygg och kreativ lärandemiljö och den bästa skolan för varje elev som går här. Arbetsuppgifter • Planera, genomföra och utvärdera undervisning i årskurs 4-6 i enlighet med skolans styrdokument, individuellt och i arbetslag. • Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på skolan. • Du bidrar på organisationsnivå för att tillsammans med övriga skapa en trygg och kreativ lärmiljö. • Dokumentering, frånvarohantering och samarbete med elevhälsoteamet. • Mentorskap och samarbete med vårdnadshavare. Kvalifikationer • Legitimerad lärare för 4-6 i ämnena matematik, engelska, SO och NO och gärna något annat ämne. • Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. • Du är noggrann, flexibel och lyhörd för elevernas behov och tycker det är roligt att arbeta med barn och ungdomar. Det finns en vilja att göra det bästa för att utveckla skolan utifrån de förutsättningar som ges. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner och goda möjligheter till kompetensutveckling. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsform Anställningsform: Tillsvidareanställning, ferietjänst Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid Tillträde: 25-08-11 eller enligt överenskommelse Antal platser: 1 Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju. Upplysningar Rektor Jenny Borgström 0240-864 84 Arbetstagarorganisation: Sveriges Lärare nås via växeln 0240-86 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-08. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut tas. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Vi på Baravara i Vikarbyn söker nu en person på deltid till vårt kök. Varierande arbetstider som även omfattar kvällar och helger under våra kurser. Vi ser att du har tidigare erfarenheter från matlagning och gärna att laga vegetariskt
Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt bra kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalitet. Att jobba i Vansbro kommun innebär trygghet, att ha roligt på jobbet, engagerade kollegor och en möjlighet att vara med och påverka och bidra till förändring och förbättring. Välkommen hit! Läs mer om Vansbro kommun Vansbro kommun söker en strategisk och närvarande kommunchef som kan driva utveckling i en organisation där delaktighet, kommunikation och relationer står i centrum. Dina arbetsuppgifter I denna nyckelroll är du kommunens högsta tjänsteperson och rapporterar direkt till kommunstyrelsen. Uppdraget innebär ett övergripande ansvar för att verkställa politiska beslut samt att leda, utveckla och samordna kommunens verksamheter med ett helhetsperspektiv. Som kommunchef leder du kommunens ledningsgrupp och har personalansvar för tio nyckelpersoner - däribland sektorchefer, ekonomi- och HR-chef, IT-chef, administrativ chef och näringslivschef. Rollen kombinerar strategiskt och operativt arbete, vilket ger dig möjlighet att arbeta nära både politiken och verksamheten. Vem är du? Vi söker en trygg och prestigelös ledare med högskoleutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, ekonomi eller juridik - eller med motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av att leda andra chefer i en komplex organisation och god förståelse för hur en politiskt styrd verksamhet fungerar. Vana att driva förändrings- och utvecklingsprocesser, arbeta målstyrt och leverera resultat är viktiga egenskaper. Som en del av det strategiska ledarskapet är du van att arbeta med planering, uppföljning och övergripande styrning, och du trivs i en roll där strategiskt tänkande kombineras med operativt ansvar. För att lyckas i uppdraget behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift, ha god datorvana (Office 365) samt inneha B-körkort. Erfarenhet av krisledning är meriterande. Som person är du utvecklingsinriktad, nyfiken och har ett starkt eget driv. Du tänker långsiktigt och strategiskt, samtidigt som du är strukturerad och ansvarstagande. Med din kommunikativa förmåga kan du förklara komplexa frågor på ett tydligt och inspirerande sätt. Ett genuint intresse för det kommunala uppdraget och förmågan att vara en tydlig länk mellan politik och förvaltning är avgörande. Vad kan Vansbro kommun erbjuda dig? Hos oss blir du en del av en organisation med korta beslutsvägar, stort engagemang och en stark vilja att utvecklas tillsammans. Vår värdegrund ska genomsyra allt vi gör - vi tror på delaktighet, tydlig kommunikation, ständig utveckling och starka relationer. Det här är en roll där du verkligen kan göra skillnad, både för organisationen och för kommunens invånare. Kommunchefsuppdraget är ett fyraårigt förordnande, med möjlighet till grundanställning i kommunen. Ansök nu! Redo för nästa spännande steg i karriären? Om du vill kombinera ditt professionella kunnande med ett meningsfullt uppdrag i en kommun med framtidstro, ser vi fram emot att höra från dig. I denna rekrytering samarbetar Vansbro kommun med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pär Gårdbro på 070-268 80 76 eller via e-post: [email protected]. Ansökan med CV görs via www.jeffersonwells.se senast den 6 augusti. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för tillsvidareanställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Välkommen till Smedjebackens kommun! Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, sammanhållning och levande traditioner i hela kommunen. Ekonomi- och upphandlingsavdelningen Vi söker en upphandlare till Ekonomi- och upphandlingsavdelningen som totalt består av åtta personer. Upphandlingsenheten består av en upphandlingsansvarig och en upphandlare. Hos oss har du möjlighet att få vara med och påverka och göra skillnad för våra medborgare och vårt samhälle. Du får ett spännande arbete och blir en viktig person i en vår organisation med mycket kunskap. Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete. Arbetsuppgifter I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen. Dina arbetsuppgifter innebär att planera och genomföra upphandlingar från start till tecknat avtal. Arbetet omfattar hela processen från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, förhandling och avtalsskrivning till att bistå och delta i uppföljning och förvaltning av avtal i vår avtalsdatabas. Arbetet innebär en projektledande och konsultativ roll gällande avtal, upphandlingsfrågor samt de upphandlingar enheten ansvarar för. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, då du ofta har flera projekt pågående samtidigt. Din erfarenhet och trygghet gör att du bekvämt axlar rollen som projektledare och ibland ger du råd och stöd till verksamheten eller utbildar inom organisationen. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden. Vi använder E-avrop som upphandlingsverktyg. Kvalifikationer Vi ser att du har: .Erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU/LUF eller inköp inom offentlig sektor .Goda kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och goda kunskaper av arbete med avtal .Erfarenhet av att arbeta självständigt och driva dina egna projekt .God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska .Eftergymnasial utbildning som är relevant för område Erfarenhet av arbete i digitala upphandlingssystem, projektledning och strategiskt inköpsarbete ses som meriterande. Personliga egenskaper För att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. Du trivs i samarbete med andra men har också förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hitta lösningar. Vi vill att du är initiativtagande, strukturerad och självgående. Du är utåtriktad med hög grad av service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift. Vidare som person är du positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning, samt har lätt att samarbeta med olika aktörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tillträde är omgående, men vi tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. Klicka här för att läsa mer om de förmåner vi erbjuder. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Kontaktinformation Jonas Källman, Ekonomichef, 0240-660147 (åter 14 juli från semester) Lina Kihlmark, Upphandlingsansvarig, 0240-660154 Anna Hane Karlsson, Vision, [email protected] Arbetsplats Vasagatan 17 777 30 Smedjebacken
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en man i 60-års åldern som är mycket idrottsintresserad. Du assisterar och stöttar honom i allt i hans vardag. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som han önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden med det han behöver hjälp med för tillfället. Vi söker dig som Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Omsorg bör vara din styrka och lyhördhet din förmåga. Du behöver vara bra på att hantera stress och ett plus i kanten om du är en glädjespridare. Du bör också ha modet att vara närvarande och kunna ta ansvar. Här samarbetar vi i ett stabilt, trevligt och tryggt arbetsgäng. Bra om du har erfarenhet av vården och personlig assistent, det är många moment att lära sig som du lär dig på plats. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Nu behöver vi vikarier för start omgående. Ni jobbar 12 timmars pass med aktiv tid under natten. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att lämna in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du ha ett meningsfullt och givande arbete där du gör skillnad i någon annans vardag? Vi på Shamsen Omsorg AB söker nu engagerade och lyhörda personliga assistenter till en kvinna i 40-årsåldern bosatt i Leksand. Hon är rullstolsburen och har ett omfattande vårdbehov, inklusive tracheostomi (trach) och gastrostomi (PEG). Arbetet innebär att vara ett stöd i hennes vardag och bidra till att hon kan leva ett så självständigt och aktivt liv som möjligt. Kunden är en positiv och aktiv person som älskar djur, tycker om naturen och uppskattar både inomhus- och utomhusaktiviteter – allt från promenader till spontana utflykter. Om jobbet Som personlig assistent kommer du att hjälpa till med: Personlig omvårdnad och förflyttningar Dagliga sysslor i hemmet som matlagning och städning Sjukvårdande moment kopplade till trach och PEG Att delta i och underlätta aktiviteter utanför hemmet Arbetet sker i kundens hem och i hennes närmiljö. Det är ett varierande och viktigt arbete där du gör skillnad varje dag. Vem söker vi? Vi söker dig som är trygg, lyhörd och har ett stort engagemang för att hjälpa andra. Du behöver vara initiativtagande, lugn och ha förmåga att anpassa dig efter olika situationer. Du trivs med ett aktivt arbete och har inga problem med att ta ansvar. Krav för tjänsten: Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift B-körkort Minst 18 år Meriterande: Erfarenhet från vård och omsorg eller liknande roll Erfarenhet av arbete med trach och PEG Vård- och omsorgsutbildning Varför jobba hos oss? På Shamsen Omsorg AB värdesätter vi gemenskap, trygghet och glädje – både för våra kunder och vår personal. Vi är ett familjärt företag med mottot att sprida solsken till alla i vår närhet. Företagets huvudkontor finns i Djurås men vi söker nu personliga assistenter för uppdrag i Leksand. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Observera att vi begär utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung kvinna i 30 åldern bosatt i Falun har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att kommunicera med hjälp av bliss eller liknande är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Timanställning". Tjänsten innebär arbete vid behov/frånvaro under dagtid, kvällstid och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Robin Strömsmoen | [email protected]
Öppenvården Svea (tidigare alkohol- och drogrådgivningen) i Borlänge kommun är en väletablerad verksamhet som erbjuder stöd och behandling i öppenvård till Borlängebor med beroendeproblematik och kriminalitet. Vi tillhör en verksamhet inom individ- och familjeomsorgen som jobbar med insatser i egen regi. Vi söker nu en kollega till vårt härliga team. I teamet finns en bred kompetens och en lång erfarenhet av behandlingsarbete. Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak och många skratt varje dag, varvat med allvar och professionalitet. Teamet behöver förstärkas med en behandlare/alkohol- och drogterapeut som i första hand jobbar tillsammans med Johan i våra 12-stegs grupper. I verksamheten jobbar sammanlagt sex behandlare, som tillsammans ansvarar för alkohol- och drogrådgivning samt psykosociala behandlings- och stödinsatser. Målgruppen är Borlängebor från 18 år, med substansberoende, spelberoende och kriminalitet. Verksamheten behöver förstärkas med Dig och Din kompetens för att även framåt erbjuda Borlängebor med beroendeproblematik insatser av god kvalité. På vår palett av insatser har vi, förutom behandling utifrån 12-stegsfilosofin, behandling utifrån Kbt, Åp, Hap, Kriminalitet som livsstil, behandling för spelberoende. I vår anhörigbehandling har vi inspirerats av Craft. I verksamheten finns en samordnare som leder och fördelar det dagliga arbetet och som finns som stöd för behandlarna i verksamheten. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Du arbetar på uppdrag av socialsekreterare som utreder och fattar beslut om insats. Dina arbetsuppgifter är att tillsammans Johan planera och genomföra behandling utifrån 12-stegsmodellen, i första hand. Du kommer även att ha enskilda samtal. Inom givna ramar förväntas du ta stort eget ansvar för den behandling som du genomför, vilket kräver både kompetens (i olika metoder) och erfarenhet av arbete med målgruppen. Alla insatser anpassas till individens behov och förutsättningar. I arbetet ingår upprättande av genomförandeplan som du gör tillsammans med klienten. Efterföljande dokumentation, uppföljningar och återrapportering till socialsekreterare är också viktiga delar av ditt arbete. Vi erbjuder dig ett omväxlande och spännande arbete med stora möjligheter att påverka din arbetsvardag. Gemensamt med dina kollegor får du medverka i verksamhetsplanering, uppföljning och metodutveckling utifrån Borlängebornas behov och socialstyrelsens nationella riktlinjer. I verksamheten kommer vi att se över implementering av instrument för att utvärdera våra insatser. Självklart har vi regelbunden handledning. IFO, individ och familjeomsorgen, befinner sig i en spännande utvecklingsfas utifrån att vi får en ny socialtjänstlag. Varje medarbetare är en viktig kugge i utvecklingsarbetet, då alla behöver bidra genom att delta i arbetsgrupper för att förändringsarbetet ska gå framåt. Viss kvällstjänstgöring kan förekomma. KVALIFIKATIONER Du är utbildad alkohol- och drogterapeut alternativt addiktolog och har dokumenterad erfarenhet av arbete med personer som har beroende. I arbetet använder du MI som förhållningssätt. Ett krav är att du har utbildning med 12-stegs inriktning (eller har utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren). Mycket bra muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt körkort B är krav. Bra kunskaper i engelska är meriterande. Meriterande är om du är utbildad i behandling av spelberoende. Det är också viktigt att du har erfarenheter av att tidigare ha jobbat med behandling av substanser och/eller hazardspel i öppenvård eller på institution. Har du dessutom utbildning och/eller erfarenhet av Kriminalitet som livsstil, Hap, Craft och Jag och min familj så står du dig lite bättre än konkurrenterna. Du sätter alltid Borlängebons behov i fokus och tar till dig av feedback för att förbättra vårt arbete. Du är duktig på att skapa relationer och har lätt för att samverka med andra parter, både inom vår organisation men även externa samarbetspartners. I jobbet krävs flexibilitet och att kunna ställa om när förutsättningarna ändras, att se lösningar och möjligheter även under press ligger naturligt för dig. Du är medveten om dina styrkor och utvecklingsområden och är beredd att både ge och ta emot feedback för att utvecklas i yrkesrollen. Intervjuer sker löpande. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Hagströmska gymnasiet i Falun har cirka 700 elever fördelade på ett brett urval av program med teoretisk och praktisk inriktning. Hos oss kan alla elever studera till grundläggande högskolebehörighet och ges även den unika möjligheten att kombinera sina studier med någon av skolans 15 idrotter. Vill du utvecklas i din professionella roll och bidra till att våra elever uppnår framgång och goda studieresultat? Då är vi skolan för dig. Läs mer om oss på hagstromska.se. Om tjänsten Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vår cateringsverksmhet till våra olika matserveringar i Falun och Borlänge. Maten är en viktig del i våra elevers prestationer och utveckling på skolan, kanske det viktigaste området om du frågar våra elever. Vi har sagt att vi ska leverera mat i världsklass, med det kommer också ett stort ansvar att leverera. Tjänsten kräver körkort då du från vår skolrestaurang ska köra ut mat till våra elever som går på olika Academedia skolor i Falun och Borlänge. På en av skolorna kommer du även att fungera som måltidsbiträde där du också serverar maten till eleverna. Tillsammans med våra kockar på skolan så ska du vara med att utveckla vår verksamhet så flera av våra elever tar del av vår goda mat som lagas från grunden i köket. Tjänsten är en uppehållstjänst på deltid 75 % med start enligt överenskommelse. Din bakgrund Helst ser vi att du som söker har tidigare erfarenhet av catering eller andra vanligt förekommande sysslor inom restaurang eller storkök. Du behöver vara självgående och van att ta ansvar och egna beslut. God körvana krävs då du ska framföra vår lätta lastbil med vårt varumärke på, vilket innebär att du är vår varumärkesbärare i Falun och Borlänge. Du kommer ingå i ett team av kockar så behöver du vara samarbetsvillig och vara lätt att samarbeta med. Du kommer att möta våra elever och övriga personal på våra olika skolor vilket ställer krav på din serviceförmåga och möta människor. I köket hjälps vi åt med olika sysslor och sätter ingen prestige i vem som gör vad, något vi också söker hos dig. Vi är ett team på hela skolan som tycker om våra arbeten och att ha trevligt på vår arbetsplats vilket är en förmåga som du behöver ha för att trivas hos och med oss. Är du den vi söker? Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-08-01 Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta kökschef Angelica Prins, 076/1143603 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Med vänlig hälsning Angelica Prins
Välj ett jobb för att visa detaljer