Undersköterska till Palliativ vårdavdelning i Falun
REGION DALARNA
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Palliativa vårdavdelningen söker en ny medarbetare. Vi bedriver specialiserad palliativ vård och är belägna på Falu lasarett. Vi har 8 st vårdplatser och tar emot patienter från hela Dalarna. Vården inriktar sig till patienter med svåra symtom av sin sjukdom och befinner sig i livets slutskede. Vår ambition är att sjukdomstiden blir så bra som möjligt för patienten och dess närstående. Undersköterska till Palliativ vårdavdelning i Falun Arbetsuppgifter Som undersköterska hos oss jobbar du mycket med omvårdnad för att tillgodose patientens alla behov tillsammans med andra professioner. På avdelningen har vi ett fast schema och de flesta av medarbetarna jobbar rotation med dag/natt. Hos oss får du ett givande och intressant arbete! Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska som har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningen. Det är meriterande om du har programfördjupning Akutsjukvård och Medicin 2 Det är viktigt att du är empatisk och har ett gott bemötande till patienter, närstående och kollegor. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har förståelse för olika sociala och kulturella sammanhang och naturligtvis ett intresse för palliativ vård. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

18 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Dietist till Habilliteringen Falun

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Habiliteringen är en länsövergripande specialistverksamhet som finns på fem orter i Dalarna. På varje enhet finns barn- och ungdomshabilitering samt en länsövergripande vuxenhabilitering med tvärprofessionella team med medicinsk, psykologisk, social och pedagogisk kompetens. Habiliteringen har ett viktigt och utmanande uppdrag med att göra livet mer möjligt för barn, ungdomar och vuxna med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar samt för deras närstående. Insatserna ska bidra till ett fungerande vardagsliv, god livskvalitet och delaktighet i samhället. Nu söker vi en dietist till Falun. Visst distansarbete är möjligt. Dietist till Habilliteringen Falun Arbetsuppgifter Arbetsområden/uppdrag för dietist inom Habiliteringen är: Ät- och sväljsvårigheter relaterade till funktionsnedsättningen. Svårigheter att täcka energi- och näringsbehovet som leder till otillräcklig tillväxt. Enteral nutrition, exempelvis gastrostomi. Bedöma behov av nutritionspump och förskriver sådan vid behov. Utprovning och förskrivning av näringsdrycker, sondmat, förtjockningsmedel och andra specialprodukter inom nutritionsområdet. Förebyggande kostinformation (förebygga övervikt) till föräldrar med barn som har syndrom där risk för övervikt/fetma finns. Övervikt/fetma relaterat till rörelsehinder, nu eller i framtiden. Utföra konsultativa insatser till individens nätverk genom information/handledning t ex assistenter, förskola, skola och korttidshem. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad dietist. Några års erfarenhet från dietistyrket alternativt annan erfarenhet från vården. Erfarenhet/kunskap om olika funktionsnedsättningar. Körkort B för manuellt växlad bil då resor inom länet förekommer i tjänsten. Meriterande: Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med barn. Du har ett engagemang och intresse för arbete med vår målgrupp. Du trivs med att jobba i team men har även god förmåga att arbeta självständigt. Genom ditt professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med såväl kollegor som patienter och närstående, samt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du delar gärna med dig av din kunskap och ber om hjälp vid behov. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du känner igen dig i beskrivningen ovan och om du vill arbeta i ett team med trevliga, kompetenta kollegor i en verksamhet som präglas av professionalitet, engagemang och omtänksamhet - tveka då inte att söka! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

18 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Veterinär till Mora

Är du beredd att jobba i en samhällsbärande verksamhet? För att alla djur i Sverige ska få förutsättningar att leva ett så bra liv som möjligt finns Distriktsveterinärerna. Med beredskap dygnet runt, mottagningar över hela landet och unik kunskap om djurhälsa bidrar vi till sundare djur och ett tryggare liv. Som distriktsveterinärer arbetar vi på uppdrag av privatpersoner, företag och myndigheter. Vi erbjuder samhällsbärande tjänster för akut djursjukvård, smittskydd och förebyggande insatser för en god djurhälsa. Alltid med fötterna på jorden och hjärtat på rätt ställe. Distriktsveterinärerna är en del av Jordbruksverket. ARBETSUPPGIFTER Som veterinär på Distriktsveterinärerna i Mora kan vi erbjuda en lärande miljö där det finns många erfarna kollegor att bolla med. Du kommer få arbeta med både smådjur inne på vår mottagning och stordjur i fält. Har du en specialkompetens eller ett specialintresse vill vi gärna lyfta fram det på bästa sätt. Beredskapstjänstgöring ingår som en naturlig del av tjänsten på alla djurslag och hör till Distriktsveterinärernas uppdrag. Anpassad schemaläggning vilket möjliggör återhämning kring arbetad beredskap.  Vi är en relativt liten mottagning och man behöver vara flexibel och självgående, vara öppen och inte rädd för att ta i där det behövs. Då stor del av vår verksamhet består av akutsjukvård är ingen dag den andra lik. Vi önskar en mycket god samarbetsförmåga då vi tillsammans löser mottagningens uppgifter på bästa vis.  Vi är en mottagning som ständigt vill förbättras och utvecklas tillsammans, du blir en naturlig del av en resurs som bidrar till positiv utvecklig och med driv leder utvecklingen mot satta mål. Vi jobbar kontinuerligt med kompetensutveckling och att du utvecklas på ditt arbete ser vi som vår bästa investering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad veterinär. Tidigare erfarenhet inom yrket är meriterande. Intresse för att utveckla arbetet i fält är även det meriterande.  Vi önskar att du är engagerad och lösningsorienterad för att kunna arbeta för teamets bästa mot gemensamma mål. Du är tillmötesgående och lyhörd i ditt bemötande för att skapa ett bra kundmöte och ge kunden en bra upplevelse hos oss. Då vår verksamhet till viss del består av akutsjukvård så krävs ett gott öga för prioriteringar och planering av arbetet för att skapa ett bra flöde i arbetsdagen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, social kompetens och söker en medarbetare som värdesätter gott samarbete och bidrar till teamkänsla. Då vi har ambulatorisk verksamhet i fält är B-Körkort ett krav.  Goda kunskaper i svenska och god datorvana är också grundläggande krav. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi bryr oss om vår personal. Därför ger vi alla medarbetare inom Distriktsveterinärerna möjlighet att ta del av olika förmåner. Några exempel är 28-35 dagar semester beroende på din ålder, löneväxling, friskvårdsbidrag och företagshälsovård. För dig som förälder har vi bra villkor för att hitta en bra balans mellan arbetsliv och familjeliv, vi erbjuder bland annat föräldrapenningtillägg och möjlighet att reducera din arbetstid fram till dess att barnet är tolv år. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare. Vårt arbetsspråk är svenska och våra tjänster kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har Distriktsveterinärerna tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag. Hos Distriktsveterinärerna använder vi e-rekrytering genom Offentliga Jobb för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet med ansökningshandlingarna. När du en gång fyllt i dina uppgifter kan du enkelt söka andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen. Tack för att du söker genom Offentliga Jobb!

18 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Region Dalarna söker divisionscontroller med ledaruppdrag, Falun
REGION DALARNA
Controller

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vill du göra skillnad som divisionscontroller inom hälso- och sjukvården? Vi söker nu en divisionscontroller till avdelningen för verksamhetsnära ekonomistöd inom Ekonomienheten i Regionstyrelsens förvaltning. Vår främsta uppgift är att stödja regionens olika förvaltningar i ekonomiprocesserna. Vi arbetar främst med budget, uppföljning- och prognos, analyser och rapportering och är ett viktigt stöd till kärnverksamheterna i ekonomiska frågor. Vi är i dagsläget strax över 30 medarbetare och de flesta är placerade i Falun men vi har även kollegor i Mora. Region Dalarna söker divisionscontroller med ledaruppdrag, Falun Arbetsuppgifter Rollen som divisionscontroller innebär att du utgör såväl ett strategiskt- som operativt ekonomistöd till en eller flera divisioner inom Hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Divisionscontroller är en ledande befattning och du är divisionschefens närmaste ekonomistöd. Du är föredragande av ekonomifrågor på divisionens ledningsgrupp. Du har ett arbetsledaransvar för 3-5 controllers som arbetar med att stötta verksamhets- och avdelningschefer inom divisionens område. Du har en viktig roll i att stötta controllers i deras uppdrag. Du leder och fördelar controllers arbetsuppgifter och arbetsområden. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen är indelad i fem divisioner som fördelas på tre divisonscontrollers. En förvaltningscontroller har det övergripande ansvaret och rapporterar till Hälso- och sjukvårdsnämnden. Då detta är ett formellt arbetsledaruppdrag erbjuder vi som praxis ett treårigt förordnande som divisionscontroller med goda chanser till förlängning och en tillsvidareanställning i grunden som controller. Tjänsten är en heltidstjänst. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig med ekonomiutbildning från universitet/högskola eller annan utbildning som bedöms likvärdig du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna som controller du är en van användare av Excel. Meriterande tidigare erfarenhet av en ledarroll. Du leder med tillit, mod och tydlighet. Vi ser att rätt person för uppdraget är trygg i sin yrkesroll, ansvarstagande och har lätt för att skapa förtroendefyllda relationer. God kommunikativ förmåga är viktig för rollen. Du är analytisk och kan förklara dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt. Du har lösningsfokus och förmåga att prioritera i en dynamisk vardag. För att lyckas i ditt uppdrag tror vi dessutom att du har en förmåga att både arbeta självständigt och samarbeta tillsammans med övriga inom enheten för att utveckla rutiner och arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Löpande urval och intervjuer kommer att ske. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

18 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Vikariat som hundfrisör till Arken Zoo Borlänge
Zoo Support Scandinavia AB
Uppfödare och skötare av sällskapsdjur

Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet.   Om anställningen Du erbjuds en anställning vid behov i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik i Borlänge. - Vikariat, enligt ÖK timmar/v med möjlighet att jobba mer vid behov. - Vikariat ca 1år - Anställningsavtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal.   Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. -Trimma hund och katt - Klippning av klor på hund, katt och smådjur    Kvalifikationer Krav Hundfrisörsutbildning. Vi söker dig som är en utpräglad servicemänniska och har ett genuint intresse för hundfrisörsyrket. Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav.  Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.  Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta butikschef Rasmus Norberg på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-09-30 Välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Enhetschef verksamhetsstyrning avdelning Säkerhet
Trafikverket
Förvaltnings- och planeringschefer

Nu söker vi en engagerad enhetschef som leder verksamhetsstyrning inom säkerhetsområdet med fokus på kvalitet, samverkan och utveckling. Enhetschef verksamhetsstyrning avdelning Säkerhet Arbetsuppgifter Avdelning Säkerhet inom Trafikverkets IKT-område ansvarar för styrningen av IT-säkerhet och cybersäkerhet i hela myndigheten. Avdelningen arbetar även med it-säkerhetsarkitekturstyrning, genomför tekniska tester samt drift- och förvaltning av säkerhetsplattformar, säkerhetsprodukter och säkerhetsapplikationer samt säkra IT-lösningar. Avdelningen erbjuder också expertstöd inom övriga säkerhetsområden till den egna IKT-verksamheten. Enhet Verksamhetsstyrning, som du kommer att leda, ansvarar för avdelningens verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning och verksamhetsutveckling. Det innebär bland annat ansvar för att: Inrikta, planera, följa upp och utvärdera avdelningens verksamhet Säkerställa och vidareutveckla gemensamma arbetssätt inom avdelningen Vidareutveckla integrerad riskhantering inom säkerhet och kontinuitet Som Enhetschef har du det övergripande ansvaret för att leda och samordna enhetens arbete så att det bedrivs effektivt, säkert och med hög kvalitet i enlighet med våra verksamhetsmål. Du har leverans-, resultat-, budget- och personalansvar för din enhet. Du skapar goda förutsättningar för kompetensutveckling och ett aktivt medarbetarskap som leder till resultat, utveckling och god arbetsmiljö. På enheten, som består av 8 medarbetare, arbetar verksamhetsutvecklare, projektledare och riskstrateger och är placerade i Borlänge, Solna, Örebro och Göteborg. Resor förekommer därför i viss omfattning. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där du bidrar till utvecklingen av både enhetens och avdelningens verksamhet. Arbetet innebär många kontaktytor inom Trafikverket där vi tillsammans arbetar för att säkerställa leveranser med god kvalité inom hela verksamheten. Som enhetschef skapar du förtroendeingivande relationer genom att du verkligen förstår vikten av samverkan. Du behöver inte vara expert inom varken IT eller säkerhet, men du bör ha ett intresse och en vilja att snabbt sätta dig in i frågor kopplade till området. Övrig information Placeringsorter är Borlänge, Gävle, Stockholm (Solna) eller Örebro. Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vad händer härnäst? För information kommer urvalet att hanteras i början av augusti. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype.  För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. Kvalifikationer Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter, skapar en kultur och struktur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning samt vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Vi söker dig som har aktuell och relevant ledarerfarenhet som chef där du har lett och utvecklat både medarbetare och verksamhet och har haft ansvar för budget, personal och arbetsmiljö universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120p) inom ett för tjänsten relevant område såsom säkerhet, IT, IT-säkerhet och eller cybersäkerhet, alternativt annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig relevant erfarenhet av arbetsuppgifter inom exempelvis verksamhetsstyrning, verksamhetsplanering eller annan erfarenhet som vi anser lämpligt för enhetens uppdrag goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda i en offentlig myndighet eller större organisation. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

18 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Tandläkare till Folktandvården Ludvika
REGION DALARNA
Tandläkare

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Förverkliga din tandläkarkarriär i Dalarna - trygg arbetsplats, god arbetsgemenskap och fantastisk natur väntar dig i Ludvika! Vi söker dig som är erfaren och trygg i din yrkesroll och/eller nyfiken och vill utvecklas i ditt yrke. Du uppskattar ett nära samarbete med kollegor som alla delar samma fokus på kvalitet och patientnöjdhet. Ludvika är en plats för dig som uppskattar en aktiv fritid och nära kontakt med naturen. Här kan du njuta av härliga möjligheter till friluftsliv och träning. Kliniken ligger centralt med närhet till hela stadens utbud av affärer och restauranger. För kulturintresserade finns ett rikt utbud av evenemang och aktiviteter. Tandläkare till Folktandvården Ludvika Arbetsuppgifter På kliniken i Ludvika får du ett varierat arbete där du bemöter patienter i alla åldrar och hanterar många typer av behandlingar. Vår arbetsplats präglas av gott samarbete, och du blir en del av ett team med tandhygienister och tandsköterskor. Vi erbjuder: En skräddarsydd introduktionsplan. Denna plan tas fram i samarbete med våra handledare, så att du får bästa möjliga stöd. Genom att dela med dig av dina kunskaper bidrar du till en trygg och utvecklande arbetsmiljö för alla. Regelbunden samverkan mellan kollegor syftar till att skapa en plattform för samarbete, kunskaps- och erfarenhetsutbyte. Övrig information Kvalifikationer Krav: svensk tandläkarlegitimation Meriterande: erfarenhet av arbete som tandläkare erfarenhet av datasystemet T4 Personliga egenskaper: Som person är du lyhörd, kommunikativ och serviceinriktad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. Är du redo att bli en del av vårt erfarna och trygga team? Välkommen att höra av dig för att veta mer om tjänsten! Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Soltorgsgymnasiet söker vikarierande specialpedagog
Borlänge kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Soltorgsgymnasiet i Borlänge strävar efter att vara Mellansveriges bästa tekniska, naturvetenskapliga och humanistiska gymnasieskola och är en skola för elever som vill satsa på sin utbildning. I dagsläget erbjuder skolan naturvetenskaps-, teknik- och humanistiska programmet. Som elev på Soltorgsgymnasiet får man vara den man är och sträva mot att bli den man vill vara. På skolan går det ca 500 elever fördelade jämnt mellan årskurserna 1-3. Självklart lockar Borlänge kommuns värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som specialpedagog ingår du i vårt elevhälsoteam och har ett nära samarbete med skolans ledning. Hos oss arbetar du med att identifiera, analysera och medverka i förebyggande arbete med att undanröja hinder och svårigheter i olika lärmiljöer. En stor del av din tjänst innefattar elevnära arbete. Exempel på arbetsuppgifter: • Du arbetar stödjande, handledande, och rådgivande för lärare, vårdnadshavare, och elever. • Du ansvarar för skolans arbete och uppföljning med screening och samarbetar med lärare i olika stödinsatser. • Du genomför pedagogiska utredningar och analyserar svårigheter på organisations-, grupp-, och individnivå. • Du deltar i arbetet med åtgärdsprogram i samverkan med de som berörs och stödjer elever i deras lärprocess. Som specialpedagog erbjuds du ett varierat arbete där du tillsammans med dina kollegor utformar en trygg lärmiljö med elevernas bästa i fokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad specialpedagog eller legitimerad speciallärare. Du har tidigare erfarenhet av att arbete i gymnasieskolan. Det är meriterande om du är behörig lärare på gymnasiet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du som söker: • Har god samarbetsförmåga och vill arbeta och utvecklas tillsammans med andra. • Har Förmågan att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare, och kollegor. • Har god förmåga att möta olikheter, utmaning och behov. • Vill arbeta elevnära i dialog med undervisande lärare och mentorer. • Har ett respektfullt förhållningssätt och är professionell i din kommunikation. • Har ett tydligt ansvarstagande och kan jobba självständigt. • Är lösningsfokuserad och ser möjligheter samt bidrar med nya idéer och perspektiv. Stämmer det här in på dig? Då är du en person som kommer passa på vår skola. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

18 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Underhållschef till SMA Mineral
Dala Industrisupport AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

SMA Mineral satsar – vill du vara med och forma framtidens underhåll i Dalarna? Våran kund SMA Mineral gör en tydlig och långsiktig satsning på att utveckla deras underhållsarbete – och nu söker vi en engagerad, erfaren och nytänkande Underhållschef till ett spännande interimuppdrag med placering i Rättvik. Det här är inte bara ett jobb – det är en möjlighet att vara med från början i något nytt, där du får bygga, forma och förbättra. Du kliver in i ett nyetablerat uppdrag som har starkt stöd från ledningen, med målet att lyfta tillgänglighet, kvalitet och samarbete till nästa nivå. Och det bästa? För rätt person kan rollen övergå till en fast tjänst och en viktig position i vår framtida organisation. Om uppdraget SMA Mineral befinner sig i en spännande utvecklingsresa i Dalarna, där flera viktiga produktionsprojekt kräver hög teknisk tillgänglighet och smarta underhållsstrategier. I Dalarna har de verksamhet i Jutjärn, Kullsberg, Rättvik och Boda. Som interim Underhållschef får du ett helhetsansvar för att forma, driva och förbättra underhållet på flera av deras anläggningar – i nära samarbete med teknik-, drift- och underhållsteam, samt externa entreprenörer. Ansvarsområden Utarbeta och implementera en långsiktig underhållsplan för respektive anläggning som möjliggör stabil produktion i takt med marknadens behov. Supportera organisationen i strategiska och operativa underhållsfrågor. Utvärdera underhållsprocess och föreslå utvecklingsområden. Delta i övergripande styrgrupp för underhåll inom SMA Mineral Säkerställa ett effektivt och kvalitativt underhållsarbete Exempel på arbetsuppgifter Planera underhållsstopp tillsammans med teknik- underhålls- och driftorganisation, och vara sammanhållande för aktiviteter så att verksamhetens resurser nyttjas optimalt. Kvalitetssäkra och utvärdera utförda underhållsinsatser. Revidera och följa upp att förebyggande underhållsprogram utförs enligt plan. Medverka i investeringsprojekt; i förekommande fall agera projektledare för underhållsrelaterade projekt. Stötta medarbetare i frågor kopplade till underhåll. Placering: Rättvik Omfattning: Interimuppdrag Arbetstid: Dagtid, heltid – viss flexibilitet utifrån projektets behov Om dig Du är en driven ledare som vet hur man bygger hållbara strukturer, men som också trivs nära verksamheten och tar tag i det som behövs. Du har ett skarpt tekniskt sinne, en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som kombinerar tydlighet med ödmjukhet. Kvalifikationer Flerårig erfarenhet som ledare inom produktion och/eller underhåll i industrimiljö. Gedigen förståelse för underhållsarbete och produktionsprocesser. Förmåga att bygga och utveckla team. Ekonomisk förståelse: hur planering och beslut påverkar det finansiella resultatet. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Meriterande Erfarenhet av att leda underhåll i komplexa eller multi-site verksamheter. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor. Kompetens inom automation eller/och el Erfarenhet av att arbeta med eller implementera underhållssystem. Projektledarerfarenhet. Erfarenhet från förändringsarbete inom industrin. Vi erbjuder: Ett uppdrag med stort handlingsutrymme och möjlighet att göra verklig skillnad. Du blir en nyckelperson i en satsning som har stöd från högsta ledningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill bidra, påverka och utveckla tillsammans med oss. Om SMA Mineral: SMA Mineral är en ledande leverantör av kalkprodukter av hög kvalitet med 23 anläggningar runt om i Europa och en omsättning på 1 600 Mkr. Företaget grundades 1932 och är familjeägt av familjen Juvél. Huvudkontoret ligger i Persberg, Värmland, och SMA Mineral har idag 250 anställda. Vår vision är att vara det naturliga valet för kalkprodukter och bidra till utveckling och värdeskapande, både lokalt och globalt. Denna vision vilar på våra fyra värdeord: kompetens, pålitlighet, flexibilitet och nytänkande. Med ett starkt hållbarhetsfokus har SMA Mineral påbörjat en teknisk utvecklingsresa för att modernisera och ställa om produktionen. Målet är att växa grönt och bidra till en koldioxidneutral framtid. För oss är lönsamhet och miljömål lika viktiga, och i takt med nya utvecklingsmål får hållbarhet en allt tydligare roll. Det banbrytande utvecklingsprogrammet ZEQL (Zero Emission Quicklime) är en del av vår satsning på att minska koldioxidutsläppen och leda omställningen mot klimatneutral kalkproduktion. Läs mer på www.smamineral.se. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Servicehallsmedarbetare vikariat Borlänge
Keolis Sverige AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Till Keolis depå i Borlänge söker vi nu en medarbetare till vår servicehall för ett vikariat på heltid, anställningen är tidsbegränsad till 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Med dig i våra servicehallar får vi rena och fina bussar så att våra resenärer trivs och känner sig välkomna.   På Keolis ser vi att ansvarstagande och kompetenta medarbetare gör kollektivtrafiken bättre, något som i sin tur gör att fler resenärer väljer bussen framför egen bil. Det är vårt bidrag till ett mer hållbart samhälle. Vill du vara med och bidra? Vi är en arbetsplats som präglas av hög säkerhet, mångfald, ansvar och respekt för varandra. Välkommen med din ansökan redan idag. Om tjänsten    Tillsammans med övriga servicehallsmedarbetare ansvarar du för ordning och reda i servicehallen och andra gemensamma utrymmen. Du utför daglig service såsom tankning, städning, påfyllning av vätskor och funktionskontroller på Keolis fordon. Du utför även rekonditionering, klottersanering och enklare reparationer på bussar. Det här behöver du ha   B-körkort. Tekniskt intresse och handlag.   God fysik då arbetet är mycket rörligt och ibland tungt.   Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.   Du är noggrann och kan arbeta i ett högt tempo.   Det är meriterande om du har D-körkort och tidigare erfarenhet från liknande arbete eller från det tekniska området men det är inget krav. För att trivas bör du vara serviceinriktad, flexibel, strukturerad och kunna arbeta bra tillsammans med andra människor. Du är kommunikativ, driftig och självgående. Du ser det som positivt att få arbeta med våra olika busstyper och är intresserad av fordon, teknik och människor. Tjänsten är en tidsbegränsad vikariat-anställning på heltid med varierande arbetstider samt helger. Vi ser gärna att du kan påbörja introduktionsutbildning under sensommaren 2025.  Det här får du av oss   Hos Keolis får du en god introduktion till dina arbetsuppgifter. På depån finns din underhållsledare som stöttar dig i din roll som servicehallsmedarbetare.   Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter och som anställd hos oss vill vi att du ska trivas och må bra, och erbjuder därför friskvårdsbidrag. Keolis är en arbetsplats för dig som trivs i en miljö präglad av etnisk och kulturell mångfald, där klimatet är öppet och där vi respekterar varandras likheter och olikheter.   Så här söker du   Är det här något för dig är du varmt välkommen att registrera din ansökan. Vi kräver inget CV men du är välkommen att bifoga det om du så önskar. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Caroline Norstedt | rekryterare | [email protected]   Då vi nu kommit in i sommar- och semestertider kan återkoppling på din ansökan komma att ta längre tid än normalt. Vi återkommer så snart som möjligt! ☀️

18 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025