Psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Hudiksvall är en allmänpsykiatrisk mottagning för invånare över 18 år, vi har även filialverksamheter i Ljusdal och Bergsjö. Verksamheten arbetar aktivt för att ge ett gott bemötande, ha en hög tillgänglighet och uppvisa goda resultat. Tillsammans ansvarar vi för att i den öppna psykiatriska vården i norra Hälsingland bedriva insatser som främjar hälsa och som ger ökad livskvalitet. Vi har ett nära samarbete med vår avdelning och med vår akutmottagning som finns lokaliserade i samma hus på sjukhuset. Avdelning 10 är en psykiatrisk vårdavdelning och precis som till vår akutmottagning är vuxna med akuta och allvarliga psykiatriska tillstånd välkomna. Här kan personer över 18 år få specialistvård för att minska de svårigheter som den psykiatriska diagnosen medför. Vi vill nu stärka upp vår verksamhet och söker därför fyra sjuksköterskor för rotation vilket innebär att du hos oss får en unik möjlighet att bredda din kompetens inom den specialiserade psykiatriska vården. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss kommer du att arbeta självständigt, brett och varierat med olika arbetsuppgifter. Din huvudsakliga placering kommer att vara i den öppna vården där du arbetar i ett team bestående av läkare, psykologer, psykoterapeuter, sjuksköterskor, kuratorer, skötare, arbetsterapeut, fysioterapeut, rehabkoordinatorer och medicinska sekreterare. Arbetet sker i samarbete med övriga yrkeskategorier inom mottagningen samt i nära samverkan med vår avdelning och andra offentliga verksamheter. I tjänsten kan hembesök och besök vid filialerna Ljusdal och Bergsjö förekomma. I tjänsten kommer du också att arbeta cirka 20 procent inom vår heldygnsvård som kan innefatta både avdelning och akutmottagning. Som sjuksköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • suicidprevention och strukturstödjande insatser • telefonrådgivning • stödjande och motiverande samtal • psykoedukation till patienter och/eller närstående • läkemedelshantering, medicinuppföljning och drogscreening • samverkan internt och externt • att handleda studenter och nya medarbetare. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • ett lärorikt, spännande och intressant arbete • omväxlande arbetsuppgifter i en verksamhet med kompetenta medarbetare vilka värnar om god sammanhållning • vara med och driva utvecklingsarbeten framåt • arbeta i en stimulerande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik • möjlighet till individuellt schema och egen utvecklingsplan. Genom en planerad auskultation inom flera av våra verksamhetsområden får du även en värdefull inblick i • det psykiatriska akutflödet - där snabba bedömningar och trygghet står i fokus • beroendevården - där samsjuklighet, motivation och medicinsk kompetens är centralt • den psykiatriska heldygnsvården - där du möter patienter i deras mest sårbara skeden. Vi erbjuder detta för att du ska få bästa möjliga förutsättningar att använda hela din kompetens i ett personcentrerat arbetssätt. Samtidigt stärker vi verksamhetens robusthet och samarbete över enhetsgränser. Under semesterperioder kan du komma att arbeta viss tid inom närliggande enheter, en värdefull erfarenhet som inte bara breddar din kliniska förståelse, utan också ger dig goda förutsättningar för att på sikt erbjudas specialistutbildning inom psykiatri. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är engagerad och som trivs att arbeta i team med andra professioner. Du är trygg i din yrkesroll och kan arbeta självständigt, har ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa och du har förmåga att bemöta människor på ett professionellt och empatiskt sätt. I arbetet är du flexibel och kan självständigt organisera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och kommunicerar väl. Vi ser vidare att du är noggrann och har en god administrativ förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I rollen som sjuksköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska • ha ett giltigt B-körkort. För dessa tjänster är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom psykiatrisk vård. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. Tycker du arbetet låter spännande? Vänligen ansök så snart som möjligt då intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Vi erbjuder dig! Ett spännande och utvecklande arbete där du bidrar till att det ska vara attraktivt att bo och verka i Nordanstigs kommun. I vår organisation är få saker omöjliga och det är viktigt att du är full av idéer som vi tillsammans kan genomföra. Vi har korta beslutsvägar och du får möjlighet att följa de olika processerna från början till slut. Du kommer få jobba med ett gäng erfarna och kompetenta medarbetare som har stark drivkraft att utveckla kommunens teknik och hållbarhetsverksamhet. Tjänsten är en projektanställning på två år. Uppdrag och syfte med rollen - Planera, leda och följa upp bygg- och installationsprojekt - Säkerställa att projekten håller tid, kvalitet och budget - Samordna entreprenörer enligt LOU - Delta i tekniska utredningar, kalkyler och förstudier - Vara kommunens sakkunnig inom VVS alternativt Elteknik och installationsfrågor. Kvalifikationer - Teknisk utbildning inom VVS eller EL (YH/Högskola eller motsvarande erfarenhet) - Har flerårig erfarenhet av byggledning och arbetsledning - Har goda kunskaper i entreprenadjuridik (AB, ABT) - Är van att arbeta strukturerat, lösningsfokuserat och självständigt - Har god kommunikativ förmåga och trivs i samverkan - B-körkort Viktiga kompetenskrav - Yrkeskompetens - Erfarenhet av fastighetsnära värme, ventilation och sanitet eller elinstallationer, styr- och reglerteknik, solenergi eller ladd infrastruktur. - BAS-P/BAS-U-certifiering - Projektledning/Arbetslednin Meriterade - Kompetens att upprätta enklare kalkyler - Kompetens i Powerproject tidspalnering - Certifierad inom IPMA eller PMP Övrigt Vi erbjuder våra medarbetare 2000kr i friskvårdsbidrag och möjligheten till semesterväxling. Urval och kontakt sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan! Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.
Vi erbjuder dig! Ett spännande och utvecklande arbete där du bidrar till att det ska vara attraktivt att bo och verka i Nordanstigs kommun. I vår organisation är få saker omöjliga och det är viktigt att du är full av idéer som vi tillsammans kan genomföra. Vi har korta beslutsvägar och du får möjlighet att följa de olika processerna från början till slut. Du kommer få jobba med ett gäng erfarna och kompetenta medarbetare som har stark drivkraft att utveckla kommunens teknik och hållbarhetsverksamhet. Uppdrag och syfte med rollen Tjänsten är placerad på enheten Teknik och hållbarhet, en enhet med ett tiotal medarbetare som har ett brett kompetensområde och ansvar. Enheten ansvarar bland annat för att kommunens miljömål uppnås och rapporteras, att ett miljöstrategiskt arbete genomförs, skötsel av kommunal mark och byggnader, trafik- och vägfrågor, byggprojekt, ekosystemprojekt, vindkraft- och energifrågor samt mycket mer därutöver. Du kommer bli en del av ett arbetslag som delar på uppdragen och hjälper varandra att lyckas. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att omvärldsbevaka och bereda kommunens övergripande miljöarbete och följa upp de globala- och nationella miljömålen i bland annat miljöbokslut men också vara drivande i kommunens cirkulära arbete, exempelvis genom kretsloppsplanen. Du kommer också att vara operativ genom att vara projektledare för vårt långsiktiga ekosystemprojekt som innefattar vatten- och fiskevård, besvara remisser, genomföra analyser och tillsammans med andra myndigheter föreslå åtgärder vid övergödningsproblematik. Vi söker alltså en person som har en bred erfarenhet av natur- och miljöstrategiska frågor på både strategisk som operativ nivå. Kvalifikationer Vi ser att du har en akademisk utbildning inom miljöområdet eller dokumenterad erfarenhet som kan likställas. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och att du har erfarenhet av att driva LONA/LOVA-projekt och väl känner till bidragsformerna för naturvård och biologisk mångfald. Du har ett akademiskt synsätt och kan konsten att sammanställa utmaningar och möjligheter i bland annat medfinansieringsansökningar och slutrapporter. Viktiga kompetenskrav - Akademisk utbildning - Tidigare erfarenhet inom området - Projektledarkompetens - Kunna arbeta strategiskt och operativt - Du har B-körkort. Meriterade Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och/eller andra politiskt styrda organisationer. Personliga egenskaper Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och förmåga att sätta dig in i andra verksamheters behov och lösa svåra frågeställningar. Arbetet innebär mycket frihet under ansvar varför du behöver vara ansvarsfull, självgående, noggrann, initiativtagande och kommunikativ med kollegor, chefer, projektledare samt våra interna och externa kunder. Du tycker naturligtvis om att arbeta både enskilt och i grupp och tillsammans aktivt bidra till god stämning på enheten. Du ska vara trygg i din roll och tjäna ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder våra medarbetare 2000kr i friskvårdsbidrag och möjligheten till semesterväxling. Urval och kontakt sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan! Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.
Är du ingenjör inom energiområdet har ett affärsanalytiskt tänk och drivs av latt ösa komplexa, tekniska frågor? Då kanske den här tjänsten är något för dig! Vilka är vi? Coor är en stabil arbetsgivare med en varm och inkluderande kultur där du får möjligheter att utvecklas och växa i din karriär. Vi är ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och utveckling. Vi sätter stort fokus på att leverera hög service i allt vi gör. Vad kommer du att få arbeta med? I din roll som energiingenjör hos oss på Coor kommer du skapa ekonomiska, energieffektiva och miljömässigt intressanta lösningar till våra kunder. Du tillhandahåller våra kunder med spetskompetens inom energi- och hållbarhetsrelaterade frågor. Din roll som energiingenjör innebär att du har en bred kompetens såväl inom energisystem som energimarknaden då arbetet möter en variation av olika kundbehov och förfrågningar. Du har i huvudsak ansvar för att inom ditt bestånd vara med och ta fram energieffektiviseringsåtgärder främst inom offentlig sektor, men kan även få jobba mot andra kunder inom exempelvis industri, fastighet, med flera. Du kommer arbeta med mindre och större energiprojekt med visst förekommande projektledningsansvar. I rollen kommer du genomföra bland annat energianalyser och energibalansberäkningar samt ta fram förslag på energieffektiviseringsåtgärder i kundens fastigheter. Du kommer att arbeta brett inom hela energiområdet och få använda din kreativitet för att finna de bästa tekniska och ekonomiska lösningarna för respektive kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: ·Leda energiarbetet hos vår kund Region Gävleborg ·Utredningar kopplade till fastigheters tekniska system och komma med förbättringsförslag till kund ·Analys av de tekniska systemens inställda parametrar och funktioner ·Följa upp och analysera energianvändning ·Föreslå och agera expertstöd vid genomförande av energibesparande åtgärder och uppdateringar av de tekniska systemen ·Föra daglig kontakt med kunder och medarbetare ·Bidra med expertkunskaper vid införsäljning av nya uppdrag ·Medverka i olika energirelaterade nätverk och forum ·Bidra i hållbarhetsprojekt hos kund Vem är du? För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har relevant eftergymnasial utbildning samt minst 3–4 års erfarenhet av en liknande roll. Har du en masterutbildning och/eller är högskoleingenjör inom området energi samt har erfarenhet av projektledning ses det som mycket meriterande och kan dra ned kravet på antal års arbetslivserfarenhet. Vi förutsätter att du har goda kunskaper om fastigheters klimattekniska system och bred förståelse inom energi, VS och VVS. Dessutom har du starkt affärsintresse och förståelse för konsultbranschen samt projektekonomi. Är du certifierad energikartläggare är detta mycket meriterande. Det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi tror på en flexibel arbetsmiljö där du får mycket frihet under ansvar och du fördelar själv din tid mellan kontoret och kunderna med distansarbete. Din kontorsplats blir i första hand på Coors kontor på antingen Gävle sjukhus eller Hudiksvalls sjukhus, vilket överenskoms vid anställning. Resor till övriga siter kommer att förekomma och siterna är utspridda i hela region Gävleborg. Resor sker efter egen planering. Det kan även vid behov krävas resor till andra kunder utanför region Gävleborg. Körkort krävs, tjänstebil ingår. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Vi söker efter en professionell, effektiv och lösningsorienterad person. Du är kreativ och resultatinriktad och trivs med att presentera dina idéer för andra. Vidare är du tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt arbetssätt. Slutligen söker vi en prestigelös lagspelare som tycker att det är roligt med nya och varierande arbetsuppgifter. Om tjänsten - Anställningsform: fast anställning - Sysselsättningsgrad: heltid - Arbetstid: dagtid - Startdatum: 1:a november 2025 - Provanställning: 6 månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester och utför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Övrig information Vid frågor kontakta: Jakob Carlander på mail [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande så sök in redan idag. Ansökningar kommer ej att hanteras under veckorna 30 till och med 33, men det är inga problem att skicka in ansökan under denna period. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår annons. All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. Välkommen med din ansökan! På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Vi söker restaurangbiträden inför sommaren! ☀️ Värdshuset Glada Hudik ligger vid E4:an, ca 2,5 km från Hudiksvalls centrum. Vi serverar dagligen husmanskost och à la carte och driver även hotell och vandrarhem med ca 40 bäddar. Nu söker vi restaurangbiträden till vårt glada gäng inför sommaren! Vi söker dig som: Har ett intresse för mat och restaurangarbete Är en lagspelare men kan också jobba självständigt Är pålitlig, noggrann och serviceinriktad Har ett gott humör och sprider positiv energi Trivs i ett tempo där det ibland blir lite stressigt Arbetsuppgifter: Disk och städ Förberedande matlagning och stekning av rätter Övriga uppgifter i kök och hotell Om tjänsten: Anställning: Säsongsanställning med möjlighet till förlängning Omfattning: 75–100% enligt överenskommelse Arbetstid: Dag, kväll och helg enligt schema Start: Enligt överenskommelse – urval sker löpande Ansökan: Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och ett kort personligt brev där du berättar varför du vill bli en del av vårt team. Vi ser fram emot att höra från dig! 😊
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra äldre möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en erfaren undersköterska som drivs av utveckling och som vill bidra till att hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Att arbeta hos oss ger dig en möjlighet att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar i ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Södra Centralgatan får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är en engagerad och erfaren undersköterska med ledaregenskaper! Som gruppledare hos oss ansvarar du för att säkerställa rätt bemanning utifrån verksamhetens behov på kort och lång sikt, daglig planering, schemaläggning och kostnadskontroll. Du ansvarar även för att säkerställa ett väl fungerande kontaktmannaskap och följsamhet till rutiner på avdelningarna/våningsplanen. Du bistår verksamhetschefen med rapportering och uppföljning av nyckeltal samt rekrytering och introduktion av nya medarbetare. Arbetet som gruppledare är en kombination av administrativt arbete och omvårdnadsarbete. Exempel på arbetsuppgifter Bemanning på kort och lång sikt Ansvara för den dagliga planeringen och fördelningen av arbetsuppgifter Ge stöd och vägledning till omvårdnadspersonal i deras dagliga arbete Administrativa arbetsuppgifter enligt överenskommelse med verksamhetschef Vid behov stötta kollegorna på avdelningen med omvårdnadsarbete Om anställningen Anställningsform: Vikariat i 3 månader med möjlighet till förlängning Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Heltid dagtid måndag-fredag Lön: Enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Vem är du? För att trivas i rollen som gruppledare behöver du tycka om utvecklingsarbete samt vilja delta aktivt i vår utvecklingsprocess genom att kombinera ledarskap med att vara en tydlig förebild i omvårdnadsarbetet. Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Det är viktigt att du är flexibel och kan hoppa in där det behövs ute i verksamheten. Du har en förmåga att se helheten och du har en god förmåga att ta egna initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. Vi söker dig som: Har goda administrativa kunskaper Har lätt för att lära sig nya system Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att leda Erfarenhet av liknande arbete En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag som är den 15 juli 2025. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mandy Sajadi, Regional Verksamhetschef, [email protected] Välkommen med din ansökan!
Linjemontage är ett modernt företag inom elkraftbranschen som utför entreprenadarbeten inom området kraftförsörjningsanläggningar ifrån 0,4 kV till 400 kV. Det kan vara allt från komplexa leveranser av kompletta transformatorstationer, leveranser av kraftledningar till utbyte av delar av system som ex.v fjärrkontroll, reläskydd m.m. Våra kunder är bl.a elnätsägare, industrier, kommunala och statliga förvaltningar. Linjemontage har kontor och verksamhet över hela Sverige samt i Norge och en filial i Kroatien. Vi är drygt 370 anställda. Sedan 2019 är Linjemontage en del av Kalpataru Projects International Ltd Arbetsuppgifter Nu söker vi på Linjemontage Projektledare till Linköping, Järfälla, Gävle och Karlstad. Du kommer att arbeta inom affärsområde Transmission & Distribution där du bland annat får vara med att driva projekt och delta i anbudsarbeten med fokus på Region- och Distributionsnät. Som projektledare kommer du att vara tekniskt och ekonomiskt ansvarig för de leveransprojekt du driver. Du arbetar bland annat med projektsamordning, styrning, planering, inköp och rapportering för att säkerställa projektens genomförande vad gäller kvalitet, tid och ekonomi. I tjänsten ingår även anbudsarbete där du tillsammans med anbudsansvarig kommer att driva och ta hand om kund- och leverantörskontakter samt kalkylering och anbudsinlämning. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst 3-års yrkeserfarenhet av att arbeta med projektledning inom teknikområdena mark och anläggning och/eller elkraft. Du är tekniskt lagd och har ett starkt intresse för frågor rörande elinfrastruktur. För att lyckas i rollen behöver du ha förståelse för affären samt god planerings- och beslutsförmåga. Som person tar du arbete och prestation på allvar. Du sätter högsta prioritet på att uppnå mål och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Du har även lätt för att samarbeta och kan förmedla information tydligt och enkelt, både skriftligt och muntligt. • Du har en teknisk högskoleutbildning och/eller annan relevant utbildning och erfarenhet enligt arbetsgivarens bedömning. • Du besitter goda kunskaper inom Office 365. • Du har kunskap om AB04 och ABT06. • Meriterande med kunskaper inom ESA, EBR och AMA. • Minst 3-års erfarenhet av entreprenadverksamhet och att leda projekt med ansvar för resultat och budget. • Du har kompetensen att planera, organisera och utvärdera samt att fördela arbetsuppgifter tryggt. • Du har ett tydligt ansvarstagande och ett entreprenöriellt engagemang, och du kommunicerar effektivt både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska • B-körkort. Eftersom Linjemontage är verksamt i hela Sverige ser vi att du trivs med att resa i tjänsten. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Funderingar? Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Joakim Anderberg, [email protected] om du vill veta mer om tjänsten eller helt enkelt bara vill ha en öppen dialog kring en gemensam framtid. P.g.a. semestertider kan svarstiden vara längre än normalt. Och du! Följ oss gärna på Linkedin Vi sköter rekryteringen själva Vi uppskattar alla erbjudanden om hjälp med rekrytering, men vi har valt att hantera denna process internt. Vi ber därför vänligen att inga externa rekryteringsföretag kontaktar oss angående denna annons. Tack för förståelsen!
Är du en praktiskt lagd person med energi, driv och ett öga för detaljer? Vill du arbeta i en dynamisk och varierad miljö med allt från design och antikviteter till konst och fashion? Då kan det här vara jobbet för dig! Effecta är ett väletablerat och familjeägt företag med över 40 års erfarenhet inom auktionsförmedling, värdering och avveckling av hem och dödsbon. Med bas i Västerås verkar de i hela Mellansverige med kontor och anläggningar i både Gävle, Uppsala och Örebro. Effecta är kända för sin höga kvalitet, personliga service och helhetslösningar som gör det enkelt för kunderna i en ofta känslig livssituation. Hos Effecta arbetar ett engagerat team med stark yrkesstolthet, nära kundrelationer och fokus på att alltid leverera trygghet och professionalism. Nu söker de dig som vill bli en del av deras resa. Om uppdraget: Hos vår kund Effecta får du möjlighet att arbeta med logistiken av inredningsföremål, mode, konst, design, smycken och silver. De erbjuder även helhetslösningar vid avveckling av hem, inklusive löpande upphämtningar och leveranser, som hanteras av deras interna logistikteam. Nu söker vi en logistiker till anläggningen i Gävle. Arbetsuppgifter: Medverka vid lastning och lossning samt leveranser till kund Assistera värderingsmannen vid hembesök och på plats Fotografera föremål inför försäljning (allt från småsaker till tunga möbler) Hantera kundkontakt via telefon och e-post Ta emot och lämna ut föremål Delta i upphämtning av föremål hos kund (mindre flyttar) Vi söker dig som är: Prestigelös och inte rädd för att hugga i Nyfiken, praktiskt lagd och har lätt för att samarbeta Trivs i ett stundtals högt tempo Tidigare erfarenhet från t.ex. hemtjänst, service eller restaurang (meriterande) Krav: Körkort B God fysik – du behöver kunna lyfta och bära tyngre föremål God svenska i tal och skrift. Om tjänsten: Start: Slutet av september eller tidigare efter ök Omfattning: Heltid, 100 % Arbetstider: Måndag–fredag 08:00–17:00 Rollen är ett hyrköp på 6 månader och du du kommer att bli anställd hos oss på Andara. Därefter finns det goda möjligheter till överrekrytering till kunden. Andara Group tar hand om hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta vår konsultchef på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
🚀 Bli Säljare för Klinggruppens Promera – Och Gör Skillnad På Riktigt! Skapa Trygga, Smarta och Effektiva Arbetsplatser över hela Sverige Är du en driven person som vill sälja något med verklig betydelse? Vill du göra skillnad – på riktigt? Då är det här jobbet för dig. Som säljare på Promera, en del av Klinggruppen, får du inte bara arbeta med marknadsledande produkter inom första hjälpen, hjärtstartare, brandskydd och livräddande utbildningar – du blir en central del i att skapa tryggare och mer effektiva arbetsmiljöer för företag i hela landet. 💼 Om Oss Promera är en snabbväxande aktör med ett tydligt uppdrag: att göra arbetsplatser säkrare, smartare och mer förberedda. Vi är experter på livräddande produkter, utbildningar och lösningar – och vi älskar att göra skillnad varje dag. Vi erbjuder högkvalitativa produkter inom första hjälpen, hjärtstartare och brandskydd, men också praktiska och engagerande utbildningar i livräddning och brandkunskap – allt för att arbetsplatser ska kunna agera snabbt och rätt när det verkligen gäller. ⭐ Rollen – Mer än bara försäljning Som säljare hos oss är du inte någon vanlig orderplockare. Du är en rådgivare, en problemlösare och en trygghetspartner. Du jobbar tätt med kunderna, identifierar deras behov och levererar skräddarsydda lösningar. I praktiken innebär det att du: Bygger och utvecklar kundrelationer. Demonstrerar produkter och håller i livräddande utbildningar. Utför servicebesök och rådgivning på plats hos kund. Arbetar proaktivt för att hjälpa våra kunder bli ännu bättre och tryggare. 🧠 Vi söker dig som: Är en relationsbyggare med naturlig pondus och lyhördhet. Har förmåga att se helheten och föreslå rätt lösningar för varje kund. Gillar att ta ansvar, är självgående – och älskar att göra affärer. Har B-körkort och är redo att resa i tjänsten. 🎁 Vad du får hos oss: Ett starkt varumärke och ett branschledande produktsortiment i ryggen. Gedigen introduktion, utbildning och coachning – vi investerar i dig. Ett starkt team som stöttar och firar tillsammans. Konkurrenskraftig lön, bonusmöjligheter och bra förmåner. 🛠️ Tillsammans gör vi arbetsplatser säkrare. Varje dag. Låter det som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till oss redan idag! 👉 Vi ser fram emot att höra från dig – och att få in ännu en stjärna till vårt team!
Om oss Everlight är konsultbolaget med din karriär i fokus. Här finns det en hel plattform av möjligheter och karriärvägar att vandra som anställd konsult, underkonsult eller via direktrekrytering. Här finns drivna och ambitiösa kollegor, stöd och bollplank att vända sig till och framförallt finns det glädje och transparens! Om uppdraget Till vår kund söker vi nu efter en projektledare som vill driva förändring inom framtidens produktionsteknik! Är du en nyfiken och drivande projektledare med passion för ny teknik och framtidens industriella utveckling? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vår kund är en innovativ organisation som stöttar företag i regionen i deras utveckling och produktion. Nu söker de dig som vill vara med och leda projekt som hjälper tillverkande företag att utforska och dra nytta av ny teknik – med målet att stärka deras konkurrenskraft och skapa hållbar tillväxt. Om rollen Som projektledare blir du en nyckelperson i arbetet med att förmedla och implementera framtidens produktionsteknik. Du leder projekt i nära samarbete med företag och andra aktörer i regionen – och visar vägen mot effektivare, smartare och mer hållbara produktionslösningar. Du kommer bland annat att: Initiera, driva och samordna tekniska utvecklingsprojekt Vara länken mellan företag och ny teknik Arbeta med framtidsområden som AI, automation, additiv tillverkning och cybersäkerhet Stärka samarbeten mellan näringsliv, akademi och offentlig sektor Vi tror att du: Har erfarenhet av projektledning, gärna inom industriell utveckling eller teknik Är kommunikativ, lösningsorienterad och gillar att skapa nätverk Har ett starkt intresse för teknik och innovation Vill bidra till ett konkurrenskraftigt och hållbart näringsliv i regionen Vem är du? Du är van att effektivt leda projekt från idé till implementering. Du har goda ledaregenskaper, hög integritet och du vågar prioritera och ställa krav. Som person är du leveransfokuserad, strukturerad och har god kunskap och ett nyfiket intresse för utveckling och trender inom det tekniska området. För rollen ska du ha: Minst 3 års arbetserfarenhet inom projektledning. God kommunikativ förmåga såväl i svenska som engelska i tal och skrift och erfarenhet från att samverka med en mångfald av aktörer. Utbildningsbakgrund inom exempelvis industriell ekonomi, datateknik/systemvetenskap eller annan relevant akademisk utbildning och/eller några års erfarenhet av teknikutveckling från industrin. Meriterande: Erfarenhet av förändringsledning inom digitalisering eller produktionsteknik. Erfarenhet från industrin samt kompetens inom områden såsom additiv tillverkning, automation, AI och/eller cybersäkerhet. Placering och omfattning På kontor i Gävle/Sandviken med viss möjlighet till distansarbete Uppdraget har en omfattning på 100 % och är en konsultanställning via Everlight.
Välj ett jobb för att visa detaljer