Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Nu söker vi en engagerad gruppchef till vår grupp inom Byggkonstruktion i Gävle. Du rapporterar till sektionschefen och tillsammans leder och driver vi verksamheten framåt. Som gruppchef är ditt främsta uppdrag att vara en god ledare för gruppens medarbetare men även att bearbeta marknaden i norra Sverige för att hitta nya kunder. I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation, liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter med tillhörande ansvar är tydligt och där man samtidigt har roligt och utvecklas. Detta är en tjänst med stor frihet att bygga upp, driva vidare och utveckla gruppen med befogenhet över gruppens tillväxt, rekrytering, personal, kunder och marknadsföring. Du har fullt personalansvar vilket innebär; rekrytering, utveckling, lönesättning etc. För rätt person finns stora möjligheter till personlig utveckling att fortsätta utvecklas inom AFRY. Du ingår i sektionens ledningsgrupp tillsammans med flera andra gruppchefer i ett nära samarbete som präglas av tillit och arbetsglädje. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta som konsult, förslagsvis som konstruktör. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för teamutveckling, nöjda kunder och har ett stort intresse för att möta såväl pågående som kommande byggprojekt i Norr! Vi tänker att du som person är den som skapar självdrivande medarbetare och har ett innefattande ledarskap. Du visar stort engagemang och är en trygg beslutsfattare, som uthålligt driver organisationen framåt med en god kommunikativ förmåga. Tempot är emellanåt högt och det är viktigt att du kan planera och strukturera såväl gruppens arbete som ditt eget. I din roll är det viktigt att du är engagerad, tydlig, strukturerad och tycker om att driva förändringar. Våra värdefulla medarbetare och fina gemenskap är den viktigaste kraften bakom framgång, så vi lägger stor vikt vid att du är en lyhörd, inkluderande ledare med hög integritet och stark moralisk kompass. För denna roll ser vi gärna att du har mångårig erfarenhet från branschen som konsult, entreprenör eller beställare, är en fena på att göra affärer och är väl införstådd i konsultaffären. Du som söker har en akademisk utbildning med teknisk inriktning eller annan likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi ser även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Sista ansökningsdag är 15 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom ansökningarna först efter sommarledigheten. Kontaktuppgifter för frågor Niklas Svensson, Sektionschef Buildings CM, PM, Structural Engineering +46 10 505 78 66 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 27-års åldern som är bosatt i Gävle har goda kunskaper i svenska är rökfri (vanliga och e-cigaretter) kan komma doftfri till arbetet, det vill säga utan parfym eller andra starka dofter tål pälsdjur, då det finns katt i hemmet har erfarenhet av att arbeta med personer som har autism Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent har arbetat med låg affektivt bemötande tidigare delar kundens intressen av till exempel kolla film, bada och kasta boll Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform för båda tjänsterna är "Så länge assistansuppdraget varar". Ena tjänsten är på 55% med dygnspass och enstaka nattpass enstaka vardagar men främst helger. Den andra tjänsten är på 34% med dygnspass eller nattpass i gång veckan under helgen. Dygnspassen är mellan kl. 14:45-14:45 och nattpassen är mellan kl. 14:45-08:30 och samtliga arbetspass har jourtid mellan kl. 23-06:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-01 är tillträde för båda tjänsterna, men vi ser gärna att du som söker kan påbörja introduktion innan enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén [email protected]
Ditt uppdrag Nu söker vi på Sandarne skola en lärare i årskurs 4-6. Tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget och med ämneskollegor kommer dina arbetsuppgifter bestå av att leda och ta ansvar för det pedagogiska arbetet i verksamheten utifrån läroplanens uppdrag. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet i samverkan med arbetskamrater. På Sandarne skola följer du som lärare din klass under hela mellanstadiet. Det innebär att du kommer undervisa i de flesta ämnen och i flera årskurser. Detta arbetssätt tror vi gynnar elevernas inlärning då de kommer känna en trygghet till dig som lärare. Beskrivning av arbetsplatsen Sandarne skola bedriver ett aktivt och kontinuerligt värdegrundsarbete. De viktiga ingredienserna i det är trygghet, inflytande och att alla ska nå kunskapskraven och må bra. Medarbetare och elever har tillsammans arbetat fram sex ledord som gäller på skolan: respekt, hjälpsamhet, ansvar, självtillit, omsorg och samarbete. Värdegrundsarbetet genomsyrar även vårt fritidshem. Målet är att fritidshemmet ska vara ett komplement till utbildningen i skolan. Sandarne skola är en F-6 skola som ligger cirka 7 kilometer söder om Söderhamns centralort. För närvarande går cirka 140 elever på skolan varav cirka 80 elever även går på vårt fritidshem, Skärgårn. Antalet medarbetare är cirka 20 stycken. Skolan är byggd 1919 och har en fantastisk utsikt över Söderhamnsfjärden. Skolans innemiljö är ljus och trivsam med sina stora fönster som vetter mot vattnet. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare i årskurs 4-6. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att undervisa elever i mellanstadiet samt har jobbat med betygssättning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt samt läs- och skrivinlärning. För att trivas i denna roll är du flexibel och har bra samarbetsförmåga. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer. Vidare är du bra på att skapa kontakter i yrkesmässiga sammanhang och kommunicerar på ett tydligt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi erbjuder Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss har du friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid och vi är måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver. Läs mer om några av våra förmåner: https://www.soderhamn.se/underwebbar/jobba-hos-oss/formaner-och-fordelar.html I skärgårdskommunen Söderhamn - där Hälsingland möter havet, tänker vi nytt och stort. Vi har viljan att växa till 28 000 invånare och utgår varje dag från Söderhamnarna och deras behov när vi formar och utvecklar vår verksamhet. Tillsammans gör vi skillnad för individer och samhälle. Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering för att skapa en inkluderande och rättvis process. Det innebär att vi bedömer kandidater utifrån deras kompetenser, erfarenheter och förmågor på ett jämställt samt jämlikt sätt. Vårt mål är en objektiv rekrytering där alla har samma möjligheter att visa vad de kan bidra med. I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
På Alstom förstår vi transportnätverk och vad som rör människor. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar, till nyckelfärdiga system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet, erbjuder vi våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 80 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och förbinder städer när vi minskar koldioxidutsläppen och ersätter bilar. Vi söker flera servicetekniker till vår depå i Gävle Har du en teknisk bakgrund, gärna med erfarenhet inom el, och vill du bli en del av ett globalt ledande företag? Gillar du lagarbete och är redo att lösa tekniska utmaningar? Då kan du vara den vi söker! Din framtida roll Du kommer att ingå i ett kompetent och engagerat team som stöttar dig i din introduktion och hjälper dig att snabbt komma in i ditt arbete. Rapportering sker till Niclas Pettersson (Operations Manager). Arbetsuppgifterna är mångsidiga och omfattar garantireparationer, felsökning, modifieringar och idrifttagning på våra Regina fordon. Som servicetekniker kommer du att utföra förebyggande underhåll enligt instruktioner samt avhjälpande felsökning vilket säkerställer hög kvalitet och tillgänglighet på våra fordon. Du kommer bland annat att: Ansvara för att rapportera fältdata och administrera blanketter. Genomföra tekniska undersökningar. Stötta valideringen av underhållsdokumentation. Hålla sig uppdaterad kring förändringar i underhållsdokumentationen. Färdigställa fordonen för leverans till kunden Vem är du? För att lyckas som servicetekniker behöver du ha stark teknisk kompetens och ett öga för detaljer. Du bör vara strukturerad, ha förmåga att arbeta efter tydliga processer och trivas med att arbeta mot deadlines för att säkerställa att tågen går i tid. Vidare är det viktigt att du är analytisk och gillar att utföra reparationer samt hitta lösningar på problem. Noggrannhet och ansvarskänsla är avgörande, då ditt arbete har direkt påverkan på passagerares säkerhet och hälsa. Slutligen, god kommunikations- och samarbetsförmåga är viktigt, eftersom du kommer att arbeta nära andra servicetekniker och personal på våra depåer. För att lyckas i rollen: Vi värdesätter passion och attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du har alla färdigheter. Istället har vi listat några som vi tror kommer hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen: Utbildning, erfarenhet eller stor passion för fordonsel, fordonsteknik och felsökning. Erfarenhet eller förståelse för teknik inom flyg-, industri- eller fordonsbranschen, där reparation av mekaniska, elektriska, pneumatiska och digitala styrsystem ingår i ditt arbete. Förmåga att montera elektriska och mekaniska komponenter enligt ritningar och instruktioner. Gärna intresse för mjukvara, inklusive förståelse för hur logiska funktioner byggs upp, samt mjukvaruuppladdningar. Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vi söker dig som kan jobba skift, vilket innebär dag, kvällar, helger och storhelger. För att bli auktoriserad servicetekniker behöver du genomgå Alstoms kostnadsfria interna utbildningsprogram och en medicinsk hälsoundersökning, som Alstom ombesörjer. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Sånt du kommer att gilla Följ med oss på en livslång transformativ resa - järnvägsindustrin är här för att stanna, så att du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär. Njut av stabilitet, utmaningar och en långsiktig karriär fri från tråkiga dagliga rutiner Samarbeta med tvärgående team och hjälpsamma kollegor Bidra till innovativa projekt Utvecklas inom företaget Dra nytta av vår investering i din utveckling genom prisbelönt lärande Om du är redo för utmaningen vill vi gärna höra från dig! Du behöver inte vara en tågentusiast för att trivas hos oss. Vi garanterar att när du kliver på ett av våra tåg med dina vänner eller familj kommer du att vara stolt. Om du är redo för utmaningen vill vi gärna höra från dig!
Högskolan i Gävle söker två doktorander i elektroteknik till projektet Realtidsanalys och optimering med digitala tvillingar, en del av Twin Transition-satsningen. Projektet utvecklar digitala tvillingar för tillståndsövervakning och prediktivt/preskriptivt underhåll, med fokus på industrins behov av digitalisering och hållbarhet. Arbetet kombinerar maskininlärning, reglerteknik, systemidentifiering, experiment och industrisamarbete. Doktorandtjänsterna ingår i ett större forskningsinitiativ som ger små och medelstora företag tillgång till spetskompetens, testmiljöer och forskningssamarbeten. Forskningen bidrar till cirkulär ekonomi genom minskat svinn, ökad tillgänglighet och längre livslängd för tekniska system. Om arbetsplatsen Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten Flexibelt arbetssätt Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap utbildar ingenjörsstudenter, lärarstudenter och basårsstudenter. Den största forskningsgruppen arbetar inom elektroteknik, automation och det strategiska forskningsområdet Intelligent industri. Arbetsuppgifter Tjänst 1 - Experimentell modellering: Projektet fokuserar på utvecklingen av digitala tvillingar (DT) för övervakning, felanalys och prediktivt underhåll av komplexa tillverkningssystem. Målet är att skapa lösningar som fungerar under verklighetstrogna industriella förhållanden, där vanliga utmaningar inkluderar svag excitation, återkopplade styrsystem, varierande produktionsförhållanden och kommunikation mellan automationssystem. Forskningsprojektet kombinerar fysiskt modellbygge, maskininlärning och signalbehandling, och omfattar: • Uppbyggnad av ett experimentellt labb med tvåvägskommunikation mellan fysisk och digital miljö. • Modellering av komponenter i komplexa tillverkningssystem med hybridmetoder (fysikbaserade och datadrivna). • Utveckling av robusta maskininlärningsmetoder för tillståndsövervakning, felidentifiering och prediktivt underhåll. Tjänst 2 - Beslutsstöd och simulering: Denna tjänst fokuserar på att utveckla ett ramverk för riskmedvetna beslut i underhållsstrategier. Du kommer att arbeta med simuleringar och maskininlärningsmodeller (t.ex. neurala nätverk) för att uppskatta osäkerhet i beslutsunderlag och optimera insatser utifrån tillstånds–aktionskostnader. Fokus ligger på: • Utveckling av simuleringar som speglar verkliga tillverkningsförhållanden. • Undersökning och utveckling av maskininlärningsarkitekturer för att skatta tillstånd–aktionskostnader (State-Action Cost). • Utvärdering av kompromissen mellan modellstorlek, noggrannhet, risk och beräkningskostnad. • Framtagning av ett verktyg för att dimensionera modeller i praktiska tillämpningar. Doktorandpositionerna omfattar: - att genomföra det vetenskapliga projektet - att genomföra kurser motsvarande minst 75 hp - undervisning och genomförande av administrativt arbete - att regelbundet delta i akademiaktiviteter såsom seminarier och möten För båda tjänsterna är arbetsplatsen på Högskolan i Gävle där merparten av arbetstiden är campusförlagd. Kvalifikationer För att bli antagen till forskarutbildning (kap 7. 39 § högskoleförordningen) krävs att den sökande har grundläggande behörighet: • avlagt en examen på avancerad nivå eller annan inriktning som arbetsgivaren finner likvärdig • fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. För att bli antagen till forskarutbildning inom ämnet elektroteknik krävs enligt gällande allmänna studieplan särskilt: magisterexamen inom elektroteknik eller motsvarande. Meriterande för doktorandtjänsterna är: • En inriktning mot maskininlärning, optimering, modellering/simulering, signalbehandling och/eller reglerteknik • Erfarenhet av praktiskt experimentellt arbete i laboratoriemiljö • Förmåga att använda MATLAB och/eller Python • Kunskap om reglersystem och sensorsystem, gärna i samband med hydraulik. För att lyckas med dina doktorandstudier bör du vara självgående och ha förmågan att driva ditt arbete framåt. Du har god förmåga att samarbeta med andra, har ett professionellt förhållningssätt och har förmågan att analysera och arbeta med komplexa frågor. Som forskarstuderande ska du ha en vilja att söka ny kunskap och även kunna förklara och diskutera forskningen med personer som inte är verksamma inom det egna ämnet, såväl nationellt som internationellt. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska. Goda kunskaper i svenska är en merit. Urvalet av sökande till en utbildningsplats sker på basis av den sammanvägda bedömningen av den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen. Information om antagning och anställning: Endast den som antagits till forskarutbildning får anställas som doktorand. Den sammanlagda anställningstiden får inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under fyra år. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Villkor Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och eventuella andra handlingar, exempelvis examensbevis, som du önskar att åberopa. Kontaktperson Mikael Cronhjort Avdelningchef, Akademin för teknik och miljö +4626-648402 [email protected] Övrigt Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Bli ledare för Kronans Apotek Gävle, Golfen – sätt din prägel på vår framtid!Vill du vara med och bygga upp ett engagerat team på ett apotek med full fart framåt? På vårt apotek i Gävle, Golfen får du en unik möjlighet att forma verksamhetens utveckling och sätta din egen prägel på arbetssätt och kultur. Apoteket är modernt och fräscht, beläget i direkt anslutning till Gävle Golfklubb, och har ett varierat och trevligt kundflöde. I dagsläget består teamet av två farmaceuter och en egenvårdsrådgivare. Apoteket har öppet vardagar kl. 09.00–18.00 och lördagar kl. 10.00–15.00. Vi söker dig som har viss erfarenhet av ledarskap och trivs med att driva utveckling, särskilt i uppstarts- och förändringsfaser. Du är initiativtagande, kommunikativ och har en stark förmåga att skapa motivation och sammanhållning i teamet. Med tydlighet och engagemang får du med dig dina kollegor mot gemensamma mål. 🚀 I rollen ingår även: - Erbjuda bästa möjliga patientrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass. - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning. - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna på apoteket. - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten. - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket. - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning. - Leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik. Om du är en lösningsorienterad ledare som gillar att arbeta med människor och har förmågan att skapa en positiv och utvecklande arbetsmiljö, kan du vara den vi söker! Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning och du rapporterar till regionchef Jessica Eriksson. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Kanske har du tidigare erfarenhet från en ledande roll eller är nyfiken och redo att axla rollen som apotekschef hos oss. För att trivas i rollen har du lätt för att inspirera andra och skapa engagemang. Då du kommer arbeta efter högt uppsatta mål ser vi gärna att du är strukturerad, positiv, handlingskraftig och lösningsfokuserad. Till din hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regionchef Jessica Eriksson på mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Är du en praktiskt lagd person med energi, driv och ett öga för detaljer? Vill du arbeta i en dynamisk och varierad miljö med allt från design och antikviteter till konst och fashion? Då kan det här vara jobbet för dig! Effecta är ett väletablerat och familjeägt företag med över 40 års erfarenhet inom auktionsförmedling, värdering och avveckling av hem och dödsbon. Med bas i Västerås verkar de i hela Mellansverige med kontor och anläggningar i både Gävle, Uppsala och Örebro. Effecta är kända för sin höga kvalitet, personliga service och helhetslösningar som gör det enkelt för kunderna i en ofta känslig livssituation. Hos Effecta arbetar ett engagerat team med stark yrkesstolthet, nära kundrelationer och fokus på att alltid leverera trygghet och professionalism. Nu söker de dig som vill bli en del av deras resa. Om uppdraget: Hos vår kund Effecta får du möjlighet att arbeta med logistiken av inredningsföremål, mode, konst, design, smycken och silver. De erbjuder även helhetslösningar vid avveckling av hem, inklusive löpande upphämtningar och leveranser, som hanteras av deras interna logistikteam. Nu söker vi en logistiker till anläggningen i Gävle. Arbetsuppgifter: · Medverka vid lastning och lossning samt leveranser till kund · Assistera värderingsmannen vid hembesök och på plats · Fotografera föremål inför försäljning (allt från småsaker till tunga möbler) · Hantera kundkontakt via telefon och e-post · Ta emot och lämna ut föremål · Delta i upphämtning av föremål hos kund (mindre flyttar) Vi söker dig som är: -Prestigelös och inte rädd för att hugga i -Nyfiken, praktiskt lagd och har lätt för att samarbeta -Trivs i ett stundtals högt tempo -Tidigare erfarenhet från t.ex. hemtjänst, service eller restaurang (meriterande) Krav: · Körkort B · God fysik – du behöver kunna lyfta och bära tyngre föremål · God svenska i tal och skrift. Om tjänsten: · Start: Slutet av september eller tidigare efter ök · Omfattning: Heltid, 100 % · Arbetstider: Måndag–fredag 08:00–17:00 Rollen är ett hyrköp på 6 månader och du du kommer att bli anställd hos oss på Andara. Därefter finns det goda möjligheter till överrekrytering till kunden. Andara Group tar hand om hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta vår konsultchef på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Om jobbet Tänk dig en skola som är öppen för alla. En skola som står för nyfikenhet, nytänkande och närhet. Där varje elev får vara den hen vill vara. Där vi tillsammans kan utveckla idéer och odla drömmar. På Björkbergs skola möts drygt 220 elever, från förskoleklass upp till årskurs 6 varje dag. Ungefär 120 elever deltar i fritidsverksamheten. Vi är en mångkulturell skola där ett dynamiskt klimat råder och där våra olikheter skapar våra största möjligheter. Vi vill göra skillnad och skapa möjligheter. För nutid och framtid. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna jag kan, jag vill, jag vågar! När du kommer hit möts du av kollegor som alla jobbar för att vår arbetsplats och skola ska vara så bra som möjligt. Här hjälps vi åt och jobbar som ett team, vilket är jätteviktigt för alla oss som jobbar på Björkbergs skola. Vi har Sveriges viktigaste jobb och det tar vi på stort allvar. Vi vill fortsätta utveckla en skola för alla - vill du vara med? Vi söker nu lärare till årskurs 2 på Björkbergs skola under läsåret 2025-2026. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Tjänsten är ett vikariat på 100% under läsåret 2025-2026. Som lärare på Björkbergs skola ingår du i ett team av lärare och lärarassistenter/fritidspedagoger. Du ansvarar för planering, uppföljning och utvärdering av den pedagogiska verksamheten utifrån kursplanen i de ämnen du undervisar i. Du arbetar med pedagogisk dokumentation, reflektion samt deltar i det systematiska kvalitetsarbetet. Din profil Du är legitimerad lärare. Det är meriterande om du har erfarenhet dock inget krav. Du är förtrogen med läroplanen och trygg i din roll och med de arbetsuppgifter som ingår i uppdraget. Du är social, driven och vill ingå i större och mindre team i ständig förändring och utveckling. Du tar tillsammans med övriga kollegor ett gemensamt helhetsansvar för verksamheten samt medverkar till trivsel och samhörighet. Du arbetar strategiskt och strukturerat för hög måluppfyllelse, trygghet och studiero. Det viktiga är att du som person har ett gott bemötande, en god förmåga att planera och ett mod att fråga när det behövs. Du har en god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta tillsammans i team med olika yrkeskategorier. Ditt förhållningssätt är relationellt, och inriktat mot att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Du är flexibel, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Om tjänsten Edugrade söker nu en engagerad utbildare inom cybersäkerhet till yrkeshögskoleutbildningen Cybersäkerhetstekniker. Rollen passar dig som har minst 2 års erfarenhet inom IT-säkerhet och som vill dela med dig av kunskaper för att bidra till framtidens cybersäkerhetsspecialister. Utbildningen kombinerar klassrumsundervisning på någon av Edugrades studieorter: Hudiksvall, Gävle, Örnsköldsvik, med digital närvaro via Teams. Undervisningen bedrivs 2–3 dagar i veckan och kombineras med självstudier. Edugrade är en del av Hexatronic Group, en koncern som skapar hållbara nätverk över hela världen och erbjuder ledande och högklassiga fiberlösningar för alla tänkbara användningsområden. Edugrade har ett starkt engagemang för att utrusta människor med relevanta färdigheter inom olika branscher. Genom olika utbildningsformer är de dedikerade till att förbereda elever, deltagare och studenter för ett framgångsrikt yrkesliv. Detta är en direktrekrytering och vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner till Edugrade. Du kommer att bli direktanställd hos Edugrade. Du erbjuds • En viktig roll där teknik och lärande möts • Möjlighet att påverka kursinnehåll och pedagogik • Arbete i ett dedikerat team med stort engagemang för kvalitet Arbetsuppgifter • Undervisa inom nätverkssäkerhet, molnsäkerhet, penetrationstestning och sårbarhetshantering • Introducera regelverk och standarder • Leda föreläsningar, handleda laborationer och projektarbeten • Handleda och inspirera studerande, både på plats och digitalt • Bedöma studentarbeten och bidra till utbildningens kvalitet och utveckling • Samarbeta med branschrepresentanter och bidra till LIA-planering Din profil • Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom IT-säkerhet eller har tidigare erfarenhet av att jobba som utbildare inom området • Praktisk erfarenhet av t.ex. intrångsdetektering, säkerhetsanalys, brandväggar och penetrationstestning • Grundläggande kunskaper om cybersäkerhetsstandarder och regelverk • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • Pedagogisk förmåga och vana att kommunicera komplexa ämnen på ett lättförståeligt sätt Rollen passar en lösningsorienterad och kommunikativ person som trivs i en lärandemiljö. Det är viktigt att ha ett genuint intresse för teknik, säkerhet och människor. Edugrade samarbetar tätt med näringslivet för att erbjuda utbildningar som speglar arbetsmarknadens behov. De värdesätter engagemang, kvalitet och ett hållbart lärande – och ser varje utbildare som en nyckelperson i att bygga framtidens kompetens inom cybersäkerhet. Övrigt Omfattning: Heltid Placering: Hudiksvall, Gävle, Örnsköldsvik Start: Så snart som möjligt Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och vi ber att alla frågor rörande tjänsten ställs direkt till [email protected]. Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Välj ett jobb för att visa detaljer