Som rivnings- och saneringstekniker hos oss innefattar ditt arbete främst att i samråd med arbetsledare och kollegor att utföra diverse rivnings- och saneringsarbeten efter vattenskador och bränder. Vi har ett brett tjänsteutbud och allt inom verksamheten kan förekomma som t.ex: Rivning av skador t.ex. bränder- och vattenskador Saneringar t.ex. brandsanering, avloppssanering, mögelskador etc. Röjningar Rengöringar Efter en tids arbete kan det även bli aktuellt med asbest- och PCB-saneringar där särskild utbildning krävs. Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter och miljöer där du blir Probacos ansikte utåt mot kunder och samarbetspartners. Vi arbetar mot byggbolag, försäkringsbolag, fastighetsbolag, privatpersoner, industri, FM-bolag och företag. Vi söker dig som: Har tidigare arbetslivserfarenhet inom praktiskt yrke Kan arbeta under eget ansvar Är flexibel och arbetsvillig Innehar B-körkort (krav) Kan uttrycka dig obehindrat på svenska i både tal och skrift Erfarenhet av asbestsanering är meriterande men inte ett krav Vi värdesätter personliga egenskaper som: Ödmjukhet Social kompetens Ansvarstagande Arbetsvillig Förmåga att kunna prioritera i ditt arbete Vi arbetar ständigt för att vara en attraktiv arbetsplats där medarbetarna trivs och har roligt tillsammans. För den som vill utvecklas med oss erbjuder vi både interna samt externa utbildningar. Samtliga medarbetare får även möjlighet att investera i företagets incitamentsprogram. Våra normala arbetstider sträcker sig från 07:00 till 16:00. Eftersom vi ständigt är beredda att agera vid akuta situationer arbetar vi dygnet runt när skadan väl är framme. För den som är intresserad erbjuder vi också möjligheten att delta i vår jourgrupp och vara beredd att rycka ut vid behov. Vi ska vara en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, försäkringar, pension och avtalsenlig semester. Är du intresserad? – Skicka din ansökan redan idag! Du ansöker snabbt & smidigt genom att svara på några frågor. Du kan söka direkt från mobilen - inget Cv eller personligt brev behövs!
Vill du göra skillnad för barns utveckling och bidra till en inkluderande förskolemiljö där varje barn får bästa möjliga förutsättningar att lyckas? Hudiksvalls kommun söker flera engagerade specialpedagoger som vill vara med och utveckla våra kommunala förskolor. Som specialpedagog bidrar du aktivt till att stärka det specialpedagogiska perspektivet i förskolans arbete. Du är en viktig resurs i arbetet med att skapa trygga och inkluderande lärmiljöer där alla barn känner sig delaktiga och kan växa. Du är anställd under en rektor och kan arbeta på en eller flera förskolor inom kommunen. Arbetsuppgifter Som specialpedagog kommer du spela en viktig roll i att stödja och utveckla det specialpedagogiska arbetet tillsammans med förskolans personal - alltid med barnets bästa i fokus. Du arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och bidrar aktivt till det systematiska kvalitetsarbetet med ett särskilt fokus på specialpedagogik. I ditt arbete skapar du lärmiljöer som främjar delaktighet och trygghet. Du fungerar som ett konsultativt stöd för pedagogerna i deras dagliga verksamhet och samverkar regelbundet med vårdnadshavare samt externa aktörer. Din profil Vi söker dig som har förskollärarutbildning med specialpedagogexamen och erfarenhet av arbete i förskola. Du vill göra verklig skillnad för både barn och pedagoger och har en helhetssyn som genomsyrar ditt arbete. Med god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt skapar du trygga möten med barn, kollegor och vårdnadshavare. Du är trygg i din roll, modig och nyfiken, och vågar tänka nytt samtidigt som du arbetar lösningsfokuserat och ser möjligheter i utmaningar. Din problemlösande analysförmåga och självständighet gör att du kan driva utveckling och bidra till inkluderande lärmiljöer. Du brinner för barns rätt till likvärdig utbildning och för att alla barn ska få känna delaktighet och utvecklingsglädje i förskolan. Vi erbjuder: - Ett meningsfullt arbete där du bidrar till varje barns rätt till utveckling och lärande - Ett nära samarbete i team med engagerade kollegor - Möjlighet att påverka och utveckla det specialpedagogiska arbetet - Fortbildning och stöd i din professionella utveckling Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Innan anställning krävs att du uppvisar utdrag ur belastningsregister. Under sommaren kan svarstiderna vara något längre än vanligt på grund av semestertider. Vi återkopplar så snart vi har möjlighet och tackar för ditt överseende. Välkommen med din ansökan – tillsammans utvecklar vi framtidens förskola i Hudiksvall! Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Jag är en tjej på 22 år som bor med min mamma, pappa, en yngre bror och två katter strax norr om Gävle. Mina intressen är till stor del sång och dans. Jag gillar att vara hemma men tycker att det är väldigt roligt att komma ut i sociala sammanhang med mina kompisar, det är viktigt för mig. Min funktionsnedsättning gör att jag bland annat behöver din hjälp att strukturera min vardag så att jag kan leva en 22-årings liv med allt vad det innebär. Jag kan gå själv, men tar hjälp med rullstol ibland. Du som assistenten jobbar självständigt och hjälper mig med personlig omvårdnad, kommunikation och stöttning vid förflyttningar. Du är en person som är flexibel vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider, har ett pedagogiskt förhållningssätt, är noggrann och följer upprättade rutiner. Du är ansvarsfull, har gott omdöme och har ett individinriktat arbetssätt. Jag vill att du ska trivas riktigt bra ihop med mig, ömsesidig trygghet är viktigt för mig. Arbetstiden är i dagsläget förlagd med dygnspass med väntetid 08:00-08:00. Det finns möjlighet att dela på vissa pass (08:00-18:00, 18:00-08:00) Omfattning: Till att börja med söker vi timvikarier vid behov som kan gå introduktion och börja som timvikarie under sommaren. Efter augusti kan det bli aktuellt med en ordinarie tjänst med en schemarad. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring. Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet. Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning Rekrytering sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Premicare driver nio hälsocentraler på uppdrag av Region Västernorrland och Region Gävleborg. Vi har idag 60 000 patienter och en personalstyrka bestående av 230 medarbetare med olika kompetenser. Vi arbetar med både fysisk och digital vård. Genom vår vision Connected Care Anywhere! vill vi skapa stolta medarbetare och innovativa arbetssätt för en hållbar och jämlik vård där vi hjälper människor till en bättre hälsa vart än i världen man befinner sig. Vi arbetar efter vår värdegrund där omtanke, passion, kvalitet och innovation är våra ledstjärnor i vardagen och en viktig del i att skapa en positiv företagskultur. Premicare är en del av Prima Vård. Vi söker nu en rehabiliteringskoordinator till Premicare Varvet (arbetet är även fördelat mellan hälsocentralerna Premicare E-center och Bergsjö). Arbetsuppgifter Som rehabkoordinator hos oss blir du en viktig del i arbetet med att främja en trygg och effektiv sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocess. Du arbetar i nära samarbete med läkare, övrig vårdpersonal, patienten och externa aktörer som Försäkringskassan, arbetsgivare och andra vårdgivare. I ditt arbete kommer du: Samordna och planera rehabiliteringsinsatser för patienter i behov av stöd för återgång i arbete. Vara en länk mellan vården, Försäkringskassan, arbetsgivare och andra aktörer. Ge vägledning, stöd och information till patienter i sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocessen. Stödja vårdpersonal med kunskap om försäkringsmedicin och rehabilitering. Delta i och ibland leda samordningsmöten (t.ex. SIP-möten). Dokumentation i patientjournal samt uppföljning av pågående ärenden. Medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt inom sjukskrivnings- och rehabiliteringsområdet. Du kommer även till viss del att arbeta på våra hälsocentraler Premicare E-center samt Premicare Bergsjö. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är ett härligt gäng som nu ser fram emot att välkomna en ny medarbetare. Vi kan erbjuda en utvecklande och trivsam arbetsmiljö där vi använder innovativa arbetssätt för en god personcentrerad vård. Introduktionen planeras utifrån dina behov och önskemål. Premicare omfattas av kollektivavtal och som anställd har du flera förmåner. Några exempel är friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och extra semesterdagar från det att du fyller 40. Är du den vi söker? Vi söker dig som har relevant utbildning, t.ex. inom vård, rehabilitering, socialt arbete eller liknande. Du har god kännedom om sjukförsäkringssystemet och arbetslivsinriktad rehabilitering. Du har god kommunikationsförmåga, är strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är van vid att arbeta självständigt likväl som i team och du är trygg i din yrkesroll. Som person är du ansvarstagande och du har en god organisationsförmåga samt ett gott bemötande. Du gillar utmaningar och vill vara delaktig i hälsocentralens utveckling. Då resor mellan hälsocentralerna förekommer är B-körkort ett krav. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i journalsystemet Cosmic. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid: Heltid, 100 %. Vi tillämpar provanställning. Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag: 2025-07-06.
Har du förståelse av ritningsläsning och mätdonshantering? Vill du jobba i ett växande företag och trivs med varierade arbetsuppgifter? Mekanotjänst investerar kontinuerligt i ny teknik, maskiner och automation för att ligga i framkant inom branschen, och står inför en spännande framtid. Nu söker vi kvalitetstekniker till vårt team! Vi är en av Sveriges ledande legotillverkare med ett flertal spännande kontrakt inom bl a medicinteknik, försvarsindustri, entreprenad och elektronik. Idag är vi 140 medarbetare i Järvsö och Ljusdal. Mekanotjänst är ett tillverkningsföretag med effektiv produktion inom avancerad tunnplåts-, rör- och skärande bearbetning. Mekanotjänst har samarbeten med välkända företag inom ett flertal branscher bl a medicinteknik, offshore, elektronik, försvar och entreprenad. Mekanotjänst verkar för långsiktiga relationer det är av högsta vikt att leverera lösningar av bästa kvalitet och konkurrenskraft. Ansvarsområden Som kvalitetstekniker är ditt huvudsakliga ansvarsområde att stötta produktionen med kvalitetskontroller, mätningar samt andra mättekniska och kvalitetsrelaterade ärenden. Kvalitetskontroller kan bestå av mottagnings-, stickprovs- och slutkontroller samt löpande mätning under produktion. I rollen ingår även hantering av kvalitetsärenden mot kunder och leverantörer. Arbetsuppgifterna är mycket varierade och det finns goda utvecklingsmöjligheter. Vi strävar efter att kontinuerligt förbättra vår verksamhet genom Lean-principer, inklusive 5S och ständiga förbättringar i arbetsflödet. Vi ser fram emot att arbeta med dig för att optimera våra processer och säkerställa hög kvalitet i allt vi gör. Arbetsstället är i Järvsö, men arbete på Mekanotjänst i Ljusdal kan också förekomma. För att lyckas i rollen Vi söker dig som är samarbetsorienterad, lösningsfokuserad och noggrann. Du behöver ha förståelse för ritningsläsning, mätdonshantering och gärna erfarenhet av mätmaskiner. Du bör ha god datorvana samt kunna hantera Excel. Vidare ser vi gärna att du har jobbat i Monitor eller annat affärssystem, samt att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin eller likvärdiga roller. Du behärskar svenska i tal och skrift, och det är en fördel om du även har kunskaper i engelska. Det är meriterande med utbildning inom industri eller teknik. Även truckkort är meriterande. Vi tror på att utvecklas tillsammans och det finns goda möjligheter till kompetensutveckling och karriär inom bolaget. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmåner som bland annat friskvårdsbidrag på 4000 kr/år. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Välkommen att bli en del av vårt team och bidra till vår fortsatta framgång. Alkohol- och drogtest genomförs i samband med anställning.
Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska till HVB-hem utanför Gävle. Viktigt att du har egen bil då det är dåliga kommunikationer till boendet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Delar dosetter och ger injektioner Tar prover och gör medicinska bedömningar Deltar i ronder och vårdmöten Har kontakt med specialistläkare vid behov Sjuksköterskan behöver delegera vissa arbetsuppgifter till boendeassistenter, primärt läkemedelshantering. Lön inom 24 timmar När du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från HVB hem är krav. VUB inom psykiatri är meriterande. Tillgång till egen bil pga dåliga kommunikationer till boendet. Var: Tärnsjö Omfattning: 75-90% Tidsperiod: 2025.08.11-2025.10.03. Kan också gå bra från 21/7 Arbetstider: 07:30-17:00 men är flexibelt beroende på om du kan arbeta 75% eller 90% Journalsystem: Carebuilder Sista ansökningsdag: Så länge annonsen finns uppe är uppdraget ledigt. Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB? Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.
På allmänpsykiatriska mottagningen arbetar psykologer, sjuksköterskor, skötare, arbetsterapeut, rehabkoordinator, kuratorer, läkare och medicinska sekreterare. Tillsammans är vi ett 40-tal medarbetare. Mottagningen svarar för insatser på specialistnivå där alla psykiatriska tillstånd så som affektiva sjukdomar, personlighetsstörningar, ångesttillstånd och ADHD behandlas. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss kommer du att arbeta självständigt, brett och varierat med olika arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ett team med sjuksköterskekollegor, skötare, kurator, psykolog samt läkare. I samarbete med kollegor och i samråd med patient bedömer du den enskilde patientens behov av stöd, vård och behandling. Inom ramen för tjänsten kan du tillsammans med kollegor komma att hålla i uppskattade informationsträffar för grupper av patienter, så kallad psykopedagogisk intervention (PPI), vilket mottagningen erbjuder riktat till flera psykiatriska målgrupper. Som psykiatrisjuksköterska hos oss kommer du att arbeta med • läkemedelsdelning och uppföljning • motiverande samtal och suicidpreventiva samtal • telefonrådgivning • gruppverksamhet och psykoedukation till patienter • samverkan med övriga yrkeskategorier inom mottagningen samt samverkan med andra offentliga verksamheter. Hos oss får du • arbeta dagtid (måndag - fredag) med möjlighet till flex i samråd med teamet • ett flexibelt arbete med patienten i fokus • ett lärorikt, spännande och roligt arbete med varierande arbetsuppgifter • vara med och driva utvecklingsarbeten framåt • goda möjligheter till kompetensutveckling. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen är du en person som kan organisera samt planera arbetet på ett effektivt sätt. Du är flexibel och har lätt att samarbeta med andra yrkeskategorier och andra externa instanser. Du behöver en välutvecklad empatisk förmåga då ett gott bemötande av patienter och medarbetare är en framgångsfaktor på mottagningen och värderas högt. Vi ser vidare att du är självständig, snabb, noggrann och tycker det är roligt att ställa om efter nya förutsättningar. I rollen som psykiatrisjuksköterska ska du • vara legitimerad psykiatrisjuksköterska, alternativt allmänsjuksköterska med minst fyra års arbetslivserfarenhet. • ha B-körkort • ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift, på minst C1-nivå. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. Tycker du arbetet låter intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. ARBETSUPPGIFTER Norrsätraskolan är en 4-6 skola som ligger i Västra delen av Sandviken. Vi söker en lärare till åk 4-6. Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi arbetar i arbetslag där vi verkar för att vara en attraktiv skola med eleven i fokus i en trygg och utvecklande miljö. Skolan arbetar med tvålärarskap och nära relationer till eleverna. Skolan arbetar aktivt för trygghet och studiero. Du är strukturerad och engagerad i ditt arbete. Du är van att arbeta med digitala verktyg som Microsoft 365, Teams och Unikum. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som känner igen dig i följande: Du är legitimerad lärare och har högskoleutbildning inom pedagogik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kännedom om gällande lagar och förordningar som styr skolans verksamhet. Du ska ha förmåga att kunna planera och arbeta strukturerat utifrån skolans pedagogiska uppdrag. Du kan motivera, stötta och hjälpa elever i deras studiegång. Du är en tydlig ledare och vuxen förebild. Du kan samarbeta, skapa goda relationer och är tydlig i din dialog med kollegor, elever och föräldrar. Du kan sätta tydliga och professionella gränser samtidigt som du har stor empatisk förmåga och god förståelse för olika skolsvårigheter som elever kan hamna i. Meriterande är om du: • har erfarenhet och kunskap av arbete med elever • kan använda dig av datorn som ett naturligt verktyg Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då vi gör urval löpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Är du en utvecklare som söker en central roll i något av våra spännande projekt? Vi har alla möjligheter för dig! Vi söker nu utvecklare som ska vara med att arbeta något av våra viktiga projekt där du har möjlighet att påverka Monitors fortsatta framgångar. Om rollen Vi driver flera mjukvaruprojekt parallellt, och beroende på vilket team du tillhör kommer du antingen att arbeta med vår webbklient som påverkar samtliga dagliga användare av Monitor ERP eller med kundanpassade lösningar, där vi utvecklar unika funktioner i nära samarbete med beställaren för att möta deras specifika behov. Som vår nya utvecklare kommer du att ha en central position i vårt utvecklingsarbete. Du kommer att vara med och forma företagets framtid genom att skapa en modern och kraftfull webbklient som påverkar samtliga dagliga användare av Monitor ERP. Som utvecklare hos oss jobbar du med tekniker som Angular, .NET samt agila metoder. Om teamet Hos oss blir du en del av ett engagerat team där ni tillsammans tar ansvar för hela utvecklingskedjan, från idé till färdig funktion, med fokus på kvalitet och användarvärde. Vi arbetar enligt agila metoder och har en stark teamkänsla där vi lär av varandra och samarbetar tätt för att nå gemensamma mål. Våra två utvecklingsavdelningar rymmer över 200 medarbetare i Sverige, Polen och Malaysia. Som utvecklare hos oss kan din roll variera beroende på teamets inriktning – från att arbeta med vår nya webklient i projektform, till att vidareutveckla kärnfunktionalitet i vårt affärssystem eller skapa kundunika lösningar i nära dialog med slutkund. Vi söker därför dig som uppskattar variation, värdesätter samarbete och trivs i en miljö där vi ständigt utvecklas – tillsammans. Vem är du? Vi söker en driven och kreativ lagspelare som brinner för utveckling och problemlösning. Du är kvalitetsmedveten och är noga med att leverera arbete av hög kvalitet. Vi ser gärna att du motiveras av att komma med nya kreativa idéer och lösningsförslag. Vi vill att du identifierar dig med våra värdeord: jordnära, långsiktig och engagerad. För att trivas i rollen bör du känna igen dig i följande: Du har några års erfarenhet av utveckling inom ASP.Net, C#, Java eller liknande miljöer och programmeringsspråk. Du har erfarenhet av agilt arbete i miljöer där fokus ligger på kundnytta och slutresultat. Erfarenhet av Angular, Blazor, Typescript är meriterande. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda. Det är meriterande om du har kunskaper inom SQL. Om Monitor Hos Monitor blir du en del av ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den natursköna kuststaden Hudiksvall. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem, som hjälper små och medelstora tillverkningsföretag att effektivisera sin verksamhet – från sportbilar till julmust. Med cirka 500 anställda globalt (över 300 i Sverige) är vi mitt i en expansiv och spännande fas där internationell tillväxt är vår primära fokus. Varför välja Monitor ERP System? En passionerad och engagerad kultur: Vi arbetar tillsammans för att skapa det bästa affärssystemet och ge våra kunder förstklassig service. En ledare på marknaden: Monitor är Sveriges mest framstående affärsystemsleverantör och växer stadigt både nationellt och internationellt. Vi har en årlig omsättningstillväxt på ca 17%. Personlig utveckling i fokus: Vi tror på att växa tillsammans och investerar i din utveckling. Här hittar du både lokala och internationella karriärmöjligheter. Hälsa och välmående: Din hälsa är viktig för oss. Vi satsar på en bra arbetsmiljö och erbjuder förmåner som främjar både fysiskt och psykiskt välbefinnande. Engagerade medarbetare: Vi har ett eNPS-värde på 58 (Employee Net Promoter Score mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare) där benchmark är -2 (över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra). Mer information om rekryteringsprocessen: Start: Enligt överenskommelse Plats: Hudiksvall Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande. Monitor strävar efter att erbjuda en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi ser olikheter som en tillgång och uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Välkommen med din ansökan! Bo, leva, verka i Hälsingland - här kan du skapa en vardag som kombinerar livskvalitet med framtidstro. Läs med om livet i Hälsingland här.
Trivs du att leda projekt och vara spindeln i nätet? Vill du vara med och utveckla Sveriges marknadsledande affärssystem inom den tillverkande industrin? Monitor fortsätter att växa och vi behöver nu förstärka ett utav våra utvecklingsteam med en kunnig och driven Business Analyst. Som Business Analyst har du ett stort ansvar och en viktig roll i arbetet med den fortsätta utvecklingen av vårt affärssystem Monitor ERP. Om rollen Som Business Analyst blir du en del av Monitors utvecklingsavdelning, med placering på vårt huvudkontor i Hudiksvall. Här arbetar du i en innovativ och stimulerande miljö tillsammans med kollegor för att driva utvecklingen av Monitor ERP framåt. Ditt ansvar är att styra vad som ska utvecklas samt hur kraven internt och från kund ska uppfyllas på bästa sätt. En stor del av arbetet handlar om kreativitet, initiativtagande och förmåga att kunna se en helhet samt effektiva arbetsflöden i systemet. Du genomför faktainsamling, analyserar önskemål, utför riskanalyser och utformar specifikationer på vad som ska utvecklas. Tillsammans med produktägare kommer du att prioritera bland krav, idéer och önskemål. Andra viktiga delar av arbetet är att förvalta de funktioner som finns samt bistå med expertis på detaljnivå inom de områden som teamet ansvarar för. Tillsammans med teamchefen ser du sedan till att utvecklingen sker enligt plan. Du ansvarar även för att presentera vad som utvecklats, både internt och externt till våra kunder. Om teamet Teamet ansvarar för salesmodulen i Monitor ERP och består av totalt 17 medarbetare. Stor del av kommunikationen sker på engelska då tre av teammedlemmarna är placerade på vårt kontor i Wroclaw, Polen. Resterande del av teamet arbetar från huvudkontoret i Hudiksvall. De roller som finns i teamet är business analyst, utvecklare och testare samt en teamchef. Teamet arbetar i sprintar om fem veckor efter vilka en ny version av vår programvara Monitor ERP släpps till våra kunder. Komplexiteten i vår produkt gör att vi ständigt utmanas och utvecklas. Vi tror på teamarbete, att vi tillsammans jobbar mot uppsatta mål och att ett nära samarbete gynnar vår individuella och yrkesmässiga utveckling – vi lär av varandra. Vem är du? Som person är du driven, lyhörd och kommunikativ samt har en förmåga att prioritera och strukturera bland dina arbetsuppgifter. Du gillar att arbeta i ett högt tempo, ta eget ansvar och egna initiativ men även att samarbeta och kommunicera med andra. Du trivs i en roll där du får leda processen och vara en viktig spelare i laget. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser också att du identifierar dig med våra värdeord: jordnära, långsiktig och engagerad. För att trivas i rollen bör du känna igen dig i följande: Förmåga att på ett kreativt och initiativrikt sätt ta fram egna lösnings- och förbättringsförslag för komplexa problem. Du har tidigare arbetat agilt i miljöer där fokus ligger på kundnytta och slutresultat. Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande om du har erfarenhet av Monitor ERP eller andra affärssystem från tillverkande industrin. Meriterande om du har erfarenhet från tidigare arbete med EDI-flöden. Om Monitor Hos Monitor blir du en del av ett stabilt, globalt produktbolag med huvudkontor i den natursköna kuststaden Hudiksvall. Vi utvecklar och säljer vårt eget affärssystem, som hjälper små och medelstora tillverkningsföretag att effektivisera sin verksamhet – från sportbilar till julmust. Med cirka 500 anställda globalt (över 300 i Sverige) är vi mitt i en expansiv och spännande fas där internationell tillväxt är vår primära fokus. Varför välja Monitor ERP System? En passionerad och engagerad kultur: Vi arbetar tillsammans för att skapa det bästa affärssystemet och ge våra kunder förstklassig service. En ledare på marknaden: Monitor är Sveriges mest framstående affärsystemsleverantör och växer stadigt både nationellt och internationellt. Vi har en årlig omsättningstillväxt på ca 17%. Personlig utveckling i fokus: Vi tror på att växa tillsammans och investerar i din utveckling. Här hittar du både lokala och internationella karriärmöjligheter. Hälsa och välmående: Din hälsa är viktig för oss. Vi satsar på en bra arbetsmiljö och erbjuder förmåner som främjar både fysiskt och psykiskt välbefinnande. Engagerade medarbetare: Vi har ett eNPS-värde på 58 (Employee Net Promoter Score mäter engagemang och lojalitet hos medarbetare) där benchmark är -2 (över 20 = mycket bra, över 50 = exceptionellt bra). Mer information om rekryteringsprocessen: Start: Enligt överenskommelse Plats: Hudiksvall Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande. Bo, leva, verka i Hälsingland - här kan du skapa en vardag som kombinerar livskvalitet med framtidstro. Läs med om livet i Hälsingland här.
Välj ett jobb för att visa detaljer