Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som röntgensjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom bilddiagnostik. Du kommer att utföra röntgenundersökningar, hantera avancerad utrustning och samarbeta med radiologer. Arbetsmiljön är omväxlande och skiftar beroende på kund och avdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Röntgensjuksköterska till Östersund intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Feelgood Privathälsa Östersund är en privat vårdgivare som främst tar emot patienter med sjukvårdsförsäkring via försäkringsbolag, som är våra kunder. Vi bedriver utredning och behandling inom allmänmedicin och ortopedi. Försäkringsbolagen har ett stort rikstäckande vårdgivarnätverk med utredningsresurser som vi kan använda när det behövs. På mottagningen erbjuds hälsoundersökningar samt andra individanpassade och behovsstyrda vårdtjänster såsom körkortsintyg, andra typer av friskintyg och även medicinska invaliditetsintyg för privatpersoner och företag. En omfattande resemedicinsk verksamhet med vaccinationer ingår också i vårt utbud. Vårt stora fokus är hög kundnöjdhet och tillgänglighet. Vi håller till i fina lokaler på Campus-området i Östersund. På enheten jobbar ca 25 medarbetare med olika kompetenser inom hälsa-, sjukvård och arbetsmiljö, varav sex läkare med olika specialiseringar. Det finns en välfungerande back office som administrativt stöd samt undersköterska som sköter provtagning på plats och assisterar vid mindre ingrepp. Feelgood har även nationella stödfunktioner såsom ekonomiavdelning, kundsupport och IT-stöd. Som läkare hos oss Som specialistläkare inom allmänmedicin jobbar du med mottagningsarbete med målgrupp i åldrarna 16 år och uppåt i ett tight team. Du träffar patienter som kommer via sin sjukvårdsförsäkring, där korta ledtider är ett nyckelord, och privata kunder som söker sig till oss för reseråd, vaccinationer och olika intyg. Vi arbetar inte mot barn-, mödrahälsovård eller äldrevård. Ditt fokus är att se den yrkesverksamma patienten i sin helhet. Medicinsk ledningsansvarig inom affärsområde Privathälsa I tjänsten ingår uppdrag som medicinsk ledningsfunktion för försäkringsaffären inom Feelgood Privathälsa. Ledningsfunktionen ansvarar för att kvalitetssäkra inre medicinska processer och rutiner samt agera medicinsk rådgivare för Feelgoods Medicinska Ledningsgrupp, -chefer och övriga läkare inom Feelgood Privathälsa. Anställningsform: Tillsvidareanställning på 75%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstid: Arbete förläggs dagtid måndag till fredag, eller enligt överenskommelse. Arbete på plats på mottagningen. Ingen jourtjänstgöring. Har du frågor kontakta verksamhetschef Helena Hultner Mail: [email protected] Mobil: 073 043 35 71 Ansökan: Urval och intervjuer sker fortlöpande och annonsen kan avslutas innan sista ansökningsdag går ut. Samtal från annonsförsäljare och rekryteringsföretag undanbedes. Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker dig som är leg. läkare specialiserad inom allmänmedicin och brinner för en god vård och hög patientnöjdhet Vi ser att du: - Har en positiv inställning och uppskattar teamarbete - Är kommunikativ, ser vikten av ett högt fokus på kund och patientnöjdhet - Är självständig och beslutskapabel - Är affärsmässig och gärna tar initiativ till att förbättra och bredda våra tjänster - Är trygg i att hantera frågeställningar inom allmänmedicin Meriterande är tidigare erfarenhet av vårdförsäkringar och privat sjukvård samt erfarenhet av medicinskt ledningsarbete. Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 800 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 140 platser i Sverige vilket omfattar ca 8 000 kunder och 1 miljon medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
Ätstörningsenheten i Östersund erbjuder evidensbaserad specialistvård för patienter med ätstörningar. Enheten ingår i Område Psykiatri vid Östersunds sjukhus under Region Jämtland Härjedalen. Hos oss arbetar du i ett multiprofessionellt team där vi kombinerar vår specifika kompetens för att ge patienterna en sammanhållen och trygg vård. Vi har en arbetsmiljö som präglas av nära samarbete, tydlig kommunikation och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Vi värdesätter en öppen och prestigelös kultur där vi stöttar varandra och gemensamt driver verksamheten framåt. Vårt arbete vilar på Regionens kärnvärden: välkomnande, handlingskraftig och pålitlig. Invånare i Jämtlands län som är i behov av specialistpsykiatri får sin behandling i öppen- eller heldygnsvård inom område psykiatri på Östersunds sjukhus. Enheternas medarbetare har ett stort ansvar i att utveckla och förbättra vården i samarbete med områdets ledning. Sammanlagt finns ca 270 medarbetare inom området. Vi erbjuder en tjänst där du får möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling och handledning. Som anställd i Region Jämtland Härjedalen har du tillgång till friskvårdsförmåner i form av friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag, samt välutrustade träningslokaler med både individuell träning och gruppträningspass. ARBETSUPPGIFTER Som psykolog på Ätstörningsenheten arbetar du inom specialistpsykiatrisk öppenvård och ingår i ett multiprofessionellt team med gemensamt ansvar för att bedöma, behandla och följa upp patienter med ätstörningsproblematik. Du möter patienter med olika typer av problematik och varierande svårighetsgrad, där psykiatrisk samsjuklighet kan förekomma. Arbetet kan därmed innefatta både bedömning och behandling av samsjukliga tillstånd samt hänsynstagande till dessa i planering och genomförande av vårdinsatser. Behandlingsarbetet utgår från Enhanced Cognitive Behaviour Therapy for Eating Disorders (KBT-E), en evidensbaserad och strukturerad modell för behandling av ätstörningar. Metoden kombinerar kognitiva och beteendefokuserade inslag med psykoedukation och stöd för långsiktig återhämtning. Behandlingen ges individuellt eller i grupp, både fysiskt på mottagningen och digitalt. Inom ramen för öppenvården kan även förstärkta insatser ges, exempelvis i form av dagvård med högre intensitet flera dagar per vecka. I uppdraget ingår handledning samt aktiv medverkan i enhetens kvalitets- och utvecklingsarbete. Du samverkar med andra enheter inom psykiatrin samt med relevanta samverkansparter för att säkerställa en sammanhållen och personcentrerad vårdkedja. KVALIFIKATIONER Du ska vara legitimerad psykolog. Meriterande är utbildning i och/eller erfarenhet av att arbeta enligt KBT-E samt med bedömning och behandling av ätstörningsproblematik. ÖVRIGT Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande. Hör våra kollegor själva berätta om sitt arbete på Vuxenpsykiatrin i Östersund via https://regionjh.se/psykiatri Ny i kommunen eller i länet? Rekryterande chef kan svara på frågor om boende där vi som arbetsgivare har vissa möjligheter att erbjuda det. För mer information till dig som ny i länet på resan mot flytt till Jämtland Härjedalen ta del av Ta stegets inflyttarweb: https://tasteget.nu/ Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden. Som sökande ska du lämna utdrag ur belastningsregistret i samband med erbjudande av tjänst.
Laboratoriemedicin inom Region Jämtland Härjedalen är en avancerad diagnostikorganisation med mycket expertkompetens. Organisationen genomgår en förändring och expansion, och vi söker nu nya kollegor som vill vara med i vår intressanta utvecklingsresa där vi bedriver avancerad medicinsk diagnostik samt forskning och utveckling. Laboratoriemedicin är en ackrediterad verksamhet med ett stort och varierat diagnostiskt panorama. Här arbetar, och samarbetar, många olika yrkesgrupper och professioner; sjuksköterskor, biomedicinska analytiker, läkare, specialistläkare, kemister, mikrobiologer, undersköterskor, medicinsk biolog, laboratoriebiträden, IT-specialister och medicinska sekreterare. Vi ger patienter och remittenter en hög grad av service. Klinisk Kemi omfattar sektionerna Allmän kemi, Hematologi och Preanalys med provtagning, provinlämning och reception. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en Undersköterska/Laboratoriebiträde eller motsvarande för arbete inom vårt preanalytiska flöde. Du kommer att arbeta på vår provinlämning och med vår skickeprovshantering. Beroende på personlig lämplighet och verksamhetens behov kan även provtagning, receptionsarbete samt analysarbete motsvarande patientnära analyser bli aktuella. Arbetstiderna är för närvarande vardagar, dagtid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är Undersköterska eller har annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av laborativt arbete, provtagning samt skickeprovshantering är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Älskar du kaffe lika mycket som vi? Vi söker Baristor som vill sprida kaffeglädje varje dag! Som Barista på Espresso House, Sveriges ledande cafékedja, får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där vi har kul bakom baren. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Vad erbjuder vi dig? Flexibelt schema och arbetstider förekommer under dag, kväll och helg. Utvecklingsmöjligheter inom Espresso House Academy. Personalrabatt i alla våra shopar, i alla länder! Tillsvidaretjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Ekonomisk trygghet i form av extra ersättning från oss under din föräldraledighet. Hur vet du att du är den vi söker? • Jo, du är nyfiken på människor, gillar det här med sälj och service och är den som sätter laget före jaget.. • Vi tror att du är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av utveckling. • Du har snabbt till handling att berätta vad just du tycker, tänker och känner. Det säger oss att du är mån om både din, och andras, förbättring och kvalitet. • Du älskar att ha kul på jobbet! Join the brew crew! Jobbet som Barista kräver inga förkunskaper, vi utbildar våra nya medarbetare till Baristor! För att börja jobba som Barista behöver du vara myndig. Är du minderårig kan du i stället söka tjänsten som Host, håll koll på hemsidan när nya tjänster läggs upp. Det är meriterande om du tidigare jobbat som cafébiträde, butiksbiträde eller inom service tidigare. I rollen kommer du göra goda drycker, bereda och servera fika. Du ser till att shopen är härligt välkomnande, ren och prydlig så som du själv skulle vilja ha det. Och du, tillsammans med dina kollegor, ser till att ni har det bra bakom baren! Låter det här kul? Sök direkt, vi kollar ansökningar löpande! Om du går vidare kommer ett litet test också, inget krångligt, bara en del av vägen framåt. Let us brew our future together!
Det unika med Mini-Maria Jämtland Härjedalen är det tvärprofessionella arbetssättet där kommun och region jobbar tillsammans för att på ett framgångsrikt sätt kunna jobba med tidigt förebyggande insatser kopplade till skadligt bruk av alkohol, droger och spel om pengar. Ditt nya jobb Mini-Maria Jämtland Härjedalen är en nyöppnad integrerad länsgemensam verksamhet där Region Jämtland Härjedalen och länets åtta kommuner erbjuder stöd och behandling gällande skadligt bruk av droger, alkohol och/eller spel om pengar för länets unga invånare upp till 21 år. Stödet erbjuds även närstående till den unge såsom föräldrar, kompisar och/eller annan anhörig samt till andra professionella som kommer i kontakt med målgruppen. På Mini-Maria JH aktualiseras ungdomen antingen via egen kontakt eller biståndsbeslut från socialtjänsten. Ungdomen har även möjlighet att få Mini-Maria som stödinsats i sitt ungdomskontrakt. Huvudmottagningen ligger i Östersund och i respektive kranskommun finns filialmottagningar vilket innebär resor i tjänsten. Besöken sker på en mottagning i någon av länets kommuner, beroende på vart den unge bor eller önskar träffas, och ni jobbar tillsammans utifrån gemensamt uppsatta mål. Utöver fysiska möten erbjuds digitala lösningar för rådgivning och behandling. Detta kan ske per telefon, via videosamtal och via mottagningens app. I arbetet används olika metoder som motiverande samtal, cannabisprogrammet för unga (CPU), A-CRA och återfallsprevention. Vi har som målsättning att även kunna erbjuda spelbehandling varför kompetens inom detta område ses som meriterande. Som stöd i familjearbetet används Funktionell familjeterapi (FFT). Grundbemanningen på Mini-Maria JH består av en samordnare, två behandlare och två sjuksköterskor. Utöver det är två psykologer och två läkare knutna till mottagningen, uppdelade utifrån åldersindelning. Då en av behandlarna nu flyttar söderut söker mottagningen en ny kollega som vill vara med och jobba med tidigt, förebyggande och behandlande insatser för länets unga invånare. Vanliga arbetsuppgifter: • Motiverande och behandlande samtal med de unga. • Rådgivande samtal till vårdnadshavare. • Rådgivande samtal via telefon till närstående och professionella. • Tvärprofessionellt arbete med sjuksköterskor, läkare och psykolog. • Filialresor. • Delta i utåtriktat arbete gentemot målgruppen och professionella. • Dokumentera i VIVA, såsom journalanteckningar och genomförandeplaner. Din kompetens Vi söker dig som: • är utbildad socionom- eller socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • har minst 2 års erfarenhet av att ha jobbat behandlande med målgruppen • besitter god förmåga till självständigt arbete • har B-körkort Meriterande är: • erfarenhet av att ha jobbat med någon av de metoder vi erbjuder (MI, CPU, A-CRA, Återfallsprevention, FFT samt Till spelfriheten). Vi söker dig som har: EMPATISK FÖRMÅGA. Har förmåga att sätta sig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. FLEXIBILITET. Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar. HELHETSSYN. Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. PERSONLIG MOGNAD. Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. RELATIONSSKAPANDE. Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. SAMARBETSFÖRMÅGA. Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Övrig information till dig som söker • Som anställd på Mini-Maria JH erbjuds du extern handledning och kollegialt stöd i arbetet. • Genomgå utbildning i Ung Dok vilket är ett system för kartläggning. • Årsarbetstid med flexibla möjligheter i ditt schema. • Superhärliga kollegor med hög kompetens och starkt engagemang för målgruppen. Ansökningstiden går ut 2025-07-27. Rekryterande chef har semester under v 27 – 29 och kommer inte ha möjlighet att svara på eventuella frågor förrän v 30. Intervjuer planeras att hållas v 31 så frigör gärna tid den veckan. Informera även gärna referenser varav minst en av dessa behöver vara närmsta chef. Så går rekryteringen till Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Social- och arbetsmarknadsförvaltningen Att jobba med hjärtat är att vara med och skapa förutsättningar för att alla i Östersund ska kunna leva ett enklare, rikare och tryggare liv. Hos oss kan det innebära att du jobbar med invånare i alla åldrar inom såväl öppenvård, arbetsmarknad och socialtjänst. Det är viktigt. På riktigt.
Krav : Körkort och god arbetsmoral Djur finns i hemmet. Vi söker nu vikarier till en tjej utanför Östersund. Vi söker en assistent till en 17 årig cool tjej som rullar fram genom livet både i manuell och elrulle. Arbetet kräver tålamod, mkt humor och lite jäklar anamma. Arbetet sker i hemmet, skola, taxi, habilitering. Sjukhus och diverse roliga aktiviteter som ex bad. Dygnet runt, sovande jour. Pass 06.30 16.00 16.00-06.30 och dygn. Varannan vecka (Jämna) med undantag för sommaren då ett annat schema tillämpas. Dagarna ser ut – skola, taxiresor i övrigt vill vi ej ligga och se film hela dagarna så du kan hänga på FB. Promenad, gunga, disco, baka, busa, åka bil, hänga med min bror och lyssna på när du läser böcker för mig är aktiviteter som jag tycker om. Hjälpmedel + taklyft finns i hemmet. Jag bor med min mamma, lillebror och mina fyrbenta pälsksyskon. Utdrag från belastningsregistret Vet du inte vad de innebär att vara assistent så hör av dig så berättar vi gärna mer – detta kanske är som klippt och skuret för dig. Då arbetsplatsen ligger utanför kollektivtrafik är körkort och egen bil nödvändigt. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan omgående.
Krav : Körkort och god arbetsmoral Djur finns i hemmet. Vi söker nu vikarier till en tjej utanför Östersund. Vi söker en assistent till en 17 årig cool tjej som rullar fram genom livet både i manuell och elrulle. Arbetet kräver tålamod, mkt humor och lite jäklar anamma. Arbetet sker i hemmet, skola, taxi, habilitering. Sjukhus och diverse roliga aktiviteter som ex bad. Dygnet runt, sovande jour. Pass 06.30 16.00 16.00-06.30 och dygn. Varannan vecka (Jämna) med undantag för sommaren då ett annat schema tillämpas. Dagarna ser ut – skola, taxiresor i övrigt vill vi ej ligga och se film hela dagarna så du kan hänga på FB. Promenad, gunga, disco, baka, busa, åka bil, hänga med min bror och lyssna på när du läser böcker för mig är aktiviteter som jag tycker om. Hjälpmedel + taklyft finns i hemmet. Jag bor med min mamma, lillebror och mina fyrbenta pälsksyskon. Utdrag från belastningsregistret Vet du inte vad de innebär att vara assistent så hör av dig så berättar vi gärna mer – detta kanske är som klippt och skuret för dig. Då arbetsplatsen ligger utanför kollektivtrafik är körkort och egen bil nödvändigt. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan omgående.
Välkommen till Världens roligaste jobb i världens skönaste by. Åre Bageri med Restaurang Ripazzo söker Kock till vintern 25/26. Du måste ha minst fyra års yrkeserfarenhet från restaurang/ kök/Vin/kaffe/kunskap. På Åre Bageri med Restaurang Ripazzo lagar vi mat från grunden, med bra råvaror och hög ambition. Det är viktigt att du har bred erfarenhet av både kyckling/kött/fisk och vegetariska alternativ. På Åre Bageri med Restaurang Ripazzo får du arbetskamrater som är stolta över sitt yrke, bagare, konditor och kockar i den högre skolan. Välkommen till Åre Bageri & restaurang som fyllde 40år under hösten 2024
Har du erfarenhet av självständigt utrednings- eller utvecklingsarbete inom folkhälsoområdet? Vill du arbeta med implementering av den nationella strategin inom området psykisk hälsa och suicidprevention? Då har vi ett uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Vi söker dig som vill vara med och utveckla myndighetens arbete inom området psykisk hälsa och suicidprevention. Du kommer att tillsammans med kollegor arbeta med implementering av den nationella strategin inom området psykisk hälsa och suicidprevention. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att: • Utveckla former för, och bidra i, samordning och samverkan med och mellan aktörer på olika samhällsnivåer, t.ex. myndigheter, kommuner, regioner och det civila samhället. • Sammankalla till dialog och erfarenhetsutbyte mellan aktörer på olika samhällsnivåer, samt driva och stödja utvecklingsarbete i komplexa frågeställningar. • Planera och erbjuda stöd i analys och prioritering samt genomförande och uppföljning till olika målgrupper, exempelvis kommuner, regioner, ideella organisationer eller andra myndigheter. • Representera området och presentera framtagen kunskap vid konferenser och möten på både svenska och engelska samt medverka i strategiskt och proaktivt kommunikationsarbete. • Medverka i framtagande och spridning av olika typer av kunskapsunderlag, till exempel policydokument, rapporter, webbtexter, faktablad, vägledningar och rekommendationer. • Samla in, analysera och sammanställa kunskap exempelvis genom analyser av registerdata, uppföljning via enkätstudier, genomföra dialoger, fokusgrupper och intervjuer samt litteraturöversikter. I arbetet ingår även medverkan i andra uppdrag och uppgifter inom enhetens ansvarsområde samt medverkan i enhetens och myndighetens generella utvecklingsarbete. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Masterexamen i folkhälsovetenskap eller annat för tjänsten relevant ämnesområde, t.ex. samhällsvetenskap, beteendevetenskap. • Erfarenhet av självständigt utrednings- eller utvecklingsarbete inom folkhälsoområdet. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Goda kunskaper om och erfarenhet av arbete med policyutveckling och implementering av strategier/handlingsplaner på nationell, regional eller lokal nivå inom folkhälsoområdet. • Erfarenhet av arbete med samverkan och samordning av och mellan aktörer, t.ex. samordning av nationella myndigheter och/eller samordning på regional eller lokal nivå. • Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete kring komplexa frågeställningar på nationell, regional eller lokal nivå, gärna i samverkan med flera aktörer. • Goda kunskaper om, och erfarenheter av, främjande och förebyggande arbete inom området psykisk hälsa och suicidprevention. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. • Personliga egenskaper som en mycket god samarbetsförmåga, vara ansvarstagande och strukturerad. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av att föra dialog och hämta in behov och erfarenheter från profession inom skilda sektorer, t.ex. kommuner, regioner och civilsamhälle. • Erfarenhet av att systematiskt samla in och systematisera information, insamlade via exempelvis enkäter, intervjuer, forskningsdatabaser, grå litteratur (exempelvis myndighetsrapporter), webbsidor etc. • Erfarenhet av att förmedla vetenskapligt grundad kunskap till olika aktörer och målgrupper på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt, både skriftligt, exempelvis webbtexter, filmer, infografik eller utbildningsmaterial, och muntligt vid konferenser och möten. Vikt läggs vid: • Erfarenhet av arbete inom regeringsuppdrag. • Erfarenhet av dialoger och samverkan med internationella aktörer. • Goda kunskaper om och erfarenhet av arbete med uppföljning och utvärdering av handlingsprogram/strategier/handlingsplaner på nationell, regional eller lokal nivå inom folkhälsoområdet. Vad gör enheten? Enheten ansvarar sammanställer, analyserar och förmedlar kunskap med särskilt fokus på psykisk hälsa och suicid i hela befolkningen. Vi bidrar till ökad kunskap om vad psykisk hälsa är, vad den påverkas av, hur den utvecklas och hur den kan bli bättre. Arbetet sker i dialog med såväl samhällets aktörer som allmänheten. Hur är det att jobba hos oss? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som utredare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Johanna Ahnquist, telefon 010- 205 28 91. Johanna Ahnquist nås ej under perioden 30 juli till och med 6 augusti. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som utredare hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-08-07 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 03097-2025-2.1.1
Välj ett jobb för att visa detaljer