Vi söker dig som har utbildning inom Djurvård eller motsvarande kompetens och med ett hjärta som klappar för djur och djurskötsel. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är undervisning på gymnasienivå. Du är flexibel i ditt arbetssätt har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Du arbetar i djurinriktningens arbetslag och har planering- och utvecklingsansvar över dina kurser. Som anställd på Torsta kan du involveras i utvecklingsarbete såsom projekt och aktiviteter med syfte att främja de gröna näringarna. Torsta är en arbetsplats som andas kultur, historia och framtidstro. Vi har en nära kontakt med näringslivet och är en liten skola med små undervisningsgrupper där våra lärare har tid att ge sina elever det de behöver under sin utbildning. Arbetstider och omfattning · Heltid, ferietjänst. · Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde 12 augusti eller enligt överenskommelse. Kvalifikationer · Erfarenhet och vana av djurskötsel · Behärskar svenska språket i tal och skrift Meriterande kunskaper/utbildning · Erfarenhet av utbildning på gymnasienivå · Husdjursagronom eller annan högskoleutbildning · Yrkeslärarutbildning · Utbildning inom djurvård, Zoorf eller motsvarande · Körkort B Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ansökan Vi vill ha din ansökan senast den 31 juli. Vi tillämpar löpande anställningsprocess. Maila din ansökan till: Göran Åkesson, Rektor [email protected] 076 118 35 70 Personalrepresentant Anna Beck-Friis [email protected] 072-566 73 24 Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att höra av dig!
Vill du leda i en miljö där naturen, människorna och verksamheten förändras från dag till dag? Där högsäsong möter högt tempo – och där du får vara med och skapa trygga, välfungerande och välkomnande fjällmiljöer för tusentals gäster varje vecka? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad platschef till vår verksamhet i Åre. Nu startar vi upp en spännande satsning där vi tar ansvar för lokalvården i fjällstugor, fjällhotell och andra lokaler inom SkiStars anläggningar. Detta är en möjlighet för dig som vill leda med stort ansvar, bygga starka team och göra en verklig skillnad varje dag. För att lyckas i rollen behöver du vara flexibel, stresstålig och vara riktigt bra på att hitta lösningar i en föränderlig miljö Din roll - helhetsansvar för Sodexos leverans på site Som platschef har du det övergripande ansvaret för vår leverans till kund – med fokus på både operativ drift och strategisk utveckling. Du leder ett team på cirka 60–70 medarbetare, med stöd av gruppledare på plats, och rapporterar till vår Key Account Manager. Här får du chansen att driva och utveckla verksamheten tillsammans med SkiStar – Skandinaviens ledande semesterarrangör. Du kommer bland annat att: • Leda, coacha och utveckla gruppledare och lokalvårdspersonal • Ansvara för bemanningsplanering och schemaläggning i en komplex, varierad organisation • Säkerställa leverans enligt kundavtal och kvalitetskrav – även i högt tempo under säsong • Bygga och vårda relationen med SkiStar lokalt, och identifiera nya möjligheter för utveckling • Följa upp resultat, budget och nyckeltal – och driva förbättringsarbete Vem vi söker - en trygg ledare med hjärta för service Vi söker dig som har mångårig erfarenhet från servicebranschen, gärna inom lokalvård, handel eller annan personalintensiv verksamhet. Du har dokumenterad ledarerfarenhet, är lösningsorienterad och trivs i en miljö som förändras snabbt – där du får vara nära både medarbetare och kund. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Erfarenhet av att leda större team och hantera säsongsvariationer • God förmåga att arbeta administrativt och systematiskt, inkl. bemanning och schemaläggning • Kommersiellt driv och förmåga att förstå och följa upp avtal och budget • Flexibilitet och förmåga att fatta beslut i stundvis högt tempo • Intresse för att bygga kultur, trygghet och engagemang i teamet Meriterande: • Erfarenhet av schemaplanering i stordrift • Erfarenhet från hotell-, städ- eller turismverksamhet i fjällmiljö Vårt erbjudande • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, säkerhet och hållbarhet Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på site i Åre, och kräver ett närvarande ledarskap på plats. Frågor om tjänsten hänvisas till Annika Kronholm, Head of Cleaning, via [email protected]. Observera att alla ansökningar ska gå via vårt rekryteringssystem. Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2025-06-29. Vi reserverar oss för att tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum. För denna tjänst kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med en extern leverantör. Slutkandidaten informeras och tillfrågas om samtycke innan kontrollen genomförs. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Om jobbet Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Adanella! Vi söker en pålitlig och noggrann städare som kan bidra till att skapa en ren och trivsam miljö för våra kunder. Som städare/lokalvårdare kommer du att spela en viktig roll i att upprätthålla vårt företags höga standard för renlighet och kund nöjdhet. Du kommer att leverera en högkvalitativ städtjänst för att skapa en säker och hälsosam miljö därför kräver vi viss erfarenhet. Din städning har en positiv inverkan på omgivningen. Vårt uppdrag i landet består av daglig städning, lokalvård hos vår kund El-giganten. Vad du kommer att jobba med: • Genomföra schemalagda städuppgifter • Säkerställa att alla ytor på arbetsplatsen är rena och fräscha • Påfyllning av förbrukningsmaterial Vad du bidrar med: • Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete • God service känsla och förmåga att möta olika människor • Noggrann och strukturerad i ditt arbete • Kan arbeta i högt tempo och anpassa sig till förändringar när det behövs • God förmåga att ta instruktioner • En lagspelare som bidrar med positivitet till teamet Om tjänsten 3ggr i veckan (4ggr under november och december månad). Ca 9h/veckan. Arbetstider måndag - lördag dagtid förmiddag butiksmiljö. Tider är från 08-11. Start omgående. Observera att vi endast tar emot ansökningar via mail. Och bakgrunds kontroll görs på alla samt utdrag från polisen efterfrågas innan anställning slutförs. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att söka denna tjänst då anställningar sker löpande. Skriv gärna om dig själv och din erfarenhet och din vana inom yrket.
Välkommen till oss på hud- och STI-mottagningen i Östersund! Vi är ett härligt team som sätter patienten i fokus och som bryr oss om varandra. Vår mottagning är HBTQ-diplomerad och belägen på Östersunds sjukhus. Hos oss möter du patienter i alla åldrar som behöver specialistvård inom dermatologi och/eller venereologi. Vi har ett gott samarbete med motsvarande verksamheter i de andra tre norra regionerna. Du kommer att arbeta tillsammans med läkare, sjuksköterskor, sårsjuksköterska, undersköterskor, medicinska sekreterare, kurator, administrativ assistent och enhetschef. Är du legitimerad läkare med intresse för utveckling så är det här en arbetsplats för dig, då vi självklart uppmuntrar utveckling. Vi är en akademisk sjukvårdsenhet, bedriver forskning och ingår i den regionaliserade läkarutbildningen vid Umeå Universitet. Därmed utgör pedagogisk och vetenskaplig skicklighet signifikanta meriter. I anställningen ingår en skyldighet att handleda läkarstudenter. ARBETSUPPGIFTER Sedvanligt mottagningsarbete med remissbedömningar, konsultationsuppdrag, operativa ingrepp mm. STI-mottagning i samverkan med barnmorska. Individuella funktionsuppdrag förekommer. Mottagningen har tillgång till operationsrum, PDT-behandling, Bucky, ljusbehandling och bad. Läkarutbildning bedrivs via den regionaliserade läkarutbildningen vid Umeå universitet. Vi har återkommande läkarkandidater som vi handleder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har svensk läkarlegitimation • Har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift • Ger ett gott bemötande, är prestigelös och har god samarbetsförmåga • Har en god kommunikationsförmåga • Tar ansvar och kan prioritera • Flexibel och arbetar bra självständigt samt i team ÖVRIGT Din ansökan ska innehålla nedan medföljande dokument: • Ett strukturerat CV • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU. • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Här hittar du mer information om Region Jämtland Härjedalen, www.regionjh.se/jobbochutbildning Ditt nya hem? Läs mer om att bo och leva i Östersunds kommun, www.ostersund.se Välkommen till Jämtland Härjedalen! www.jamtland.se Vi ser fram emot din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Vi på restaurang Broken söker en diskare som kan jobba deltid. två dagar i veckan. Jobbet kan vara ganska fysiskt tungt och i ett högt tempo men du får jobba med ett super härligt gäng kollegor.
Sök och bli en del i vårat härliga team. Nu söker vi en specialpedagog som får möjlighet att jobba på två skolor med samma rektor och elevhälsoteam. Tjänsten delas mellan Orrvikens skola och Östersunds resursskola. Östersunds resusskola är en liten skolenhet med anpassade lärmiljöer, små elevgrupper och hög personaltäthet. Skolan kommer från och med höstterminen 2025 att utöka verksamheten med F-3 och ta emot yngre elever. Det kommer från och med höstterminen att vara 24 elever på skolan. Orrvikens skola är en F-6 skola med strax under 150 elever med engagerad och driven personal. Skolan ligger mitt i byn Orrviken. Ditt nya jobb Du kommer att få möjlighet att jobba med handledning till personal och i klassrummet. Du kommer att jobba med elever från förskoleklass till årskurs 9. Samverkan med vårdnadshavare, externa samarbetsparnters och undervisande lärare är en viktigt uppgift i din roll. Du är en del i skolornas elevhälsoteam där du bidrar med din kompetens. Vanliga arbetsuppgifter • Planera och dokumentera särskilt stöd, åtgärdsprogram och utvärderingar • Samarbeta med arbetslaget kring undervisning • Handleda personal • Dokumentera i verksamhetssystem • Skapa god miljö för lärande Din kompetens • Specialpedagogexamen • Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Du har god kunskap om skolans styrdokument och kan omsätta dessa i det dagliga arbetet. • Du har god datorvana, och det är meriterande om du har jobbat med digitala system riktade till skolan, till exempel: Google Workspace, Unikum, Skola24 Det är meriterande om du har tidigare yrkeserfarenhet. • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom skolan samt npf. Vi söker dig! Vi söker dig som har ett helhetsperspektiv på elevers lärande och utveckling. Du har en god förståelse för människors olikheter och förhåller dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt i skolans vardag. Du skapar goda relationer och samarbetar väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll. Du ser en styrka i att arbeta tvärproffessionellt och att hitta de bästa lösningarna för våra elever. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaperna för tjänsten. Rekryterande chef är Jonas Toften, ny rektor på Orrviken och Östersunds resurskola från 4 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Kontaktperson v 27 Ulrika Karlsson Rektor [email protected] Så går rekryteringen till I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag från belastningsregistret. Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Barn- och utbildningsförvaltningen Förändra världen på riktigt! Att jobba med Östersunds alla barn och ungdomar är att vara med och bygga samhället och förändra vår värld, både globalt och lokalt. Det är viktigt. På riktigt. Här arbetar vi med förskola, grundskola och den anpassade grundskolan.
Vill du arbeta med de stora miljö- och klimatutmaningarna och fördjupa dig i ny teknik? Vill du få möjlighet att lyfta blicken till ett nationellt och internationellt perspektiv och bidra till omställningen av industrin? Då kan vi erbjuda dig en självständig roll med stort ansvar. Industrin har en viktig roll i omställningen till ett fossilfritt och hållbart samhälle. Både nationellt och på EU-nivå finns ambitiösa mål och det sker en snabb utveckling mot industrier med låga koldioxidutsläpp, cirkulära resursflöden och minimerad övrig miljöpåverkan. Naturvårdsverket har en stödjande och pådrivande roll i arbetet och ska verka för att nå dessa mål, bland annat genom att delta i miljöprövningar och ge vägledning och stötta regeringen inom EU och internationellt arbete. Nu behöver vi förstärka med en teknisk miljöspecialist som vill bidra i detta arbete. Tjänsten är placerad på Miljöskyddsenheten som bland annat arbetar med prövning och vägledning rörande delar av Sveriges basindustrier såsom gruvor, stål- och metallindustri, verkstadsindustri m.m. Naturvårdsverket är en flexibel arbetsplats som ger goda möjligheter att kombinera utvecklande arbetsuppgifter och fritid. Vi erbjuder dig samarbetsinriktade kollegor och ett närvarande ledarskap där vi samlas kring vårt uppdrag som syftar till att förbättra miljön för nuvarande och kommande generationer. På avdelningen kommer du att få arbeta både nationellt, inom EU och internationellt. Dina arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med kollegor att arbeta med industrirelaterade miljöfrågor. I uppdraget ingår att inom ditt ansvarsområde delta i miljöprövningar, ge vägledning till tillsynsmyndigheter och föra dialog med verksamhetsutövare, branschorganisationer och andra aktörer samt ge tekniskt expertstöd till andra delar av myndigheten, och i förekommande fall till andra myndigheter. Du kommer att stödja regeringen i EU-arbetet, bland annat genom att samordna och delta i framtagandet av teknikdokument på EU-nivå (BREF-dokument). Tjänsten kommer att ha ett brett fokus på bland annat stål-, metall- och verkstadsindustri m.m. Omvärldsbevakning är en naturlig del i arbetet. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lägga upp ditt arbete och samarbeta med andra kompetenser inom myndigheten. Arbetsuppgifterna är varierande så det är viktigt att vara flexibel och kunna anpassa sig till nya situationer för att trivas i rollen. Du kommer att ingå i ett team med både teknisk och juridisk kompetens, och samarbeta med andra inom myndigheten och med andra aktörer. Enhetens team jobbar nära varandra i ärenden och frågor som överlappar varandra. Din kompetens Vi söker dig som • har minst tre års teknisk eller naturvetenskaplig utbildning på universitets- eller högskolenivå, • har flerårigerfarenhet av arbete med miljörelaterade industrifrågor exempelvis på myndighet eller den privata sektorn, och • kan uttrycka dig väl skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Det är meriterande om du • har god kunskap om miljöbalken och annan svensk miljölagstiftning, • har erfarenhet av industriutsläppsdirektivet och BAT-slutsatser, • har erfarenhet av arbete med tillståndsprövning, tillsyn, egenkontroll eller vägledning, • har kunskap inom stål-, metall- och verkstadsindustri, • har specialistkunskap inom metallurgi rörande sällsynta jordartsmetaller eller andra kritiska metaller, och • har kompetens inom ytterligare områden exempelvis miljö- och energisystem eller annat. Vi ser gärna att du kan har erfarenhet från statlig myndighet, kommunal verksamhet, konsultbranschen, industriverksamhet eller från forskarvärlden. Med hänsyn till den pågående omställningen av industrin ser vi gärna att du har intresse för innovation och ny teknik. Du ska också ha god förmåga att • samarbeta med både kollegor och andra aktörer med olika perspektiv och kompetenser och bidra till välfungerande team, • se helheten i komplexa sammanhang och bedöma vilka frågor som är viktiga utifrån myndighetens uppdrag och mål, • ta ansvar och driva arbetet framåt, samt planera och prioritera arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt även när arbetstempot är högt, • ta initiativ och se möjligheter i utveckling och • kommunicera och förklara beslut och ställningstaganden på ett pedagogiskt sätt Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Resor inom Sverige och EU ingår i tjänsten. Naturvårdsverket vill erbjuda ett flexibelt arbetssätt genom möjlighet till distansarbete. Vi eftersträvar en effektiv verksamhet och ett hållbart arbetsliv. Naturvårdsverket har kontor i Stockholm och Östersund. Det finns också möjlighet att arbeta helt på distans om det inte finns några andra alternativ. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 24 augusti 2025. När du ansöker får du besvara ett antal urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen i annonsen. Dina svar används som en del av urvalsarbetet och kan avgöra om du går vidare i rekryteringsprocessen eller inte. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt och tydligt som möjligt. I din ansökan till oss bifogar du endast ditt CV. Kontakt Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta Karolina Ardesjö Lundén, enhetschef Miljöskyddsenheten. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare för Saco-S eller ST. Samtliga nås via kundtjänst, tel.nr. 010-698 10 00. Om Naturvårdsverket Naturvårdsverket är en statlig myndighet för klimat- och miljöfrågor. Vi arbetar på uppdrag av regeringen inom Sverige, inom EU och internationellt. Naturvårdsverket driver och samordnar miljöarbetet i Sverige. Vi bidrar till ett robust och hållbart samhälle. Naturvårdsverket ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning, jakt och vilt samt miljöforskning. Naturvårdsverket är den myndighet i Sverige som har överblick över hur miljön mår och hur miljöarbetet går. Myndighetens ansvarsområden är integrerade i andra viktiga samhällsfrågor och bidrar därför till hela samhällets utveckling. Naturvårdsverket är också beredskapsmyndighet.
Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Myrvikens skola söker nu en driven lärare i fritidshem som vill vara med och fortsätta utveckla vårt fina fritids till nya nivåer. Ditt uppdrag är på 100% och innefattar endast fritidshemsverksamheten - alltså; en fantastiskt chans till att förverkliga en viktig verksamhet! Och du, du kommer att ha en kollega som jobbar under samma premisser, så det här gör ni tillsammans - fatta, vilken lyx! Arbetsuppgifter Vi på Myrvikens skola söker nu en legitimerad lärare i fritidshem, med start enligt överenskommelse, som vill bli en del i ett erfaret och nyfiket arbetslag som alltid arbetar med eleven i centrum. Utifrån läroplan och våra elevers intresse och behov utformar du tillsammans med din kollega en meningsfull verksamhet inom ramen för vårt fritidshem. I arbetet utgår du från fritidshemmets kompensatoriska och kompletterande uppdrag i utformandet av verksamheten. Du ingår i ett arbetslag där du, tillsammans med dina kollegor, ansvarar för den pedagogiska verksamheten och utvecklande av skolans rastaktiviteter. Alla medarbetare på skolan är delaktiga i det systematiska kvalitetsarbetet och du ser det kollegiala lärandet som en självklar och viktig del av ditt uppdrag. Som lärare med inriktning fritidshem utgår vi ifrån att du är insatt i det centrala innehållet och förmågorna i de nya läroplanstexterna för fritidshemmen och att du kan utgå från dessa i planering, genomförande och utvärdering av verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med inriktning fritidshem, eller som har annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser att du är väl förtrogen med de nationella styrdokumenten för fritidshemmets verksamhet. Har du tidigare erfarenhet inom yrket, samt från systematiskt utvecklingsarbete, ser vi det som meriterande. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som skrift. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun. Kunskap i sydsamiskt språk och kultur är därmed meriterande. Personliga egenskaper Som person är du nyfiken, trygg och stabil. Du har god förmåga att på ett effektivt sätt planera, organisera och prioritera i ditt arbete. Vi ser också att du kan skapa och upprätthålla goda relationer med andra, är lyhörd och har god empatisk förmåga. Du trivs som lagspelare, och tycker om att tänka nytt och att tänka om när uppdraget kräver det. Du har är grundpositiv, kan sätta gränser och vill se dina elever utvecklas och lyckas. Stor vikt läggs på personlig lämplighet utifrån dessa egenskaper. Vi erbjuder Vi törs lova dig att vi har en av Sveriges bästa skolgårdar tack vare ett aktivt skol-IF! Här finns förutom pumptrack, bowlinghall (jo, det är sant), padelbana och konstgräsplaner även välfyllda bodar med cyklar, skidor och allsköns utrustning. Myrvikens skola är en skola med engagerade pedagoger och härliga ungar, och nu har du chansen att bli en del av oss. Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Vi har en förmånsportal med en mängd erbjudanden. Urval kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så vänta inte för länge med att skicka din ansökan. Varmt välkommen till oss på Myrvikens skola, dina nya elever och kollegor väntar på dig! /Tåve Leithe, rektor ❤ Kontaktinformation Tåve Leithe, Rektor F-3, 0687-169 22, [email protected] Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00 (vxl) Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 00 (vxl), [email protected] Arbetsplats Gräftåvägen 11 830 24 Oviken
Vill du vara med och utveckla ett hållbart Östersund genom ett professionellt ledarskap, förändringsdriv och ett helhetsperspektiv på fastighetsförvaltning? Vi söker nu en förvaltningschef som får en nyckelroll i att forma framtidens Östersundshem. Din roll hos oss Som förvaltningschef hos oss ansvarar du för att leda, utveckla och effektivisera bolagets förvaltningsverksamhet. Du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Uppdraget innebär att driva förändringsarbete, säkerställa god ekonomi i fastighetsbeståndet och skapa förutsättningar för en effektiv och kvalitativ drift, allt med ett långsiktigt perspektiv. Du leder cirka 20–25 medarbetare genom underställda chefer och har ett övergripande ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Rollen innebär ett brett strategiskt ansvar kombinerat med operativt ledarskap, där du säkerställer att lagar, avtal och styrdokument efterlevs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för att verksamhetens mål uppnås inom budgetramar och kvalitetskrav. Utveckla och genomföra strategier för fastighetsförvaltning, underhåll och energioptimering. Driva förändringsarbete och effektivisering av drift- och underhållsprocesser. Leda det systematiska arbetsmiljöarbetet samt kompetensförsörjningsfrågor. Säkerställa god kommunikation och engagemang i teamet genom tydligt ledarskap. Ansvara för leverantör- och avtalsuppföljning. Vi ser gärna att du har En civil-eller högskoleingenjörsutbildning, eller motsvarande relevant utbildning. Dokumenterad erfarenhet av att leda verksamhet inom fastighetsförvaltning eller annan verksamhet som bedöms likvärdig. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet och kunskap om Fastighets- och förvaltningsekonomi. Bruksvärdessystemet och standardhöjande åtgärder m.m. Fastighetsvärdering. Fastighetsförvärv och försäljningar. För att lyckas och trivas i rollen är du en trygg och kommunikativ ledare med vana av att leda genom andra. Du hanterar förändring och har förmåga att driva utveckling i en komplex vardag. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du blir en värdefull del av våra team. Vi erbjuder dig Hos Östersundshem får du vara med och påverka samhällsutvecklingen i en organisation med stort hjärta för hållbarhet, trygghet och innovation. Vi är i en spännande fas där du som chef får möjlighet att forma både arbetssätt och framtidens boende i Östersund. Du får kompetenta kollegor, tydligt mandat och goda förutsättningar att lyckas. Om Östersundshem Östersundshem är ett modernt fastighetsföretag som fokuserar på att erbjuda attraktivt och tryggt boende genom engagerad förvaltning och aktiv utveckling av våra fastigheter. Östersund som kommun växer – 2040 ska vi vara 75 000 invånare. Företag väljer att nyetablera sina verksamheter i kommunen och det kommer att behövas fler bostäder för att klara av kommande företagsetableringar. Vi strävar efter att alla som bor hos oss ska känna sig hemma oavsett livssituation. Vi finns till för att våra hyresgäster ska ha ett hem att längta till oavsett i vilket livsskede man befinner sig i. Varje dag arbetar vi för att våra hyresgäster ska trivas, ha en trygg tillvaro och leva i goda livsmiljöer. Vi är cirka 56 medarbetare som arbetar tillsammans för att erbjuda ett attraktivt och hållbart boende i Östersund med omnejd. Din ansökan Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Pontus Andersson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!
Vill du bidra till hållbar samhällsutveckling för kommande generationer? Trivs du med att leda och utveckla medarbetare? Vi söker en Studiochef för vårt engagerade team i Sundsvall, är det du? Varför jobba hos oss? Som Studiochef för våra arkitekter och byggnadsingenjörer får du leda ett kompetent team om 15 personer med bred kompetens inom husbyggnad, landskap, planering och inredningsarkitektur. Vi jobbar med uppdrag i alla skeden från planering till nyckelfärdiga projekt. Vi tror på en modern och attraktiv arbetsplats som kan förenkla livspusslet för våra medarbetare. Därför erbjuder vi flexibilitet där du själv kan styra dina dagar i största möjliga mån, genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Inom Sweco Architects finns ett fokus på den lokala marknaden parallellt med att vi har ett intresse att samverka nationellt och globalt. Vi tror på styrkan av en stor organisation. Tillsammans med våra kollegor i hela Sverige har vi en fantastisk samlad kunskap inom stadsbyggnad och arkitektur. Läs mer här: https://www.sweco.se/vart-erbjudande/arkitektur/ Din framtida roll Dina huvudsakliga ansvarsområden är: • Organisera, leda och utveckla ditt team • Ansvara för gruppens affärsutvecklings- och marknadsarbete samt utveckla goda kundrelationer • Utveckla och stärka Swecos position på den lokala marknaden • Ansvara för gruppens ekonomi- och uppdragsstyrning samt kvalitetsarbete • Rekrytera och introducera nya medarbetare På Sweco strävar vi efter att alla medarbetare ska nå sin fulla potential. Ledarskapet är därför en viktig del av din utveckling och bygger på balansen mellan att utmana och att ge stöd. Vi strävar efter att ge tydliga förväntningar och finnas där för dig, så att du kan vara ditt bästa jag på jobbet och för våra kunder. Vill du vara med på vår resa? Den vi söker – är det du? Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom arkitektur (hus, landskap, inredning) byggnadsteknik eller motsvarande • Tidigare erfarenhet av att som chef leda medarbetare • Ett stort intresse för att utveckla medarbetare, affärer och kundrelationer • Flerårig erfarenhet av samhällsbyggnad och arkitektur • Brinner för arkitektonisk kvalitet och skapar engagemang i gestaltningsfrågor • Erfarenhet av att arbeta med uppdrag av varierande storlek, omfattning och komplexitet • En helhetssyn på arkitektur där våra olika discipliner kombineras för att leverera bästa resultat i våra uppdrag. • Förmåga att uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska samt god kunskap i engelska • En nyfiken och proaktiv inställning till AI och digitalisering Som ledare är du inkännande, empatisk och tydlig samt kan skapa trygghet och engagemang. Du har förmåga att förstå och samarbeta med olika typer av personligheter och kan anpassa din kommunikation efter din motpart. För att trivas i denna roll ser vi att du har en stark initiativförmåga och vilja att tillsammans med regionledningen driva din grupps arbete framåt mot uppsatta mål. Du bidrar med en helhetssyn på samhällsbyggnad, marknad och medarbetarutveckling som gör att vi utvecklas i regionen. Ansökan Annonsen kommer att ligga ute till och med den 24 augusti 2025. Intervjuer kommer att ske löpande med uppehåll under semestertider. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsformuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan! Bakgrundskontroller kommer att genomföras på slutkandidaten som del i denna rekryteringsprocess. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Kontakta oss Vill du höra mer om tjänsten och hur vi jobbar i gruppen? Välkommen att kontakta Regionchef Peter Järvholm på [email protected]. Vill du vara med och forma framtiden? Då ser vi fram emot din ansökan! På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser. Sweco planerar och utformar morgondagens hållbara samhällen och städer. Med den samlade kunskapen hos våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter arbetar vi tillsammans med våra kunder för att möjliggöra den gröna omställningen, maximera digitaliseringens potential och stärka samhällets motståndskraft. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom arkitektur och teknik med en omsättning på cirka 31 miljarder SEK under 2024. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. www.swecogroup.com.
Välj ett jobb för att visa detaljer