Affärsdriven Consultant Manager till Uniflex i Nässjö! Brinner du för att göra affärer och bygga starka kundrelationer? Har du ett entreprenörstänk och gillar att jobba med resultat och tillväxt? Då kan du vara den vi söker till rollen som Consultant Manager med fokus på försäljning! Om rollen Som Consultant Manager på Uniflex får du en nyckelroll i vårt lokala team där försäljning och affärsutveckling står i centrum. Du ansvarar för att driva hela säljprocessen – från prospektering och kundmöten till att ta fram behovsanalyser, offerter och förhandla avtal. Genom din närvaro på marknaden bygger du relationer med nya och befintliga kunder, identifierar affärsmöjligheter och ser till att vi är deras självklara val inom bemanning och rekrytering. Du kommer ansvara för att självständigt driva hela rekryteringsprocessen från in försäljning & kravprofil till slutkandidat. Utöver ditt säljfokus har du även ett övergripande ansvar för att matcha rätt kandidat till rätt uppdrag. Du följer upp leveransen, men det är kundrelationerna och affären som är din primära drivkraft. Rollen passar dig som trivs med frihet under ansvar och som gillar att jobba mot tydliga mål och KPI:er i ett högt tempo. Vem är du? Du är en social och affärsdriven person med stark egenmotor och ett tydligt målfokus. Du triggas av att skapa resultat, vinna nya affärer och att arbeta i en miljö där du får mycket ansvar – och lika mycket möjligheter. Du är trygg i att ta kontakt med nya människor, oavsett om det är via telefon, fysiska möten eller digitalt. För dig är god service en självklarhet och du är van vid att arbeta strukturerat och proaktivt. Har du tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom bemanning, rekrytering eller tjänsteförsäljning? Då ligger du steget före. Eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, försäljning, HR eller liknande är meriterande. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Om verksamheten Välkommen till vår värld av möjligheter. Vi är en del av en börsnoterad koncern med resurser som stödjer din framgång. Vår kultur präglas av Passion and Execution, där vår inre glöd och handlingskraft driver oss framåt. Vi utmanar hela tiden oss själva, delar kunskap och värnar om varandra och våra kunder. Hos oss kan du förvänta dig förmåner som ett fördelaktigt provisionssystem, kontinuerlig kompetensutveckling, karriärvägar, tjänstepension och omfattande försäkringslösningar. Vi tror på att bygga varma relationer, främja en positiv teamkänsla och att stötta varandra genom både framgångar och motgångar. Hos oss får du möjligheten att växa – en plats där passion och resultat går hand i hand. A world where people matter – powered by tech. Vi ser fram emot att lära känna dig och höra mer om vad just du kan bidra med! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker nu dig som vill arbeta hos vår kund i Bankeryd! Kunden har MS och behöver stöd och hjälp med det mesta i sin vardag. Vi söker någon som vill göra skillnad och vara vår kunds armar och ben. Vi erbjuder ett jobb där service är i fokus. Den vi söker är noggrann, uppmärksam, och serviceinriktad. Erfarenhet av vården är meriterande. Vi ser gärna att du är 20 år eller äldre. Som personlig assistent hos denna kund bör du vara självgående, social, noggrann och lyhörd, samtidigt som du är anpassningsbar strukturerad och noggrann i din yrkesroll. Kommunikation är a och o för ett fungerande samarbete kund och assistent emellan. Du ska vara uppmärksam, lyhörd med respekt för kunden. Personlig omvårdnad, fysisk träning och förflyttningar med hjälpmedel är dagligt förekommande. Vi söker någon som vill arbeta som timvikarie. Du ska kunna hoppa in ibland både dag och kväll. Arbetstiderna är 09:30-15 eller 18-22:30. Vi söker även 1 person för en mindre fast tjänst. Rekrytering sker löpande och vi anställer omgående. Din Personlighet är den viktigaste meriten i detta jobb. Välkommen med din ansökan
Din nya roll Rollen innebär resursplanering för 35 servicetekniker. Planeraren ansvarar för att rätt person tilldelas rätt plats inom den överenskomna tidsramen. Utöver planering omfattar tjänsten även orderregistrering, kundkommunikation, beställning av material och sammanställning av serviceuppdraget innan det överlämnas till administrationen för fakturering. Taktisk och operativ problemlösning krävs för att säkerställa att tjänsteerbjudanden kan levereras till kunderna på bästa möjliga sätt. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Ha minst två års erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll med resursplanering. Ha erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande system. Vara flytande i svenska i såväl tal som skrift. Erfarenhet av Salesforce är meriterande. Vem är du?För att lyckas i den här rollen behöver du trivas med att vara spindeln i nätet, ha en grym planeringsförmåga samt vara lösningsfokuserad. Du behöver även vara serviceinriktad samt kunna multi-taska. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-09-01 Slut: 2026-08-30, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Espresso House söker en Shift Leader som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Shift Leader på Espresso House utför du alla arbetsuppgifter som en Barista gör men rollen innebär också ansvar för och planering av daglig drift tillsammans med Coffee Shop Manager. Arbetstiden är förlagd i coffee shopen, där du arbetar direkt i kontakt med våra gäster, tillsammans med det team av Baristor som är dina kollegor. Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Att du är baristautbildad är en merit men inget krav, eftersom vi utbildar alla våra anställda i egen regi. Din målsättning som Shift Leader skall vara att utvecklas och växa inom Espresso House. Det är därför meriterande om du har arbetat inom café/restaurang eller har likvärdig erfarenhet sedan tidigare och har god kännedom om branschen och är van vid att arbeta oregelbundna tider. Vad erbjuder du oss? • Du är en glad och positiv person som smittar av sig till kollegor och gäster • Du har förmågan att leda och fördela arbetsuppgifter till dina kollegor • Du är tävlingsinriktad och drivs av försäljning • Du är ansvarsfull och initiativrik och säkerställer att coffee shopen är i toppskick • Du är en effektiv person som trivs bäst i ett högt tempo Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker dig som vill göra skillnad. Söker dig som vill jobba med människor och framförallt barn. Jobbet är en tjänst som personlig assistent åt en liten pojke på 5 år som bor med sin familj utanför Värnamo. Pojken har ett stort hjälpbehov och behöver hjälp med det mesta. Viktigaste är att du är lugn, lyhörd med en stor empatisk förmåga. Vi söker dig som är: * Kvinna * Trygg * Lugn * Rökfri * Mogen * Ansvarstagande * Lyhörd * Har erfarenhet av barn Krav: Körkort och bil. Arbete i förskola eller som elevassistent är meriterande. Erfarenhet av barn, epilepsi och vården är meriterande Rekrytering sker löpande och vi anställer omgående för rätt person. Din personlighet är den viktigaste meriten i detta arbete. Välkommen med din ansökan !
Som butikschef hos jem & fix har du det direkta ansvaret för driften av din butik. Rollen ger stort utrymme till att nyttja ditt goda affärsmannaskap, för att på bästa sätt leverera goda försäljningsresultat tillsammans med dina duktiga medarbetare. Du ansvarar för att löpande planera, utvärdera och följa upp butikens strävan mot målet att bli det självklara valet för alla hemmafixare. Du hanterar även personalplanering samt utbildar och sätter upp tydliga mål för dina medarbetare. Vidare arbetar du operativt med den dagliga butiksdriften, som består av uppgifter såsom att beställa och ta emot varor, packa upp leveranser samt leda och aktivt delta i försäljning- och lagerarbete. Dina personliga egenskaper Du är en ansvarsfull och prestigelös person som brinner för god kundservice. Du har en positiv attityd och ett starkt engagemang som du använder dig av för att lyfta både butiken och dina medarbetare. Din målsättning är att säkerställa att butiken är attraktiv för såväl kunder som medarbetare. En förutsättning för att lyckas är att du är tydlig i din kommunikation och i ditt ledarskap samt att du är mål- och resultatorienterad. Du har viljan att utvecklas tillsammans med butiken och dina medarbetare. Med ditt coachande ledarskap föregår du med gott exempel genom ett aktivt deltagande i alla förekommande arbetsuppgifter i butiken. Du har troligtvis några års erfarenhet av ledarskap och butiksdrift och känner dig säker och bekväm i denna typ av roll. Om du dessutom själv är en händig och hängiven hemmafixare, så är det ett stort plus. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt på din personlighet och på vilket sätt du kan komplettera det befintliga teamet med dina erfarenheter och ditt ledarskap. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en spännande roll med stora möjligheter till utveckling i en organisation under stark expansion. Som butikschef hos jem & fix arbetar du med stor frihet under ansvar och har alltid bra stöd hos dina kollegor och chefer. Du kommer att ingå i ett distrikt med flera andra butiker där samarbete och prestigelöshet står högt i kurs. Om oss jem & fix är en lågprisbyggmarknad inom bygg, hem och trädgård. Vi är ett familjeägt dansk-svenskt bolag som öppnade sin första butik i Sverige 2005. Sedan dess har vi expanderat stadigt och bygger nya butiker löpande. I dagsläget har vi över 200 butiker spridda över Sverige, Danmark och Norge. Det gör oss till Nordens ledande lågprisbyggmarknad. Anställningsvillkor Lön enligt Unionens kollektivavtal. Då butiken är öppen alla dagar i veckan förekommer det både dag-, kvälls- och helgarbete. Arbetslivserfarenhet Arbete med kundservice och/eller försäljning, och dokumenterad ledarerfarenhet. Vi tillämpar löpande urval. Körkort: B-kort eller AM-kort Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Webbplats: https://www.jemfix.se Övrigt: Vi samarbetar med Svensk Bakgrundsanalys för en säker rekrytering och trygg arbetsplats. Läs mer om deras tjänster här.
Vi söker en erfaren och noggrann rörmokare för arbete med badrumsrenoveringar. Du kommer att arbeta både självständigt och i team. Det är meriterande om du även har snickarkunskaper, eftersom det kan förekomma moment som kräver enklare snickeriarbeten i samband med renoveringarna. Kvalifikationer Erfarenhet av VVS i våtrum Kunskap om gällande branschregler (t.ex. Säker Vatten) B-körkort är ett krav God svenska i tal och skrift Vi erbjuder: • Konkurrenskraftig lön baserad på erfarenhet och kompetens. • En trygg och säker arbetsmiljö. • Möjlighet att arbeta på varierande och intressanta projekt. • Utbildnings- och utvecklingsmöjligheter inom företaget. • Trevligt och stöttande arbetsklimat med engagerade kollegor. Profil: • Arbetar bra själv men också i team • Engagerad i sitt arbete • Öga för detaljer • Innehar en yrkesstolthet Om oss Vi är ett företag med fokus på badrum – från idé till färdig installation. Vår verksamhet står på tre ben: byggentreprenad, e-handel och fysisk butik. Byggentreprenad Vi specialiserar oss på badrumsrenoveringar och totalentreprenad. Med erfaren personal och fokus på kvalitet skapar vi hållbara och stilrena badrum efter kundens önskemål. E-handel I vår webbutik hittar du noga utvalda produkter för badrum – från inredning till VVS – med snabba leveranser och smidig service. Butik I vår fysiska butik möts du av inspiration, kunnig personal och ett brett sortiment. Här kan du se, känna och få hjälp att välja rätt produkter för just ditt badrum. Ansökan Tjänsten tillsätts löpande, dröj inte med din ansökan! För mer info: Besök oss på www.badhuset.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en kille i 50-årsåldern som har MS i progressiv form. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag bor med min fru och hund i Stockholm, men jag är uppvuxen på bondgård utanför Sävsjö i Småland så jag älskar skog och natur. Jag är en social person och min vardag fyller jag bl.a. med att vara ute på promenader, träffa vänner, träna, och vara med min familj. Likaså är lugn och ro viktigt för mig och en go film då och då ligger också i mitt intresse. Jag kommer att spendera mycket tid på vårt landställe i Småland under vår och sommar, från slutet av april till september. Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar under perioden slutet av april-september. Arbetstiden schemaläggs under dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 2. Tillträde: Enligt överenskommelse och de tidsperioder som nämnts ovan. Urval och intervjuer sker löpande. Om dig - Jag söker dig som älskar att vara i naturen och uppskattar det lugn som finns i skog och mark. Du som söker tjänsten är lugn och trygg i dig själv. Du är lyhörd för mina behov och kan vara social men även gå undan till assistentrummet när jag önskar det. Du bör ha god fysik då det ibland förekommer en del fysiskt krävande arbetsmoment. Du bör kunna vara flexibel och hoppa in och ta pass vid annan assistents frånvaro. Som personlig assistent ser vi gärna att du, utöver ovan nämnt, är samarbetsvillig, ansvarstagande och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Delar kundens intressen, Har erfarenhet inom personlig assistans. Det är krav på att du: Är rök- och snusfri, Innehar B-körkort, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret vid en eventuell anställning. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Är du vår nya cirkelledare inom keramik? Studieförbundet Vuxenskolan Jönköpings län Antal jobb: 1 Studieförbundet Vuxenskolan letar alltid efter nya cirkelledare. Just nu söker vi studiecirkelledare inom keramik i Tranås. Har du någon erfarenhet av ämnet? Tveka inte att skicka in din ansökan! Fritt och frivilligt En studiecirkel är en samling av nyfikna människor som regelbundet möts för att tillsammans utforska och lära sig något nytt. Det kan vara allt från att fördjupa sig i ett främmande språk, diskutera miljöfrågor, eller kanske lära sig spela gitarr. Just nu är vi intresserade av hitta en ny ledare inom keramik till vår verksamhet i Tranås. Det här är en objekts- /timanställning vi erbjuder, och vi betalar arvode inkl. sociala avgifter. Att vara cirkelledare kan vara ett bra extrajobb eller en trevlig ideell aktivitet. Som cirkelledare kommer du behöva gå en cirkelledarutbildning, skriva en arbetsplan och ta närvaro. Du kommer ha en verksamhetsutvecklare som kommer att coacha och stödja dig med det praktiska. Vi söker dig som är genuint intresserad av andra människor, vill dela med dig av kunskaper och vill förmedla dem på ett avspänt och inkluderande sätt. Skriv i ditt personliga brev vad du har för erfarenhet av folkbildning och lärandesituationer. Skriv några rader om hur du är som ledare och person som lär ut. Välkommen att höra av dig! Var ligger arbetsplatsen? I Tranås, i Jönköpings län.
Vår tillväxtresa fortsätter, och nu tar vi nästa stora steg – tillsammans med dig! Vi tar klivet in i en ny toppmodern fabrik i Jönköping med fantastiska möjligheter att möta framtiden med kraft och självförtroende. Här får du chansen att bidra med innovation, kreativitet och framtidstro – och skapa stolthet, arbetsglädje och värde för såväl våra kunder som dina nya kollegor. Din roll hos oss Stort fokus i din roll blir att utbilda och stötta kunder, säljare och kollegor med tekniska lösningar och beräkningar. Du projekterar drivsystem, programmerar och driftsätter. Systemen som du projekterar är växelmotorer, frekvensomformare, styrsystem och säkerhetssystem. I din roll arbetar du brett – från såväl teknisk expert, support och rådgivning tidigt i projekt, applikationsanpassningar till att hålla utbildningar. Till din hjälp har du kollegor med gedigen teknisk kunskap, välutvecklade beräkningsverktyg och en omfattande dokumentation. Tillsammans blir ni våra experter att säkerställa rätt lösningar – snabbt, effektivt och med hög kvalitet. Detta garanterar dig en varierad och energifylld vardag. I rollen ingår ca 50 resdagar/år. De flesta av dessa sker inom Sverige. Utbildning på nya produkter får du lokalt i Jönköping och på Drive Academy vid huvudkontoret i Bruchsal, Tyskland. Bakgrund och profil Du är högskoleingenjör inom El/Automation, alternativt Mekatronik. Du har erfarenhet och förståelse av drivsystem och automationslösningar från tillverkande industri. Vi är ett team som ständigt strävar efter att hitta smarta, kundanpassade lösningar, därför söker vi dig som har ett genuint teknikintresse, är nyfiken, serviceinriktad och trivs med att samarbeta och bygga relationer. Våra kunder är unika och ställer krav på oss att ha en gedigen produktkännedom, en hög serviceanda och vara lösningsorienterade. Vi erbjuder dig Du blir en del av ett välmående och välkänt familjeföretag som tänker och agerar långsiktigt. Vi bygger vår framgång på sammanhållning, glädje och en genuin företagskultur. Här får du frihet under ansvar med möjlighet att påverka, såväl din egen som företagets utveckling. Du får dessutom arbeta med lösningar/produkter som är i en klass för sig inför framtidens behov. Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet och ditt engagemang. Vi ser fram emot att höra från dig! Din ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning. Vi önskar därför din ansökan till Marcus Ljung via www.ljungkompetens.se. Vill du komma i kontakt med Marcus nås han på 0705-187441. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att vi får in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 3 augusti. Vill du komma i kontakt med facklig representant för Unionen, kontakta Patrik Damberg på 036-34 42 39. Om SEW EURODRIVE SEW-EURODRIVE AB är sedan 1968 ett helägt dotterbolag till SEW-EURODRIVE GmbH & Co KG i Tyskland, som är världsledande inom drivutrustningar till industrin. Vårt svenska huvudkontor samt fabrik finns i Jönköping där vi monterar växlar, motorer, frekvensomformare och styrsystem. Våra försäljningskontor är belägna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Skellefteå och Gällivare. Vi är idag ett nittiotal anställda, omsätter 600 miljoner samt är AAA-rankade och ISO 9000-certifierade. SEW-EURODRIVE har marknadens största produktprogram inom området motorer, växlar, decentraliserad elektronik, frekvensomformare, servosystem, motion-control. För varje kund skräddarsys lämpliga högkvalitativa lösningar. Våra kunder finns inom svensk industri som Automotive, distribution, livsmedel, papper- och trä och gruv- och stålindustrin. SEW-koncernen omsätter 50 miljarder och har ca 21 000 anställda.
Välj ett jobb för att visa detaljer