Vikarierande Undersköterska till äldreboende Rosendal , Gnosjö
Gnosjö kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vår kommun präglas av den välkända Gnosjöandan. Här finns entreprenörskap, hjälpsamhet och klurighet, som visar på att allt är möjligt. Rosendals äldreboende är ett hemtrevligt boende där vi arbetar för att våra äldre ska känna sig trygga, sedda och respekterade. Här arbetar ett team som stöttar varandra, och där humor och hjärta går hand i hand. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta, det finns en närhet som bara den lilla kommunen kan erbjuda. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande plats. ARBETSUPPGIFTER Undersköterske uppgifter . Du har koll på både blodtryck och blodsocker , men vet också hur man lindrar oro med ett leende. KVALIFIKATIONER Undersköterske utbildning. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Ett gott hjärta och trevligt bemötande. Du har lätt för skapa goda relationer - både med boende , deras anhöriga och kollegor. Gärna erfarenhet av äldreomsorg. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryterings verktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Välkommen med din ansökan- till en arbetsplats där varje dag gör skillnad - både för andra och för dig själv Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryterings kanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryterings sajter och liknande.

10 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Transport/Leveransansvarig
AQ Group AB
Lager- och terminalpersonal

Arbetsuppgifter: Sköta in/utleveranser i affärssystemet Monitor. Samordna och boka transporter, interna körningar samt externa speditörer. Lasta och lossa bilar. Styra upp i lokalerna hur vi hanterar inkommande/utgående gods. Standardisera sortiment som krävs för att hantera logistik smidigt och effektivt. Utöver detta så är det en stor mängd med övrig generell administration som skall hanteras på ett mer effektivt sätt. Ett spännande och variationsrikt arbete i en bra industrimiljö. Din profil/kompetens:   Vi söker dig som har en gedigen erfaren inom yrkesområdet och känner ett stort driv. Ser en stor organisatorisk förmåga som en fördel & gillar att jobba med förändringar/förbättringar. Har ett ekonomiskt sinnelag och förståelse för företagsekonomi. Goda kunskaper inom IT. Har lätt för att prata och samarbeta med andra. Känner att ingenting är omöjligt. Ser positivt på det mesta och är stresstålig då det vissa perioder kan vara hektiskt. Krav: B-körkort. Truckkort. Hantera svenska samt engelska i tal och skrift. Om bolaget och AQ: Inom AQ Vaggeryd arbetar vi med industrialisering, tillverkning och avancerad montering av såväl tunnplåtsdetaljer som kompletta maskinsystem till kunder med höga krav på kvalitet och finish. Vi har 70 anställda och omsätter ca 147 miljoner kr. AQ Enclosure är ett dotterbolag inom AQ Group, en börsnoterad koncern med huvudkontor i Västerås. AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att vara en drivande kraft och utvecklas i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat. AQ Group har 8000 medarbetare globalt inom sju olika affärsområden med en total omsättning på över 9 miljarder SEK. För mer information, besök: www.aqgroup.com AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt. AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt. Din ansökan: Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast Juni månad. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Christina Johansson via e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Applikationsingenjör till Saab Training & Simulation!
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll I rollen som applikationsingenjör integrerar och kundanpassar du simuleringsutrustning till militära fordon, som stridsvagnar och trupptransportfordon. Arbetet omfattar tekniska platsbesök, modellering av ballistik och sårbarhet, testning tillsammans med kund samt dokumentation och kravhantering. Du samarbetar tätt med kollegor från olika delar av organisationen och bidrar i både utvecklings- och anbudsprojekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: * Genomföra kundbesök för att undersöka hur simuleringsutrustning kan integreras i fordonet på bästa sätt. Exempel på system är skjutdator i vagn, sikten, intercomsystem och laser varningssystem. * Skapa fordonsunika sårbarhetsprofiler och ballistiska simuleringsmodeller. * Skapa kundspecifika testkrav och genomföra tester på plats hos kunden, tillsammans med andra applikationsingenjörer. * Upprätta tekniska specifikationer och dokumentation för den slutliga kundlösningen * Agera som tekniskt stöd i utvecklingsprojekt. * Delta i kundprojekt för att analysera, utveckla, konfigurera och adaptera fordonssystem baserad på kundens krav * Stötta produktledning och marknadsavdelningen med att ta fram kundofferter I tjänsten kommer du få besöka kunder, både i Sverige men även utomlands, för att säkerställa att lösningarna lever upp till kundens behov. Antalet resor beror på projekt, men rör sig om uppskattningsvis en vecka i månaden. Om du vill lära dig mer om våra produkter, titta gärna på den här videon. Din profil Du är en självgående, noggrann och strukturerad person som trivs med att ta ansvar och driva arbetet framåt på egen hand. Med ett öga för detaljer och ett naturligt intresse för teknik, fordon och militära produkter, bidrar du med stort engagemang i gruppen. Vi tror också att du har lätt för att skapa goda relationer med både interna och externa kontakter, och känner dig bekväm i dialog med kunder. För att trivas i rollen har du: * Dokumenterad erfarenhet av testning och dokumentation kopplat till det. * Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. * Förmågan att sätta dig in i komplexa system. * Viss förståelse för elektronik samt mjukvara. * Ett stort intresse för teknik. Det är meriterande om du har: * Erfarenhet av kvalificerat ingenjörsarbete. * Militär bakgrund. * Språkkunskaper utöver engelska och svenska * B-körkort. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Välkommen med din ansökan! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du vill bli en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

9 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Maskinoperatör sökes till Kitron
OnePartnerGroup Jönköping AB
Maskinoperatörer, ytbehandling

Vill du jobba på ett stort internationellt företag som har spännande teknisk produktion i framkant? Då har vi jobbet för dig!  Kitron söker nu maskinoperatörer till sin enhet i Jönköping. Vad kan vi erbjuda dig? Du får genom en roll hos Kitron möjlighet att arbeta med spännande teknisk produktion av yppersta klass i en ny fabrik med en arbetsmiljö som tillhör de allra bästa i regionen.       Om Kitron Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten elektrifiering, uppkoppling, medicinsk utrustning, industri och försvar/aerospace. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Indien, Malaysia och USA. Kitron har cirka 2500 anställda.   Om tjänsten Som maskinoperatör jobbar du i ett team och arbetar med företagets ytmonteringsmaskiner. Dessa monterar komponenter på kretskort till olika spännande tekniska produkter. Vi söker dig som har erfarenhet av att jobbat som maskinoperatör vid maskin avsedd för kretskortsmontering eller annan typ av maskinoperatör och vill skola om dig. Har du dessutom vana ifrån lödning och testning är detta ett plus. Erfarenhet ifrån Mydata, Fuji eller Europlacer maskiner är meriterande.                                                                                                    Vem är du? Som person är du noggrann, teknikintresserad och positiv. Du är trygg och anpassar dig snabbt till olika arbetsuppgifter, arbetsmiljöer. Du har en god social förmåga och är serviceinriktad att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl.Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i produktion och god förståelse hur arbetet inom en produktion hänger samman. Du behärskar svenska i tal och skrift för att kunna utföra arbetsuppgifterna samt kommunicera med kollegorna. Svenskt medborgarskap är ett krav då man hanterar säkerhetsklassat material som kräver detta enligt lag. Tjänsten är initialt en anställning på OnePartnerGroup med chans till förlängning hos oss eller att du fortsätter din anställning hos Kitron.    När du blir en av oss Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer, konsultaktiviteter och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!     Vill du veta mer om tjänsten? I denna rekryteringsprocess har Kitron valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Sista ansökningsdag är den 21:e juli. l men vi arbetar med löpande urval så tveka inte att söka tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Gustavsson på  [email protected] eller Kevin Inal på [email protected].   Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan och inte via mail eller telefon.  Varmt välkommen med din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Gräsklippning
Silo Sno & Sand AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Vi söker någon som kan köra gräsklippare 3-4 dagar per vecka i Jönköping. Du är en driftig, pålitlig och positiv person.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Butiksmedarbetare till vår nyöppning i Habo
KB Jem & Fix
Butikssäljare, fackhandel

Är du vår nya säljstjärna? I rollen som butiksmedarbetare hos jem & fix säljer du byggmaterial till marknadens bästa pris samt sköter den dagliga driften i butik tillsammans med dina medarbetare. Den dagliga driften består av uppgifter såsom prismärkning, uppackning, kassatjänst och truckarbete. Arbetstiden är varierande under butikens öppettider måndag till söndag. Vem är du? Du uppskattar ordning och reda och ser till att det alltid är rent och snyggt i lokalerna samt att hyllorna är välfyllda. Du är utåtriktad, social, flexibel och noggrann. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att ha många bollar i luften. Eftersom tjänsten innefattar en del tunga lyft, så har du god fysik. Om du dessutom är en hängiven och händig hemmafixare, så är det ett stort plus. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en spännande roll med stora möjligheter till utveckling i en organisation under stark expansion. Om oss jem & fix är en lågprisbyggmarknad inom bygg, hem och trädgård. Vi är ett familjeägt dansk-svenskt bolag som öppnade sin första butik i Sverige 2005. Sedan dess har vi expanderat stadigt och bygger nya butiker löpande. I dagsläget har vi över 200 butiker spridda över Sverige, Danmark och Norge. Det gör oss till Nordens ledande lågprisbyggmarknad. Körkort AM, B Meriterande Truckkort, butikserfarenhet. Anställningsvillkor Lön och pensionsförsäkring enligt kollektivavtal. Då butiken är öppen alla dagar i veckan förekommer det både dag-, kvälls- och helgarbete. Anställningsform: Vi söker nedan tjänster: 1 st 30 h/v 2 st 20 h/v 2 st 5 h/v Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Webbplats: https://www.jemfix.se Körkort: B-kort eller AM-kort Vi tillämpar löpande urval.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten:  Vi söker en omtänksam och engagerad personlig assistent till en 18-årig kille som älskar aktivitet och lek. Han bor tillsammans med sina föräldrar i en villa i Jönköping och har begränsningar i sin förmåga att tala, vilket kräver din närhet och stöd. Under veckodagarna går han i skolan men då utan assistent. Han har ett stort intresse för att bada, åka buss och tåg, hoppa studsmatta, titta på motorsport på TV, samt leka med sina bilar. Vid sidan av dessa intressen är det viktigt att kunna hantera hans svåra epilepsi, då dagliga anfall förekommer. Därför är din närvaro avgörande.  Tjänsten är ett föräldravikariat på 65 % för ordinarie personal, med arbetspass förlagda till eftermiddagar, kvällar, samt dagpass under helger varannan vecka. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att spela en betydande roll i att möjliggöra en fungerande och kvalitativ vardag. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande men den viktigaste aspekten för oss är att du har rätt inställning och känsla för jobbet. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat: Personlig hygien och omvårdnad. Stöd vid sociala aktiviteter och fritidsintressen. Hjälp och stöttning vid matsituationer. Följa med till badhuset och andra utflykter. Hjälpa till med av- och påklädning. Assistera vid träning och fysisk aktivitet. Hjälpa till vid förflyttningar.  Vi söker dig som: Har körkort (gärna för både manuell och automat). Är simkunnig. Är i god fysisk form och rökfri. Är lugn, påhittig och stresstålig. Tål pälsdjur, då katt förekommer i hemmet. Är initiativtagande och kan arbeta självständigt. Talar och skriver flytande svenska. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående  Sysselsättningsgrad: 65%.  Avtal: Föräldravikariat tills vidare för ordinarie personal. Tjänsten inleds med introduktionspass samt cirka en månads timanställning, innan sysselsättningsgrad tilldelas – under förutsättning att allt fungerar väl. Det ger dig möjlighet att känna dig trygg och väl förberedd i din nya roll. Arbetspass: Omfattar eftermiddagar/kvällar samt dagpass under helger varannan vecka.  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team

9 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Personlig assistent till ung kvinna i Jönköping- Vikariat dygnspass

Är du en social kvinna, trygg i sig själv och vill ha ett arbete där du gör skillnad för någon annan? Då kan det vara dig vi letar efter! Vi söker assistent till vikariat som vill vara med och stärka upp vår assistentgrupp till en ung kvinna boendes i centrala Jönköping. Om tjänsten Vår uppdragsgivare är en härlig kvinna som bor i egen lägenhet i centrala Jönköping. Hennes begränsningar gör att hon är i behov av assistans och stöd dygnet runt. Vår uppdragsgivare gillar att baka, laga mat, lyssna på musik, körsång och att åka på sociala aktiviteter som teater eller konsert. Att ta sig ut på dagliga promenader för att få frisk luft är också en favoritaktivitet. Som personlig assistent är du hennes stöd i vardagen och hjälper henne med det hon behöver för att den ska blir så bra som möjligt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personlig omvårdnad, hushållssysslor och matlagning. Du följer även med henne på olika aktiviteter såsom bad, kör och på sjukgymnastik. Din arbetsplats är där vår uppdragsgivare befinner sig. Vad krävs Vi söker en kvinna 20 år eller äldre, som är en stabil, positiv och trygg person. Vi letar efter dig som är initiativtagande, driven och alltid tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vi ser gärna att du tycker om eller har kunskap om matlagning eftersom det är en aktivitet vår uppdragivare verkligen uppskattar. Tidigare erfarenhet av personlig assistans eller liknande yrke är meriterande men det är din personliga lämplighet och kontakt med uppdragsgivaren som väger allra tyngst. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Önskvärt att du är rökfri och har körkort, uppdragsgivaren har egen bil. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, där du kommer få göra skillnad för någon annan varje dag. Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen därför erbjuder vi flera utbildningar varje år till våra anställda. Vi vill att du ska trivas riktigt bra och hoppas på ett varaktigt samarbete med dig. • Timvikarier • Deltidstjänst 4-5dygn/månad • Arbetstiderna är dygnspass - dag, kväll, helg och natt (väntetid) • Du får introduktion och möjlighet att gå bredvid en erfaren assistent • Tillträde sker enligt överenskommelse Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Vänligen kontakta ansvarig arbetsledare Carina Willmont för mer information, [email protected] Din ansökan vill vi ha omgående då urval och intervjuer sker löpande. För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=belastningsregistret&mtm_source=google&mtm_medium=cpc&mtm_content=allman&gclid=EAIaIQobChMIys7XrrHv_AIVxMPVCh1ObgvKEAAYAiAAEgIKk_D_BwE Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Förvaltare med personalansvar till Österängen
Ls Jobbet AB
Fastighetsförvaltare

Har du ett intresse för människor och sinne för ledarskap och service? Vi på Vätterhem söker en förvaltare till förvaltningsområde Österängen som vill vara med och skapa en hållbar och trygg stadsdel där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Rollen som förvaltare på Österängen är en spännande och varierande tjänst med fokus på engagerade medarbetare och nöjda hyresgäster. Du får en mycket central roll som ledare i förvaltningen och ansvarar för en personalgrupp samt ett antal fastigheter. I din ledarroll förväntar vi oss att du arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap där du engagerar dina medarbetare att arbeta mot uppsatta mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda en personalgrupp om cirka 6-10 medarbetare. Personalansvar inklusive arbetsmiljö och teamutveckling Ansvar för ett fastighetsbestånd inom Österängens förvaltningsområde Långsiktig utveckling av fastigheterna. Driva underhållsprojekt - förslag, planering, genomförande och uppföljning av fastigheterna Drift och skötsel, planering, genomförande och uppföljning av ditt område Ekonomi, ansvar och uppföljning inom ditt ansvarsområde Skapa goda relationer genom tät kommunikation med hyresgäster Ansvar för lägenheter - besiktning, reparationer och underhåll i samband med omflyttning samt löpande hantera störningsärenden Samverkan internt och externt med en hög servicenivå och tydlig information Ansvara för byggnadstekniska utredningar, drift- och underhållsåtgärder och lokalanpassningar Kvalifikationer: För att lyckas i rollen som förvaltare har du en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostadsområden. Du har god erfarenhet av att leda medarbetare på ett tillitsbaserat och situationsanpassat sätt. Har du tidigare arbetat som förvaltare är det meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från tekniska installationer, hyresjuridik, underhållsplanering, entreprenadupphandling och projektledning. B-körkort är ett krav i tjänsten för att du ska kunna ta dig runt på våra områden. Du har dessutom en god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande. Din person: Vi söker dig som har god förmåga att skapa engagemang, delaktighet och arbetsglädje. Du har viljan att utveckla, lyssna in och leda dina medarbetare. Du är en strukturerad person med förmåga att planera och prioritera din arbetsdag. Ditt arbetssätt präglas av att arbeta mot uppsatta mål, likväl som du värderar uppföljningen av dessa. Som person har du goda värderingar, en mångkulturell medvetenhet, ett öppet sinne och en god kommunikativ förmåga. Du drivs av att arbeta i en organisation som arbetar framåt med viljan att alltid utvecklas. Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig: Hos oss får du ett omväxlande och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel genom ett nära ledarskap. Om det behövs utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete. Läs mer om våra förmåner här: https://www.vatterhem.se/om-vatterhem/karriar/bli-en-del-av-vatterhem/ Övrig information och ansökan: Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträdesdatum snarast eller enligt överenskommelse. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Förvaltningschef Österängen, Karolina Nordholm tel. 036-199459 eller på mejl [email protected]. Tillgänglig fram till den 27 juni, därefter semester. Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Albin Erlandsson tel. 036-777 29 04 eller på mejl [email protected]. Tillgänglig fram till den 4 juli, därefter semester. Vi hanterar urvalsprocessen löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 27 juli. Då bemanningen är minskad under semesterperioden kan återkoppling komma att dröja. Varmt välkommen med din ansökan! OBS! Alla ansökningar ska skickas in via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att hantera de ansökningar som skickas in via mejl. Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Krav Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostadsområden Erfarenhet av att leda medarbetare på ett tillitsbaserat och situationsanpassat sätt God förmåga att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet från tekniska installationer, hyresjuridik, underhållsplanering, entreprenadupphandling och projektledning Tidigare arbetat som förvaltare Behärskar andra språk Om arbetsgivaren - Vätterhem Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 9 045 lägenheter och cirka 260 verksamhetslokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87% nöjda hyresgäster. Vår värdegrund ”LUTA” – Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar – genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.

9 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Erfaren chef till Jönköpings kommuns kontaktcenter
Jönköpings kommun
Övriga administrations- och servicechefer

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Är du en engagerad, erfaren och utvecklingsorienterad chef som kan leda vårt kontaktcenter med hög service, digitala lösningar och värdefulla möten? Vill du vara med och utveckla Sveriges nionde största kommun? Då har du ett jobb att söka. Ditt nya jobb Här finns en spännande nyckelroll för dig som vill leda en verksamhet och ett team med fokus på samordnad service och en riktigt bra upplevelse för invånarna varje dag. Jönköpings kommun ska vara enkel att nå och enkel att förstå. Som chef för kommunens kontaktcenter utvecklar du verksamheten med nya tekniska möjligheter och gedigna analyser så att kommunen möter invånarna med omtanke, på rätt sätt och på många sätt. Du skapar goda samarbeten och deltar aktivt i ledningsgrupper, referensgrupper och styrgrupper så att kontaktcenter är en drivande och relevant aktör i kommunens utveckling. Du och dina medarbetare arbetar i nära dialog med kommunens förvaltningar och bolag i mötet med invånarna. Du verkar för en positiv arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd. Du stöttar dina medarbetarna med tydliga mål, uppmuntrar utveckling och bygger ett starkt team. Du och dina medarbetare har en tydlig kommunikation både inom teamet och med andra verksamheter i kommunen. Du har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar.  Din kompetens Vi söker dig som har en relevant utbildning på högskolenivå inom kommunikation eller motsvarande och flerårig dokumenterad erfarenhet som chef med personal-, budget och verksamhetsansvar i en utåtriktad och komplex verksamhet. Du har chefserfarenhet av och genuin förståelse för kundservice och kommunikation i samarbete med olika verksamheter. Du har erkänd förmåga att driva verksamhetsutveckling där intressen och drivkrafter möts. Du kan framgångsrikt skapa goda relationer och driva verksamheten utifrån kommunens mål. Du har aktuell digital teknisk förmåga och systemförståelse inom sådant som ärendehantering, analys och AI-verktyg och processer. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och det svenska samhället, samt goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett kreativt, utvecklande och varierande chefsjobb i nära samarbete med alla verksamheter inom kommunen och med ditt eget team som alltid vill ta ett steg till för god service. I rollen som kontaktcenterchef är du en nyckelperson för att utveckla Jönköpings kommun. Du bidrar till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Du ingår i kommunikationsavdelningens ledningsgrupp och får möjlighet till kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med andra chefer och nätverk. Som chef har du trygga anställningsvillkor, med viss möjlighet till arbete på annan plats och friskvårdsbidrag. Välkommen till oss Kontaktcenter i Jönköpings kommun samordnar kommunens service och kontakt med invånare, näringsliv, föreningar och besökare i nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag. Kontaktcenter är en drivande och betydelsefull aktör i kommunens utveckling för att öka service, kommunikation och tillgänglighet i alla sammanhang. Kontaktcenter är en av tre enheter på Jönköpings kommuns kommunikationsavdelning, som är en central och samordnande avdelning för hela Jönköpings kommun. Kontaktcenter har cirka 22 medarbetare som är kommunvägledare och verksamhetsutvecklare. Arbetsplats finns i centrala Jönköping, men kontaktcenter samarbetar med och besöker många verksamheter i kommunen.  Bra att veta Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 14 augusti. Vi läser ansökningarna löpande och kommer att genomföra intervjuer direkt efter att ansökningstiden har gått ut. Den 18-20 augusti genomförs digitala intervjuer. För dig som går vidare blir det uppföljande intervjuer på plats i Jönköping efter den 25 augusti. Välkommen att höra av dig till kommunikationschef Annica Snäll, 036-105734. Önskar du komma i kontakt med någon av våra fackliga representanter: Amanda Nygren, Akademikerförbundet SSR tel. 036-107381 eller Rebecca Färgh, Vision tel. 036-102925. Om du vill veta mer om vad vi som arbetsgivare erbjuder läs mer https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss.   Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

9 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025