Vi på Purple Rekrytering & Interim söker en Innesäljare till en av våra kunder i Anderstorp! Detta är en hyrrekrytering, vilket innebär att du inledningsvis blir anställd hos oss på Purple, med möjlighet att efter en tid gå över i en fast anställning hos vår kund. Om jobbet Vi letar efter en tekniskt intresserad och serviceinriktad innesäljare som vill vara en nyckelspelare i kundens säljteam. I denna roll kommer du att ansvara för att ta fram offerter, hantera ordrar och erbjuda teknisk rådgivning till kunder. Du kommer också att ge support via telefon och e-post samt arbeta med uppdatering och kommunikation kring leveransplanering och eventuella leveransförändringar. Dessutom blir du en viktig del i kundbearbetning genom uppföljningssamtal och kampanjutskick. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning eller erfarenhet inom teknik. Erfarenhet av sälj, administration och orderhantering är viktigt, och vi ser gärna att du har ett starkt intresse och förståelse för tillverkningsindustrin. Det är meriterande om du har erfarenhet av att tolka ritningar samt har god matematisk förståelse. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, har god datorvana och förmåga att arbeta i olika affärssystem. För rollen krävs även att du har körkort och tillgång till bil. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en lagspelare med hög servicekänsla och kundfokus. Du är strukturerad, ordningsam och har en god förmåga att prioritera arbetsuppgifter i en snabbföränderlig miljö. Din initiativförmåga och problemlösande inställning är avgörande för att lyckas i rollen, och vi ser gärna att du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar väl med kollegor från olika avdelningar. Rekryteringsinformation Låter detta som rätt möjlighet för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Anela Drndo och Jennie Holmberg är ansvariga rekryterare. De finns tillgängliga via telefon eller e-post om du vill veta mer eller prata personligt om rollen och upplägg. Anela Drndo 0737- 01 94 53 [email protected] Jennie Holmberg 0763- 07 01 23 [email protected]
Bra Liv Sävsjö/ Vrigstad vårdcentral Är du redo för en ny utmaning och vill vara med och bidra till bästa möjliga hälsa för invånarna? Då är det dig vi söker till tjänsten som legitimerad fysioterapeut/ sjukgymnast på Sävsjö/ Vrigstad vårdcentral! Rollen som fysioterapeut/ sjukgymnast Som fysioterapeut/ sjukgymnast hos oss kommer du att ha ett självständigt och stimulerande arbete där du gör bedömningar och behandlar patienter i alla åldrar med varierande behov. Du kommer vara vårdcentralens första instans för besvär från rörelseapparaten där du både får chans att arbeta självständigt och i nära samarbete med övriga fysioterapeuter/ sjukgymnaster. Vi är måna om att ta till vara på din kompetens och du kommer att delta i olika förbättringsarbeten. Vi arbetar mycket tillsammans med övriga professioner genom teamsamverkan och olika typer av behandlingsinterventioner bland annat olika gruppbehandlingar. Din blivande arbetsplats På Bra Liv Sävsjö/ Vrigstad vårdcentral arbetar en erfaren och kunnig medarbetargrupp, som ger våra patienter god kontinuitet och gott bemötande vilket leder till goda resultat. Vårdcentralen har cirka 11 500 listade patienter, 55 medarbetare och ingår i Vårdcentralerna Bra Liv. Vår gemensamma målsättning är ”en bättre hälsa för alla”, vilket vi når genom att visa omtanke, tänka helhet och skapa kvalitet. Vårdcentralen är belägen på det småländska höglandet. Vår verksamhet bygger på personliga möten där du genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt är med och bidrar till utveckling och ständiga förbättringar. Vi sätter tydliga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre, därför vill vi ge alla våra medarbetare förutsättningar till samverkan och erfarenhetsutbyte och vi uppmuntrar kreativa lösningar. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av dialog och trivsel! Din profil Vi söker förstärkning till vårt team när en av våra medarbetare ska vara föräldraledig. Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/ sjukgymnast. Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde i september och sex månader framåt till att börja med. Erfarenhet av primärvård är önskvärt men inga krav. Du är flexibel och vill utveckla verksamheten tillsammans med oss. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och med olika yrkesprofessioner samt att du på ett självständigt sätt kan strukturera, planera och ta ansvar för ditt arbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig: - Individuell introduktion utifrån din kompetens och erfarenhet för att känna trygghet - Individuell kompetensutveckling - En bra, härlig och kompetent personalgrupp där du får handledning - Omväxlande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik - En god och fin arbetsmiljö - Ett arbete som sker både självständigt och tvärprofessionellt Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vid frågor vänligen kontakta verksamhetschef Lise- Lotte Lagerqvist, telefon: 010-243 86 07 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 14 juli, urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Bra Liv Rosenhälsan vårdcentral Vill Du vara med och utveckla framtidens bästa primärvård tillsammans med oss på Bra Liv Rosenhälsan/Tenhult vårdcentral? Vi erbjuder dig att vara med att utveckla och förstärka vårdcentralen för att ge bästa tänkbara vård till våra medborgare. Rollen som ST- läkare Vi söker en ST-läkare i allmänmedicin. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % men sysselsättningsgrad går att diskutera efter önskemål. Tillträde enligt överenskommelse. För dig som ska göra bastjänstgöring (BT) i inledningen av din ST kan en tidsbegränsad visstidsanställning inledningsvis bli aktuell med målsättningen att anställningen övergår till en tillsvidareanställning. Om du gjort AT kan vi erbjuda dig en tillsvidareanställning som ST. RJL har ett koncept för BT som gynnar både dig som medarbetare och arbetsplatsen. Läs mer om vår struktur för BT och ST på: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Utbildning-och-praktik/AT-ST-och-PTP/ Din blivande arbetsplats Denna tjänsten är anställning på Rosenhälsan med placering i Tenhult Hos oss på Bra Liv Tenhult vårdcentral arbetar kompetenta och trevliga medarbetare och tillgängligheten är god. Idag är vi 4 specialister och söker nu en ST-läkare. Vi har cirka 4600 listade patienter hos oss. Vår målsättning är "En bättre hälsa för alla", vilket ska genomsyra varje möte med patient och mellan kollegor. Det når vi genom att visa omtanke, tänka helhet och skapa kvalitet. På Bra Liv Tenhult vårdcentral hjälps vi åt, vår arbetsmiljö är viktig och präglas av samarbete, delaktighet och trivsel! Din profil Vi söker dig som: • Har svensk läkarlegitimation samt bra kunskaper i det svenska språket (på minst C1-nivå) • Kan arbeta självständigt men också tillsammans med olika yrkesprofessioner • Är engagerad och ansvarsfull och förstår vikten av ett gott bemötande • Är flexibel och vill utveckla och förbättra verksamheten tillsammans med oss • Tar till dig ny kunskap och kan fungera som en kunskapsresurs för dina kollegor • Kan anpassa ditt arbete, bemötande och förhållningssätt utifrån patient och situation • Genom ett gott samarbete med ledning och kollegor vill bidra till att skapa delaktighet och en god arbetsmiljö • Har körkort Läs mer kring vår läkarrekrytering inom Bra Liv https://rjl.se/vardcentralernabraliv/jobba-hos-oss/lararrekrytering/ Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder: • Individuell introduktion utifrån din kompetens och erfarenhet • Omväxlande och stimulerande arbete i en god lärandemiljö • Ett väldefinierat uppdrag med egen patientlista där du kan jobba med hög kontinuitet • En trevlig och kompetent personalgrupp med bra stämning och god arbetsmiljö • Individuell kompetensutveckling och gemensamma kompetenshöjande aktiviteter med Vårdcentralerna Bra Livs övriga läkare • Förmånliga anställningsvillkor Som ST-läkare sker din ST-planering i samverkan mellan dig, handledare, chef och studierektor. Hos oss får du kontinuerlig handledning av erfarna distriktsläkare. ST-läkarna inom sjukvårdsområdet träffas regelbundet tillsammans med studierektor. Vi är mycket stolta över vårt ST-program. Samarbete med Futurum, Region Jönköpings läns forsknings- och utbildningsenhet och Qulturum, Regionens enhet för verksamhetsutveckling och förbättringar, gör det även möjligt att utvecklas inom forskning eller mot en framtida ledarroll. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Anette Sparf 070 397 62 03. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Sista ansökningsdag är 2025-08 20, urval och intervjuer sker löpande. Vill du anta utmaningen att utveckla vårdcentralen som är full av möjligheter är du varmt välkommen med din ansökan! Vår rekryteringsprocess Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/
Smot (Smålands Musik och Teater) teknikavdelningen Är du redo att leda nästa stora scenproduktion? Som scenmästare på Kulturhuset Spira i Jönköping blir du nyckelpersonen i att förverkliga både storslagna föreställningar och inspirerande event. Ta chansen att arbeta i en dynamisk miljö med yrkesskickliga kollegor, där din erfarenhet och ditt engagemang gör skillnad. Varmt välkommen med din ansökan! Rollen som scenmästare Du kommer att jobba i ett modernt scenkonsthus där du som scenmästare ansvarar för att säkerställa att arbetet på scenen sker säkert, hållbart och effektivt. Du arbetar med våra egenproducerade produktioner under förproduktion, repetition och föreställning. Ibland hanterar du gästande produktioner samt större event. I den dagliga verksamheten sker samarbete med produktionsteam och de andra tekniska avdelningarna i huset som exempelvis rekvisita, ljus, ljud och dekor. Arbetsledning förekommer i tjänsten. Du deltar i arbete med rigg av såväl scenutrustning som ljud-, ljus- och bildteknik och får möjlighet att både utveckla dig själv och våra produktioner. Inom tekniska avdelningen följer även att göra andra teknikorienterade uppdrag kopplade till vårt breda programutbud samt att delta i utvecklingsarbete av våra fyra scener. Du erbjuds en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Din blivande arbetsplats Kulturhuset Spira presenterar varje år ett varierat utbud av musik, teater, musikal och dans för barn, ungdomar och vuxna i Jönköpings län. I vår verksamhet ryms bland annat Jönköpings Sinfonietta och en fast skådespelarensemble tillsammans med dekor-, mask, kostym, rekvisita och attributverkstad. Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten så att fler barn, ungdomar och vuxna i Jönköpings län ska få möjligheten att ta del av kulturella upplevelser som inspirerar och engagerar. Att arbeta på Kulturhuset Spira innebär att du får yrkeskunniga kollegor i en kreativ och mångfacetterad miljö med en utpräglat tvärkonstnärlig profil. Årligen genomförs omkring 500 evenemang i form av egenproducerade föreställningar, gästspel, samarbeten med länets fria kulturutövare samt uthyrningar och konferenser. Vårt uppdrag är regionalt och en del av verksamheten sker på turné i länet. Ungefär 30 procent av verksamheten riktar sig särskilt till barn och unga genom Unga Spira. Kulturhuset Spira är en del av Region Jönköpings län och är av enheterna inom Regional utveckling. Verksamheten omsätter årligen ca 132 miljoner sek och har cirka 100 anställda. Din profil För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har treårig teaterteknisk utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom scenkonst. Du har bred kunskap av teatertekniska arbeten och erfarenhet av dekorhantering och riggarbeten. B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten, har du dessutom truckkort (A2) och utbildningsbevis för mobila arbetsplattformar ser vi det som positivt. Andra aspekter vi ser som en bonus för denna tjänst är om du har vana att arbetsleda andra teatertekniker, har erfarenhet av motoriserat övermaskineri och scenansvar. Då viss turnéverksamhet kan förekomma för tjänsten ser vi det som det också som en bonus om du har tidigare turnévana. Vi är en internationell verksamhet och för att bemästra rollen som scenmästare hos oss ska du också ha goda kunskaper i svenska och engelska. För att trivas hos oss i rollen som scenmästare ser vi att du som person är driven och har lätt för att skapa och underhålla goda relationer. Du trivs i en roll där du får ta initiativ, ansvar och arbeta mot tydliga mål. Att planera, prioritera och leverera resultat med hög kvalitet är en självklarhet för dig. Du är lugn, trygg och arbetar metodiskt, samtidigt som du är anpassningsbar när förutsättningarna förändras. Vi värdesätter din förmåga att samarbeta med andra likväl som att arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Som scenmästare på Smålands Musik och Teater erbjuder vi ett varierat jobb med många utmaningar inom scenkonstproduktion. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Ulrika Josefsson via telefon 0704-286993 eller mail [email protected] Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 17 augusti, urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Medicinsk Teknik Eksjö Är du redo för att göra något nytt? Nu har du chansen att bli en del av vårt team på medicinsk teknik på Höglandssjukhuset i Eksjö. Välkommen med din ansökan! Rollen som Medicinteknisk ingenjör/IT ingenjör Dina arbetsuppgifter innefattar införande, underhåll och konsultation av medicinteknisk utrustning och medicintekniska IT system som används inom olika avdelningar på sjukhuset och vårdcentraler. En stor del av arbetet sker i vårdnära miljö där dialog och samverkan med vårdpersonal är ett naturligt inslag. Arbetet innebär också att vara delaktig vid inköp av utrustningar och att delta i upphandlingar och projekt. Förvaltning av IT system, installera och avhjälpa fel på hårdvara och mjukvara i medicintekniska applikationer ingår också. För arbetet krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift då kravet på att kommunicera med bland annat vårdpersonal och att dokumentera serviceinsatser är högt. Du behöver även behärska engelska för att kunna kommunicera med internationella serviceorganisationer samt tillgodogöra dig utbildningar. Din blivande arbetsplats Område medicinsk teknik inom Region Jönköpings län arbetar med införande, underhåll och konsultation när det gäller medicinteknisk utrustning som används för att behandla och diagnosticera patienter inom t.ex. operation, röntgen, dialys och intensivvård. Verksamheten är certifierad enligt ISO 9001:2015. I Region Jönköpings län är vi c:a 45 anställda inom område medicinsk teknik varav 12 personer på Höglandssjukhuset i Eksjö. Här kan du läsa mer om Medicinsk teknik arbetsplats: Medicinsk teknik, Region Jönköpings län Din profil Vi söker dig med ett stort teknikintresse samtidigt som du drivs av att hjälpa andra! Du har en högskoleingenjörsutbildning eller vad vi anser motsvarande kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet och utbildningar. Erfarenhet från medicinteknisk verksamhet är önskvärt men inget krav. Medicinteknisk utrustning är ofta ansluten till IT system så utbildning och erfarenhet inom IT området är meriterande. För att trivas hos oss är du en serviceinriktad och kvalitetsmedveten problemlösare som arbetar strukturerat och tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du arbetar lika gärna enskilt som i grupp och är en driven person med en god förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter. Att i din vardag blanda praktiskt och administrativt arbete lockar dig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer och därför är B körkort ett krav. Vårt erbjudande till dig Hos oss får du möjligheten att arbeta på ett litet sjukhus med stora möjligheter. Närheten och samarbetet mellan avdelningarna är en stor fördel i vårt arbete. Tillsammans med engagerade medarbetare kommer du att arbeta i en kvalitetscertifierad organisation där kundkontakt, stor variation och kontinuerlig kompetensutveckling är naturliga delar i din vardag. För oss är utbildning och kompetensutveckling viktigt och en självklar del i vårt dagliga arbete. Då våra arbetsområden ständigt utvecklas får du hos oss möjlighet att utveckla dina kunskaper inom flera olika områden. Allt för att vi ska leverera bästa möjliga service till våra kunder. För att du ska få en bra start får du en anpassad introduktion utifrån dina erfarenheter. Här kan du läsa mer om förmånerna: Förmåner, Region Jönköpings län. (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Om du vill veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Håkan Lund, 010-243 59 40 eller [email protected]. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 10 augusti. Välkommen med din ansökan. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/ Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Har du några års erfarenhet i en ledande befattning inom verkstadsproduktion? Är du en ledare med helhetssyn och har förmåga att entusiasmera och motivera? Då kan du vara den detaljchef vi söker. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter till att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Markverkstad Öst Du kommer tillhöra Markverkstad Öst som är en avdelning inom Försvarsmaktens tekniska skolor, FMTS, med ca:70 medarbetare. Vi bedriver verksamhet i Eksjö, Kvarn och Malmen. Detaljen består av Garnisonslager (GL), Ammunition/Minröjningsverkstad och Teknik. GL hanterar reservdelsförsörjning till våra verkstäder, samt gods och lagerhantering med fyra reservdelsmän samt en lagsamordnare. Ammunition/Minröjningsverkstaden hanterar huvudsakligen reparationer och tillsyn av ammunitions- och minröjningsmateriel med fem anställda tekniker. Teknik, med fyra teknikhandläggare, arbetar som kunskapsbas och tekniskt stöd till produktionen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du leder och fördelar det dagliga arbetet inom detaljen. Förutom ansvaret för att följa upp produktionen och det ekonomiska resultatet så ingår personal- och arbetsmiljöansvar för 15 medarbetare. Du motiverar medarbetarna till att öka sin förmåga att ta eget ansvar för produktionen samt att driva förbättrings- och förändringsarbete inom detaljen. Arbetets fokus ligger på att den dagliga produktionen drivs effektivt och utvecklas. Du har ett tydligt resultatansvar och ansvar för att verksamheten klarar kraven enligt Markverkstädernas verksamhetsledningssystem och andra certifieringar. Du rapporterar till avdelningschefen och kommer ingå i markverkstad östs ledningsgrupp där du förväntas bidra till en effektivare verkstadsproduktion på olika vis. Du har ett verksamhets-, arbetsgivar- och ekonomiansvar samt är dina medarbetares viktigaste kommunikationskanal. KRAV Kvalifikationer • Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av liknande tjänst i ledande befattning med resultat-, produktions-, personal- och arbetsmiljöansvar • Har lägst avslutad treårigt gymnasium med verkstadsteknisk inriktning eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Kunskaper i arbetsledning, produktionsplanering och produktionsuppföljning samt kunskaper om lagar och förordningars påverkan i verkstadsproduktion • Administrativ förmåga och datorvana i Officepaketet • Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som leder, motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Som person är du serviceinriktad, strukturerad, självgående samt har en ekonomisk medvetenhet. Du ger dina medarbetare stöd och förutsättningar i sitt arbete och skapar genom ditt ledarskap delaktighet. Du främjar samarbete inom och mellan grupper/enheter och för en dialog om uppgiften med dina medarbetare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • SAP kunskap • Utbildning inom ledarskap och arbetsmiljö • Det är en fördel om du har erfarenhet och kunskap av verkstadsdrift och materielunderhåll i Försvarsmakten Övrigt • Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning • Sysselsättningsgrad: Heltid • Arbetsort: Eksjö. Resor förekommer i tjänsten • Tjänsten är en civil befattning • Arbetet medför krav på resor i tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes Upplysningar om befattningen Avdelningschef Mv Öst, Stefan Hallberg, 070-496 83 49 Information om rekryteringsprocessen HR Alexandra Falk: 070-848 17 61 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström /Ulrica Lundh OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via växeln 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare är alla överens: vi sitter still för mycket, övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Forskningen är tydlig, och på STC vill vi vara en del av lösningen genom att få fler människor i rörelse. Men vi behöver din hjälp! Vi söker nu en Gymvärd/ receptionist på 75 % till vårt gym i Habo som vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt, med start senast i mitten av augusti. Ditt uppdrag I rollen som Gymvärd är du vårt ansikte utåt och arbetar för att ge varje medlem en förstklassig serviceupplevelse. Ditt fokus ligger på att aktivt driva försäljning av medlemskap och våra övriga produkter, och du kommer att vara en viktig del av vårt team när det gäller att skapa värde för både medlemmar och verksamhet. Försäljning, kundservice och att skapa en välkomnande miljö är kärnan i ditt arbete. Du ser även till att våra medlemmar följer våra trivselregler för att säkerställa en positiv och trygg gymmiljö för alla. Detta innebär att du aktivt påminner och informerar medlemmarna om våra trivselregler, och därigenom hjälper till att skapa en trygg atmosfär. Genom att vara närvarande och tillmötesgående bidrar du till att alla medlemmar känner sig välkomna och kan träna i en positiv miljö. Dina arbetsuppgifter omfattar framförallt: Försäljning av medlemskap och tilläggstjänster som personliga träningspaket, produkter från vårt specifika sortiment, samt eventuella kampanjer. Kundservice på hög nivå, där du svarar på frågor både i telefon, via mail och direkt på gym, hjälper medlemmar att lösa problem och ser till att de får den bästa upplevelsen. Daglig drift, vilket inkluderar att hålla rena och välkomnande lokaler, att utrustningen är i gott skick samt att gymmets allmänna standard upprätthålls. Arbetstempot kan variera och växla beroende av säsong, tiden på dygnet och antalet medlemmar som besöker vårt gym. Arbetstiderna kan variera mellan 9-19, samt var fjärde helg, ibland oftare tex vid event. Vi ser gärna att du är flexibel och kan jobba på våra gym i Jönköping om behov uppstår. Vem är du? Vi söker dig som är positiv, social och har en naturlig förmåga att skapa en hög servicenivå i alla möten med våra medlemmar. Du brinner för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö där medlemmarna känner sig sedda och uppskattade och känner träningsglädje. För att lyckas i rollen tror vi att du har en positiv attityd och en lösningsorienterad inställning när det gäller att möta olika situationer och behov. Du är en person som lätt anpassar dig efter förändrade omständigheter och har förmågan att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvaliteten i det arbete du utför. Service- och träningsbakgrund är meriterande. Krav: Har fyllt 18 år Har en hög servicenivå Hög känsla för försäljning och kvalité Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor Talar och skriver flytande på svenska. Är professionell i ditt yrkesutövande och har passion för det du kommer göra. Om STC Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 257 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1800 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra gym där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Varför STC? Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil men där vi även värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Gymansvarig Daniel på [email protected] Sista ansökningsdag: 2024-06-15
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Biståndsenheten i Eksjö kommun söker två kontrakterade jourhem för barn mellan 0-20 år. Vi söker också jourhem som kan ta emot vid förfrågan men som inte är kontrakterade. Vi söker dig/er som har utrymme både gällande tid, plats och engagemang samt har en stabil vardag och en personlig känslomässig mognad. Din/er uppgift blir att öppna upp ditt/ert hem för de barn och ungdomar som har behov av annat boende en period. Uppdraget som kontrakterat jourhem innebär förbindelse att ta emot tillfälligt placerade barn och ungdomar med kort varsel. Ofta sker placeringen samma dag och kan pågå allt från någon dag till flera månader. Jourplacering sker under socialtjänstens utredningstid i de fall barnen inte kan/bör bo hemma av olika anledningar. Utredningen syftar till att bedöma barnets mer långsiktiga behov av eventuellt stöd och åtgärder. Ibland flyttar barnet/ungdomen hem igen, ibland placeras det i annan form för en längre period. Uppdraget som jourhem innebär att ni har ansvar för barnets/barnens dagliga omvårdnad och att möta deras behov av känslomässigt stöd. Ni ansvarar också för att stödja skolgången, se till att barnet kommer till bokade tider med exempelvis sjukvård, medverka vid fritidsaktiviteter och till umgänge med barnets biologiskt nätverk med mera. Ni får stöd och handledning av familjehemssekreterarna samt nära samarbete med barnets socialsekreterare. Som jourhem behöver en vuxen kunna vara hemma på heltid under den tid man har placeringar om det finns ett sådant behov. Som jourhem får man ersättning genom arvode och omkostnadsersättning. Ni som vill bli vårt jourhemmet behöver bo i Eksjö kommun eller närliggande kommun. Detta för att barnen ska kunna gå kvar i skola/förskola samt för att barnen ska kunna upprätthålla kontakt med föräldrar och andra viktiga personer i sitt nätverk. KVALIFIKATIONER Vi söker jourhem med följande kvalifikationer: - Stabila och trygga vuxna som klarar och har tid att sätta barnens behov i första rummet - Erfarenhet av att ta hand om barn gärna i form av familjehem - Förmåga att möta barn som kan befinna sig i kris och med olika erfarenheter/svårigheter - Förmåga att utgöra en trygghet för barnen under placeringstiden och också i samband med avslutet av placeringen - Minst en vuxen ska kunna vara hemma på heltid vid en placering som kan ske med kort varsel - Hemmet behöver ha 1-2 extra sovrum tillgängliga - Körkort och tillgång till egen bil - Flexibilitet och en god förmåga att samarbeta ÖVRIGT
Är du empatisk, varm och engagerad? Vill du göra skillnad för andra människor samtidigt som du själv får utvecklas i en trygg och stöttande arbetsmiljö? Då är ett sommarjobb inom vård och omsorg något för dig! Hos oss bidrar du till att skapa trygghet och glädje i andra människors vardag. Samtidigt ser vi till att du känner dig trygg och bekväm med både ditt jobb, dina kollegor och dina arbetstider. Vi värdesätter mångfald och lär oss av varandras olikheter. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där vi stöttar varandra och ser till att alla trivs både med sitt arbete och med sina kollegor. Tillsammans är vi Vetlanda kommun, kom och bli en del av vårt team i sommar! ARBETSUPPGIFTER Hos oss kan du välja att arbeta inom: • funktionshinderomsorgen exempelvis personlig assistent, på gruppbostad eller inom socialpsykiatri • äldreboende • hemtjänst Vad innebär arbetet? • Funktionshinderomsorgen Du hjälper individer att utveckla sina förmågor och att vara så självständiga som möjligt. Arbetet kan innebära att stötta med vardagssysslor, matlagning eller att delta i aktiviteter som bad, fika eller träning. En naturlig del av jobbet är också att ha kontakt med brukarens anhöriga. • Äldreboende På äldreboende arbetar du med den dagliga omsorgen av våra äldre brukare. Det kan handla om att hjälpa till med personlig hygien, servera måltider eller bidra till en trivsam social samvaro. Aktiviteter som gymnastik, bingo eller högläsning är också en del av arbetet. • Hemtjänst Inom hemtjänsten besöker du brukare i deras hem och stöttar dem med det som behövs för att vardagen ska fungera. Det kan inkludera allt från hjälp med personlig hygien och måltider till att göra hemmet trivsamt och att vara ett socialt stöd. Vi söker även utbildade undersköterskor och sjuksköterskor för arbete inom hemsjukvården. För att kunna arbeta hos oss behöver du kunna styrka din identitet. Om du blir kallad till intervju ska du kunna uppvisa något av följande: • pass • nationellt ID-kort som visar medborgarskap • ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår om du är medborgare i ett land utanför EU/EES behöver du dessutom visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige. Skyddad identitet Om du har skyddad identitet och är intresserad av att söka jobb hos oss, vänligen ta kontakt direkt med ansvarig rekryterare för vägledning och stöd i ansökningsprocessen. KVALIFIKATIONER • Det är önskvärt om du är 18 år eller äldre. • Meriterande om du har vård- och omsorgsutbildning. • B-körkort är meriterande. • Då arbetsuppgifterna kräver det så behöver du ha goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. • Vi lägger vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.
Är du legitimerad optiker och vill vara en del i ett utvecklingsorienterat företag där du tillsammans med dina kollegor är med och utvecklar verksamheten och framtidens optik? Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Då är detta en tjänst för dig! Vårt erbjudande Förändring, enkelhet och omtanke är våra ledord som utgör grunden i vårt arbete och bygger vår härliga kultur. Smarteyes erbjuder en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagligen. För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla din arbetsplats. Ditt uppdrag Vi på Smarteyes söker nu en legitimerad optiker till vår butik i A6 i Jönköping. Som optiker är dina främsta arbetsuppgifter att undersöka kundernas syn, ge råd och upplysningar, utfärda intyg samt färdigställa, tillhandahålla och lämna ut optiska synhjälpmedel. Våra synundersökningar är 30 minuter långa för att ge dig möjlighet till att skapa goda kundrelationer. Vidare kommer du att vara med och ansvara för butikens dagliga drift och vara behjälplig mot kunder. Vad vi söker Som person är du bra på att samarbeta och kommunicera på ett inbjudande, omtänksamt och tydligt sätt med både kunder och kollegor. Du är ansvarstagande, resultatorienterad, serviceinriktad och tycker om att skapa kundrelationer. Du är vidare stilintresserad och tycker om att ständigt utvecklas, både individuellt och i team. Din formella kompetens är legitimerad optiker med kontaktlinsbehörighet. Om Smarteyes Engagerade och välmående medarbetare är Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om! Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel - vi ser dem även som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans! Läs mer om oss på www.smarteyes.se Start: Omgående Omfattning: Heltid Ort: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning Vill du veta mer om den specifika tjänsten? Kontakta butikschef Viktor Johannesen på 076-104 78 65
Välj ett jobb för att visa detaljer