Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som montör hos oss blir du en del av vår hydraulikverkstad, där vi monterar, testar och underhåller hydrauliska styrsystem till Gripen. Du kommer att ingå i ett team på cirka 15 personer, varav ungefär 9 personer arbetar som montörer. Arbetsgruppen är spridd i ålder och präglas av en god stämning och ett nära samarbete. Här på avdelningen arbetar vi med finmekanik - små detaljer som kräver hög precision och noggrannhet, vilket gör din roll extra viktig. Du kommer få ett varierande arbete med många olika produkter och detaljer, och kommer i din roll fokusera på underhåll och reparation av produkter som inkommer från kunder. Arbetet sker efter tydliga instruktioner och ritningar, där arbetsmoment som borrning, limning, inställning och lödning förekommer. Arbetet sker för det mesta vid bänk, men kan tidvis innebära tunga moment. Din profil Vi söker dig som har ett öga för detaljer, är noggrann, ansvarsfull och har en naturlig fingerfärdighet som gör att du kan hantera finmekaniska komponenter med precision. Vi uppskattar nyfikenhet, och tror att du är en person som vågar fråga när något är oklart men som också tar egna initiativ och ser möjligheter till förbättring. Då du kommer samarbeta med många olika delar av verksamheten är det viktigt att du trivs i en miljö där kommunikation och samarbete är en del av vardagen. För att lyckas i rollen tror vi att du har: * Relevant utbildning inom ett tekniskt område eller motsvarande arbetslivserfarenhet från produktion inom finmekaniska detaljer * Goda kunskaper i ritningsläsning * Behärskar svenska och engelska, då dokumentation förekommer på båda språken * Grundläggande datorkunskaper Det är meriterande om du har: * Kunskaper inom mjuk- eller hårdlödning * Kunskaper inom hydraulik * Erfarenhet från flygindustrin * Erfarenhet av MRP-system Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Du blir en del av affärsområdet Surveillance som erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarsystem, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. Daglig verksamhet är organiserad i SIA (Sysselsättning, Intergration, Arbetsmarknad). SIA är organiserad i IFO (Individ och Familjeomsorgen) som ryms i Socialförvaltningen ARBETSUPPGIFTER Deltagarna på daglig verksamhet har olika förutsättningar och står inför olika möjligheter, utmaningar och svårigheter . Som arbetshandledare är det din uppgift att stödja deltagarna i deras dagliga arbete genom ett pedagogiskt arbetssätt och ett lågaffektivt bemötande. Vi arbetar med IBIC (individens behov i centrum). I tjänsten ingår att vara kontaktman, göra genomförandeplan och dokumentera enligt IBIC i vårt dokumentationssystem Pulsen Combine. Målsättningen är att erbjuda en meningsfull sysselsättning som, utifrån individens förutsättning och önskemål lyfter självkänslan och leder till självständighet. Vi arbetar med basgrupper i verksamheten , för närvarande har vi sex olika basgrupper. En stor del av arbetet innebär att hitta lämpliga arbetsuppgifter till deltagarna och och motivera till att komma vidare i sin utveckling. Daglig verksamhet är i ständig förändring så du behöver vara flexibel, ha en kreativ syn på din roll och vara beredd på att uppdrag och aktiviteter förändras utifrån deltagarens behov. Det dagliga arbetet kan bestå av olika aktiviteter såsom musik, träning, uteaktiviteter, sinnesrum, hantverk, omvårdnad, social färdighetsträning, legoarbete, handledning på företagsförlagd verksamhet och anskaffning av praktikplatser tillsammans med en eller flera arbetshandledare. På daglig verksamhet jobbar vi med fokus på hälsa. Det innebär att vi har arbetsuppgifter/sysselsättning som inkluderar mat rörelse i olika former. Den här tjänsten innebär att du kommer att vara på en arbetsplatsförlagd praktikplats, företaget finns i Stockaryd. Här kommer du att vara ansvarig för deltagarna, men även ha den dagliga kontakten med företaget. Från företaget får du arbetsordrar som deltagarna ska utföra. Du är ansvarig för att kontrollera att arbetet är korrekt utfört innan utförd order återgår till företaget. KVALIFIKATIONER Du ska ha avslutad gymnasieutbildning med pedagogiskt innehåll och tidigare erfarenhet av arbete inom daglig verksamhet LSS. Du ska ha arbetat med handledning av människor med funktionshinder. I alla situationer stöttar vi deltagare till att nå sina uppsatta mål och på det sättet får varje individ en vardag som fylls med sysselsättning/arbete. Din roll är att kunna handleda på ett professionellt sätt till att deltagaren kan utföra det som är på schemat. Du måste vara flexibel i din handledning och kunna ställa frågan om din handledning var den bästa, eller om du måste ändra ditt förhållningssätt till deltagaren. Du ska ha kunskap och erfarenhet av att IBIC (individens behov i centrum) och dokumentation. Det gäller genomförandeplaner samt den sociala dokumentationen som ska göras. Vi ser att du har erfarenhet av att vara kontaktman. Det innebär att du har ett extra ansvar för en brukare. Det ingår att dokumentera genomförandeplaner. Du har kontakt med LSS handläggare och de personer som står deltagaren nära exempelvis god man eller anhörig Som person är du flexibel. Du anpassar dig efter förändringar och varierande arbetsuppgifter, ändrar arbetssätt och metod utan att förlora fokus på målet. Vi ser att du har bra samarbetsförmåga. Du kan anpassa dig till nya arbetssätt, tycker om att ta nya kontakter och samarbetar med alla. Vi har krav på gott bemötande, förändringsvillighet, reflekterande förhållningssätt och arbete efter överenskomna mål. Vi fäster stor vikt vid att du kan anpassa arbetsuppgifter och aktiviteter utifrån brukarens egna förmåga. Du lyssnar, reflekterar och löser utmaningar på ett konstruktivt sätt vilket leder till att du skapar förtroende och ett gott samarbete. I gruppen skapar du engagemang och delaktighet genom att inspirera till arbetsglädje och visa på goda exempel. Du har förmåga att arbeta självständigt, har stor ansvarskänsla, tar egna initiativ samt har ett engagemang och öppenhet för utveckling på arbetsplatsen. Du är positiv och engagerad i dina arbetsuppgifter och kan uttrycka dig i tal och skrift. Du ska vara intresserad av att skapa struktur både administrativt och i det pedagogiska arbetet. Som person ska ha tydligt kroppsspråk. Du måste även ha ett eget driv i ditt arbete. Tjänsten innebär arbete på träindustri vilket gör att du måste ha erfarenhet av industriarbete och förståelse för hur en orderprocess på en industri fungerar Stor vikt kommer att läggas på personligt lämplighet B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Barn och utbildningsförvaltningen i Tranås ger barn och unga en värdefull start i livet. Vi ansvarar för förskoleverksamhet, förskoleklass och grundskola, fritids, gymnasium, anpassad grund- och gymnasieskola och elevhälsa. Vårt mål är att erbjuda en inkluderande, trygg och utvecklande miljö där elever och medarbetare trivs. Genom att bli en del av vår förvaltning får du möjligheten att vara med och påverka och göra Tranås till en ännu bättre skolkommun. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet i Tranås kommun. Holavedsgymnasiet är en skola med cirka 800 elever och med en stor bredd vad gäller både yrkesprogram och högskoleförberedande program. Skolan innefattar även introduktionsprogram samt anpassad gymnasieskola. Holavedsgymnasiet ligger i centrala Tranås, vilket innebär närhet till olika aktiviteter och goda pendlingsmöjligheter. Arbetsklimatet är öppet och vi arbetar för att varje elev ska utvecklas så långt som möjligt och rustas för framtiden. Vi söker nu en ny kollega till vårt kafé Bryggan. ARBETSUPPGIFTER I rollen som kafébiträde kommer du att driva en av skolans viktigaste och mest uppskattade verksamheter. Du kommer att bereda smörgåsar, sköta kassan, ta hand om disk och fylla på varuautomaten. Du ser tillsammans med din kollega till att det är rent, snyggt och en lugn samt trevlig miljö för våra elever att vistas i. KVALIFIKATIONER Vi söker främst dig som är positiv och glad med en vilja att driva och utveckla vårt kafé. Tidigare arbetslivserfarenhet av kafé- eller restaurangarbete som arbetsgivaren finner relevant är meriterande. För att passa i denna rollen tror vi dessutom att du är/har: Självgående: Du tar ansvar över dina arbetsuppgifter och kan själv strukturera ditt angreppssätt och driva arbetet framåt. Serviceinriktad: Du är glad, positiv och arbetar för att erbjuda skolans elever bästa möjliga upplevelse. Samarbetsförmåga: Du har förmågan att kunna samarbeta med andra människor och trivs i en miljö där du samverkar med personal och elever. Kommunikativ: Du talar klart, välformulerat och engagerat i det enskilda möten med eleven. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och kan anpassa ditt bemötande efter situationen. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Varmt välkommen med din ansökan!
PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner, P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på drygt 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare. Är du en serviceinriktad person som är van att ta eget ansvar? Axcell Fastighetspartner i Värnamo söker nu en fastighetsskötare till vårt team! Hos oss blir du en del av ett gäng på åtta medarbetare bestående av fastighetsskötare, fastighetstekniker och en driftchef. Tillsammans ser till att våra fastigheter håller hög standard och att våra kunder får bästa möjliga service. Vi söker dig som gillar variation, trivs med både självständigt arbete och teamwork, och som tar ansvar i vardagen. Välkommen med din ansökan! "Mitt namn är Niklas Karlsson och jag arbetar som driftchef i Värnamo. Jag söker nu en positiv, glad och ansvarstagande fastighetsskötare som vill bli en del av mitt team i Värnamo. Som chef är jag stöttande, kommunikativ och ser teamet som ett lag. Varmt välkommen med din ansökan!" - Niklas Karlsson, Driftchef Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Arbetsuppgifter Som fastighetsskötare arbetar du nära kunden. Det är din uppgift att vårda befintliga kundrelationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och fastighetsägare för att ger dem den service de behöver. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: • skötsel och städning av utvändiga ytor • felavhjälpande åtgärder • driva mindre förbättringsarbeten • fastighetsronderingar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning • Utbildning eller erfarenhet inom fastighetsskötsel eller liknande branscher • God systemvana • Goda kunskaper i Office. • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Som fastighetsskötare hos oss så har du ett engagemang och gillar ordning och reda. Du har en förmåga att arbeta proaktivt och se till att det är snyggt och rent. För dig är service och ansvarskänsla en självklarhet och du är bekväm i att arbeta självständigt. Du gillar att hålla ett högt tempo utan att tumma på kvalité. Social hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Värnamo • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas Karlsson +46370665044 Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-08-18 Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Beskrivning Vill du vara med och forma ett mer miljömässigt hållbart Jönköping? Vi söker en erfaren och engagerad hållbarhetsstrateg med inriktning miljö till kommunens hållbarhetsenhet. I denna roll har du ett kommunövergripande uppdrag där du ansvarar för att leda, utveckla och driva kommunens miljöarbete framåt. Rollen kräver en förmåga att arbeta både på en övergripande strategisk nivå och med mer specifika frågeställningar inom strategområdet, internt såväl som externt. Utöver ditt eget strategområde kommer du tillsammans med enhetens övriga hållbarhetsstrateger (med inriktningarna klimat, jämställdhet, barnrätt och funktionsrätt) att arbeta brett med hållbarhetsfrågor utifrån Agenda 2030 och Jönköpings kommuns hållbarhetsprogram. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär att utvärdera och följa upp kommunens miljömässiga hållbarhetsarbete, organisera och driva projekt, omvärldsbevaka inom området samt driva nätverk och samverka. Du håller utbildningar för förtroendevalda, chefer och medarbetare, utför politiskt fattade beslut och tar fram material för att förankra och utveckla arbetet. I rollen ingår även att representera Jönköpings kommun i nationella och regionala sammanhang och att för kommunens räkning samordna och svara på remisser samt andra ärenden. Du kommer att arbeta nära hållbarhetsstrategen med inriktning klimat. Det är därför viktigt att du uppskattar lagarbete. Som stöd i arbetet finns även ett nätverk med andra specialistroller i kommunens förvaltningar såsom kommunekolog, samordnare för vatten, kemikalier och klimatanpassning. Kvalifikationer För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort eget driv samt vara tålmodig och flexibel. Du är duktig på att inspirera andra, ta initiativ till förbättringar och arbeta strukturerat mot uppsatta mål. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra och har ett positivt och professionellt bemötande. Vi söker dig som har: - Akademisk examen inom miljövetenskap, biologi eller motsvarande. - Arbetat med strategiskt miljöarbete. - Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete. - Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. - Erfarenhet av att hålla utbildningar, skriva rapporter och ta fram stödmaterial. - God förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift. - God analytisk förmåga och kunskaper i mål- och resultatstyrning. - Erfarenhet av strategiskt hållbarhetsarbete kopplat till Agenda 2030. Vi erbjuder dig: Hos oss får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där vi tillsammans driver viktiga samhällsfrågor. Du blir en del av en engagerad enhet som samarbetar och stöttar varandra för att nå bästa resultat. Vi erbjuder flexibla arbetsformer, arbetstidsförkortning under sommaren, kompetensutveckling och möjligheter att påverka och utveckla kommunens arbete för en mer hållbar framtid. Din arbetsplats kommer att vara Rådhuset i centrala Jönköping, där även kommunalråd och stadsdirektör är placerade. Om du vill veta mer om vad vi som arbetsgivare erbjuder kan du läs https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss. Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Zeidlitz, telefon 036-10 57 30 eller [email protected]. Önskar du komma i kontakt med någon av våra fackliga representanter så hittar du dem https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du en elektriker som trivs med frihet under ansvar och gillar att lösa problem på egen hand? Vill du bli en del av ett härligt team i Nässjö där du får stort mandat i ditt arbete och chansen att utvecklas tillsammans med ett stabilt och växande företag? Då kan det vara just dig vi söker! Om Sandstedt El Sandstedt El är ett etablerat elinstallationsföretag med rötter sedan år 2000. Med cirka 60 medarbetare fördelade på kontor i Nässjö, Jönköping, Habo och Vimmerby är vi ett tryggt och sammansvetsat gäng som alltid sätter kunden först. Hos oss står arbetsglädje, kvalitet och långsiktighet i fokus – både för våra kunder och våra anställda. Om tjänsten Nu söker vi en engagerad serviceelektriker till vår verksamhet i Nässjö. Här får du arbeta i en positiv och stöttande arbetsmiljö där vi hjälps åt men också litar på att du tar ansvar för dina egna uppdrag. Du får ett stort mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet och goda möjligheter att påverka din egen arbetsdag. Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid, dagtid. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär bland annat: - ROT-arbeten - Nyinstallationer - Felsökning - Kundkontakt - Orderhantering Du arbetar självständigt men är alltid en del av ett team som finns nära till hands. Våra kunder är både privatpersoner och företag, vilket innebär spännande variation och nya utmaningar varje dag. Vi erbjuder dig: - En fin arbetsplats i Nässjö med moderna resurser - Ett bra gäng kollegor som gärna samarbetar och stöttar varandra - Frihet under ansvar – du styr och löser dina uppdrag självständigt - Kollektivavtal och trygga anställningsvillkor - En arbetsgivare som satsar på trivsel och långsiktighet Vi söker dig som har: - Fullgjord elutbildning och ECY-certifikat (krav) Minst 2 års erfarenhet som elektriker - B-körkort (krav) - Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift - Ett stort engagemang för kvalitet, kundservice och säkerhet Som person är du serviceinriktad och har en god problemlösningsförmåga. Du är van att arbeta både självständigt och i team. Du gillar variation och tar ansvar för att uppgifterna blir utförda på ett professionellt sätt. Vår arbetsplats präglas av god stämning och vi söker därför dig som också har lätt för att samarbeta och gärna ställer upp för dina kollegor. Låter det intressant? Skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 31 juli 2025. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Linnea Broman. Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Nu finns en fantastisk möjlighet för dig som vill fortsätta leda arbetet med att producera, förmedla och tillgängliggöra länsmuseets rika samlingar – en skatt som speglar människors liv i länet genom historien. Som enhetschef för publik verksamhet leder du länsmuseets arbete som en relevant och angelägen mötesplats för bildning, upplevelser och diskussioner kring aktuella samhällsfrågor. Fokus ligger på konst och kulturhistoria med utgångspunkt i museets samlingar. Enheten för publik verksamhet består av 15 engagerade medarbetare med bred kompetens inom program- och utställningsproduktion, museiteknik, pedagogik och värdskap. Tillsammans arbetar vi för att välkomna och möta besökare i alla åldrar, med olika bakgrund och behov, för att skapa kulturupplevelser som berör och berikar. Under det kommande året lägger vi stort fokus på utveckling av processer och museiövergripande arbetssätt för att skapa en väl integrerad publik verksamhet. Vi kommer också lägga särskilt fokus på att utveckla nya sätt för besökarna att upptäcka och uppleva John Bauer och hans konstnärskap genom flera olika spännande projekt. Visst vill du vara med? Arbetsuppgifter Du leder den omfattande publika verksamheten både strategiskt och operativt, utifrån länsmuseets verksamhetsplattform, mål och resurser. Som enhetschef för publik verksamhet, kommer du att: - Leda, utveckla och säkerställa en effektiv och välfungerande publik verksamhet. - Ansvara för personal, budget och verksamhet. - Ansvara för produktioner av basutställningar och tillfälliga utställningar, både egenproducerade och inköpta. - Utveckla processer för en väl integrerad publik verksamhet. - Initiera och driva utvecklingsprojekt i samarbete med både interna och externa aktörer. - Bygga och underhålla goda relationer med externa samarbetspartners. - Ingå i länsmuseets ledningsgrupp, strategigrupp och forskningsråd. Kvalifikationer Du har förmåga att skapa förutsättningar för att dina medarbetare lyckas i det dagliga arbetet, men också i utvecklingen mot framtiden. I ditt ledarskap behöver du vara tydlig och konsekvent, med förmåga att lyssna, stödja och bygga förtroende. Du är en närvarande chef som ger konstruktiv feedback. Självklart krävs god besluts- och problemlösningsförmåga, med fokus på verksamhetens mål och resultat. Som representant i ledningsgruppen förväntas du delta aktivt och bidra med din expertis samtidigt som du har förmåga att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv samt kunna förmedla beslut som arbetsgivarrepresentant. Du behöver även ha: - Högskoleexamen samt kunskaper inom något av enhetens ämnesområde, t.ex pedagogik, kulturledning, konst eller kulturhistoria. - Flerårig erfarenhet av att leda en verksamhet med ansvar för personal och budget inom något av enhetens verksamhetsområden. - Erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbeten. - Ambition, vilja och förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. - God förståelse för digitaliseringens risker och potential samt god förmåga att använda digitala verktyg och plattformar. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. - B-körkort Därutöver är det meriterande om du har: - Ledar-, och/eller projektledarutbildning. - Erfarenhet av museala processer inom publik verksamhet. Vi lägger stor vikt vid din personliga kompetens. Anställningen - Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med provanställning om sex månader. - Verksamhetsanpassad arbetstid, normalt på dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer. - Inför en eventuell anställning görs en bakgrundskontroll. - Tillträdesdag enligt överenskommelse. Arbetsplatsen Länsmuseet erbjuder en trygg, inkluderande och flexibel arbetsplats som gör samhällsnytta i en föränderlig tid. Hos oss väntar meningsfulla arbetsuppgifter i en händelserik miljö, god kompetensutveckling, aktivt arbetsmiljöarbete, bra arbetsvillkor och inte minst härliga kollegor! Ansökan I ansökan ber vi dig även ta fram ett fiktivt konceptförslag och projektplan för en mindre tillfällig utställning (ca 50 m²) på temat ”Tidens spår”. Planen ska innehålla kort konceptbeskrivning, målgruppsanalys, idé för gestaltning, tidsplan samt poster för budget och personella resurser (max 2 A4). Varmt välkommen med din ansökan, senast den 17 augusti. Vi planerar att genomföra intervjuer den 25 - 27 augusti. Kontakt Vid frågor är du självklart välkommen att kontakta oss: - Museichef Johan Gärskog, tel 036-301810. - Personalrepresentant Therese Carlsson, tel 036-301817 (semester 30/6 - 27/7) - Facklig representant Akademikerföreningen, Jonas Nilsson, tel. 036-301830 (semester 19/6 - 24/7) Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanalser och undanber oss därför erbjudanden om annonsering eller rekryteringsstöd. Jönköpings läns museum är ett konst- och kulturhistoriskt museum som bedriver kunskapsuppbyggnad samt genom delaktighet tillgängliggör, bevarar och utvecklar kulturarv i länet. Jönköpings läns museum verkar för det demokratiska samhällets utveckling genom att bidra till forskning och fri åsiktsbildning samt kulturupplevelser på allas lika villkor. Mitt i Jönköping möter våra besökare länken mellan historia, samtid och framtid. En bredd av utställningar i vackra salar med ljus och rymd. Ett stort utbud av program – från modigt till kreativt och faktafyllt. Vi är ungefär 50 medarbetare som arbetar i hela länet med allt från föremålsvård till utställningar, samtidsdokumentation, arkeologi, byggnadsvård och konservering.
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Juniorsäljare på vår anläggning Ford Värnamo. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. ArbetsuppgifterSom Juniorsäljare ansvarar du för att guida kunder genom våra produkter, provkörningar, tillbehör och finansieringslösningar. Genom uppföljning och återkommande kontakt skapar du en bred kundkrets och högsta möjliga kundnöjdhet. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och ge dig en grundläggande introduktion som kommer att hjälpa dig på vägen mot en framgångsrik karriär inom fordonsbranschen. I den här rollen kommer du att få lära dig bilaffären från grunden och få möjlighet att bli en riktigt framgångsrik bilsäljare! Nyckelkompetenser/förmågor Vi söker någon som delar vårt genuina intresse för bilar och har en passion för att i varje möte överträffa kundernas förväntningar. Du är målinriktad och trivs med att ta ansvar i en dynamisk miljö där samarbete är avgörande för framgång. Med din prestigelösa inställning drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter och skapa positiva kundupplevelser. Vidare ser vi att du: Har förmågan att skapa och vårda kundrelationer. Självständigt kan organisera ditt dagliga arbete Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Innehar B-körkort. Om du har tidigare erfarenhet inom försäljning och/eller av mötesbokning samt telefonförsäljning ser vi det som ett stort plus. Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
Nu söker vi efter dig som vill göra en insats i våra förskole- och skol-kök vid ordinarie medarbetares frånvaro. Hos oss har alla betydelse! Tillsammans ansvarar vi för matens kvalitet och goda smaker samt att ge våra matgäster ett bra och välkomnande bemötande. Du behöver ha körkort och tillgång till bil eftersom vi har flera kök ute på landsbygden där det inte går tät kollektivtrafik. Välkommen att söka till oss med ett personligt brev, referenser samt cv och berätta varför just du vill jobba med oss samt ditt intresse för mat och service! Arbetsuppgifter I våra kök serverar vi frukost, lunch och mellanmål. I arbetet som kock/måltidspersonal ingår alla uppgifter i köket såsom matlagning, beställningar och varumottagning, disk samt städ i matsal.Du följer rutiner om egenkontroll samt övriga riktlinjer som gäller inom vår kostverksamhet. Här får du vara kreativ! Din arbetsglädje smittar av sig på våra förskolebarn och elever. Vi jobbar med frukt och grönt i säsong. Trivsel och matro är en viktig del i måltiden liksom att vi alltid strävar efter att ge en bra service och gott bemötande till alla våra matgäster.Vi förväntar oss att du har hög servicekänsla. I det dagliga arbetet har du dialog med såväl pedagoger som elever så ett gott bemötande är mycket betydelsefullt. Kvalifikationer • Du har utbildning och/eller erfarenhet av arbete inom köks- /restaurangverksamhet som motsvarar minst 3-årigt gymnasium inom restaurang. Du kommer att arbeta själv i köket de flesta gångerna • Du har goda kunskaper i svenska och lätt för att kommunicera och ta till dig information, både i tal och skrift • Brinna för god service • B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav • Stort intresse för trendig och näringsrik mat • Social med en ödmjuk personlighet • God datavana Tjänsten kräver ett utdrag från Polisens belastningsregister eftersom vi jobbar inom barn- och utbildningsförvaltningen. Övrigt I denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning där vi efterfrågar erfarenhet av önskade kvalifikationer. Vi kommer att arbeta löpandes med intervjuer inför tjänsterna. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du forma framtidens Gislaved? Gislaveds kommun söker en stadsarkitekt som vill vara med och skapa hållbara, attraktiva och väl gestaltade livsmiljöer för framtiden. Med ett starkt fokus på kvalitet, dialog och strategisk utveckling får du en nyckelroll i kommunens samhällsbyggnadsarbete – från vision till verklighet. Ditt uppdrag – i hjärtat av samhällsbyggnaden Som stadsarkitekt är du en strategisk nyckelspelare med ansvar för att lyfta gestaltningsfrågor, arkitektonisk kvalitet och långsiktig hållbarhet i kommunens fysiska planering. Du arbetar rådgivande och driver frågor inom översiktsplanering, detaljplanering, bygglov och stadsutveckling – alltid med ett helhetsperspektiv. Du bidrar med arkitektonisk sakkunskap i såväl enskilda ärenden som i kommunens övergripande strategier. Rollen innebär nära samverkan med tjänstepersoner, invånare, förtroendevalda, näringsliv, föreningsliv och andra samhällsaktörer. Du skapar engagemang för god gestaltning och driver utvecklingen av riktlinjer, program och vägledningar för framtidens Gislaved. Gislaveds och Tranemos kommuner har en gemensam bygg- och miljönämnd där du förväntas bidra aktivt i nämndens arbete och vara ett stöd i beslutsfattandet. Samarbete med andra förvaltningar, kommuner och bolag är en naturlig del av din vardag, liksom att väga samman olika perspektiv – från kulturmiljö till tillväxt och social hållbarhet. Vi söker dig som har: • En arkitektexamen • Minst fem års erfarenhet från arbete med stadsbyggnadsfrågor, bygglovsprocesser eller fysisk planering • Erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet, ser vi som meriterande. Som person har du ett strategiskt synsätt, är trygg i din professionella roll och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du brinner för arkitekturens betydelse i samhället och vill vara med och skapa livsmiljöer där människor vill bo, leva och verka – både idag och i framtiden. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Varför Gislaved? Gislaveds kommun är inne i en spännande utvecklingsfas där samhällsbyggandet har en central roll. Här finns en stark framtidstro, ett rikt förenings- och kulturliv och ett näringsliv präglat av innovation och entreprenörskap. Vår trakt erbjuder en utomordentlig livskvalitet med närhet till både natur och ett rikt kulturliv. Här kan du njuta av allt från utförsåkning på Isaberg och fiske i våra 388 sjöar, till motorsport på Anderstorp Raceway och konsertupplevelser med vår symfoniorkester. Här är vi arbetsamma. Vi driver företag, såväl stora internationella bolag som små enskilda företag där alla är viktiga för hela vår regions utveckling. Vi andas företagsamhet och entreprenörskap. Det här kan du bli en del av och göra till din plats. Här kan du få allt, och lite till för att livet ska funka. Vårt uppdrag handlar om att bygga framtidens samhälle och vi välkomnar dig att göra det tillsammans med oss. Ansök nu och bli en del av en framåtblickande kommun! Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Chefspoolen. Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 17 augusti – urval sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Annchen Kull, 0723-39 70 34, [email protected] Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer