Avarn Jönköping söker gruppledare nattetid
Avarn Security AB
Väktare och ordningsvakter

Vi tror på ansvarstagande, samarbete och att visa omtanke mot kollegor och omvärlden. Vi ska vara förebilder för andra. Dina tidigare erfarenheter i livet är intressanta och du kommer att få möjlighet att använda och utveckla dem hos oss. Arbetstider: Natt Tjänsteställe: Jönköping Varaktighet: Tillsvidare Tillträde: 2025-10-01 eller tidigare vid överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal   Vi söker en engagerad och erfaren gruppledare till vårt team! Som gruppledare kommer du att ha en central roll i vår verksamhet och vara ansvarig för att leda, motivera och stödja ditt team för att nå uppsatta mål. Som gruppledare natt kommer du att jobba ute i driften med ronderande verksamhet kombinerat med administrativ tid på kontoret. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att planera, organisera och koordinera arbetsuppgifter, säkerställa effektivt arbetssätt och följa upp resultat. I din roll ingår även att ge löpande feedback och utveckla medarbetarnas kompetens. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har erfarenhet som arbetsledare eller från liknande ledande position, har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att kommunicera och inspirera ditt team. Du är handlingskraftig, lösningsorienterad och trivs med att ta ansvar för både den dagliga driften och personalens utveckling.  Kvalifikationer Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • fyllt 18 år innan du påbörjar uppdraget • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Meriterande kvalifikationer är erfarenhet av arbete i bevakningsbranschen, visst tekniskt kunnande, ledarskapserfarenhet. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-07-30 sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar.  Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt.  För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas. Avarn Security har uppnått utmärkelsen som ett Karriärföretag tack vare vårt starka engagemang för medarbetarnas trivsel och utveckling. Genom att skapa en inkluderande och mångfaldsfrämjande företagskultur ger Avarn Security sina anställda möjlighet att trivas och växa i sina roller. Företaget värderar kompetens och erbjuder kontinuerlig utbildning, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare för de som söker en spännande karriär inom säkerhetsbranschen

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Frisör med känsla för både hår & människor?

✂️ Essens Hår och Hud i Jönköping söker en frisörkollega på 100 % 📍 Jönköping | 💇‍♀️ Start: Enligt överenskommelse | 🗓 Öppning: 1 september 2025 Nu söker Essens en ny stjärna till teamet! Vi letar efter dig som är frisör i hjärtat, vill jobba 100 % och som längtar efter att få vara en del av något större – något meningsfullt, genuint och lyxigt på samma gång. 🌿 Vad är Essens? Essens är inte bara en salong – det är en plats att trivas på, växa i och vara stolt över. Här möts du av en varm, modern och jordnära atmosfär med högt i tak och hjärtat på rätt ställe. Vi blandar kvalitet och professionalism med glädje, omtanke och ett leende i spegeln – varje dag. Hos oss är det viktigt att både kunder och kollegor känner sig trygga, sedda och uppskattade. Essens är salongen som tar välmående på allvar, där stress byts ut mot stillhet, yta får innehåll, och där vi faktiskt lyssnar – både på kunder och varandra. Och ja, vi bjuder gärna på skratt, stöd och kaffe med mjölk också. ☕💛 💇‍♀️ Vi söker dig som: Är utbildad och erfaren frisör Vill arbeta 100 % i en professionell och personlig miljö Är genuin, självgående och har hög känsla för service Vill jobba i ett team där vi hjälps åt, lyfter varandra och har kul Trivs i en miljö där omtanke, utveckling och kvalitet går hand i hand 💼 Vad du får hos oss: En trygg och långsiktig arbetsplats Nya, stilrena lokaler mitt i Jönköping – öppnar 1 september Exklusiva behandlingar som Headspa och lyxiga produkter Möjlighet att påverka både vardag och verksamhet Kollegor som hejar, stöttar och inspirerar En arbetsgivare som vill ditt bästa – både i och utanför salongen Vi letar inte efter perfektion – vi letar efter personlighet, passion och en bra känsla. Hos oss får du vara dig själv, samtidigt som du växer i din roll och bidrar till att skapa Jönköpings mest uppskattade skönhetsupplevelse. 📩 Låter det som du? Skicka ett meddelande eller ring så tar vi en kaffe och ser om vi passar ihop. Emma Ryd 📞 076-392 00 60 📧 [email protected] 📸 Instagram: @essensharhud

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sjuksköterska
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Grundutbildade sjuksköterskor

Bra Liv Tranås vårdcentral Är du sjuksköterska eller distriktssköterska som längtar efter att få komma till en nytänkande och lösningsorienterad verksamhet? Då är du välkommen att söka vikariatet hos oss på Tranås vårdcentral! Rollen som sjuksköterska/ distriktssköterska Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med bland annat telefonrådgivning, bokningsteam, vaccinering och distriktssköterskemottagning. Vi är öppna för att ta tillvara dina kunskaper och önskemål. Viss tjänstgöring på kvällar och helger förekommer på Närakuten i Eksjö. Din profil Vi söker dig, en sjuksköterska eller distriktssköterska som vill vara med och ytterligare utveckla och förstärka vår vårdcentral. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av primärvård. Du har ett genuint intresse för människor och sätter patienten i fokus. Vi förväntar oss att du tillsammans med dina kollegor bidrar med din kompetens och ett gott bemötande för att ge patienten bästa möjliga vård. Du trivs i din yrkesroll, är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat då du har initiativförmåga, är flexibel och har ansvarskänsla. Du kommer att bli en del av ett härligt team där vi tillsammans arbetar för en trivsam arbetsmiljö och gör det bästa möjliga för patienten. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig På vårdcentralen arbetar vi teambaserat, där alla professioner bidrar till en god vård. Vi erbjuder dig ett vikariat på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Som sjuksköterska eller distriktssköterska hos oss får du alltid en individuellt anpassad och gedigen introduktion i vårt arbetssätt under de första veckorna, oavsett tidigare erfarenhet. För att säkra kvaliteten håller vi kontinuerlig utbildning för våra anställda. Vi erbjuder även individuellt schema som är anpassat till verksamheten. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om vikariatet? Vid frågor kring vikariatet vänligen kontakta vårdenhetschef Helen Frid, telefon: 010-243 96 83 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 13/7-25 , urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

29 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Enhetschef inom funkshinderomsorgen
Eksjö kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef inom funktionshinderomsorgen i Eksjö kommun leder, utvecklar och följer du upp verksamheten för att nå uppsatta mål. Kvalitet, brukarfokus och en hållbar ekonomi är centrala delar som går hand i hand i ditt uppdrag. Ditt uppdrag som enhetschef omfattar totalt tre boenden inom SoL och LSS. Du leder verksamheten med ansvar för brukare, budget, personal och arbetsmiljö. Du blir en viktig del av en aktiv och positiv ledningsgrupp, där vi teambaserat driver verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Tillsammans med chefskollegor och administratörer inom funktionshinderomsorgen verkar ni i våra nya gemensamma lokaler centralt i Eksjö. Med stöd från din chef, chefskollegor, administratörer, ekonom, HR, verksamhetsutvecklare och andra stödfunktioner får du goda förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag.  Som ny enhetschef får du en noggrant planerad introduktion och tillgång till kommunens chefs- och ledarutvecklingsprogram. Vi erbjuder dig kontinuerlig kompetensutveckling och mentorskap för att du skall få en stabil grund att stå på i din chefsroll. Målet med våra insatser är att varje individ ska få möjlighet till att leva ett självständigt, tryggt och meningsfullt liv - med stöd utifrån sina unika behov och förutsättningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning, eller annan av arbetsgivaren bedömd relevant högskoleutbildning. Du har en kandidatexamen där socialrätt är en del av den relevanta utbildningen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning inom SoL och/eller LSS verksamheter. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Som chef är du strukturerad och organiserad. Du har lätt för att skapa goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Du ser helheter och ditt ledarskap skapar delaktighet, utveckling och ansvarstagande i organisationen. Du har förmåga att analysera och prioritera, för att fatta såväl kortsiktiga som långsiktiga beslut. Som person är du ansvarstagande, utvecklings- och samarbetsorienterad samt trygg i dig själv. Du tar egna initiativ och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i rollen som enhetschef har du ett lösningsfokuserat förhållningsätt med fokus på kvalitet. Givetvis brinner du för arbetet med människor och vill göra verklig skillnad i människors vardag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen kontakta Marcus Nylander, funktionschef, via mejl -ange om du önskar att bli uppringd för samtal. Förstaintervjuer kommer att ske någon gång under vecka 33, den 12, 13, 14 eller 15 augusti. Om man går vidare i rekryteringsprocessen kommer andraintervjuer att ske under vecka 34, eftermiddag den 20 eller 21 augusti. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

29 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Är du bibliotekarien som får barn och unga att upptäcka läsningens magi?
Jönköpings kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Är du bibliotekarien som får barn och unga att upptäcka läsningens magi? Vi söker dig som kan bidra med energi, idéer och hjärta för läsfrämjande arbete! Hos oss får du möjligheten att göra skillnad – varje dag. Vi söker en bibliotekarie med engagemang för läsningens kraft och ett särskilt hjärta för barn och unga. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara en viktig del i utvecklingen av Jönköpings framtida bibliotek. Vi har stora ambitioner och söker dig som vill bidra med engagemang och idéer för att skapa morgondagens bibliotek. Våra bibliotek och kulturverksamheter fungerar som inkluderande mötesplatser där läsning, lärande, integration och bildning står i centrum. Vi strävar efter att erbjuda inspirerande och kunskapsrika miljöer som väcker nyfikenhet och kreativitet – öppna, trygga och välkomnande för alla som besöker oss. Jönköping Kommuns folkbibliotek består av 14 bibliotek, varav två är mobila. Dina arbetsuppgifter Du kommer huvudsakligen att arbeta på Norrahammars bibliotek, vilket är ett bibliotek som erbjuder meröppet. Detta gör det möjligt för låntagare att använda biblioteket även när det inte är bemannat. Norrahammars bibliotek består av två tjänster; barn/unga och vuxna. Därutöver finns en teamledare som hjälper till med övergripande processer. Tillsammans med dina kollegor på Norrahammars bibliotek och biblioteket i Taberg arbetar du för att utveckla och stärka bibliotekens verksamhet i hela området. I din roll kommer du att ansvara för att främja läsning och kultur bland barn och unga, med aktiviteter som skolbesök, sagostunder och lovverksamhet. Dessutom är det viktigt att samverka med familjecentraler, skolor och föreningar. Du planerar inköp av medier och skapar program som engagerar barn och unga. Förutom arbetet med barn och unga kommer du att utföra vanliga bibliotekarieuppgifter som bemanning av informationsdisken, bokuppsättning, gallring av medier och att hjälpa besökare med IT-relaterade frågor. Lokalsamverkan är en viktig del av bibliotekets vardag, du behöver trivas med att vara en del av den lokala gemenskapen. Arbetet kräver att du samarbetar bra tillsammans med kollegorna men också att du trivs med att arbeta självständigt.  Din kompetens Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom bibliotek- och informationsvetenskap eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har några års erfarenhet av biblioteksarbete och en förmåga att anpassa dig till olika situationer och behov.  Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar samt samverkan med skolor och föreningar är meriterande. Du är också van vid att hjälpa besökare med informationssökning och digitala frågor. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, meriterande om du talar ytterligare språk. Om oss https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare- Välkommen till en arbetsplats där du får tillgång till friskvård i form av friskvårdsbidrag – https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Belastningsregister  För att få arbeta med barn och unga måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt (via post eller Bank-ID) i samband med att du skickar in din ansökan då normal handläggningstid hos Polisen är cirka två veckor. Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du på Polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/. Välj registerutdrag för arbete med barn i annan verksamhet. Bra att veta Anställningen är ett vikariat på heltid och i tjänsten ingår kväll- och helgtjänstgöring. Bemanning på flera bibliotek inom kommunens folkbibliotek ingår. Vill du veta mer? Christel Bjärterot Lundqvist, enhetschef, 036-106285 (nås per telefon from 22 juli), [email protected] Karin Kristoffersson, facklig företrädare DIK, 036-10 55 90, [email protected] Rebecca Färgh, facklig företrädare Vision, 036-102925, [email protected] Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som Barn och Ungdomsbibliotekarie! #onsite Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

29 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Bemanningsplanerare till SiS ungdomshem Långanäs!
Statens Institutionsstyrelse
Löne- och personaladministratörer

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du jobba i en nyckelfunktion och vara med och bidra till att vår verksamhet fungerar från dag till dag? Sök jobbet som bemanningsplanerare på SiS! Rollen är ny och är en del av SiS nya organisation med sikte på ett mer likvärdigt och effektivt arbetssätt i hela organisationen. Som bemanningsplanerare har du det övergripande ansvaret för bemanningsplaneringen för institutionens alla avdelningar. Du ansvarar för den operativa planeringen med att bemanna arbetspass och samordna institutionens bemanningsbehov, både på kort och lång sikt. I rollen ingår även ansvar för den övergripande bemanningsplaneringen inför semesterperioder och att vid behov anpassa scheman vid till exempel rehabilitering eller tillfälligt deltidsarbete. Utöver den operativa bemanningsplaneringen är du också ansvarig för att administrera och vara institutionens expert i bemanningssystemet Besched. Arbetet innebär att du kommer att arbeta självständigt och samtidigt ha många kontaktytor och samarbeten med såväl medarbetare, enhetschefer som dina närmsta kollegor bestående av bland annat HR- generalist och administratörer. Du kommer att få möjlighet att få vara med och påverka myndighetens utvecklingsarbete och arbetssätt kopplat till bemanning och schemaläggning genom ett nätverk bestående av såväl nationella expertfunktioner som bemanningsplanerare vid andra institutioner.   Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen som bemanningsplanerare tror vi att du drivs av möjligheten att jobba i en verksamhet som är mitt uppe i ett stort förändringsarbete. Du har en god förmåga att jobba i ett högt tempo och samtidigt skapa dig en överblick över helheten. Du är lyhörd och strukturerad samt har en god förmåga att förutse behov och utifrån dem planera ditt arbete. Då behovet av personal kan ändras snabbt krävs att du är flexibel och självständigt kan strukturera och prioritera om ditt arbete. Dina många kontaktytor kräver också att du har en god kommunikativ förmåga och en hög servicekänsla. Du ska också ha: • Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning på administration eller HR eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som SiS anser vara likvärdig. • God kunskap om och förståelse för lagstiftning och regelverk om arbetstid • Erfarenhet av att ha arbetat med bemanning och schemaläggning • Goda kunskaper i Officepaketet • B-körkort   Det är meriterande med kunskaper inom personal- och bemanningssystem, t.ex. Besched. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.    För frågor om tjänsten, kontakta: v. 26-28: Mona Thom, administrativ chef. [email protected], 010-453 36 06 v. 29: Amanda Berg Äng, HR-administratör. [email protected], 010-453 36 04 v. 31-: Frida Johansson, HR-generalist. [email protected], 010-453 36 05 Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti. På grund av semestertider kommer det dröja med återkoppling, men vi avser att börja med urval under v. 33.     SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

29 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vikarierande logistikadministratör till Swedec
Försvarsmakten
Ordersamordnare m.fl.

Nu söker vi på Swedec en vikarierande logistikadministratör som vill vara med och göra vardagen enklare för våra medarbetare. Hos oss arbetar du i en växande verksamhet där du har möjlighet att arbeta tillsammans med andra för att säkra en smidig logistisk kedja. Låter det spännande? Läs mer! Swedec Totalförsvarets ammunitions- och minröjningscentrum (Swedec) är en del av Försvarsmakten och är ett nationellt kompetenscentrum för ammunitions- och minröjningsverksamhet på land samt militär söktjänst. Vår verksamhet är central för Sveriges försvar, och vi strävar efter att möta varje hot och övervinna varje utmaning. Genom utbildning, utveckling och operativa insatser skapar vi förutsättningar för ett starkare försvar och ett tryggare samhälle. Som logistikadministratör vid förbandsenheten är du placerad på logistiksektionen (S4) vid staben. Förbandsenheten består förutom staben också av ammunitionsröjnings- och sökkompaniet, hundavdelningen och träningssektionen. Vid förbandsenheten utbildas och utvecklas soldater, gruppbefäl och yrkesofficerare inom ammunitionsröjning, söktjänst och hundtjänst. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som logistikadministratör stödjer du kvartermästaren och teknisk chef med hantering och administration av enhetens materiel, lager, fordon, transporter, inköp med mera. Du kommer att vid behov delta och stödja vid enhetens övningar och annan gemensam verksamhet. Tjänstgöring sker i huvudsak i Eksjö, men kan under kortare perioder förläggas till annan plats beroende på vilken verksamhet som bedrivs vid enheten. Krav Kvalifikationer • Gymnasieexamen • God datorvana • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska • God kunskap i Microsoft Office • B-Körkort Personliga egenskaper Tjänsten passar dig som har lätt för att samarbeta. Du är flexibel och arbetar strukturerat med flera uppgifter samtidigt. Du har en god förmåga att kunna planera ditt arbete och arbetar självständigt. Du levererar resultat som håller en hög kvalitet inom utsatt tid. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska • Erfarenhet av datasystemen SAP, LIFT • Erfarenhet av inköp, lager och logistik • BVKF/IFTEX-utbildning • Militärt förarbevis För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Vikariat Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Eksjö Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Tjänsten är en civil befattning Tjänsten är en visstidsanställning till och med 2026-09-30. För upplysningar om befattningen Christofer Carlberg. Nås via växeln 0381-180 00. För information om rekryteringsprocessen Frida Bunnstad. Nås via växeln 0381-180 00 Fackliga företrädare nås via växel 0381-180 00 Försvarsförbundet: Marie Gustafsson SACO: Sofie Bergkvist SEKO Matz Felix Officersförbundet: Robert Lindberg Vikström Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Bifoga relevanta betyg och intyg i dina ansökningshandlingar.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Totalförsvarets ammunitions- och minröjningscentrum – Swedec är Sveriges kompetenscentrum för nationella och internationella uppgifter inom ammunitions- och minröjning. Vårt huvudsakliga uppdrag är att verka inom totalförsvaret, med fokus på utbildning, utveckling och underrättelser. Läs mer om Swedec här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Eventsäljare till Laleh, 9e augusti
Killnoise Event AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

29 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Eventsäljare till Albin Lee Meldau, 8e augusti
Killnoise Event AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

29 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Takläggare
Taktoppen AB
Takmontörer

Om jobbet Roll som Takläggare Vi söker både personer som är intresserade av att lära sig takläggning och erfarna takläggare. Oavsett om du är nybörjare eller har erfarenhet, erbjuder vi en möjlighet att arbeta med både tegeltak och betongtak. Hos oss får du chansen att utvecklas inom ett hantverk och bli en del av ett professionellt och engagerat team. • Utveckling och Utbildning: Vi erbjuder en lärorik miljö där du kan växa och utvecklas som takläggare. Du kommer att få handledning och coaching från våra erfarna medarbetare, och vi uppmuntrar till kontinuerlig inlärning och färdighetsutveckling. • Kundkontakt: Du kommer att ha direkt kontakt med kunder både före och under installationer. Din roll innebär att säkerställa att kundens behov möts och att arbetet utförs med högsta kvalitet. • Självständighet och Initiativ: Vi söker personer som är lösningsorienterade och kan arbeta självständigt. Du kommer att uppmuntras att ta egna initiativ och tänka kreativt när du stöter på utmaningar. • Kvalitet och Engagemang: Vi värdesätter noggrannhet och ett starkt engagemang för att leverera högkvalitativa resultat. Din förmåga att arbeta noggrant och effektivt är viktig för vår framgång. Vi erbjuder en positiv och stödjande arbetsmiljö där du har möjlighet att utveckla dina färdigheter och bygga en karriär inom takläggning. Hos oss får du chansen att arbeta utomhus i alla väder och vara en del av ett team som värdesätter samarbete och kvalitet. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och möjligheter för avancemang inom företaget. Meriterande Takläggning Yrkesbevis, tak- och tätskiktsmontör Utbildningsbevis, säkra lyft Förarbevis för skylift Yrkesbevis, ställningsbyggare Utbildningsbevis, ställningsbyggnad 2 - 9 meter Välkommen med din ansökan! Christian Johansson VD [email protected] 0762356460

28 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025