Personlig assistent, sommarvikarie Mullsjö. -Assistans Kompetens
Assistans Kompetens i Sverige AB
Personliga assistenter

Assistans kompetens är en erfaren och engagerad assistansanordnare som erbjuder personlig assistans av hög kvalitet över hela Sverige med starkt fokus på individens behov. Vår kunniga och motiverade personal är kärnan i vår verksamhet och vi arbetar aktivt för att ge de bästa förutsättningarna att lyckas i sitt uppdrag. Alla våra chefer har dessutom själva arbetat som personliga assistenter. Vi har kollektivavtal samt är godkända av IVO och IFA. Gå gärna in på www.assistanskompetens.se för att läsa mer om oss eller assistanskoll.se Vi söker just nu en sommarvikarie med chans till fortsatt arbete, till en ung man som bor i en villa med sina assistenter. Som personlig assistent är du ett stöd i vardagen till en person med autism, epilepsi och mental retardation. Arbetet handlar ofta om att hjälpa till med sådant som ingår i alla människors vardag och utifrån assistansanvändarens behov och önskemål. Det kan vara omvårdnadsinsatser, vardagssysslor samt aktiviteter som assistansanvändaren uppskattar. Assistansanvändaren ska få stöd att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med assistansanvändarens nätverk och övrig personal. Arbetstider 09-16 och 16-09 med sovande jour 23-06. Vid aktiviteter utanför hemmet har vi dubbelassistans. Kvalifikationer då arbetsplatsen är i assistansanvändarens hem ställs höga krav på personlig mognad och hänsynstagande. Du som söker behöver besitta god social kompetens samt vara flexibel, ansvarsfull och ordningsam. Likaså ska du ha en god samarbetsförmåga, positiv inställning och vara lösningsfokuserad. Du har lätt för att bjuda på dig själv och är en varm och inkännande person som kan jobba med låg affektivt bemötande då mannen är kravkänslig. Du kommer att ingå i ett tryggt team med mycket erfarenhet av arbetet. Tidigare erfarenhet av omvårdnadsarbete som personlig assistent eller undersköterska är önskvärt, men personlighet och personkemin mellan dig och assistansanvändaren är det viktigaste. Rekryteringen sker löpande och tjänst kan tillsättas innan ansökningstidens slut.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
CFO till Tosito
Stella Rekrytering och Ledarskap AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du redo för stans roligaste CFO-tjänst? Tosito erbjuder en spännande möjlighet för en engagerad CFO att vara med och påverka både företaget och samhället. Om Rollen Denna roll som CFO är på många sätt unik. Självklart ansvarar man för ekonomiavdelningen och den operativa ekonomistyrningen, men det som utmärker rollen är de strategiska frågorna. Som CFO är du ett strategiskt bollplank för ledning och ägare i bedömning av affärsmöjligheter och beslutsfattande kring finansiering och investeringar. Utifrån övergripande strategier är ditt uppdrag att driva och vidareutveckla ekonomistyrning och rapportering för bolagen i Tosito och Simonssongruppen. Du förväntas bidra till en mer effektiv, affärsstödjande och verksamhetsnära ekonomifunktion. Ditt ekonomiteam består av tre personer. För att trivas i rollen behöver du gilla mixen av strategiskt och operativt arbete där du  jobbar med: Leda och utveckla ekonomiavdelningen och coachning av medarbetare. Operativt redovisnings- och bokslutsarbete inom koncernen. Driva och utveckla finansiell styrning och rapportering, samt säkerställa legala krav. Strategiskt arbete på koncern-nivå, t.ex. investeringar, förvärv, finansiering. Utveckla ekonomiprocesser och IT-stöd. Ledningsgruppsarbete. Controlling och ekonomisk rådgivning till ägare och koncernledning. Prognos- och budgetprocesser. Likviditetsplanering. Skatteberäkning och skattefrågor. Din Profil Vi tror att du som söker är civilekonom, eller på annat sätt skaffat dig djup och bred ekonomisk kompetens. Du har flerårig erfarenhet av finansiell ledning, gärna i koncernmiljö. Erfarenhet av fastighetsekonomi och projektdriven verksamhet ses som meriterande, men är inget krav. Övergripande förståelse för affärsjuridik och legala regelverk underlättar och är en värdefull tillgång. Vi tror att du har stort intresse för affärer, omvärld och finansiella frågor. Ditt arbetssätt kännetecknas av struktur och analys. Då tjänsten innebär en del operativt arbete krävs prestigelöshet och hög samarbetsförmåga kring såväl dagliga som strategiska frågor. Rollen innebär ett stort ansvarstagande, då du får tillgång till strategisk information om både bolaget och dess ägare. Du är en naturlig ledare som är utvecklingsinriktad, kommunikativ och coachande. Vi erbjuder Förutom en intressant bransch erbjuder vi en strategisk tjänst i ett familjeföretag där du arbetar nära ägarna med stora påverkansmöjligheter. Du får kompetenta och engagerade kollegor och möjlighet att jobba i ett bolag som bygger en framtid för städerna och människorna i de orter som man verkar. Här kan du vara med och bygga framtiden och stimulerande miljöer för kommande generationer. Vi utlovar både personlig och professionell utveckling, där du får möjlighet att forma rollen, samt resurser för att lösa ditt uppdrag på bästa sätt. I denna rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Christer Johansson, 0393 – 77 99 95, [email protected] eller Mia Boozer, 036-291 2450 [email protected] Tjänsten söker du direkt på stellaab.se senast 24 aug. Intervjuer kan komma att påbörjas tidigare än detta datum, men inte innan vecka 33.  Varmt välkommen att bli en del av Tosito och Simonssongruppen! Om Tosito & Simonssongruppen Tosito är ett engagerat fastighetsbolag som är aktiva i Jönköping, Göteborg och Linköping. Vi har vårt hjärta och största del av vårt fastighetsbestånd i Jönköping. I nuläget är vi aktiva inom tre stora stadsdelsprojekt i Jönköping, Munksjöstaden, Strandängen samt Kärnekulla i Habo. Läs mer om Tosito Simonssongruppen är ett familjeägt investmentbolag, som investerar långsiktigt i företag och fastigheter med kunskap och kapital. Gemensam nämnare för våra investeringar är att vi ser möjligheter att utveckla verksamheten tillsammans med medarbetare och företagsledning. Läs mer om Simonssongruppen

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Burger King Jönköping
B.King Group AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som är utåtriktad, positiv och gillar att arbeta med likasinnade. Som medarbetare på Burger King är du företagets ansikte utåt. Du arbetar i ett team med ständig rotation på arbetsuppgifterna, vilket innebär att du kommer att få arbeta både i köket, matsalen och med att servera gäster.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Teknisk service -underhållsansvarig
K-Bemanning AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Teknisk service och underhållsansvarig Vi söker en engagerad och kompetent teknisk service och underhållsansvarig för att stärka vår kunds team. Som en ledande aktör inom tillverkningsindustrin erbjuder vi en spännande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och utvecklas. Arbetsuppgifter: Ansvara för förebyggande underhåll av maskinpark och produktionsutrustning Planera och genomföra reparationer och serviceåtgärder Optimera produktionsprocesser för ökad effektivitet Samarbeta med produktionsteamet för att minimera driftstopp Dokumentera och rapportera underhållsarbeten Vi söker dig som har: Relevant teknisk utbildning inom mekanik, el eller automation Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete inom industrin God kunskap om hydraulik, pneumatik, CNC-styrda maskiner och PLC-system Förmåga att läsa och tolka tekniska ritningar Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Om oss K-Bemanning är ett lokalt auktoriserat Bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut både kollektivpersonal och tjänstemän. Vi har bemannade kontor i Gislaved och Värnamo. K-Bemanning har nästan 20 års erfarenhet av bemanning, rekrytering och hyrrekrytering. Vi tillhandahåller även truckutbildning, traversutbildning, liftutbildning och utbildning inom mätteknik/ritningsläsning. Vi är givetvis ett auktoriserat bemanningsföretag och har även en R-licens. Det innebär att vi är ett rekommenderat företag som aktivt vill arbeta med och uppmärksamma etiken inom vår organisation. Vi lägger stor vikt vid tidigare erfarenheter Urval sker löpande och tjänsten tillsätts snarast Välkommen med din ansökan redan idag!

27 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
HR Business Partner
Thule Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Bring your life Are you passionate about partnering with managers to drive people strategies that enable business success? Do you thrive in a dynamic and collaborative environment where your HR expertise contributes directly to operational efficiency and organizational development? If so, this could be the perfect opportunity for you. What you’ll do at Thule As HR Business Partner, you will work closely with our Supply Chain, Finance, and IT functions to support their development and performance from an HR perspective. This is a broad, hands-on role with a strong operational focus, where your main responsibility is to act as a strategic partner to leaders and translating business needs into practical HR actions that drive results. Your work will involve supporting managers on organizational structure, workforce planning, and people-related decisions. You’ll be deeply involved in implementing HR processes and initiatives that reflect both global standards and local requirements, ensuring compliance while also supporting the daily realities of each function. You will also offer guidance in areas such as labor law, performance management, policy implementation, and leadership development. This role plays an active part in supporting business efficiency, change initiatives, and structural growth, while also contributing to a positive and values-driven work culture. You’ll collaborate with your colleagues in the global HR team to continuously improve how we work and ensure consistency and quality across the organization.   What you bring To be successful in this role, we believe you have a degree in Human Resources or a related field, combined with a few years of experience in a generalist or HR business partner role. Ideally within a fast-paced, cross-functional environment. You bring solid knowledge of Swedish labor law and feel confident advising managers on both day-to-day matters and strategic HR topics. Fluency in Swedish and English is essential, as are strong digital skills and ease in working with HR systems and tools. You are structured, business-minded, and proactive. With strong prioritization skills, you’re able to manage multiple topics simultaneously and enjoy finding actionable solutions to complex challenges. It is considered a strong advantage if you have experience working with learning, competence development, and/or internal mobility initiatives. You understand the value of continuous growth, both for individuals and organizations, and how these areas contribute to building a sustainable and future-ready workplace.   Why you should join Thule At Thule, we believe in strong team work both within your own team but also cross functional between teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another. Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values and we like to have fun. All of our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it.   Hiring Process Apply by submitting your application and resumé through “Apply for position” on our Thule Career Site. The application deadline is August 3, 2025. Due to summer holiday, we will begin reviewing applications only after the application period has closed. No screening or interviews will be conducted before that, so all candidates will receive updates after the deadline. Kindly note that we do not accept applications via email. If you have any questions about the role, feel free to contact our Talent Acquisition Partner, Oscar Persson, at [email protected] We look forward to hearing from you! About Thule Group Thule is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Bring your Life— and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport & Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Active with Kids & Dogs (car seats, strollers, bike trailers, child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Bags & Mounts (backpacks, luggage and performance mounts). Thule Group has about 2,800 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2024, sales amounted to SEK 9.5 billion. http://www.thulegroup.com.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Burger King Gislaved
B.King Group AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som är utåtriktad, positiv och gillar att arbeta med likasinnade. Som medarbetare på Burger King är du företagets ansikte utåt. Du arbetar i ett team med ständig rotation på arbetsuppgifterna, vilket innebär att du kommer att få arbeta både i köket, matsalen och med att servera gäster.

27 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Lärare inriktning fritidshem till Södergårdsskolan
Jönköpings kommun
Grundskollärare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Ditt nya jobb Som lärare i fritidshem på Södergårdsskolan kommer du, tillsammans med erfarna kollegor, få möjligheten att vara med och driva utvecklings- och pedagogiska frågor och vara delaktig i att leda det kollegiala lärandet. Du arbetar i första hand med undervisning i fritidshemmet men även i samverkan med lärare under skoldagen. Är du intresserad av rastaktiviteter är detta ett arbete för dig. Vi har rastaktiviteter för alla våra elever. Du ingår i en rastaktivitetsgrupp. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för det pedagogiska arbetet i fritidshemmet. - Planera, genomföra och följa upp aktiviteter som stärker förankringen till läroplanens mål samt övriga styrdokument i grundskolans uppdrag. - Ha ett helhetsperspektiv över elevernas utveckling och lärande. - Ge elever möjlighet att lära på nya kreativa sätt och tillämpa kunskaper i praktiken. - Säkerställa att fritidshemmet är ett värdefullt komplement till elevernas skolgång. - Utveckla elevernas förmåga, sociala utveckling och tilltro till sig själva. - Bygga tillitsfulla relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. - Främja en god lärmiljö som möter eleverna på deras fritid.   Välkommen till oss Södergårdsskolan i Huskvarna är en F-6 skola med cirka 460 elever. På Södergårdsskolan förbereder vi våra elever för en framtid med hela världen som arbetsfält. Vi ger goda förutsättningar för trygghet, lärande och hälsa. Skolan är belägen på Söders höjder omgiven av vacker natur. Skolhusen är byggda år 1911 och 1921, varsamt renoverade och därtill K-märkta. Södergårdsskolan är en välkomnande skola där alla barn är med på lika villkor. Alla respekterar varandras olikheter och får utvecklas i gemenskap med andra. Alla elever, såväl som personal, ska känna trygghet i skolan och bli sedda och bekräftade som de är. Självkänsla, respekt, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är de fyra grundpelare som vår skola vilar på. Vår viktigaste målsättning är att skapa nyfikenhet för det fortsatta lärandet samt att barn såväl som personal ska känna lust och glädje i det gemensamma arbetet. https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/sodergardsskolan-f-6 https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html   Din kompetens - Utbildad lärare med lärarlegitimation för arbete i fritidshemmet, alternativt kandidat som ännu inte fått sin lärarlegitimation eller är i slutet av sin utbildning. - Väl förankrad i grundskolans uppdrag och dess styrdokument. - Meriterande med erfarenhet av arbete i fritidshem eller skola. - Goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. - Grundläggande IT-kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Bra att veta Urval och intervjuer är planerade till v.32 och v.33.  För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/   Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som lärare inriktning fritidshem. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Stansoperatör
Wikan Personal AB
Tunnplåtslagare

Om företaget Vår kund besitter en gedigen och omfattande expertis inom produktutformning och tillverkning i tunnplåt. Med lång erfarenhet i branschen har de etablerat sig som marknadsledande specialister inom plåtbearbetning. Nu söker vi en engagerad stansoperatör till deras team. Tjänsten innebär inledningsvis arbete på dagtid, men kommer på sikt att övergå till kvälls- eller nattskift. Dina arbetsuppgifter Som stansoperatör ansvarar du för att köra och övervaka stansmaskiner för att producera detaljer enligt ritningar och specifikationer. Du arbetar i nära samarbete med andra i produktionsteamet och säkerställer att produktionen håller hög kvalitet och effektivitet. Din bakgrund/Dina egenskaper * Erfarenhet av arbete som stansoperatör eller inom liknande industriell produktion * God vana att läsa och tolka tekniska ritningar * Kunskap om mätteknik och kvalitetssäkring * Truckkort är krav * God svenska i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper vi söker dig som är noggrann och har ett starkt kvalitetstänk. Du arbetar självständigt men trivs också bra i samarbete med andra. Med ett genuint tekniskt intresse tar du dig an utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Du är flexibel och van vid att arbeta i ett högt tempo, samtidigt som du behåller fokus och struktur i ditt arbete. Information och kontakt Anställningen börjar som en inhyrning via oss men det finns goda chanser att gå över till anställning hos våra kunder. Vi gör löpande urval. Sök senast den 26/7. Vid frågor så ring gärna Oskar Håkansson Tel: 0381-480952 Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

27 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Engagerade extrajobbare till lager i Nässjö
Pokayoke AB
Lager- och terminalpersonal

Om tjänsten Vi söker dig med annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% till ett spännande deltidsarbete på dagtid i Nässjö. Arbetstiderna är 7-16 under vardagar, med viss flexibilitet. Viktigt att du är tillgänglig 3 vardagar i veckan, de kan vara varierande vilka dagar. Perfekt för dig som tidigare arbetat på lager, eller kanske du som alltid velat testa! Dina arbetsuppgifter Här kommer du arbeta med arbetsuppgifter som kräver att man har förmågan att arbeta effektivt. Kunden har en automatiserad del där man hanterar kläder, ett tryckeri där man behöver vara noggrann samt containerlossning där god fysisk förmåga underlättar. Att köra truck är ett krav, men erfarenhet kan du få här! Vad vi söker Vi söker dig med rätt inställning till att arbeta. Viljan att göra ett bra jobb är det som väger mest tillsammans med ett bra engagemang. För att söka tjänsten behöver du ha ett annat arbete eller sysselsättning som tex studier på minst 50%. Använd gärna fritexten och förtydliga din aktuella sysselsättning där. Välkommen med din ansökan! Krav: Sysselsättning på 50% Svenska i tal och skrift Truckkort Meriterande: Lagererfarenhet Autostore Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Sommarjobb som truckförare i Nässjö
Pokayoke AB
Truckförare

Är du en erfaren och engagerad truckförare som söker ett sommarjobb då är detta ett perfekt tillfälle för dig som studerar eller helt enkelt vill ha ett intressant och aktivt sommarjobb i en dynamisk arbetsmiljö! Om tjänsten Just nu söker vi en driven truckförare med gedigen erfarenhet till en av våra spännande logistikkunder i Nässjö! Sommaranställningen pågår under veckorna 26–32 och är på heltid, måndag till fredag kl. 07:00–16:00. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning. Vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja en upplärnings period om cirka två veckor redan nu, så att du får rätt förutsättningar inför sommaren. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta med inlagring av varor samt påfyllning av plockplatser. Du kommer även att förflytta pallar, vilket ställer krav på att du är säker och trygg i din truckkörning. Arbetsuppgifterna innefattar också plock och pack av varor, bland annat dryckesflak som du bygger pallar av. För att lyckas i rollen krävs att du har god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Arbetet är fysiskt krävande och tempot kan vara högt, så du behöver ha god fysisk förmåga och trivas med att vara aktiv på jobbet. Vad vi söker Du som söker har en förmåga att snabbt förstå nya system och anpassa dig till ett högt tempo. Eftersom tid ej kommer läggas på att lära sig truckkörning på plats är det viktigt att du redan har den erfarenheten och känner dig helt trygg bakom ratten. Du behöver vara sugen på att lära dig mer, få en stor förståelse för flödet och gärna en vilja att utvecklas i ditt arbete. Vi hoppas att du har en god energi som gör att du har lätt att samarbeta med kollegor - med viljan att göra ett bra jobb kommer man långt! Krav: - Talar flytande svenska - Truck kort A2 + B3 samt tidigare erfarenhet av att köra ledstaplare och skjutstativstruck. - Erfarenhet av lagerarbete - God datorvana Meriterande: - Körkort och tillgång till bil - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025