Global Materialutvecklare till Trioworld

Vill du leda materialutveckling på global nivå och driva hållbar innovation? Vi söker en Materialutvecklare till vår Retail-division som vill ta ansvar för att öka andelen återvunnet material i våra produkter. I denna globala roll får du möjlighet att påverka materialval och processer på flera produktionssiter och bidra till en mer cirkulär plastindustri. Om rollen I rollen som Materialutvecklare inom divisionen retail får du ett globalt ansvar för att leda och samordna R&D-arbetet kopplat till materialutveckling på samtliga våra produktionssiter. Ditt huvudsakliga fokus ligger på att öka andelen återvunnet material i våra produkter, samtidigt som du säkerställer att våra processer är effektiva, stabila och anpassade för framtidens krav. Ett stort fokus i rollen är att kontinuerligt identifiera och utvärdera bättre material. Du förväntas utmana befintliga lösningar, driva projekt och säkerställa att våra materialval möter både tekniska krav och marknadens efterfrågan. Du kommer att arbeta nära produktionen, produktionsledare och processtekniker, där din expertis blir avgörande för att optimera materialanvändningen i våra processer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med inköpsavdelningen när nya leverantörer ska utvärderas, där du spelar en central roll i att bedöma materialens kvalitet och lämplighet. Rollen innebär regelbundet resande till våra olika produktionsanläggningar, både i Sverige och internationellt, du utgår från Smålandsstenar och rapporterar till Division President. Din profil Vi söker dig som har en teknisk eller naturvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot kemi, process- eller maskinteknik samt att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet att arbeta i en internationell roll alternativt har intresset att ta sig an det framåt. Har du dessutom erfarenhet av polymermaterial, hållbarhet eller återvinning ser vi det som ett plus, men det är din nyfikenhet, vilja att lära och personliga driv som vi värdesätter allra mest. Du har ett genuint intresse för material och teknik och drivs av att förstå, utvärdera och förbättra hur material beter sig i olika processer. Med ett analytiskt och metodiskt arbetssätt blir det naturligt att ta egna initiativ, driva arbetet framåt och hitta lösningar. Självständigt arbete hanteras med trygghet, samtidigt som samarbete med andra ses som en viktig del för att nå gemensamma mål. Du har lätt för att ta till dig ny kunskap och delar gärna med dig av din expertis på ett prestigelöst och tydligt sätt. Förmågan att kombinera tekniskt djup med ett praktiskt angreppssätt gör dig till en nyckelperson i vårt utvecklingsteam. Vi Erbjuder Hos oss får du mer än ett jobb, du får en chans att påverka framtiden. Vi erbjuder en arbetsplats där hållbarhet är en självklar del av vardagen, där vi firar framgångar tillsammans och där du får vara med och forma en bransch i förändring. Du blir en del av ett internationellt team med stark sammanhållning och ett gemensamt mål, att göra plastindustrin cirkulär. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en mer hållbar framtid? Vi ser fram emot din ansökan! I den här rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap, vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Djureholt på 070-209 16 93. Om Trioworld Group Trioworld är en ledande tillverkare av förpackningslösningar baserade på polyeten- och polypropenfilm och grundades 1965 i Smålandsstenar, Sverige. Vi erbjuder dig en arbetsplats som förser marknaden med hållbara alternativ för våra förpackningslösningar, producerade i företag med goda arbetsvillkor och en hälsosam arbetsmiljö. Vi är ett globalt företag med produktion i Sverige, Danmark, Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, Kanada och med försäljningskontor i Norge, Finland, Tyskland, Indien och USA. Vi kan därför erbjuda dig ett brett utbud av möjligheter. Som en del av Trioworld kommer du att ansluta dig till ett ansvarstagande företag som tillsammans leder vägen för nästa generation av en bra arbetsplats att arbeta på. Vi hoppas att du vill följa med oss på vår resa! www.trioworld.se

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Lärare i svenska till Åsenskolan
Gislaveds kommun
Grundskollärare

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Åsenskolan är högstadieskolan i Anderstorp med drygt 300 elever. Vi söker just nu en driven pedagog som vill utveckla vår undervisning i svenska och svenska som andra språk, i tjänsten ingår även undervisning i språkval svenska/engelska. Tjänsten är en tillsvidaretjänst förutsatt att lärarlegitimation kan uppvisas. Du kommer att dela arbetsrum med andra ämneslärare och tilldelas egen laptop och lärplatta. Åsenskolan har två mentorer som hanterar arbetsuppgifterna som rör elevernas sociala tillvaro och kontakten med vårdnadshavarna. Pedagogerna har möjlighet att fokusera fullt på sin undervisning och att skapa de bästa lärmiljöerna. Alla pedagoger på skolan ingår i arbetslag och ämneslag för att öka det kollegiala lärandet och utvärdera och förbättra vår verksamhet. Arbetsuppgifter Undervisning, resultatuppföljning, samplanering och utvecklingsarbete. Du samverkar med andra behöriga lärare i ämnet.   Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarlegitimation och behörighet. Du har kunskaper om läroplanens innehåll och känner att du kan bidra till verksamhetsutveckling både i det egna ämnet också i ett större sammanhang. Vi värdesätter det kollegiala lärandet. Vi tänker att du har mycket god förmåga att arbeta både målinriktat och lösningsfokuserat utifrån gällande styrdokument och att barnets bästa alltid finns i ditt fokus. Som person ska du vara lätt att samarbeta med och bidra till ett positivt arbetsklimat och en effektiv arbetsgrupp. Du har förmåga att skapa goda relationer med barn, föräldrar och kollegor.  Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Rekryteringen kan avbrytas om erforderliga beslut inte fattas. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vikarierande Donor Relations Coordinator
Erikshjälpen, Insamlingsstift Farbror Eriks
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu en till medarbetare till vår programavdelning med fokus på givarrelationer. Arbetsuppgifter I arbetet ingår du i ett team där du har kontakt med Erikshjälpens institutionella givare, håller dig uppdaterad om deras prioriteringar och krav samt ansvarar för ansökningar och rapporter. Du identifierar nya finansieringsmöjligheter via institutionella givare, stiftelser och fonder, både svenska och internationella, och bedömer deras relevans för Erikshjälpen och dess partners. Du samarbetar med de inom Erikshjälpen som arbetar mot företagssektorn. Du ger råd och stöd till regionkontor och kollegor i ansökningsförfarande och rapportskrivande, samt deltar i och leder interna processer och arbetsgrupper kopplat till finansieringsfrågor som omfattar personer från flera avdelningar i organisationen. Vem söker vi? Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom utvecklingsfrågor, internationella relationer eller mänskliga rättigheter, alternativt annan relevant högskoleutbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från biståndssektorn. Du har erfarenhet att jobba med institutionella givare, både med ansökningar och rapporteringar. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på engelska, men har även goda kunskaper i svenska. Du har kunskaper om barns rättigheter och rättighetsbaserat arbetssätt. Utlandserfarenhet och kunskaper i franska är meriterande. Du har god förmåga att arbeta självständigt och kan driva uppgifter framåt och ta initiativ. Du är en person som tar stort ansvar, är organiserad och strukturerad och är trygg i att ta beslut och agerar på ett omdömesfullt sätt, i enlighet med Erikshjälpens policys, riktlinjer och värdegrund. Du har god samarbetsförmåga och trivs i en representativ roll där du kan skapa relationer och förmedla Erikshjälpens arbete. Du delar Erikshjälpens kristna värdegrund. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen. Som medarbetare hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänstepersoner i civilsamhället (Unionen/Akademikerförbunden). Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former. Villkor: Anställningsform: Vikariat, 12 månader. Omfattning: Heltid Tillträde: 15 september 2025, eller enligt överenskommelse Antal platser: 1 Placering: Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Sök tjänsten Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev via länken senast 10 augusti. Vi kan komma att göra löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Ytterligare information Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta programchef Anders Malmstigen, [email protected], 072-601 43 53. Facklig representant från Unionenklubben är Lotta Carlsson, telefon: 072-6017127 eller e-post: [email protected]. På grund av sommarsemester kan återkoppling dröja. Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Junior Project Manager
Thule Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Bring your life Want to join a dynamic team creating world-leading products that help people bring what they love—securely and in style—while living an active life. If you thrive in a sustainability-driven environment and want to shape products that inspire adventure, this could be the opportunity for you! Join our Global Product Development Department, with over 250 engineers, primarily based at our R&D Center in Hillerstorp, Sweden. Our cross-functional team is made up of skilled, motivated members with diverse expertise. In Hillerstorp, we've expanded with new offices, team rooms, creative spaces, and top-notch prototype areas, including a cut & sew and electronics lab.   What you´ll do at Thule As a Junior Project Manager, you will lead projects primarily within our Active with Bike category, including bike products enabling an outdoor life. Your work will involve managing both new product development projects and product maintenance initiatives, ensuring that each project meets its objectives in time, cost, and scope. In this role, you will collaborate closely with teams in product development, product management, and supply chain within a multifunctional and multinational environment, while also working with other departments as needed. You will drive progress through structured follow-ups and clear internal reporting. Maintaining an organized approach, you will oversee project timelines, track deliverables, and ensure alignment across teams to bring high-quality products to market efficiently. What you bring To be successful in the role, we believe that you have completed a bachelor's degree in engineering, business administration, or a related field. You also have some project management experience, preferably within product development. You are driven and structured while maintaining a pragmatic approach, ensuring projects stay on track while adapting to changing needs. With a problem-solving mindset, you are creative in finding solutions that keep projects moving forward. Strong written and verbal communication skills allow you to effectively report to stakeholders, create clear project documentation, and facilitate productive team discussions.   Why you should join Thule At Thule, we believe in strong teamwork both within your own team but also cross functional between teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another. Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values, and we like to have fun. All of our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it.   Hiring Process Apply by submitting your application and resumé through “Apply for position” on our Thule Career Site. The application deadline is August 3, 2025. Due to summer-break, we will begin reviewing applications only after the application period has closed. No screening or interviews will be conducted before that. All candidates will receive updates after the deadline. Kindly note that we do not accept applications via email. If you have any questions about the role, feel free to contact our Talent Acquisition Partner, Oscar Persson, at [email protected] We look forward to hearing from you! About Thule Group Thule is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Bring your Life— and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport & Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Active with Kids & Dogs (car seats, strollers, bike trailers, child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Bags & Mounts (backpacks, luggage and performance mounts). Thule Group has about 2,800 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2024, sales amounted to SEK 9.5 billion. http://www.thulegroup.com.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Teknisk beredare
Purple Rekrytering & Interim AB
Inköps- och orderassistenter

Har du erfarenhet från industrin och en teknisk förståelse som gör att du kan guida både kunder och leverantörer i rätt riktning? Nu söker vi på Purple Rekrytering & Interim en teknisk beredare till ett väletablerat industriföretag i Anderstorp, en nyckelroll där du får kombinera teknik, struktur och kunddialog i en utvecklingsdriven miljö. Om rollen Som teknisk beredare har du en viktig roll i företagets teknik- och beredningsavdelning. Du ansvarar för att ta fram korrekta och konkurrenskraftiga offerter samt att bereda kalkyler med hög kvalitet. Du fungerar som tekniskt stöd för både försäljnings- och inköpsavdelningarna och är en viktig kontaktperson mot både kunder och leverantörer. I dialog med kund vägleder du i val av produkt, material, ytbehandling, hårdhet och andra tekniska specifikationer. Du analyserar leverantörers offerter och säkerställer att lösningen motsvarar både tekniska och affärsmässiga krav.  Rollen innebär även ansvar för artikelberedning, strukturberedning, hantering av etikett- och artikelregister samt uppläggning av nya kunder och leverantörer i affärssystemet. Du arbetar löpande med ritningshantering och ser till att rätt teknisk dokumentation finns tillgänglig för både interna och externa parter. Tjänsten är en bred och tvärfunktionell roll där du är med och driver utveckling, effektivisering och kvalitet framåt. Vi söker dig som Har bakgrund inom industrin, gärna med teknisk eller produktionsteknisk inriktning. Du har god teknisk förståelse, är lösningsorienterad och van vid att kommunicera med både kunder och leverantörer. Även trygg i att föra tekniska diskussioner. Du är strukturerad och noggrann, önskvärt är också att du har erfarenhet och kunskap inom ritningsläsning och ritningshantering. Materialkunskap och ett kvalitetstänk är starkt meriterande likaså om du har arbetat nära försäljning eller inköp i tidigare roller. Vi erbjuder Du får möjlighet att arbeta i ett stabilt och utvecklingsfokuserat industriföretag, där du blir en viktig del i att skapa effektiva processer och nöjda kunder. Här råder god sammanhållning och korta beslutsvägar, och du får arbeta med både svenska och internationella leverantörer och kunder. Rekryteringsinformation Låter det som en tjänst för dig? Skicka då din ansökan med CV och personligt brev. Vi hanterar ansökningar och intervjuer löpande och rekommenderar att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Jennie. Jennie Holmberg 076 307 01 23, e-post: [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Mechanical Design Engineer
Procruitment AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om kunden Vår kund levererar innovativa utomhusprodukter för både professionella och konsumenter inom skog-, park- och trädgårdsskötsel, från idé och utveckling till färdig produkt. Genom kontinuerlig satsning på avancerad batteriteknologi, smarta lösningar och miljövänliga alternativ hjälper de sina kunder att arbeta både effektivare och mer hållbart i alla typer av utomhusmiljöer. Om tjänsten Just nu söker vi flera Mechanical Design Engineers inom segmentet professionella utomhusprodukter. Här finns möjligheten att arbeta brett inom både nyutveckling, primärutveckling och produktvård, beroende på din erfarenhet och intresse.  I rollen kan du till exempel få jobba med: Nyutveckling av produkter – från koncept till färdig lösning Primärutveckling – där nya tekniska lösningar och koncept tas fram Produktvård – förbättring och vidareutveckling av befintliga produkter i produktion Motorutveckling – med fokus på prestanda, effekt och utsläppsnivåer Utveckling och konstruktion av komponenter – exempelvis cylindrar och kolvar, där du ansvarar för din komponent från utveckling till färdig produkt Det här är en möjlighet för dig som vill utvecklas i en tekniskt avancerad miljö, med modern produktutveckling och innovativa lösningar i fokus. Din kompetens Vi söker dig som har en civilingenjörs- eller högskoleexamen inom mekanik, produktutveckling eller liknande område. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Du kan antingen vara i början av din karriär eller ha några års erfarenhet inom konstruktion, produktutveckling eller liknande. Har du tidigare arbetat med liknande uppgifter ses det som meriterande. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Observera att det kan dröja något längre än vanligt att få återkoppling på din ansökan under semestertider, men vi hanterar alla ansökningar så snart vi har möjlighet. Tack för ditt tålamod! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
TEKNISK SÄLJARE med passion för belysning & affärsutveckling - L-J Produkte
Find By Anna AB
Företagssäljare

L-J Produkter i Gnosjö AB ingår i Midaq Light AB som är en del i Midaq koncernen. Midaq Light AB har fokus på belysning och har genom varumärken som By Rydéns, Cottex och Belyso etablerat en tydlig position på belysningsmarknaden. Inom L-J Produkter i Gnosjö AB finns varumärket Belyso med ett bra utbud av LED-belysning för främst industri och retail. Teamet består i dagsläget av 10-tal personer och omsättningen är ca 45 MSEK. Midaq Light AB:s verksamhet bedrivs genom bolag i Sverige, Norge, Tyskland och Kina. Läs mer om oss på www.belyso.se. Läs mer om koncernen www.midaq.se En roll i en spännande framtidsbransch där du tillsammans med teamet verkligen kan göra skillnad! L-J Produkter med Belyso som starkt varumärke är en innovativ aktör inom hållbar belysning. Övergången till energieffektiv LED-belysning ger oss en enorm potential när äldre lysrörslösningar fasas ut från marknaden. Vi står inför en spännande tillväxtresa och stärker nu upp vårt säljteam. Som TEKNISK SÄLJARE hos oss får du en nyckelposition med stort eget ansvar och stark uppbackning från vår säljnriktade VD som tillsammans med övriga teamet besitter gedigen kunskap och erfarenhet från branschen. Du driver hela säljprocessen – från första kontakt och behovsanalys till ljusplanering, offert, affär och uppföljning. Du jobbar nära både elinstallatörer, projektledare och slutanvändare och tar fram lösningar till allt från industrilokaler till mer komplexa kontraktsprojekt. Här är du inte bara säljare – du är rådgivare, problemlösare och kundens främsta partner! Vi erbjuder dig en fri och självständig roll där du i hög grad styr din egen vardag och dina affärer. Du får ett stort förtroende och möjlighet att påverka – både den enskilda affären och hur vi som bolag utvecklas framåt. I grunden har du ett produktsortiment av hög teknisk nivå och stark kvalitet inom LED-belysning, som gör att du kan stå stadigt i dialogen med såväl tekniska experter som beslutsfattare. Vi är ett mindre, familjärt team där alla hjälps åt, firar framgångar tillsammans och värdesätter gemenskap. Samtidigt har du tryggheten och resurserna som kommer med att vara en del av en större, långsiktig koncern. Du deltar i mässor & branschevent och vill du vidareutveckla din kompetens finns alla möjligheter att göra det hos oss – och vi uppmuntrar till tillväxt både i ansvar och i kunskap. Våra värdeord – Affärsmässig, Passionerad, Prestigelös (APP) – genomsyrar allt vi gör. DIN PROFIL Vi letar efter dig som har en gedigen erfarenhet från belysningsbranschen – gärna med fokus mot industri eller större projekt och som trivs i en självständig roll där du tar helhetsansvar för kundrelationen. Du är trygg i dialogen med både elinstallatörer och slutanvändare samt har en god teknisk förståelse som gör att du kan diskutera lösningar på djupet. Du har med fördel erfarenhet av ljusberäkningar i DIALux EVO eller liknande beräkningsprogram och drivs av att skapa resultat och värde för kunden. Samtidigt är du prestigelös, pålitlig och en lagspelare som gärna bidrar till helheten. Erfarenhet av att arbeta med ljusdesigners, arkitekter och elkonsulter är meriterande, likaså om du har kunskaper i AutoCAD eller en teknisk utbildning inom el eller ljusdesign – men det är inget krav. Det viktigaste för oss är att du har rätt inställning, en nyfikenhet på att skapa och en vilja att göra skillnad. Du utgår antingen från Gnosjö eller bor någonstans inom en 8–10 mils radie. Ditt geografiska område anpassar vi gärna efter dig, men det är viktigt att du trivs med att resa, möta människor och vara där det händer. KONTAKT I denna rekrytering samarbetar L-J Produkter med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under hela processens gång till 0708-941101. Urval med intervjuer påbörjas först under vecka 33. Önskar glad sommar så länge och hoppas vi hörs!

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Installationselektriker mot industri till Elajo Värnamo
Elajo El & Energiteknik AB
Industrielektriker

Har du en passion för installationsteknik och söker nästa steg i din karriär inom industriinstallationer? Då kan du vara vår nya kollega på Elajo i Värnamo! Om rollen Du kommer att spela en viktig roll i vårt team genom att arbeta med installationer och underhåll av elsystem inom industrin. Som Installationselektriker mot industri kommer du att ansvara för att säkerställa att installationerna följer gällande standarder och kundens krav. Arbetet innebär nära samarbete med kollegor och kunder, vilket kräver att du har god kommunikationsförmåga och en serviceinriktad attityd. Vi ser gärna att du bidrar till teknisk utveckling och effektivisering av våra processer. Ansvarsområden Planera och genomföra installationer och underhåll inom industriella miljöer. Felsöka och lösa tekniska problem i samråd med teamet. Samarbeta med kollegor för att uppnå optimal kundnöjdhet. Bidra till förbättringar och innovationer inom installationsprocessen. Bakgrund och kompetenser Elutbildning med certifiering som elektriker Minst två års tidigare erfarenhet som industrielektriker Tidigare erfarenhet av industriinstallationer är ett krav. Goda kunskaper i att läsa och tolka tekniska ritningar och dokumentation. Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift B-körkort är ett krav. Denna position kan komma att innebära att du genomgår en säkerhetsprövning baserat på gällande föreskrifter kring/av säkerhetsskydd. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarstagande och lösningsorienterad med en stark känsla för noggrannhet. Du är flexibel, självgående och har lätt för att anpassa dig till olika arbetsmiljöer. Din kommunikativa förmåga gör att du kan arbeta effektivt i team samtidigt som du driver ditt eget arbete framåt. Vad Elajo erbjuder dig Egen bil i tjänsten. Flexibel vardag med utvecklingsmöjligheter och varierande projekt. En trivsam, inkluderande arbetsmiljö med stort fokus på laganda och samarbete. Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag och stöd genom vår förmånsportal Eljo4U. Trygg och stabil arbetsgivare som värnar om balans mellan yrkesliv och privatliv. Tillgång till samtalsstöd inom hälsa, kris, stress, ekonomi och juridik. Möjlighet att utvecklas både i din yrkesroll och personligt. Elajos värderingar Vår värdegrund bygger på Engagemang, Utveckling, Öppenhet och Förtroende. Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, där alla ges lika möjligheter och olikheter uppskattas och respekteras. Hos Elajo får du möjlighet att kombinera karriär med balans i livet. Om Elajo Elajo är en av Sveriges ledande aktörer inom el, säkerhet, mekanik och energi. Med över 800 medarbetare och verksamhet på 39 orter erbjuder vi bred kompetens och utvecklingsmöjligheter. Med lång erfarenhet, bred kompetens och stark lokal närvaro inom vårt teknikområde el & energi levererar vi tjänster inom elinstallation, service och projektering. Ansökan Är du redo för nästa kliv i karriären inom elinstallationsbranschen? Skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2025-07-27. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Martin Good, avdelningschef el Värnamo, på telefon 0370-370 539. Vi ser fram emot din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Industriarbetare till kommande uppdrag
Eterni Sweden AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

INDUSTRIARBETARE TILL KOMMANDE UPPDRAG   Våra kunder inom industrin behöver förstärkning på flertalet positioner inom produktion, därför vill vi gärna komma i kontakt med dig som trivs inom industrin. Vi tar gärna en första intervju med dig för att berätta mer om våra olika personalbehov och på så sätt ta reda på vad som kan passa bäst för just dig! PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Du har erfarenhet av industrin, antingen genom tidigare arbete eller utbildning Du är praktiskt lagd, har en positiv inställning och är en god lagspelare Förmåga att arbeta i högt tempo och hålla igång flera olika uppgifter samtidigt Körkort och tillgång till bil Truckkort är meriterande Du behärskar svenska språket i tal och skrift Du tycker också om att arbeta både självständigt och i grupp. Vi söker dig som är flexibel, har ett gott ordningssinne, god arbetsmoral och inte är rädd för nya utmaningar.  OM TJÄNSTEN Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas pågå under en längre tid och kan för rätt person övergå i en tillsvidareanställning efter sex månader.   ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se.Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.   VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

27 juni 2025
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Projekteringsledare Civil SouthEast
NCC AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Inom avdelningen arbetar vi med varierande projekt så som mark-, väg-, vattenrening-, bro- och övriga större industrientreprenader, ofta i samverkan/partnering med våra kunder. Som projekteringsledare är du med i ett projekts tidiga skede. Du är länken mellan projektutveckling och produktion och säkerställer att alla discipliner i anläggningsprocessens tidiga skeden arbetar på ett så effektivt och klimatmässigt sätt som möjligt. I rollen ansvarar du för att i projekteringen samordna NCC:s interna resurser såsom kalkyl, inköp och produktion samt externa konsulter och beställare. Tillsammans omvandlar ni beställarens tidiga underlag till system- och bygghandlingar. Du ansvarar för att ställda krav, utifrån lagstiftning och projektmål uppfylls när det gäller tid, kvalitét och miljö så att vi levererar på ett säkert och effektivt sätt. Det ingår även i rollen att bevaka och se till att de ekonomiska ramarna uppfylls. Tjänsten ger dig möjlighet att utvecklas i en omväxlande miljö och du får både använda din förmåga till helhetssyn och ditt öga för detaljer, vilket kommer bidra till din framgång. Genom att ha respekt och förståelse för disciplinernas olika förutsättningar skapar du effektiva team där vi drar nytta av alla våra erfarenheter och kompetenser – och medverkar till att hitta klimatsmarta lösningar. Du leder projekteringsarbetet på ett strukturerat och tydligt sätt och tillsammans arbetar teamet lösningsorienterat mot uppsatta mål för den aktuella projekteringen. Hos oss jobbar vi för att vi ska ha en bra arbetsplats med stort fokus på säkerhet, arbetsmiljö, jämställdhet och hållbarhet.  På NCC finns ett nationellt nätverk för projekteringsstyrning. Nätverket arbetar för kunskapsdelning och erfarenhetsåterföring och vi kommer att ha gemensamma träffar för att dela med oss av varandras kunskap och tillsammans utveckla projekteringsstyrningen inom NCC. Kravspecifikation Du har en byggteknisk utbildning samt minst tre års erfarenhet av arbete inom mark och anläggningsprojekt i en roll som projekteringsledare/projektledare eller har en annan ledande roll inom projektering eller produktion. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenheter av att arbeta i partnering/ samverkans entreprenader.  Du känner dig trygg i ditt ledarskap och har ett strukturerat arbetssätt för att skapa samsyn i de pågående projekteringarna som du leder. Avstämning och uppföljning är en naturlig del i ditt arbetssätt och tillsammans med övriga kompetenser, interna och externa kontakter styr du projekteringen mot de uppsatta målen för tid, kvalitét och ekonomi. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt Om Avdelning Civil SouthEast Avdelningen har ca 360 anställda och verkar i Kalmar, Kronoberg, Blekinge, Östergötland, Jönköpings län, Skaraborg och Nybergs Entreprenad AB på Gotland. Arbetet täcker ofta hela kedjan, från design och konstruktion till produktion inom mark- och anläggningsprojekt. Övrig information Tjänsten inleds med en provanställning på 6 månader och det finns flera alternativ gällande placeringsort inom avdelningen. Som en del av NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidater. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har körkort. NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Tycker du att tjänsten låter intressant och vill veta mer får du gärna kontakta Gruppchef Erik Jürisoo på 076-798 92 76 för ytterligare information. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 17 augusti. Välkommen med din ansökan!   Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025