VA-chef till Tranås kommun
Tranås kommun
Produktionschefer inom tillverkning

OM ARBETSPLATSEN Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar bland annat för gator, vatten, avlopp, avfallshantering, parker, begravningsverksamhet och måltidsservice. Som VA-chef inom vår förvaltning har du chansen att utvecklas och göra skillnad för stadens nuvarande och framtida invånare. Vår verksamhet är i ständig utveckling för att forma framtidens Tranås. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och omvärldsbevakning. I rollen som VA-chef ansvarar du för verksamhetsområdena vatten och avlopp. Verksamheten syfte är att producera rent vatten samt att ta hand om och rena det vatten som Tranås kommuns VA-kunder använder. I verksamhetsområdena vatten och avlopp ingår ansvar för drift och underhåll av kommunens VA-ledningsnät samt ansvar för samtliga vattenmätare som används för uppmätning av förbrukat vatten hos kund. Verksamhetsansvaret innebär bland annat säkerställandet av driftens funktion, efterlevnad gällande avtal och lagar samt kontakter med allmänheten och myndigheter. Det ekonomiska ansvaret innebär att skapa verksamhetsplan och budget med syfte att uppfylla de mål kommunen har antagit och att verksamheten bedrivs resurseffektivt med en budget i balans. Som ledare säkerställer du att medarbetarna känner arbetsglädje och har rätt kompetens för sitt uppdrag. Du är ytterst ansvarig för medarbetarnas arbetsmiljö och trivsel. Du leder och stöttar medarbetarna på ett operativt och strategiskt sätt, för att utveckla avdelningen genom planering, ledning och resursfördelning. Du har totalt ansvar över 22 medarbetare inklusive två enhetschefer. Omvärldsbevakning innebär att aktivt arbeta med kompetens- och utvecklingsfrågor samt utveckla arbetssätt och metoder inom verksamheten. Utöver detta får du tillgång till flera interna stödfunktioner, såsom ekonomi, HR, kommunikationsstöd och säkerhetssamordning. Dessa resurser finns för att ge dig och dina medarbetare de rätta verktygen för att hantera de utmaningar som kan uppstå i arbetet. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har en relevant akademisk examen inom samhällsbyggnad, teknik, miljö eller motsvarande som bedöms relevant för tjänsten. Du har dokumenterad chefserfarenhet med såväl verksamhets-, personal- och budgetansvar. Vi ser gärna att du har en flerårig erfarenhet av arbete inom en ledande position inom VA-området och har erfarenhet av det säkerhetsarbete och de säkerhetsregler som gäller för VA. Du har god digital förmåga och kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Körkort är krav för tjänsten. Det meriterande med erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete, projektledarskap och projektarbete för VA-projekt samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser positivt på fördjupade kunskaper inom lagen om allmänna vattentjänster, VA-ekonomi, uppbyggnad av VA-taxa samt grundläggande kunskaper inom uppströmsarbete, VA-ledningsnätets uppbyggnad, HACCP egenkontroll och faroanalys för produktion dricksvatten, dricksvattenteknik och avloppsteknik. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara: En lyhörd ledare: I rollen som ledare skapar du motivation och delaktighet genom att inspirera och utveckla medarbetare samtidigt som du lyssnar in deras behov och synpunkter. Du samordnar grupper och hanterar eventuella problem som kan uppstå genom ett strukturerat ledarskap. Du är en god förebild för dina medarbetare och organisationen. Strategisk: Du har en välutvecklad förmåga att kombinera operativt fokus med strategisk planering. Detta innebär att du kan säkerställa att det dagliga arbetet fungerar effektivt samtidigt som du utvecklar långsiktiga lösningar som både möter behovet och beaktar kommunens resurser. Tydlig: Du har förmågan att förmedla din framtidsvision och förväntningar tydligt och genom det skapa ett stort engagemang för att gemensamt uppnå mål och resultat. Beslutsam: Du är handlingskraftig och trivs med att ta ansvar. Din förmåga att fatta beslut som både är rättvisa och effektiva kommer att vara avgörande för att skapa en stabil och utvecklande arbetsmiljö och för att kommunen ska komma framåt inom området. Strukturerad och kvalitetsmedveten: Du bygger upp en fungerande verksamhet och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.  Intervjuer planeras att hållas vecka 33 och andra intervjuer vecka 35. Kandidater som går vidare till andra intervju kommer genomföra personlighetstest.  Varmt välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Trafiklärare (utbildningsledare) i Jönköping
Trafiko AB
Trafiklärare

Är du godkänd trafiklärare och utbildad utbildningsledare med intresse för att ge dina elever de bästa förutsättningarna för en lyckad väg till körkort? Då är det dig vi söker! Om Trafiko och tjänsten Vi på Trafiko förändrar körkortsbranschen både för elever som ska ta körkort och för lärare som utbildar. Vi har på kort tid växt till en av de största aktörerna inom körkortsutbildning och vi håller introduktions- samt riskutbildningar i 24 städer i Sverige. Via vår hemsida och app pluggar elever teori över hela Sverige. Totalt utbildas över 30 000 elever årligen med Trafiko. I dagsläget erbjuder vi körlektioner i 11 städer och ska nu utöka utbudet med körlektioner till våra elever i Jönköping, det är därför vi nu söker dig som vill vara med på resan. Om dig Vi söker dig som är positiv, pedagogisk och brinner för att få dina elever att nå sina mål genom att anpassa utbildningen efter deras behov. Du är kvalitetsmedveten och har ett tålmodigt bemötande. Du tar stort eget ansvar och har förmågan att fullfölja dina arbetsuppgifter självständigt med framförhållning och struktur. Krav Godkänd trafiklärare Utbildad utbildningsledare Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet Meriterande Van att använda digitala verktyg Övriga språkkunskaper utöver svenska Vad vi erbjuder På Trafiko får du en unik chans att vara med och forma en ny körkortsbransch, vi vill lära oss av dina erfarenheter för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig i ditt arbete. Vi erbjuder ett modernt system för dig som konsult med stor flexibilitet att styra över hur dina arbetsveckor ska se ut. Vi tar hand om all administration så att du kan fokusera på det allra viktigaste- att utbilda säkra bilförare. Vill du veta mer om hur du som konsult kan ta kontroll över din tid och hur vi gör ditt arbetsliv smidigare? Läs mer här Vad händer nu? Skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, vi går igenom alla ansökningar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll för att öka vår medvetenhet om våra framtida kollegor. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Har du några frågor kring uppdraget? Tveka inte på att höra av dig till: [email protected] 070 225 93 79 Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lärare i årskurs 3
Prolympia AB
Grundskollärare

Prolympia är Sveriges ledande idrottsskola på grundskolenivå. Skolan är fristående och fokuserar på kunskap, trygghet, idrott och hälsa – nu söker vi en ny kollega som kan bidra till vår verksamhet. Skolan ligger centralt med närhet till idrottsarenor, Vätterstranden och Rosenlundsområdet. Här går 500 elever från årskurs 2-9, och vi har ca: 70 anställda. Välkommen till oss Du som medarbetare är vår viktigaste resurs och vi hoppas att din tid här ska bli en höjdpunkt i livet. På Prolympia har vi högt uppställda mål och visioner. Därför består vårt medarbetarteam av personer som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för att eleverna ska kunna kombinera skola och idrott. Ditt viktigaste uppdrag som lärare är att erbjuda eleverna en lärmiljö och undervisning som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och måluppfyllelse.Vi arbetar kontinuerligt för att erbjuda en arbetsplats där du som anställd: - Blir lyssnad på och har möjlighet att vara med och påverka / utveckla verksamheten. - Är en del av ett team med lagkänsla. - Erbjuds marknadsmässiga och bra anställningsvillkor. Vad vi söker Det viktigaste för oss är vem du är som person och att du har förmåga att utöva ett tydligt och tryggt ledarskap i klassrummet och vara ett föredöme i kontakten med skolans elever, kollegor och vårdnadshavare. Utöver det finns det också en rad egenskaper som vi söker: - Du är driven och positiv. - Du delar våra värderingar och vår syn på idrott som verktyg. - Du har en god samarbetsförmåga. - Du har förmåga att skapa struktur i ditt dagliga arbete. Arbetsuppgifter I ditt uppdrag som lärare kommer du att undervisa i årskurs 3. I det dagliga arbetet planerar du undervisningen, förbereder lektionerna och dokumenterar elevernas utveckling. Du arbetar aktivt för att stimulera alla elever att utveckla sina kunskaper och har förmågan att anpassa undervisningen för att främja lärande och goda kunskapsresultat. Du ingår i ett arbetslag där du dagligen har möjlighet att utbyta erfarenheter, tankar och idéer som kan förbättra din undervisning och bidra till skolutveckling. Utöver undervisning ingår att vara mentor för en klass. Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen från lärarutbildning med lärarlegitimation och behörighet för de lägre skolåren. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år med eventuell möjlighet till förlängning. För anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret som avser arbete i skola och förskola.   Välkommen till Prolympia!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Behandlingspedagog till SiS ungdomshem Långanäs!
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga förändringen för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingspedagog hos SiS en meningsfull utmaning. Som behandlingspedagog arbetar du i team tillsammans med behandlingsassistenter och behandlingssamordnare och tillsammans ansvarar ni för att de ungdomar och klienter som bor hos oss får den trygghet, vård och behandling som de behöver. Vi möter ofta människor i kris, vilket innebär att du jobbar med kvalificerat omvårdnads-och motivationsarbete och med att vara ett stöd i vardagen. Med stöd av dina kunskaper  inom vård- och behandlingsarbete bidrar du aktivt till att behandlingsplaner fullföljs. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner och du medverkar till att vardagen flyter på med skolgång, städning, matlagning med mera.Kontaktmannaskap är också en av dina arbetsuppgifter. I arbetet kan det även ingå att vara handledare åt nya medarbetare och praktikanter. Det här är ett arbete för dig som ser en positiv utmaning i att få arbeta med utsatta människor i en svår livssituation. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor.  I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra ungdomar. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa relation med ungdomar likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska också ha:  • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig • B- körkort • God svenska i tal och skrift Meriterande är: • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • Erfarenhet från klientnära befattningar på Kriminalvården, t.ex. Kriminalvårdare • Erfarenhet av arbete inom ungdomsvården På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti. På grund av semestertider kan återkoppling dröja, men vi försöker se över ansökningar löpande. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.      SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Behandlingsassistent till SiS ungdomshem Långanäs!
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och  dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.   Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • B- körkort  • God svenska i tal och skrift Meriterande är: • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • Erfarenhet från klientnära befattningar på Kriminalvården, t.ex. Kriminalvårdare • Erfarenhet av arbete inom ungdomsvården   På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti. På grund av semestertider kan återkoppling dröja, men vi försöker se över ansökningar löpande. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Projektledare - Produktinformation
Etteplan Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är ca 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Vi söker nu en driven och erfaren projektledare! Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där innovation är del av vardagen? Då kan den här rollen vara något för dig! Din roll På Etteplan ser vi helheten vad gäller produktinformation – från skapande till konsumtion. Vårt tjänsteerbjudande inom området kallas Technical Communication and Data Solutions (TCDS). Nu behöver vi ytterligare en projektledare som kan ansvara för att leda och koordinera projekt samt säkerställa att de levereras i tid, inom budget och enligt uppsatta mål. Exempel på arbetsuppgifter: - Leda och driva projekt utifrån kundens önskemål - Skapa och följa upp projektplaner, tidsramar och budgetar - Säkerställa att projektmål uppfylls och att kvaliteten hålls på hög nivå - Identifiera och hantera risker och problem som uppstår under projektets gång Vi arbetar utifrån ledordet "Smarter together", där vi dagligen stöttar varandra för att hantera utmaningar och möjligheter. Ditt bidrag till våra gemensamma mål inom TCDS kommer vara tydligt, och du får både stöd och förutsättningar för att lyckas. Du har även nära samarbeten med kollegor inom Etteplans övriga affärsområden. Din profil Vi letar efter olika typer av individer och kompetenser och kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Viktigt är att du vet vad som krävs inom konsultbranschen, både vad gäller affärsmässighet och flexibilitet. Du är en lösningsorienterad och måldriven person med positiv och kommunikativ approach. Du har intresse och fallenhet för ledarskap och teamwork utifrån att du behöver kunna engagera kollegor och ibland även kunder. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, för en effektiv dialog med kunder och kollegor och har en otvungen social smidighet som skapar goda relationer. Vi förutsätter att du känner dig hemma i Microsoft Office-miljön och är van vid att arbeta med vanliga projektledningsverktyg. För att lyckas i rollen behöver du ha: - En teknisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå - Några års erfarenhet (efter examen) av projektledning, gärna inom försvarsindustri, energi eller processindustri - B-körkort Det är meriterande om du känner till vanliga ccms-verktyg och/eller hur man arbetar effktivt med teknisk information. Känner du att Etteplan är rätt för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.

24 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Lärare till mellanstadiet - Fagerhults skola
Habo kommun
Grundskollärare

Kråkeryds skolområde innefattar Kråkerydskolan och Fagerhults skola. Skolområdet kännetecknas av en värme och omtänksamhet där personal, elever och vårdnadshavare känner sig välkomna. Vår vision, "Tillsammans tar vi ansvar för vår framtid," genomsyrar allt vi gör och visar vägen för vår strävan att skapa en inspirerande och utvecklande lärmiljö. Med naturen som vår granne får vi dessutom fantastiska möjligheter till lek, lärande och avkoppling. Skolgården är stor och lekfull, med skogen som en del av barnens vardag. Hos oss tror vi starkt på gemensam framgång. Här arbetar vi med ett sammansvetsat team där alla, både elever och personal, känner sig hemma, sedda och motiverade. Vi erbjuder en omväxlande och spännande verksamhet där digitala verktyg, traditionell undervisning och utomhusaktiviteter samspelar. Vi vet att variation förgyller och berikar lärandet, och det är något vi värnar om! Skolorna har cirka 130 elever vardera från förskoleklass till årskurs 6, och ca 25 engagerade personer i personalteamet. Vi har också ett fantastiskt fritidshem på respektive skola.  Fagerhults skola är en del av Habo kommun – ”Den hållbara kommunen för hela livet” – som har ca 13 500 invånare och erbjuder utmärkta förbindelser till både Jönköping och Västra Götaland. Vår gemensamma värdegrund E.N.A – Engagemang, Närhet och Ansvar – är vägledande i allt vi gör och skapar trygghet för både personal och elever. ARBETSUPPGIFTER Du ansvarar för planering och genomförande av undervisningen där mentorskap ingår. Du leder och utvecklar det pedagogiska arbetet och skapar bästa möjliga förutsättningar för varje elev. Du vill vara med och göra skillnad för våra elever genom att tro på deras förmåga samt uppmuntra till kreativitet och nyfikenhet. Du kommer att visa och göra det tydligt för varje elev att de kan lyckas i stort som i smått under hela dagen. I övrigt innebär arbetet att du ska fortsätta bidra till att Fagerhults skola är en plats där varje elev vill vara, trivas och utvecklas för att nå sin fulla potential. KVALIFIKATIONER Du har erfarenhet av undervisning av något/några av ämnena på mellanstadiet. Vidare har du ett positivt synsätt och du tror gott om människor. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper i relation till dina tidigare erfarenheter och kompetens.  Att arbeta inkluderande är en självklarhet för oss på skolan. Det innebär att vi i alla situationer arbetar mot en verksamhet där alla känner sig delaktiga och kan lyckas efter sina förutsättningar. Självklart krävs det att vi anpassar vissa moment för att lyckas med detta. Att ha förståelse för detta arbetssätt är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Du gläds med kollegor och elever kring framgång, små steg för verksamheten kan vara gigantiska kliv för individen! Att förstå värdet i relationer med så väl elever och vårdnadshavare som kollegor är troligen din främsta egenskap. Vidare är du en skicklig och engagerad lärare som sätter dina egna ämnen som prioriterade områden. Skicklig kan betyda olika saker i olika situationer, vad som är viktigt är att du gillar att samarbeta och är engagerad när du är på jobbet! Egna specialintressen är alltid meriterande, det kan vara digitala färdigheter, utomhuspedagogik eller något helt annat, välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Tjänsten kommer att tillsättas så länge erforderliga beslut fattas. Intervjuer och eventuell tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden, vänta därför inte med din ansökan. Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar. I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, HR-enheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan. Ansökningshandlingar returneras ej. Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Musiklärare deltid till Kråkeryds skolområde - vikariat
Habo kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Kråkeryds skolområde innefattar Kråkerydskolan och Fagerhults skola. Skolområdet kännetecknas av en värme och omtänksamhet där personal, elever och vårdnadshavare känner sig välkomna. Vår vision, "Tillsammans tar vi ansvar för vår framtid," genomsyrar allt vi gör och visar vägen för vår strävan att skapa en inspirerande och utvecklande lärmiljö. Med naturen som vår granne får vi dessutom fantastiska möjligheter till lek, lärande och avkoppling. Skolgården är stor och lekfull, med skogen som en del av barnens vardag. Hos oss tror vi starkt på gemensam framgång. Här arbetar vi med ett sammansvetsat team där alla, både elever och personal, känner sig hemma, sedda och motiverade. Vi erbjuder en omväxlande och spännande verksamhet där digitala verktyg, traditionell undervisning och utomhusaktiviteter samspelar. Vi vet att variation förgyller och berikar lärandet, och det är något vi värnar om! Skolorna har cirka 130 elever vardera från förskoleklass till årskurs 6, och ca 25 engagerade personer i personalteamet. Vi har också ett fantastiskt fritidshem på respektive skola.  Kråkerydskolan är en del av Habo kommun – ”den hållbara kommunen för hela livet” – som har ca 13 000 invånare och erbjuder utmärkta förbindelser till både Jönköping och Västra Götaland. Vår gemensamma värdegrund E.N.A – Engagemang, Närhet och Ansvar – är vägledande i allt vi gör och skapar trygghet för både personal och elever. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som musiklärare i åk 2-6 fram till jullovet. I ditt uppdrag ingår sedvanliga arbetsuppgifter kopplade till yrket, bland annat planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet utifrån skolans styrdokument samt elevens behov och intresse. Du kommer att ha stor frihet att planera och utveckla musikämnet. Du är en flexibel, kreativ och utåtriktad person som månar om att samarbeta med alla berörda parter (elever, vårdnadshavare, kollegor, övrig personal och ledning). KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand efter en utbildad och legitimerad grundskollärare, men välkomnar även dig som ännu inte har lärarlegitimation att söka. Det viktigaste för oss är att du har erfarenhet av och ett stort intresse för musikämnet och musikutövande. Du trivs med att arbeta i projekt, exempelvis vid skolavslutningar, och ser värdet i att skapa goda relationer både med elever, vårdnadshavare och kollegor. Inkludering är en självklarhet i vår verksamhet, och vi arbetar alltid för att alla ska känna sig delaktiga och få möjlighet att lyckas utifrån sina egna förutsättningar. Vi söker dig som är en engagerad och strukturerad pedagog med en genuin passion för undervisning. Tjänsten innebär undervisning på båda skolorna inom vårt skolområde ungefär 30-40% vardera. Vill du bli en del av vårt team och vara med och utveckla vår musikundervisning? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Tjänsten och intervjuer kommer ske löpande under anställningstiden, vänta alltså inte med din ansökan. Tjänsten kommer tillsättas så länge erforderliga beslut fattas. Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar. I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, HR-enheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan. Ansökningshandlingar returneras ej. Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Jobba hemifrån
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Jobba hemifrån - Kväll och helg
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025