Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - Regionchef Jenny berättar Här är ett apotek med väldigt bra kundflöde och många härliga stammisar. Vi har ett gott och nära samarbete med hälsocentralen vilket underlättar det dagliga arbetet. Teamet består i dag av 5 medarbetare som alla är väldigt rutinerade och väl inarbetade i sina roller och känner apoteket och kunderna väl. På detta apotek jobbar man aktivt för att kunderna skall känna sig välkomna och vilja komma tillbaka, det blir därför många fina kundmöten varje dag. Då detta är ett mindre apotek så blir känslan av att man är ett team verkligen påtaglig, alla behövs för att apoteket skall utvecklas. Apoteket ligger i Hällans Hälsocentral och har öppet måndag-fredag 8-17. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 25-09-30 Kontaktperson: Jenny Granlund, [email protected], 073-092 67 62 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving. If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays. For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. Start: 1st July 2025 Location: Norrbotten Duration: 12 months with possibility for extension As a Business Architect, you will be responsible for the following: - Work with stakeholders from the factory operations and sustainability team to establish a digital development roadmap ensuring that it adheres to Company's corporate targets. - Define, drive and follow up on digital implementation plans/project plans. - Gather and model business requirements according to the business architecture framework by using Archi. - Expected deliverables include capability maps and process diagrams. - Backlog management – manage the backlog for a selected scope of capabilities, defining and prioritizing epics and user stories. - Close collaboration with digital development teams, stakeholders and domain management to ensure progress against set goals and cross-functional alignment. - Contribute by advocating and fulfilling the Company's digital strategy and ways of working within the initiatives and with the stakeholders you operate with. Qualifications: Experience from digital development from roles such as product owner/product manager, project manager, requirement engineer or business architect. Experience with business architecture, business modelling and requirement analysis – capability mapping, process modelling, epic and user story definition. Experience with workshop planning and execution with business stakeholders Experience with data platforms and/or data products. Structured ways of working and good communication skills. Experience with project and/or product start-up and establishment. Experience from the manufacturing industry and knowledge of Operations Technology (OT) is a bonus.
Om Piteå församling Från de täta skogarna till den vidsträckta skärgården ligger Piteå församling, en församling i Luleå stift, med nästan 20 000 medlemmar och över 50 anställda. I församlingen ingår fem kyrkor varav två är samarbetskyrkor med EFS, tillhörande församlingshem och tre begravningskapell. Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för sex kyrkogårdar. Piteå församlings verksamhet Goda kontakter och samarbeten med både skola och övriga samhället präglar verksamheten till stor del. Församlingen har ett omfattande diakonalt arbete, en stor barn- och ungdomsverksamhet och en etablerad volontärverksamhet. Församlingen driver utöver detta även mångkulturella mötesplatser och socialt företagande. Piteå församling vill vara en församling i utveckling i ett föränderligt samhälle. Församlingens ledord och prioriteringar Ledord för all verksamhet är kärnvärdena närvaro, öppenhet och hopp. Församlingens prioriterade områden är unga och unga vuxna, volontärverksamhet, kommunikation och hållbarhet ur ett andligt, ekologiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv. Dessutom arbetar vi aktivt med mångfald och inkludering. Vi söker en präst till Öjebyn Vill du arbeta i en unik miljö, en spännande utmaning med att utveckla gudstjänst och verksamhet? Om Öjebyn Att arbeta i Öjebyn är att vara en del av något både historiskt och levande. Kyrkan och kyrkstaden i Öjebyn skapar en särskild stämning – stilla, vördnadsfull och inbjudande. Med rötter som sträcker sig tillbaka till medeltiden är kyrkan en plats som bär på generationers andlighet, gemenskap och tradition. Till gudstjänsterna i Öjeby kyrka kommer människor med väldigt olika bakgrund och varierande livssituationer. Trenden de senaste åren är att vi blir fler och fler som firar gudstjänst tillsammans. I Öjebyn finns ett varmt och engagerat arbetslag där samarbete, respekt och en gemensam vilja att göra gott präglar vardagen. Vi möter människor i alla åldrar; barn, ungdomar, människor mitt i livet och äldre som söker gemenskap i kyrkans körer, scoutgruppen, gudstjänster och sociala aktiviteter som S:t Marys café och Macka vid elden. Det viktigt att du har förmåga och vilja att vara en del även i den gemenskapen. Arbetsuppgifter Du jobbar i nära samarbete med det lokala arbetslaget, som består av diakoner, pedagoger och musiker och volontärer. Du arbetar för att bygga relationer och församling tillsammans med arbetslaget. Delaktighet och volontärskap är två viktiga utgångspunkter i arbetet. Det innebär att du kommer vara en del av det lokala arbetet med till exempel gudstjänster, Macka vid elden och kyrkmarknader. Du blir en av tio präster i kollegiet och en del av det stora arbetslaget. Du finns med i det församlingsgemensamma arbetet med exempelvis kyrkliga handlingar, undervisning, läger och gudstjänstsamordning. Kvalifikationer - Du är prästvigd enligt Svenska kyrkans ordning och förankrad i den kristna tron. - Du har god förmåga att möta människor i olika livssituationer med lyhördhet och respekt. - Vill vara med och utveckla verksamheten i församlingen. - Har en förmåga att möta människor i olika åldrar och livssituationer. - Trivs med att arbeta i team och i nära samverkan med ideella. - Arbetsuppgifterna och kontaktytorna i rollen är varierande, varav vi ser att du har ett flexibelt förhållningssätt till att ta dig an olika sorters uppgifter utifrån rådande och ibland ändrade behov. - Har god organisatorisk förmåga. - Har goda IT-kunskaper och kan hantera administrativa uppgifter. - Tjänsten förutsätter körkort och tillgång till bil. Vi erbjuder - Ett stimulerande och omväxlande arbete. - Ett levande församlingsliv med stort ideellt engagemang. - Ett kreativt arbetslag med god gemenskap. - En församling med framtidstro och vilja att utvecklas. - Möjlighet att vara med och forma verksamheten. - Ett positivt arbetsklimat i en verksamhet med höga värderingar kring gemenskap och inkludering. - Stöd från kollegor och samverkan med volontärer. - En arbetsplats som lägger stor vikt vid balans mellan arbete och fritid. - Kollektivavtal, flextid, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och möjlighet till förmånscykel. Villkor Tillsvidareanställning 100 % med en veckoarbetstid på 38,25 timmar med placering på Margretelund i Öjebyn. Eftersom tjänsten innebär arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att efterfrågas innan anställning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Domkapitlet behörighetsprövar de sökande. Bifoga prästbrev. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan innehållande CV, personligt brev, prästbrev och referenser senast 2025-08-06. Ansökan görs via rekryteringssystemet Varbi, länk till ansökan finns längst upp i annonsen. Om du vill veta mer om hur det är att leva och bo i Piteå kommun så hänvisar vi till www.pitea.se
Om Piteå församling Från de täta skogarna till den vidsträckta skärgården ligger Piteå församling, en församling i Luleå stift, med nästan 20 000 medlemmar och över 50 anställda. I församlingen ingår fem kyrkor varav två är samarbetskyrkor med EFS, tillhörande församlingshem och tre begravningskapell. Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för sex kyrkogårdar. Piteå församlings verksamhet Goda kontakter och samarbeten med både skola och övriga samhället präglar verksamheten till stor del. Församlingen har ett omfattande diakonalt arbete, en stor barn- och ungdomsverksamhet och en etablerad volontärverksamhet. Församlingen driver utöver detta även mångkulturella mötesplatser och socialt företagande. Piteå församling vill vara en församling i utveckling i ett föränderligt samhälle. Församlingens ledord och prioriteringar Ledord för all verksamhet är kärnvärdena närvaro, öppenhet och hopp. Församlingens prioriterade områden är unga och unga vuxna, volontärverksamhet, kommunikation och hållbarhet ur ett andligt, ekologiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv. Dessutom arbetar vi aktivt med mångfald och inkludering. Vi söker en präst till samarbetskyrkan i Infjärden Vill du arbeta i en levande samarbetskyrka där gemenskap, tro och engagemang står i centrum? Om samarbetskyrkan Nu söker vi en präst till Infjärdens samarbetskyrka – en plats där Svenska kyrkan och EFS Svensbyn och EFS Sjulnäs samverkar i vardag och gudstjänstliv. Här möts Svenska kyrkans tradition och EFS väckelsearv i en varm och aktiv församlingsgemenskap. I Infjärdenkyrkan finns en regelbundenhet i morgonbön och veckomässa. Vi har ett rikt församlingsliv med gudstjänster, körer, scouter, ungdomsgrupp och verksamheter för barn och familjer. Området präglas av många barnfamiljer, vilket gjort att tillsammans har varit ett ledord i exempelvis Tillsammangudstjänster och Tillsammansläger. I Infjärden finns ett varmt och engagerat arbetslag där samarbete, respekt och en gemensam vilja att göra gott präglar vardagen. Vi vill att kyrkan ska vara en naturlig plats i byarna och i människors liv. Vi erbjuder en placering där samarbetsförmågan står i centrum och där ditt arbete kommer att ske i byar med stark framåtanda och gemenskap. Arbetsuppgifter I tjänsten ingår ett särskilt ansvar att samordna och utveckla gudstjänster och annan verksamhet i området, i nära dialog med frivilliga krafter och arbetslag. Du kommer i Infjärden att vara en del av ett arbetslag som består av diakon, pedagog och musiker, samt samarbeta nära med ideella ledare och EFS-föreningens engagerade medlemmar. Samarbetskyrkans arbete bygger på delaktighet och gemensamt ansvar och du kommer därför att finnas med i arbete kring till exempel Messy church och Tillsammansläger. Du blir en av tio präster i kollegiet och en del av det stora arbetslaget. Du finns med i det församlingsgemensamma arbetet med exempelvis kyrkliga handlingar, undervisning, läger och gudstjänstsamordning. Kvalifikationer - Du har ett hjärta för barn och ungdomar, vill jobba utåtriktat och uppmuntra till delaktighet i det lokala sammanhanget. - Det är meriterande om du har god kännedom om både EFS och Svenska kyrkan. - Du är prästvigd enligt Svenska kyrkans ordning och förankrad i den kristna tron. - Du har god förmåga att möta människor i olika livssituationer med lyhördhet och respekt. - Vill vara med och utveckla verksamheten i församlingen. - Har en förmåga att möta människor i olika åldrar och livssituationer. - Trivs med att arbeta i team och i nära samverkan med ideella. - Ser glädjen i att arbeta i en samarbetskyrka med både bredd och djup i tron. - Arbetsuppgifterna och kontaktytorna i rollen är varierande, och vi ser att du har ett flexibelt förhållningssätt till att ta dig an olika sorters uppgifter utifrån rådande och ibland ändrade behov. - Har god organisatorisk förmåga. - Har goda IT-kunskaper och kan hantera administrativa uppgifter. - Tjänsten förutsätter körkort och tillgång till bil. Vi erbjuder: - Ett stimulerande och omväxlande arbete. - Ett levande församlingsliv med stort ideellt engagemang. - Ett kreativt arbetslag med god gemenskap. - En församling med framtidstro och vilja att utvecklas. - Möjlighet att vara med och forma verksamheten. - Ett positivt arbetsklimat i en verksamhet med höga värderingar kring gemenskap och inkludering. - Stöd från kollegor och samverkan med volontärer. - En arbetsplats som lägger stor vikt vid balans mellan arbete och fritid. - Kollektivavtal, flextid, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och möjlighet till förmånscykel. Villkor Tillsvidareanställning 100 % med en veckoarbetstid på 38,25 timmar med placering i Infjärdens kyrka. Eftersom tjänsten innebär arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att efterfrågas innan anställning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Domkapitlet behörighetsprövar de sökande. Bifoga prästbrev. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan innehållande CV, personligt brev, prästbrev och referenser senast 2025-08-06. Ansökan görs via rekryteringssystemet Varbi, länk till ansökan finns längst upp i annonsen. Om du vill veta mer om hur det är att leva och bo i Piteå kommun så hänvisar vi till www.pitea.se
Om Piteå församling Från de täta skogarna till den vidsträckta skärgården ligger Piteå församling, en församling i Luleå stift, med nästan 20 000 medlemmar och över 50 anställda. I församlingen ingår fem kyrkor varav två är samarbetskyrkor med EFS, tillhörande församlingshem och tre begravningskapell. Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för sex kyrkogårdar. Piteå församlings verksamhet Goda kontakter och samarbeten med både skola och övriga samhället präglar verksamheten till stor del. Församlingen har ett omfattande diakonalt arbete, en stor barn- och ungdomsverksamhet och en etablerad volontärverksamhet. Församlingen driver utöver detta även mångkulturella mötesplatser och socialt företagande. Piteå församling vill vara en församling i utveckling i ett föränderligt samhälle. Församlingens ledord och prioriteringar Ledord för all verksamhet är kärnvärdena närvaro, öppenhet och hopp. Församlingens prioriterade områden är unga och unga vuxna, volontärverksamhet, kommunikation och hållbarhet ur ett andligt, ekologiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv. Dessutom arbetar vi aktivt med mångfald och inkludering. Vi söker en diakon till Öjebyn Vill du göra skillnad i människors liv – på djupet och i vardagen? Om Öjebyn Att arbeta i Öjebyn är att vara en del av något både historiskt och levande. Kyrkan och kyrkstaden i Öjebyn skapar en särskild stämning – stilla, vördnadsfull och inbjudande. Med rötter som sträcker sig tillbaka till medeltiden är kyrkan en plats som bär på generationers andlighet, gemenskap och tradition. Till gudstjänsterna i Öjeby kyrka kommer människor med väldigt olika bakgrund och varierande livssituationer. Men trenden de senaste åren är att vi blir fler och fler som firar gudstjänst tillsammans. I Öjebyn finns ett varmt och engagerat arbetslag där samarbete, respekt och en gemensam vilja att göra gott präglar vardagen. Vi möter människor i alla åldrar; barn, ungdomar, människor mitt i livet och äldre som söker gemenskap i kyrkans körer, scoutgruppen, gudstjänster och sociala aktiviteter som S:t Marys café och Macka vid elden. Det är viktigt att du har förmåga och vilja att vara en del i den gemenskapen också. Du blir en av sju diakoner, ingår i det större diakonala kollegiet, och blir en del av det stora arbetslaget. Du kommer att vara en viktig del i att bygga relationer, samordna volontärer, möta människor i utsatta situationer både i samtal och hembesök, samt finnas med i gudstjänstliv och mötesplatser. Vi erbjuder en unik miljö i Öjebyn, en spännande utmaning med att utveckla gudstjänst och verksamhet. Ett meningsfullt arbete där du tillsammans med andra får göra skillnad för människor. Arbetsuppgifter 50% – St Mary-kursen Du kommer att vara en del av arbetet med St Mary-kursen, där du får möjlighet att arbeta med människor i livsförändring, fördjupning och växt. Det innebär både praktiskt och relationsbyggande arbete. 50% – Diakonalt arbete i det lokala sammanhanget Den andra halvan av tjänsten innefattar bland annat: Volontärsamordnare – särskilt ansvar kring församlingens volontärarbete och utveckling av detta, till stöd finns volontärgrupp med både anställda och ideella. Här ingår rekrytering, stöd och uppföljning av volontärer. Stöd - hembesök, samtal och praktiskt stöd till människor i ekonomisk eller social utsatthet. Gudstjänstliv – du är en del av församlingens gemensamma liv och bidrar aktivt i gudstjänster och i det församlingsbyggande arbetet, där relationer, delaktighet och andlig växt står i centrum. Lokala sammanhanget – du är en del av det lokala församlingsarbetet och är med och utvecklar det tillsammans med kollegor. Det innebär bland annat att skapa närvaro i vardagen, bygga relationer och forma mötesplatser som Macka vid elden. Kvalifikationer - Du är diakonvigd enligt Svenska kyrkans ordning och förankrad i den kristna tron. - Har god förmåga att möta människor i olika livssituationer med lyhördhet och respekt. - Vill vara med och utveckla det diakonala arbetet i församlingen och har vana av att leda grupper och samordna volontärer. - Har ett flexibelt förhållningssätt till att ta dig an olika sorters uppgifter utifrån rådande och ibland ändrade behov. - Trivs med att arbeta både självständigt och i team. - Har god organisatorisk förmåga och kan hålla många bollar i luften. - Har goda IT-kunskaper och kan hantera administrativa uppgifter. - Tjänsten förutsätter B-körkort och tillgång till bil då tjänsten innebär resor inom församlingen. Vi erbjuder: - En församling med framtidstro och vilja att utvecklas. - Ett stimulerande och omväxlande arbete. - Ett levande församlingsliv med stort ideellt engagemang. - Ett kreativt arbetslag med god gemenskap. - Möjlighet att vara med och forma verksamheten. - Ett positivt arbetsklimat i en verksamhet med höga värderingar kring gemenskap och inkludering. - Stöd från kollegor och samverkan med volontärer. - Arbetshandledning i grupp. - En arbetsplats som lägger stor vikt vid balans mellan arbete och fritid. - Kollektivavtal, flextid, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag samt möjlighet till förmånscykel. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning 100 % med placering på Margretelund i Öjebyn, men är en del av hela församlingens diakonala stöd. Eftersom tjänsten innebär arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att efterfrågas innan anställning. Domkapitlet behörighetsprövar de sökande. Bifoga diakonbrev. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen att söka tjänsten senast 2025-08-06. Vi hanterar endast ansökningar via rekryteringsverktyget Varbi där du laddar upp CV, personligt brev och diakonbrev. Länken finns längst upp i annonsen. För mer information Emma Nilsson, verksamhetschef Tel: 0911-27 41 13, e-post: [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att leva och bo i Piteå kommun så hänvisar vi till www.pitea.se
Driven säljare till Canon Business Center – Ta nästa steg i din försäljningskarriär! Har du drivkraften och förmågan att bygga starka affärsrelationer? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team där idéer får ta plats, kollegor stöttar varandra och där du ges möjlighet att utvecklas? Då kan det här vara rätt roll för dig! Om tjänsten Canon Business Center i Luleå söker nu två engagerade medarbetare som vill göra skillnad för företag genom innovativa dokument- och utskriftslösningar. Vi arbetar med kunder i olika branscher, från småföretag till stora koncerner, och erbjuder marknadsledande produkter och tjänster som hjälper dem att effektivisera sitt arbete, stärka sin säkerhet och minska sin miljöpåverkan. Som en del av vårt team blir du en nyckelspelare i vår tillväxt, där du genom ditt engagemang och din förmåga att bygga relationer hjälper företag att optimera sin digitala utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Sälja Canons breda sortiment av produkter, mjukvaror och tjänster. • Självständigt boka möten, bygga nya kundrelationer och utveckla befintliga samarbeten. • Identifiera kundernas behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. • Samarbeta med ett nätverk av kompetenta säljare från hela landet och dra nytta av Canons starka varumärke. • Delta i teamaktiviteter som stärker sammanhållningen och arbetsglädjen. Din profil Vi söker dig som: • Är en engagerad och initiativrik person som motiverar både kunder och kollegor. • Drivs av att skapa affärer och bygga långsiktiga relationer. • Trivs med att arbeta målfokuserat och är beredd att ta ansvar för din egen framgång. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av kundbokningar och affärsberäkningar. • B-körkort och goda kunskaper i svenska samt grundläggande engelska. Vad vi erbjuder Hos Canon Business Center får du: • En arbetsplats med stark teamkänsla och god sammanhållning. • Tillgång till ett engagerat nätverk av professionella säljare. • En av Sveriges bästa säljutbildningar för rätt kandidat, där du får fördjupad kunskap inom försäljning, produktutbud och finansiering. • Stora möjligheter att utvecklas och växa inom företaget. • Ett välrenommerat varumärke som ger dig de bästa förutsättningarna att lyckas. • Attraktiva förmåner och en inspirerande arbetsmiljö. Placeringsort Vi söker säljare med ett starkt nätverk och en vilja att bygga långsiktiga relationer med sina kunder. Du kan antingen utgå från vårt huvudkontor i Luleå och arbeta med kunder i regionen, eller om du bor i Piteå eller Kalix kan du fokusera på att utveckla affärer där. Oavsett ort kommer du att vara en del av vårt team och ha regelbunden kontakt med kollegorna i Luleå. För den som utgår från Piteå eller Kalix innebär rollen även regelbundna besök på kontoret i Luleå några dagar i veckan för att samarbeta med teamet och träffa kunder i andra delar av länet. Är du den vi letar efter? Kontakta Jonny på Nordisk Kompetens, [email protected] som hanterar rekryteringen, så berättar han mer! Denna rekrytering hanteras av Nordisk Kompetens och tjänsten kan tillsättas innan tiden löper ut så tveka inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Hör gärna av dig till Jonny Häggström – han ser fram emot att komma i kontakt med dig! Kontakt: Jonny Häggström, rekryteringskonsult E-post: [email protected]
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga förändringen för utsatta människor? Vår målgrupp är pojkar 16 - 21 år placerade enligt Lagen om sluten ungdomsvård och Lagen om vård av unga. Som psykolog hos oss tillhör du institutionens kvalitetsenhet som består av psykologer, behandlingssekreterare, sjuksköterskor, konsultläkare, programansvariga behandingssamordnare och kvalitetschef. Institutionens psykologer är en gemensam resurs för hela institutionen, där resor till vår enhet i Sävast kan förekomma. Psykologernas primära uppdrag är mottagningssamtal, utredningsarbete, risk- och behovsbedömning av ungdomar samt intern samverkan med andra yrkesgrupper som enhetschefer, behandlingspersonal, rektor och lärare. En viktig del i psykologens arbete är konsultation och utbildning till personal i bland annat suicidprevention och traumamedveten omsorg. I arbetet ingår att tvärprofessionellt genomföra kartläggnings- och behandlingsplanering för att minska risken för återfall i antisocialt beteende, delta i behandlingsteam, följa upp och utvärdera behandlingsinsatser samt delta i elevhälsoarbetet på både individuell och generell nivå. Annat psykologarbete förekommer utifrån organisationens behov. Arbetsuppgifterna är varierande med stor möjlighet att själv strukturera och prioritera arbetet. Inom SiS finns goda möjligheter till kompetensutveckling. För att rusta dig i ditt framtida uppdrag som psykolog hos oss erbjuder SiS en intern grundutbildning under första anställningsåret. Alla psykologer träffas årligen för gemensam kompetensutveckling, och du har många möjligheter till individuella satsningar. Vi på SiS ungdomshem Johannisberg har ett samarbete med kriminalvården där du som psykolog med regelbundenhet kan delta i handledning/erfarenhetsutbyte med deras psykologteam. Kvalifikationer • Legitimerad psykolog. • Erfarenhet av personlighetsbedömningar och neuropsykologiska funktionsnedsättningar samt erfarenhet och kunskap i testmetodik, risk- och behovsbedömningar och självständigt arbete med ungdomar är meriterande. • Körkort B. Vi söker dig som drivs av en inre glöd och vilja att skapa goda vårdresultat. Du delar med dig av kunskap till dina kollegor och arbetar aktivt för en god samverkan med interna och externa professioner i din roll som psykolog. Du är en kunskapsresurs för andra och som person har du förmåga att inge trygghet och stabilitet. Du delar SiS värdegrund att vara en plats för förändring, och ditt bemötande och förhållningssätt genomsyras av våra ledord Respekt, Omtanke och Tydlighet. Arbetet förutsätter att du har förmåga att själv ta initiativ, strukturera, prioritera och driva dina processer vidare för att uppnå resultat. God förmåga att uttrycka dig väl i tal- och skrift är ett krav. Myndigheten arbetar med målgruppsbedömning, MBB, som används på våra LSU-avdelningar samt på en av våra LVU-avdelningar. Dessa grundar sig på risk- och behovsbedömningar och dessa kan i sin tur föranleda djupare utredning av vissa ungdomar. Då våra utredningsfrågeställningar ofta berör personlighetsbedömningar och neuropsykologiska funktionsnedsättningar ser vi gärna att du har kunskaper och erfarenheter från dessa områden. Meriterande är även erfarenhet och god kunskap i testmetodik, risk- och behovsbedömningar samt erfarenhet av självständigt arbete med ungdomar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställning: Som anställd inom staten har du enligt avtal vissa förmåner som till exempel 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder, lönetillägg vid föräldraledighet samt ett årligt friskvårdsbidrag. Läs mer om våra förmåner här. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Placeringsort är Kalix men resor i tjänsten till vår institution i Sävast kan förekomma. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Varmt välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 25-07-13. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten och genomkorsas av polcirkeln vilket ger oss ljusa somrar och snörika vintrar. Vi ligger mitt i den gröna omställningen och har en tydligt uttalad ambition att vara med på tillväxttåget och tillsammans skapa ett hållbart Norrbotten. Som sjuksköterska i Överkalix kommun ingår du i det Medicinska teamet. Det Medicinska teamet består av legitimerad personal - sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut samt undersköterskor - under ledning av enhetschef. Ditt jobb är viktigt Ditt jobb är att göra medicinska bedömningar, hantera läkemedel och ge stöd och råd till omvårdnadspersonalen. Du planerar hälso- och sjukvårdsinsatserna för den som behöver vård. En bra kontakt med anhöriga är också ditt ansvar. Det kräver både beslutsamhet och analytiskt tänkande. Du kommer att arbeta i ett multiprofessionellt team med vård- och omsorgspersonal, fysioterapeut, arbetsterapeut samt enhetschefer så därför vill vi att du som person är trygg, noggrann, reflekterande, kritiskt tänkande samt inte rädd för att tänka nytt. Du erbjuds ett stimulerande och varierande arbete där du har omvårdnadsansvar för patienter inom ett område och du planerar och leder den enskildes vård i samråd med patient, anhöriga och patientansvarig läkare avseende hälso- och sjukvårdsinsatser. Dagtid arbetar du som omvårdnadsansvarig för ett antal patienter inom ett område. Kvällar och helger innebär telefonrådgivning, planerade och oplanerade hembesök inom särskilt boende, LSS-bostäder samt ordinärt boende. Det här är du: Tycker du om att arbeta självständigt men i samarbete med vårdpersonal i teamet? Det är bra, för vi söker en person med god förmåga att handleda och hålla ihop alla insatser. Vi arbetar alltid med helhetssyn kring patienten. Där har du din styrka. Du är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning inom distriktsvård, vård av äldre eller psykiatri, men det är inget krav. Som person är du modig och trygg i kontakten med patienter, anhöriga och personal. Det är du som ger dem trygghet. Du har god vana av IT-baserade journalsystem och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Erfarenhet av arbete med verksamhetssystem Pulsen Combine och de nationella kvalitetsregistren Senior Alert och Palliativa registret är meriterande. Arbetet ställer stora krav på medicinsk kompetens och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav eftersom du ofta jobbar hemma hos patienterna. Ansökan: Din ansökan vill vi ha senast 250830 via annonsens formulär. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Övrigt: Provanställning kan komma att tillämpas. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, telefon 0926-740 00 Vår uppgift som kommun är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi vill att du blir en del av det! För att trivas bra hos oss ska du dela Överkalix kommuns gemensamma värdegrund, där ledorden är: engagerad, respektfull, ansvarstagande och professionell. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, varierande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Som anställd hos Överkalix kommun har du möjlighet till friskvård. Vissa av våra arbetsplatser har flextid och det kan finnas möjlighet till distansarbete, beroende på arbetsplats och arbetsuppgifter. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Personuppgifterna i din ansökan kommer att sparas i 24 månader. Om du blir anställd sparas dina uppgifter i personakten, annars raderas de sedan två år gått. ------------------------------------- Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.
Forskning visar att kvinnor och andra underrepresenterade grupper inom vår bransch tvekar att ansöka om de inte uppfyller de flesta kraven i en rollbeskrivning. På Stegra bygger vi ett företag med hållbarhet i centrum. Vi behöver ett mångsidigt, inkluderande och autentiskt team för att samlas bakom vårt syfte att minska koldioxidutsläppen från industrier som är svåra att ställa om, och vi börjar med stål! Om du brinner för vårt syfte men är orolig för att din erfarenhet inte helt överensstämmer med de kvalifikationer som anges i jobbannonsen, uppmuntrar vi dig starkt att ansöka ändå. Du kan vara precis rätt kandidat, antingen för den här rollen - eller för en annan kommande roll i vår snabbt växande verksamhet. Om oss: Stegra har som mål att förändra den globala stålindustrin genom att producera grönt stål, med slutmålet att sänka kolduixidutsläppen till noll. Genom att använda grön vätgas och fossilfri el istället för kol kommer vatten och värme att vara våra primära utsläpp. År 2030 är vår ambition att producera 5 miljoner ton grönt stål per år i vår helt integrerade, digitaliserade och hållbara anläggning i Boden i norra Sverige - som för närvarande är under uppbyggnad. Vi letar efter begåvade, innovativa och målinriktade personer till vårt snabbt växande och mångsidiga team. Våra medarbetare får lära sig nya saker varje dag, implementera och arbeta med den senaste tekniken och testa sina idéer i praktiken. Tillsammans bygger vi ett företag med hållbarhet i fokus - för våra medarbetare, kunder, investerare, samhället och vår planet. Arbetsmiljöingenjör Arbetsmiljöingenjören är representanten för arbetsmiljöavdelningen i de enskilda operativa enheterna på vår anläggning i Boden. De stöder säkerställandet av hälsosam, säker och effektiv verksamhet inom alla områden och anläggningar i organisationen. Varje arbetsmiljöingenjör kommer att ha ett specifikt område som de huvudsakligen arbetar nära, vilket listas i områdena längre ner. Säkerhet kommer alltid först på Stegra och vi söker hälso- och säkerhetsingenjörer som delar den inställningen och som vill hjälpa oss att fortsätta bygga en stark säkerhetsmiljö. I denna roll kommer du att stödja organisationen med arbetsmiljön och säker och effektiv verksamhet inom ett specifikt område inom organisationen. Vi söker för närvarande åtta (8) arbetsmiljöingenjörer, en för var och en av följande delar av Bodens verksamhet: Direktreduktionsanläggning (direkt järnreduktion) Smältverk (del av stålverket) - inkluderar skrothantering, eldfasta material Gjutningen (del av stålverket) Varmvalsverket (del av stålverket) Kallvalsverket (del av stålverket) Galvaniseringslinje (del av stålverket), inklusive frakt och förpackning Vätgasproduktionsanläggning (elektrolysör) Verksomfattande tjänster (alla andra områden, underhåll, lagerhållning, etc.) Ansvarsområden: Som arbetsmiljöingenjör innehar du en viktig roll i att: Stödja implementeringen av platsledningssystemet och säkerställa att systemet kontinuerligt uppdateras och förbättras Förbättra arbetsplatssäkerheten och relaterade "arbetssätt" och säkerställa nödvändiga instruktioner och standarder Stödja Stegras åtagande att uppfylla alla säkerhetsföreskrifter och krav. Stödja implementeringen av Stegras beteendebaserade säkerhetskoncept. Stödja linjeorganisationen i att ta sitt ansvar inom hälsa och säkerhet. Stödja utredning av arbetsplatsolyckor och skador, intern uppföljning och kommunikation till berörda myndigheter. Stödja identifiering av faror och riskbedömning samt kontrollåtgärder för verksamheter och/eller processer. Kvalifikationer: Kandidatexamen eller magisterexamen inom teknik, arbetsmiljö eller ett relaterat område. Dokumenterad erfarenhet av liknande roll inom en industriell eller tillverkningsmiljö (tung eller högriskindustriell verksamhet, olja och gas, energi, vätgas, stålverk, järnreduktionsanläggningar, tillverkningsindustrier etc. Certifierad utbildning i ISO 45001 och djupgående kunskaper om svensk nationell säkerhetslagstiftning och branschgod praxis Annan relevant utbildning beroende på ansvarsområden, såsom kemiska faror, arbetsmiljömätningar etc. Stark kunskap om arbetsmiljö, ATEX och maskinsäkerhetsstandarder. Erfarenhet av att utveckla och arbeta med digitala verktyg för att stödja och digitalisera viktiga säkerhetsprocesser Vi söker någon som prioriterar säkerhet i varje situation. Du förstår och värdesätter vikten av ett välstrukturerat tillvägagångssätt för hälsa och säkerhet på arbetsplatsen. Vi söker en person som är pragmatisk och resultatinriktad, med en stark drivkraft att uppnå praktiska, effektiva lösningar. Du bör vara naturligt samarbetsvillig, värdesätta lagarbete och öppen kommunikation, samtidigt som du är flexibel och anpassningsbar till förändrade omständigheter. Plats: Boden Vad vi kan erbjuda dig Om du brinner för att göra verklig förändring och ha en positiv inverkan på samhället och vår planet, erbjuder Stegra en unik möjlighet att vara en del av ett roligt och professionellt team med höga ambitioner. Du får möjlighet att forma din framtida karriär tillsammans med ett företag som fokuserar på att skapa en kultur där alla kan blomstra och känna tillhörighet. I slutändan vet vi att Stegras tillväxt och framgång är beroende av våra medarbetare och vi kan inte vänta med att forma framtiden för ståltillverkning och andra industrier tillsammans som ett team.
Välj ett jobb för att visa detaljer