Hej, vi på Restaurang Östergök söker pizzabagare. vi söker dig: Som har jobbat som pizzabagare förut. Kan samarbeta med köket och andra anställda. bra arbetsmoral. 100% tjänst
För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? På IFO-Myndighet och Administration hittar du Barn- och Familjegruppen, Vuxengruppen, Utredningsenheten och Administrativa enheten. Socialtjänstens IFO-Myndighet och Administration vänder sig till dem som behöver information, råd, stöd och hjälp när det gäller sociala frågor som rör barn och ungdomar och deras föräldrar, vuxna med missbruk, försörjningsstöd, biståndsfrågor etc. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en vikarierande socialsekreterare till Vuxengruppen med inriktning försörjningsstöd och ViNR då en av våra kollegor gått på föräldraledighet. Tjänsten avser heltid, vikariat under perioden 250901-260831 dvs 1 år. Vi söker en socialsekreterare som brinner för det sociala arbetet inom försörjningsstöd och ViNR. Du utreder och bedömer behov av insatser och vård enligt SoL, LVU och LVM. Du har ett genuint intresse för uppdraget att tillsammans med individen arbeta för att denne ska erhålla motivation och stöd och för att uppnå en fungerande tillvaro med bl a egen inkomst samt skälig levnadsnivå i övrigt. KVALIFIKATIONER För arbetet krävs socionomexamen eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Det bedöms meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete inom socialtjänsten. Helhetssyn och förmåga att få delar att samverka är viktiga egenskaper, liksom engagemang och utvecklingsbenägenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter. För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund RASK där respekt, ansvar och samverkan i Kiruna kommun är ledorden. Vi har många olika förmåner, där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar, möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Du kan anpassa dina arbetstider genom flextid eller årsarbetstid vilket gör det mer fördelaktigt att få till livspusslet och fritid. Det finns delvis möjlighet att arbeta hemifrån, när det fungerar för verksamheten Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finsk, samiska och /eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vid rekrytering av socialsekreterare finns möjligheten att ta del av en rekryteringsförmån bestående av dels en bonus, dels hjälp till stöd att erhålla billigt boende. Vi berättar mer om detta vid anställningsintervjun. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan!
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden. Om Softhouse Inom Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll - där du drivit och väglett tekniska och arkitekturella val, samt designat system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta. Utöver det ser vi också att du: Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling. Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov. Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt utval sker löpande, skicka in din ansökan!
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med över tre års erfarenhet av utveckling i Java. Du trivs med att arbeta agilt och drivs av att leverera hög kvalitet och dela dina kunskaper med kollegor. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration. Har kunskaper inom olika typer av verktyg som t.ex. Git, Jira, Jenkins, Maven, CI/CD etc. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har jobbat med mikrotjänster, någon av de stora molnplattformarna (ex. AWS, Azure, eller GCP) eller klientramverk (ex. JavaScript/TypeScript, Angular eller React). Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
Are you passionate about leading transformative projects and eager to shape the future of sustainable steel production? SSAB is looking for an ambitious Cost Control Engineer to join us on our exciting journey. At SSAB, we are committed to sustainability and aim to eliminate all CO2 emissions by 2030. This position is based in Luleå, Sweden. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free by around 2030. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position We are looking for a Lead Cost Controller who thrives in a dynamic environment and brings deep expertise in cost control within large-scale construction projects. In this role, you’ll be at the heart of our project organization, working alongside project managers, engineers, and key stakeholders to ensure our construction efforts stay on budget, on time, and aligned with strategic goals. This role requires a deep understanding of cost management principles, construction processes, work breakdown structures, and sustainable industrial practices. You will work closely with project teams, contractors, suppliers, and stakeholders to track costs, manage budgets and forecasts, mitigate financial risks, and contribute to the overall financial performance of the project. We are around 80 people in the project (exclusive consultants) and a great blend of different cultures and experienced people with passion for huge capex projects. Main responsibilities Take ownership of cost estimation and budgeting for major construction areas. Build and maintain detailed cost structures and ensure full cost visibility throughout the project lifecycle. Monitor actuals vs. budget, forecast future costs, and drive proactive corrective actions. Engage with contractors and suppliers to validate invoicing and performance. Analyze cost trends and support decision-making with clear, actionable insights. Collaborate across departments – including project management, procurement, risk, and finance – to ensure seamless cost integration. Contribute to audits, assessments, and the continuous improvement of cost management processes. About You A degree in Civil, Mechanical, or Industrial Engineering, Construction Management, or a related field. At least 8 years of experience in cost control and project cost management, ideally in the construction or industrial sector. Strong knowledge of construction cost methodologies and project lifecycle management. Confidence using cost tools and Excel for budgeting, forecasting, and variance analysis. Excellent communication and analytical skills – you can translate complex data into clear recommendations. A collaborative mindset and the ability to influence across functions and levels. Our offer At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Recruitment process 1. Apply 2. Interview 3. Come and meet us 4. Reference Check 5. Health Examination 6. Sign Background check may be a part of the recruitment process. Got questions about this position? Contact Rodrigo Ramalho, Director PMO, Transformation Office via mail - [email protected] Contact Petra Fekete, Talent Acquisition Partner via mail - [email protected] • We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement. • Please note that due to GDPR regulations, we don’t accept applications coming in by mail or via Linkedin. Apply via SSAB careerpage!” Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +46 920 920 00. Words from your future manager “At SSAB, we’re on an incredible transformation journey toward fossil-free steel. For me personally, being part of this project through the Transformation Office is one of the most exciting and meaningful opportunities I’ve ever experienced. It’s not just about revolutionizing SSAB’s production to green steel. It’s about creating a lasting positive impact on society and Sweden as a whole. • As the Project Management Office (PMO) leader, my goal is to build a high-functioning PMO that truly drives this transformation. To make this vision a reality, I’m looking for passionate and motivated individuals to join our incredible multi-cultural team. Together, we’ll steer, lead, and control the project with a shared sense of purpose and determination. • Our PMO oversees six distinct functional areas, and your team will be around 7-10 people from start, plus consultants. It plays a vital role in ensuring that we stay on track with cost, time, and quality while delivering on this transformative journey. If this sounds like a journey you’d like to be part of, I can’t wait to hear from you!
Är du intresserad av en omväxlande tjänst vid Försvarsmaktens nordligaste helikopterskvadron? Vill du vara en viktig del av Sveriges helikopterförmåga vid krig och kris? Gillar du att jobba med människor, teknik och utmanande uppgifter? Nu finns en plats för dig - 1.helikopterskvadron och planeringssektion rekryterar en sektionschef. Om tjänsten 1.helikopterskvadron är baserad i Luleå och har som huvuduppgift att bedriva markoperativ verksamhet med helikopter. Skvadronen är helikopterflottiljens nordligaste krigsförband, med ansvar för flottiljens utveckling inom vintermiljö. Som chef på planeringssektionen tjänstgör du vid skvadronens stab direkt under stabschefen. Planeringssektionen omhändertar och ansvarar för skvadronens verksamhet på lång sikt. Det sker genom deltagande vid organisations- och krigsförbandsutveckling, övningsplanering, förmågeutveckling samt långsiktig produktionsplanering. Planeringssektionen svarar även för att rapportera verksamhet och ekonomisk uppföljning till sidoordnad och högre chef. Vid övningar ingår planeringssektionen i skvadronsstab 1.hkpskv. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvarar för skvadronens långsiktiga produktions- och övningsplanering. • Leder budgeteringsarbetet för skvadronen. • Ansvarar för skvadronens deltagande i centrala övningar. • Bemannar del av skvadronsstab vid övning och insats • Leder planerade och uppkomna projekt inom 1.hkpskv • Beredd leda planerad verksamhet • Verka i skvadronsstabens dagliga arbete Kvalifikationer: • Officer OF3, alternativt OF2 / SO8 • B-körkort Meriterande: • Erfarenhet av stabstjänstgöring inom flygvapnet • Militärt förarbevis och tyngre körkortsbehörighet Personliga egenskaper Vi söker dig som kan planera och leda planeringsarbetet framåt i en given uppgift. I detta ingår att du ska vara lösningsorienterad och flexibel för att komma framåt i arbetet. Du ska även ha god samarbets- och social förmåga, då flera enheter och individer kan beröras av uppgifterna. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se) Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tjänstgöring och beredskap på kvällar och helger förekommer. Tjänstegrad: OF3 Arbetsort: Luleå. Tjänsteresor förekommer i mindre utsträckning. Tillträde: Enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen ges av: Chef planeringssektion, mj Roger Mannberg Planeringsbefäl, fj Anders Bergstrand Fackliga representanter: OFR/O Hkpflj, Mats Häggström Samtliga nås via växel på 013-28 30 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Den ska innehålla CV samt personligt brev där det framkommer på ett tydligt sätt varför du är lämplig för tjänsten. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
👩🔧 Vill du jobba som montör eller operatör i Gällivare? Välkommen till Aimpoint och Folcon AB! Vi söker dig som vill vara med och skapa högkvalitativa produkter i en strukturerad och tekniskt avancerad miljö. Folcon AB anställer nu fler montörer/operatörer för uppdrag hos vår kund Aimpoint AB i Gällivare – ett företag i världsklass inom optiska sikten. Detta är din chans att bli en del av en arbetsplats där precision, kvalitet och samarbete står i centrum. 🛠 Om jobbet Som montör eller operatör arbetar du praktiskt och noggrant i produktionsmiljö. Du utför moment med hög detaljnivå och har ansvar för att slutprodukten håller Aimpoints höga kvalitetskrav. Arbetet sker i skift. Plats: Gällivare Arbetstider: Förmiddagsskift: Måndag–fredag 05:30–14:00 Eftermiddagsskift: Måndag–torsdag 14:00–23:30 💡 Passar detta dig? Vi söker personer som har en känsla för detaljer och tycker om att arbeta med händerna. Har du intressen som kräver precision – exempelvis makeup, elektronik, miniatyrbyggen, modellflyg, skytte eller liknande – så har du förmodligen rätt profil! Du bör även: ✔️ Ha god finmotorik ✔️ Vara strukturerad och fokuserad ✔️ Trivas med rutiner men också kunna anpassa dig vid behov ✔️ Ha hög arbetsmoral och vara kvalitetsmedveten 🧍♀️ Krav: 🔹 Du har fyllt 18 år 🔹 Du behärskar svenska i tal och skrift 🔹 Du är villig att visa utdrag ur belastningsregistret 🎯 Det här får du hos oss: 💰 Konkurrenskraftig lön baserad på GFL 🌟 Stöd från ett engagerat konsultteam hos Folcon AB 🚀 Möjlighet till långsiktig anställning efter provanställning 🤝 En trygg introduktion och arbetsmiljö Du anställs av Folcon AB och jobbar som konsult ute hos Aimpoint AB i Gällivare. Hos oss är det viktigt att du känner dig trygg, sedd och delaktig. 🎥 Så söker du: Vi vill att du skickar in en kort videopresentation (ca 2–3 minuter) där du berättar: Vem du är Varför du vill ha just detta jobb Vad som gör dig till rätt person för rollen Videon laddas upp via vårt ansökningsformulär, Alternativt delge oss den vid första kontakt med vår rekryterare. 🔔 Vi rekryterar löpande – skicka in din video redan idag! Var med och bidra till produkter som används världen över – direkt från Gällivare.
Rollen som Operation Manager Som Operation Manager leder och utvecklar du vår verksamhet inom främst mark och anläggningsarbeten. Du kommer att ha daglig kontakt med olika aktörer och vara involverad i projektinhämtning och projektledning. Ditt ansvar omfattar planering, samordning av resurser, tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt arbetsmiljöansvar. Du kommer att arbeta nära våra yrkesmedarbetare och tillsammans driva affären framåt. I din roll samarbetar du även med Area Manager, Operation Specialist och Area Assistant inom ditt arbetsområde. Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som platschef/arbetsledare eller motsvarande, och det är meriterande om du har erfarenhet inom mark och anläggningsarbeten. Som ledare är du trygg och bidrar till medarbetarnas utveckling och lagets framgång. Du är strukturerad och har god logistisk förmåga. Effektivitet är viktigt för dig och du är van vid att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du är en problemlösare och har en stark nyfikenhet för att utvecklas och lära nytt. Utöver produktionen är du skicklig på att skapa kundrelationer, identifiera affärsmöjligheter och förvalta långsiktiga samarbeten. Vi tror på mångfald och inkludering i vårt team, och vi ser fram emot att välkomna nya kollegor oavsett kön, bakgrund eller identitet. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Piteå eller Luleå. Provanställning kommer att tillämpas. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 25-08-15. Registrera din ansökan och CV nedan. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area Manager Andreas Bergdahl, tfn 070-257 91 77. I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroller på våra slutkandidater. Varmt välkommen med din ansökan! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
Nordec söker en erfaren projektledare till kontoret i Piteå – Vill du leda stora och komplexa byggprojekt som redan nu har en stor samhällspåverkan? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stålkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt på tillverkning och montering av stålbroar. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Företaget har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som projektledare hos Nordec har du ett övergripande ansvar i projekten från order till kundöverlämning. Du leder och fördelar arbetet i projektteam bestående av interna och inhyrda resurser. I ditt ansvarsområde ingår kontraktsförhandlingar, projektplanering och samordning. Du upprättar, följer upp och har ansvar för tidsplan, ekonomi och HSEQ (hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet). Du samordnar också dokumentation och entreprenadens överlämning till kund. Teamet Du blir en del av ett engagerat och erfaret team med bred kompetens inom industribyggnation. Projektteamet består av projektingenjörer, koordinatorer, tekniska specialister och administrativ support som tillsammans bidrar till att skapa effektiva och framgångsrika projekt. Vi värdesätter samarbete, öppen kommunikation och ett flexibelt arbetssätt där varje medarbetare ges möjlighet att påverka och utvecklas. Huvudsakliga ansvarsområden: Övergripande projektplanering och samordning Daglig ledning av projektteam Upprättande och uppföljning av projektmål inom tid, ekonomi och HSEQ Hantering av avvikelser och ÄTA (ändrings- och tilläggsarbeten), inklusive förhandling Samordning mellan beställare, platsorganisation och leverantörer Delta i strategiska beslut om organisationsplan och projektupplägg Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Högskoleutbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Erfarenhet industribyggnation och stora projekt Minst 5 års erfarenhet av projektledning med ansvar för tidsplan och ekonomi Vana vid digitala verktyg och projektstyrning Svenska och Engelska i tal och skrift Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå och Boden) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-30. #Specialist
Välj ett jobb för att visa detaljer