Aimpoint AB är det företag som skapade och utvecklade rödpunktsiktet, vilket vi idag är världsledande leverantör av. Aimpoints sikten används på den civila jakt- och skyttemarknaden samt av polis och militär. Företaget har över 450 anställda och omsätter ca: 1,7 MDKR. Försäljningen i USA sker via vårt amerikanska dotterbolag, Aimpoint Inc. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och alla våra produkter är tillverkade i Sverige. Våra produktionsenheter finns i Malmö och Gällivare. Aimpoint är ett företag inom Sandberg Development-koncernen. För mer information om företaget, besök gärna www.aimpoint.se ÄR DU VÅR NYA MONTÖR/OPERATÖR? Aimpoint är ett starkt växande företag med en spännande framtid där högsta kvalitet och miljömässiga hållbarhet står högt upp på vår agenda. En arbetsdag på Aimpoint kan ha högt tempo, kräva stor noggrannhet och tålamod med anledning av arbetsuppgifter som kräver precision eftersom monteringen innehåller små komponenter. För att lyckas i rollerna hos oss behöver du ha följande egenskaper: Noggrann och effektiv God finmotorik och samarbetsförmåga Sinne för detaljer Lätt för att följa arbetsintrusktioner, processer och rutiner Ordningsam och flexibel Hög koncentrationsförmåga och tålamod Som Operatör hos oss kommer du att jobba på vår nya automatiserade produktionslina. Som Montör arbetar man i den manuella linan. Övriga egenskaper vi värdesätter är förmågan att arbeta självständigt och i grupp, förmågan att ta initiativ och engagemang. Vi uppskattar en postiv feedback-kutur där vi kontinuerligt ger och tar emot återkoppling. Vi söker dig som: Fyllt 18 år Uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska Kan ge oss ett utdrag från sitt belastningsregister Att arbeta hos oss i rollen som Montör innebär att du först börjar som konsult genom ett bemanningsföretag. Vårt främsta mål är sedan att du ska erbjudas en anställning. Våra samarbetspartners är idag: Adecco, Student Consulting och Folcon. När du skickar in din ansökan godkänner du samtidigt tillåtelse att vidarebefodra den till bemanningsföretagen. Bemanningsföretagen kommer att återkomma till dig med information om din ansökan och en eventuell fortsättning i processen. Precis som oss, uppskattar du att ha kul på arbetsplatsen och ser möten med andra människor som både utmanande och stimulerande, där samarbetet med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta: HR Senior Recruiting Specialist Joacim Larsson , [email protected] Då vi arbetar med löpande urval önskar vi ha din ansökan så snart som möjligt. Aimpoint är en del av Sveriges försvarsindustri och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, krigsmaterial och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs alltid en bakgrundskontroll av kandidaten för alla typer utav tjänster i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap.
Quality Systems Specialist As a Quality Systems Specialist, you'll help keep our Quality Management System (QMS) running smoothly and effectively. From managing documents and change control to supporting audits, training, and CAPAs, your work ensures we meet both regulatory standards and internal goals. It’s a role for someone who values clarity, consistency, and continuous improvement - and enjoys making a real impact behind the scenes in a collaborative team. Responsibilities: Own and enhance our Quality Management System (QMS) in line with ISO 9001, IATF 16949, VDA, and other standards — keeping things organized, compliant, and efficient. Lead the flow of critical information by managing document control, CAPAs, and change processes with care and precision. Be audit-ready and confident, supporting internal and external audits from prep to follow-up. Help people grow and stay aligned by supporting training tracking and compliance. Turn data into insight, using quality metrics to highlight progress and spot opportunities for improvement. Qualifications: Bachelor’s degree in business, engineering, or a related field, with 2+ years of experience in quality systems or regulated industries. Strong knowledge of ISO 9001, IATF 16949, VDA standards, and quality tools like APQP, PPAP, and 8D. Hands-on experience with electronic quality systems and Microsoft Office (especially Excel). Familiarity with steel production processes and statistical tools like SPC charts and scatter plots. Background in auditing, with experience or certification a plus.
Är du en driven och strukturerad person som har ett öga för detaljer och trivs i en omväxlande roll? Vi söker dig som kan hantera våra innerdörrar med precision tillsammans med övriga medarbetare i våra lager- och produktionsteam. Du kommer att packa ordrar, sköta in- och utlastning samt boka frakter. Notera att arbetet kan vara fysiskt krävande då tunga lyft förekommer. Om du uppskattar en roll där du har överblick för en viktig del av flödet, då är du rätt person för oss. Vi erbjuder ett arbete i vår dörrproduktion med ett trevligt arbetslag där du blir en del av ett dedikerat team som värdesätter kvalitet och gemenskap. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Arbetsuppgifterna innebär: Tillsammans med teamet planera veckans utleveranser Packning och emballering av våra produkter Bokning av frakter In- och utlastning Hantering och sortering av inkommande gods Delta vid inventeringar Egenskaper för att trivas samt utvecklas med och hos oss: – Du är nyfiken och gillar att lära dig nya saker. – Du är allmänt händig och van att arbeta med händerna. – Du är social, kommunikativ och trivs att jobba i team. – Du är trygg med att arbeta strukturerat och självständigt. – Du är ordningsam, noggrann och kvalitetsmedveten. Känner du att det här kan vara ett jobb för dig? Mejla ditt CV och personliga brev till [email protected]. Har du frågor så kontakta oss eller surfa in på vår hemsida www.gkdoor.se för mer information om vår verksamhet. Bilder på dörrar hos våra nöjda kunder och från vår fabrik finns också på https://www.instagram.com/gkdoor/. Om GK Door GK Door AB bildades år 1969 men företaget har anor sedan 1930-talet. Under åren har vi byggt upp en rationell och modern fabrik där produktionen i huvudsak är inriktad på innerdörrar. Vi håller hela produktionskedjan själva. Våra duktiga medarbetare sköter allt från hyvling, fogning, behandling till färdig produkt. Det är av den anledningen GK Door kan erbjuda en innerdörr av mycket hög kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris. Anställningsvillkor Tjänstgöringsgrad: Heltid Anställningsform: 6 månaders provanställning inledningsvis Tillträde: Kan komma att tillsättas löpande Arbetstid: Dagtid, måndag till fredag
Norrdental ett helt nytt och toppmodern klinik i centrala Luleå och söker nu erfarna, drivna, självgående lyhörd samt högt serviceinriktade tandvårdspersonal som klarar av ett högt tempo. Vi vill göra tandvården bekvämare, ännu mer serviceinriktad och öka tillgänglighet för patienterna i Norbotten. Vi bedriver alla typer av vuxentandvård, inklusive parodontal-, apikal- samt implantatkirurgi med fullt digital röntgen samt en av få kliniker med eget CBCT med mål att utveckla fler specialist områden. Vi söker nu dig som vill vara delaktig och utveckla ett kompetent och härligt team Om Dig Är förtroendeingivande och kommunikativ i möten med patienter. Har en god samarbetsförmåga, flexibel, självgående och lyhörd. Du är nyfiken och vill bidra i utvecklingsarbetet på kliniken. Du älskar ditt yrke och jobbar som en enhet för patients bästa. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av allt från parodontala behandlingar, OH-instruktioner, undersökningar av vuxna, terapiplaneringar i samråd med tandläkare, assistans vid behov, OP-ass, med mera. Kvalifikationer och egenskaper Du är Legitimerad Tandhygienist! Erfarenhet meriteras Ger högklassig service Social och ödmjuk Operations vana är meriterad Hög samarbetsförmåga Självgående Trygg med ditt arbete Förtroendeingivande Du är progressive Mejla ditt CV samt personligt brev till angivet mejl adress. Ansökningar utan ovan besvaras ej.
Norrdental ett nytt och toppmodern klinik i centrala Luleå. Vi söker nu erfarna, drivna, självgående lyhörd samt högt serviceinriktade tandvårdspersonal som klarar av ett högt tempo Vi vill göra tandvården bekvämare, ännu mer serviceinriktad och öka tillgänglighet för patienterna i Norbotten. Vi bedriver alla typer av vuxentandvård, inklusive parodontal-, apikal- implantat kirurgi samt en av få kliniker i regionen med CBCT och mikroskop med mål att utveckla fler specialist områden. Vi söker nu dig som vill vara delaktig i vårt expansiva team. Om Dig Är förtroendeingivande och kommunikativ i möten med patienter. Har en god samarbetsförmåga, flexibel, självgående och lyhörd. Du är nyfiken och vill bidra i utvecklingsarbetet på kliniken. Du älskar ditt yrke och jobbar prestigelöst, för patients bästa. Du ska vara självmedveten om dina gränser samt kunskaper vilja utveckla din yrkesroll. Kvalifikationer - Legitimerad tandläkare - 1-2 års arbetslivserfarenhet - Krav ! Goda kunskaper i det svenska språket, såväl tal som skrift Övrig information Ansökan skall bestå av ett CV samt ett personligt brev mejla till [email protected]
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Vi söker nu fler medarbetare till vår Personalpool Natt. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 82,57% men möjlighet finns att arbeta lägre procent. Du kan vara undersköterska, vårdbiträde eller aspirant. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter som förekommer inom vård och omsorg. I Personalpool Natt arbetar du inom alla våra verksamhetsområden Hemtjänst, Boende och Stöd samt Äldreboende och Korttids. KVALIFIKATIONER Vård- och omsorgsprogrammet eller vårdbiträdesutbildning eller intresse av att arbeta med människor. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du är trygg i att dokumentera i och använda olika system som behövs i arbetet. Du bör behärska svenska språket i tal, skrift och läsförståelse, då det innebär kontakt med brukare, anhöriga, dokumentation och inläsning av information som berör arbetet. Meriterande om du har kunskap och erfarenhet av medicin hantering och har haft medicindelegering. Att arbeta i Personalpoolen ställer stora krav på din förmåga till att vara flexibel därför läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Detta kompenseras med ett lönetillägg som är 2500kr/månad på en heltid. För att arbeta i personalpool natt är det ett krav att du har B-körkort. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Vi söker nu fler medarbetare till våra Personalpooler inom Hemtjänst, Boende och stöd samt Äldreboende/Korttids. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100% men möjlighet finns att arbeta lägre procent. Du kan vara undersköterska, vårdbiträde eller aspirant. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter som förekommer inom vård och omsorg. Schemalagd arbetstid (dag, kväll och helg), KVALIFIKATIONER Vård- och omsorgsprogrammet eller vårdbiträdesutbildning eller intresse av att arbeta med människor. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du är trygg i att dokumentera i och använda olika system som behövs i arbetet. Du bör behärska svenska språket i tal, skrift och läsförståelse, då det innebär kontakt med brukare, anhöriga, dokumentation och inläsning av information som berör arbetet. Meriterande om du har kunskap och erfarenhet av medicin hantering och har haft medicindelegering. Meriterande om du har B-körkort. Att arbeta i Personalpoolen ställer stora krav på din förmåga till att vara flexibel därför läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Detta kompenserar med ett lönetillägg, för heltid är lönetillägget 2500kr/månad. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Hej Vi är ett mindre bolag, delägare i Sverigetaxi Luleå/Piteå. Vi söker en heltidstjänst till vårt team som idag innefattar 2 heltidsförare och 2 extraförare. Vi erbjuder flexibla arbetstider och är anpassningsbara för individuella önskemål. Taxibilen som ska trafikeras utgår och avslutar i Boden, efter arbetsdagarna. Bilens huvudsakliga arbetsområde är i Luleå kommun. Krav på taxilegitimation, och meriterande om du har god lokalkännedom samt goda kunskaper i Svenska. Fördelaktigt om du är bosatt i Bodens närhet. Vi erbjuder månadslön enligt kollektivavtal.
Corner är en trevlig pub och sportbar i centrala Luleå. Vår verksamhet växer och vi behöver nya talanger till vår nya restaurang! Vi söker en engagerad och erfaren restaurangchef till vår som brinner för att leverera högkvalitativa subs och enastående kundservice. Som restaurangchef kommer du att ha en central roll i att skapa en positiv matupplevelse för våra kunder och bygga ett effektivt och välkomnande team. Om jobbet Du jobbar kanske redan som Catering Manager, Store Manager eller Restaurant Manager – eller är kanske erfaren Supervisor, Assistant Manager eller Deputy Manager och vill gå vidare i din karriär. Om du har ledarskapserfarenhet i en hektisk detaljhandelsmiljö eller inom hotell- och restaurang så kan du vara den vi söker. Vi söker dig som kommer vara verksamhetens hjärta! Du är huvudansvarig för din restaurangs framgångar – både vad gäller försäljning, lönsamhet och förstklassig service till kunderna samt själva driften av restaurangen. I de huvudsakliga ansvarsområdena ingår: Rekrytering och utbildning/inskolning av medarbetare Utföra dagliga administrativa uppgifter såsom schemaläggning, rapportering och dokumentation Förbereda medarbetares löner och tidrapporter Säkerställa 100 % efterlevnad av våra riktlinjer Genomföra inventeringshantering och lagerkontroll, inklusive inventering och rapporter Analysera försäljning och lagerrapport varje vecka för att förbättra verksamheten Leda och genomföra skötselåtgärder som t.ex. att hålla restaurangen ren och välordnad Implementera marknadsföring i restaurangen och uppdatera kassan i enlighet med kampanjer Säkerställa att säkerhetsrutiner följs för att förhindra skador och olyckor Upprätthålla en säker miljö för medarbetare och kunder Främja och uppmuntra en hög servicenivå till kunderna bland medarbetarna Hantera olösta och/eller eskalerade klagomål från kunder Leverera service av hög standard vid hantering av produkter, vid försäljning, vid förfrågningar och i mötet med kunderna Vem är du och vad förväntar vi oss av dig? - Du har en gymnasieutbildning i grunden och gärna någon ytterligare utbildning i antingen ekonomi, personal, pedagogik eller inom restaurang. - Goda kunskaper inom HRF:s kollektivavtal är ett stort plus. - Arbetar du eller har arbetat inom fastfood, eller restaurangbranschen är det ett stort plus. - Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav i både tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är ett stort plus. - Du är stabil, dvs är lugn och kontrollerad även i stressade situationer. - Du älskar att jobba med och tillsammans med människor och är van att leda andra team och grupper och är duktig på att lära ut till andra. - Du har en god samarbetsförmåga, dvs arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. - Du är serviceinriktad, dvs uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Att du har förmågan att uttrycka dig professionellt i både tal och skrift är ett krav. Maila in er ansökan till [email protected]
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Välkommen till fina apotek Hjärtat Ica Kvantum Luleå. Vi är ett nytt apotek sedan 2020, i toppenläge bredvid Ica Kvantum och Systembolaget. Till oss kommer alla sorters kunder, alltifrån stammisar som bor i området till de som snabbt springer in på apoteket i samband med ett besök på Ica eller någon av de andra butikerna i närheten. Vi har även mycket djurrecept från den närliggande veterinären. Våra öppettider är vardagar 9-19, samt helger 10-16. För närvarande är vi 6 farmaceuter och 3 egenvårdsrådgivare. För mig som chef, är det viktigt att du har hjärtat på rätta stället. Du tycker om att hjälpa våra kunder och strävar efter god kommunikation och bra samarbete med dina kollegor. Hos oss har vi högt i tak, och vi har roligt på jobbet. Att kunna prioritera och anpassa arbetet utefter dagens behov är viktigt för mig. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktperson: Anneli Nielsen [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Välj ett jobb för att visa detaljer