Som bemanningssjuksköterska på VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer. Hos oss är du inte bara en ersättare för någon annan, du är en viktig del av vårt team, och vi ser och lyssnar på dig. Din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje är viktiga för oss. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt: Hos oss är du mer än en resurs. Vi lyssnar på dina önskemål och ser till att du får uppdrag som passar just dig, både när det gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet: Vi erbjuder en rad olika uppdrag inom sjukvården som kan anpassas efter dina behov. Du väljer när och var du vill arbeta. Respekt och värde: Vi uppskattar den viktiga roll du spelar för patienterna och för oss. Din kompetens och engagemang är något vi verkligen värdesätter och vill belöna på bästa möjliga sätt. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan och berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vad är viktigt för dig när det gäller arbetsuppdrag? Vad har du för förutsättningar? Vi ringer upp dig inom 48 timmar för att prata vidare. Vi vill förstå dina behov, önskemål och hur vi bäst kan matcha dig med uppdrag som passar dig perfekt. När vi hittat den bästa matchningen för dig, ser vi till att du får de bästa förutsättningarna för att trivas i ditt arbete och kunna göra skillnad för dina patienter. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som verkligen bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna göra det du älskar, samtidigt som du har balans i livet. För oss handlar det om att bygga långsiktiga relationer med våra sjuksköterskor, där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du verkligen blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om Rentokil Vill du vara med och hjälpa våra kunder under sommaren med deras skadedjursproblem? Kan du skriva under på att du vill vara en del av ett bolag där vi alla arbetar för att upplevas som Sveriges bästa tjänsteföretag? Då är detta något för dig! Vi är ett av Sveriges största företag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet. I Sverige finns vi representerade från Boden i norr till Malmö i söder. Rentokil är en del av Rentokil Initial koncernen – världens största bolag inom skadedjurskontroll med huvudkontor i England. Rentokils vision är att uppfattas som det mest omtyckta och respekterade serviceföretaget i världen. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Vi jobbar efter våra fyra värdeord, service, relationer, teamwork och ansvar. Den viktigaste framgångsfaktorn för oss är våra medarbetare. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team! Vad vi erbjuder dig ett härligt gäng kollegor att arbeta med kollektivavtal friskvård möjligheter att växa i en internationell organisation Beskrivning av tjänsten Du kommer i huvudsak att utföra saneringar mot getingar och myror men även mot gnagare och olika typer av förrådsinsekter. Arbetet sker till största del på egen hand och ställer stort krav på initiativförmåga, ansvarstagande samt god återkoppling. Huvuddelen av verksamheten sker normalt på dagtid under vardagar. Vårt behov av personal sträcker sig från vecka 25–33, där vi har som störst behov vecka 28–32. Tjänsten är en allmän visstidsanställning. Exakt tidsperiod bestäms med kandidaten. Se videon som beskriver tjänsten närmare här. Din profil Vi söker dig som behöver ett extra arbete vid sidan om exempelvis högskolestudier. Att du är nyfiken, serviceorienterad och lösningsfokuserad ser vi som grundläggande förutsättningar för att lyckas hos oss. Det är viktigt att du är bra både på att bygga och bibehålla goda kundrelationer. Vi har idag medarbetare från många yrkesgrupper, exempelvis bevakningsbranschen, hotell och restaurang, butik och handel samt bygg och anläggning. Vi efterfrågar även följande egenskaper och meriter: B-körkort för manuell växel är ett krav Du skall inte vara höjdrädd Du skall ej veta med dig att du är kraftigt allergisk mot getingar Du talar och skriver svenska obehindrat Kunskaper i engelska är meriterande Erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt är meriterande Ansökan Vi arbetar med löpande urval och därför vill vi gärna få in din ansökan så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rentokil kontrollerar alltid belastningsregister före anställning. Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Vill du vara en nyckelspelare i framtidens räddningstjänst? Räddningstjänsten i Boden söker en driven Brandinspektör/ Brandingenjör som vill vara med och forma vår verksamhet i en tid av spännande samhällsförändringar. Vårt uppdrag är att inte bara rädda liv och egendom, utan att aktivt arbeta förebyggande för att minimera risker och skapa trygghet för framtiden. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Då är det här rollen för dig! Vi är ett starkt team som samarbetar med 19 kommuner inom Räddningssamverkan Nord, från Kiruna i norr till Nordmaling i söder, för att skapa säkra och effektiva räddningsinsatser oavsett var olyckan inträffar. Vårt fokus är att agera snabbt och effektivt för att minimera skador och rädda liv. Vi söker nu dig som kan förstärka vårt team och leda oss in i framtiden. ARBETSUPPGIFTER Som Brandinspektör/ Brandingenjör hos oss får du en dynamisk och betydelsefull roll där du kommer vara spindeln i nätet i vår räddningsverksamhet. Du kommer vara en del i den operativa utvecklingen för att göra räddningstjänsten i Boden bättre. I din roll ingår både omvärldsbevakning som kvalitetssäkring av insatser och övningar för både heltid och RIB. Och ja, det blir mer spännande du ingår även i insatsledarberedskapen som kommer byggas upp, vilket innebär att du under dina beredskapspass är redo att leda insatser i vårt område. Dessutom öppnas möjligheter för dig att ta en övergripande ledarroll inom vårt gemensamma räddningsledningssystem i framtiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Brandingenjörsexamen med påbyggnadsutbildning i räddningstjänst (RUB) eller motsvarande erfarenhet som brandinspektör och har utbildning i räddningsledning • Erfarenhet av operativt arbete samt arbetsledning • B-körkort (krav) • God kommunikationsförmåga - du kommer att ha en nyckelroll i våra projekt och team Vem är du? Som person brinner du för att utveckla och förbättra räddningstjänsten, både gällande metod och teknik samt taktik. Utöver dina tekniska kunskaper är du en naturlig ledare som brinner för räddningstjänst och vill utveckla framtidens lösningar för att hantera olyckor. Du är kreativ, nytänkande och vågar utmana gamla arbetssätt för att ständigt förbättra organisationen. Du har också en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt leda initiativ från start till mål. Din passion för att göra skillnad är den verkliga drivkraften. Vi erbjuder: En unik möjlighet att vara med och påverka och utveckla räddningstjänsten i en expansiv tid för Boden. Du får arbeta i en prestigelös och stöttande arbetsmiljö där du har stora möjligheter att växa och ta dig an nya utmaningar. Dessutom får du vara med och rädda liv varje dag. Ansök nu! Vi har valt en längre ansökningsperiod för denna tjänst för att ta hänsyn till sommarperioden. Sista dag för att skicka in din ansökan är därför 15 augusti. Intervjuer kommer dock att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa en tryggare framtid. Om du går vidare i rekryteringsprocessen så kommer lämplighetstester genomföras. Tjänsten kan också komma att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning genomförs innan eventuell anställning. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. • Följ oss gärna på Facebook och Instagram • När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. • Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. • Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Stabsassistent GSS/K till Fälthållningspluton F 21 Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Norrbottens Flygflottilj, F 21, är Sveriges nordligaste flygflottilj, huvudbasen är i Luleå med sidobaser i Jokkmokk och Vidsel. F 21´s uppgift är att leverera luftoperativ effekt genom stridsflygdivisionerna och JAS39. F 21 förfogar över ett av världens största flygövningsområden som används av både svenska flygvapenförband och förband från andra länder. Sökande enhet Fälthållningspluton ingår i R3-kompaniet F 21. Kompaniet är ansvarigt för driften av tre flygplatser varav en är igång dygnet runt, årets alla dagar. Flygplatsfälthållningen på Kallax flygplats är en viktig del inom flygplatsdriften på flygplatsen och tillgodoser tillgänglighet samt flygsäkerhet för såväl det civila- som det militära flyget. Fälthållningsplutons huvuduppgift är att bedriva fälthållningstjänst exempelvis snöröjning, halkbekämpning och viltavvisning. Övriga uppgifter är bland annat reparera skador på bana eller andra ytor, fältarbeten samt röjning av oexploderad ammunition. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter som stabsassistent vid Fälthållningspluton innebär att vara ett stöd för plutonchef och plutonsledning vid olika administrativa uppgifter samt att hantera inkommande och utgående information i olika ledningsstödsystem. Du deltar också vid förberedelser samt vid genomförande av övningar, i olika roller som stabsassistent eller kommendant. Anställningen kan innebära periodvis bortavaro på övningar och tjänsteresor, såväl inom Sverige och utomlands. Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och strukturerad. Vi ser att du har ett öppet sinnelag, är serviceinriktad och har en positiv inställning. Du tycker om att tillhöra ett team men ansvarar för självständiga arbetsuppgifter. Du bidrar aktivt till gott samarbete och till bra stämning i arbetslaget. Du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. KRAV Kvalifikationer · Genomförd grundutbildning (GU) med godkända betyg alternativt värnplikt med godkända betyg · God datorvana, Officepaketet · B-körkort Personliga egenskaper · Hög personlig mognad då tjänsten ställer stora krav på omdöme och integritet · God förmåga att arbeta i grupp · God förmåga att prioritera för att kunna leverera underlag med kvalitet inom givna tidsförhållanden · Hög inlärningsförmåga på grund av intensiva utbildningar och övningar · Hög flexibilitet eftersom övnings- och insatsmiljön ofta är dynamisk Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE · Godkänd befattningsutbildning mot sökt befattning · Erfarenhet av administration/administrativa arbetsuppgifter · Utbildad stabsassistent · Tjänstgöring i militär stab på taktisk nivå · Militära förarbevis · Ytterligare körkortsbehörigheter För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Tidsbegränsad anställning på heltid. Anställningen sker enligt Försvarsmaktens avtal för gruppbefäl, soldater och sjömän (GSS/K), inleds med 6 månaders provanställning som övergår i en anställning upp till 8 år, med möjlighet till förlängning i 4år. Sysselsättningsgrad heltid Arbetsort Luleå Militär befattning Tillträdesdatum snarast eller enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen lämnas av plutonchef Per Ekman. Information om rekryteringsprocessen lämnas av A1 F 21. Fackliga företrädare OFR/O, OFR/S, SEKO och SACO. Samtliga nås genom F 21 växel telefon 0920-23 40 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-07-25. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norrbottens flygflottilj, F 21, är Sveriges nordligaste flygflottilj. Huvudbasen är i Luleå, med sidobaser i Jokkmokk och Vidsel. F 21 övar kontinuerligt för att kunna leverera följande luftoperativa förmågor i såväl fred, kris som krig: - Kontroll av luftrummet. - Mark- och sjömålsbekämpning. - Underrättelseinhämtning. - Luftburen transport. - Stöd till övriga stridskrafter, totalförsvaret och samhället i övrigt. F 21 försvarar - tillsammans med övriga förband i Försvarsmakten - Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Tillsammans med övriga flygvapnet bevakar och skyddar vi Sveriges luftrum dygnet runt, året runt. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Category Manager – IT Join us in building a world-class procurement capability that aligns with our vision for market interaction, partnerships, supplier relationships, and societal impact. We're expanding our procurement team with an addtional Category Manager for IT. In this role, you will drive strategic and tactical procurement initiatives within the IT domain. Collaborate across disciplines to source optimal IT solutions, manage supplier relationships, and implement cutting-edge technology. Responsibilities: Collaborate across various disciplines in Stegra (technology, engineering, operations, logistics, and finance) to secure optimal IT solutions, considering fit, price, quality, and sustainability to meet Stegra's objectives. Develop strategies, source suppliers, and lead negotiations for IT solutions, cloud services, software, and hardware, including vendor negotiations. Manage supplier relationships. Implement top-tier processes and technology for strategic and day-to-day IT. Evaluate business value, risk, and performance using data-driven insights. Qualifications: Master’s degree in IT, Business, Finance, Supply Chain, Procurement, or related field. 8+ years' procurement experience within relevant IT categories, preferably in heavy industry or large-scale digital platforms. Experience managing complex global categories within IT procurement. Exceptional influencing, negotiation, and market familiarity. Excellent interpersonal and communication skills at various organizational levels. Self-motivated, detail-oriented, team player and adaptable to changing environments. Proven project management skills and ability to set priorities. Fluent in English. Location: Boden, Stegra Boden AB What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.
Speciallärare/Specialpedagog - eller Grundskollärare Vi söker en speciallärare/specialpedagog med läs och skrivinlärning eller en grundskollärare med kunskaper inom specialpedagogik för arbete inom fältet spec, i samarbete med övriga elevhälsan. Mimers Brunn Vittjärv Vi arbetar Bifrostinspirerat. Bifrost innebär att vi arbetar i teman som löper över en termin, elevmedverkan och eget initiativ är en viktig grund. Målsättningen är att inkorporera så många ämnen som möjligt i temat, även om det fokuserade tematiska arbetet sker i verkstäderna. Övrig tid läser barnen konventionellt, med vanliga läromedel. Även friluftsliv är en del i vår profil och vi ser skolgården och skogen som en del av inlärningsarenan. Vi är en skola i det mindre formatet, med målsättningen att ha små barngrupper. Vårt förhållningssätt är NVC och vi lägger stor vikt vid en människosyn där empati och respekt är ledstjärnan. Arbetsuppgifter: Handledning av pedagogerna, enskilt arbete med elever/barn i behov av stöd och barn med annat modersmål än svenska, kartläggningar, EVK, grupprocesser, L&S utredning, talutveckling etc. Vi söker dig som: Är speciallärare eller specialpedagog med utbildning inom läs och skriv, alternativt är grundskollärare och har specialpedagogisk utbildning eller liknande erfarenhet. Har, eller kommer att få lärarlegitimation. Meriterande är: Erfarenhet inom yrkesområdet, specialpedagog/-lärarexamen, utbildning/erfarenhet på ITPA, SVA, logos, talpedagogik, utbildning inom läs och skriv. Har körkort och tillgång till bil, då lokaltrafiken till Vittjärv är undermålig. Anställning: 100%, tillsvidareanställning. Provanställning kan tillämpas de första 6 månaderna. Startdatum augusti 2025, eller efter överenskommelse. Tjänstens storlek kan diskuteras, liksom startdatum. Vi har kollektivavtal. Arbetsgivare: Mimers Vittjärv AB Ansökan: Via mail. Sista dag för ansökan: 2025 08 04 Ansökan endast via mail. Ämne (skrivs på ämnesraden): Ansökan Spec 2025 För ansökan och frågor, kontakta Tina; [email protected] / 070 736 38 51 Ange löneanspråk. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Humanas öppenvård i Luleå söker barn/ungdomsbehandlare Vill du arbeta med att skapa positiva förändringar i människors liv och vara en del av en engagerad och växande verksamhet? Vi söker nu en ungdomsbehandlare med terapeutiskt fokus till vår öppenvård i Luleå. Som ungdomsbehandlare hos oss får du möjlighet att arbeta med barn, ungdomar och deras familjer i behandlande syfte. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och hjälpa till att stärka och utveckla vår verksamhet i Region Norr, där vi bedriver modern, evidensbaserad öppenvård. Om oss: Humana är en av Sveriges ledande aktörer inom kvalificerad öppenvård och erbjuder flexibla insatser för både barn och vuxna. Vi genomför våra insatser i klientens hem, i jour- eller familjehem, HVB och stödboende. Vår verksamhet värdesätter kontinuerlig metodutveckling, och vi erbjuder bland annat utbildning och handledning i metoderna IHF (Intensiv Hemmabaserad Familjebehandling), Connect och TFCO (Treatment Foster Care Oregon). Läs mer om vår verksamhet på https://www.humana.se/individ-och-familj/oppenvard. Vi är ett eftertraktat komplement till kommuners egna resurser och erbjuder kvalificerade insatser som är skräddarsydda efter klientens behov. Våra metoder är forskningsbaserade och utvärderade, och vi strävar alltid efter att hålla högsta standard i vårt arbete. Om tjänsten: Vår öppenvård i Norr växer, och vi söker nu en behandlare till vårt team i Luleå. I den här rollen kommer du att arbeta med barn och ungdomar samt deras familjer och vara med och etablera Luleåenhetens öppenvård. Enhetens insatskatalog består bland annat av IHF, Omsorgsbedömning, A-CRA, B-12, ERASOR, Connect och Marte Meo och du kommer att få relevant utbildning för att kunna arbeta enligt våra metoder. Arbetet innebär både digitala möten, möten på kontoren i Luleå och Umeå och resor inom vårt upptagningsområde, vilket ställer krav på flexibilitet och planering. En stor del av arbetet utförs i klienternas hem, vilket gör att du får möjlighet att göra en verklig skillnad i deras liv. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kompetent team, där vi har roligt på jobbet och ständigt utvecklas tillsammans. Vi söker dig som vill: Arbeta systematiskt med barn och ungdomar samt deras familjer för att skapa hållbara förändringar. Använda evidensbaserade metoder, evidensbaserad praktik och standardiserade verktyg för skattningar och dokumentation. Arbeta tätt i ett team där varje medarbetares insats fyller en viktig funktion för ett gynnsamt förändringsarbete. Arbeta med komplexa ärenden och bidra till att utveckla och höja kvaliteten på socialt arbete. Arbeta i ett öppet arbetsklimat där våra värdegrundsord glädje, engagemang och ansvar lever varje dag. Vem är du? Vi tror att du trivs i rollen om du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och har ett genuint engagemang för att hjälpa andra. Du är nyfiken, systemiskt orienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är också bra på att uttrycka dig skriftligt och gillar att arbeta med utmanande ärenden där du tillsammans med ditt team hittar lösningar och strategier. Arbetet innebär visst kvälls- och helgarbete, och en del av arbetet sker på annan ort vilket medför resor och ibland övernattningar. I tjänsten ingår telefonberedskap cirka var sjunde vecka, där du vid behov ger stöd och vägledning till familjer per telefon. Flexibilitet och god tillgänglighet är därför viktiga egenskaper för att lyckas, och trivas, i rollen. Kvalifikationskrav: Socionom eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete. Meriterande: Utbildning i IHF, TFCO, MST, FFT, A-CRA, HAP eller liknande. Steg 1 Grundläggande psykoterapiutbildning. Kunskap om trauma. Har erfarenhet från en liknande roll. Erfarenhet av utrednings- och bedömningsarbete. Vi erbjuder: En utvecklande karriärmöjlighet med stor påverkan på ditt eget arbete och möjlighet att växa inom företaget. Interna och externa utbildningar samt handledning. En arbetsmiljö där glädje, ansvar och engagemang är centrala värderingar. Förmåner som friskvårdsbidrag, förtroendearbetstid och möjlighet till förmånsbil. Varaktighet/Arbetstid: Tillsvidareanställning, heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Vad händer nu? För anställning hos oss krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Kontaktuppgifter: Carina Söderström, Enhetschef carina.soderstrom@humana 070-2057397 Välkommen med din ansökan!
Vikariat med start i juni 2025 | Placeringsort: Kiruna Välkommen till en unik arbetsplats där arktisk natur möter exklusiv avkoppling. Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad spamedarbetare till ett vikariat på 75% hos Vana Spa Kiruna – en del av det helt nyöppnade Elite Hotel Frost. Om Vana Spa Kiruna Vana Spa är Elite Hotels exklusiva spakoncept och finns idag på utvalda hotell i Sverige. Med inspiration från nordisk natur och internationella lyxresorter erbjuder vi våra gäster en upplevelse utöver det vanliga – en plats för återhämtning, stillhet och välbefinnande. Vana Spa Kiruna ligger högst upp i det nya Elite Hotel Frost och bjuder på en hänförande utsikt över fjällandskapet. Här samsas design, kvalitet och omtanke i varje detalj – från poolområdet och bastulandskapet till behandlingsrum, relaxytor och en noga utvald spashop. Om tjänsten Som spamedarbetare är du en nyckelperson i vår gästupplevelse. Du är ansiktet utåt och ansvarar för att varje gäst känner sig sedd, välkommen och omhändertagen. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat: Att ta emot och guida gäster vid ankomst Ge information om våra faciliteter, behandlingar och produkter Utföra enklare försäljning i vår shop samt hantera bokningssystem och kassa Arbeta med att hålla ordning och säkerhet i spaavdelningen Säkerställa att miljön håller högsta standard i renlighet, komfort och atmosfär Stötta övriga teamet i det dagliga arbetet för en smidig drift av verksamheten Du arbetar i ett dedikerat team som tillsammans skapar en harmonisk miljö där varje detalj räknas. Arbetstiderna är förlagda enligt schema och innefattar både vardagar, kvällar och helger. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är trygg i en serviceinriktad roll och som trivs med att arbeta med människor. Du behöver inte vara utbildad spaterapeut, men erfarenhet från spa, hotell, reception eller liknande serviceyrken är meriterande. Vi tror att du: Är positiv, professionell och har ett naturligt värdskap Har en god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska Har känsla för detaljer och kvalitet Är flexibel och har lätt för att samarbeta i team Är lösningsfokuserad och självgående när det behövs Har möjlighet att arbeta varierade arbetstider inklusive helger Vi erbjuder Hos oss får du chansen att arbeta i en miljö som präglas av lugn, omtanke och hög ambitionsnivå. Du blir del av en växande hotell- och spakoncern där kvalitet och gästupplevelse står i centrum. Tjänsten är ett vikariat på 75% med start i juni 2025 och pågår enligt överenskommelse. Ansökan Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta spachef: Ebba Ljungqvist [email protected]
Vi söker Sjuksköterskor till Luleå. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Job Posting End Date / last application date: 2025-07-31 Vill du vara en del av en nystartad grupp som tillsammans ska hantera alla stora stopp inom Förädlingen i Kiruna? Nu har du en unik möjlighet att vara med och bygga upp den nya organisationen och tillsammans utveckla processer och arbetssätt. Välkommen med din ansökan! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Som projektledare mot Storstopp ingår du i en gruppering med andra projektledare, projektkoordinatorer och tekniker som tillsammans leder de planerade stoppen i pellets- och anrikningsverken. Du arbetar även i nära samarbete med bland annat ingenjörer på pellets- och anrikningsverken. Du ansvarar för att stoppen utförs säkert, effektivt och på ett kostnadseffektivt sätt. Som projektledare ansvarar du för projektering, projektledning och uppföljning av stopp. Arbetsuppgifterna innefattar: Planering av aktiviteter utifrån verksamhetens behov och utifrån satt budget Upphandlar arbeten och externa entreprenörer i samråd med inköp Tidplan för interna och externa utförare samt schemaläggning av aktiviteter Sammankalla och leda möten specifika för projektet Samordna aktiviteter under stopp Ansvarar för att projektmål och milstolpar nås Uppföljning av stopp och framtagande av förbättringsförslag Uppföljning av ekonomi Nu söker vi en huvudprojektledare och en delprojektledare till gruppen. Som huvudprojektledare har du ett övergripande ansvar för planeringen av ett stopp och leder arbetet för delprojektledarna. Som delprojektledare ansvarar du för ett specifikt område inom projektet. Det här har du med dig För att lyckas i rollen ser vi att du har en god kommunikationsförmåga och trivs i en samarbetsinriktad miljö där du arbetar tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Du är lyhörd till andras tankar och idéer samtidigt som du är trygg i att fatta beslut. Du är ansvarstagande och med ett strukturerat arbetssätt planerar och organiserar du ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser även att du har: Gymnasial utbildning är ett krav, eftergymnasial med projektinriktning eller liknande är meriterande B-körkort är ett krav Goda kunskaper i svenska, tal och skrift, är ett krav Arbetslivserfarenhet från projektledning eller arbete med stora projekt är meriterande Anläggningskännedom från Förädlingen Kiruna är meriterande Erfarenhet från arbete med underhåll är meriterande Erfarenhet från bygg-och anläggningsprojekt (BAS-P/BAS-U) är meriterande Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrigt Välkommen med din ansökan senast 31 juli! Observera att vi kan komma att tillämpa löpande urval och intervjuer fram till vår semesterledighet. Under juli månad kommer rekryteringsprocessen att pausas helt, och återkoppling kan därför dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, dagtid För mer information om tjänsten kontakta Gruppchef Storstopp Matilda Niemi 0703155129 alternativt [email protected] Fackliga kontakter: Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08 Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50 Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Välj ett jobb för att visa detaljer