Logistikkunnig lagerarbetare i Luleå
Northern Skill AB
Lager- och terminalpersonal

Lagerarbetare med logistikkunskap & erfarenhet av affärssystem Konsultuppdrag genom Northern Skill Plats: Luleå Omfattning: Heltid Start: Omgående Är du en noggrann och strukturerad person med erfarenhet inom logistik och lagerarbete? Har du dessutom vana av att arbeta i affärssystem? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om tjänstenVi söker en lagerarbetare med god logistisk förståelse till vår grupp. I rollen kommer du att hantera varumottagning, orderplock, inventering och utleveranser, samt arbeta aktivt i vårt affärssystem för att säkerställa korrekt lagerstatus och flöden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Mottagning, inlagring och registrering av gods Plock och packning av kundorder Lastning och lossning av leveranser Inventering och lageroptimering Arbeta i affärssystem för att hantera lagerflöden och följa upp order Bidra till ordning, säkerhet och effektivitet på lagret Kvalifikationer: Erfarenhet av lagerarbete och logistik God vana av att arbeta i affärssystem (t.ex. SAP, Visma, Monitor eller liknande) Truckkort är meriterande God svenska i tal och skrift Noggrann, ansvarstagande och samarbetsvillig Vi erbjuder: En trygg anställning i ett växande företag Trevligt arbetsklimat med hjälpsamma kollegor Möjlighet till utveckling inom logistik och lagerhantering Goda möjligheter till fast tjänst Låter det intressant? Skicka din ansökan och CV. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka!

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Arbetsledare till NYAB Sverige
NYAB Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige och Finland, inom både privat och offentlig sektor. Varför ska du arbeta på NYAB? Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar. Genom vår entreprenöriella själ har vi skapat en familjär gemenskap med stark lagkänsla där vi vågar vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar och möjligheter att utvecklas. På NYAB arbetar du inte ensam, utan tillsammans mot ett gemensamt mål med möjlighet till utveckling och interna karriärvägar. Vi tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft i en miljö med individen i centrum och möjlighet till påverkan i varje enskild roll, med frihet under ansvar. Vad får du göra hos oss som Arbetsledare på NYAB? Som Arbetsledare i NYAB Sverige kommer du att ha en nyckelroll i våra projekt. Du ansvarar för att leda, planera och följa upp arbeten inom ditt område. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att säkerställa att projekten drivs enligt tidplan, budget och med hög kvalitet. Vidare ingår att leda och fördela arbetet för arbetsteamet samt samordna med underentreprenörer och leverantörer. Din arbetsplats kan komma att variera beroende på var i Sverige projekten är. och kommer att rapportera till Platschefen. Rollen kan innebära att också att delta i byggmöten, ekonomimöten och att hantera dagliga frågor rörande utförande, ekonomi och personal. Vi tror att du har: Utbildning och erfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen. Erfarenhet av arbetsledning. Grundläggande förståelse för mätteknik och ritningsläsning. En bakgrund som Mättekniker eller Entreprenadingenjör är meriterande. B-körkort. Förmåga att kommunicera tydligt och arbeta strukturerat. NYAB:s entreprenöriella själ skapar en stark lagkänsla och ger en familjär gemenskap. För oss är det en naturlighet att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Genom att vi ser och tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft kan vi vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar framåt. Du tas om hand i en miljö där individen är i centrum och möjligheter finns för varje enskild roll till påverkan, utveckling och interna karriärvägar. Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar. Vill du vara med och möjliggöra samhällets utveckling för kommande generationer? Ansök till oss med ditt CV redan nu! Rekrytering sker löpande, vi återkommer när vi sett över din ansökan. Arbetsplats: Sverige Start: Omgående Sysselsättningsgrad: Heltid 100%

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Projektledare inom VA till Sweco
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Har du arbetat med samhällsbyggnadsprojekt och vill utvecklas vidare inom VA-processer? Har du erfarenhet av att leda tekniska projekt och driva dem framåt med ansvar för budget, tidsplan och resurser? Vi söker dig som är van vid kunddialog och som vill vara med och forma framtidens städer och samhällen. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sweco. Om företaget Sweco är ett internationellt teknikkonsultföretag med en tydlig vision: att planera och utforma framtidens hållbara samhällen. Med cirka 22 000 medarbetare i Europa erbjuder Sweco tjänster inom arkitektur, teknik och miljö med fokus på infrastruktur, stadsutveckling, energi och vatten. Företaget har en stark lokal närvaro och kombinerar global expertis med djup förståelse för kundens behov. Genom innovativa och hållbara lösningar arbetar Sweco med att forma framtidens städer och samhällen, alltid med kvalitet, säkerhet och miljö i fokus. I denna roll tillhör du en nationell arbetsgrupp med över 100 dedikerade medarbetare som jobbar med vattenverk, avloppsreningsverk och pumpstationer. Det lokala teamet består av nio personer och sträcker sig ungefär från Skellefteå till Luleå med många småkontor längst både kusten och i inlandet så här finns det möjlighet att utgå från lite vart som. Inom VA-process jobbar de aktivt med kompetensökning inom deras nationella teknikorganisation och de har även ett nätverk med specialister på Swecos kontor i andra länder. Arbetsuppgifter I rollen som projektledare ansvarar du för att leda och driva projekt inom vatten- och avloppsområdet. Arbetet omfattar dialog med kunder, planering av resurser, tidsplanering och ekonomisk uppföljning för att säkerställa att projekten genomförs enligt budget och med hög kvalitet. En central del av rollen är att följa granskningsrutiner och säkerställa att kvalitetssäkringsprocesser efterlevs. Uppdragen varierar i storlek och omfattning, från 1–2 större projekt till 3–4 mindre parallellt. Det kan exempelvis handla om detaljprojektering av ett nytt reningssteg i ett vattenverk, där teknikval, ritningar och modeller tas fram i samarbete med olika teknikdiscipliner. Kunderna finns både inom den privata och offentliga sektorn. Leda och driva projekt inom vatten- och avloppsområdet Dialog med kunder, planering av resurser, tidsplanering och ekonomisk uppföljning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom exempelvis miljö- och vattenteknik, kemiteknik eller samhällsbyggnad Minst tre års erfarenhet som projektledare, med ansvar för större projekt inom samhällsbyggnadsprojekt Meriterande med erfarenhet av VA-projekt och projektledning inom VA God förmåga till kommunikation på svenska i tal och skrift, i rollen kommer du att behöva skriva och läsa avancerad text på svenska Som person är du nyfiken, engagerad och trivs med att leda och utveckla team. Du har en stark kommunikativ förmåga och bygger långsiktiga relationer, både med kunder och kollegor. Strukturerad och ansvarstagande i ditt arbete, men samtidigt flexibel och lösningsorienterad när utmaningar uppstår. Du har ett helhetsperspektiv och ett intresse för att förstå de stora dragen inom olika teknikområden. Med en öppen inställning till utveckling och hållbarhet vågar du tänka nytt och bidra med kunskap. Du ser värdet i samarbete, delar med dig av din expertis och bidrar till en positiv arbetskultur – där både affären och arbetsglädjen står i fokus. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Norrbotten eller Västerbotten, det lokala teamet består av nio personer och sträcker sig ungefär från Skellefteå till Luleå med många småkontor längst både kusten och i inlandet så här finns det möjlighet att utgå från lite vart som Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-05. #Specialist

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Reparatör till ledande företag inom uthyrningsbranschen
Bravura Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Har du ett genuint intresse för maskiner och gillar att arbeta med reparation och underhåll? Trivs du i en omväxlande roll där ingen dag är den andra lik? Då har vi rätt tjänst för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid under 6 månader, där du initialt blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos vår kund. Efter den inledande perioden på 6 månader är det uttalat att tjänsten övergår till en tillsvidareanställning hos kundföretaget, förutsatt att samarbetet fungerar väl för båda parter. Om företaget Mer information om företaget ges under intervjun. Arbetsuppgifter I rollen som reparatör har du en växlande vardag där du ansvarar för att funktionstesta, reparera och serva företagets maskiner och liftar. Maskinerna kan variera från att vara mindre saxliftar till stora bomliftar, teleskoplastare och hjullastare med mera. Du ansvarar för att kvalitetssäkra ditt utförda arbete genom egenkontroll och dokumentation. Utöver det tekniska arbetet är du en viktig del av verkstaden och tar ansvar för att det dagliga arbetet flyter på. Du är delaktig i att leda, planera och fördela arbetsuppgifter i teamet, vilket gör att du bidrar både praktiskt och strukturellt i det dagliga arbetet. Funktionstesta, reparera och serva företagets maskiner och liftar Arbeta med varierande maskiner, från mindre saxliftar till större bomliftar, teleskoplastare och hjullastare Kvalitetssäkra utfört arbete genom egenkontroll och dokumentation  Ansvara för att det dagliga arbetet i verkstaden flyter på och delta aktivt i planering, fördelning samt ledning av arbetsuppgifter inom teamet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller fordon Arbetslivserfarenhet av motsvarande roll, exempelvis last- och/eller bilmekaniker Tjänsten ställer krav på B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som i skrift El, motor eller hydraulikkunskap är meriterande Utöver ovan nämnda krav så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är positiv, flexibel, driftig och lösningsorienterad. I rollen förväntas du ta ansvar och visa ett stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter. Vi tror också att du har ett tekniskt intresse och en nyfikenhet kring maskiner och teknik, något som gör att du trivs i rollen och utvecklas i arbetet. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. I ditt arbete är du grundlig och tycker om att göra saker ordentligt, samt har förmågan att hålla och skapa struktur. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid  Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-16 #Nextgen

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Samhälls- och infrastrukturfunktionen söker Chef för kost och lokalvård
Jokkmokks kommun
Storhushållsföreståndare

Jokkmokk är en kommun med siktet på framtiden! Vi är en plats där gemenskap och ansvarstagande står i centrum, där dina kompetenser och idéer kan bli en del till att forma vägen framåt. Om du värdesätter en hög livskvalitet med nära till både natur och gemenskap, erbjuder Jokkmokk ett rikt kulturliv och prisvärda fritidsmöjligheter att uppleva. Välkommen till en kommun som kombinerar driftighet och hjälpsamhet – här kan du vara med och skapa något nytt. Vill du vara med och leda och utveckla serviceverksamheter? Jokkmokks kommun söker nu en ny chef för kost och lokalvård då vår nuvarande chef går i pension. Vi söker dig som vill ta vid och tillsammans med oss fortsätta utveckla kvalitativa, hållbara och effektiva tjänster för våra invånare. Vi erbjuder ett meningsfullt chefsuppdrag i en organisation där din insats märks. Du kommer ha ett stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Som chef för kost och lokalvård ansvarar du för ledning och utveckling av kommunens Matpol och Städpool. Du arbetar verksamhetsnära med budget, personal och arbetsmiljö, och är en del av Samhälls- och infrastrukturfunktionens ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda och utveckla kost- och lokalvårdsverksamheten i linje med kommunens mål. • Säkerställa god kvalitet, service och effektivitet. • Driva förbättringsarbete och digitalisering inom verksamheten tillsammans med arbetsledare. • Arbeta aktivt med personalledning, ekonomi och arbetsmiljöansvar.   Mat- och städpoolen strävar efter att utveckla sina arbetssätt och ge bra service till våra invånare. Därför blir en viktig del i den här tjänsten att vara med och effektivisera verksamheten. Detta innebär bland annat att arbeta för minskat matsvinn, införande och användning av digitala tjänster som kan förenkla/effektivisera arbetet, samt verka för minskade overheadkostnader för säkerställa kvaliteten i leveranserna. KVALIFIKATIONER Du • har relevant högskoleutbildning inom kost, lokalvård, ledarskap eller motsvarande. • har erfarenhet av personalledning och verksamhetsutveckling. • är en trygg ledare som kan inspirera, skapa engagemang och driva förändringsarbete. • har god ekonomisk förståelse och är van vid att arbeta mot budgetmål. • är strukturerad, lösningsorienterad och har ett stort intresse för utvecklingsarbete. • har B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Lönespannet för den här tjänsten är mellan 40 - 46 000 kr/månad. Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på din erfarenhet och kompetens. Möjlighet att  till viss del jobba på distans efter avklarad introduktion.  Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan.

7 maj 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vi söker en säljare till Elon i Boden
ByHart AB
Butikssäljare, fackhandel

Om företaget Med över 400 butiker i Sverige är Elon Nordens största butikskedja inom hemelektronik och vitvaror. Vår styrka ligger i kombinationen av lokalt engagemang och ett brett utbud av produkter som förenklar vardagen. Våra butiker drivs av fria fackhandlare som sätter service och kunskap i första rummet – så även hos oss i Boden. Hos Elon får kunden mer än bara en produkt, de får hjälp hela vägen, från rådgivning till installation. ArbetsuppgifterSom säljare hos oss blir du en viktig del av vårt team i butiken. Din vardag består av att hjälpa kunder att hitta rätt lösningar för deras hem, arbeta aktivt med försäljning och bidra till en inspirerande butiksupplevelse. Du kommer även ha möjlighet att delta i lokala marknadsföringsaktiviteter och utveckla din kompetens inom produktkunskap och kundservice. Vem är duVi söker dig som älskar att möta människor och som brinner för att ge service i världsklass. Du är trygg i försäljningsrollen och motiveras av att nå resultat. Har du tidigare erfarenhet av butiksarbete eller marknadsföring är det meriterande, men din inställning och vilja att utvecklas är viktigast. Vi tror att du är: Prestationsorienterad och målmedveten. En lagspelare med god samarbetsförmåga. Serviceinriktad och relationsskapande. Nyfiken och engagerad. Låter det intressant? Hos Elon i Boden får du chansen att bli en del av en stark kedja med lokalt hjärta. Vi erbjuder en omväxlande roll med stort kundfokus och möjlighet att påverka både din egen och butikens utveckling. Hos oss får du arbeta i ett härligt team där din insats verkligen gör skillnad. AnsökanSysselsättningsgrad: 100%. Anställningsform: Tillsvidare. Lönevillkor: Enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse. Har du frågor om oss, rollen och processen är du varmt välkommen att kontakta Hanna Müller på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

7 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Architect
Maandag Nordic AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving. If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays.  For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. We are seeking an Architect with a minimum of 7 years of experience to take full ownership of the architectural scope for a cutting-edge industrial steel mill project. The ideal candidate will be responsible for the conceptualization, design, and development of architectural standards and guidelines, ensuring the project meets both functional and aesthetic goals. This role requires strong leadership in managing complex industrial architectural requirements and ensuring compliance with Swedish regulations and global standards.     Key Responsibilities Key Responsibilities Architectural Ownership Act as the owner of the architectural concept and design guidelines, covering both exterior and interior design guidelines developed by our Architectural partners. -Develop, update, and maintain the Architectural Mill Standard (Stegra internal standard) to ensure consistency and quality. Design Development -Support EPCM (Engineering, Procurement, Construction Management) teams and consultants in developing internal layouts for buildings and Site Master Plans. -Collect and define user requirements and specifications for architectural disciplines. -Review EPCM and Consultants drawings, models and architectural documentation. Coordination and Communication -Serve as the main point of contact for all architectural design aspects across the site, ensuring seamless communication with all stakeholders. -Collaborate with EPCM teams, contractors, and internal stakeholders to coordinate and review architectural designs from a site-wide perspective. Regulatory and Compliance Leadership -Ensure architectural designs adhere to local and international building codes, safety standards, and industry-specific regulations.  -Provide coordination and support for permitting processes and ensure compliance with Swedish laws and regulations, including safety, accessibility, and work environment standards. Travel and Flexibility -Be willing to travel to the project site (Boden) and other EPCM offices as required for meetings, inspections, and project reviews. Skills and Expertise - Lead and contribute to the architectural scope of large and complex industrial projects, ensuring alignment with user needs and project goals. - Ensure designs balance functionality, operational efficiency, and aesthetic appeal. Qualifications   -Minimum 5 years in architectural design and project management, with proven experience in large-scale industrial projects such as Material & Mining Industry, Oil & Gas industry, Pulp & Paper Industry or Automotive and Battery Manufacturing Industry. -Bachelor’s or Master’s degree in Architecture or related field. -Fluent in English; proficiency in Swedish is a strong advantage. -Proficient in architectural design software (e.g., AutoCAD, Revit) and familiar with Swedish building codes and regulations. -Strong organizational, communication, and coordination skills with the ability to manage multiple stakeholders effectively.

7 maj 2025
Sista ansökan:
3 november 2025
Hallvärd till Niemi Bil Luleå
Niemi Bil 2 AB
Butikssäljare, fackhandel

Om jobbet Är du omtänksam, social och nyfiken på både bilar och människor? Då kommer du passa perfekt som Hallvärd på Niemi Bil i Luleå!  Som en av Sveriges snabbast växande bilfirmor, söker vi dig som vill vara med på vår resa mot bilsveriges nöjdaste kunder. Här väntar en bred och utvecklande roll där ingen dag är den andra lik – perfekt för dig som gillar att ha många bollar i luften ch vill få inblick i hela bilaffären. Att vara Hallvärd är ett utvecklande arbete där du har möjlighet att lära dig, och ta ansvar i takt med att vi växer tillsammans. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna, Gävle och Luleå där vi även har vårt huvudkontor. Om rollen I din roll som Hallvärd blir du en nyckelspelare i vårt team, och får både kundkontakt och stort eget ansvar. Du arbetar i nära samarbete med kollegor och leverantörer för att se till att både bilhallen och bilarna är i toppskick. Rollen som Hallvärd är mångsidig och innefattar allt från uppgifter som att hålla bilar och lokaler i toppskick, till fotografering och webbannonsering. Du bygger relationer med kunder samtidigt som du bidrar till försäljningen i nära samarbete med säljteamet. Din dag kan handla om att förbereda bilar för visning, hantera kundförfrågningar, prismärka fordon, förhandla, testa och kontrollera att bilar är redo för sina nya ägare – och mycket, mycket mer. Kort sagt: hos oss är ingen dag tråkig! Rollen är ett utmärkt första steg för dig som vill utvecklas mot en framtida säljroll och få bred erfarenhet av både försäljning och kundkontakt. Vi söker dig som: Har minst två års arbetslivserfarenhet och goda kunskaper i svenska och engelska (fler språk är meriterande). Har B-körkort. Tidigare erfarenhet av försäljning eller service är ett plus. Vi söker dig som har lätt att lära sig nya saker, är ambitiös, och älskar att göra det där lilla extra – oavsett om det är för dina kollegor eller för kunderna. Tidigare erfarenhet inom bilbranschen är inget krav. Med en stark känsla för lagarbete och ansvar har du lätt för att skapa goda relationer. Du är bra på att kommunicera, noggrann och strukturerad, med en förmåga att se både helheten och detaljerna. Du vet hur man prioriterar rätt i arbetet för att hålla hög kvalitet, och för att klara eventuella tidsfrister. Vi på Niemi Bil ställer höga krav på kvalitet, engagemang och viljan att lära sig. Därför söker vi dig som delar vårt stora hjärta för bilar och som alltid levererar ditt bästa för att göra kunden nöjd. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi välkomnar alla sökande och värdesätter mångfald samt en jämn könsfördelning i vårt team. Övrigt Du kommer arbeta på vår anläggning på Banvägen i Luleå. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kommer tillsättas så snart vi hittar rätt person, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Kontakt För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Rasmus Björklund, 073-0740767 eller e-post: [email protected] Om Niemi Bil Vår koncern består av flertalet olika bolag inom mobilitet, logistik, service och eftermarknad, mjukvaruutveckling samt bilhandel där Niemi Bil är det största bolaget sett till omsättning. Idag har vi verksamhet i Umeå, Kiruna, Uppsala, Skellefteå, Gävle och Luleå, där vi har vårt huvudsäte. Vi brinner genomgående för att utveckla kundresan och kundupplevelsen. Vi har en vilja att fortsätta vår utveckling som arbetsgivare och företag, och genom att göra saker så bra som möjligt varje dag så kommer vi lyckas med det. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra”, det är vårt motto Niemi Bil är en modern arbetsgivare, där vi tror på att ett bra jobb erbjuder högt tempo, fantastiska kollegor, och stora möjligheter till personlig utveckling. Förhoppningsvis är det just du som stärker vårt lag, där vi tillsammans i ett högt tempo utvecklas för att nå våra mål, att bli branschledande inom samtliga områden gällande kundnöjdhet! För oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar idrott, kultur och ungdom. Det är vårt sätt att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag. Vi värdesätter jämställdhet och mångfald på arbetsplatsen, och tror på att fler perspektiv ger oss möjligheter till ännu bättre kundservice. Alla ska känna sig välkommen på Niemi Bil, oavsett om man är kund eller kollega. Niemi Bil grundades 2006 som ett familjeföretag och är det än idag. Med tiden har familjen vuxit och vi har fått välkomna nya medarbetare och partners. Vi värdesätter kärlek, öppenhet och lojalitet när vi arbetar tillsammans och bygger relationer med våra kunder. Vår ambition är att bli rikstäckande och branschledande inom kundnöjdhet.

7 maj 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
CE-chaufförer omgående start
N Kraft Bemanning AB
Lastbilsförare m.fl.

CE-chaufförer till Aavakko & Kiruna – omgående start! Till snabbväxande bemannings- och rekryteringsbolaget Nkraft Bemanning söker vi nu engagerade och erfarna CE-chaufförer som vill arbeta tillsammans med några av Sveriges främsta aktörer inom bygg, anläggning och infrastruktur! Om tjänsten: Vi söker CE-chaufförer till två olika uppdrag: 🔹 Aavakko – arbete måndag till torsdag 🔹 Kiruna – arbete måndag till fredag Som chaufför kommer du att köra tung lastbil och utföra transporter kopplade till anläggningsprojekt. Arbetet innebär både körning och visst platsarbete beroende på uppdrag. Vi söker dig som har rätt behörigheter, erfarenhet och en positiv inställning till att arbeta i varierande miljöer. Arbetsuppgifter: Köra tung lastbil enligt uppdragets specifika behov Lasta och lossa material på ett säkert och effektivt sätt Kontrollera fordonets skick och utföra enklare underhåll Samarbeta med övriga yrkesgrupper på plats Bidra till en säker, ordnad och trivsam arbetsmiljö Kvalifikationer: CE-körkort och giltig YKB Gärna erfarenhet från anläggnings- eller byggtransporter Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar B-körkort och tillgång till bil är meriterande beroende på boendeort Du är kommunikativ, pålitlig och trivs i ett högt arbetstempo Arbetstid & Plats: Aavakko: måndag–torsdag Kiruna: måndag–fredag Omgående start – intervjuer sker löpande! Vad vi erbjuder: Kollektivavtal och konkurrenskraftig lön En trygg och professionell arbetsgivare Tillgång till alla nödvändiga utbildningar Möjlighet till längre uppdrag och goda utvecklingsmöjligheter Kontakt & Ansökan: Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår rekryteringsansvarige: 📧 [email protected] 📞 0730–59 46 12 Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!

6 maj 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Deployment Manager - Bygg framtidens försvarslösningar i Boden
ByHart AB
IT-säkerhetsspecialister

Om oss Elbit Systems är ett världsledande teknikbolag inom försvar och säkerhet med verksamhet i över 30 länder. Vi utvecklar helhetslösningar i teknikens framkant för land, luft, hav, cyber och rymd. I Sverige är vi en snabbt växande aktör med stort fokus på digitalisering av militär kommunikation och ledningssystem. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där innovation och utveckling står i centrum, och där du får vara med och göra skillnad på riktigt. Boden erbjuder dessutom en unik kombination av livskvalitet och närhet till naturen – en fantastisk plats att bo och arbeta på! Rollen som Deployment Manager I rollen som Deployment Manager får du en strategiskt viktig roll i att bygga upp och leda vår operativa verksamhet för installation, driftsättning och resurshantering. Du driver etablering av lokaler och verkstäder, planerar och optimerar verksamheten. Du är en central kontaktperson gentemot kund och samarbetspartners och säkerställer att våra lösningar levereras enligt krav, tidsplan och kvalitet. Arbetsuppgifterna inkluderar: Etablera och utveckla radiolabb och installationsverkstäder. Rekrytera och leda installationsteam och underleverantörer. Planera, organisera och optimera den dagliga operativa verksamheten. Säkerställa att designlösningar uppfyller installationskrav. Vara kundens kontaktperson på plats och hantera kommunikation med både interna och externa aktörer. Coacha och utveckla teamledare och medarbetare. Arbeta proaktivt med kvalitet, säkerhet och arbetsmiljö. Följa upp resursbehov, arbetsflöden och projektstatus i nära samarbete med projektledare och tekniska chefer. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och lösningsorienterad ledare med erfarenhet från tekniska miljöer. Du är van att ta ansvar, arbeta självständigt och fatta beslut samt arbeta både operativt och strategiskt. Du har god kommunikationsförmåga, trivs i samverkan med olika aktörer och är skicklig på att skapa struktur i en dynamisk miljö. Kvalifikationer: Minst 5 års erfarenhet av ledande roller inom teknik, installation eller projektledning. Teknisk förståelse för installationsprocesser och komplexa system. Kunskap om planering, kvalitetssäkring och säkerhetsföreskrifter. Meriterande: Erfarenhet från försvarssektorn eller Försvarsmaktens processer. Erfarenhet av arbete i säkerhetsklassad miljö. Vi stöttar din utveckling Vi förstår att komplexa system och nya miljöer kräver en inlärningskurva. Därför erbjuder vi interna utbildningar och stöd för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas och utvecklas i rollen. Vi erbjuder Stöd genom interna utbildningar för att utveckla din kompetens och ditt ledarskap. Möjligheten att vara en del av ett internationellt teknikbolag i framkant. En dynamisk arbetsmiljö där din insats gör skillnad för samhällsnytta och säkerhet. En unik chans att bygga upp och utveckla verksamheten lokalt i Sverige. Ansökan Sista ansökningsdag är 15 juni. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Anställningsform: Tillsvidareanställning (vi tillämpar provanställning). Placeringsort: Boden. Arbetstid: Heltid. Lönevillkor: Individuell lönesättning. Tillträde: Enligt överenskommelse. Har du frågor om oss, rollen eller processen? Varmt välkommen att kontakta Hanna Müller på [email protected] Som ett säkerhetsföretag har vi krav på att du har svenskt medborgarskap och att en säkerhetsprövning genomförs vid anställning. Detta är en förutsättning för att du ska kunna arbeta hos oss och bidra till våra projekt som kräver hög säkerhetsmedvetenhet. Om Elbit Systems Elbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Vi utvecklar helhetslösningar i teknikens framkant för land, luft, hav, cyber och rymd. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där innovation och utveckling står i centrum, och där du får vara med och göra skillnad på riktigt. Boden erbjuder dessutom en unik kombination av livskvalitet och närhet till naturen – en fantastisk plats att bo och arbeta på!

6 maj 2025
Sista ansökan:
23 oktober 2025